Bakker is best een zinvol beroep, TLS is weinig meer dan een strijkstok.quote:Op donderdag 21 september 2017 21:58 schreef James1988 het volgende:
Wat moet TLS nou met 9292? Alsof een bakker een slager overneemt
Wel eens gehoord van de supermarkt?quote:Op donderdag 21 september 2017 21:58 schreef James1988 het volgende:
Wat moet TLS nou met 9292? Alsof een bakker een slager overneemt
Ja godver Dan moet ik altijd aan deze slogan denken: Bakker uw Slagerquote:Op donderdag 21 september 2017 21:58 schreef James1988 het volgende:
Wat moet TLS nou met 9292? Alsof een bakker een slager overneemt
quote:Op donderdag 21 september 2017 22:19 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Ja godver Dan moet ik altijd aan deze slogan denken: Bakker uw Slager
twitter:NS_online twitterde op vrijdag 22-09-2017 om 10:02:20.@Efteling bedankt voor het lenen. We presenteren onze gloednieuwe stagiaires op Amsterdam Centraal: Langnek, Pardoes en Monsieur Cannibale! reageer retweet
twitter:AT5 twitterde op vrijdag 22-09-2017 om 07:05:14De NS laat muziek uit attractiepark de Efteling horen om hangjongeren af te schrikken op het Centraal Station http://at5.nl/s/J5I reageer retweet
Geen idee eigenlijk. Ik heb hem iig voor de toeslagpaal gehad. Ik zie later wel of het me geld heeft gekost. Ik ben sowieso niet gecontroleerd trouwens.quote:Op donderdag 21 september 2017 19:11 schreef MTL het volgende:
Hm, ik dacht dat alle collega's van NS en Prorail ook een toeslagvrij abonnement op de BC hadden staan?
Volgens mij mogen ze bij NSR maar op 60% van het max vermogen optrekken omdat ze hier en daar anders te snel bij overwegen zijn. Bij jou zal het dus wel op max opgetrokken zijn.quote:Op vrijdag 22 september 2017 11:45 schreef James1988 het volgende:
Heeft NSR de FLIRT-machinisten op cursus gestuurd in Duitsland ofzo? Wat kunnen die dingen knallen
Eensquote:Op vrijdag 22 september 2017 11:57 schreef MTL het volgende:
Dan heb je waarschijnlijk een machinist te pakken die zich niet aan de 60% vermogen-regel houdt.
Als het goed is, is er eind dit jaar een definitieve oplossing voor dat probleem.
Of ze moeten een keer die belachelijke wet aan de moderne tijd aanpassen en beseffen dat moderne treinen soms sneller zijn dan losse locomotieven
Wat is daar de gedachte achter? Reizigerscomfort?quote:Edit: wat dat betreft is het ook wel jammer dat we met die sandwich op de ICD met AFB aan moeten rijden. Zonder die AFB trekken die dingen, zelfs mét 9 rijtuigen, ook als de malle op (tot je tegen het plafond van de maximale stroomafname van 4000A komt), maar de AFB begrenst de optreksnelheid tot 0,5 m/s2.
Ter vergelijking: de Flirt kan tot 1,2 m/s2 optrekken bij een 3-tje volgens de specs.
Voor de hardware klinkt dat logisch, wat niet aan boord is kan ook niet in storing gaan. Maar geldt dat ook voor de loc? Zou je last hebben van de extra's in 9.3 die je niet gebruikt?quote:Op vrijdag 22 september 2017 13:55 schreef MTL het volgende:
Wij hebben TBL1+ niet nodig. Je wilt zo min mogelijk spul aan boord hebben dat invloed kan hebben op de loc.
Lijkt me sterk. De aankondiging van een overweg is bemeten op de daar geldende maximum snelheid. Daar heeft acceleratie niets mee te maken.quote:Op vrijdag 22 september 2017 11:58 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Volgens mij mogen ze bij NSR maar op 60% van het max vermogen optrekken omdat ze hier en daar anders te snel bij overwegen zijn.
Volgens mij heeft dat met een stop/door te maken. De eerste overweg na het station is al dicht bij vertrek, maar de tweede nog niet. Zou deze op de normale plek sluiten dan ligt ie te lang dicht. Daarom sluit ie vertraagd. Nooit een probleem totdat er zo snel opgetrokken werd. In Elst wordt daarom volgens mij met groen-8 naar Arnhem vertrokken.quote:Op vrijdag 22 september 2017 16:36 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Lijkt me sterk. De aankondiging van een overweg is bemeten op de daar geldende maximum snelheid. Daar heeft acceleratie niets mee te maken.
