Wat heerlijk feel goodquote:Op vrijdag 22 september 2017 08:09 schreef DorothyGale het volgende:
Na een zenuwslopende week waar ik werkelijk van alles in mijn hoofd heb gehaald; goed nieuws. We zagen gister een knipperlichtje. Ik ben zeg maar ‘against all odds’ zwanger geworden door een escape IUI (de IVF poging was mislukt doordat ik niet reageerde op de hormonen). Dus nu had ik helemaal zelf bedacht dat het te mooi was om waar te zijn en had allemaal doemscenario’s verzonnen. Maar gelukkig had ik het helemaal mis, en we zijn zo opgelucht
Gister meteen een intake gehad bij de verloskundigepraktijk. En hoewel ik maar heel kort medisch ben geweest en er in het ziekenhuis heel goed voor ons was gezorgd, was het gewoon fijn om met zwangerschap bezig te zijn in een niet-klinische omgeving.
In de avond hebben we het aan mijn ouders en broer verteld door de echofoto in te pakken als cadeautje. Mijn moeder raakte in shock (ik ben 39 en zij had dit dus niet meer verwacht) en moest toen huilen, mijn vader had tranen in zijn ogen en viel helemaal stil en mijn broer was zo ontzettend blij en enthousiast.
Later op de avond hebben we mijn schoonzus en haar vriendin opgebeld (wonen in Engeland, mijn vriend is Brits) en die waren ook helemaal in de wolken van het nieuws![]()
Het was een bijzondere dag![]()
Mag ik in het lijstje? Mijn uitgerekende datum is 11 mei
Ha, wat een mooi verhaal zo zeg!quote:
je mag het ook eerder vertellen als je wilt he...quote:Op vrijdag 22 september 2017 09:08 schreef Philomijn het volgende:
Traantjes in m'n ogen DG, wat geweldig!Ik wens je een hele fijne zwangerschap en welkom bij de meibaby's
![]()
Oh Mawaba wat balen dat de emefasene niet echt helpt. Dat beeld van kiezen tussen plassen en kotsen.Bij mij helpt het een minibeetje.
Wat leuk om nog meer positieve verhalen te horen over CP. Misschien ga ik het dan ook wel doen. Eigenlijk vooral om in contact te komen met andere zwangeren.
LeSage, lekker in je cocon kruipen!
LuDann ik zou daar dus helemaal gestoord van worden. En zou zeggen dat de afspraak een half uur eerder is dan dat ie eigenlijk is.![]()
![]()
Ik heb al een paar keer de vraag gekregen of het wel goed met me gaat.Collega zei dat ik er heel moe uitzag, een ander dat ik een beetje teneergeslagen liep en een vriendin vroeg gisteren hoe het met me ging want haar sensoren voelden iets en ze zag me "vechten". En m'n zus vroeg zaterdag na een verjaardag ook of er wat was. ^nogvierwekenvolhouden
Bij ons mocht dat ook niet omdat het een medische (serieuze) echo is. Stel dat er wat gezien wordt ook.quote:Op vrijdag 22 september 2017 06:29 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
Mag dat, je peuter meenemen? Bij mij zei ze heel streng aan de telefoon: “Er mag maar 1 persoon met je mee. Geen kinderen.”.
Als je echt vermoedens hebt dan zou ik niet tot maandag afwachten.quote:Op vrijdag 22 september 2017 10:14 schreef rena het volgende:
Dorothy, wat klinkt dat heerlijkHoop dat je nu heerlijk kunt gaan genieten van je zwangerschap
Ik vermoed dat ik blaasontsteking heb, heb het nog nooit gehad maar sinds gisteren moet ik heel veel plassen en heb een soort drukkend gevoel in mijn onderbuik. Net nog naar de wc geweest en voor mijn gevoel moet ik zo alweer. Maandag maar even naar de huisarts en heb net een fles cranberrysap gehaald. Of mag je voor zoiets de VK bellen? Heb geen idee hoe urgent dat is.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op vrijdag 22 september 2017 10:58 schreef Malteser het volgende:
Dorothy, wat fijn!
Mabawa, ook nog zo misselijk. Rot is dat hč. Sterkte ermee.
