abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_173923907
Mag dat, je peuter meenemen? Bij mij zei ze heel streng aan de telefoon: “Er mag maar 1 persoon met je mee. Geen kinderen.”. :P
Protčge moi de mes désirs.
pi_173923933
Succes vandaag, LuDann! Misschien moet je je man gewoon vertellen dat de afspraak een uur eerder is, dan is hij vast op tijd!
pi_173924052
Oh Lu, dat is zooo herkenbaar. En als we dan een keer echt op tijd zijn vindt hij dat zonde 8)7 gisteren waren we dus echt te vroeg, en daar begon hij over. Maar toen moest ik ons nieuwe adres nog doorgeven en waren we uiteindelijk precies op tijd. Had ik toch gelijk O-)

Mabawa, jeetje, balen dat je zo beroerd bent zeg! Het drukt dan zo'n stempel op je dag ;( die druk had ik deze keer ook veel sneller dan bij de eerste. Volgens mij heeft je lichaam gewoon alles onthouden en zet het een knopje om: zwanger 'aan'.
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_173924390
Na een zenuwslopende week waar ik werkelijk van alles in mijn hoofd heb gehaald; goed nieuws. We zagen gister een knipperlichtje O+ . Ik ben zeg maar ‘against all odds’ zwanger geworden door een escape IUI (de IVF poging was mislukt doordat ik niet reageerde op de hormonen). Dus nu had ik helemaal zelf bedacht dat het te mooi was om waar te zijn en had allemaal doemscenario’s verzonnen. Maar gelukkig had ik het helemaal mis, en we zijn zo opgelucht

Gister meteen een intake gehad bij de verloskundigepraktijk. En hoewel ik maar heel kort medisch ben geweest en er in het ziekenhuis heel goed voor ons was gezorgd, was het gewoon fijn om met zwangerschap bezig te zijn in een niet-klinische omgeving.
In de avond hebben we het aan mijn ouders en broer verteld door de echofoto in te pakken als cadeautje. Mijn moeder raakte in shock (ik ben 39 en zij had dit dus niet meer verwacht) en moest toen huilen, mijn vader had tranen in zijn ogen en viel helemaal stil en mijn broer was zo ontzettend blij en enthousiast.

Later op de avond hebben we mijn schoonzus en haar vriendin opgebeld (wonen in Engeland, mijn vriend is Brits) en die waren ook helemaal in de wolken van het nieuws w/

Het was een bijzondere dag O+

Mag ik in het lijstje? Mijn uitgerekende datum is 11 mei :s)
pi_173924411
quote:
10s.gif Op vrijdag 22 september 2017 08:09 schreef DorothyGale het volgende:
Na een zenuwslopende week waar ik werkelijk van alles in mijn hoofd heb gehaald; goed nieuws. We zagen gister een knipperlichtje O+ . Ik ben zeg maar ‘against all odds’ zwanger geworden door een escape IUI (de IVF poging was mislukt doordat ik niet reageerde op de hormonen). Dus nu had ik helemaal zelf bedacht dat het te mooi was om waar te zijn en had allemaal doemscenario’s verzonnen. Maar gelukkig had ik het helemaal mis, en we zijn zo opgelucht

Gister meteen een intake gehad bij de verloskundigepraktijk. En hoewel ik maar heel kort medisch ben geweest en er in het ziekenhuis heel goed voor ons was gezorgd, was het gewoon fijn om met zwangerschap bezig te zijn in een niet-klinische omgeving.
In de avond hebben we het aan mijn ouders en broer verteld door de echofoto in te pakken als cadeautje. Mijn moeder raakte in shock (ik ben 39 en zij had dit dus niet meer verwacht) en moest toen huilen, mijn vader had tranen in zijn ogen en viel helemaal stil en mijn broer was zo ontzettend blij en enthousiast.