Als je in je reishistorie de vertraging claimt met de klikbare tekst "Geld terug bij vertraging" bij de eerste reis (naar Boxtel dus), krijg je bij het formulier een dropdown waar je snel je aankomststation kan wijzigen naar je daadwerkelijke eindstation 's-Hertogenbosch.quote:Op vrijdag 22 september 2017 14:39 schreef James1988 het volgende:
Vandaag een retourtje Breda - 's-Hertogenbosch gedaan. Door een seinstoring heb ik moeten omreizen via Boxtel, tijdens het overstappen moest ik daar door poortjes gaan.
Daardoor heb ik dus wat extra kosten moeten maken voor de reis, bovenop de vertraging. Eens zien hoe we dat weer terugkrijgen, de Mijn NS-portal ziet het als twee losse reizen
Het gaat inderdaad om de sluiting van de overwegen bij een stop-door schakeling. De tijden daarvan staan letterlijk in de wet, dus kunnen niet zomaar aangepast worden helaas.quote:Op vrijdag 22 september 2017 16:45 schreef dennistd het volgende:
[..]
Volgens mij heeft dat met een stop/door te maken. De eerste overweg na het station is al dicht bij vertrek, maar de tweede nog niet. Zou deze op de normale plek sluiten dan ligt ie te lang dicht. Daarom sluit ie vertraagd. Nooit een probleem totdat er zo snel opgetrokken werd. In Elst wordt daarom volgens mij met groen-8 naar Arnhem vertrokken.
Maar daarmee krijg je de extra kosten van Tilburg - Den Bosch via Boxtel ipv rechtstreeks niet terug.quote:Op vrijdag 22 september 2017 17:07 schreef iBugged het volgende:
[..]
Als je in je reishistorie de vertraging claimt met de klikbare tekst "Geld terug bij vertraging" bij de eerste reis (naar Boxtel dus), krijg je bij het formulier een dropdown waar je snel je aankomststation kan wijzigen naar je daadwerkelijke eindstation 's-Hertogenbosch.
Nee hoor. Je mag er gewoon van uitgaan dat de overweg dicht ligt als je er overheen rijdt. Zo simpel is het.quote:Op vrijdag 22 september 2017 17:10 schreef James1988 het volgende:
Maar dat weet een machinist toch ook vanwege z'n wegbekendheid?
Zelf gebruik ik eigenlijk nooit meer dan 40%, zelfs met maar 30% trekt dat ding nog veel sneller op dan bijvoorbeeld virm op 100%quote:Op vrijdag 22 september 2017 11:58 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Volgens mij mogen ze bij NSR maar op 60% van het max vermogen optrekken omdat ze hier en daar anders te snel bij overwegen zijn. Bij jou zal het dus wel op max opgetrokken zijn.
daar noem je ook een matsoortquote:Op vrijdag 22 september 2017 17:41 schreef GlenSpey het volgende:
[..]
Zelf gebruik ik eigenlijk nooit meer dan 40%, zelfs met maar 30% trekt dat ding nog veel sneller op dan bijvoorbeeld virm op 100%
Het schijnt dat dit ook één van de problemen bij de Syntus-stellen is.quote:Op vrijdag 22 september 2017 17:47 schreef James1988 het volgende:
Is dat een beperking die alleen geldt voor NSR, of geldt het voor alle FLIRTs die in het land zijn?
Dat mat is dan ook loeizwaar en heeft te weinig aangedreven assen.quote:Op vrijdag 22 september 2017 17:41 schreef GlenSpey het volgende:
[..]
Zelf gebruik ik eigenlijk nooit meer dan 40%, zelfs met maar 30% trekt dat ding nog veel sneller op dan bijvoorbeeld virm op 100%
Heeft dan nog fans/harde kern?quote:Op vrijdag 22 september 2017 18:18 schreef Vjenne12345 het volgende:
Wat is er op station Zwolle aan de hand dan? Rellen, politie etc.
Edit: aah Tokkies van FC Emmen.
blijkbaar, gooi er wat coke in en het is gekkenhuis.quote:Op vrijdag 22 september 2017 18:21 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Heeft dan nog fans/harde kern?
zou ook ff Volendam kunnen zijn disco v.v Staphorstquote:Op vrijdag 22 september 2017 18:22 schreef Vjenne12345 het volgende:
[..]
blijkbaar, gooi er wat coke in en het is gekkenhuis.
