abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Redactie Sport vrijdag 22 september 2017 @ 17:29:41 #151
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_173933018
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 september 2017 17:07 schreef iBugged het volgende:

[..]

Als je in je reishistorie de vertraging claimt met de klikbare tekst "Geld terug bij vertraging" bij de eerste reis (naar Boxtel dus), krijg je bij het formulier een dropdown waar je snel je aankomststation kan wijzigen naar je daadwerkelijke eindstation 's-Hertogenbosch. :)
Maar daarmee krijg je de extra kosten van Tilburg - Den Bosch via Boxtel ipv rechtstreeks niet terug.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_173933039
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 september 2017 17:10 schreef James1988 het volgende:
Maar dat weet een machinist toch ook vanwege z'n wegbekendheid?
Nee hoor. Je mag er gewoon van uitgaan dat de overweg dicht ligt als je er overheen rijdt. Zo simpel is het.
Ooit is daarom dus een tabel opgesteld en in de wet vastgelegd, op basis van de performance van een losse loc (waar een goede en snelle SGM-2 dus behoorlijk bij in de buurt komt) en op basis daarvan zijn de overwegen aangelegd en ingeregeld.
We zitten nu dus met de situatie dat het materieel sneller is dan die hypothetische losse locomotief en dus over een open overweg zou rijden.
Als tijdelijke maatregel is dus gezegd dat de Flirt slechts 60% vermogen mag gebruiken bij het optrekken. Tot deze treinen allemaal aangepast zijn, waardoor ze weer aan de tabel voldoen is die maatregel van kracht.
  Redactie Sport vrijdag 22 september 2017 @ 17:40:24 #153
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_173933152
Is het gezien toekomstige ontwikkelingen (mogelijk 3kV, daardoor nog sneller optrekken) niet beter om de overwegen aan te passen? Dan maar 10 seconden langer dicht, ga je als weggebruiker ook niet dood aan...
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_173933157
quote:
10s.gif Op vrijdag 22 september 2017 11:58 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Volgens mij mogen ze bij NSR maar op 60% van het max vermogen optrekken omdat ze hier en daar anders te snel bij overwegen zijn. Bij jou zal het dus wel op max opgetrokken zijn.
Zelf gebruik ik eigenlijk nooit meer dan 40%, zelfs met maar 30% trekt dat ding nog veel sneller op dan bijvoorbeeld virm op 100%
  vrijdag 22 september 2017 @ 17:47:45 #155
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_173933283
Is dat een beperking die alleen geldt voor NSR, of geldt het voor alle FLIRTs die in het land zijn?
pi_173933298
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 september 2017 17:41 schreef GlenSpey het volgende:

[..]

Zelf gebruik ik eigenlijk nooit meer dan 40%, zelfs met maar 30% trekt dat ding nog veel sneller op dan bijvoorbeeld virm op 100%
daar noem je ook een matsoort
  Redactie Sport vrijdag 22 september 2017 @ 17:56:17 #157
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_173933470
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 september 2017 17:47 schreef James1988 het volgende:
Is dat een beperking die alleen geldt voor NSR, of geldt het voor alle FLIRTs die in het land zijn?
Het schijnt dat dit ook één van de problemen bij de Syntus-stellen is.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 22 september 2017 @ 17:58:35 #158
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_173933524
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 september 2017 17:41 schreef GlenSpey het volgende:

[..]

Zelf gebruik ik eigenlijk nooit meer dan 40%, zelfs met maar 30% trekt dat ding nog veel sneller op dan bijvoorbeeld virm op 100%
Dat mat is dan ook loeizwaar en heeft te weinig aangedreven assen.
Altijd onderweg naar het avontuur
  vrijdag 22 september 2017 @ 18:13:16 #159
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_173933823
Wat is er op station Zwolle aan de hand dan? Rellen, politie etc.

Edit: aah Tokkies van FC Emmen.
  Moderator vrijdag 22 september 2017 @ 18:21:00 #161
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_173933866
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 september 2017 18:18 schreef Vjenne12345 het volgende:
Wat is er op station Zwolle aan de hand dan? Rellen, politie etc.

Edit: aah Tokkies van FC Emmen.
Heeft dan nog fans/harde kern? _O-
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_173933889
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 september 2017 18:21 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Heeft dan nog fans/harde kern? _O-
blijkbaar, gooi er wat coke in en het is gekkenhuis.
pi_173933995
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 september 2017 18:22 schreef Vjenne12345 het volgende:

[..]

blijkbaar, gooi er wat coke in en het is gekkenhuis.
zou ook ff Volendam kunnen zijn disco v.v Staphorst
  Moderator vrijdag 22 september 2017 @ 20:00:16 #164
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_173935283
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 september 2017 18:32 schreef Salatrel het volgende:

[..]

disco v.v Staphorst
Kisteman _O_
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_173936345
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 september 2017 12:03 schreef James1988 het volgende:

[..]

Eens :Y

[..]

Wat is daar de gedachte achter? Reizigerscomfort?
Natuurkunde is alweer wat jaar geleden, maar kunnen de onderstations het wel aan?

Of zoals de Volkskrant al 23 jaar geleden schreef:
https://www.volkskrant.nl/archief/de-spanning-stijgt~a378523/
  vrijdag 22 september 2017 @ 21:12:22 #166
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_173936492
Grappig om te lezen, veel van de dingen die Wolzak noemde zijn er niet gekomen. 25 kV, HSL oost, verdubbeling Utrecht - Arnhem...
pi_173936562
Het heeft weinig tot niets met de stroomvoorziening te maken. Op die lage snelheden heeft de Traxx vrijwel niets nodig. Pas op de hogere snelheden loopt de loc tegen de limieten aan.
De Traxx is heel netjes met de stroomvoorziening, volgens sommige collega's zelfs te netjes. De loc kijkt naar de beschikbare spanning en past daarop de stroomafname aan. Twee locs komen maximaal samen tot 4000A, de maximale stroomafname per trein, maar als de spanning omlaag zakt door te hoge stroomafname van de locs i.c.m. andere treinen, dan vermindert de loc zelf de stroomafname tot de spanning weer op acceptabel niveau zit.
pi_173936693
Geldt dat ook voor de nieuwe koning van de niet-Randstedelijke elektrische stoptreinen, de Flirt?

(366 bakken in Nederland over een paar jaar plus nog wat Flirtiños)

[ Bericht 7% gewijzigd door Bitlord op 22-09-2017 21:32:52 ]
pi_173936729
Ik heb het vermoeden dat dit echt minder dan het halve verhaal is en dat er softwarematig behoorlijke beperkingen ingebouwd zijn. Net zoals bij de Flirts trouwens.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
  vrijdag 22 september 2017 @ 21:28:50 #170
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_173936755
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 september 2017 21:24 schreef Bitlord het volgende:
Geldt dat ook voor de nieuwe koning van de niet-Randstedelijke elektrische stoptreinen, de Flirt?
Ik vind het erg fijne treinen trouwens. Gisteren Den Bosch - Nijmegen gedaan in zo'n ding, vandaag Tilburg - Den Bosch via Boxtel.

Ik vind mooi.
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 22 september 2017 @ 21:31:30 #171
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_173936805
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 september 2017 21:16 schreef MTL het volgende:
Het heeft weinig tot niets met de stroomvoorziening te maken. Op die lage snelheden heeft de Traxx vrijwel niets nodig. Pas op de hogere snelheden loopt de loc tegen de limieten aan.
De Traxx is heel netjes met de stroomvoorziening, volgens sommige collega's zelfs te netjes.
Dat netjes hebben alle moderne treinen. Bij ijzel geeft dat wat problemen zoals we in de afgelopen jaren al gemerkt hebben.
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 22 september 2017 @ 21:35:56 #172
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_173936884
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 september 2017 21:24 schreef Bitlord het volgende:
Geldt dat ook voor de nieuwe koning van de niet-Randstedelijke elektrische stoptreinen, de Flirt?

(366 bakken in Nederland over een paar jaar plus nog wat Flirt-inõs)
Die FLIRTino zal voorlopig de panto zeer weinig gaan gebruiken. Hooguit een stukje op het emplacement van Leeuwarden en als die dingen voor reiniging naar Zutphen gaan.

In de plannen voor Groningen naar Europark en verder is voor het Arrivadeel voorlopig geen waslijn voorzien en als ik de plannen mag geloven dan zijn het twee volledig gescheiden spoornetten waar je in zuidelijke richting pas bij Haren/Onnen naar NS-spoor kunt wisselen
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_173937323
quote:
14s.gif Op vrijdag 22 september 2017 21:31 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Dat netjes hebben alle moderne treinen. Bij ijzel geeft dat wat problemen zoals we in de afgelopen jaren al gemerkt hebben.
Daar heeft de Traxx weinig moeite mee. Afgelopen winter had het behoorlijk geijzeld en ik moest de eerste ICD van de dag van rijden. De bovenleiding was volledig wit. Op de HSL was het één grote blauwe vlam zo ongeveer van de vlambogen door het slechte contact met de bovenleiding, maar ik kon prima met 160 km/u doorrijden.
En nee, dat is niet goed voor de stroomafnemers en de bovenleiding, maar we moesten het spul ijsvrij krijgen dus het was een soort van schraaptrein.
Ik heb geen enkel probleem gehad.

quote:
0s.gif Op vrijdag 22 september 2017 21:26 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Ik heb het vermoeden dat dit echt minder dan het halve verhaal is en dat er softwarematig behoorlijke beperkingen ingebouwd zijn. Net zoals bij de Flirts trouwens.
Hoe bedoel je dat? Op de HSL komen de locs wel tegen de volledige 5,6 MW vermogen aan per loc, zonder problemen.
De beperking op 1,5 kV is echt ingesteld op 4000A totaal (of 3000A bij één loc) en ik kan die on the fly zelf ook nog verlagen als ik dat wil met een druk op knop (per 100A in te stellen).

Overigens lopen ook de Flirts tegen die beperking aan, die hebben dezelfde limieten ingebouwd.
  vrijdag 22 september 2017 @ 22:31:57 #174
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_173937850
quote:
14s.gif Op vrijdag 22 september 2017 21:35 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Die FLIRTino zal voorlopig de panto zeer weinig gaan gebruiken. Hooguit een stukje op het emplacement van Leeuwarden en als die dingen voor reiniging naar Zutphen gaan.

In de plannen voor Groningen naar Europark en verder is voor het Arrivadeel voorlopig geen waslijn voorzien en als ik de plannen mag geloven dan zijn het twee volledig gescheiden spoornetten waar je in zuidelijke richting pas bij Haren/Onnen naar NS-spoor kunt wisselen
Correct.

Ik hoorde dat de nieuwe Arrivagebakjes electriciteit gaan opwekken bij het remmen. Een beetje vergelijkbaar met de KERS in de Formule 1.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 22 september 2017 @ 22:44:48 #175
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_173938070
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 september 2017 22:31 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

Correct.

Ik hoorde dat de nieuwe Arrivagebakjes electriciteit gaan opwekken bij het remmen. Een beetje vergelijkbaar met de KERS in de Formule 1.
Jup. Ze zullen wel een accupakket aan boord gaan krijgen om wat kilometers te kunnen halen. Supercondensators redden dat volgens mij nog niet.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_173938381
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 september 2017 17:40 schreef dennistd het volgende:
Is het gezien toekomstige ontwikkelingen (mogelijk 3kV, daardoor nog sneller optrekken) niet beter om de overwegen aan te passen? Dan maar 10 seconden langer dicht, ga je als weggebruiker ook niet dood aan...
Dan gaat ie in Vught nooit meer open _O-
pi_173938453


Weet iemand wat deze misterieuze blauwe kastjes zijn die ineens op allerlei stations op de perrons staan?
  vrijdag 22 september 2017 @ 23:11:24 #178
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_173938525
Dat zijn placeholders voor reclamezuilen van Exterion. De fundering en aansluitingen zitten er al onder, de zuil zelf komt later.
pi_173938560
Best slim. Scheelt echt duizenden euro's per zuil bij verbouwing perron enzo.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 22 september 2017 @ 23:15:13 #180
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_173938590
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 september 2017 23:03 schreef Maegrim het volgende:

[..]