Later op de avond hebben we mijn schoonzus en haar vriendin opgebeld (wonen in Engeland, mijn vriend is Brits) en die waren ook helemaal in de wolken van het nieuws w/

Mag ik in het lijstje? Mijn uitgerekende datum is 11 mei :s)
Wat heerlijk feel good O+
Gefeliciteerd! :*
pi_173924500
DG, wat bijzonder O+ Mooi ook dat er met zo'n nieuws ineens een heleboel mensen ontzettend gelukkig worden!
pi_173924648
Ahh gefeliciteerd DG! *O* Wat mooi hoe het dan nu toch zo gelopen is, nu genieten!
pi_173924803
quote:
10s.gif Op vrijdag 22 september 2017 08:09 schreef DorothyGale het volgende:
Ha, wat een mooi verhaal zo zeg! O+ Hartstikke gefeliciteerd!

[ Bericht 53% gewijzigd door minilot op 22-09-2017 09:20:00 ]
Let me see you stripped down to the bone
pi_173924905
Traantjes in m'n ogen DG, wat geweldig! O+ Ik wens je een hele fijne zwangerschap en welkom bij de meibaby's O+

Oh Mawaba wat balen dat de emefasene niet echt helpt. Dat beeld van kiezen tussen plassen en kotsen. _O- Bij mij helpt het een minibeetje.

Wat leuk om nog meer positieve verhalen te horen over CP. Misschien ga ik het dan ook wel doen. Eigenlijk vooral om in contact te komen met andere zwangeren.

LeSage, lekker in je cocon kruipen!

LuDann ik zou daar dus helemaal gestoord van worden. En zou zeggen dat de afspraak een half uur eerder is dan dat ie eigenlijk is. :D })

Ik heb al een paar keer de vraag gekregen of het wel goed met me gaat. :') Collega zei dat ik er heel moe uitzag, een ander dat ik een beetje teneergeslagen liep en een vriendin vroeg gisteren hoe het met me ging want haar sensoren voelden iets en ze zag me "vechten". En m'n zus vroeg zaterdag na een verjaardag ook of er wat was. ^nogvierwekenvolhouden
Dit, dat, alles.
pi_173925518
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 september 2017 09:08 schreef Philomijn het volgende:
Traantjes in m'n ogen DG, wat geweldig! O+ Ik wens je een hele fijne zwangerschap en welkom bij de meibaby's O+

Oh Mawaba wat balen dat de emefasene niet echt helpt. Dat beeld van kiezen tussen plassen en kotsen. _O- Bij mij helpt het een minibeetje.

Wat leuk om nog meer positieve verhalen te horen over CP. Misschien ga ik het dan ook wel doen. Eigenlijk vooral om in contact te komen met andere zwangeren.

LeSage, lekker in je cocon kruipen!

LuDann ik zou daar dus helemaal gestoord van worden. En zou zeggen dat de afspraak een half uur eerder is dan dat ie eigenlijk is. :D })

Ik heb al een paar keer de vraag gekregen of het wel goed met me gaat. :') Collega zei dat ik er heel moe uitzag, een ander dat ik een beetje teneergeslagen liep en een vriendin vroeg gisteren hoe het met me ging want haar sensoren voelden iets en ze zag me "vechten". En m'n zus vroeg zaterdag na een verjaardag ook of er wat was. ^nogvierwekenvolhouden
je mag het ook eerder vertellen als je wilt he...

Mijn ouders zijn hier, en we hebben het gister verteld. Leuk om het te delen...
pi_173925535
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 september 2017 06:29 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
Mag dat, je peuter meenemen? Bij mij zei ze heel streng aan de telefoon: “Er mag maar 1 persoon met je mee. Geen kinderen.”. :P
Bij ons mocht dat ook niet omdat het een medische (serieuze) echo is. Stel dat er wat gezien wordt ook.