Natuurkunde is alweer wat jaar geleden, maar kunnen de onderstations het wel aan?quote:Op vrijdag 22 september 2017 12:03 schreef James1988 het volgende:
[..]
Eens
[..]
Wat is daar de gedachte achter? Reizigerscomfort?
Ik vind het erg fijne treinen trouwens. Gisteren Den Bosch - Nijmegen gedaan in zo'n ding, vandaag Tilburg - Den Bosch via Boxtel.quote:Op vrijdag 22 september 2017 21:24 schreef Bitlord het volgende:
Geldt dat ook voor de nieuwe koning van de niet-Randstedelijke elektrische stoptreinen, de Flirt?
Dat netjes hebben alle moderne treinen. Bij ijzel geeft dat wat problemen zoals we in de afgelopen jaren al gemerkt hebben.quote:Op vrijdag 22 september 2017 21:16 schreef MTL het volgende:
Het heeft weinig tot niets met de stroomvoorziening te maken. Op die lage snelheden heeft de Traxx vrijwel niets nodig. Pas op de hogere snelheden loopt de loc tegen de limieten aan.
De Traxx is heel netjes met de stroomvoorziening, volgens sommige collega's zelfs te netjes.
Die FLIRTino zal voorlopig de panto zeer weinig gaan gebruiken. Hooguit een stukje op het emplacement van Leeuwarden en als die dingen voor reiniging naar Zutphen gaan.quote:Op vrijdag 22 september 2017 21:24 schreef Bitlord het volgende:
Geldt dat ook voor de nieuwe koning van de niet-Randstedelijke elektrische stoptreinen, de Flirt?
(366 bakken in Nederland over een paar jaar plus nog wat Flirt-inõs)
Daar heeft de Traxx weinig moeite mee. Afgelopen winter had het behoorlijk geijzeld en ik moest de eerste ICD van de dag van rijden. De bovenleiding was volledig wit. Op de HSL was het één grote blauwe vlam zo ongeveer van de vlambogen door het slechte contact met de bovenleiding, maar ik kon prima met 160 km/u doorrijden.quote:Op vrijdag 22 september 2017 21:31 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Dat netjes hebben alle moderne treinen. Bij ijzel geeft dat wat problemen zoals we in de afgelopen jaren al gemerkt hebben.
Hoe bedoel je dat? Op de HSL komen de locs wel tegen de volledige 5,6 MW vermogen aan per loc, zonder problemen.quote:Op vrijdag 22 september 2017 21:26 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Ik heb het vermoeden dat dit echt minder dan het halve verhaal is en dat er softwarematig behoorlijke beperkingen ingebouwd zijn. Net zoals bij de Flirts trouwens.
Correct.quote:Op vrijdag 22 september 2017 21:35 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Die FLIRTino zal voorlopig de panto zeer weinig gaan gebruiken. Hooguit een stukje op het emplacement van Leeuwarden en als die dingen voor reiniging naar Zutphen gaan.
In de plannen voor Groningen naar Europark en verder is voor het Arrivadeel voorlopig geen waslijn voorzien en als ik de plannen mag geloven dan zijn het twee volledig gescheiden spoornetten waar je in zuidelijke richting pas bij Haren/Onnen naar NS-spoor kunt wisselen
Jup. Ze zullen wel een accupakket aan boord gaan krijgen om wat kilometers te kunnen halen. Supercondensators redden dat volgens mij nog niet.quote:Op vrijdag 22 september 2017 22:31 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Correct.
Ik hoorde dat de nieuwe Arrivagebakjes electriciteit gaan opwekken bij het remmen. Een beetje vergelijkbaar met de KERS in de Formule 1.
Dan gaat ie in Vught nooit meer openquote:Op vrijdag 22 september 2017 17:40 schreef dennistd het volgende:
Is het gezien toekomstige ontwikkelingen (mogelijk 3kV, daardoor nog sneller optrekken) niet beter om de overwegen aan te passen? Dan maar 10 seconden langer dicht, ga je als weggebruiker ook niet dood aan...
Of Naarden-Bussum als daar SNG gaat rijdenquote:Op vrijdag 22 september 2017 23:03 schreef Maegrim het volgende:
[..]
Dan gaat ie in Vught nooit meer open
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |