abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_173912176
Uitgerekende data:

2017

15 september: Nanuke
16 september: LeSage (jongen)

1 oktober: Frummeltje86
19 oktober: aloria
31 oktober: LadyS

3 november: DevilsAndDust (meisje)
24 november: rena (meisje)
25 november: twist02 (jongen)

2 december: Zonnestraal02 (jongen)
3 december: ***Waterdruppel & Norther*** (jongen)
9 december: KapiteinCupcake (tweeling)
9 december: Krisvc (jongen)
13 december: elliebell (jongen)
15 december: Pannenkoekenmix (jongen)
30 december: vencodark (meisje)

2018

1 januari: minilot

6 februari: BellaaElisa (meisje)
11 februari: OliviaIsTaken
13 februari: ***LuDann***
19 februari: EDMAN- [vader] (jongen)

2 maart: Kimpossible (meisje)
5 maart: Songeur
11 maart: D.U.M.A.N.
15 maart: SilverSjoiis (tweeling)
15 maart: Little Miss Naughty
30 maart: DonnaRush
31 maart: Mabawa.

30 april: Malteser

8 mei: L0t..
9 mei: Philomijn

***-----------------***vermeldingen zijn (a.s.) officiële fokbaby's (een fokbaby is een baby geboren uit een relatie waar man en vrouw elkaar hebben leren kennen op/door FOK).

Voor aanpassingen graag een dm/pm/quote. :+

[ Bericht 0% gewijzigd door minilot op 21-09-2017 16:12:42 ]
Let me see you stripped down to the bone
pi_173912184
Doorrrrrrr! *O*
Let me see you stripped down to the bone
  donderdag 21 september 2017 @ 15:44:14 #3
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_173912209
quote:
0s.gif Op donderdag 21 september 2017 14:06 schreef CrazyPrincess het volgende:
Ik wil alleen maar iemand erbij die me werkelijk er doorheen sleept en me verder geen irritatie oplevert. Heb ik vorige keer wel echt gemist :{ (niets ten nadele van mijn man, maar die had natuurlijk ook geen idee :D)
Doen! Zo had ik er een vriendin bij. Die was er puur voor mij, niet (ook) voor zichzelf, al vond ze het fantastisch om te mogen meemaken. De betaalde variant heet een doula of een super-verloskundige.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_173912247
Bella, wat fijn dat de 20 weken echo goed was!! *O*
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_173912423
Jeee voor de goede 20 weken echo Bella!

Sacre: croissant :D

rena: dat was wel de eerste vraag die een shift eerder kwam, of een coassistent de bevalling mocht doen en de VK zou dan wel erbij blijven natuurlijk. Ik was zooo nerveus en alles liep zo anders dan ik had gedacht/gewild dat ik dat echt niet wilde... Toen ze tig uur later kwamen vragen of er een co mee mocht kijken, dacht ik dat ze diezelfde bedoelden, maar we waren al weer 8+ uur verder en het was dus een andere die echt alleen maar wilde kijken haha.
Buiten mijn partner hoef ik er ook niemand niet-medisch bij...

Vind het wel jammer dat we deze keer weer mensen op de hoogte moeten brengen wanneer het begonnen is (ivm opvang dochter). Vorige keer wist de halve familie dat het bezig was omdat we op dat moment op een uitvaart verwacht werden, waar we uiteraard niet meer heen konden :')
pi_173912548
Nee, dat de coassistent de bevalling zelf doet zou ik ook niet zien zitten denk ik, hoe goed ze het vast ook kunnen :@ , misschien bij een tweede kindje als ik zelf ook weet hoe het gaat en zo.

Oh dat op de hoogte brengen gaan wij ook niet doen, behalve als bonusdochter op dat moment bij ons is, dan moeten we wel :+ Bij haar geboorte hebben ze dus zitten wachten in het ziekenhuis en daar heb ik echt geen behoefte aan, hoe lief ik ze allemaal ook vind. Mijn prioriteit is ook dat als het enigszins mogelijk is de kleine meid als eerste op bezoek komt bij haar zusje en daarna de rest, en afhankelijk van de staat waarin ik verkeer natuurlijk :')
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_173912601
Dat willen wij ook heel graag. Als we snel naar huis kunnen, wil man dochter ophalen en eerst tijd voor onszelf voordat de rest komt. Als het anders gaat en we langer moeten blijven, dan nog even geen idee. Maar het idee dat alle grootouders en oma al geweest zijn en dochter nog niet lijkt me zo naar... Al zal het dochter zelf waarschijnlijk niks schelen, die is nog zo klein...
pi_173912772
Ja, nu blijf ik dus ook croissant lezen in plaats van co-assistent. Fijn, mensen! :+
Let me see you stripped down to the bone
pi_173912793
Overigens was ik zelf twaalf toen mijn broertje (nakomertje) geboren werd. Mijn moeder werd ingeleid in het ziekenhuis en ik ben er de hele tijd bij geweest en ik vond het echt razend boeiend! :)
Let me see you stripped down to the bone
pi_173913174
Meld. Nog altijd zonder baby. Vandaag heb ik dus maar het huis gepoetst. Alweer. Nouja, het ruikt nu wel lekker schoon overal.
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_173913212
Bandenpijn kan je wel krijgen van veel hoesten en overgeven he? Heb zo nu en dan zo'n trekkerig gevoel onder aan de buik en soms even een steek als ik opsta. Hoest de longen uit m'n lijf en ben ook nog niet opgeknapt. Klote griep. }:|
pi_173913303
Dat vind ik het enige jammere aan een tweede (of volgend) kind, de bevalling is nooit meer geheim vanwege de opvang van ander(e) kind(eren).
Ik vond het toen zo'n bijzonder geheim. En na de geboorte hebben we ook bewust een aantal uur gewacht met bellen. Prachtige uren waren dat.
pi_173913472
quote:
0s.gif Op donderdag 21 september 2017 16:42 schreef Malteser het volgende:
Ik vond het toen zo'n bijzonder geheim. En na de geboorte hebben we ook bewust een aantal uur gewacht met bellen. Prachtige uren waren dat.
Dat ben ik ook van plan ja. :Y
Nou ja, vermoedelijk ben ik tijdens het bevallen zelf wel voortdurend de SC van CUL hier (en wellicht jullie) realtime aan het updaten over centimeters ontsluiting.. *) Maar familie en schoonfamilie doen we bij voorkeur pas als we gewoon al even een poosje alleen met de koter zijn geweest. O+
Let me see you stripped down to the bone
pi_173913797
quote:
0s.gif Op donderdag 21 september 2017 16:13 schreef minilot het volgende:
Ja, nu blijf ik dus ook croissant lezen in plaats van co-assistent. Fijn, mensen! :+
+1 :+

Qua medisch personeel maakt het me echt niets uit wie erbij is, als ze maar niet verwachten dat ik namen onthou of gezellig een praatje maak ofzo :P vorige keer hebben we wel 6 'setjes' van vk's + vpk's versleten geloof ik; het interesseerde me echt niks meer :+

Maar bekenden echt niet :N vorige keer ook niemand op de hoogte gebracht. Dit keer zullen we inderdaad wel moeten vanwege peuter. Ik hoop eigenlijk dat ons mannetje zich aandient op een dag dat peuter bij m'n zus (=gastouder) is; daarvan weet ik zeker dat ze verder haar mond houdt en snapt dat we eerst peuter haar broertje willen laten ontmoeten enzo O+
(Toen m'n zus beviel van de tweede hebben man en ik namelijk ook op ons nichtje gepast en kregen exact diezelfde "instructies" ;) )

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Oh ik heb gewoon een week vakantie mensen! 8-) morgen dagje Efteling en daarna een midweekje weg :s)
Ik ontken even keihard dat het werktechnisch verschrikkelijk slecht uitkomt (ik zit as we speak nog te werken in de trein :') ) en de resterende 4 weken werken daarna waarschijnlijk een regelrechte hel gaan worden, goed? :+
♥ Minion ♥ mei 2015
♥ Pitbull ♥ dec 2017
pi_173913877
quote:
0s.gif Op donderdag 21 september 2017 15:44 schreef Lemijn het volgende:

[..]

Doen! Zo had ik er een vriendin bij. Die was er puur voor mij, niet (ook) voor zichzelf, al vond ze het fantastisch om te mogen meemaken. De betaalde variant heet een doula of een super-verloskundige.
Een doula ken ik wel, maar een superverloskundige? :D
Ik weet niet hoe zoiets bij een thuisbevalling gaat, maar ik heb me wel echt verloren gevoeld in het ziekenhuis vanaf het moment dat mijn vliezen braken :{
pi_173913883
quote:
1s.gif Op donderdag 21 september 2017 17:12 schreef twist02 het volgende:
Ik ontken even keihard dat het werktechnisch verschrikkelijk slecht uitkomt (ik zit as we speak nog te werken in de trein :') ) en de resterende 4 weken werken daarna waarschijnlijk een regelrechte hel gaan worden, goed? :+
Ontken maar een eind weg, maar niettemin sterkte! :) :*

En veel plezier in de Efteling! Ik ben er denk ik volgende week woensdag weer. :) (En dan 's avonds naar The Sisters of Mercy in Paradiso - yay! O+)

Waar gaat je midweekje naartoe? :)
Let me see you stripped down to the bone
pi_173913937
quote:
0s.gif Op donderdag 21 september 2017 16:42 schreef Malteser het volgende:
Dat vind ik het enige jammere aan een tweede (of volgend) kind, de bevalling is nooit meer geheim vanwege de opvang van ander(e) kind(eren).
Ik vond het toen zo'n bijzonder geheim. En na de geboorte hebben we ook bewust een aantal uur gewacht met bellen. Prachtige uren waren dat.
Mooi dat je dat zo zegt dat het een bijzonder geheim is, realiseer me nu eigenlijk dat ik dat ook wel heel graag wil O+ Geen fantastische band met ouders en schoonouders (ook niet slecht, maar gewoon ok), dat ik eigenlijk liever eerst mijn beste vriendinnen zou zien dan ouders. Maar alles iig pas na een paar uur.
pi_173913979
Afwachten dus nog steeds Nanuke, fijn iig van je fris ruikende huis :+

Sterkte Donna, vervelend! Denk inderdaad dat je wel last van je banden daardoor kan hebben. Ken ook wel het trekkerige gevoel als ik een tijd heb gezeten en dan opsta, moet dan echt even op gang komen soms.

Twist, veel plezier!
pi_173914072
quote:
1s.gif Op donderdag 21 september 2017 17:12 schreef twist02 het volgende:

[..]

+1 :+

Qua medisch personeel maakt het me echt niets uit wie erbij is, als ze maar niet verwachten dat ik namen onthou of gezellig een praatje maak ofzo :P vorige keer hebben we wel 6 'setjes' van vk's + vpk's versleten geloof ik; het interesseerde me echt niks meer :+

Maar bekenden echt niet :N vorige keer ook niemand op de hoogte gebracht. Dit keer zullen we inderdaad wel moeten vanwege peuter. Ik hoop eigenlijk dat ons mannetje zich aandient op een dag dat peuter bij m'n zus (=gastouder) is; daarvan weet ik zeker dat ze verder haar mond houdt en snapt dat we eerst peuter haar broertje willen laten ontmoeten enzo O+
(Toen m'n zus beviel van de tweede hebben man en ik namelijk ook op ons nichtje gepast en kregen exact diezelfde "instructies" ;) )

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Oh ik heb gewoon een week vakantie mensen! 8-) morgen dagje Efteling en daarna een midweekje weg :s)
Ik ontken even keihard dat het werktechnisch verschrikkelijk slecht uitkomt (ik zit as we speak nog te werken in de trein :') ) en de resterende 4 weken werken daarna waarschijnlijk een regelrechte hel gaan worden, goed? :+
Oh wauw, dat zou niet eens in me opkomen om dan als opa en oma niet pas op de plaats te maken en te wachten tot de moeder zelf haar kind gezien heeft :o
pi_173914119
quote:
0s.gif Op donderdag 21 september 2017 17:18 schreef minilot het volgende:

[..]

Ontken maar een eind weg, maar niettemin sterkte! :) :*

En veel plezier in de Efteling! Ik ben er denk ik volgende week woensdag weer. :) (En dan 's avonds naar The Sisters of Mercy in Paradiso - yay! O+)

Waar gaat je midweekje naartoe? :)
Thanks :)

Jij voelt je nog steeds wel prima denk ik hè, als ik lees wat je allemaal onderneemt? :) Heerlijk! ^O^

Midweekje Centerparcs :) niet ver, maar toch even lekker een paar dagen weg O+

Ohja, die jas die ik eerder postte bevalt tot nu toe prima hoor! ;)
Voor mij zeker weten warm genoeg, maar weet niet 100% zeker of dat in de winter ook zo is (stel dat we een strenge winter krijgen), dus da's wel een afweging...

CP, ja bizar toch? :X Nouja, voor ons dus geen bekenden in het ziekenhuis ;)
♥ Minion ♥ mei 2015
♥ Pitbull ♥ dec 2017
pi_173914169
quote:
1s.gif Op donderdag 21 september 2017 17:37 schreef twist02 het volgende:
[..]
Jij voelt je nog steeds wel prima denk ik hè, als ik lees wat je allemaal onderneemt? :) Heerlijk! ^O^
Jawel! Fysiek echt helemaal prima, wel merk ik - vermoedelijk door hormonenshizzle zo tijdens de zwangerschap - dat mijn AD(H)D op een zeer heftig niveau is dat ik al jaren meer niet heb ervaren, dus dat is af en toe wel een beetje lastig. Maar goed, dat zing ik wel uit tot na de bevalling en dan maar even aankijken of het weer stabiliseert. :)
Ik schreef er eerder vandaag vanaf hier over in mijn vaste SC:
CUL / [CUL SC] met de luxe de blauwe pil te kunnen kiezen

Verder nog altijd volstrekt kwaaltjesloos en ik ervaar nog helemaal geen fysieke beperkingen in wat ik allemaal kan doen, dus hoezee! :)

Dank voor de jasupdate! ^O^

[ Bericht 1% gewijzigd door minilot op 21-09-2017 17:50:29 ]
Let me see you stripped down to the bone
  donderdag 21 september 2017 @ 17:43:23 #22
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_173914191
Mijn moeder wíl het niet eens weten als de bevalling begint. Want toen bijna 30 jaar geleden haar zus ging bevallen (en dus van het begin van de bevalling op de hoogte werd gesteld), duurde het 3 dagen voor ze wat hoorde. Ze kreeg geen info van het ziekenhuis en uiteraard nog geen mobiel toendertijd. Alle doemscenario's zijn voorbij gekomen bij haar.
Ze wil nu dus pas gebeld worden als de baby er al is :P

Uit ervaring weet ik dat het op het moment suprème geen zak kan schelen wie er aan je bed staat en wie er allemaal de toestand van je baarmoedermond controleert. Maar toch wil ik alleen medisch personeel aan mijn bed.
En mijn zus dan. Maar alleen omdat ze vk is :)

Bella, goede echo *O*

Ik heb morgen mijn laatste werkdag *O*
Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
pi_173914282
quote:
0s.gif Op donderdag 21 september 2017 17:43 schreef LadyS het volgende:
Mijn moeder wíl het niet eens weten als de bevalling begint. Want toen bijna 30 jaar geleden haar zus ging bevallen (en dus van het begin van de bevalling op de hoogte werd gesteld), duurde het 3 dagen voor ze wat hoorde. Ze kreeg geen info van het ziekenhuis en uiteraard nog geen mobiel toendertijd. Alle doemscenario's zijn voorbij gekomen bij haar.
Ze wil nu dus pas gebeld worden als de baby er al is :P
Ha, nog een goeie reden om mijn moeder er buiten te houden tot de uk er goed en wel uit is, anders gaat ze alleen maar lopen zenuwen. :Y

Succes met je laatste dag! *O*
Let me see you stripped down to the bone
pi_173914398
zo weer terug van de eerste afspraak met de VK. hele berg info gekregen dus dat moet even bezinken. de termijnecho ingepland, nu begint het toch langzaam iets minder onwerkelijk te worden.

zijn er hier ook mensen die meedoen met CenteringPregnancy? ik weet nog niet zo goed wat ik daarvan moet denken.
pi_173914467
Minilot: Dat klinkt heftig ja! Kan me zo voorstellen dat hormonen daar een rol in spelen :Y
Misschien toch nu al het aankaarten waard, ook al wil je nu nog niet echt 'ingrijpen'? Al is het maar om te kijken wat evt. opties zijn.

Ik kan me namelijk ook voorstellen dat het met de kleine erbij ook al weer hectisch genoeg is.
♥ Minion ♥ mei 2015
♥ Pitbull ♥ dec 2017
pi_173914514
Jeetje LadyS je laatste werkdag alweer!

Verder las ik een goede 20 wekenecho voor Bella *O*

En verder heb ik pregnancybrain. Niks onthouden en kan mobiel niet teruglezen.

Ik ben nog op roze wolk. En wil nu ineens vanalles kopen hihi.
pi_173914616
quote:
1s.gif Op donderdag 21 september 2017 18:02 schreef twist02 het volgende:
Minilot: Dat klinkt heftig ja! Kan me zo voorstellen dat hormonen daar een rol in spelen :Y
Misschien toch nu al het aankaarten waard, ook al wil je nu nog niet echt 'ingrijpen'? Al is het maar om te kijken wat evt. opties zijn.

Ik kan me namelijk ook voorstellen dat het met de kleine erbij ook al weer hectisch genoeg is.
Ik heb het alvast aangegeven bij mijn verloskundige en bij de telefonische intake van de kraamzorgorganisatie hoor. :Y
En eerlijk gezegd: hectisch is voor mij juist beter dan rust. Als er een heleboel dingen om aandacht vragen en moeten gebeuren dan lukt dat aardig, als ik kalmpjes een dag lang voor mezelf heb waarin niets moet, dan raak ik juist compleet in de war. :)

[ Bericht 0% gewijzigd door minilot op 21-09-2017 18:20:01 ]
Let me see you stripped down to the bone
  donderdag 21 september 2017 @ 18:18:03 #28
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_173914717
quote:
0s.gif Op donderdag 21 september 2017 17:17 schreef CrazyPrincess het volgende:

[..]

Een doula ken ik wel, maar een superverloskundige? :D
Ik weet niet hoe zoiets bij een thuisbevalling gaat, maar ik heb me wel echt verloren gevoeld in het ziekenhuis vanaf het moment dat mijn vliezen braken :{
Ik bedoel gewoon een fijne verloskundige waar je wat aan hebt, die de tijd neemt om je te steunen op de manier waar je behoefte aan hebt, en niet weggaat of je uit je kracht haalt ofzo.

Als je in de tweede lijn bevalt (medisch) dan kan je ook een betrokken/kundige/zorgzame verloskundige of verpleegkundige treffen, maar als het niet rustig is zal die ook naar een andere kamer moeten soms en dat kan slecht uitkomen waardoor je je alsnog verloren voelt.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_173914729
quote:
0s.gif Op donderdag 21 september 2017 17:58 schreef Elleska het volgende:
..zijn er hier ook mensen die meedoen met CenteringPregnancy? ik weet nog niet zo goed wat ik daarvan moet denken.
Ik moest het Googlen want er nog nooit van gehoord en brrrr - dat lijk me (kluizenaarstype als ik ben) echt heel vervelend! :D
Let me see you stripped down to the bone
  donderdag 21 september 2017 @ 18:19:41 #30
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_173914744
Nanuke en LeSage, de loper is al voor jullie uitgerold in het volgende topic hoor, kom gerust verder :Y *O*
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_173914875
(Schopschopschopschopschop.. ADHD heeft geloof ik nogal een stevige genetische component. Dat wordt feest, ik voel het nu al. :+ )
Let me see you stripped down to the bone
pi_173914945
O Lord dat centering pregnancy klinkt mij persoonlijk heel naar. :X

Twist, geniet van je vakantie. Werk komt daarna wel weer. :*

Mini, heftig dat dat weer zo op speelt. Zo lang je het zelf goes kan handelen moet het wel goedkomen toch?

Hier heeft mam vorige keer iedereen op de hoogte gesteld dat de bevalling was begonnen. En live updates gegeven, want hij moest bij me blijven maar vooral stol zitten en stil zijn. Hij heeft de hele dag iedereen op de hoogte gehouden dus. Maar iedereen begreep ook sat se pas welkom waren als wij dat aan gaven. Ik verwacht dat deze keer niet anders eigenlijk.
Alhoewel, ik heb me voorgenomen dit keer binnen 2 uur te bevallen, op een moment dat peuter ligt te slapen en dat we het ziekenhuis lekker overslaan.

Ik was vandaag wel in het ziekenhuis. Conclusie van de anesthesie? Teen wordt met een lokale blok geopereerd. Van knie naar beneden verdoofd. Roesje of kalmeringsmiddelen mag ook niet, dus ik krijg alles bewust mee. :{ pijnstilling erna mag ik ook niet. Ja, paracetamol. Whoohoo. Moet ik geopereerd worden, loop ik alle goodies mis.

Daarna nog even bij de vk geweest. Daar zit alles wel snor. Kleine groeit goed. O+
Want het leven is niet meer dan een sprookje
pi_173914959
Ik heb twee oud-collega's die CenteringPregnancy hebben gedaan en die vonden het heel leuk. Ik wil wel graag in contact komen met dames die ook zwanger zijn, dus voor mij lijkt het wel wat, maar telkens zoveel van m'n werk weg zijn lijkt me arelaxed. En ergens ook wel weer gedoe ofzo. Nog een sociale verplichting. En 1 collega vond qua levensinstelling niet helemaaaaal aansluiting en hoewel ze daar makkelijk overheen stapte, lijkt me dat dan ook weer jammer...
Dit, dat, alles.
pi_173915121
quote:
0s.gif Op donderdag 21 september 2017 18:31 schreef Krisvc het volgende:

[quote]
Ik was vandaag wel in het ziekenhuis. Conclusie van de anesthesie? Teen wordt met een lokale blok geopereerd. Van knie naar beneden verdoofd. Roesje of kalmeringsmiddelen mag ook niet, dus ik krijg alles bewust mee. :{ pijnstilling erna mag ik ook niet. Ja, paracetamol. Whoohoo.
Jakkes, wat vervelend zeg! -O- Succes alvast. :*

quote:
Moet ik geopereerd worden, loop ik alle goodies mis.
:D O+
Let me see you stripped down to the bone
pi_173915651
quote:
0s.gif Op donderdag 21 september 2017 17:58 schreef Elleska het volgende:
zo weer terug van de eerste afspraak met de VK. hele berg info gekregen dus dat moet even bezinken. de termijnecho ingepland, nu begint het toch langzaam iets minder onwerkelijk te worden.

zijn er hier ook mensen die meedoen met CenteringPregnancy? ik weet nog niet zo goed wat ik daarvan moet denken.
Hier! Ik vind het wel leuk. Allemaal meiden van ongeveer dezelfde leeftijd (eind twintig, begin 30), die allemaal ongeveer even ver zwanger zijn. Voornamelijk 'hoog' opgeleide vrouwen. Ik was heel bang dat het 'zweverig' zou zijn (is echt helemaal niks voor mij, nuchtere dodo), maar dat is het helemaal niet. Gewoon gezellig met meiden (en af toe partners erbij) praten over zwangerschaps gerelateerde onderwerpen. Gewoon praktische/medische info en ervaringen delen. Kost inderdaad wel meer tijd, theoretisch is werkgever verplicht die te geven onder werktijd. In de praktijk compenseer ik gewoon een beetje half met op andere momenten werken (heb flexibel werk).
pi_173915887
quote:
0s.gif Op donderdag 21 september 2017 18:18 schreef minilot het volgende:

[..]

Ik moest het Googlen want er nog nooit van gehoord en brrrr - dat lijk me (kluizenaarstype als ik ben) echt heel vervelend! :D
ik weet ook niet of ik daar wel geschikt voor ben.
helemaal niet nadat ik hoorde dat ze vandaag 5 intake gesprekken had gehad en wij de enige waren die zich hadden ingelezen over de combinatietest/NIPT. terwijl we bij de aanmelding al de link kregen naar de overheidssite zodat we ons alvast konden in te lezen. ben bang dat ik dan al veel beter ingelezen ben dan de rest en eigenlijk vooral dubbele info hoor.

en ik heb jullie al O+ en straks misschien zwangerschapszwemmen waar ik dan al andere zwangeren leer kennen.
een ander nadeel vind ik dat de partners er meestal niet bij zijn, terwijl mijn man graag wat meer info wil. misschien past een cursus waar we samen heen kunnen dan beter bij ons.

aan de andere kant kan ik het ook gewoon proberen, kijken of het klikt met de rest en als het niets is weer terug naar individueel. eerst maar ff afwachten op welke dag het is want er is nog geen groepje voor mei.
pi_173916059
Daar had ik echt nog nooit van gehoord. Niks voor mij denk ik. Kan me wel voorstellen dat het fijn is dat het er is!

Ik voel me niet altijd even op mijn gemak bij andere moeders ofzo. Dus dat speelt dan ook wel mee.
pi_173916186
Centuring pregnancy lijkt me niks, die mij maar gewoon persoonlijke controles bij de VK en that's it. Makkelijker plannen en kost minder tijd... Had vorige keer wel via Facebook contact met een groep die even ver zwanger was, dat was echt heel leuk. Ik spreek ze nu nog steeds dagelijks. Jammer dat ik zoiets voor deze zwangerschap niet heb, al zou het dan wel druk worden om alles bij te houden...

Wat ontzettend balen Kris! Paracetamol tijdens de zwangerschap is zo niet voldoende af en toe... En op die manier geopereerd moeten worden tijdens je zwangerschap lijkt me echt nirt tof...

Succes morgen met je laatste werkdag LadyS!
pi_173916245
quote:
1s.gif Op donderdag 21 september 2017 17:12 schreef twist02 het volgende:

[..]

+1 :+

Qua medisch personeel maakt het me echt niets uit wie erbij is, als ze maar niet verwachten dat ik namen onthou of gezellig een praatje maak ofzo :P vorige keer hebben we wel 6 'setjes' van vk's + vpk's versleten geloof ik; het interesseerde me echt niks meer :+

Maar bekenden echt niet :N vorige keer ook niemand op de hoogte gebracht. Dit keer zullen we inderdaad wel moeten vanwege peuter. Ik hoop eigenlijk dat ons mannetje zich aandient op een dag dat peuter bij m'n zus (=gastouder) is; daarvan weet ik zeker dat ze verder haar mond houdt en snapt dat we eerst peuter haar broertje willen laten ontmoeten enzo O+
(Toen m'n zus beviel van de tweede hebben man en ik namelijk ook op ons nichtje gepast en kregen exact diezelfde "instructies" ;) )

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Oh ik heb gewoon een week vakantie mensen! 8-) morgen dagje Efteling en daarna een midweekje weg :s)
Ik ontken even keihard dat het werktechnisch verschrikkelijk slecht uitkomt (ik zit as we speak nog te werken in de trein :') ) en de resterende 4 weken werken daarna waarschijnlijk een regelrechte hel gaan worden, goed? :+
Nee dat meen je niet van je schoonouders :o :o Dat die zelf niet bedenken dat dat echt niet kan...

En wat betreft werk: ik had ongeveer hetzelfde. Niet zwanger een vakantie geboekt en naderhand bleek dat ik daarna ook nog 4 weken moest werken. Ik heb echt de dagen af lopen tellen, ik had er zo geen zin meer in... Maar toen werd ik in de laatste week ziek dus heb het ineens af moeten kappen en dat vind ik zo stom!
pi_173916402
Ik lees wel, maar mijn hoofd krijgt het niet meer bijgehouden op het moment, dus oprechte kusjes en knuffels voor iedereen.

Ik moest vanmiddag naar het ziekenhuis omdat ze morgen vol zaten.
Een perfecte CTG (zo zei de gyn), goede bloeddruk, goede echo. Dus geen reden tot inleiden, maar wanneer zou ik hem willen plannen, was de vraag.
Nou, niet dus.
Maandag wel weer een afspraak staan voor dezelfde controles, kunnen we dan eventueel nog eens babbelen over inleiden.
Ik denk dat ik sowieso lang draag, hoort blijkbaar bij mijn zwangerschappen. Dus ik wil #2 wel de kans geven om lekker op eigen tempo te komen.

Strippen heeft wel wat gedaan, krampen enzo, ook al wel zichtbaar op de CTG.
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_173916594
quote:
0s.gif Op donderdag 21 september 2017 17:41 schreef minilot het volgende:

[..]

Jawel! Fysiek echt helemaal prima, wel merk ik - vermoedelijk door hormonenshizzle zo tijdens de zwangerschap - dat mijn AD(H)D op een zeer heftig niveau is dat ik al jaren meer niet heb ervaren, dus dat is af en toe wel een beetje lastig. Maar goed, dat zing ik wel uit tot na de bevalling en dan maar even aankijken of het weer stabiliseert. :)
Ik schreef er eerder vandaag vanaf hier over in mijn vaste SC:
CUL / [CUL SC] met de luxe de blauwe pil te kunnen kiezen

Verder nog altijd volstrekt kwaaltjesloos en ik ervaar nog helemaal geen fysieke beperkingen in wat ik allemaal kan doen, dus hoezee! :)

Dank voor de jasupdate! ^O^
Mini, zwangerschapsdementie wprdt vaak gekscherend gezegd, maar is volgens mij ook echt een hormonaal ding (gecombineerd met lichter slapen enzo), dus kan heel goed dat jij het op deze manier merkt hoor :Y

Ik was zelf ook vreselijk warrig in de zwsch en het heeft echt heel lang geduurd voor mijn concentratie weer wat op normaal niveau kwam...
Kwak
pi_173916952
Krisvc ik had je valpartij helemaal gemist. schrikken, vooral omdat het eerst mee leek te vallen en nu opeens een operatie.
hoop dat je bij de operatie toffe mensen treft die je een beetje kunnen afleiden.

verder bijgelezen maar dat ging vooral over bevallingen en dat voelt nog heel ver van mijn bed.
pi_173917059
LeSage, spannende tijd weer! Ik hoop dat het effect van het strippen misschien doorzet.

O dat gezellige mensen komt wel goed hoor Elleska. Man werkt in het ziekenhuis als anesthesiemedewerker, heeft ervoor gezorgd dat ik bij de juiste chirurg terecht kom, de juiste anesthesist, de juiste verpleegkundigen. Heeft bij iedereen aangedikt dat ik onwijs zenuwachtig ben (nouja, zo aangedikt is het eigenlijk niet eens :') ) en dat ze me goed af moeten leiden. Heeft met de anesthesist geregeld dat ik echtécht goed verdoofd word, want zielig omdat ik erna niks mag. :P Zelf is hij er niet bij, wat misschien juist maar beter is. Maar toch maar een klein beetje gebruik maken van de insider knowledge. :@
Want het leven is niet meer dan een sprookje
pi_173917080
quote:
0s.gif Op donderdag 21 september 2017 17:58 schreef Elleska het volgende:
zijn er hier ook mensen die meedoen met CenteringPregnancy? ik weet nog niet zo goed wat ik daarvan moet denken.
Ik heb het gedaan en het beviel mij heel goed. Ik vond het fijn dat er uitgebreide aandacht was voor alle aspecten van de zwangerschap en het prille ouderschap. Het gevoel van herkenning bij kwaaltjes in de groep was ook heel prettig. Mijn CP-groep heeft nu ook nog steeds contact.

De mannen waren altijd welkom bij het individuele deel van de controle trouwens, en er was ook een speciale partnerbijeenkomst, dus je partner staat niet compleet buitenspel.
pi_173917118
quote:
0s.gif Op donderdag 21 september 2017 20:09 schreef Krisvc het volgende:
LeSage, spannende tijd weer! Ik hoop dat het effect van het strippen misschien doorzet.

O dat gezellige mensen komt wel goed hoor Elleska. Man werkt in het ziekenhuis als anesthesiemedewerker, heeft ervoor gezorgd dat ik bij de juiste chirurg terecht kom, de juiste anesthesist, de juiste verpleegkundigen. Heeft bij iedereen aangedikt dat ik onwijs zenuwachtig ben (nouja, zo aangedikt is het eigenlijk niet eens :') ) en dat ze me goed af moeten leiden. Heeft met de anesthesist geregeld dat ik echtécht goed verdoofd word, want zielig omdat ik erna niks mag. :P Zelf is hij er niet bij, wat misschien juist maar beter is. Maar toch maar een klein beetje gebruik maken van de insider knowledge. :@
handig zo'n man. dat heeft hij goed geregeld :D
pi_173917250
quote:
0s.gif Op donderdag 21 september 2017 19:19 schreef Elleska het volgende:

[..]

ik weet ook niet of ik daar wel geschikt voor ben.
helemaal niet nadat ik hoorde dat ze vandaag 5 intake gesprekken had gehad en wij de enige waren die zich hadden ingelezen over de combinatietest/NIPT. terwijl we bij de aanmelding al de link kregen naar de overheidssite zodat we ons alvast konden in te lezen. ben bang dat ik dan al veel beter ingelezen ben dan de rest en eigenlijk vooral dubbele info hoor.

en ik heb jullie al O+ en straks misschien zwangerschapszwemmen waar ik dan al andere zwangeren leer kennen.
een ander nadeel vind ik dat de partners er meestal niet bij zijn, terwijl mijn man graag wat meer info wil. misschien past een cursus waar we samen heen kunnen dan beter bij ons.

aan de andere kant kan ik het ook gewoon proberen, kijken of het klikt met de rest en als het niets is weer terug naar individueel. eerst maar ff afwachten op welke dag het is want er is nog geen groepje voor mei.
Zal misschien per regio/praktijk verschillen, maar bij mij zijn het juist vrouwen die de zwangerschap echt 'serieus' nemen en heel bewust nadenken over wat ze willen. Ook ik krijg wel dubbele informatie, maar de meerwaarde voor mij zit 'm vooral in gezelligheid met andere dames en ook in het discussiëren over de info die je krijgt en ervaringen van de anderen.
pi_173917550
quote:
0s.gif Op donderdag 21 september 2017 18:11 schreef minilot het volgende:

[..]

Ik heb het alvast aangegeven bij mijn verloskundige en bij de telefonische intake van de kraamzorgorganisatie hoor. :Y
En eerlijk gezegd: hectisch is voor mij juist beter dan rust. Als er een heleboel dingen om aandacht vragen en moeten gebeuren dan lukt dat aardig, als ik kalmpjes een dag lang voor mezelf heb waarin niets moet, dan raak ik juist compleet in de war. :)
Ja, op zoiets doelde ik inderdaad, puur dat er alvast mensen op de hoogte zijn :Y
Komt wel goed dus, zo te horen ;) never a dull moment met een baby

LadyS, laatste werkdag woohoo! *O*

Kris, ai wat balen zeg! Maar zo te horen komt het qua afleiding wel goed ;) tof dat je man dat zo heeft kunnen regelen :D
En fijn dat de kleine het zo goed doet! O+

quote:
1s.gif Op donderdag 21 september 2017 19:36 schreef Miss_Congeniality het volgende:

[..]

Nee dat meen je niet van je schoonouders :o :o Dat die zelf niet bedenken dat dat echt niet kan...

En wat betreft werk: ik had ongeveer hetzelfde. Niet zwanger een vakantie geboekt en naderhand bleek dat ik daarna ook nog 4 weken moest werken. Ik heb echt de dagen af lopen tellen, ik had er zo geen zin meer in... Maar toen werd ik in de laatste week ziek dus heb het ineens af moeten kappen en dat vind ik zo stom!
Jep, true story helaas... ;(

Gelukkig heb ik (meeeeer! dan) genoeg te doen in die 4 weken, dus het vliegt vast voorbij :+

LeSage, spannend! O+

Elleska, zelf geen ervaring mee, maar zo te horen kan het ook heel positief uitpakken. Ik zou -als het je wel wat lijkt- inderdaad gewoon kijken hoe het bevalt :Y
♥ Minion ♥ mei 2015
♥ Pitbull ♥ dec 2017
pi_173920539
Jeetje Kris, dat lijkt me ook heel spannend. Veel succes, gelukkig heeft je man geregeld dat je in een warm bad terecht komt, dat maakt het vast iets dragelijker.

Succes llms!

De rest ben ik kwijt.

Pfff hier nog steeds braken ondanks de emesafene. Opzich is het wel iets minder hoor. Ben niet meer de hele dag misselijk en aan het kokhalzen. Ik neem ze ook maar 1 x pd in ipv de 2x die mag. Alleen voor het slapen gaan, dan hoef ik 's nachts en in de ochtend in ieder geval niet zomaar uit het niets te spugen. Maar heb ik ook geen last van suf zijn overdag, dat kan ik gewoon niet hebben want dan kan ik niet werken.
Maar vanmiddag na traplopen wel weer spugen. dat je bij thuiskomst moet kiezen tussen eerst spugen of eerst plassen maar dat het toch wel tegelijk komt ;(

Ik begin trouwens last te krijgen van mijn heupen, kom soms na een lange rit de auto niet normaal uit. :( en sinds een paar dagen mega druk op den mutsch, alsof er een 35weker is ingedaald heb dan de neiging om mijn buik vast te houden. Het doet zoveel pijn! Is dat iets normaals? Herken het helemaal niet van de vorige keer in het begin.
pi_173921114
Ik ken het wel, Centering Pregnancy, maar nooit voor in aanmerking gekomen dus ook nooit zo in verdiept. Het principe lijkt me wel wat, gezellig.

LeSage, fijn dat het strippen iets gedaan lijkt te hebben. Kan me goed indenken dat je wil dat je baby op eigen terms komt. Hopelijk gaat het zo!

Oh Kris, dat is flink balen van geen roesje mogen en belabberde pijnstilling. -O- Fijn dat je man wel iets heeft kunnen regelen voor de rest.

LadyS, laatste werkdag! *O* Woop Woop!

Mabawa, wat ellendig dat je nog zo misselijk bent. Ik herken het drukkende gevoel een beetje, is nu een dagelijks splijtende pijn in mijn kruis. :')

Morgenochtend de 20 weken echo in het ziekenhuis. Ik vind het spannend. Peuter moet mee omdat we geen opvang hebben, hopelijk houdt ze het vol. En ik hoop dat we op tijd zijn, mijn man is een notoire te laat komer. Elke afspraak die hij mee was tot nu toe moest hij mij eruit gooien voor de ingang zodat ik me naar de afspraak kon haasten terwijl hij de auto parkeerde. Ik haat dat echt hé. :')

Ik sta bij weggaan dan met peuter helemaal klaar bij de voordeur van 'we moeten NU gaan' en dan zegt hij doodleuk 'ja! Alleen nog even mijn tanden poetsen en haar doen'. En dan rustig 15 minuten later naar beneden komen. }:| Ik heb hem gewaarschuwd dit keer, dus ben benieuwd. :P

[ Bericht 3% gewijzigd door LuDann op 21-09-2017 23:05:37 ]
pi_173921274
@malteser (vorige topic nog): fijn dat jouw ziekenhuis nadat beleid heeft zeg. :Y En qua pijnstilling ook fijn dat er iets mogelijk was. Wat heb je dan gehad?
pi_173923907
Mag dat, je peuter meenemen? Bij mij zei ze heel streng aan de telefoon: “Er mag maar 1 persoon met je mee. Geen kinderen.”. :P
Protège moi de mes désirs.
pi_173923933
Succes vandaag, LuDann! Misschien moet je je man gewoon vertellen dat de afspraak een uur eerder is, dan is hij vast op tijd!
pi_173924052
Oh Lu, dat is zooo herkenbaar. En als we dan een keer echt op tijd zijn vindt hij dat zonde 8)7 gisteren waren we dus echt te vroeg, en daar begon hij over. Maar toen moest ik ons nieuwe adres nog doorgeven en waren we uiteindelijk precies op tijd. Had ik toch gelijk O-)

Mabawa, jeetje, balen dat je zo beroerd bent zeg! Het drukt dan zo'n stempel op je dag ;( die druk had ik deze keer ook veel sneller dan bij de eerste. Volgens mij heeft je lichaam gewoon alles onthouden en zet het een knopje om: zwanger 'aan'.
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_173924390
Na een zenuwslopende week waar ik werkelijk van alles in mijn hoofd heb gehaald; goed nieuws. We zagen gister een knipperlichtje O+ . Ik ben zeg maar ‘against all odds’ zwanger geworden door een escape IUI (de IVF poging was mislukt doordat ik niet reageerde op de hormonen). Dus nu had ik helemaal zelf bedacht dat het te mooi was om waar te zijn en had allemaal doemscenario’s verzonnen. Maar gelukkig had ik het helemaal mis, en we zijn zo opgelucht

Gister meteen een intake gehad bij de verloskundigepraktijk. En hoewel ik maar heel kort medisch ben geweest en er in het ziekenhuis heel goed voor ons was gezorgd, was het gewoon fijn om met zwangerschap bezig te zijn in een niet-klinische omgeving.
In de avond hebben we het aan mijn ouders en broer verteld door de echofoto in te pakken als cadeautje. Mijn moeder raakte in shock (ik ben 39 en zij had dit dus niet meer verwacht) en moest toen huilen, mijn vader had tranen in zijn ogen en viel helemaal stil en mijn broer was zo ontzettend blij en enthousiast.

Later op de avond hebben we mijn schoonzus en haar vriendin opgebeld (wonen in Engeland, mijn vriend is Brits) en die waren ook helemaal in de wolken van het nieuws w/

Het was een bijzondere dag O+

Mag ik in het lijstje? Mijn uitgerekende datum is 11 mei :s)
pi_173924411
quote:
10s.gif Op vrijdag 22 september 2017 08:09 schreef DorothyGale het volgende:
Na een zenuwslopende week waar ik werkelijk van alles in mijn hoofd heb gehaald; goed nieuws. We zagen gister een knipperlichtje O+ . Ik ben zeg maar ‘against all odds’ zwanger geworden door een escape IUI (de IVF poging was mislukt doordat ik niet reageerde op de hormonen). Dus nu had ik helemaal zelf bedacht dat het te mooi was om waar te zijn en had allemaal doemscenario’s verzonnen. Maar gelukkig had ik het helemaal mis, en we zijn zo opgelucht

Gister meteen een intake gehad bij de verloskundigepraktijk. En hoewel ik maar heel kort medisch ben geweest en er in het ziekenhuis heel goed voor ons was gezorgd, was het gewoon fijn om met zwangerschap bezig te zijn in een niet-klinische omgeving.
In de avond hebben we het aan mijn ouders en broer verteld door de echofoto in te pakken als cadeautje. Mijn moeder raakte in shock (ik ben 39 en zij had dit dus niet meer verwacht) en moest toen huilen, mijn vader had tranen in zijn ogen en viel helemaal stil en mijn broer was zo ontzettend blij en enthousiast.

Later op de avond hebben we mijn schoonzus en haar vriendin opgebeld (wonen in Engeland, mijn vriend is Brits) en die waren ook helemaal in de wolken van het nieuws w/

Het was een bijzondere dag O+

Mag ik in het lijstje? Mijn uitgerekende datum is 11 mei :s)
Wat heerlijk feel good O+
Gefeliciteerd! :*
pi_173924500
DG, wat bijzonder O+ Mooi ook dat er met zo'n nieuws ineens een heleboel mensen ontzettend gelukkig worden!
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_173924648
Ahh gefeliciteerd DG! *O* Wat mooi hoe het dan nu toch zo gelopen is, nu genieten!
pi_173924803
quote:
10s.gif Op vrijdag 22 september 2017 08:09 schreef DorothyGale het volgende:
Het was een bijzondere dag O+
Ha, wat een mooi verhaal zo zeg! O+ Hartstikke gefeliciteerd!

[ Bericht 53% gewijzigd door minilot op 22-09-2017 09:20:00 ]
Let me see you stripped down to the bone
pi_173924905
Traantjes in m'n ogen DG, wat geweldig! O+ Ik wens je een hele fijne zwangerschap en welkom bij de meibaby's O+

Oh Mawaba wat balen dat de emefasene niet echt helpt. Dat beeld van kiezen tussen plassen en kotsen. _O- Bij mij helpt het een minibeetje.

Wat leuk om nog meer positieve verhalen te horen over CP. Misschien ga ik het dan ook wel doen. Eigenlijk vooral om in contact te komen met andere zwangeren.

LeSage, lekker in je cocon kruipen!

LuDann ik zou daar dus helemaal gestoord van worden. En zou zeggen dat de afspraak een half uur eerder is dan dat ie eigenlijk is. :D })

Ik heb al een paar keer de vraag gekregen of het wel goed met me gaat. :') Collega zei dat ik er heel moe uitzag, een ander dat ik een beetje teneergeslagen liep en een vriendin vroeg gisteren hoe het met me ging want haar sensoren voelden iets en ze zag me "vechten". En m'n zus vroeg zaterdag na een verjaardag ook of er wat was. ^nogvierwekenvolhouden
Dit, dat, alles.
pi_173925518
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 september 2017 09:08 schreef Philomijn het volgende:
Traantjes in m'n ogen DG, wat geweldig! O+ Ik wens je een hele fijne zwangerschap en welkom bij de meibaby's O+

Oh Mawaba wat balen dat de emefasene niet echt helpt. Dat beeld van kiezen tussen plassen en kotsen. _O- Bij mij helpt het een minibeetje.

Wat leuk om nog meer positieve verhalen te horen over CP. Misschien ga ik het dan ook wel doen. Eigenlijk vooral om in contact te komen met andere zwangeren.

LeSage, lekker in je cocon kruipen!

LuDann ik zou daar dus helemaal gestoord van worden. En zou zeggen dat de afspraak een half uur eerder is dan dat ie eigenlijk is. :D })

Ik heb al een paar keer de vraag gekregen of het wel goed met me gaat. :') Collega zei dat ik er heel moe uitzag, een ander dat ik een beetje teneergeslagen liep en een vriendin vroeg gisteren hoe het met me ging want haar sensoren voelden iets en ze zag me "vechten". En m'n zus vroeg zaterdag na een verjaardag ook of er wat was. ^nogvierwekenvolhouden
je mag het ook eerder vertellen als je wilt he...

Mijn ouders zijn hier, en we hebben het gister verteld. Leuk om het te delen...
pi_173925535
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 september 2017 06:29 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
Mag dat, je peuter meenemen? Bij mij zei ze heel streng aan de telefoon: “Er mag maar 1 persoon met je mee. Geen kinderen.”. :P
Bij ons mocht dat ook niet omdat het een medische (serieuze) echo is. Stel dat er wat gezien wordt ook.

En natuurlijk succes LuDann! :)
pi_173925868
Yup, dat was ook bij ons de instructie bij de 20 weken-echo: alleen één stuks volwassene mee.
Let me see you stripped down to the bone
pi_173926035
Dorothy, wat klinkt dat heerlijk O+ Hoop dat je nu heerlijk kunt gaan genieten van je zwangerschap :*

Ik vermoed dat ik blaasontsteking heb :{ , heb het nog nooit gehad maar sinds gisteren moet ik heel veel plassen en heb een soort drukkend gevoel in mijn onderbuik. Net nog naar de wc geweest en voor mijn gevoel moet ik zo alweer. Maandag maar even naar de huisarts en heb net een fles cranberrysap gehaald. Of mag je voor zoiets de VK bellen? Heb geen idee hoe urgent dat is.
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_173926448
Vk kan je helaas geen antibiotica voorschrijven rena. Ik kan de hele dag door bij de assistente een potje laten checken. Doorlopen met een blaasontsteking wordt wel echt afgeraden ivm kans op voortijdige weeën.
Want het leven is niet meer dan een sprookje
pi_173926457
Ik moet ook heel veel plassen sinds gisteren maar het voelt vooral alsof dat komt omdat mijn zoon-in-wording besloten heeft dat het leuk is om gewoon de hele tijd richting m'n blaas te gaan lopen duwen. :+
Let me see you stripped down to the bone
pi_173926499
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 september 2017 10:14 schreef rena het volgende:
Dorothy, wat klinkt dat heerlijk O+ Hoop dat je nu heerlijk kunt gaan genieten van je zwangerschap :*

Ik vermoed dat ik blaasontsteking heb :{ , heb het nog nooit gehad maar sinds gisteren moet ik heel veel plassen en heb een soort drukkend gevoel in mijn onderbuik. Net nog naar de wc geweest en voor mijn gevoel moet ik zo alweer. Maandag maar even naar de huisarts en heb net een fles cranberrysap gehaald. Of mag je voor zoiets de VK bellen? Heb geen idee hoe urgent dat is.
Als je echt vermoedens hebt dan zou ik niet tot maandag afwachten.

Gisteren de check gehad door de verloskundige, allemaal gemiddeld. O+ Ze ging ook gelijk voelen hoe de baby lag, hoofdje naar beneden en billen omhoog. Ik was ook niet zoveel aangekomen als dat ik zelf dacht. Voor de zwangerschap was ik wat kilootjes aangekomen en die rekende ik nog steeds mee met de zwangerschap. Het totaal is nou 8 kilo, daar ben ik best tevreden mee. :s)
Op weg naar huis was er wel gelijk een dame die vond dat ik wel een heel grote buik had voor mijn termijn. En of het echt geen tweeling is. Heb maar uitgelegd dat het mooi gemiddeld is allemaal. :')

Welkom Miniem, DorothyGale en CrazyPrincess. :*
DorothyGale jouw verhaal, heel bijzonder. O+
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_173926501
Het is belangrijk om in de gaten te houden, dus misschien even bellen tijdens het spreekuur?
Kan het overigens niet gewoon de baby zijn? Als die ingedaald ligt kan dat ook behoorlijk wat druk opleveren.

Philo, waarom zeg je het dan niet eerder? Geen verwijt hoor, maar ik had zelf echt geen zin om geheim te doen. Kon ook moeilijk, iedere vrijdag/zaterdag bij het poetsen op het werk drinken we allemaal iets. Tja, als je die overslaat weet iedereen al hoe laat het is :D

Ik word de hele dag geappt inmiddels. Jongens, als er een baby is laat ik het heus wel weten hoor. Heb mijn 'laatst gezien' ook uitgezet. Ik wil nu gewoon rust enzo :')
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_173926535
Oh Pannenkoek, die opmerkingen over je buik zijn zo irritant. Bij mij zegt nu iedereen dat ie zo bescheiden is voor mijn termijn, ja leuk, maar wat moet ik daarmee? :W
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_173926740
Ik zou gelijk/wanneer het kan de HA bellen rena... Hier wil je echt niet een weekend lang mee zitten.

Pannenkoekenmix wat fijn dat alles goed was! Opmerkingen over je buik.... misschien moeten we een topic maken over gevatte opmerkingen om ze terug te kaatsen.

Heel begrijpelijk dat je rust wil LeSage! Zou ik ook hebben denk ik.

Eerder vertellen: we gaan als ik 10,5 week ben een weekendje weg met mijn familie, misschien vertel ik het dan wel. Keuze om het nog niet te vertellen: mijn man en ik willen een NIP-test laten uitvoeren en als daar slecht nieuws uitkomt hebben we (denk ik) geen behoefte aan "oordelen" etc over een evt keuze voor de beeïndiging van de zwangerschap.

En verder heb ik geen behoefte om het met collega's te delen, mocht het voor 12 weken misgaan. Een andere collega moest haar zwangerschap met 15 wkn afbreken vanwege een afwijking/niet levensvatbaar en toen ze na weken weer aan het werk was zei iemand dat ze niet snapte waarom ze zoooo lang weg was geweest. :X Prima als je het niet snapt, maar houd je oordeel voor je. :N
Dit, dat, alles.
pi_173926771
Ik ga zo in ieder geval even contact opnemen met de VK over wat zij adviseert te doen, ik zit nu op mijn werk en is niet in de buurt van mijn woonplaats dus kan niet even op en neer vandaag. Heb niet het idee dat de baby al ingedaald is, ze zit nog vrij hoog voor mijn gevoel.
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_173926804
Dorothy, wat fijn!

Mabawa, ook nog zo misselijk. Rot is dat hè. Sterkte ermee.

LeSage, je omgeving wordt ongeduldig. Misschien komt jullie jongetje wel gewoon uit zichzelf dit weekend. Of niet natuurlijk, je hebt zo'n fijn babyhuisje.

Nanuke, hoe is het?

Wij zagen net weer een kloppend hartje! O+
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_173926834
Dorothy, gefeliciteerd!

Philo, ik snap goed dat je het nog niet wilt vertellen hoor en die keuze moeten jullie helemaal zelf maken. Maar stel er is iets niet goed of er gaat iets niet goed, denk je echt dat jullie oordelen daarover krijgen en geen steun?

Malteser, dat klinkt in ieder geval wel heel goed! Fijn joh!
pi_173926864
Oh Malteser was fijn O+

DG, wat bijzonder. Heb je verhaal gelezen met tranen in mijn ogen. O+

Ik heb net intake gehad bij bekkenfysio. Conclusie: ik heb bekkenpijn. Ben benieuwd of oefeningen gaan helpen.
pi_173927343
Dorothy, wat fijn dat de echo goed was! Ik ben zo blij voor jullie! *O*

Malteser, hebben jullie nu elke week een echo? Wat fijn dat dat kan zeg, en nog fijner dat er groei zichtbaar is. :*

LeSage, ook al last van appende mensen ja? Ik heb zelfs de blauwe vinkjes maar uitgezet. Ik vind het heel lief dat mensen zo meeleven, maar elke dag appen is écht niet nodig.

Ik merk dat ik mezelf steeds meer in de weg zit. In zoverre zelfs dat zelfs als ik mezelf weet te motiveren om een rondje te lopen, het alleen maar doelloos en stom voelt. Ik ben niet gemaakt voor thuis hangen en niets doen. Afgelopen weken heb ik heel erg geprobeerd mezelf bezig te houden, maar het is allemaal een beetje op. Gelukkig is het bijna het einde van de week...
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_173927554
Oh Nanuke, ik snap echt helemaal hoe je je voelt. Thuiszitten is niets, maar erop uitgaan is ook niets meer. We willen verdorie gewoon een baby ;)

Malteser O+ Wat mooi dat je nu steeds in etappes je kindje ziet vormen en er beetje bij beetje vertrouwen in krijgt.

Philo, ik kan me niet voorstellen dat familie daar een mening over geeft.
Ik vind de overweging altijd wel bijzonder, waarom wel of niet vertellen. Mijn idee was juist dat ik er niet alleen mee wilde lopen, met de vreugde, maar ook met eventueel verdriet. Je collega's zijn wel :X scheelt dat mijn werkgever zelf ooit een miskraam heeft gehad, dat zou het makkelijker maken om te vertellen en begrip te krijgen.
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_173927699
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 september 2017 10:58 schreef Malteser het volgende:
Dorothy, wat fijn!

Mabawa, ook nog zo misselijk. Rot is dat hè. Sterkte ermee.

LeSage, je omgeving wordt ongeduldig. Misschien komt jullie jongetje wel gewoon uit zichzelf dit weekend. Of niet natuurlijk, je hebt zo'n fijn babyhuisje.

Nanuke, hoe is het?

Wij zagen net weer een kloppend hartje! O+
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik hoop het voor je, en ga er van uit! Wat fijn zeg! Wij hebben woensdag weer een echo, vind het nu ook wel spannend worden...
pi_173927876
:@ :W meld!

Ik sta te trillen op mijn benen!
pi_173927923
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 september 2017 11:53 schreef LeSage het volgende:
Philo, ik kan me niet voorstellen dat familie daar een mening over geeft.
Ik vind de overweging altijd wel bijzonder, waarom wel of niet vertellen. Mijn idee was juist dat ik er niet alleen mee wilde lopen, met de vreugde, maar ook met eventueel verdriet. Je collega's zijn wel :X scheelt dat mijn werkgever zelf ooit een miskraam heeft gehad, dat zou het makkelijker maken om te vertellen en begrip te krijgen.
ik ben geen Philo maar zelfde situatie hier.

er zit nog een verschil tussen er alleen mee lopen of iedereen vertellen.
wij hebben het een aantal mensen verteld. een paar mensen vanuit praktisch oogpunt (werk) en een paar mensen waarmee we het ook zouden willen delen als het mis gaat. de rest pas na de echo/NIPT dus daarvoor houden we het nog wel geheim en dat geeft soms grappige situaties.
pi_173928000
Nabije familie (ouders, schoonouders en onze broertjes/zusje) verteld rond de tien weken, maar pas wereldkundig gemaakt via Twitter aan iedereen na de twintig weken-echo. Als er iets mis was geweest had ik dat liever samen met mijn lief en eventueel onze ouders doorgemaakt dan met collega's en vrienden en dergelijke.
Let me see you stripped down to the bone
pi_173928026
het is natuurlijk ook heel persoonlijk, vertellen.

Ik ben bijvoorbeeld rond de 10 weken in Zweden op m'n werk, en weet nog niet of ik het daar ga vertellen. Aan de andere kant weet ik ook niet of ik het niet kan vertellen, want m'n spijkerbroek past nu al niet meer dicht :') ....Maar eens over nadenken.
pi_173928028
Zo, eens kijken wat de kabouter in mijn buik vanavond vindt van de liveset van deze gasten:

Bij luide en tamelijk ongure dupstep op een festivalletje twee weken geleden werd zeer veel en zeer duidelijk aan de binnenkant van mijn buikwand getrommeld! Feestbeestje in de dop. O+
Let me see you stripped down to the bone
pi_173928051
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 september 2017 12:25 schreef Jagärtrut het volgende:
Aan de andere kant weet ik ook niet of ik het niet kan vertellen, want m'n spijkerbroek past nu al niet meer dicht :') ....Maar eens over nadenken.
Het scheelt dat iedereen die mij wat langer kent me al vaker van heel erg bol tot tamelijk dun heeft zien gaan. Iedereen die het opviel dat ik dikker werd dacht volgens mij vooral dat ik weer een nieuwe koekjesbakhobby had opgeduikeld ofzo. :)

Gewoon iets wijders van bovenaf over je taille draperen een optie, Jagar? :)
Let me see you stripped down to the bone
pi_173928056
Wat fijn van het kloppend hartje Malteser, het klinkt bemoedigend allemaal!

Welkom en gefeliciteerd DagenNachtdromer! *O*

En DG. O+ Wat fijn, een knipperlichtje. O+

Rena, wat vervelend, ik hoop dat het geen blaasontsteking is!

Wij hebben het heel vroeg verteld, er was niet zoveel keuze met een vrij duidelijke buik. :P
pi_173928203
De 20 weken echo lijkt helemaal goed! *O* Heel fijn! Ik had een echoscopiste in opleiding, zij deed het eerste deel (duurde erg lang) en daarna deed de ervaren echoscopiste het nog eens over. Ze heeft het geslacht heel snel gedaan en mijn man leidde me af op dat moment, dus ik weet niet wat het wordt. :') Heb alleen een vermoeden. De vorige keer wist ik het wel vrij zeker, maar dit keer wordt het dus echt wel een verrassing. En ik heb een hartvormige baarmoeder, maar das geen issue verder natuurlijk.

En op zich is je peuter meenemen niet zo heel handig nee, daarom had ik ook gezorgd dat ik een dag kon ruilen op mijn werk zodat ze op de opvang zou zitten. Maar ik moest onverwachts toch werken gisteren en je moet toch wat, kan haar moeilijk alleen thuislaten. Ik heb overigens geen regels meegekregen over hoeveelheid of leeftijd toeschouwers. :P Ze maakte er geen enkel probleem van en ze heeft netjes een uurtje bij papa op schoot gezeten.

Daarna de afspraak met de gyn, deze had ik nog nooit eerder gezien en er was maar weinig tijd, dus we konden weer niet goed praten over wat mijn kansen zijn op een vaginale bevalling. Het enige wat ze zei dat dat niet vorderende uitdrijving de kansen nog wel wat slechter zijn dan de algemene berekening van 55 %. Ze was heel vriendelijk verder, maar ja, weinig tijd dus.

Er staan alleen wel wat dingen gek geregisteerd over mijn eerste bevalling. De gyn vorige keer stelde dat de tijd van beslissing KS tot daadwerkelijke KS een half uur was, en ik dacht 'ok, dan voelde het zeker gewoon veel langer' maar mijn man zweert dat het echt een uur was, hij weet het zeker. Bovendien is de gyn die in het systeem staat als de uitvoerder van mijn KS, een vrouw. Mijn man weet echter zeker dat het een man was. Ik heb geen idee, ik weet het niet meer. Mijn man begon hier na de afspraak van vandaag over, ik wil dat wel even navragen de volgende keer. Apart wel, want de gyn die ik de vorige keer sprak (een vrouw) die zei dus dat ze mijn KS had gedaan en dat ze geen bijzonderheden had gevonden. Maar als zij het niet gedaan heeft dan kan ze daar eigenlijk niks over zeggen, lijkt me?
pi_173928235
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 september 2017 12:40 schreef LuDann het volgende:
De 20 weken echo lijkt helemaal goed! *O*
Wat een goed nieuws! *O* Fijn!
Let me see you stripped down to the bone
pi_173928350
Hoera voor de goede echo van LuDann! *O*
En voor haar ontzettend brave peuter die een uur lang op schoot blijft zitten, ik wist niet dat dat kon :D
pi_173928379
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 september 2017 12:19 schreef Elleska het volgende:

[..]

ik ben geen Philo maar zelfde situatie hier.

er zit nog een verschil tussen er alleen mee lopen of iedereen vertellen.
wij hebben het een aantal mensen verteld. een paar mensen vanuit praktisch oogpunt (werk) en een paar mensen waarmee we het ook zouden willen delen als het mis gaat. de rest pas na de echo/NIPT dus daarvoor houden we het nog wel geheim en dat geeft soms grappige situaties.
Ja klopt, ik heb het pas helemaal wereldkundig gemaakt na 12 weken. Vage ooms/tantes/kennissen hoeven van mij ook niet meteen te weten hoor ;)
Maar ouders en zussen/broers en collega's wilde ik het dus wel snel zeggen.
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_173928394
Wat fijn Lu! *O* en _O_ voor Wolk! Gewoon netjes een uurtje mee kijken O+
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_173928555
Ik heb gewoon best wel een brave peuter, ze is echt zelden moeilijk. O+ De eerste 40 minuten zat ze een beetje met haar knuffel te spelen, om zich heen te kijken, handjeklap te doen met papa en te zingen, de laatste 20 minuten heeft ze Emma en Casper gekeken op papa's telefoon.