Dan gaat ie in Vught nooit meer open _O-
Of Naarden-Bussum als daar SNG gaat rijden :P
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 22 september 2017 @ 23:18:28 #181
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_173938650
In Brussel staat nu een teststammetje ICRm met locs 186010 en 186011, aldus treinenradar
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Sport vrijdag 22 september 2017 @ 23:30:19 #182
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_173938909
ProRail_VL twitterde op vrijdag 22-09-2017 om 23:27:16 Zwolle>Op last van de politie is het treinverkeer van en naar Zwolle gestaakt. De politie voert charges uit tegen voetbalsupporters. reageer retweet
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  vrijdag 22 september 2017 @ 23:32:21 #183
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_173938946
quote:
14s.gif Op vrijdag 22 september 2017 23:18 schreef Peterselieman het volgende:
In Brussel staat nu een teststammetje ICRm met locs 186010 en 186011, aldus treinenradar
Naar het schijnt voor opleiding. Voorjaar 2018 moet het dan toch echt gaan gebeuren met de Benelux over de HSL :Y

Slechts 5 jaar na het falen van de Fyra :Y
  Redactie Sport vrijdag 22 september 2017 @ 23:33:23 #184
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_173938964
quote:
10s.gif Op vrijdag 22 september 2017 23:15 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Of Naarden-Bussum als daar SNG gaat rijden :P
Naarden-Bussum is een EBO die al dicht ligt bij vertrek, anders kan er geen rijweg ingesteld worden.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 22 september 2017 @ 23:46:17 #185
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_173939138
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 september 2017 23:33 schreef dennistd het volgende:

[..]

Naarden-Bussum is een EBO die al dicht ligt bij vertrek, anders kan er geen rijweg ingesteld worden.
is waar ook ja. Die ligt sowieso al behoorlijk lang dicht met 10 reizigerstreinen per uur per richting en de nodige cargo
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 22 september 2017 @ 23:48:45 #186
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_173939180
De NS wil op de stations de formules AH to Go en Julia's toch niet afstoten. Vier andere formules staan nog wel te koop

https://nos.nl/artikel/21(...)n-niet-verkocht.html
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_173942478
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 september 2017 23:11 schreef James1988 het volgende:
Dat zijn placeholders voor reclamezuilen van Exterion. De fundering en aansluitingen zitten er al onder, de zuil zelf komt later.
Ah, die beruchte? Makes sense.
  Redactie Sport zaterdag 23 september 2017 @ 16:36:00 #188
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_173948537

Vandaag kwamen er weer twee SNG-stellen naar Nederland. In tegenstelling tot de vorige keer vond de overbrenging nu wel plaats in het daglicht, waardoor bij de Zandsteenweg in Oldenzaal de Railexperts 9901 met tussen de rem- en koppelwagens de vierdelige 2701 en de driedelige 2301 op de foto gezet kon worden.

[ Bericht 1% gewijzigd door dennistd op 23-09-2017 17:37:41 ]
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  zaterdag 23 september 2017 @ 17:35:28 #189
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_173949842
quote:
14s.gif Op zaterdag 23 september 2017 10:01 schreef KomtTijd... het volgende:

[..]

Ah, die beruchte? Makes sense.
Als er reclamezuilen met een scherm komen te staan zal er ook wel een cameraatje in zitten. De klassieke zuilen met rollende advertenties hebben dat naar mijn weten niet.
pi_173950135
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 september 2017 16:36 schreef dennistd het volgende:
[ afbeelding ]

Vandaag kwamen er weer twee SNG-stellen naar Nederland. In tegenstelling tot de vorige keer vond de overbrenging nu wel plaats in het daglicht, waardoor bij de Zandsteenweg in Oldenzaal de Railexperts 9901 met tussen de rem- en koppelwagens de vierdelige 2701 en de driedelige 2301 op de foto gezet kon worden.
Mooi!

Wat voor traject (door Europa) hebben die treinstellen eigenlijk afgelegd? Kun je dat ergens zien?
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 23 september 2017 @ 18:14:42 #191
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_173950706
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 september 2017 17:45 schreef Adrie072 het volgende:

[..]

Mooi!

