abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 24 oktober 2017 @ 23:45:06 #176
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_174640567
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 oktober 2017 23:39 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Waarom kom je in godsnaam met een artikel over de VS aan die een totaal onvergelijkbare situatie hebben?
Zorgfonds = single payer.

Nederlands zorgsysteem = totaal naar de gallemiezen, graaiers spekkoper. Alleen VS is duurder. Toegang onder druk, dekking van basisverzekering slechter dan 20 andere OESO landen (kan ik bewijzen).


Steek maar lekker je kop in het zand, negeer maar lekker dat de beloningen in internationaal perspectief exorbitant zijn, maar ik zeg weer eens 'tabee'.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  woensdag 25 oktober 2017 @ 10:59:03 #177
418547 Old_Pal
Meningfabriek
pi_174644675
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 oktober 2017 22:08 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Ja en nu de echte vraag, hoe gaat de SP daar verandering in brengen?
Duizenden en duizenden ambtenaren aanstellen die gaan werken met nieuwe ICT-systemen op advies van honderden overheidsconsultants. :')
"Vroeger toen alles beter was, was alles slechter"
  woensdag 25 oktober 2017 @ 11:44:53 #178
418547 Old_Pal
Meningfabriek
pi_174645711
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 oktober 2017 23:45 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Zorgfonds = single payer.

Nederlands zorgsysteem = totaal naar de gallemiezen, graaiers spekkoper. Alleen VS is duurder. Toegang onder druk, dekking van basisverzekering slechter dan 20 andere OESO landen (kan ik bewijzen).

Steek maar lekker je kop in het zand, negeer maar lekker dat de beloningen in internationaal perspectief exorbitant zijn, maar ik zeg weer eens 'tabee'.
Houd eens op met dat populistische gelul. Je lijkt Roemer wel en dat siert je niet.
Het is klaar met die alternatieve feiten Klopkoek, hier een artikel dat de feiten op een rijtje zet:

Zorg in Europa: Nederland behoort tot duurste én beste
https://www.zorgwijzer.nl(...)tot-duurste-en-beste

Je kan dus wel een kostenniveau nastreven als pakweg Moldavië maar dan kan je langs de weg wegrotten als je ziek bent. Het gaat er dus om dat de zorg in Nederland fantastisch is en dat je op je blote knieën het Nederlandse politieke stelsel mag aanprijzen. Iets wat de SP met zijn belachelijke populisme om zeep wil helpen.
"Vroeger toen alles beter was, was alles slechter"
  woensdag 25 oktober 2017 @ 12:56:53 #179
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_174647137
quote:
0s.gif Op woensdag 25 oktober 2017 11:44 schreef Old_Pal het volgende:

[..]

Houd eens op met dat populistische gelul. Je lijkt Roemer wel en dat siert je niet.
Het is klaar met die alternatieve feiten Klopkoek, hier een artikel dat de feiten op een rijtje zet:

Zorg in Europa: Nederland behoort tot duurste én beste
https://www.zorgwijzer.nl(...)tot-duurste-en-beste

Je kan dus wel een kostenniveau nastreven als pakweg Moldavië maar dan kan je langs de weg wegrotten als je ziek bent. Het gaat er dus om dat de zorg in Nederland fantastisch is en dat je op je blote knieën het Nederlandse politieke stelsel mag aanprijzen. Iets wat de SP met zijn belachelijke populisme om zeep wil helpen.
Lees dit eens. Wordt het allemaal weerlegd, en welke lijstjes je serieus moet nemen

https://www.ftm.nl/artike(...)el-geen-groot-succes

https://www.ftm.nl/artike(...)ingen-eigenlijk-echt

Verder is een Nationaal Zorgfonds zelfs zo een goed idee dat het Centraal Planbureau (a.k.a. Centraal Politburo, Neoliberaal Planbureau) over moest gaan tot allerlei gedraai en geschuif met assumpties en parameters om het slechter eruit te laten komen. Komt namelijk nogal aan wat gevestigde belangen.



En rijmt dat met de kwaliteit? Duidelijk niet. Zo hieronder

https://en.wikipedia.org/(...)uality_of_healthcare

Reactie van Schippers? Rapporten laten verdwijnen, zaak saboteren, de boel zo versnipperen dat OECD met kluitje in het riet wordt gestuurd

[ Bericht 28% gewijzigd door Tagliano op 25-10-2017 16:06:43 ]
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  woensdag 25 oktober 2017 @ 14:00:04 #180
295722 Euribob
Plus 150 Basispunten
pi_174648493
In POL is ongefundeerd wantrouwen richting de media geen argument voor je stelling en gewoon off-topic. Dat dat duidelijk is.
Choking on those tossed salads and scrambled eggs
  woensdag 25 oktober 2017 @ 14:20:14 #181
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_174648894
Ik denk dat het probleem bij de SP vooral een gebrek aan zelfreflectie is. Het zit in de genen van die partij om altijd de schuld ergens buiten zichzelf te leggen. Dus lukt het de kopstukken ook niet om te kijken naar het eigen aandeel in waar het misgaat.

Zo'n Roy Meyer heeft een gigantisch bord voor zijn kop. Je kan wel als een robot blijven doorbrallen hoe geweldig de SP wel niet is maar dta komt niet zo sterk over als links en rechts geklaagd wordt. En ook al die holle taal over "de straat op" en "maatschappelijk verzet organiseren" klinkt gewoon hol en versleten. Alsof men enthousiaster wordt van de SP als ze nog een keer een flyer aan de deur komen brengen.

En als het nou goed was gegaan dan zou ik wel begrijpen dat ze geen behoefte hebben aan allerlei vervelende discussies. Waar de PvdA teveel aan heeft dat heeft de SP duidelijk te weinig
  woensdag 25 oktober 2017 @ 20:53:30 #182
418547 Old_Pal
Meningfabriek
pi_174657857
Ik heb het al meer gezegd, de SP is een belachelijke partij. Ze willen het dommere deel van de bevolking doen geloven dat Nederland een derde wereld land is en dat hier niets deugt. Kijk gewoon naar de cijfertjes als BNP/capita, werkloosheid, innovatievermogen, concurrentiepositie, geluksgevoel (algemeen en van kinderen), kwaliteit gezondheidszorg en kwaliteit onderwijs en je begrijpt meteen dat SP'ers volstrekte idioten zijn.
"Vroeger toen alles beter was, was alles slechter"
  woensdag 25 oktober 2017 @ 21:02:41 #183
418547 Old_Pal
Meningfabriek
pi_174658148
quote:
0s.gif Op woensdag 25 oktober 2017 14:20 schreef Hexagon het volgende:
... Alsof men enthousiaster wordt van de SP als ze nog een keer een flyer aan de deur komen brengen.
Dat is des Pudels kern. De SP heeft het volk niets anders te bieden dan een huis-aan-huis foldertje want regeringsmacht hebben ze nog geen minuut gehad in hun 45-jarig bestaan. Het begint pathetisch te worden.
"Vroeger toen alles beter was, was alles slechter"
  woensdag 25 oktober 2017 @ 21:48:16 #184
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_174659604
Vanavond ook weer. Gijs Rademaker houdt Lilian Marijnissen voor dat ongeveer driekwart van de SP-stemmers de stem als verloren stem ziet.

Begint ze een beetje te blaten "Ja de kiezers willen iets anders, socialer, eigen risico, zorgverzekeraars, blablabla"

Hee Lilian, niet om het een of ander. Maar die kiezers zijn vooral niet erg blij met het feit dat ze op jouw partij gestemd hebben. En je hebt als partij niet eens geprobeerd om iets met je stemmen te doen.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog woensdag 25 oktober 2017 @ 22:44:56 #185
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_174661315
ik vind dat niet antwoorden op vragen en maar hetzelfde riedeltje echt stuitend. Herhaal dan maar de vraag tot ze wel antwoord.
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_174662777
Tegelijkertijd ook wel tamelijk achterlijk om op de SP te stemmen en er iets voor terug te verwachten, terwijl de SP in haar hele bestaan nog nooit mee heeft willen doen.
  Moderator / Redactie FP + Sport donderdag 26 oktober 2017 @ 00:28:06 #187
408813 crew  trein2000
pi_174663321
quote:
0s.gif Op woensdag 25 oktober 2017 22:44 schreef rubbereend het volgende:
ik vind dat niet antwoorden op vragen en maar hetzelfde riedeltje echt stuitend. Herhaal dan maar de vraag tot ze wel antwoord.
Antwoord van de SP? Dan verwacht je dat ze ergens genuanceerd op ingaan. Kunnen ze niet. De SP kan alleen maar ergens dom tegen aan trappen, zonder enige onderbouwing. Zie nationaal zorgfonds.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_174664443
Ik heb een tijd lang voor een grote zorginstelling in Oss gewerkt en je kunt je voorstellen dat er daar aardig wat SP’ers rondliepen, ook bij de leidinggevenden. Het was echt bizar om te zien :D

In hun ‘eigen’ stad, met de zorg als hun speerpunt kregen ze nog geen enkele verandering of verbetering van de grond en iedere week moest ik aanhoren dat het aan hullie lag :Z

Totaal incompetent volk met hun ‘boete op ziek zijn’. Normale mensen noemen dat salaris voor de verpleegkundige maar prima joh.
pi_174664608
quote:
0s.gif Op woensdag 25 oktober 2017 21:48 schreef Hexagon het volgende:
Vanavond ook weer. Gijs Rademaker houdt Lilian Marijnissen voor dat ongeveer driekwart van de SP-stemmers de stem als verloren stem ziet.

Begint ze een beetje te blaten "Ja de kiezers willen iets anders, socialer, eigen risico, zorgverzekeraars, blablabla"
Ik heb dat ook gezien, en maar lullen over "verandering" 8)7

Het was wel in het hol van de leeuw opgenomen natuurlijk, in Oss.
pi_174668748
quote:
0s.gif Op woensdag 25 oktober 2017 21:48 schreef Hexagon het volgende:
Vanavond ook weer. Gijs Rademaker houdt Lilian Marijnissen voor dat ongeveer driekwart van de SP-stemmers de stem als verloren stem ziet.

Begint ze een beetje te blaten "Ja de kiezers willen iets anders, socialer, eigen risico, zorgverzekeraars, blablabla"

Hee Lilian, niet om het een of ander. Maar die kiezers zijn vooral niet erg blij met het feit dat ze op jouw partij gestemd hebben. En je hebt als partij niet eens geprobeerd om iets met je stemmen te doen.
Alleen meten of een stem als verloren wordt beschouwd is wel een heel platte manier van dataverzameling. Daar kunnen heel uiteenlopende gedachten of emoties achter schuil gaan. Is het puur dat men achteraf een ander poppetje of partij had willen aanvinken in het stemhokje? Vinden de 'verloren'-stemmers hun stem verloren omdat hun partij niet in het kabinet is gekomen of omdat de zeteloogst is tegengevallen? Voelen, specifiek in het geval van de PVV-stemmers zij zich buitenspel gezet ("want tweede partij van Nederland maar niet uitgenodigt voor de formatieronde") en heeft het verloren beschouwen van de stem meer te maken met het afbrokkelende vertrouwen in politiek of democratie?

Het was een heel doorzichtig pro-kabinet tv-programma. Kelder deed soms meer mee met de discussie dan dat hij gespreksleider was.

Ik ben het wel met je eens dat Lilian met de gebruikelijke SP-gemeenplaatsen kwam. Al was Pechtold in het begin wel lekker huichelachtig toen hij zei graag tussen het volk te zijn voor dit soort discussies. Tenminste, als we zijn verleden erbij halen:
Ik begrijp het verder wel hoor, een ideologisch sterke partij als SP vinden D66'ers zoals jij maar vervelend. Want dat is de meest nietsige partij van het parlement voor wie alle standpunten onderhandelbaar en uitwisselbaar zijn.
Ik ben blank en dus ben ik niet wit.
  donderdag 26 oktober 2017 @ 12:46:29 #191
418547 Old_Pal
Meningfabriek
pi_174669023
quote:
0s.gif Op donderdag 26 oktober 2017 12:29 schreef Oostwoud het volgende:

Ik begrijp het verder wel hoor, een ideologisch sterke partij als SP vinden D66'ers zoals jij maar vervelend. Want dat is de meest nietsige partij van het parlement voor wie alle standpunten onderhandelbaar en uitwisselbaar zijn.
Nederland heeft geen reet aan partijen die vasthouden aan hun principes en standpunten. Dat is iets voor dictatoriaal geleide landen waar de leider of staatspartij alles bepaalt. Nederland is al honderden jaren een coalitieland waar door overleg en flexibele opstellingen van de onderhandelaars goed bestuur oplevert.

De SP is door haar achterlijke opstelling een on-Nederlandse en misschien wel een ongrondwettelijke partij die door zelfopgelegde beperkingen haar doelen uitsluitend kan bereiken via een gewelddadige machtsovername.
"Vroeger toen alles beter was, was alles slechter"
  donderdag 26 oktober 2017 @ 15:01:04 #192
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_174671528
quote:
0s.gif Op donderdag 26 oktober 2017 12:29 schreef Oostwoud het volgende:

[..]

Alleen meten of een stem als verloren wordt beschouwd is wel een heel platte manier van dataverzameling. Daar kunnen heel uiteenlopende gedachten of emoties achter schuil gaan. Is het puur dat men achteraf een ander poppetje of partij had willen aanvinken in het stemhokje? Vinden de 'verloren'-stemmers hun stem verloren omdat hun partij niet in het kabinet is gekomen of omdat de zeteloogst is tegengevallen? Voelen, specifiek in het geval van de PVV-stemmers zij zich buitenspel gezet ("want tweede partij van Nederland maar niet uitgenodigt voor de formatieronde") en heeft het verloren beschouwen van de stem meer te maken met het afbrokkelende vertrouwen in politiek of democratie?
De PVV kiezer kan inderdaad nog boos zijn op andere partijen die de PVV er niet bij wilden hebben terwijl Wilders zichzelf aanbood.

De SP kiezer kan daarentegen alleen maar boos zijn op de SP. Die partij is immers meerdere malen aangeboden om mee te doen. En meerdere malen hebben ze nog niet eens geprobeerd om af te tasten of ze er met de VVD uitkwamen. Daar kun je niet iemand anders de schuld van gaan geven.

quote:
Ik begrijp het verder wel hoor, een ideologisch sterke partij als SP vinden D66'ers zoals jij maar vervelend. Want dat is de meest nietsige partij van het parlement voor wie alle standpunten onderhandelbaar en uitwisselbaar zijn.
Welnee, aangezien ik de standpunten van de SP maar niets vind kan ik er niet wakker van liggen dat ze geen invloed uitoefenen op het beleid.

Maar wanneer gaat die grote verandering van de SP een keer plaatsvinden? Over 4 jaar? over 20 jaar? Of gaan de SP kiezers nooit iets terugzien van waar ze voor stemmen? Of blijft de partij meer een soort hobbyclub die vooral roept dat er niks deugt maar die zelf ook geen poot uitsteken.
pi_174671549
Misschien is de SP wel opgericht door rechts, als vehikel om linkse stemmen richting de prullenbak te kanaliseren. Het is uiterst effectief.
  donderdag 26 oktober 2017 @ 15:04:39 #194
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_174671573
quote:
6s.gif Op donderdag 26 oktober 2017 15:03 schreef Kaas- het volgende:
Misschien is de SP wel opgericht door rechts, als vehikel om linkse stemmen richting de prullenbak te kanaliseren. Het is uiterst effectief.
Heb wel eens een NCPN lid horen verkondigen dat de SP opgericht is door de BVD om de CPN kapot te concurreren.
pi_174672131
quote:
0s.gif Op donderdag 26 oktober 2017 15:01 schreef Hexagon het volgende:

[..]

De SP kiezer kan daarentegen alleen maar boos zijn op de SP. Die partij is immers meerdere malen aangeboden om mee te doen. En meerdere malen hebben ze nog niet eens geprobeerd om af te tasten of ze er met de VVD uitkwamen. Daar kun je niet iemand anders de schuld van gaan geven.
in 2012 heeft Roemer zelf aangeboden samen met de VVD te regeren. Toen deed de SP enorm goed in de peilingen. Rutte heeft zijn aanbod afgeslagen op inhoudelijke gronden.

en na de verkiezingsuitslag had vrijwel niemand het meer over regeringsdeelname van de SP :P
pi_174674053
quote:
0s.gif Op woensdag 25 oktober 2017 14:20 schreef Hexagon het volgende:
Ik denk dat het probleem bij de SP vooral een gebrek aan zelfreflectie is. Het zit in de genen van die partij om altijd de schuld ergens buiten zichzelf te leggen. Dus lukt het de kopstukken ook niet om te kijken naar het eigen aandeel in waar het misgaat.

Zo'n Roy Meyer heeft een gigantisch bord voor zijn kop. Je kan wel als een robot blijven doorbrallen hoe geweldig de SP wel niet is maar dta komt niet zo sterk over als links en rechts geklaagd wordt. En ook al die holle taal over "de straat op" en "maatschappelijk verzet organiseren" klinkt gewoon hol en versleten. Alsof men enthousiaster wordt van de SP als ze nog een keer een flyer aan de deur komen brengen.

En als het nou goed was gegaan dan zou ik wel begrijpen dat ze geen behoefte hebben aan allerlei vervelende discussies. Waar de PvdA teveel aan heeft dat heeft de SP duidelijk te weinig
De straat op idd :') Het volk is passief en is politiek-moe. Meer geld voor dit meer geld voor dat. Nee. Links moet inspelen op de toekomst en een ander systeem aanprijzen. En Roemer moet weg voor een fris jong iemand.
my ambition is handicapped by my laziness
  donderdag 26 oktober 2017 @ 17:22:33 #197
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_174674140
quote:
0s.gif Op donderdag 26 oktober 2017 15:04 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Heb wel eens een NCPN lid horen verkondigen dat de SP opgericht is door de BVD om de CPN kapot te concurreren.
Nee, de BVD heeft een partij opgericht om (de voorloper van) de SP kapot te concurreren.

https://nl.m.wikipedia.or(...)Partij_van_Nederland
  donderdag 26 oktober 2017 @ 19:41:14 #198
418547 Old_Pal
Meningfabriek
pi_174676714
SP neemt nieuwe zorgminister Bruins gelijk onder vuur
https://www.ad.nl/politie(...)onder-vuur~a3d18d13/

Daar gaan we weer, net zoals de afgelopen 40 jaar. Zeiken op alles en iedereen maar te laf om mee te regeren. Opheffen die pauperpartij, je hebt er geen reet aan.
"Vroeger toen alles beter was, was alles slechter"
  Beste debater 2022 donderdag 26 oktober 2017 @ 21:12:31 #199
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_174679143
quote:
0s.gif Op donderdag 26 oktober 2017 19:41 schreef Old_Pal het volgende:
SP neemt nieuwe zorgminister Bruins gelijk onder vuur
https://www.ad.nl/politie(...)onder-vuur~a3d18d13/

Daar gaan we weer, net zoals de afgelopen 40 jaar. Zeiken op alles en iedereen maar te laf om mee te regeren. Opheffen die pauperpartij, je hebt er geen reet aan.
227,000 euro bij het UWV verdienen vind ik opmerkelijker.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  donderdag 26 oktober 2017 @ 23:21:27 #200
418547 Old_Pal
Meningfabriek
pi_174682603
quote:
0s.gif Op donderdag 26 oktober 2017 21:12 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

227,000 euro bij het UWV verdienen vind ik opmerkelijker.
Nou en? Er is destijds een arbeidscontract getekend door 2 partijen.
"Vroeger toen alles beter was, was alles slechter"
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')