Tijdens de afspraak met de gyn was ze wel wat lastiger, want slaaptijd en moe. Maar toen heeft ze zich vermaakt met rubberen handschoenen en een operatiemuts. 'Wolk ook dokter!' :D O+
pi_173928967
Ik denk wel dat ik steun zou krijgen als de NIPT niet goed zou zijn en we zouden besluiten de zwangerschap af te breken, maar van 1 iemand kan ik ook een reactie als "belachelijk, elk kind is welkom etc" verwachten, en zij spreekt dan vanuit haar eigen ervaringen/gevoel. En dat is prima, iedereen maakt die keuze voor zichzelf. Maar ik heb geen zin om me te verdedigen. Vandaar deze keuze. :) Ik snap het overigens ook heeeeeel goed als je het wel eerder vertelt!

Ik zou dat dan ook alleen aan ouders+broers+zussen doen. Dat ik aan allerlei vage kennissen zou moeten uitleggen dat het toch mis is gegaan lijkt me super pijnlijk omdat ik dan weer met mijn verdriet geconfronteerd zou worden. Overigens disclaimer en alles, het kan natuurlijk altijd fout gaan.

Malteser vergeten op jou te reageren. Fantastisch nieuws!!! Klinkt echt veelbelovend.

Nanuke, bummer dat je niet meer zo goed weet wat je moet doen. Ik ben een kei in vegeteren op de bank dus kan me er weinig bij voorstellen _O- Maar ik hoop dat je snel je baby mag knuffelen :*

LuDann goede echo woeiiii!! Wil jij het geslacht bewust niet weten? Leuk zeg. O+

DnD welkom!! Dit is je tweede toch?? Ik kan me enige verwarring met DaD herinneren uit mijn lurktijd :')

Minilot, dubstep O+
Dit, dat, alles.
pi_173929146
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 september 2017 13:24 schreef Philomijn het volgende:
Ik denk wel dat ik steun zou krijgen als de NIPT niet goed zou zijn en we zouden besluiten de zwangerschap af te breken, maar van 1 iemand kan ik ook een reactie als "belachelijk, elk kind is welkom etc" verwachten, en zij spreekt dan vanuit haar eigen ervaringen/gevoel. En dat is prima, iedereen maakt die keuze voor zichzelf. Maar ik heb geen zin om me te verdedigen. Vandaar deze keuze. :) Ik snap het overigens ook heeeeeel goed als je het wel eerder vertelt!

Ik zou dat dan ook alleen aan ouders+broers+zussen doen. Dat ik aan allerlei vage kennissen zou moeten uitleggen dat het toch mis is gegaan lijkt me super pijnlijk omdat ik dan weer met mijn verdriet geconfronteerd zou worden. Overigens disclaimer en alles, het kan natuurlijk altijd fout gaan.
Ik heb het idee dat mensen sowieso snel geneigd zijn om hun mening te verkondigen bij alles wat maar met de zwangerschap te maken heeft. Soms fijn en lief bedoeld, soms heel irritant.
Maar goed, nog even wachten dus voor jullie om het te vertellen!

En welkom DnD!
pi_173929255
@Philo, ik had ook liever wat langer gewacht hoor, ik snap het heel goed.

En over dat willen weten: mijn man wil het perse niet weten. Ik had het eigenlijk wel willen weten maar niet perse. Als ik het dus gezien had tijdens de 20 weken echo had ik dat wel leuk gevonden, maar nu ik het niet weet is dat ook prima.
pi_173929358
Bedankt iedereen!

En goed geheugen Philo! Daar was inderdaad steeds verwarring over, daarom had ik ook een andere naam aangemaakt maar ben ik het wachtwoord van kwijt :@
  vrijdag 22 september 2017 @ 13:53:35 #94
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_173929405
LuDann, weet je man nu het geslacht wel? :o en wat fijn dat alles goed was *O*

Rena, idd even bellen voor info. Of heb je dat inmiddels al gedaan?

OMG. Ik heb net alles gelezen, maar ben alles verder weer vergeten. Ik las nog een mooi verhaal over een mislukte ivf en nu toch zwanger O+! Gefeliciteerd!

Over wanneer vertellen: Wij wilden wachten tot een week of 12. Maar mijn moeder belde me ergens rond de 7 weken: "ben je thuis, want dan kom ik op de koffie"
Ik: "ja hoor, ben thuis"
Zij: "wat is er aan de hand? }:| Ik hoor dat er wat is"
Terwijl ik volgens mij écht gewoon normaal deed, haha. Dus toen maar verteld aan de telefoon. Moeders merken ook alles :/
Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
  Moderator vrijdag 22 september 2017 @ 13:55:59 #95
382129 crew  Donna
pi_173929437
Wij wilden ook wachten tot na de NIPT, maar stel de uitslag is niet goed dan komt er een punctie die pas rond 15/16 weken kan en met 9 weken had ik 's avonds al een echte buik. Geheim houden was er niet meer bij en ik wilde het ook niet meer. Duurde me veel te lang.

Ik zit as we speak te wachten op de NIPT uitslag trouwens. Verwacht 'm begin volgende week.
pi_173929465
Ik heb met een stel van mijn meest nabije vrienden twee nachten in een boshutje bij de Efteling geslapen en daarbij hele avonden en dagen met hen doorgebracht toen ik twaalf weken zwanger was: niemand heeft iets gemerkt. Ik kan blijkbaar prima stiekem doen. :')

Mijn moeder zie ik twee keer per week en die had ook helemaal niks door. :+
Let me see you stripped down to the bone
  Moderator vrijdag 22 september 2017 @ 14:02:08 #97
382129 crew  Donna
pi_173929546
LuDann een goede echo en een nette peuter! *O*
  vrijdag 22 september 2017 @ 14:02:56 #98
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_173929566
Oh ja. Vandaag laatste werkdag gehad. Lief cadeau gekregen van collega's: pakket met van alles erin. Luiers, rol beschuit, roze én blauwe muisjes, etc. En een massagebon O+
En vandaag ook de "mijlpaal" dat er een wildvreemde aan mijn buik zat :o
Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
pi_173929642
Wij hadden begin april nog een uitje met vrienden, toen ik 10 weken zwanger was en we wilden het echt nog niet vertellen. Ik had het wijdste shirt aangetrokken wat ik nog kon vinden en zelfs daarin zag ik mijn buik bollen. Maar niemand had wat gezien. Want niemand had erop gelet, veel te druk met bier en de activiteiten van de dag haha!

(Schoon)ouders hebben we het deze keer rond de 5-6 weken verteld. Vorige keer direct toen de test droog was, maar deze keer moesten we zelf even bijkomen van de schrik dat het zo snel raak was terwijl wij allebei verwacht hadden dat er nog wel wat maandjes overheen zouden gaan.
pi_173929652
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 september 2017 14:02 schreef LadyS het volgende:
Oh ja. Vandaag laatste werkdag gehad. Lief cadeau gekregen van collega's: pakket met van alles erin. Luiers, rol beschuit, roze én blauwe muisjes, etc. En een massagebon O+
En vandaag ook de "mijlpaal" dat er een wildvreemde aan mijn buik zat :o
Wat leuk om zo af te sluiten op werk!

En wtf van die wildvreemde! Wat bezielt mensen...
pi_173929695
Ah, dat is dé mijlpaal die je liever overslaat, LadyS. :{

Ik vegeteer nu dus ook maar op de bank, maar chill vind ik het niet. Voel me schuldig tegenover vriend en dreumes. En nee, niet omdat zij me dat aanpraten ofzo, gewoon omdat ik mezelf onnuttig voel en iets wil doen. Bevallen bijvoorbeeld. En daarna vegeteren in bed met een baby en dreumes boekjes voorlezen enzo O+
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_173929699
LuDann, wat fijn van de goede echo!
En wat apart dat die verslagen over je keizersnede zo verschillen met wat je eerder was verteld en war je man zich herinnert...

Welkom DnD! Ik was ook in de war en vroeg me af waarom DaD zich niet durfde te melden :')

Malteser wat super, een kloppend hartje!

DorothyGale, wat een bijzonder traject!
pi_173929727
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 september 2017 11:36 schreef Nanuke het volgende:
Dorothy, wat fijn dat de echo goed was! Ik ben zo blij voor jullie! *O*

Malteser, hebben jullie nu elke week een echo? Wat fijn dat dat kan zeg, en nog fijner dat er groei zichtbaar is. :*

LeSage, ook al last van appende mensen ja? Ik heb zelfs de blauwe vinkjes maar uitgezet. Ik vind het heel lief dat mensen zo meeleven, maar elke dag appen is écht niet nodig.

Ik merk dat ik mezelf steeds meer in de weg zit. In zoverre zelfs dat zelfs als ik mezelf weet te motiveren om een rondje te lopen, het alleen maar doelloos en stom voelt. Ik ben niet gemaakt voor thuis hangen en niets doen. Afgelopen weken heb ik heel erg geprobeerd mezelf bezig te houden, maar het is allemaal een beetje op. Gelukkig is het bijna het einde van de week...
Ja, elke week. En deze week dus zelfs twee keer ivm grote paniek bij mij.

Sterkte met wachten....! Hopelijk komt je kindje snel.
pi_173929761
LuDann, fijn van de echo! Top!

DnD, welkom!

Jagar, dat is ook super spannend! Hopelijk voor jou een knipper woensdag.

Ik las nog over bekkenklachten :{ en wanneer het nieuws wel/niet vertellen. Maar verder ZEEF.
  Moderator vrijdag 22 september 2017 @ 14:17:22 #105
382129 crew  Donna
pi_173929826
Malteser jij had ook weer een echo zag ik. Fijn!

Ik ben ook zo'n zeef, helemaal als ik mobiel forum.
pi_173930054
Ludann een goede 20 weken echo! *O* hoe ver ben je nu zwanger? O+
pi_173930068
Malteser wat fijn! *O* O+
pi_173930092
Dorothy ook een goede echo, wauw! Wat fijn! *O* O+

#TeamZeef
pi_173930201
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 september 2017 14:08 schreef Miss_Congeniality het volgende:

[..]

Wat leuk om zo af te sluiten op werk!

En wtf van die wildvreemde! Wat bezielt mensen...
Lol ja ik heb dat ook gehad, stond echt raar te kijken :o.
En uit de buik doen ze dat nog steeds. Ineens aan je baby haar gezicht zitten :(.
  vrijdag 22 september 2017 @ 15:01:14 #110
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_173930711
Wij hebben het vandaag aan iedereen verteld, ouders, zussen, broer, beste vrienden. Met vijftien weken, na een goede NIPT - uitslag vandaag :) *o*
pi_173930790
Wat veel goed nieuws! O+. Jompels voor Malteser, DnD (hallo verwarring :+), LuDann, Aventura en Dorothy! *O*. *O*.

Ik hoop dat ik niemand vergeten ben.
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_173930792
Wat leuk Aventura! *O* (als ik het goed onthouden heb van lurken is het een aantal keer eerder mis gegaan of niet?)

DnD Welkom! *O*

En ook nog *O* voor de 20 weken echo van Lu!
pi_173930815
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 september 2017 14:10 schreef LeSage het volgende:
Ah, dat is dé mijlpaal die je liever overslaat, LadyS. :{

Ik vegeteer nu dus ook maar op de bank, maar chill vind ik het niet. Voel me schuldig tegenover vriend en dreumes. En nee, niet omdat zij me dat aanpraten ofzo, gewoon omdat ik mezelf onnuttig voel en iets wil doen. Bevallen bijvoorbeeld. En daarna vegeteren in bed met een baby en dreumes boekjes voorlezen enzo O+
Je hoeft je natuurlijk absoluut niet schuldig te voelen! Maar dat je geduld een keer op is en je niet zoveel meer doet is ook niet heel gek toch? :*
  vrijdag 22 september 2017 @ 15:10:15 #114
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_173930847
Klopt, ik kom superlomp binnenvallen!! Maar ik durfde niet eerder mee te schrijven. We zijn twee jaar bezig geweest,in die tijd twee missed abortions, en en paar spontane miskramen. Al dan niet veroorzaakt door een curettage met complicaties. Na de laatste missed abortion niet meer gemenstrueerd maar meteen weer zwanger..en het bleef plakken!
pi_173930990
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 september 2017 15:10 schreef Aventura het volgende:
Klopt, ik kom superlomp binnenvallen!! Maar ik durfde niet eerder mee te schrijven. We zijn twee jaar bezig geweest,in die tijd twee missed abortions, en en paar spontane miskramen. Al dan niet veroorzaakt door een curettage met complicaties. Na de laatste missed abortion niet meer gemenstrueerd maar meteen weer zwanger..en het bleef plakken!
Logisch ook, je vertrouwen is weg dan. Wat een heftig traject. Heel fijn dat het nu goed gaat :)

Dat laatste is trouwens herkenbaar! 6 weken na mijn curretage had ik alweer een positieve test en inmiddels alweer 16 weken zwanger.
  vrijdag 22 september 2017 @ 15:27:21 #116
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_173931127
Welkom en gefeliciteerd Aventura *O*
Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
pi_173931446
Gefeliciteerd Aventura! O+

Ik las ook over goede echo's maar die was ik straks even vergeten. :@ Ik ben blij voor je Malteser dat je de baby kunt zien groeien met de echo's, hopelijk geeft dat het vertrouwen dat je nodig hebt. O+
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_173931543
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 september 2017 15:01 schreef Aventura het volgende:
Wij hebben het vandaag aan iedereen verteld, ouders, zussen, broer, beste vrienden. Met vijftien weken, na een goede NIPT - uitslag vandaag :) *o*
Wauw wat gaaf! Ik miste je al een tijdje in WHOTS. Super fijn dat jullie nu eindelijk een plakker hebben *O*. Hoe voel je je?
pi_173931753
Allemaal jompeltjes *O*

Malteser, wat fijn dat je op deze manier terecht kunt voor geruststelling O+
Lu met immer groeiende baby en kalme peuter O+
Aventura, niks lomp, zwanger! *O*
Dorothy O+ gefeliciteerd! En DnD ook gefeliciteerd *O*

Wildvreemden die aan je buik zitten }:| Ik vind dat altijd zo invasief.
Make your own kind of music.
pi_173931774
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 september 2017 16:04 schreef CassElliot het volgende:
Allemaal jompeltjes *O*

Malteser, wat fijn dat je op deze manier terecht kunt voor geruststelling O+
Lu met immer groeiende baby en kalme peuter O+
Aventura, niks lomp, zwanger! *O*
Dorothy O+ gefeliciteerd! En DnD ook gefeliciteerd *O*

Wildvreemden die aan je buik zitten }:| Ik vind dat altijd zo invasief.
Hoe gaat het met jou nu?
pi_173931855
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 september 2017 14:10 schreef LeSage het volgende:
Ik vegeteer nu dus ook maar op de bank, maar chill vind ik het niet. Voel me schuldig tegenover man. En nee, niet omdat hij me dat aanpraat ofzo, gewoon omdat ik mezelf onnuttig voel en iets wil doen. Bevallen bijvoorbeeld. En daarna vegeteren in bed met een baby en zo. O+
Dit dus. ;)
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_173932591
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 september 2017 14:36 schreef Unihipili het volgende:

[..]

Lol ja ik heb dat ook gehad, stond echt raar te kijken :o.
En uit de buik doen ze dat nog steeds. Ineens aan je baby haar gezicht zitten :(.
Dat laatste gebeurde mij ook ja!
Vreemde oude dametjes in de supermarkt. En ik ben dan te perplex om iets te zeggen maar eigenlijk wil ik schreeuwen in de trant van blijf gvd van mijn kind af!!!!!

Aan mijn buik zit niemand. Als ze te dichtbij komen sla ik automatisch mijn handen eromheen. Was ik me niet bewust van maar daar werd ik door iemand op gewezen en het klopte dus haha
pi_173932617
Gefeliciteerd Aventura! Met de zwangerschap en met de goede uitslag van de NIPT! Wat een vervelende tijd hebben jullie hiervoor doorgemaakt zeg...
pi_173932645
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 september 2017 15:10 schreef Aventura het volgende:
Klopt, ik kom superlomp binnenvallen!! Maar ik durfde niet eerder mee te schrijven. We zijn twee jaar bezig geweest,in die tijd twee missed abortions, en en paar spontane miskramen. Al dan niet veroorzaakt door een curettage met complicaties. Na de laatste missed abortion niet meer gemenstrueerd maar meteen weer zwanger..en het bleef plakken!
Wat ontzettend fijn voor jullie!! O+ Gefeliciteerd!! *O* Hoe voel je je verder?
pi_173932661
Aventura, wat ontzettend fijn! Gefeliciteerd!
  vrijdag 22 september 2017 @ 17:04:54 #126
149959 SQ
snelle trees
pi_173932681
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 september 2017 15:01 schreef Aventura het volgende:
Wij hebben het vandaag aan iedereen verteld, ouders, zussen, broer, beste vrienden. Met vijftien weken, na een goede NIPT - uitslag vandaag :) *o*
O+ O+ O+
disclaimer
  vrijdag 22 september 2017 @ 17:21:45 #127
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_173932906
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 september 2017 15:01 schreef Aventura het volgende:
Wij hebben het vandaag aan iedereen verteld, ouders, zussen, broer, beste vrienden. Met vijftien weken, na een goede NIPT - uitslag vandaag :) *o*
Oh wat goed zeg! Gefeliciteerd! *O*
***
pi_173933147
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 september 2017 15:10 schreef Aventura het volgende:
Klopt, ik kom superlomp binnenvallen!! Maar ik durfde niet eerder mee te schrijven. We zijn twee jaar bezig geweest,in die tijd twee missed abortions, en en paar spontane miskramen. Al dan niet veroorzaakt door een curettage met complicaties. Na de laatste missed abortion niet meer gemenstrueerd maar meteen weer zwanger..en het bleef plakken!
Aventura woooooow wat goed! Ik ben echt blij voor je! Eindelijk! En dus al zo ver!
  vrijdag 22 september 2017 @ 17:40:17 #129
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_173933149
Ooooh Aventura, wat een prachtig nieuws O+ O+ O+ wat is het jullie gegund! Ben zo blij voor jullie :* *O*.
KuikenGuppy
  vrijdag 22 september 2017 @ 17:41:41 #130
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_173933172
Nou... net mijn eerste controle gehad bij de gyn. Eerst dacht ze dat hij in een stuit lag, dus snel een echoscopiste geregeld. Baby ligt niet in stuit gelukkig. Kreeg ook meteen de groeiecho. Baby wordt nu geschat op 2800 gram :o en zit ruim in het vruchtwater. Dus voor de zekerheid na het weekeinde toch maar weer een suikertest :r
Ook was de bloeddruk iets verhoogd (130/90), dus ook dat wordt wat beter in de gaten gehouden.
Dus al met al een uur bezig geweest ..
En ik dacht weer een piemeltje te zien op de echo :o O+
Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
pi_173933924
Aventura, geweldig nieuws!! Gefeliciteerd!
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  vrijdag 22 september 2017 @ 18:30:09 #132
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_173933963
Dankdank! Voel me goed! Wel weer een verhoogde bloeddruk maar daar ben ik bekend mee. Neem er al pillen voor en moet daardoor ook weer bij de gynaecoloog. Tja, dat is hooguit wat onhandiger, maar kan daar niet echt mee zitten.
pi_173934133
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 september 2017 15:01 schreef Aventura het volgende:
Wij hebben het vandaag aan iedereen verteld, ouders, zussen, broer, beste vrienden. Met vijftien weken, na een goede NIPT - uitslag vandaag :) *o*
Ooh! Wat fijn! Gefeliciteerd! *O* O+
pi_173934193
Aventura, ontzettend gefeliciteerd! *O*
En wat een zware tijd moet dat zijn geweest voor jullie zeg.
pi_173934307
Aventura, gefeliciteerd! *O*
pi_173934331
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 september 2017 15:01 schreef Aventura het volgende:
Wij hebben het vandaag aan iedereen verteld, ouders, zussen, broer, beste vrienden. Met vijftien weken, na een goede NIPT - uitslag vandaag :) *o*
Naah! Wat leuk! Gefeliciteerd! O+ *O*
pi_173934458
Aventura, wat tof O+ Gefeliciteerd!
pi_173935399
Aventura wat een mooi nieuws, gefeliciteerd *O*

Ludann fijn dat de 20 weken echo goed was.

Malteser ook een goede echo, weer een hele geruststelling. Bijzonder om zo het verschil van week tot week te kunnen volgen.

DND welkom *O*

DG ook een kloppend hartje gezien.

Mabawa wat balen dat je zo beroerd voelt en je bekken al op speelt. Op tijd rust nemen en een bekkenfysiotherapeut raadplegen.

LadyS wat een hectiek dan zo bij de gynaecoloog, wel goed dat ze het goed in de gaten houden.
  Moderator vrijdag 22 september 2017 @ 20:22:34 #139
382129 crew  Donna
pi_173935603
Aventura!! *O* *O* *O*
pi_173936053
Aventura, wat ontzettend fijn zeg O+ *O*
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_173936114
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 september 2017 15:01 schreef Aventura het volgende:
Wij hebben het vandaag aan iedereen verteld, ouders, zussen, broer, beste vrienden. Met vijftien weken, na een goede NIPT - uitslag vandaag :) *o*
O+
  vrijdag 22 september 2017 @ 21:45:01 #142
409579 LuDann
All the way
pi_173937033
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 september 2017 13:53 schreef LadyS het volgende:
LuDann, weet je man nu het geslacht wel? :o en wat fijn dat alles goed was *O*
Nee, dat zou wat wezen! :D Alleen de echoscopiste weet het, die keek even snel.
  vrijdag 22 september 2017 @ 22:12:37 #143
409579 LuDann
All the way
pi_173937497
Van harte gefeliciteerd Aventura!

LadyS, een suiktest, bah! Hopelijk is er niks aan de hand. En een piemel! :o
pi_173937783
Aventura, gefeliciteerd!!

LadyS, ik heb ook zo'n gevoel dat jij een jongetje krijgt :Y
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_173938354
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 september 2017 15:06 schreef DevilsAndDust het volgende:
Wat veel goed nieuws! O+. Jompels voor Malteser, DnD (hallo verwarring :+), LuDann, Aventura en Dorothy! *O*. *O*.

Ik hoop dat ik niemand vergeten ben.
Net als vorige keer toch? DaD en DnD?
Kwak
pi_173938378
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 september 2017 15:10 schreef Aventura het volgende:
Klopt, ik kom superlomp binnenvallen!! Maar ik durfde niet eerder mee te schrijven. We zijn twee jaar bezig geweest,in die tijd twee missed abortions, en en paar spontane miskramen. Al dan niet veroorzaakt door een curettage met complicaties. Na de laatste missed abortion niet meer gemenstrueerd maar meteen weer zwanger..en het bleef plakken!
Gefeliciteerd!!! Wat superfijn!

(Je bent roch niet toevallig mijn collega Duits? De similarities zijn namelijk uncanny.... Ik ben zo slecht op de hoogte van wie oldbies in OUD zijn... :@ )
Kwak
  zaterdag 23 september 2017 @ 03:03:44 #147
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_173941107
LadyS, jij krijgt op basis van die waarden geen bloeddrukverlagende medicijnen? Of willen ze eerst nog een keer meten?
pi_173941220
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 september 2017 23:01 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

Net als vorige keer toch? DaD en DnD?
Ja, de vorige keer waren we ook tegelijk zwanger! En toen was er volgens mij nog iemand met een soortgelijke username/afkorting, om de verwarring compleet te maken, maar ik weet niet meer wie dat dan was.

Verder, hai. De peuter wordt de afgelopen week elke nacht rond 3 uur wakker en daarna kom ik dus #!¤('(¤+¤ steeds niet meer in slaap. Wat een kutnachten. Zit nu beneden met een beker warme melk te wachten tot de slaap weer toeslaat, maar ik reken er maar niet te hard op. :'). Maakt de dagen ook niet per se gemakkelijker. :X.
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_173941233
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 september 2017 15:01 schreef Aventura het volgende:
Wij hebben het vandaag aan iedereen verteld, ouders, zussen, broer, beste vrienden. Met vijftien weken, na een goede NIPT - uitslag vandaag :) *o*
Wat ontzettend gaaf voor jullie! *O* Na al die ellende! Super gefeliciteerd :* O+
pi_173941403
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 september 2017 15:01 schreef Aventura het volgende:
Wij hebben het vandaag aan iedereen verteld, ouders, zussen, broer, beste vrienden. Met vijftien weken, na een goede NIPT - uitslag vandaag :) *o*
Eindelijk! O+
pi_173941479
Wat fijn Aventura O+! Gefeliciteerd!
♥ J & S
pi_173941866
Nacht-boks, DaD! Ik kreeg om 1.15 krampen die vervolgens weer stopten, maar toen besloot mijn lijf wel klaar te zijn met slapen. Dus ik heb lekker 100 bladzijden gelezen, en een beetje doelloos gelegen. Na half 4 sliep ik pas weer :{

41 weken vandaag *O* een nog afgebakkener kind! Dadelijk de vk bellen die nog een keer komt strippen, ben benieuwd. Heb steeds wel even kramp en voorweeën, maar ze stoppen ook steeds weer.
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_173942090
Er gebeurd wel wat LeSage! Wachten duurt gewoon lang. Hopelijk doet het strippen wat en wie weet misschien heb je al wat ontsluiting nu door de voorweeën. Oh en dutje doen vandaag! Heb je wel verdiend na zo'n nacht.
pi_173942520
Dan gebeurt er in elk geval wel iets, LeSage! Ik hoop dat t strippen net het laatste zetje zal zijn. :*
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_173942641
Hopelijk zorgt het strippen ervoor dat het doorzet Lesage!

O+ Aventura! Gefeliciteerd!
pi_173942759
Ik denk dat LeSage misschien nog wel gelijk had over de indalende baby, ik heb vandaag nergens meer last van 😳 Heb wel contact gehad met de VK maar redde het niet meer om uit mijn werk urine langs te brengen gisteren. Ga het maandag nog wel doen, maar mijn klachten lijken weg te zijn :? Had gisteren ook de hele middag harde buiken en dat drukkende gevoel in de onderbuik en rug, en het is nu weg. *Even afkloppen*

Ben blij met de ervaringsdeskundigen hier, want ik weet het soms allemaal niet wat mijn lichaam doet :+
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_173942769
Oh spannend LeSage, hopen dat het strippen wat doet! *O*
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_173942809
Wat fijn aventura! O+

Gisteren een bruiloft achter de rug. Super chaotische dag, en laat ik nou sinds 3 dagen serieus last hebben van misselijkheidsaanvallen :') 'gelukkig' had ik van de week iets binnen gekregen waarvoor ik allergisch ben en daar alle symptomen op af kon schuiven ('hoezo drink jij kinderchampagne?' Ja m'n maag he? ;(). Werd dus gelukkig niet al te veel op drinken gepushed.

Maar lag wel pas om 4u in bed, na het opruimen van de zaal. En net weer misselijk wakker geworden dus dat lig ik nu weg te puffen in bed.
pi_173942820
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 september 2017 08:51 schreef LeSage het volgende:
Nacht-boks, DaD! Ik kreeg om 1.15 krampen die vervolgens weer stopten, maar toen besloot mijn lijf wel klaar te zijn met slapen. Dus ik heb lekker 100 bladzijden gelezen, en een beetje doelloos gelegen. Na half 4 sliep ik pas weer :{

41 weken vandaag *O* een nog afgebakkener kind! Dadelijk de vk bellen die nog een keer komt strippen, ben benieuwd. Heb steeds wel even kramp en voorweeën, maar ze stoppen ook steeds weer.
Spannend O+
pi_173943008
Was goed feestje in Eindhoven, wel nog steeds wennen aan veranderd zwaartepunt bij dansen. :') En aan katerloos wakker worden! *)
Nu bezig aan tweeënhalf uur durende OV-reis naar huis. :O

Mogelijk straks thuis gaatjes in muur babykamertje-to-be dichtsmeren zodat we kunnen gaan witten/behangen. :)

LeSage, heel veel succes hè? O+
Let me see you stripped down to the bone
  zaterdag 23 september 2017 @ 11:07:07 #161
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_173943232
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 september 2017 03:03 schreef Aventura het volgende:
LadyS, jij krijgt op basis van die waarden geen bloeddrukverlagende medicijnen? Of willen ze eerst nog een keer meten?
Nee, daar heeft ze niks over gezegd. Wel dat ik meteen moest bellen bij klachten als hoofdpijn, bandgevoel en algeheel niet lekker zijn. Maar de poli gyn is zo druk dat er pas 4 oktober een plekje was voor die extra bloeddrukmeting :')
Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
  zaterdag 23 september 2017 @ 11:16:55 #162
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_173943359
LeSage *O* Spannend, wie weet zet het door! :%

Ik heb een paar best drukke dagen voor de boeg: vandaag wat dingen doen voor de babykamer en vanmiddag verjaardag schoonmoeder. Morgen box op halen en nog wat klusjes.
Maandagochtend komt de loodgieter om die lekkage te maken. Maandagmiddag meteen de tegelzetter. Oh ja en maandag stap ik dus om 07.00 in de auto voor die suikertest. Dan ben ik in ieder geval de eerste. En eigenlijk zou ik 's avonds een infoavond over borstvoeding hebben. Denk dat ik die maar skip :')
Dinsdag- en woensdagavond ook al wat gepland. Vriend heeft avonddienst dus ik heb geen auto, dus die plannen skip ik ook maar
Goed begin van mijn verlof zo, haha :')

/klaagzang :@
Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
  zaterdag 23 september 2017 @ 11:35:47 #163
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_173943615
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 september 2017 11:07 schreef LadyS het volgende:

[..]

Nee, daar heeft ze niks over gezegd. Wel dat ik meteen moest bellen bij klachten als hoofdpijn, bandgevoel en algeheel niet lekker zijn. Maar de poli gyn is zo druk dat er pas 4 oktober een plekje was voor die extra bloeddrukmeting :')
dat is wel wat slordig vind ik. Voel je je wel goed?
Je kan natuurlijk ook even een meting doen bij de huisarts als het je niet lekker zit.
  zaterdag 23 september 2017 @ 12:24:13 #164
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_173944406
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 september 2017 11:35 schreef Aventura het volgende:

[..]

dat is wel wat slordig vind ik. Voel je je wel goed?
Je kan natuurlijk ook even een meting doen bij de huisarts als het je niet lekker zit.
Ik voel me verder prima, hoor. En ik had niet de indruk dat het echt schrikbarend hoog was (130/90 en kleine 2 weken daarvoor 120/80), alleen dat het een puntje was om in de gaten te houden.
Wel zal ik die klachten in de gaten houden en eerder bellen dan dat ik anders had gedaan.
Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
pi_173945122
LadyS, ik vind het wel aan de hoge kant, mijn bloeddruk was afgelopen woensdag nog altijd 110/70. Maar goed, ik ben bekend met lage bloeddruk dus misschien niet het juiste voorbeeld.

Even ego-post verder, ik lees en leef echt wel mee, maar mijn zorgen hebben momenteel een beetje de overhand. Ik had goede hoop dat baby zich nog wel zou laten zien voor dit weekend, maar het lijkt er niet op. Dus ik ben eigenlijk opzoek naar mensen die ervaring hebben met ingeleid worden. :@ Ik heb wel zo'n papiertje meegekregen en t algemene beeld ken ik wel. Ik zoek meer de persoonlijke ervaringen. Hoe zit t met steeds andere mensen aan je bed als t lang duurt? Mocht je partner er heel de tijd bij zijn? Hoe kijk je erop terug? Hoeveel inspraak had je zelf nog op wat er gebeurde? Etc, etc.

Ik weet dat in ons geval dit de betere optie is, maar ik zie er enorm tegenop. Het voelt gewoon niet helemaal lekker, zeg maar.
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_173945168
Nanuke, dat is toch heel begrijpelijk dat je je zorgen maakt? Vooral na wat je vertelde over wat je hebt snap ik dat je daar veel mee bezig bent, het is ook allemaal spannend lijkt me. Over bevallen kan ik je nog niks zeggen, maar ik hoop dat de kleine zich toch nog spontaan uit zichzelf meld :*
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
  zaterdag 23 september 2017 @ 13:10:09 #167
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_173945280
Nanuke, wat betreft mijn inleiding, ik denk dat je niet veel hebt aan hoe die bij mij verliep. Maar ik kan je wel vertellen wat ik de volgende keer eventueel anders wil. Ik wist de eerste keer van toeten nog blazen en dus liet ik alles maar over me heen komen.

Ten eerste, je hoeft niet te hele tijd aan het infuus te liggen. Vraag om een mobiel infuus, dan kan je nog bewegen. Verder mag iedereen er gewoon de hele tijd bij zijn. Dikke kans dat het helemaal niet zo snel gaat namelijk. Dan, heel belangrijk, zeg meteen welke vorm van pijnbestrijding je wil. Ik liet me Remifentanil aanpraten, niet wetende dat je daarmee de mogelijkheid voor een ruggenprik uitsluit. Omdat het zo lang duurde kreeg ik op een gegeven moment geen nieuwe Remifentanil meer, en had ik dus weer veel pijn.

Dan de voornaamste tip. Vertel niemand dat je je gaat melden voor de inleiding. Ik deed dat wel, en toen duurde het heel lang, en mijn familie maakte zich daardoor heel veel zorgen.

Veel sterkte, ik hoop natuurlijk dat het nu alsnog vanzelf begint.
pi_173945395
Ik denk eerlijk gezegd dat als ik met deze termijn niets zeg over inleiden men toch wel iets gaat vermoeden als ik niet reageer op appjes bijvoorbeeld ;)
Nanuke, dat is het allerrotste van overtijd gaan, die dreigende inleiding boven je hoofd.
Sowieso zou in een lijstje maken met vragen die je meeneemt naar de gyn. En geef je wensen specifiek aan, kan het niet, dan zeggen ze dat wel tegen je.
Ben je al wel gestript? Anders de vk eens bellen daarvoor? Ik mocht nu ook gewoon in het weekend bellen, daar doen ze hier helemaal niet moeilijk over.

Het beste lijkt me gewoon dat we samen vanavond/morgen even gaan bevallen. Deal? :*

Hè LadyS, zorgen over je bloeddruk is wel vervelend. En vreemd dat je daar zo lang op moet wachten tot je terecht kunt voor een meting. De assistent van de huisarts wil het vast ook wel een keer voor je doen als je binnenloopt, is natuurlijk maar heel weinig moeite eigenlijk.
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_173945483
Wat zijn bij een verder normaal verlopende zwangerschap eigenlijk de daadwerkelijke, realistische risico's bij niet inleiden en ook gewoon (ruim) na 41 weken wachten tot het vanzelf begint? #n00b
Let me see you stripped down to the bone
pi_173945809
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 september 2017 13:21 schreef minilot het volgende:
Wat zijn bij een verder normaal verlopende zwangerschap eigenlijk de daadwerkelijke, realistische risico's bij niet inleiden en ook gewoon (ruim) na 41 weken wachten tot het vanzelf begint? #n00b
Eerlijk gezegd, ik weet het niet :@ de gyn kwam alleen met dat er geen voordelen voor de baby zijn om na de 40 weken te blijven zitten en dat er meer sterfte was na 41 weken. Ik vind het lastig om daar zonder verdere informatie iets mee te kunnen. Waren die mensen allemaal gezond? Zijn er wel voldoende controles geweest? Waren die controles dan echt goed?
Voor mijn gevoel is het beter om een baby zelf te laten 'kiezen' wanneer hij/zij er klaar voor is (jeetje, dat klinkt zweverig).
Daarbij vind ik het gek dat er zoveel verschillende mensen zijn, maar dat die 40 weken op de dag af hetzelfde bij iedereen zou zijn. Ik denk dat ik gewoon langer draag, dat mijn kindjes altijd later komen.
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_173945853
Klinkt helemaal niet zweverig, het klinkt gewoon als biologisch nogal wiedes dat een bevalling het lekkerst loopt als je ukkie zich er helemaal op eigen initiatief uitwurmt. :)

Maar ik zou daar wel wat achtergrond bij willen weten. Toch maar eens in verdiepen, al duurt het voor mij als het goed is nog wel ruim drie maanden.. :)
Let me see you stripped down to the bone
pi_173946075
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 september 2017 13:21 schreef minilot het volgende:
Wat zijn bij een verder normaal verlopende zwangerschap eigenlijk de daadwerkelijke, realistische risico's bij niet inleiden en ook gewoon (ruim) na 41 weken wachten tot het vanzelf begint? #n00b
Van wat ik dacht heeft het veelal te maken met de placentawerking die steeds verder afneemt om vanaf 41 te gaan denken aan inleiden. Daarnaast geeft lang doorlopen een verhoogde kans dat de baby in het vruchtwater poept en een minder stabiele (evt zelfs dippende) hartslag tijdens de bevalling.

Verder ben ik t eens met LeSage, ik ben ook voorstander van gewoon afwachten. En dat er wel een reden is dat baby langer blijft zitten, maar dat (nog) niet van perse aantoonbaar is.

En nee, nog altijd niet gestript want ik zit nog potdicht. :+ Ik ga zondag sowieso nog heel veel vragen stellen maar nouja, ook wel benieuwd naar persoonlijke ervaringen.

Enkel onze ouders zijn op de hoogte, maar daarbij wel de vermelding dat het echt wel een aantal dagen kan duren als het tegenzit. En man wilde ze tussendoor nog een beetje updaten zodat als het echt heel lang duurt ze niet helemaal aan het stressen zijn. Niet zoals ik het zou wensen, maar het is zoals t is. :')
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_173946105
Wauw, wat een goede berichten hier de laatste dagen! O+
*O* voor alle kloppende hartjes, geruststellende vk's en echo's, bijzondere trajecten waarbij het eindelijk echt raak is! O+

Nanuke, ik kan me voorstellen dat een dreigende inleiding sowieso al voor onrust zou zorgen, maar in jouw geval nog net iets meer :*

Qua risico's na 41/42 weken: vooropgesteld dat ik niet medisch geschoold ben en vast wat dingen vergeet ;)
Volgens mij zijn de voornaamste risico's dat de placenta minder goed gaat functioneren (qua voedingsstoffen en zuurstoftoevoer), dat de hoeveelheid vruchtwater terugloopt en dat de kleine evt. in het vruchtwater poept (meconium). Maar een vk/gyn kan ongetwijfeld beter antwoord geven op zo'n vraag, dus lijkt me sowieso goed om het daar eens aan te vragen :)
♥ Minion ♥ mei 2015
♥ Pitbull ♥ dec 2017
pi_173946300
Ohja Nanuke, ik ben trouwens niet echt ingeleid, maar 'doorgeleid'. De vk had me al 3x gestript en thuis mijn vliezen gebroken, maar dat deed allemaal niet genoeg om echt op gang te komen. Toen dus alsnog naar het ziekenhuis gestuurd voor een infuus.

Het was geen bevalling die ik echt iedereen toewens, maar ik kijk er toch tevreden op terug :)
Mijn man mocht er de hele tijd bijblijven (behalve toen ik een ruggenprik kreeg). Ik heb wel de hele tijd op bed gelegen, maar had ook geen behoefte om rond te lopen. Ik voelde me overal bij betrokken en we werden prima geïnformeerd.
We hadden wel de 'pech' dat de nieuwe kraamafdeling in ons ziekenhuis bijna open ging en het personeel daar steeds diensten moest draaien om ingewerkt te worden. Dus we hebben op 12 uur tijd misschien wel 6 'setjes' van vk's+vpk's gezien. Maar eerlijk waar, het stoorde me echt totaal niet. Ik was veel meer op mezelf gefocust om er echt last van te hebben.

Nou ja, geen idee of je er wat aan hebt, maar geef gerust een gil als je nog vragen hebt :)
♥ Minion ♥ mei 2015
♥ Pitbull ♥ dec 2017
  zaterdag 23 september 2017 @ 14:18:05 #175
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_173946632
Ik ben ingeleid vanwege gebroken vliezen, maar geen weeën. De inleiding ging heel snel: 7 uur melden (had toen al 2 cm ontsluiting); na een ctg van 45 min zo'n bolletje erin, toen 4 uur wachten, en toen had ik 3 cm. Verder ingeleid met infuus, na een uur begon een weeënstorm die 2 uur duurde tot ik volledige ontsluiting had. Bij het persen dipte de hartslag meteen, dus toen met een vacuümpomp verlost. N was blauw, moest beademd worden en de eerste nacht in de couveuse. Achteraf ben ik met heel wat vragen blijven zitten, zoals of de snelheid van de inleiding een oorzaak was voor het feit dat ze niet kon ademen. En of de inleiding eigenlijk wel nodig was. Ze zeggen dat het risico op infectie toeneemt, maar hoe hoog is dat risico eigenlijk? Je kan toch op een andere manier monitoren of er een infectie optreedt?
Ook vond ik het erg vervelend dat mijn eigen vk er niet bij mocht zijn. Het was zo van 'we gaan je overdragen, doei he!' Nu waren er veel momenten waar er helemaal niemand bij ons was, terwijl ik met die weeënstorm echt wel wat steun had kunnen gebruiken. Waarom zou mijn vk dat niet kunnen doen?
We moesten ook 2 nachten in het ziekenhuis blijven, op zaal... Echt, geen oog dichtgedaan door de herrie/licht etc. Alsof dat goed is voor je gezondheid na een bevalling... En daar idd steeds andere zusters, zodat je alles steeds opnieuw moet vragen en niemand weet hoe het precies zit.

Kortom, ik vraag me dus zeer af of het middel niet erger was dan de kwaal. Maargoed, jouw geval is heel anders. Maar ik zou zeker vragen naar risico's van inleiding.
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_173946720
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 september 2017 13:38 schreef LeSage het volgende:

[..]

Eerlijk gezegd, ik weet het niet :@ de gyn kwam alleen met dat er geen voordelen voor de baby zijn om na de 40 weken te blijven zitten en dat er meer sterfte was na 41 weken. Ik vind het lastig om daar zonder verdere informatie iets mee te kunnen. Waren die mensen allemaal gezond? Zijn er wel voldoende controles geweest? Waren die controles dan echt goed?
Voor mijn gevoel is het beter om een baby zelf te laten 'kiezen' wanneer hij/zij er klaar voor is (jeetje, dat klinkt zweverig).
Daarbij vind ik het gek dat er zoveel verschillende mensen zijn, maar dat die 40 weken op de dag af hetzelfde bij iedereen zou zijn. Ik denk dat ik gewoon langer draag, dat mijn kindjes altijd later komen.
Volgens mij gaat dat hogere sterftecijfer in bij 42 weken. Dat was ook 'protocol' bij mijn vk en ziekenhuis: inleiden bij 42 weken. Mijn beide kinderen kwamen tussen week 41 en 42. In die week 41 doen ze dan wel extra controle van de baby, om vooral te zien hoe het hartje het doet.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_173946730
Foutje.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_173947001
Er bestaan ook meerdere gradaties van inleiden Nanuke. Ik deed mee aan een onderzoek naar inleiden met 41 weken. Dat betekende hier de eerste 2 dagen alleen maar tabletjes inbrengen elke 6(?) uur. Mijn weeën begonnen pas 40 uur later, en pas de volgende ochtend (48 uur later) kreeg ik een infuus met weeënopwekkers en werden mijn vliezen geprikt. Informeer dus ook naar hoe ze willen inleiden. Gelijk weeenopwekkers is wat heftiger dan tabletjes en/of een ballonnetje. En dit overigens ondanks hartslagdipjes de 1e avond en dreigende spoedkeizersnede.
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
pi_173947121
Nanuke, ik had vorige keer gebroken vliezen maar geen weeën. En baby had in het vruchtwater gepoept. Bij mij is de inleiding gestart door de vliezen verder te breken (bleek achteraf alleen een hoge vliesscheur te hebben) en toen kwam het op gang. Eerste VK/vp set was super lief voor mij. Ik vond het heel jammer dat zij na hun shift afgelost werden want de VK die ik erna kreeg vond ik helemaal niet aardig :@
Ze lieten me vaak alleen omdat ze ook naar anderen moesten. Ze kwamen elk uur tot 2 uur terug om te checken hoe het met de ontsluiting stond. Maar dat vond ik eigenlijk wel ok. Had een ruggenprik en kon zo nog een beetje wegdommelen tussendoor. Had weinig behoefte aan continu moeten praten. Man was overal bij, ook bij het zetten van de ruggenprik. Dat vond ik super fijn. Heb uiteindelijk wel wat wee opwekkers nodig gehad om het bij 7 cm begon te stagneren en dat ging prima.

Ik heb juist weer geen idee hoe het gaat als je naar een kraamhotel gaat met je eigen VK. Die is er dan wel heel de tijd neem ik aan? Met een kraam of een vp?
pi_173947991
Aventura welkom *O* *O*
pi_173948383
Net weer gestript, en even een goed gesprek met de vk gehad. Zij gaf aan dat ons ziekenhuis blijkbaar heel agressief is wat inleiden betreft. Ze zou het ook meenemen in een volgend overleg, omdat ze vond dat het niet zo moet voelen dat je je kind iets aandoet omdat je even afwacht.
Ik begrijp het wel bij weinig vruchtwater bijvoorbeeld, dan meteen ingrijpen, maar dat was in mijn geval echt niet.

Plan de campagne voor de komende week: nog een keer strippen en donderdag als het kan anders vliezen breken door eigen vk. De druk is er in ieder geval een beetje vanaf en ik ga gewoon voor die tijd bevallen :D
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_173948386
Nanuke, wat een spanning en afwachten! Over inleiden kan ik je niks vertellen, dat werkte gewoon niet bij mij ;) gynaecoloog gaf daarna ook aan dat normaal bevallen er hoogstwaarschijnlijk toch niet in zou zitten.

Hier zitten we nogal in de spanning. Innestelbloeding of toch...
pi_173948602
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 september 2017 16:23 schreef LeSage het volgende:
Net weer gestript, en even een goed gesprek met de vk gehad. Zij gaf aan dat ons ziekenhuis blijkbaar heel agressief is wat inleiden betreft. Ze zou het ook meenemen in een volgend overleg, omdat ze vond dat het niet zo moet voelen dat je je kind iets aandoet omdat je even afwacht.
Ik begrijp het wel bij weinig vruchtwater bijvoorbeeld, dan meteen ingrijpen, maar dat was in mijn geval echt niet.

Plan de campagne voor de komende week: nog een keer strippen en donderdag als het kan anders vliezen breken door eigen vk. De druk is er in ieder geval een beetje vanaf en ik ga gewoon voor die tijd bevallen :D
Wat fijn dat het gesprek goed ging! En mijn duimen draaien dat deze strip poging de laatste is, je gaat vanavond gewoon bevallen :D :%
pi_173948731
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 september 2017 16:24 schreef DagenNachtdromer het volgende:
Nanuke, wat een spanning en afwachten! Over inleiden kan ik je niks vertellen, dat werkte gewoon niet bij mij ;) gynaecoloog gaf daarna ook aan dat normaal bevallen er hoogstwaarschijnlijk toch niet in zou zitten.

Hier zitten we nogal in de spanning. Innestelbloeding of toch...
Oei, dat is wat minder fijn. Ik hoop dat het gewoon goed is :*
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_173948732
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 september 2017 16:24 schreef DagenNachtdromer het volgende:
Nanuke, wat een spanning en afwachten! Over inleiden kan ik je niks vertellen, dat werkte gewoon niet bij mij ;) gynaecoloog gaf daarna ook aan dat normaal bevallen er hoogstwaarschijnlijk toch niet in zou zitten.

Hier zitten we nogal in de spanning. Innestelbloeding of toch...
Super spannend! Hopelijk is het nog restant van innesteling..
pi_173948908
Ik hoop het ook. De buikkramp helpt er natuurlijk ook niet bij ;) nou ja we zien wel. Het bloedverlies was niet heel veel en is nu alleen nog wat licht gekleurde afscheiding(sorry voor de gore praat) en dat geeft me een klein beetje positiviteit!

LeSage ik las dat jij ook al zo'n geduld moet hebben! Niet leuk! Ik hoop dat je gauw mag gaan snuffelen
  zaterdag 23 september 2017 @ 17:07:53 #187
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_173949196
Ik kan alleen nog maar toevoegen: praat met je verloskundige of gynaecoloog, vraag wat inderdaad nou echt die risico's zijn, van afwachten maar ook van inleiden. Je hoort wel vaak dat het na 40 weken voelt alsof je overtijd bent en dat snap ik wel, maar dat ben je officieel pas bij 42 weken.

Mijn verloskundige bood aan te strippen bij 41+3 en 41+5, want dat is bewezen nuttig (vergroot de kans op een bevalling voor 42 weken zonder echt inleiden), eerder eigenlijk niet. Ik beviel bij 41 weken uit mezelf en dat voelde gewoon op tijd, als logisch en prima. Ik had anders graag nog even afgewacht, misschien laten strippen maar ik wilde eigenlijk niks tot 42 weken, ik voelde de baby enorm veel bewegen dus maakte me geen zorgen over de conditie.

quote:
1s.gif Op zaterdag 23 september 2017 13:21 schreef minilot het volgende:
Wat zijn bij een verder normaal verlopende zwangerschap eigenlijk de daadwerkelijke, realistische risico's bij niet inleiden en ook gewoon (ruim) na 41 weken wachten tot het vanzelf begint? #n00b
Ik wilde een linkje plaatsen naar een concept folder over overtijd lopen van de Geboortebeweging, maar dat lukt me even niet. Misschien iemand anders wel?

Ik heb wel vast deze voor je:
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  zaterdag 23 september 2017 @ 17:13:10 #188
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_173949307
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 september 2017 13:38 schreef LeSage het volgende:

[..]

Eerlijk gezegd, ik weet het niet :@ de gyn kwam alleen met dat er geen voordelen voor de baby zijn om na de 40 weken te blijven zitten en dat er meer sterfte was na 41 weken. Ik vind het lastig om daar zonder verdere informatie iets mee te kunnen. Waren die mensen allemaal gezond? Zijn er wel voldoende controles geweest? Waren die controles dan echt goed?
Voor mijn gevoel is het beter om een baby zelf te laten 'kiezen' wanneer hij/zij er klaar voor is (jeetje, dat klinkt zweverig).
Daarbij vind ik het gek dat er zoveel verschillende mensen zijn, maar dat die 40 weken op de dag af hetzelfde bij iedereen zou zijn. Ik denk dat ik gewoon langer draag, dat mijn kindjes altijd later komen.
Ik kan het toch niet laten :@

De gynaecoloog kan wel zo makkelijk zeggen dat blijven zitten geen voordelen heeft, maar blijkbaar gaat het dan helemaal niet over het alternatief, namelijk de baby eruit forceren met een inleiding voordat ie zelf het startsein geeft. Dat is niet fout, maar wel een interventie. Voor de gynaecologen eentje die ze meerdere keren per dag doen maar voor jou het verschil tussen normaal bevallen of medisch, tussen met je eigen verloskundige of de gynaecoloog, misschien ook tussen thuis en ziekenhuis.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_173949491
Man man man, ik lijk wel zwanger. Die vermoeidheid en het spugen had ik ècht niet gemist. En ik heb zo'n kort lontje.... Maar alles voor het goede doel.
Gisteren ging ik tegelijk met Twix naar bed en ik vrees dat dat vanavond weer gebeurt.

Nanuke :* voor jou. Hopelijk komt baby morgen spontaan.

LeSage, fijn dat je gesproken hebt met je VK.

DagenNachtDromer, wat spannend. Laten we hopen dat het innesteling was en dat je een mooie plakker hebt.
pi_173950216
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 september 2017 16:54 schreef DagenNachtdromer het volgende:
Ik hoop het ook. De buikkramp helpt er natuurlijk ook niet bij ;) nou ja we zien wel. Het bloedverlies was niet heel veel en is nu alleen nog wat licht gekleurde afscheiding(sorry voor de gore praat) en dat geeft me een klein beetje positiviteit!

LeSage ik las dat jij ook al zo'n geduld moet hebben! Niet leuk! Ik hoop dat je gauw mag gaan snuffelen
Spannend is dat he? Ik heb zo'n drie weken geleden nu ook zo'n bloeding gehad en een week later al een echo waarop het helaas te vroeg was om al iets te kunnen zien (we dachten dat ik al 7 weken zwanger was, dit bleken er pas 4 te zijn). De onzekerheid is killing, ik hoop met je mee voor innestelingsbloeding *O*

Nu gaan we komende maandag weer een poging doen, dan zou het 6wk2 zijn, hopelijk zien we dan meer. Nu ik daaraan denk, ik ben vandaag 6wkn precies!

Respect voor alle dames die al weken misselijk zijn, ik ervaar het nu een dag of 4 en ik vraag me serieus al af hoe ik dit ga doen met werk. :') misselijkheid is the worst :(
  zaterdag 23 september 2017 @ 18:11:10 #191
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_173950658
DagenNachtdromer, zenuwslopend lijkt me dat. Sterkte!

LeSage, ik hoop dat het strippen snel effect heeft :%

Nou, verjaardag schoonmoeder is ook geskipt. We stonden op het punt om weg te gaan en vriendlief zegt: "je hebt geen zin, hè?" Ik: "Jawel, maar ik ben zo moehoehooe *huilend*" :'("
Toen heeft hij me naar bed gestuurd en is alleen gegaan O+
Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
pi_173950698
LeSage, klinkt als een fijne vk en een goed plan :Y
Hopelijk kunnen jullie snel babyknuffelen! O+
♥ Minion ♥ mei 2015
♥ Pitbull ♥ dec 2017
pi_173951026
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 september 2017 17:13 schreef Lemijn het volgende:

[..]

Ik kan het toch niet laten :@

De gynaecoloog kan wel zo makkelijk zeggen dat blijven zitten geen voordelen heeft, maar blijkbaar gaat het dan helemaal niet over het alternatief, namelijk de baby eruit forceren met een inleiding voordat ie zelf het startsein geeft. Dat is niet fout, maar wel een interventie. Voor de gynaecologen eentje die ze meerdere keren per dag doen maar voor jou het verschil tussen normaal bevallen of medisch, tussen met je eigen verloskundige of de gynaecoloog, misschien ook tussen thuis en ziekenhuis.
Helemaal eens. Zo voelde het voor mij ook. Daarnaast vind ik zulke dingen altijd lastig qua onderzoek, omdat je de andere kant (niet inleiden) niet meer kunt vergelijken als je eenmaal ingeleid hebt.
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_173951097
Malteser, die eerste weken vallen echt weer tegen hè? Lekker op tijd naar bed dan.

LadyS, haha, zo herkenbaar. Ik vind het altijd zo vervelend dat ik dan moet huilen, maar het gebeurt me wel regelmatig.
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_173951931
LadyS, heb je lekker geslapen? Klinkt als een goede keus. :Y

Hier geen ervaring met overtijd lopen. Vorige keer met 39.6 bevallen. Ergens verwacht ik dat deze keer ook weer. Gaat tegenvallen als dat niet zo is. :')

Malteser. :* Ik hoop dat die eerste zware weken snel voorbij zijn en dat je je een stuk veiliger en beter in het tweede trimester mag voelen.

LeSage, dat klinkt als een stuk fijner plan. Heb je de baby al naar buiten gelokt? Hier werkten roze koeken vorige keer.

Gezeur over die stomme teen in spoiler.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Want het leven is niet meer dan een sprookje
pi_173952704
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 september 2017 19:55 schreef Krisvc het volgende:
LadyS, heb je lekker geslapen? Klinkt als een goede keus. :Y

Hier geen ervaring met overtijd lopen. Vorige keer met 39.6 bevallen. Ergens verwacht ik dat deze keer ook weer. Gaat tegenvallen als dat niet zo is. :')

Malteser. :* Ik hoop dat die eerste zware weken snel voorbij zijn en dat je je een stuk veiliger en beter in het tweede trimester mag voelen.

LeSage, dat klinkt als een stuk fijner plan. Heb je de baby al naar buiten gelokt? Hier werkten roze koeken vorige keer.

Gezeur over die stomme teen in spoiler.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
:* :* stomme teen. Wanneer word je geopereerd? Dacht ergens dinsdag te hebben gelezen?
  zaterdag 23 september 2017 @ 20:55:54 #197
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_173953178
Ik kwam Nanuke en LeSage even een hart onder de riem steken! Na de UD kan het ineens zo 'zakelijk' worden, moet je praten over inleiden etc, terwijl je daar helemaal geen zin in hebt...
Misschien heb je er wat aan om af en toe even heel bewust stil te staan bij deze dagen. Na de geboorte zal je kindje nooit meer zó dicht bij je zijn als nu. Die twee (drie?) weken lijken heel lang, maar eigenlijk zijn ze dat niet. Probeer nog even te genieten, te ontspannen, jezelf in de watten te (laten) leggen en probeer bij je gevoel te blijven.
Hopelijk duurt het wachten niet lang meer voor jullie :*.
KuikenGuppy
pi_173953563
Dankjulliewel voor alle ervaringen. O+ Ik heb er zeker wat aan, al zijn de situaties niet allemaal vergelijkbaar. Ik heb al een aantal dingen opgeschreven om na te vragen. Van wat ik nu weet willen ze eerst beginnen met een ballon inbrengen, en dan de volgende dag pas kijken naar de volgende stap. Ik heb al aangegeven dat ik graag tussen elke stap de tijd wil om te kijken of mijn lichaam zelf de rest oppakt omdat dat toch natuurlijker voelt. Maar ook daarom zie ik wel op tegen het steeds nieuwe mensen aan mijn bed hebben die allemaal een andere kijk/mening hebben en de communicatie daartussen. Maar goed, we gaan het wel zien. Het blijft een raar gevoel, met een aantal dagen heb ik gewoon een baby! :o We zijn vanavond nog maar even uit eten geweest, want ja, waarom ook niet?

LeSage, wat fijn dat je nog wat langer zelf de tijd krijgt! Al hoop ik dat het niet nodig is en dat je snel bevalt. :*

Dnd, :*.

Krisvc, ik herken het slecht stil kunnen zitten door eerdere depressie heel goed. Dat is ook wat de afgelopen anderhalve week zo zwaar maakten voor mij. Sterkte met je teen, ik hoop dat je snel weer volledig op de been bent. :*
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_173958285
Nanuke en LeSage, hoe is het vandaag met jullie? Er wordt aan jullie gedacht :*.
pi_173958400
Kris, dat lijkt me ook een partij ellendig zeg om verplicht op de bank te moeten zitten, heb je ook veel pijn aan je teen? Hoop dat je je na de operatie weer goed voelt en mobiel bent :*

Ik hoop eigenlijk ook op babynieuws van LeSage en Nanuke :Y

Ik ben er achter gekomen wat ik mis aan niet zwanger zijn, het niet hebben van gigantisch harde buiken na gezellig samen zijn met manlief :') :X
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_173958422
quote:
1s.gif Op zondag 24 september 2017 07:41 schreef Malteser het volgende:
Nanuke en LeSage, hoe is het vandaag met jullie? Er wordt aan jullie gedacht :*.
Goedemorgen! :W na een avondje met veel voorwerk staan we gewoon weer op zonder baby. Ik begin te vermoeden dat mijn eerste voorspelling gaat kloppen en meneer tot morgen wil wachten, om te komen als mijn verjaardagscadeautje :D

Nanuke al wel aan het knuffelen?
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_173958451
quote:
1s.gif Op zondag 24 september 2017 08:21 schreef LeSage het volgende:

[..]

Goedemorgen! :W na een avondje met veel voorwerk staan we gewoon weer op zonder baby. Ik begin te vermoeden dat mijn eerste voorspelling gaat kloppen en meneer tot morgen wil wachten, om te komen als mijn verjaardagscadeautje :D

Nanuke al wel aan het knuffelen?
Dat roep jij al vanaf het begin toch? Dat zou een bak zijn!
pi_173958464
quote:
1s.gif Op zondag 24 september 2017 08:21 schreef LeSage het volgende:

[..]

Goedemorgen! :W na een avondje met veel voorwerk staan we gewoon weer op zonder baby. Ik begin te vermoeden dat mijn eerste voorspelling gaat kloppen en meneer tot morgen wil wachten, om te komen als mijn verjaardagscadeautje :D

Nanuke al wel aan het knuffelen?
Ik kan uit ervaring vertellen dat het heel leuk is om samen jarig te zijn. Kun je lekker over de top uitpakken met slingers en ballonnen voor jullie samen :+
Op dinsdag 9 november 2010 17:06 schreef DevilsWhore het volgende:
hehehe, LMN is raarder dan ik :D
  zondag 24 september 2017 @ 08:34:16 #204
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_173958489
Kris, ik herken het ook. Ik kan slecht tegen echt doelloos niks doen en word daar een soort van verdrietig van. Ik hoop dat je ns morgen snel herstelt en dus mobieler wordt :*
Nadat vriend naar zijn moeder is gegaan, heb ik trouwens maar een uurtje geslapen. Maar het feit dat ik niks hoefde, was ook prettig. (En dat staat haaks op wat een paar regels terug staat, realiseer ik me nu :@. )

Nanuke en LeSage. Hoe is het?

Rena, ik krijg tegenwoordig al een harde buik als ik me met een volle blaas omdraai in bed :')
Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
  zondag 24 september 2017 @ 08:35:20 #205
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_173958495
Oooh LeSage, dat zou wel het mooiste cadeau ever zijn O+
Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
pi_173958607
wie weet lesage! Hier ook bevallen op de datum die ik al vanaf april roep. De dag ervoor dacht ik dat dat niet meer ging lukken.

Dat jullie mannetjes zich maar snel laten zien Nanuke en lesage! Ze hebben misschien gewacht op het mooie weer van de komende dagen.
pi_173958678
quote:
1s.gif Op zondag 24 september 2017 08:21 schreef LeSage het volgende:

[..]
Nanuke al wel aan het knuffelen?
Helaas hier nog altijd niets aan de hand. Vannacht van de spanning heel beroerd geslapen, steeds wakker en zo. Ik zal zo de vluchttas eens bekijken en aanvullen, met oog op lange inleiding mag er nog wel wat meer in. Ik had trouwens heel de tijd de datum van vandaag in mijn hoofd, maar zie dat nog niet zo snel meer gebeuren. Ik duim dat de jouwe zich als verjaardagscadeau meldt!

En wat lief al die meelevende berichten. O+
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_173958818
quote:
0s.gif Op zondag 24 september 2017 08:34 schreef LadyS het volgende:
Rena, ik krijg tegenwoordig al een harde buik als ik me met een volle blaas omdraai in bed :')
Ja, ik merk wel dat ik er steeds sneller last van krijg, net alsof ik een bowlingbal in mijn buik heb of zo :') Hopelijk heeft de kleine er geen last van.

LeSage, dat zou toch wel het mooiste verjaardagscadeau zijn? O+
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_173958942
quote:
1s.gif Op zondag 24 september 2017 08:28 schreef Malteser het volgende:

[..]

Dat roep jij al vanaf het begin toch? Dat zou een bak zijn!
Ja, is ook dezelfde termijn als waarmee S. is geboren. Dus mijn gevoel zei dat steeds al. Zou wel heel grappig zijn als ie daar naar luistert :D

En ik wil op zich best een baby voor mijn verjaardag. Dat topt geen enkel cadeau ooit meer natuurlijk!
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
  zondag 24 september 2017 @ 09:37:45 #210
149959 SQ
snelle trees
pi_173959085
Ik las van de week dat 25 september de meest voorkomende verjaardag in Nederland is. Dus gooooo :+
disclaimer
pi_173959515
quote:
1s.gif Op zondag 24 september 2017 09:37 schreef Stormqueen het volgende:
Ik las van de week dat 25 september de meest voorkomende verjaardag in Nederland is. Dus gooooo :+
Ja klopt!
Echt uniek kan ik mezelf dus niet noemen :')
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_173960010
Ik blijf duimen voor een bevalling voor LeSage en Nanuke!

Hier een heerlijk ontspannen weekend. De oudste is uit logeren dus geen zwemles op zondagochtend. Zo fijn voor een keertje. Ook lekker om even de volle aandacht voor ons zoontje te hebben.

Ik had de perfecte commode op marktplaats gevonden. Mijn man ging hem ophalen en toen bleek hij daar niet door het trapgat te passen. Ik moest wel even huilen, voor 15 euro de perfecte commode. Dus zoektocht gaat verder.
pi_173961005
quote:
0s.gif Op zondag 24 september 2017 10:31 schreef Songeur het volgende:
Ik blijf duimen voor een bevalling voor LeSage en Nanuke!

Hier een heerlijk ontspannen weekend. De oudste is uit logeren dus geen zwemles op zondagochtend. Zo fijn voor een keertje. Ook lekker om even de volle aandacht voor ons zoontje te hebben.

Ik had de perfecte commode op marktplaats gevonden. Mijn man ging hem ophalen en toen bleek hij daar niet door het trapgat te passen. Ik moest wel even huilen, voor 15 euro de perfecte commode. Dus zoektocht gaat verder.
Hoe hebben ze hem dan maar boven gebracht? En kun je hem niet uit elkaar halen?
Op maandag 11 maart 2013 21:24 schreef Kally het volgende:
Ga jij lekker met je mini spelen }:|
pi_173961371
quote:
1s.gif Op zondag 24 september 2017 11:19 schreef Miniem het volgende:

[..]

Hoe hebben ze hem dan maar boven gebracht? En kun je hem niet uit elkaar halen?
Bij verhuizing is hij binnen gebracht via het raam door een verhuisbedrijf. Het is zo'n hele oude zware commode die niet uit elkaar kan.
pi_173961572
quote:
1s.gif Op zondag 24 september 2017 11:39 schreef Songeur het volgende:

[..]

Bij verhuizing is hij binnen gebracht via het raam door een verhuisbedrijf. Het is zo'n hele oude zware commode die niet uit elkaar kan.
Wat jammer! Hoe gaan die mensen hem dan sowieso naar beneden krijgen? :')
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
  Moderator zondag 24 september 2017 @ 11:50:05 #216
382129 crew  Donna
pi_173961591
3 maanden misselijk en daarna een week ziek, maar ik ben weer up and running.
Ben gek op bakken, dus ook maar weer eens iets gebakken (tot grote opluchting van m'n vriend die mijn baksels al een kwart jaar heeft moeten missen) en meteen de beproeving om niet van het beslag te snoepen.
Maar de cake staat in de oven! *O*
  Moderator zondag 24 september 2017 @ 11:50:46 #217
382129 crew  Donna
pi_173961606
quote:
1s.gif Op zondag 24 september 2017 11:48 schreef LeSage het volgende:

[..]

Wat jammer! Hoe gaan die mensen hem dan sowieso naar beneden krijgen? :')
Ze gooien 'm uit het raam als ze 'm zat zijn denk ik >:)
pi_173961945
quote:
1s.gif Op zondag 24 september 2017 11:48 schreef LeSage het volgende:

[..]

Wat jammer! Hoe gaan die mensen hem dan sowieso naar beneden krijgen? :')
Waarschijnlijk hakken ze hem nu in stukjes :')
Op maandag 11 maart 2013 21:24 schreef Kally het volgende:
Ga jij lekker met je mini spelen }:|
pi_173963757
quote:
1s.gif Op zondag 24 september 2017 12:10 schreef Miniem het volgende:

[..]

Waarschijnlijk hakken ze hem nu in stukjes :')
Sssssst zeg dat nou niet. Zo zonde. Maar je hebt wel gelijk denk ik.

Oh en Donna, cake klinkt goed! Jaloers
  Moderator zondag 24 september 2017 @ 13:39:17 #220
382129 crew  Donna
pi_173963781
*deelt cake uit*
pi_173967050
quote:
0s.gif Op zondag 24 september 2017 13:39 schreef DonnaRush het volgende:
*deelt cake uit*
Ik wil nu ook cake bakken, maar jammer voor mij onze oven is kapot :'(
pi_173967084
quote:
0s.gif Op zondag 24 september 2017 10:31 schreef Songeur het volgende:
Ik blijf duimen voor een bevalling voor LeSage en Nanuke!

Hier een heerlijk ontspannen weekend. De oudste is uit logeren dus geen zwemles op zondagochtend. Zo fijn voor een keertje. Ook lekker om even de volle aandacht voor ons zoontje te hebben.

Ik had de perfecte commode op marktplaats gevonden. Mijn man ging hem ophalen en toen bleek hij daar niet door het trapgat te passen. Ik moest wel even huilen, voor 15 euro de perfecte commode. Dus zoektocht gaat verder.
Wat balen van die commode, hopelijk vind je snel de perfecte commode! :Y
pi_173967176
Wij willen graag een 3D/4D echo doen, al sinds de 12 weken echo - maar sinds de 20 weken echo van de week - is het dus alleen maar gegroeid dat gevoel. Je zag op die echo zo goed het neusje en haar mondje, dat wij zo benieuwd zijn hoe ze eruit ziet :D Bij hoeveel weken krijg je het mooiste resultaat? *)
pi_173967226
quote:
1s.gif Op zondag 24 september 2017 15:51 schreef BellaaElisa het volgende:
Wij willen graag een 3D/4D echo doen, al sinds de 12 weken echo - maar sinds de 20 weken echo van de week - is het dus alleen maar gegroeid dat gevoel. Je zag op die echo zo goed het neusje en haar mondje, dat wij zo benieuwd zijn hoe ze eruit ziet :D Bij hoeveel weken krijg je het mooiste resultaat? *)
Ik meen me te herinneren dat het mooiste rond 27/28 weken is. Toek hebben wij dat gedaan en het was heel tof O+
pi_173969169
Ik heb hem vorige week gehad Bella, met 30 weken en vond het ontzettend leuk en mooi om de kleine meid zo goed te kunnen bekijken O+ Ze adviseren geloof ik tussen de 26 en 30 weken zodat de kleine wat meer vulling heeft al.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
O+
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
  zondag 24 september 2017 @ 16:50:29 #226
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_173969263
Oooh rena, wat een lekkere bolle toet al 😍
Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
  zondag 24 september 2017 @ 16:53:13 #227
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_173969359
quote:
1s.gif Op zondag 24 september 2017 15:51 schreef BellaaElisa het volgende:
Wij willen graag een 3D/4D echo doen, al sinds de 12 weken echo - maar sinds de 20 weken echo van de week - is het dus alleen maar gegroeid dat gevoel. Je zag op die echo zo goed het neusje en haar mondje, dat wij zo benieuwd zijn hoe ze eruit ziet :D Bij hoeveel weken krijg je het mooiste resultaat? *)
Wij hebben het met 28w1d gedaan:

Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
  zondag 24 september 2017 @ 16:58:59 #228
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_173969524
En baby was erg actief zojuist en het is gelukt om het vast te leggen 😍

Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
pi_173970069
LadyS, wat leuk om te zien! :D

Songeur, wat balen van de perfecte commode zeg! Ik weet nog hoe pissig ik was toen we op mp een heel mooi kamertje hadden gezien, erop hadden geboden+gereageers (tot 2x toe) en nooit wat hoorden tot de advertentie ineens stond op 'verkocht'. Echt, om te huilen gewoon. Ik hoop dat je snel iets vind wat ook helemaal bij jullie past. :*
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_173970376
quote:
0s.gif Op zondag 24 september 2017 16:50 schreef LadyS het volgende:
Oooh rena, wat een lekkere bolle toet al 😍
Ze lijkt nu al op mij *) Lijkt me heerlijk zo'n spekkig babietje O+

Wat leuk je bewegende buik! Bij mij begint het af en toe ook al actiever te worden, maar nooit op het moment dat ik mijn telefoon in handen heb :P
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_173970391
quote:
1s.gif Op zondag 24 september 2017 16:53 schreef LadyS het volgende:

[..]

Wij hebben het met 28w1d gedaan:

[ afbeelding ]
Mooi! En ik denk nog steeds dat het een ventje is :Y
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_173972939
LadyS wat een mooi filmpje! Geweldig om te zien!

Songeur, jammer van de commode!

Donnarush, cake!!!! klinkt heerlijk!

Meer weet ik niet meer. Sorry
pi_173977483
quote:
0s.gif Op zondag 24 september 2017 16:58 schreef LadyS het volgende:
En baby was erg actief zojuist en het is gelukt om het vast te leggen 😍

[ afbeelding ]
Ohhh, als ik dit zie mis ik het toch wel een beetje :@
Alhoewel babyknuffelen ook heerlijk is O+
pi_173977630
Die 3D foto's! O+ Heel leuk

Goed filmpje LadyS! Actieve baby :D

Jammer van de commode Songeur! Ook wel een beetje vervelend dat ze daar pas achter komen bij het ophalen.

Nanuke en LeSage, succes met het wachten! Hopelijk kunnen jullie snel babyknuffelen O+

Donna, fijn dat de misselijkheid is afgenomen, ik hoop dat je lekker van je cake kan genieten :)

Ik heb morgenochtend mijn echo! Hopelijk kunnen we dan het hartje zien, ben stiekem best nerveus..
pi_173978713
Het wachten wordt nog even wat langer. Ik moest me vanavond melden voor een ctg en aansluitend het plaatsen van de ballonkatheter. De ballon wilde echter niet blijven zitten, dus morgenvroeg terugkomen en over op plan B; inbrengen van vaginale gel. Heel gek, je gaat de deur uit met het idee dat de volgende keer dst je terug komt er een baby bij is, en dan ineens lig je toch nog een laatste nacht met 2 op de eigen slaapkamer. Gelukkig vond de baby alles prima en het hij geen last van alle geklooi. Morgen vol goede moed maar duimen dat die gel wel zijn werk doet. :+
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_173979197
Aah Nanuke, dat is inderdaad een raar idee zeg. Ben super benieuwd hoe het met je gaat morgen! In ieder geval heel veel succes :%

Ik heb vandaag nog maar eens een gezellige middag met mijn mannen gedaan. Ijsjes eten en over de markt gewandeld. Ieder uitje zeggen we: 'dit is waarschijnlijk de laatste met z'n 3tjes'. En dan zitten we dus weer :')
Morgen verjaardag, mag ik lekker op controle in het ziekenhuis ;( Haha.
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_173979408
Ben je mal LeSage, jij gaat gewoon vannacht nog even beginnen met bevallen! Vooruitzicht op baby is hier wel verplaatst naar einde van de week, dus ik vind dat jij dan minstens mijn verwachte dag moet overnemen. :D
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_173981760
Gefeliciteerd, LeSage! Ik hoop dat je vandaag nog je het mooiste cadeau in ontvangst mag nemen. O+
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_173981923
Nog dank voor jullie lieve reacties over het bekendmaken van mijn zwangerschap bij mijn familie :)

Wil erg graag meeposten, maar wacht even tot ik me wat beter voel. De laatste dagen voel ik me alsof ik in een diepe put ben gegooid met eindeloze huilbuien en gevoelens van diepe eenzaamheid ;( Hoop dat het gauw over gaat...
  maandag 25 september 2017 @ 08:25:08 #240
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_173981975
Gefeliciteerd LeSage :*
Is je cadeautje al onderweg? :%

Ik zit weer in de wachtkamer van de bloedafname. Wat is dat drankje toch vies :r

[ Bericht 12% gewijzigd door LadyS op 25-09-2017 08:30:24 ]
Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
pi_173981987
Lesage van harte gefeliciteerd met je verjaardag!

DG welkom, hopelijk voel je je snel iets beter :*
pi_173982100
Gefeliciteerd LeSage! *O*

Sterkte DG, ik hoop dat je je gauw beter voelt :*
  maandag 25 september 2017 @ 08:53:38 #243
409579 LuDann
All the way
pi_173982188
Gefeliciteerd met je verjaardag LeSage!

Kris, wat rot dat je je zo voelt met het niks doen. Ik kan het me goed voorstellen. Hopelijk ben je straks snel weer op de been!

LadyS, supercool. O+

Nanuke, ik hoop dat je een beetje hebt kunnen slapen. Spannende dag vandaag zo.

Wat een teleurstelling van de commode Songeur!

DG, wat rot dat je je zo voelt.
  maandag 25 september 2017 @ 08:55:51 #244
409579 LuDann
All the way
pi_173982202
Druk weekend achter de rug, oa gisteren naar Elfia (wat vroeger de Elf Fantasy Fair heette). Lekker verkleden en mensen kijken. :Y) Ik paste gelukkig nog in mijn jurk. :D En de halve dag rondsjouwen ging eigenlijk nog best goed! :)
pi_173982229
Dankjewel allemaal :* nog geen cadeautje op komst helaas ;( ;)

Kris, heel veel succes vandaag met de operatie. Dat je maar weer snel mobiel bent!

DG, komt het door de hormonen? Wat een rotdingen zijn dat hè? :*

Nanuke, succes vandaag, ik hoop dat de kleine zich snel meldt.
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_173982386
quote:
1s.gif Op maandag 25 september 2017 08:25 schreef LadyS het volgende:
Gefeliciteerd LeSage :*
Is je cadeautje al onderweg? :%

Ik zit weer in de wachtkamer van de bloedafname. Wat is dat drankje toch vies :r
Ook voor suikertest? Ik zit ook te wachten, net dat drankje naar binnen gewerkt. Kon het met moeite binnenhouden :r
pi_173982428
Nanuke, veel succes vandaag! Dat je maar gauw een blakend gezond babietje vast mag houden O+

LeSage, van harte gefeliciteerd! De dag is nog lang dus je hebt nog kans dat hij komt toch ;)?

LadyS, moet je daar blijven wachten? Als ik terugdenk aan dat drankje word ik alweer misselijk, hoop dat ik het nooit meer hoef :')

Dorothy, ik hoop dat je je gauw beter voelt :*

Kris, veel sterkte met de operatie vandaag!

Ik was gisteren met manlief de stad in, en waar dat tot recent nog best goed ging, merk ik nu echt dat ik na een stuk wandelen een soort kramp krijg in mijn onderbuik, heel vervelend trekkerig gevoel. Lichaam gaf echt aan dat ik dat dus een beetje moet gaan laten denk ik.

Vanmiddag intake van de kraamzorg, zo maar proberen nog wat op te ruimen :@
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_173982436
Van harte, LeSage! En dat cadeautje kan nog komen, hè! Ik hoop voor jou en Nanuke dat jullie geduld nu eindelijk eens snel beloond wordt. :*.

DG. :*. Wel aan de bel trekken als dat nodig is, hè!

Wij hebben afgelopen weekend ons waarschijnlijk laatste kindloze weekend in heel lange tijd gehad. :+. De peuter was uit logeren bij mijn ouders en wij gingen een nachtje naar een B&B. Zo ontzettend genoten. O+. Er stond een hottub bij het huisje. Na uit eten te zijn geweest zaterdagavond was de sterrenhemel zo mooi, dat we nog in de hottub zijn gaan liggen om in alle stilte en duisternis naar de sterren te kijken. O+. Dat was echt even een ultiem geluksmoment.
Verder hebben we nog 20 km gefietst door glooiend landschap. Ging best goed nog, gelukkig!
Still a little bit of your face I haven't kissed.
  maandag 25 september 2017 @ 09:17:43 #249
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_173982451
quote:
1s.gif Op maandag 25 september 2017 09:12 schreef elliebell het volgende:

[..]

Ook voor suikertest? Ik zit ook te wachten, net dat drankje naar binnen gewerkt. Kon het met moeite binnenhouden :r
Ja klopt. Smerige troep :r Is al de 2e keer deze zwangerschap. Nog 3 kwartier wachten en dan kan ik eindelijk weer eten *O*
Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
  maandag 25 september 2017 @ 09:25:27 #250
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_173982558
quote:
0s.gif [b]Op maandag 25 september 2017 09:16 schreef rena het

LadyS, moet je daar blijven wachten? Als ik terugdenk aan dat drankje word ik alweer misselijk, hoop dat ik het nooit meer hoef :')


Ja, moet blijven wachten. Ik mag niet te veel bewegen en geen water drinken. Nog 35 minuten gelukkig
Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
pi_173982562
Nanuke war moet je een geduld hebben zeg! :* hoop dat er nou een goed plan komt en je heel gauw mag gaan knuffelen!

Lesage gefeliciteerd met je verjaardag!


:* voor de meiden die het verschrikkelijke drankje achter de kiezen hebben! Niks aan! Ik zal het ook wel weer moeten als het zo ver is.

Dad klinkt goed! Vooral de hottub!

Hier ben ik weer een heel klein beetje voorzichtig positief :@ vrijdag avond wat oud bloed gehad en dat werd gelukkig steeds minder tot aan heel lichtjes gekleurde afscheiding. De zwangerschaps testen blijven wel heel donker. Dan zit het wel goed toch?
  Moderator maandag 25 september 2017 @ 09:26:33 #252
382129 crew  Donna
pi_173982577
Gefeliciteerd LeSage! Ik duim voor een mooi cadeautje!
pi_173982686
Gefeliciteerd LeSage!

Nanuke en LeSage, succes vandaag.

DG, trek je op tijd aan de bel?

DaD, dat klinkt heerlijk! Man en ik hadden het erover dat we dat ook nog willen, voordat er in april een tweede bij komt. Voor ons nogal een stap want Twix heeft nog nooit gelogeerd.

DagenNachtDromer, ik duim met je mee dat het goed zit. Hoe ver denk je dat je nu bent?
pi_173982705
DaD, dat klinkt als een heerlijk weekend! Ik zit er over te denken om zoiets ook nog te gaan doen voor de baby er is, lijkt me heel fijn.

LadyS, grappig dat dat zo kan verschillen, ik mocht naar huis en 2 uur later terugkomen :?

DagenNachtdromer, als de testen heel donker blijven lijkt het mij dat het hcg in je bloed goed is dus dat klinkt positief! Wanneer krijg je een echo?
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_173982802
Succes voor alle suikertesters. :* Ik mocht niet eens rondlopen, laat staan naar huis.

Maar ik doe solidair mee. Ik lig nuchter op een kamertje te wachten tot ik rond half 1 geopereerd word. Thanks voor alle succes wensen!

Lesage, gefeliciteerd met je verjaardag! Ik hoop dat je er een dubbele van mag maken.

Nanuke, ah, dat valt tegen. :{ houd moed. :*

Rena, je begint ook best wel een beetje hoogzwanger te zijn he. Goed naar jezelf luisteren.

Lu, elfia O+ hoe vond Wolk het?

DaD, klinkt als een heerlijk weekend. Stilte voor de storm enzo.
Want het leven is niet meer dan een sprookje
pi_173982808
Als je nog een B&B zoekt, ik weet er nog wel eentje. 8-) .

DnD, ik duim voor je dat het gewoon goed zit!
Still a little bit of your face I haven't kissed.
  maandag 25 september 2017 @ 09:40:15 #257
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_173982812
Ik moet dus blijven zitten omdat je anders suiker gaat verbranden (als je teveel beweegt) en dat kan dus de uitslag beïnvloeden. Zelfde voor water drinken: dat verdunt het bloed en geeft ook evt een verkeerde uitslag.
Grappig inderdaad, die verschillen
Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
pi_173982983
Wachten op de eerste echo gaat nog wel even duren! Ik had donderdag ongesteld moeten worden. Ik had niet gedacht dat een miskraam van vier jaar geleden nog zo veel angst kon opwekken. Maar bij elk krampje ben ik bang dat het mis gaat! :@
pi_173982995
quote:
0s.gif Op maandag 25 september 2017 09:39 schreef Krisvc het volgende:

Rena, je begint ook best wel een beetje hoogzwanger te zijn he. Goed naar jezelf luisteren..
Ik vergeet soms wel eens dat ik al zo ver ben, 24 november komt snel dichterbij nu :@ Omdat het tot noch toe allemaal zo makkelijk verloopt, hield ik noch geen rekening met dat je op een gegeven moment toch minder mobiel gaat worden. Maar ik ga mezelf nu wel afremmen :) Nog maar 3 weken tot verlof :o

Ik ga voor je duimen om half 1! :*
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_173983866
Nanuke en LeSage, ik duim nog steeds voor snel babygeknuffel voor jullie! O+
LeSage gefeliciteerd! *O*

Kris succes met je operatie; hopelijk een voorspoedig herstel! ^O^

Rena, herkenbaar hoor, dat je jezelf soms bijna moet herinneren aan het feit dat je nu toch wel errug zwanger bent! ;)

Wij zijn lekker onderweg naar onze laatste vakantie met z'n drietjes O+
Ik probeer vooral heel erg alles per dag te bekijken op het moment, want als ik nadenk over de komende weken word ik lichtelijk nerveus :')
♥ Minion ♥ mei 2015
♥ Pitbull ♥ dec 2017
pi_173983888
Whooo nog 3 weken Rena, dat schiet op zeg!

Gefeliciteerd LeSage! *O* Misschien wil baby gewoon eigen verjaardag en kan je morgen babyknuffelen!

DaD dat klinkt als een heerlijk weekend! Afentoe heb je dat gewoon nodig O+ Ben erg benieuwd naar dat leuke B&B!

Kris succes vandaag met de operatie! Hopelijk herstel je een beetje snel.

DnD, onzekerheid is rot. Zwanger zijn kan soms heel ongrijpbaar zijn, vooral zo in het begin. Het enige wat je hebt is pijntjes en die kunnen vanalles betekenen. Ik snap t wel, probeer beetje te ontspannen, en erop te vertrouwen dat het goed kan komen! :*

Fijne vakantie Twist! Waar gaan jullie heen?

Verder las ik vieze suikertesten en Elfia en meer niet.

Ik ben lekker verkouden, maar gelukkig genoeg te doen vandaag op werk. Gaat de dag hopelijk snel!
pi_173984134
Wat ontzettend spannend DnD! Wat kan het dan lang duren he?!

Nanuke hopelijk verloopt het allemaal zo vlot mogelijk!

Twist veel plezier!
Wij zijn net een weekend weg geweest en ik vermoed dat dat ook al de laatste keer met 3 is. Vl gaat in december naar Kenia dus denk dat er daarna niets meer in zit.

Kris veel succes vandaag en met het herstel! :*
pi_173984610
Gefeliciteerd Lesage, dat de kleine man zich maar snel mag melden *O*
  maandag 25 september 2017 @ 12:23:18 #264
319308 Tink89
To live is to dance
pi_173985246
Gefeliciteerd Lesage!
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_173985298
Wij hadden vanmorgen een hartslag! *O* *O* *O*
De verloskundige was eerst nog heel voorzichtig: ja 6 weken is wel erg vroeg hoor, we gaan even kijken of we iets kunnen zien.

1 kindje, goede hartslag en we hebben hem zelf gehoord! Ik moest er bijna van huilen en vriend ook :@

Sterkte voor alle dames met vieze drankjes!

Fijne vakantie Twist!

Kris, succes met de operatie!
pi_173986102
Dat de suikertest drankjes vies genoemd worden valt echt wel mee, als je van zoetigheid houd kun je je lol op, het is een soort dextro drinken ( of zo'n ander zoet sport drankje ) wat je neemt . Niet je bang laten praten hier heb ik het in 1 keer weg gedronken. ^O^

Welkom alle nieuwe zwangeren en gefeliciteerd met de hartslag Vita *O*

Hier nog 3 dagen en dan mag ik officieel thuis bevallen, en ik denk dat we mijn verjaardag maar overslaan dit jaar dan ben ik 39 weken :D mocht de kleine er niet eerder uit willen O+
pi_173986342
Ach Aloria, ik vier vanavond mijn verjaardag zelfs nog, zij het klein. Haha. Maar snap het wel hoor. Waarschijnlijk heb je er dan niet eens zin meer in.
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_173986585
Vita, wat fijn!! *O*
pi_173987017
Ik zag gefeliciteerd LeSage en dacht dat je al een baby in je armen had maar het is zelf je geboortedag :+ Gefeliciteerd!!

Kris operatie overleefd?

LadyS wat een tof filmpje! Ik kan me totaal nog niet voorstellen dat ik straks ook zo'n bewegende buik heb.

Weekendjes weg O+ Heerlijk romantisch!

DnD, ik hoop dat je een voorspoedige zwangerschap blijft houden. :* Ik kan me je angst omtrent je vorige miskraam goed voorstellen. Ik heb in het begin ook wat krampjes gevoeld, alsof ik ongesteld moest worden, maar ik had hier gelukkig al eens gelezen dat dit het groeien van je baarmoeder is. Met dat in het achterhoofd is het misschien wat makkelijker loslaten? Maar goed, ik heb nog nooit een miskraam gehad en ken dat angstgevoel dus niet en heb makkelijk praten misschien.

Vita een kloppend hartje, gefeliciteerd!! O+ *O*

Ik doe met je mee. Kom net uit het ziekenhuis en ook wij zagen een kleine baby met een kloppend hartje O+ Ik ben waarschijnlijk twee dagen verder dan ik zelf heb berekend en zou vandaag precies acht weken zijn. Ik wacht de termijnecho nog even af. Daarna mag ik door naar de verloskundige. :)

Bijzonder hoor. Er zit dus écht wat in mijn buik O+
Dit, dat, alles.
  Moderator maandag 25 september 2017 @ 14:25:38 #270
382129 crew  Donna
pi_173987028
Jaaa kloppende hartjes voor Philo en Vita! *O*
pi_173987034
Gefeliciteerd Vita! *O* En Lesage w/

En Aloria, ik hou echt wel van zoet, maar dit op mijn nuchtere maag vond ik heel matig :N En de laatste loodjes voor jou dus!
pi_173987093
Ik snoep als ik recepten maak met pure glucose ook altijd een lepel van het spul - ik denk dat ik zo'n drankje prima weg zou krijgen. :')
Een O+ voor kloppende hartjes en hartstikke van harte aan onze jarige LeSage! :*

In de reeks: wanneer gaat zwanger zijn nou eens van invloed zijn op mijn energielevel/lang kunnen staan/slaapbehoefte: overmorgenavond naar The Sisters of Mercy in Paradiso. :9
Let me see you stripped down to the bone
pi_173987128
Hoera, Vita en Philo! O+.
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_173987168
Jaa Vita en Philomijn *O*

Ach DnD, die eerste weken zijn killing, zeker wanneer je al eens een miskraam hebt gehad.
Ik heb de eerste zwangerschap een paar weken lang last gehad van bloedingen, en dat maakte me ook behoorlijk onzeker. Probeer afleiding te zoeken, om het wachten tot de echo iets minder in the picture te hebben.
Op dinsdag 9 november 2010 17:06 schreef DevilsWhore het volgende:
hehehe, LMN is raarder dan ik :D
pi_173987259
Dat filmpje van LadyS, wat cool! :D

quote:
0s.gif Op maandag 25 september 2017 09:16 schreef DevilsAndDust het volgende:
Na uit eten te zijn geweest zaterdagavond was de sterrenhemel zo mooi, dat we nog in de hottub zijn gaan liggen om in alle stilte en duisternis naar de sterren te kijken. O+. Dat was echt even een ultiem geluksmoment.
Dit klinkt echt ontzettend goed. O+
Let me see you stripped down to the bone
pi_173987913
Gefeliciteerd Lesage! *O*

Kris sterkte! Hopelijk ging het allemaal goed bij de operatie.

Hoera voor de goede echo's van Vitabella en Philo! O+ *O*

Vieze drankjes hopelijk viel het mee :r :D

DaD want klinkt dat heerlijk zeg, mag ik vragen welke B&B dat is? Klinkt zo ontspannen dat ik het nu ook wil :D :P
pi_173988289
Operatie overleefd! ^O^ Komende vier weken niet lopen of auto rijden. Matig. Maar goed, we kunnen in ieder geval gaan herstellen nu en vooruit.

Verder ben ik heel slecht bijgelezen, sorry.
Want het leven is niet meer dan een sprookje
pi_173988323
Dé Bed & Breakfast:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_173988387
quote:
0s.gif Op maandag 25 september 2017 15:42 schreef Krisvc het volgende:
Operatie overleefd! ^O^ Komende vier weken niet lopen of auto rijden. Matig. Maar goed, we kunnen in ieder geval gaan herstellen nu en vooruit.

Verder ben ik heel slecht bijgelezen, sorry.
Hopelijk herstel je voorspoedig! :*
pi_173988428
Och Kris, 4 weken is pittig :*

Vita en Philo *O* wat fijn van de hartjes O+

Net weer controle gehad, hele fijne gyn deze keer. Alles zag er prachtig uit, dus morgen weer strippen, woensdag CTG/echo en donderdag vliezen breken door de verloskundige zelf. Als het dan nóg niet lukt, dan moet ik toch echt naar het ziekenhuis, maar ze hoopte me niet te zien ;)
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_173988443
Succes met het herstel, Kris!
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_173988634
quote:
0s.gif Op maandag 25 september 2017 14:25 schreef elliebell het volgende:

En Aloria, ik hou echt wel van zoet, maar dit op mijn nuchtere maag vond ik heel matig :N En de laatste loodjes voor jou dus!
Dat had ik dus ook haha, en voor mijn zwangerschap vond ik op zijn tijd zooi als red bull wel lekker en dat is gigantisch zoet, maar dit was echt anders. Maar als het moet dan moet het he? :)

Vita en Philo, kloppende hartjes, wat super!! *O*

Ik zag net op tv een baby geboren worden en ik moest grienen :') Ik denk dat ik een emotioneel wrak ben als het de mijne is straks O+
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_173988716
quote:
1s.gif Op maandag 25 september 2017 15:44 schreef DevilsAndDust het volgende:
Dé Bed & Breakfast:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Oh wow O+ Ik ga manlief eens porren, we kunnen er een honey/babymoon van maken namelijk O-)
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
  Moderator maandag 25 september 2017 @ 16:12:15 #284
382129 crew  Donna
pi_173988823
Ik ben nu 13+3, maar kan het dat je je buik (baarmoeder, baby, whatever) voelt groeien? De laatste 2-3 dagen heb ik regelmatig zo'n trekkerig gevoel in m'n onderbuik. Soms kan ik gewoon echt niet lekker zitten. Niet dat het pijn doet ofzo, maar het voelt ongemakkelijk.
pi_173988831
quote:
1s.gif Op maandag 25 september 2017 16:03 schreef rena het volgende:

[..]

Dat had ik dus ook haha, en voor mijn zwangerschap vond ik op zijn tijd zooi als red bull wel lekker en dat is gigantisch zoet, maar dit was echt anders. Maar als het moet dan moet het he? :)

Vita en Philo, kloppende hartjes, wat super!! *O*

Ik zag net op tv een baby geboren worden en ik moest grienen :') Ik denk dat ik een emotioneel wrak ben als het de mijne is straks O+
Kijk je TLC ik zag het net ook :D
pi_173988854
quote:
0s.gif Op maandag 25 september 2017 16:12 schreef DonnaRush het volgende:
Ik ben nu 13+3, maar kan het dat je je buik (baarmoeder, baby, whatever) voelt groeien? De laatste 2-3 dagen heb ik regelmatig zo'n trekkerig gevoel in m'n onderbuik. Soms kan ik gewoon echt niet lekker zitten. Niet dat het pijn doet ofzo, maar het voelt ongemakkelijk.
Het kan zijn dat je baarmoeder aan je bekken aan het trekken is :) ivm groeien. O+
pi_173988862
quote:
0s.gif Op maandag 25 september 2017 16:12 schreef DonnaRush het volgende:
Ik ben nu 13+3, maar kan het dat je je buik (baarmoeder, baby, whatever) voelt groeien? De laatste 2-3 dagen heb ik regelmatig zo'n trekkerig gevoel in m'n onderbuik. Soms kan ik gewoon echt niet lekker zitten. Niet dat het pijn doet ofzo, maar het voelt ongemakkelijk.
Klinkt inderdaad als je banden! Of baarmoeder of wat dan ook. Maar trekkerig herken ik inderdaad als groei :Y
pi_173988876
20 weken nu O+
Laat iemand zijn/haar kindje dopen of andere religieuze zaken?
En NEE, ik vraag hier niet alles maar wel over onderwerpen waar we over nadenken.
pi_173989124
LeSage, ben heel benieuwd hoe de komende dagen voor je gaan verlopen!

Ik bingewatch 's avonds Call The Midwife rena. Tranen gegarandeerd. Dus ik snap je helemaal!

8777, mijn man en ik geloven niet, dus hier geen religieuze zaken. En 20 weken, mooie mijlpaal!
Dit, dat, alles.
pi_173989226
quote:
1s.gif Op maandag 25 september 2017 16:27 schreef Philomijn het volgende:
LeSage, ben heel benieuwd hoe de komende dagen voor je gaan verlopen!

Ik bingewatch 's avonds Call The Midwife rena. Tranen gegarandeerd. Dus ik snap je helemaal!

8777, mijn man en ik geloven niet, dus hier geen religieuze zaken. En 20 weken, mooie mijlpaal!
Ik geloof niet meer, maar zij wel ondanks alles, Mijn dochter is ook gedoopt, heeft communie en vormsel gedaan maar ik ben mijn geloof kwijtgeraakt door diverse zaken.
Mensen die schijt hebben zijn welkom hier.
pi_173989570
Wij laten ze niet dopen. Als ze een bepaald geloof willen aanhangen mogen ze dat zelf kiezen, dopen kan ook als je volwassen bent.

Fijn dat de operatie goed is gegaan Kris. Sterkte met het herstel!
Op dinsdag 9 november 2010 17:06 schreef DevilsWhore het volgende:
hehehe, LMN is raarder dan ik :D
pi_173989687
Ik lees alles mee, maar heb echt geen puf gehad om overal op te reageren. :@ O+

LeSage; Gefeliciteerd met je verjaardag! De dag is nog niet voorbij... ;)

Philo & Vita; Gefeliciteerd met de kleine, schattige, kloppende hartjes! O+ Het blijft een magisch geluid.

DnN; welkom! Ik heb in week 5 t/m 6 een week lang bloedingen gehad (oud bloed). Heb toen ook erg gestrest. Maar gelukkig is het goed gegaan. En als ik lees dat het bij jou al is gestopt, dan ga ik er vanuit dat het bij jou ook goed gaat. O+

Kris; beterschap! Klinkt erg pijnlijk! Moet je nog veel doen in huis?

Heel veel O+ ‘jes voor degenen die ik ben vergeten.
Protège moi de mes désirs.
pi_173990002
quote:
0s.gif Op maandag 25 september 2017 16:15 schreef 8777 het volgende:
20 weken nu O+
Laat iemand zijn/haar kindje dopen of andere religieuze zaken?
En NEE, ik vraag hier niet alles maar wel over onderwerpen waar we over nadenken.
Beiden tamelijk fanatiek atheïst dus nee, absoluut niet. :)
Let me see you stripped down to the bone
pi_173990135
quote:
1s.gif Op maandag 25 september 2017 16:12 schreef BellaaElisa het volgende:

[..]

Kijk je TLC ik zag het net ook :D
Klopt O+ Ik ben zo'n sadist die nog steeds dat soort programma's kijkt ondanks dat ik nog moet bevallen over een paar weken :+
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_173990201
quote:
0s.gif Op maandag 25 september 2017 17:13 schreef minilot het volgende:

[..]

Beiden tamelijk fanatiek atheïst dus nee, absoluut niet. :)
We geloven in God, maar wel teleurgesteld. Dat maakt het moeilijk.
pi_173990589
Krisvc, fijn dat de operatie goed is gegaan. succes met het herstel.

ik zag hartjes voorbij komen voor VitaBella en Philomijn *O*
pi_173990721
quote:
1s.gif Op maandag 25 september 2017 17:18 schreef rena het volgende:

[..]

Klopt O+ Ik ben zo'n sadist die nog steeds dat soort programma's kijkt ondanks dat ik nog moet bevallen over een paar weken :+
Ik ook, haha. Vind bevallingsverhalen ook heel interessant om te lezen, vooral omdat géén enkele bevalling het zelfde is O+ :+
pi_173990812
Ik zag knipperende hartjes voorbij komen! Wat fijn! *O*

Ik wil iedereen ook even bedanken voor de lieve woorden!

Als het aan de hormonen ligt, zit het wel goed... liep vanmiddag met zoon in de wagen naar de supermarkt. Staat er halverwege een vieze oude man, opgestaan uit zijn scootmobiel, op zijn gemak op de stoep te plassen. Nog steeds heel erg op zijn gemak begin tot hij zich weer rustig aan aan te kleden. Ik kom tot het kookmoment O-) (en dat is heel wat voor het kleine verlegen vrouwtje dat ik ben)

Toen hij eindelijk weer was aangekleed stapte hij weer in zijn scootmobiel, pakte zijn halve liter blik bier en rijdt weer verder... ik kon het niet laten om hem toe te snauwde of dat nou normaal was, met een luid grommend gadverdamme! erachteraan.
pi_173990813
quote:
1s.gif Op maandag 25 september 2017 15:51 schreef LeSage het volgende:
Och Kris, 4 weken is pittig :*

Vita en Philo *O* wat fijn van de hartjes O+

Net weer controle gehad, hele fijne gyn deze keer. Alles zag er prachtig uit, dus morgen weer strippen, woensdag CTG/echo en donderdag vliezen breken door de verloskundige zelf. Als het dan nóg niet lukt, dan moet ik toch echt naar het ziekenhuis, maar ze hoopte me niet te zien ;)
Spannend weekje voor de boeg dus!
Heb je wel lekker veel te vertellen hier. ;)

Die vliezen breken...dat herinner ik mij ook nog. :')

@8777: ik hang zelf geen geloof aan, mijn man is Hindoestaans. We doen verder geen speciale religieuze dingen.
Dochter krijgt wél een Hindoestaanse naam mee. :)
  maandag 25 september 2017 @ 18:30:20 #300
319308 Tink89
To live is to dance
pi_173991415
quote:
0s.gif Op maandag 25 september 2017 17:52 schreef DagenNachtdromer het volgende:
Ik zag knipperende hartjes voorbij komen! Wat fijn! *O*

Ik wil iedereen ook even bedanken voor de lieve woorden!

Als het aan de hormonen ligt, zit het wel goed... liep vanmiddag met zoon in de wagen naar de supermarkt. Staat er halverwege een vieze oude man, opgestaan uit zijn scootmobiel, op zijn gemak op de stoep te plassen. Nog steeds heel erg op zijn gemak begin tot hij zich weer rustig aan aan te kleden. Ik kom tot het kookmoment O-) (en dat is heel wat voor het kleine verlegen vrouwtje dat ik ben)

Toen hij eindelijk weer was aangekleed stapte hij weer in zijn scootmobiel, pakte zijn halve liter blik bier en rijdt weer verder... ik kon het niet laten om hem toe te snauwde of dat nou normaal was, met een luid grommend gadverdamme! erachteraan.
Ik ontlurk even om heel hard Gad-ver-dam-me te roepen....
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_173991717
Oh bah, wat smerig ook. Maar knap dat je er iets van durfde te zeggen ^O^ Soms zijn hormonen positief!

8777: geen geloof hier, mochten ze ooit zelf willen kunnen ze alsnog dopen. Ik vraag me wel af wat je in deze zin hebt aan ervaringen van anderen, geloof is zo'n persoonlijke keuze. Doe wat voor jullie goed voelt :)
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')