abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Redactie Sport donderdag 21 september 2017 @ 21:50:29 #121
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_173919324
Net als je denkt dat het niet slechter kan dan 9292.... worden ze overgenomen door Translink :')
https://www.volkskrant.nl(...)-translink~a4517672/
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  donderdag 21 september 2017 @ 21:58:42 #122
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_173919545
Wat moet TLS nou met 9292? Alsof een bakker een slager overneemt :?
pi_173919712
Ik zag net gisteren of eergisteren een Twitter draadje hierover.. En tsja, koppelen van reisdata aan adviezen oid? Ik heb geen flauw idee behalve dat er veel vervoersbedrijven in TLS zitten en in 9292..
pi_173920011
quote:
0s.gif Op donderdag 21 september 2017 21:58 schreef James1988 het volgende:
Wat moet TLS nou met 9292? Alsof een bakker een slager overneemt :?
Bakker is best een zinvol beroep, TLS is weinig meer dan een strijkstok.
pi_173920070
quote:
0s.gif Op donderdag 21 september 2017 21:58 schreef James1988 het volgende:
Wat moet TLS nou met 9292? Alsof een bakker een slager overneemt :?
Wel eens gehoord van de supermarkt?
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 21 september 2017 @ 22:19:03 #126
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_173920105
quote:
0s.gif Op donderdag 21 september 2017 21:58 schreef James1988 het volgende:
Wat moet TLS nou met 9292? Alsof een bakker een slager overneemt :?
Ja godver Dan moet ik altijd aan deze slogan denken: Bakker uw Slager

Zit in Leeuwarden en ik fietste er vroeger regelmatig langs
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_173920149
quote:
10s.gif Op donderdag 21 september 2017 22:19 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Ja godver Dan moet ik altijd aan deze slogan denken: Bakker uw Slager

pi_173921952
quote:
9s.gif Op donderdag 21 september 2017 22:20 schreef Salatrel het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 22 september 2017 @ 09:50:14 #129
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_173925479
Zo vreemd is die fusie niet. Beide bedrijven zijn in gezamenlijk eigendom van de OV-bedrijven. De een maakt winst (TLS) en de ander dreigt verlies te maken (9292). Dan is samenvoegen niet eens zo'n slechte optie.

Bovendien is er nog wel eens gedoe om de winst van TLS. Met de fusie kunnen de OV-bedrijven dat mooi verkopen: de opbrengst van de OV-chipkaart gebruiken om de reisplanner actueel en relevant te houden.
So we just called him Fred
  vrijdag 22 september 2017 @ 10:04:03 #130
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_173925775
NS_online twitterde op vrijdag 22-09-2017 om 10:02:20 .@Efteling bedankt voor het lenen. We presenteren onze gloednieuwe stagiaires op Amsterdam Centraal: Langnek, Pardoes en Monsieur Cannibale! reageer retweet
AT5 twitterde op vrijdag 22-09-2017 om 07:05:14 De NS laat muziek uit attractiepark de Efteling horen om hangjongeren af te schrikken op het Centraal Station http://at5.nl/s/J5I reageer retweet
:D
  vrijdag 22 september 2017 @ 11:34:32 #131
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_173927296
quote:
1s.gif Op donderdag 21 september 2017 19:11 schreef MTL het volgende:
Hm, ik dacht dat alle collega's van NS en Prorail ook een toeslagvrij abonnement op de BC hadden staan?
Geen idee eigenlijk. Ik heb hem iig voor de toeslagpaal gehad. Ik zie later wel of het me geld heeft gekost. Ik ben sowieso niet gecontroleerd trouwens.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  vrijdag 22 september 2017 @ 11:45:40 #132
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_173927469
Heeft NSR de FLIRT-machinisten op cursus gestuurd in Duitsland ofzo? Wat kunnen die dingen knallen :o
pi_173927609
Dan heb je waarschijnlijk een machinist te pakken die zich niet aan de 60% vermogen-regel houdt.
Als het goed is, is er eind dit jaar een definitieve oplossing voor dat probleem.
Of ze moeten een keer die belachelijke wet aan de moderne tijd aanpassen en beseffen dat moderne treinen soms sneller zijn dan losse locomotieven :P

Edit: wat dat betreft is het ook wel jammer dat we met die sandwich op de ICD met AFB aan moeten rijden. Zonder die AFB trekken die dingen, zelfs mét 9 rijtuigen, ook als de malle op (tot je tegen het plafond van de maximale stroomafname van 4000A komt), maar de AFB begrenst de optreksnelheid tot 0,5 m/s2.
Ter vergelijking: de Flirt kan tot 1,2 m/s2 optrekken bij een 3-tje volgens de specs.
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 22 september 2017 @ 11:58:00 #134
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_173927613
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 september 2017 11:45 schreef James1988 het volgende:
Heeft NSR de FLIRT-machinisten op cursus gestuurd in Duitsland ofzo? Wat kunnen die dingen knallen :o
Volgens mij mogen ze bij NSR maar op 60% van het max vermogen optrekken omdat ze hier en daar anders te snel bij overwegen zijn. Bij jou zal het dus wel op max opgetrokken zijn.
Altijd onderweg naar het avontuur
  vrijdag 22 september 2017 @ 12:03:36 #135
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_173927694
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 september 2017 11:57 schreef MTL het volgende:
Dan heb je waarschijnlijk een machinist te pakken die zich niet aan de 60% vermogen-regel houdt.
Als het goed is, is er eind dit jaar een definitieve oplossing voor dat probleem.
Of ze moeten een keer die belachelijke wet aan de moderne tijd aanpassen en beseffen dat moderne treinen soms sneller zijn dan losse locomotieven :P
Eens :Y

quote:
Edit: wat dat betreft is het ook wel jammer dat we met die sandwich op de ICD met AFB aan moeten rijden. Zonder die AFB trekken die dingen, zelfs mét 9 rijtuigen, ook als de malle op (tot je tegen het plafond van de maximale stroomafname van 4000A komt), maar de AFB begrenst de optreksnelheid tot 0,5 m/s2.
Ter vergelijking: de Flirt kan tot 1,2 m/s2 optrekken bij een 3-tje volgens de specs.
Wat is daar de gedachte achter? Reizigerscomfort?
pi_173927802
Natuurlijk speelt een stukje comfort ook mee. Maar vooral een stukje veiligheid. Het gaat niet direct om de optreksnelheid, maar om de krachten die gebruikt worden bij het optrekken.
Op het moment dat de voorste loc (om wat voor reden dan ook) er plotseling mee ophoudt terwijl je net met volle kracht aan het optrekken bent, terwijl je door bijvoorbeeld een wissel rijdt, dan bestaat er een kans dat door de plotselinge verandering van krachten (de voorste loc valt terug, de achterste blijft met volle kracht duwen), de lichte rijtuigen deels uit de rails geduwd wordt. De locs zijn ehm, ietsiepietsie te krachtig zeg maar.
Overigens, om diezelfde reden is er al jaren op Amsterdam Centraal de plaatselijke regelgeving dat er met een duwende loc niet harder dan 25 km/u gereden mag worden.
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 22 september 2017 @ 12:15:49 #137
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_173927875
In dat opzicht is het ook best logisch dat bij locs voor en achter de voorste loc 2/3e van de tractie voor de trein levert en de achterste 1/3e. Weet alleen niet of dat plan al doorgezet is.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_173927991
Komende half jaar wordt de ICD per treinserie (900/1000/1100) voorzien van software 9.4, als alles volgens planning verloopt. Eerst één serie om te beproeven in de praktijk (gok dat het de 1000 wordt, dat is de afgelopen jaren de proefserie geweest).
Volgens mij was het ooit de bedoeling dat zoiets er inderdaad in zou komen, maar volgens mij is dat niet het geval met 9.4. Wellicht dat Maegrim wat meer weet?

Meest in het oog springende wijziging is dat we wat meer controle krijgen over de achterste loc (bijvoorbeeld bediening parkeerrem, die nu nog speciaal op de loc zelf gelost moet worden) en de voeding voor de rijtuigen die niet meer uitvalt bij het kopmaken. Ook zouden een paar bugs die nu op kunnen treden niet meer voor mogen komen (ook al was de kans dat die getriggerd werden miniem).
Voor de machinist is de bediening wel substantieel gewijzigd, dus we krijgen allemaal weer training. Ik verwacht dus dat begin volgend jaar weer een dip te zien zal zijn in uitval/punctualiteit.

9.3 is de versie die op de Benelux komt (nummer zegt niets over de daadwerkelijke versie, maar over de featureset, 9.3 heeft extra TBL1+ ten opzichte van 9.4).

[ Bericht 1% gewijzigd door MTL op 22-09-2017 12:37:43 ]
  vrijdag 22 september 2017 @ 13:45:15 #139
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_173929281
Waarom krijgen niet alle locs dezelfde software? Dat maakt het toch veel makkelijker om ze uit te wisselen?
pi_173929431
Wij hebben TBL1+ niet nodig. Je wilt zo min mogelijk spul aan boord hebben dat invloed kan hebben op de loc.
We hebben bijvoorbeeld nu af en toe het probleem dat is bepaalde specifieke situaties de Memor-installatie getriggerd werd en er dus een snelremming kwam vanaf de achterste loc, zonder dat je de mogelijkheid had om die vanaf de voorste loc op te lossen. Daarvoor moest je dus kopmaken en was het probleem relatief snel opgelost, maar als je dat bij een 9-rijtuigstam moet doen, dan ben je wel weer een kwartiertje bezig, waarvan het meerendeel heen en weer lopen is.
Om die situatie te voorkomen is nu maar de Memor-installatie volledig uitgezet. Wij gebruiken die toch niet op de HSL, en het ding kan met een knop weer aangezet worden indien het opeens nodig is.
Ook de PZB/LZB module in de Traxx wil wel eens een fout genereren, maar die heeft verder geen invloed op de loc in Nederland, dus dat maakt dan weer niet uit (Memor is een losse installatie die door ETCS onderdrukt wordt, PZB/LZB is een module voor ETCS zelf, dus zolang je de grens niet over rijdt doet-ie niets).

Voor TBL1+ is daarnaast ook specifieke extra hardware nodig. Een aantal NS locs heeft die hardware ook gehad voor tests en kan dus zo ingebouwd worden indien nodig. Dat is dan weer het mooie van die modulaire locs.

[ Bericht 9% gewijzigd door MTL op 22-09-2017 14:01:08 ]
  Redactie Sport vrijdag 22 september 2017 @ 14:30:16 #141
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_173930078
Voor TBL1+ extra hardware nodig? Ik dacht dat dat gewoon met ERTMS/ETCS bakens werkte.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_173930197
Extra kastje in de cabine voor bediening.
  vrijdag 22 september 2017 @ 14:39:35 #143
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_173930277
Vandaag een retourtje Breda - 's-Hertogenbosch gedaan. Door een seinstoring heb ik moeten omreizen via Boxtel, tijdens het overstappen moest ik daar door poortjes gaan.

Daardoor heb ik dus wat extra kosten moeten maken voor de reis, bovenop de vertraging. Eens zien hoe we dat weer terugkrijgen, de Mijn NS-portal ziet het als twee losse reizen :s)
  vrijdag 22 september 2017 @ 15:59:03 #144
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_173931665
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 september 2017 13:55 schreef MTL het volgende:
Wij hebben TBL1+ niet nodig. Je wilt zo min mogelijk spul aan boord hebben dat invloed kan hebben op de loc.
Voor de hardware klinkt dat logisch, wat niet aan boord is kan ook niet in storing gaan. Maar geldt dat ook voor de loc? Zou je last hebben van de extra's in 9.3 die je niet gebruikt?
pi_173931801
Geen idee. Ik heb er nooit mee gereden, dus ik zou niet kunnen zeggen hoe dat in de praktijk is.
  vrijdag 22 september 2017 @ 16:36:44 #146
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_173932216
quote:
10s.gif Op vrijdag 22 september 2017 11:58 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Volgens mij mogen ze bij NSR maar op 60% van het max vermogen optrekken omdat ze hier en daar anders te snel bij overwegen zijn.
Lijkt me sterk. De aankondiging van een overweg is bemeten op de daar geldende maximum snelheid. Daar heeft acceleratie niets mee te maken.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  Redactie Sport vrijdag 22 september 2017 @ 16:45:36 #147
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_173932359
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 september 2017 16:36 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

Lijkt me sterk. De aankondiging van een overweg is bemeten op de daar geldende maximum snelheid. Daar heeft acceleratie niets mee te maken.
Volgens mij heeft dat met een stop/door te maken. De eerste overweg na het station is al dicht bij vertrek, maar de tweede nog niet. Zou deze op de normale plek sluiten dan ligt ie te lang dicht. Daarom sluit ie vertraagd. Nooit een probleem totdat er zo snel opgetrokken werd. In Elst wordt daarom volgens mij met groen-8 naar Arnhem vertrokken.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  vrijdag 22 september 2017 @ 17:07:16 #148
433932 iBugged
Webdeveloper
pi_173932723
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 september 2017 14:39 schreef James1988 het volgende:
Vandaag een retourtje Breda - 's-Hertogenbosch gedaan. Door een seinstoring heb ik moeten omreizen via Boxtel, tijdens het overstappen moest ik daar door poortjes gaan.

Daardoor heb ik dus wat extra kosten moeten maken voor de reis, bovenop de vertraging. Eens zien hoe we dat weer terugkrijgen, de Mijn NS-portal ziet het als twee losse reizen :s)
Als je in je reishistorie de vertraging claimt met de klikbare tekst "Geld terug bij vertraging" bij de eerste reis (naar Boxtel dus), krijg je bij het formulier een dropdown waar je snel je aankomststation kan wijzigen naar je daadwerkelijke eindstation 's-Hertogenbosch. :)
pi_173932738
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 september 2017 16:45 schreef dennistd het volgende:

[..]

Volgens mij heeft dat met een stop/door te maken. De eerste overweg na het station is al dicht bij vertrek, maar de tweede nog niet. Zou deze op de normale plek sluiten dan ligt ie te lang dicht. Daarom sluit ie vertraagd. Nooit een probleem totdat er zo snel opgetrokken werd. In Elst wordt daarom volgens mij met groen-8 naar Arnhem vertrokken.
Het gaat inderdaad om de sluiting van de overwegen bij een stop-door schakeling. De tijden daarvan staan letterlijk in de wet, dus kunnen niet zomaar aangepast worden helaas.
Daarom worden nu de treinen aangepast.

Een mooi praktijkvoorbeeld is Dordrecht Zuid richting Lage Zwaluwe. Even na het station ligt een overweg van een fietspad. De aankondiging van die overweg die gebruikt wordt bij de stop-door schakeling, ligt aan het einde van het perron. Als de schakeling niet gebruikt wordt, dan ligt deze aankondiging vóór het perron.
Rij je nu met een SGM 2tje, dan is de overweg net dicht als je er overheen rijdt. Trek je echter sneller op dan zo'n tweetje, dan ben je dus te snel bij de overweg en zullen de bomen nog niet gesloten zijn. Dat is dus het geval bij de Flirt.
  vrijdag 22 september 2017 @ 17:10:29 #150
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_173932765
Maar dat weet een machinist toch ook vanwege z'n wegbekendheid?
  Redactie Sport vrijdag 22 september 2017 @ 17:29:41 #151
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_173933018
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 september 2017 17:07 schreef iBugged het volgende:

[..]

Als je in je reishistorie de vertraging claimt met de klikbare tekst "Geld terug bij vertraging" bij de eerste reis (naar Boxtel dus), krijg je bij het formulier een dropdown waar je snel je aankomststation kan wijzigen naar je daadwerkelijke eindstation 's-Hertogenbosch. :)
Maar daarmee krijg je de extra kosten van Tilburg - Den Bosch via Boxtel ipv rechtstreeks niet terug.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_173933039
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 september 2017 17:10 schreef James1988 het volgende:
Maar dat weet een machinist toch ook vanwege z'n wegbekendheid?
Nee hoor. Je mag er gewoon van uitgaan dat de overweg dicht ligt als je er overheen rijdt. Zo simpel is het.
Ooit is daarom dus een tabel opgesteld en in de wet vastgelegd, op basis van de performance van een losse loc (waar een goede en snelle SGM-2 dus behoorlijk bij in de buurt komt) en op basis daarvan zijn de overwegen aangelegd en ingeregeld.
We zitten nu dus met de situatie dat het materieel sneller is dan die hypothetische losse locomotief en dus over een open overweg zou rijden.
Als tijdelijke maatregel is dus gezegd dat de Flirt slechts 60% vermogen mag gebruiken bij het optrekken. Tot deze treinen allemaal aangepast zijn, waardoor ze weer aan de tabel voldoen is die maatregel van kracht.
  Redactie Sport vrijdag 22 september 2017 @ 17:40:24 #153
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_173933152
Is het gezien toekomstige ontwikkelingen (mogelijk 3kV, daardoor nog sneller optrekken) niet beter om de overwegen aan te passen? Dan maar 10 seconden langer dicht, ga je als weggebruiker ook niet dood aan...
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_173933157
quote:
10s.gif Op vrijdag 22 september 2017 11:58 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Volgens mij mogen ze bij NSR maar op 60% van het max vermogen optrekken omdat ze hier en daar anders te snel bij overwegen zijn. Bij jou zal het dus wel op max opgetrokken zijn.
Zelf gebruik ik eigenlijk nooit meer dan 40%, zelfs met maar 30% trekt dat ding nog veel sneller op dan bijvoorbeeld virm op 100%
  vrijdag 22 september 2017 @ 17:47:45 #155
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_173933283
Is dat een beperking die alleen geldt voor NSR, of geldt het voor alle FLIRTs die in het land zijn?
pi_173933298
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 september 2017 17:41 schreef GlenSpey het volgende:

[..]

Zelf gebruik ik eigenlijk nooit meer dan 40%, zelfs met maar 30% trekt dat ding nog veel sneller op dan bijvoorbeeld virm op 100%
daar noem je ook een matsoort
  Redactie Sport vrijdag 22 september 2017 @ 17:56:17 #157
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_173933470
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 september 2017 17:47 schreef James1988 het volgende:
Is dat een beperking die alleen geldt voor NSR, of geldt het voor alle FLIRTs die in het land zijn?
Het schijnt dat dit ook één van de problemen bij de Syntus-stellen is.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 22 september 2017 @ 17:58:35 #158
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_173933524
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 september 2017 17:41 schreef GlenSpey het volgende:

[..]

Zelf gebruik ik eigenlijk nooit meer dan 40%, zelfs met maar 30% trekt dat ding nog veel sneller op dan bijvoorbeeld virm op 100%
Dat mat is dan ook loeizwaar en heeft te weinig aangedreven assen.
Altijd onderweg naar het avontuur
  vrijdag 22 september 2017 @ 18:13:16 #159
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_173933823
Wat is er op station Zwolle aan de hand dan? Rellen, politie etc.

Edit: aah Tokkies van FC Emmen.
  Moderator vrijdag 22 september 2017 @ 18:21:00 #161
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_173933866
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 september 2017 18:18 schreef Vjenne12345 het volgende:
Wat is er op station Zwolle aan de hand dan? Rellen, politie etc.

Edit: aah Tokkies van FC Emmen.
Heeft dan nog fans/harde kern? _O-
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_173933889
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 september 2017 18:21 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Heeft dan nog fans/harde kern? _O-
blijkbaar, gooi er wat coke in en het is gekkenhuis.
pi_173933995
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 september 2017 18:22 schreef Vjenne12345 het volgende:

[..]

blijkbaar, gooi er wat coke in en het is gekkenhuis.
zou ook ff Volendam kunnen zijn disco v.v Staphorst
  Moderator vrijdag 22 september 2017 @ 20:00:16 #164
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_173935283
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 september 2017 18:32 schreef Salatrel het volgende:

[..]

disco v.v Staphorst
Kisteman _O_
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_173936345
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 september 2017 12:03 schreef James1988 het volgende:

[..]

Eens :Y

[..]

Wat is daar de gedachte achter? Reizigerscomfort?
Natuurkunde is alweer wat jaar geleden, maar kunnen de onderstations het wel aan?

Of zoals de Volkskrant al 23 jaar geleden schreef:
https://www.volkskrant.nl/archief/de-spanning-stijgt~a378523/
  vrijdag 22 september 2017 @ 21:12:22 #166
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_173936492
Grappig om te lezen, veel van de dingen die Wolzak noemde zijn er niet gekomen. 25 kV, HSL oost, verdubbeling Utrecht - Arnhem...
pi_173936562
Het heeft weinig tot niets met de stroomvoorziening te maken. Op die lage snelheden heeft de Traxx vrijwel niets nodig. Pas op de hogere snelheden loopt de loc tegen de limieten aan.
De Traxx is heel netjes met de stroomvoorziening, volgens sommige collega's zelfs te netjes. De loc kijkt naar de beschikbare spanning en past daarop de stroomafname aan. Twee locs komen maximaal samen tot 4000A, de maximale stroomafname per trein, maar als de spanning omlaag zakt door te hoge stroomafname van de locs i.c.m. andere treinen, dan vermindert de loc zelf de stroomafname tot de spanning weer op acceptabel niveau zit.
pi_173936693
Geldt dat ook voor de nieuwe koning van de niet-Randstedelijke elektrische stoptreinen, de Flirt?

(366 bakken in Nederland over een paar jaar plus nog wat Flirtiños)

[ Bericht 7% gewijzigd door Bitlord op 22-09-2017 21:32:52 ]
pi_173936729
Ik heb het vermoeden dat dit echt minder dan het halve verhaal is en dat er softwarematig behoorlijke beperkingen ingebouwd zijn. Net zoals bij de Flirts trouwens.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
  vrijdag 22 september 2017 @ 21:28:50 #170
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_173936755
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 september 2017 21:24 schreef Bitlord het volgende:
Geldt dat ook voor de nieuwe koning van de niet-Randstedelijke elektrische stoptreinen, de Flirt?
Ik vind het erg fijne treinen trouwens. Gisteren Den Bosch - Nijmegen gedaan in zo'n ding, vandaag Tilburg - Den Bosch via Boxtel.

Ik vind mooi.
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 22 september 2017 @ 21:31:30 #171
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_173936805
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 september 2017 21:16 schreef MTL het volgende:
Het heeft weinig tot niets met de stroomvoorziening te maken. Op die lage snelheden heeft de Traxx vrijwel niets nodig. Pas op de hogere snelheden loopt de loc tegen de limieten aan.
De Traxx is heel netjes met de stroomvoorziening, volgens sommige collega's zelfs te netjes.
Dat netjes hebben alle moderne treinen. Bij ijzel geeft dat wat problemen zoals we in de afgelopen jaren al gemerkt hebben.
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 22 september 2017 @ 21:35:56 #172
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_173936884
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 september 2017 21:24 schreef Bitlord het volgende:
Geldt dat ook voor de nieuwe koning van de niet-Randstedelijke elektrische stoptreinen, de Flirt?

(366 bakken in Nederland over een paar jaar plus nog wat Flirt-inõs)
Die FLIRTino zal voorlopig de panto zeer weinig gaan gebruiken. Hooguit een stukje op het emplacement van Leeuwarden en als die dingen voor reiniging naar Zutphen gaan.

In de plannen voor Groningen naar Europark en verder is voor het Arrivadeel voorlopig geen waslijn voorzien en als ik de plannen mag geloven dan zijn het twee volledig gescheiden spoornetten waar je in zuidelijke richting pas bij Haren/Onnen naar NS-spoor kunt wisselen
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_173937323
quote:
14s.gif Op vrijdag 22 september 2017 21:31 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Dat netjes hebben alle moderne treinen. Bij ijzel geeft dat wat problemen zoals we in de afgelopen jaren al gemerkt hebben.
Daar heeft de Traxx weinig moeite mee. Afgelopen winter had het behoorlijk geijzeld en ik moest de eerste ICD van de dag van rijden. De bovenleiding was volledig wit. Op de HSL was het één grote blauwe vlam zo ongeveer van de vlambogen door het slechte contact met de bovenleiding, maar ik kon prima met 160 km/u doorrijden.
En nee, dat is niet goed voor de stroomafnemers en de bovenleiding, maar we moesten het spul ijsvrij krijgen dus het was een soort van schraaptrein.
Ik heb geen enkel probleem gehad.

quote:
0s.gif Op vrijdag 22 september 2017 21:26 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Ik heb het vermoeden dat dit echt minder dan het halve verhaal is en dat er softwarematig behoorlijke beperkingen ingebouwd zijn. Net zoals bij de Flirts trouwens.
Hoe bedoel je dat? Op de HSL komen de locs wel tegen de volledige 5,6 MW vermogen aan per loc, zonder problemen.
De beperking op 1,5 kV is echt ingesteld op 4000A totaal (of 3000A bij één loc) en ik kan die on the fly zelf ook nog verlagen als ik dat wil met een druk op knop (per 100A in te stellen).

Overigens lopen ook de Flirts tegen die beperking aan, die hebben dezelfde limieten ingebouwd.
  vrijdag 22 september 2017 @ 22:31:57 #174
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_173937850
quote:
14s.gif Op vrijdag 22 september 2017 21:35 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Die FLIRTino zal voorlopig de panto zeer weinig gaan gebruiken. Hooguit een stukje op het emplacement van Leeuwarden en als die dingen voor reiniging naar Zutphen gaan.

In de plannen voor Groningen naar Europark en verder is voor het Arrivadeel voorlopig geen waslijn voorzien en als ik de plannen mag geloven dan zijn het twee volledig gescheiden spoornetten waar je in zuidelijke richting pas bij Haren/Onnen naar NS-spoor kunt wisselen
Correct.

Ik hoorde dat de nieuwe Arrivagebakjes electriciteit gaan opwekken bij het remmen. Een beetje vergelijkbaar met de KERS in de Formule 1.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 22 september 2017 @ 22:44:48 #175
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_173938070
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 september 2017 22:31 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

Correct.

Ik hoorde dat de nieuwe Arrivagebakjes electriciteit gaan opwekken bij het remmen. Een beetje vergelijkbaar met de KERS in de Formule 1.
Jup. Ze zullen wel een accupakket aan boord gaan krijgen om wat kilometers te kunnen halen. Supercondensators redden dat volgens mij nog niet.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_173938381
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 september 2017 17:40 schreef dennistd het volgende:
Is het gezien toekomstige ontwikkelingen (mogelijk 3kV, daardoor nog sneller optrekken) niet beter om de overwegen aan te passen? Dan maar 10 seconden langer dicht, ga je als weggebruiker ook niet dood aan...
Dan gaat ie in Vught nooit meer open _O-
pi_173938453


Weet iemand wat deze misterieuze blauwe kastjes zijn die ineens op allerlei stations op de perrons staan?
  vrijdag 22 september 2017 @ 23:11:24 #178
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_173938525
Dat zijn placeholders voor reclamezuilen van Exterion. De fundering en aansluitingen zitten er al onder, de zuil zelf komt later.
pi_173938560
Best slim. Scheelt echt duizenden euro's per zuil bij verbouwing perron enzo.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 22 september 2017 @ 23:15:13 #180
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_173938590
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 september 2017 23:03 schreef Maegrim het volgende:

[..]

Dan gaat ie in Vught nooit meer open _O-
Of Naarden-Bussum als daar SNG gaat rijden :P
Altijd onderweg naar het avontuur
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')