En natuurlijk succes LuDann! :)
pi_173925868
Yup, dat was ook bij ons de instructie bij de 20 weken-echo: alleen één stuks volwassene mee.
pi_173926035
Dorothy, wat klinkt dat heerlijk O+ Hoop dat je nu heerlijk kunt gaan genieten van je zwangerschap :*

Ik vermoed dat ik blaasontsteking heb :{ , heb het nog nooit gehad maar sinds gisteren moet ik heel veel plassen en heb een soort drukkend gevoel in mijn onderbuik. Net nog naar de wc geweest en voor mijn gevoel moet ik zo alweer. Maandag maar even naar de huisarts en heb net een fles cranberrysap gehaald. Of mag je voor zoiets de VK bellen? Heb geen idee hoe urgent dat is.
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_173926448
Vk kan je helaas geen antibiotica voorschrijven rena. Ik kan de hele dag door bij de assistente een potje laten checken. Doorlopen met een blaasontsteking wordt wel echt afgeraden ivm kans op voortijdige weeën.
Want het leven is niet meer dan een sprookje
pi_173926457
Ik moet ook heel veel plassen sinds gisteren maar het voelt vooral alsof dat komt omdat mijn zoon-in-wording besloten heeft dat het leuk is om gewoon de hele tijd richting m'n blaas te gaan lopen duwen. :+
pi_173926499
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 september 2017 10:14 schreef rena het volgende:
Dorothy, wat klinkt dat heerlijk O+ Hoop dat je nu heerlijk kunt gaan genieten van je zwangerschap :*

Ik vermoed dat ik blaasontsteking heb :{ , heb het nog nooit gehad maar sinds gisteren moet ik heel veel plassen en heb een soort drukkend gevoel in mijn onderbuik. Net nog naar de wc geweest en voor mijn gevoel moet ik zo alweer. Maandag maar even naar de huisarts en heb net een fles cranberrysap gehaald. Of mag je voor zoiets de VK bellen? Heb geen idee hoe urgent dat is.
Als je echt vermoedens hebt dan zou ik niet tot maandag afwachten.

Gisteren de check gehad door de verloskundige, allemaal gemiddeld. O+ Ze ging ook gelijk voelen hoe de baby lag, hoofdje naar beneden en billen omhoog. Ik was ook niet zoveel aangekomen als dat ik zelf dacht. Voor de zwangerschap was ik wat kilootjes aangekomen en die rekende ik nog steeds mee met de zwangerschap. Het totaal is nou 8 kilo, daar ben ik best tevreden mee. :s)
Op weg naar huis was er wel gelijk een dame die vond dat ik wel een heel grote buik had voor mijn termijn. En of het echt geen tweeling is. Heb maar uitgelegd dat het mooi gemiddeld is allemaal. :')

Welkom Miniem, DorothyGale en CrazyPrincess. :*
DorothyGale jouw verhaal, heel bijzonder. O+
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_173926501
Het is belangrijk om in de gaten te houden, dus misschien even bellen tijdens het spreekuur?
Kan het overigens niet gewoon de baby zijn? Als die ingedaald ligt kan dat ook behoorlijk wat druk opleveren.

Philo, waarom zeg je het dan niet eerder? Geen verwijt hoor, maar ik had zelf echt geen zin om geheim te doen. Kon ook moeilijk, iedere vrijdag/zaterdag bij het poetsen op het werk drinken we allemaal iets. Tja, als je die overslaat weet iedereen al hoe laat het is :D

Ik word de hele dag geappt inmiddels. Jongens, als er een baby is laat ik het heus wel weten hoor. Heb mijn 'laatst gezien' ook uitgezet. Ik wil nu gewoon rust enzo :')
pi_173926535
Oh Pannenkoek, die opmerkingen over je buik zijn zo irritant. Bij mij zegt nu iedereen dat ie zo bescheiden is voor mijn termijn, ja leuk, maar wat moet ik daarmee? :W
pi_173926740
Ik zou gelijk/wanneer het kan de HA bellen rena... Hier wil je echt niet een weekend lang mee zitten.

Pannenkoekenmix wat fijn dat alles goed was! Opmerkingen over je buik.... misschien moeten we een topic maken over gevatte opmerkingen om ze terug te kaatsen.

Heel begrijpelijk dat je rust wil LeSage! Zou ik ook hebben denk ik.

Eerder vertellen: we gaan als ik 10,5 week ben een weekendje weg met mijn familie, misschien vertel ik het dan wel. Keuze om het nog niet te vertellen: mijn man en ik willen een NIP-test laten uitvoeren en als daar slecht nieuws uitkomt hebben we (denk ik) geen behoefte aan "oordelen" etc over een evt keuze voor de beeīndiging van de zwangerschap.

En verder heb ik geen behoefte om het met collega's te delen, mocht het voor 12 weken misgaan. Een andere collega moest haar zwangerschap met 15 wkn afbreken vanwege een afwijking/niet levensvatbaar en toen ze na weken weer aan het werk was zei iemand dat ze niet snapte waarom ze zoooo lang weg was geweest. :X Prima als je het niet snapt, maar houd je oordeel voor je. :N
Dit, dat, alles.
pi_173926771
Ik ga zo in ieder geval even contact opnemen met de VK over wat zij adviseert te doen, ik zit nu op mijn werk en is niet in de buurt van mijn woonplaats dus kan niet even op en neer vandaag. Heb niet het idee dat de baby al ingedaald is, ze zit nog vrij hoog voor mijn gevoel.
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_173926804
Dorothy, wat fijn!

Mabawa, ook nog zo misselijk. Rot is dat hč. Sterkte ermee.

LeSage, je omgeving wordt ongeduldig. Misschien komt jullie jongetje wel gewoon uit zichzelf dit weekend. Of niet natuurlijk, je hebt zo'n fijn babyhuisje.

Nanuke, hoe is het?

Wij zagen net weer een kloppend hartje! O+
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_173926834
Dorothy, gefeliciteerd!

Philo, ik snap goed dat je het nog niet wilt vertellen hoor en die keuze moeten jullie helemaal zelf maken. Maar stel er is iets niet goed of er gaat iets niet goed, denk je echt dat jullie oordelen daarover krijgen en geen steun?

Malteser, dat klinkt in ieder geval wel heel goed! Fijn joh!
pi_173926864
Oh Malteser was fijn O+

DG, wat bijzonder. Heb je verhaal gelezen met tranen in mijn ogen. O+

Ik heb net intake gehad bij bekkenfysio. Conclusie: ik heb bekkenpijn. Ben benieuwd of oefeningen gaan helpen.
pi_173927343
Dorothy, wat fijn dat de echo goed was! Ik ben zo blij voor jullie! *O*

Malteser, hebben jullie nu elke week een echo? Wat fijn dat dat kan zeg, en nog fijner dat er groei zichtbaar is. :*

LeSage, ook al last van appende mensen ja? Ik heb zelfs de blauwe vinkjes maar uitgezet. Ik vind het heel lief dat mensen zo meeleven, maar elke dag appen is écht niet nodig.

Ik merk dat ik mezelf steeds meer in de weg zit. In zoverre zelfs dat zelfs als ik mezelf weet te motiveren om een rondje te lopen, het alleen maar doelloos en stom voelt. Ik ben niet gemaakt voor thuis hangen en niets doen. Afgelopen weken heb ik heel erg geprobeerd mezelf bezig te houden, maar het is allemaal een beetje op. Gelukkig is het bijna het einde van de week...
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_173927554
Oh Nanuke, ik snap echt helemaal hoe je je voelt. Thuiszitten is niets, maar erop uitgaan is ook niets meer. We willen verdorie gewoon een baby ;)

Malteser O+ Wat mooi dat je nu steeds in etappes je kindje ziet vormen en er beetje bij beetje vertrouwen in krijgt.

Philo, ik kan me niet voorstellen dat familie daar een mening over geeft.
Ik vind de overweging altijd wel bijzonder, waarom wel of niet vertellen. Mijn idee was juist dat ik er niet alleen mee wilde lopen, met de vreugde, maar ook met eventueel verdriet. Je collega's zijn wel :X scheelt dat mijn werkgever zelf ooit een miskraam heeft gehad, dat zou het makkelijker maken om te vertellen en begrip te krijgen.
pi_173927699
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 september 2017 10:58 schreef Malteser het volgende:
Dorothy, wat fijn!

Mabawa, ook nog zo misselijk. Rot is dat hč. Sterkte ermee.

LeSage, je omgeving wordt ongeduldig. Misschien komt jullie jongetje wel gewoon uit zichzelf dit weekend. Of niet natuurlijk, je hebt zo'n fijn babyhuisje.

Nanuke, hoe is het?

Wij zagen net weer een kloppend hartje! O+
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik hoop het voor je, en ga er van uit! Wat fijn zeg! Wij hebben woensdag weer een echo, vind het nu ook wel spannend worden...
pi_173927876
:@ :W meld!

Ik sta te trillen op mijn benen!
pi_173927923
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 september 2017 11:53 schreef LeSage het volgende:
Philo, ik kan me niet voorstellen dat familie daar een mening over geeft.
Ik vind de overweging altijd wel bijzonder, waarom wel of niet vertellen. Mijn idee was juist dat ik er niet alleen mee wilde lopen, met de vreugde, maar ook met eventueel verdriet. Je collega's zijn wel :X scheelt dat mijn werkgever zelf ooit een miskraam heeft gehad, dat zou het makkelijker maken om te vertellen en begrip te krijgen.
ik ben geen Philo maar zelfde situatie hier.

er zit nog een verschil tussen er alleen mee lopen of iedereen vertellen.
wij hebben het een aantal mensen verteld. een paar mensen vanuit praktisch oogpunt (werk) en een paar mensen waarmee we het ook zouden willen delen als het mis gaat. de rest pas na de echo/NIPT dus daarvoor houden we het nog wel geheim en dat geeft soms grappige situaties.
pi_173928000
Nabije familie (ouders, schoonouders en onze broertjes/zusje) verteld rond de tien weken, maar pas wereldkundig gemaakt via Twitter aan iedereen na de twintig weken-echo. Als er iets mis was geweest had ik dat liever samen met mijn lief en eventueel onze ouders doorgemaakt dan met collega's en vrienden en dergelijke.
pi_173928026
het is natuurlijk ook heel persoonlijk, vertellen.

Ik ben bijvoorbeeld rond de 10 weken in Zweden op m'n werk, en weet nog niet of ik het daar ga vertellen. Aan de andere kant weet ik ook niet of ik het niet kan vertellen, want m'n spijkerbroek past nu al niet meer dicht :') ....Maar eens over nadenken.
pi_173928028
Zo, eens kijken wat de kabouter in mijn buik vanavond vindt van de liveset van deze gasten:

Bij luide en tamelijk ongure dupstep op een festivalletje twee weken geleden werd zeer veel en zeer duidelijk aan de binnenkant van mijn buikwand getrommeld! Feestbeestje in de dop. O+
pi_173928051
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 september 2017 12:25 schreef Jagärtrut het volgende:
Aan de andere kant weet ik ook niet of ik het niet kan vertellen, want m'n spijkerbroek past nu al niet meer dicht :') ....Maar eens over nadenken.
Het scheelt dat iedereen die mij wat langer kent me al vaker van heel erg bol tot tamelijk dun heeft zien gaan. Iedereen die het opviel dat ik dikker werd dacht volgens mij vooral dat ik weer een nieuwe koekjesbakhobby had opgeduikeld ofzo. :)

Gewoon iets wijders van bovenaf over je taille draperen een optie, Jagar? :)
pi_173928056
Wat fijn van het kloppend hartje Malteser, het klinkt bemoedigend allemaal!

Welkom en gefeliciteerd DagenNachtdromer! *O*

En DG. O+ Wat fijn, een knipperlichtje. O+

Rena, wat vervelend, ik hoop dat het geen blaasontsteking is!

Wij hebben het heel vroeg verteld, er was niet zoveel keuze met een vrij duidelijke buik. :P
pi_173928203
De 20 weken echo lijkt helemaal goed! *O* Heel fijn! Ik had een echoscopiste in opleiding, zij deed het eerste deel (duurde erg lang) en daarna deed de ervaren echoscopiste het nog eens over. Ze heeft het geslacht heel snel gedaan en mijn man leidde me af op dat moment, dus ik weet niet wat het wordt. :') Heb alleen een vermoeden. De vorige keer wist ik het wel vrij zeker, maar dit keer wordt het dus echt wel een verrassing. En ik heb een hartvormige baarmoeder, maar das geen issue verder natuurlijk.

En op zich is je peuter meenemen niet zo heel handig nee, daarom had ik ook gezorgd dat ik een dag kon ruilen op mijn werk zodat ze op de opvang zou zitten. Maar ik moest onverwachts toch werken gisteren en je moet toch wat, kan haar moeilijk alleen thuislaten. Ik heb overigens geen regels meegekregen over hoeveelheid of leeftijd toeschouwers. :P Ze maakte er geen enkel probleem van en ze heeft netjes een uurtje bij papa op schoot gezeten.

Daarna de afspraak met de gyn, deze had ik nog nooit eerder gezien en er was maar weinig tijd, dus we konden weer niet goed praten over wat mijn kansen zijn op een vaginale bevalling. Het enige wat ze zei dat dat niet vorderende uitdrijving de kansen nog wel wat slechter zijn dan de algemene berekening van 55 %. Ze was heel vriendelijk verder, maar ja, weinig tijd dus.

Er staan alleen wel wat dingen gek geregisteerd over mijn eerste bevalling. De gyn vorige keer stelde dat de tijd van beslissing KS tot daadwerkelijke KS een half uur was, en ik dacht 'ok, dan voelde het zeker gewoon veel langer' maar mijn man zweert dat het echt een uur was, hij weet het zeker. Bovendien is de gyn die in het systeem staat als de uitvoerder van mijn KS, een vrouw. Mijn man weet echter zeker dat het een man was. Ik heb geen idee, ik weet het niet meer. Mijn man begon hier na de afspraak van vandaag over, ik wil dat wel even navragen de volgende keer. Apart wel, want de gyn die ik de vorige keer sprak (een vrouw) die zei dus dat ze mijn KS had gedaan en dat ze geen bijzonderheden had gevonden. Maar als zij het niet gedaan heeft dan kan ze daar eigenlijk niks over zeggen, lijkt me?
pi_173928235
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 september 2017 12:40 schreef LuDann het volgende:
De 20 weken echo lijkt helemaal goed! *O*
Wat een goed nieuws! *O* Fijn!
pi_173928350
Hoera voor de goede echo van LuDann! *O*
En voor haar ontzettend brave peuter die een uur lang op schoot blijft zitten, ik wist niet dat dat kon :D
pi_173928379
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 september 2017 12:19 schreef Elleska het volgende:

[..]

ik ben geen Philo maar zelfde situatie hier.

er zit nog een verschil tussen er alleen mee lopen of iedereen vertellen.
wij hebben het een aantal mensen verteld. een paar mensen vanuit praktisch oogpunt (werk) en een paar mensen waarmee we het ook zouden willen delen als het mis gaat. de rest pas na de echo/NIPT dus daarvoor houden we het nog wel geheim en dat geeft soms grappige situaties.
Ja klopt, ik heb het pas helemaal wereldkundig gemaakt na 12 weken. Vage ooms/tantes/kennissen hoeven van mij ook niet meteen te weten hoor ;)
Maar ouders en zussen/broers en collega's wilde ik het dus wel snel zeggen.
pi_173928394
Wat fijn Lu! *O* en _O_ voor Wolk! Gewoon netjes een uurtje mee kijken O+
pi_173928555
Ik heb gewoon best wel een brave peuter, ze is echt zelden moeilijk. O+ De eerste 40 minuten zat ze een beetje met haar knuffel te spelen, om zich heen te kijken, handjeklap te doen met papa en te zingen, de laatste 20 minuten heeft ze Emma en Casper gekeken op papa's telefoon.

Tijdens de afspraak met de gyn was ze wel wat lastiger, want slaaptijd en moe. Maar toen heeft ze zich vermaakt met rubberen handschoenen en een operatiemuts. 'Wolk ook dokter!' :D O+
pi_173928967
Ik denk wel dat ik steun zou krijgen als de NIPT niet goed zou zijn en we zouden besluiten de zwangerschap af te breken, maar van 1 iemand kan ik ook een reactie als "belachelijk, elk kind is welkom etc" verwachten, en zij spreekt dan vanuit haar eigen ervaringen/gevoel. En dat is prima, iedereen maakt die keuze voor zichzelf. Maar ik heb geen zin om me te verdedigen. Vandaar deze keuze. :) Ik snap het overigens ook heeeeeel goed als je het wel eerder vertelt!

Ik zou dat dan ook alleen aan ouders+broers+zussen doen. Dat ik aan allerlei vage kennissen zou moeten uitleggen dat het toch mis is gegaan lijkt me super pijnlijk omdat ik dan weer met mijn verdriet geconfronteerd zou worden. Overigens disclaimer en alles, het kan natuurlijk altijd fout gaan.

Malteser vergeten op jou te reageren. Fantastisch nieuws!!! Klinkt echt veelbelovend.

Nanuke, bummer dat je niet meer zo goed weet wat je moet doen. Ik ben een kei in vegeteren op de bank dus kan me er weinig bij voorstellen _O- Maar ik hoop dat je snel je baby mag knuffelen :*

LuDann goede echo woeiiii!! Wil jij het geslacht bewust niet weten? Leuk zeg. O+

DnD welkom!! Dit is je tweede toch?? Ik kan me enige verwarring met DaD herinneren uit mijn lurktijd :')

Minilot, dubstep O+
Dit, dat, alles.
pi_173929146
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 september 2017 13:24 schreef Philomijn het volgende:
Ik denk wel dat ik steun zou krijgen als de NIPT niet goed zou zijn en we zouden besluiten de zwangerschap af te breken, maar van 1 iemand kan ik ook een reactie als "belachelijk, elk kind is welkom etc" verwachten, en zij spreekt dan vanuit haar eigen ervaringen/gevoel. En dat is prima, iedereen maakt die keuze voor zichzelf. Maar ik heb geen zin om me te verdedigen. Vandaar deze keuze. :) Ik snap het overigens ook heeeeeel goed als je het wel eerder vertelt!

Ik zou dat dan ook alleen aan ouders+broers+zussen doen. Dat ik aan allerlei vage kennissen zou moeten uitleggen dat het toch mis is gegaan lijkt me super pijnlijk omdat ik dan weer met mijn verdriet geconfronteerd zou worden. Overigens disclaimer en alles, het kan natuurlijk altijd fout gaan.
Ik heb het idee dat mensen sowieso snel geneigd zijn om hun mening te verkondigen bij alles wat maar met de zwangerschap te maken heeft. Soms fijn en lief bedoeld, soms heel irritant.
Maar goed, nog even wachten dus voor jullie om het te vertellen!

En welkom DnD!
pi_173929255
@Philo, ik had ook liever wat langer gewacht hoor, ik snap het heel goed.

En over dat willen weten: mijn man wil het perse niet weten. Ik had het eigenlijk wel willen weten maar niet perse. Als ik het dus gezien had tijdens de 20 weken echo had ik dat wel leuk gevonden, maar nu ik het niet weet is dat ook prima.
pi_173929358
Bedankt iedereen!

En goed geheugen Philo! Daar was inderdaad steeds verwarring over, daarom had ik ook een andere naam aangemaakt maar ben ik het wachtwoord van kwijt :@
pi_173929405
LuDann, weet je man nu het geslacht wel? :o en wat fijn dat alles goed was *O*

Rena, idd even bellen voor info. Of heb je dat inmiddels al gedaan?

OMG. Ik heb net alles gelezen, maar ben alles verder weer vergeten. Ik las nog een mooi verhaal over een mislukte ivf en nu toch zwanger O+! Gefeliciteerd!

Over wanneer vertellen: Wij wilden wachten tot een week of 12. Maar mijn moeder belde me ergens rond de 7 weken: "ben je thuis, want dan kom ik op de koffie"
Ik: "ja hoor, ben thuis"
Zij: "wat is er aan de hand? }:| Ik hoor dat er wat is"
Terwijl ik volgens mij écht gewoon normaal deed, haha. Dus toen maar verteld aan de telefoon. Moeders merken ook alles :/
  Moderator / Colorchick vrijdag 22 september 2017 @ 13:55:59 #95
382129 crew  Donna
pi_173929437
Wij wilden ook wachten tot na de NIPT, maar stel de uitslag is niet goed dan komt er een punctie die pas rond 15/16 weken kan en met 9 weken had ik 's avonds al een echte buik. Geheim houden was er niet meer bij en ik wilde het ook niet meer. Duurde me veel te lang.

Ik zit as we speak te wachten op de NIPT uitslag trouwens. Verwacht 'm begin volgende week.
pi_173929465
Ik heb met een stel van mijn meest nabije vrienden twee nachten in een boshutje bij de Efteling geslapen en daarbij hele avonden en dagen met hen doorgebracht toen ik twaalf weken zwanger was: niemand heeft iets gemerkt. Ik kan blijkbaar prima stiekem doen. :')

Mijn moeder zie ik twee keer per week en die had ook helemaal niks door. :+
  Moderator / Colorchick vrijdag 22 september 2017 @ 14:02:08 #97
382129 crew  Donna
pi_173929546
LuDann een goede echo en een nette peuter! *O*
pi_173929566
Oh ja. Vandaag laatste werkdag gehad. Lief cadeau gekregen van collega's: pakket met van alles erin. Luiers, rol beschuit, roze én blauwe muisjes, etc. En een massagebon O+
En vandaag ook de "mijlpaal" dat er een wildvreemde aan mijn buik zat :o
pi_173929642
Wij hadden begin april nog een uitje met vrienden, toen ik 10 weken zwanger was en we wilden het echt nog niet vertellen. Ik had het wijdste shirt aangetrokken wat ik nog kon vinden en zelfs daarin zag ik mijn buik bollen. Maar niemand had wat gezien. Want niemand had erop gelet, veel te druk met bier en de activiteiten van de dag haha!

(Schoon)ouders hebben we het deze keer rond de 5-6 weken verteld. Vorige keer direct toen de test droog was, maar deze keer moesten we zelf even bijkomen van de schrik dat het zo snel raak was terwijl wij allebei verwacht hadden dat er nog wel wat maandjes overheen zouden gaan.
pi_173929652
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 september 2017 14:02 schreef LadyS het volgende:
Oh ja. Vandaag laatste werkdag gehad. Lief cadeau gekregen van collega's: pakket met van alles erin. Luiers, rol beschuit, roze én blauwe muisjes, etc. En een massagebon O+
En vandaag ook de "mijlpaal" dat er een wildvreemde aan mijn buik zat :o
Wat leuk om zo af te sluiten op werk!

En wtf van die wildvreemde! Wat bezielt mensen...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')