Wat voor traject (door Europa) hebben die treinstellen eigenlijk afgelegd? Kun je dat ergens zien?
Misschien dat er spotmeldingen op Drehscheibe zijn geweest. Dit duo is in het Tsjechische Velim geweest.
Altijd onderweg naar het avontuur
  zaterdag 23 september 2017 @ 18:28:51 #192
138687 Hr-Flip
flipperderflap
pi_173950890
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 september 2017 17:56 schreef dennistd het volgende:

[..]

Het schijnt dat dit ook één van de problemen bij de Syntus-stellen is.
Syntus stellen worden op 50% gezet
  Redactie Sport zaterdag 23 september 2017 @ 18:39:09 #193
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_173951040
Toch jammer dat je de snelheid zo niet volledig kunt benutten. Zeker op het enkelspoor kun je zo vertragingen goedmaken.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_173952809
quote:
14s.gif Op zaterdag 23 september 2017 18:14 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Misschien dat er spotmeldingen op Drehscheibe zijn geweest. Dit duo is in het Tsjechische Velim geweest.
Aha okee,maar komen die treinstellen in de toekomst via het spoor naar Nederland, uit wat is het Spanje? Hoe werkt zoiets, wat is het traject, wie organiseert dat?
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 23 september 2017 @ 20:53:06 #195
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_173953105
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 september 2017 20:39 schreef Adrie072 het volgende:

[..]

Aha okee,maar komen die treinstellen in de toekomst via het spoor naar Nederland, uit wat is het Spanje? Hoe werkt zoiets, wat is het traject, wie organiseert dat?
Volgens mij is het de bedoeling dat de bakken in de toekomst vanuit Spanje naar Zuidwest Frankrijk gaan, daar tot treinstellen geformeerd worden en dan naar Nederland gereden worden.
Altijd onderweg naar het avontuur
  zaterdag 23 september 2017 @ 20:58:48 #196
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_173953243
23 September 2017 - Totaal tot mijn verbazing haalde ik een trein in op de snelweg tussen Rroghozine en Dürres. Nog meer verbaasd was ik toen het een goederentrein betrof. Al jaren gaat het bergafwaarts met de Albanese spoorwegen, ondanks de (Europese) investering in 2014/2015. Na het passeren van deze goederentrein werd logischerwijs de trein achtervolgd, en kwamen we uiteindelijk uit in Shkozet, bij het depot.
Daar werd de locomotief losgekoppeld, en in het depot bij de andere loks die staan te verroesten geparkeerd. Er rijden namelijk per dag nog maar 6 (!!) reizigerstreinen op 3 spoorlijnen elk 1 per dag per richting.

Nog meer verbaasd werd ik na het lezen van de wagenbriefjes en de vlotte babbel met het personeel van de trein en depot. De 2 schuifwandwagens komen uit Budapest bij Kronospan Mofa voor bestemming Dürres en de sleep lege Eanoss'en komen leeg vanuit Novo Sad, Servië en zullen beladen worden in Elbasan met schroot voor Novo Sad.
Volgens het personeel op de bok en in het depot betreft dit de eerste trein vanuit het buitenland die weer naar Albanië rijdt.
  Moderator zaterdag 23 september 2017 @ 21:04:08 #197
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_173953348
Het Albanese spoorwegpersoneel spreekt Engels? Dat had ik niet verwacht.
Kranplätze müssen verdichtet sein
  zaterdag 23 september 2017 @ 21:06:14 #198
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_173953391
Communicatie ging niet altijd even makkelijk, ik spreek geen Albanees of Italiaans, 7 van de 9 aanwezige mannen spraken geen Engels, de andere 2 vulden elkaar een beetje aan en kon er een conversatie gemaakt worden, soms met gebarentaal en weet ik het allemaal. Erg leuk, de Albanezen zijn heel erg vriendelijk en willen altijd wel helpen.
  zaterdag 23 september 2017 @ 21:06:44 #199
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_173953405
Misschien spreekt greavy wel vloeiend Albanees :P

Edit: net te laat ;(
pi_173953443
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 september 2017 21:04 schreef derLudolf het volgende:
Het Albanese spoorwegpersoneel spreekt Engels? Dat had ik niet verwacht.
Misschien spreekt greavy wel iets anders dat zij ook begrijpen
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')