LeSage, je omgeving wordt ongeduldig. Misschien komt jullie jongetje wel gewoon uit zichzelf dit weekend. Of niet natuurlijk, je hebt zo'n fijn babyhuisje.
Nanuke, hoe is het?
Wij zagen net weer een kloppend hartje!Ik hoop het voor je, en ga er van uit! Wat fijn zeg! Wij hebben woensdag weer een echo, vind het nu ook wel spannend worden...SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
ik ben geen Philo maar zelfde situatie hier.quote:Op vrijdag 22 september 2017 11:53 schreef LeSage het volgende:
Philo, ik kan me niet voorstellen dat familie daar een mening over geeft.
Ik vind de overweging altijd wel bijzonder, waarom wel of niet vertellen. Mijn idee was juist dat ik er niet alleen mee wilde lopen, met de vreugde, maar ook met eventueel verdriet. Je collega's zijn welscheelt dat mijn werkgever zelf ooit een miskraam heeft gehad, dat zou het makkelijker maken om te vertellen en begrip te krijgen.
Het scheelt dat iedereen die mij wat langer kent me al vaker van heel erg bol tot tamelijk dun heeft zien gaan. Iedereen die het opviel dat ik dikker werd dacht volgens mij vooral dat ik weer een nieuwe koekjesbakhobby had opgeduikeld ofzo.quote:Op vrijdag 22 september 2017 12:25 schreef Jagärtrut het volgende:
Aan de andere kant weet ik ook niet of ik het niet kan vertellen, want m'n spijkerbroek past nu al niet meer dicht....Maar eens over nadenken.
Wat een goed nieuws!quote:Op vrijdag 22 september 2017 12:40 schreef LuDann het volgende:
De 20 weken echo lijkt helemaal goed!![]()
Ja klopt, ik heb het pas helemaal wereldkundig gemaakt na 12 weken. Vage ooms/tantes/kennissen hoeven van mij ook niet meteen te weten hoorquote:Op vrijdag 22 september 2017 12:19 schreef Elleska het volgende:
[..]
ik ben geen Philo maar zelfde situatie hier.
er zit nog een verschil tussen er alleen mee lopen of iedereen vertellen.
wij hebben het een aantal mensen verteld. een paar mensen vanuit praktisch oogpunt (werk) en een paar mensen waarmee we het ook zouden willen delen als het mis gaat. de rest pas na de echo/NIPT dus daarvoor houden we het nog wel geheim en dat geeft soms grappige situaties.
Ik heb het idee dat mensen sowieso snel geneigd zijn om hun mening te verkondigen bij alles wat maar met de zwangerschap te maken heeft. Soms fijn en lief bedoeld, soms heel irritant.quote:Op vrijdag 22 september 2017 13:24 schreef Philomijn het volgende:
Ik denk wel dat ik steun zou krijgen als de NIPT niet goed zou zijn en we zouden besluiten de zwangerschap af te breken, maar van 1 iemand kan ik ook een reactie als "belachelijk, elk kind is welkom etc" verwachten, en zij spreekt dan vanuit haar eigen ervaringen/gevoel. En dat is prima, iedereen maakt die keuze voor zichzelf. Maar ik heb geen zin om me te verdedigen. Vandaar deze keuze.Ik snap het overigens ook heeeeeel goed als je het wel eerder vertelt!
Ik zou dat dan ook alleen aan ouders+broers+zussen doen. Dat ik aan allerlei vage kennissen zou moeten uitleggen dat het toch mis is gegaan lijkt me super pijnlijk omdat ik dan weer met mijn verdriet geconfronteerd zou worden. Overigens disclaimer en alles, het kan natuurlijk altijd fout gaan.
Wat leuk om zo af te sluiten op werk!quote:Op vrijdag 22 september 2017 14:02 schreef LadyS het volgende:
Oh ja. Vandaag laatste werkdag gehad. Lief cadeau gekregen van collega's: pakket met van alles erin. Luiers, rol beschuit, roze én blauwe muisjes, etc. En een massagebon![]()
En vandaag ook de "mijlpaal" dat er een wildvreemde aan mijn buik zat
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |