Dat laatstequote:Op donderdag 21 september 2017 17:14 schreef b2py het volgende:
IS TOCH GRATIS JONGE, of ben je niet zo'n gier?
Ik zou het bericht waar je op reageert nog maar een keer gaan lezenquote:Op donderdag 21 september 2017 17:28 schreef b2py het volgende:
Dronten & Kampen-Zuid nog niet voldoende?
Dus iedere trein is eigenlijk een stopmachine, bedoel je?quote:Op donderdag 21 september 2017 17:31 schreef b2py het volgende:
Ik zou jouw reactie op mijn reactie op de reactie van DeaDLocK2K nog maar een keer gaan lezen
Rijden, stoppen, passagiers inladen, optrekken, rijden, stoppen, passagiers inladen, het heet niet voor niets een STOPtreinquote:Op donderdag 21 september 2017 18:08 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Dus iedere trein is eigenlijk een stopmachine, bedoel je?
Oh ja, ik zit nu in de ICD. Wish me luck...
Moet jij die toeslag betalen ja?>quote:Op donderdag 21 september 2017 18:22 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Nou, ik rij nog. Wat een onzintrein zeg. Lawaaiig en hij gaat maar 160. En het kost nog extra geld ook.
Ik had het over een stopmachine.quote:Op donderdag 21 september 2017 18:21 schreef b2py het volgende:
[..]
Rijden, stoppen, passagiers inladen, optrekken, rijden, stoppen, passagiers inladen, het heet niet voor niets een STOPtrein
Yup. Dat is trouwens het enige, dus het valt weer mee.quote:Op donderdag 21 september 2017 18:22 schreef b2py het volgende:
[..]
Moet jij die toeslag betalen ja?>
ns sowieso welquote:Op donderdag 21 september 2017 19:11 schreef MTL het volgende:
Hm, ik dacht dat alle collega's van NS en Prorail ook een toeslagvrij abonnement op de BC hadden staan?
Bakker is best een zinvol beroep, TLS is weinig meer dan een strijkstok.quote:Op donderdag 21 september 2017 21:58 schreef James1988 het volgende:
Wat moet TLS nou met 9292? Alsof een bakker een slager overneemt
Wel eens gehoord van de supermarkt?quote:Op donderdag 21 september 2017 21:58 schreef James1988 het volgende:
Wat moet TLS nou met 9292? Alsof een bakker een slager overneemt
Ja godver Dan moet ik altijd aan deze slogan denken: Bakker uw Slagerquote:Op donderdag 21 september 2017 21:58 schreef James1988 het volgende:
Wat moet TLS nou met 9292? Alsof een bakker een slager overneemt
quote:Op donderdag 21 september 2017 22:19 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Ja godver Dan moet ik altijd aan deze slogan denken: Bakker uw Slager
twitter:NS_online twitterde op vrijdag 22-09-2017 om 10:02:20 .@Efteling bedankt voor het lenen. We presenteren onze gloednieuwe stagiaires op Amsterdam Centraal: Langnek, Pardoes en Monsieur Cannibale! reageer retweet
twitter:AT5 twitterde op vrijdag 22-09-2017 om 07:05:14 De NS laat muziek uit attractiepark de Efteling horen om hangjongeren af te schrikken op het Centraal Station http://at5.nl/s/J5I reageer retweet
Geen idee eigenlijk. Ik heb hem iig voor de toeslagpaal gehad. Ik zie later wel of het me geld heeft gekost. Ik ben sowieso niet gecontroleerd trouwens.quote:Op donderdag 21 september 2017 19:11 schreef MTL het volgende:
Hm, ik dacht dat alle collega's van NS en Prorail ook een toeslagvrij abonnement op de BC hadden staan?
Volgens mij mogen ze bij NSR maar op 60% van het max vermogen optrekken omdat ze hier en daar anders te snel bij overwegen zijn. Bij jou zal het dus wel op max opgetrokken zijn.quote:Op vrijdag 22 september 2017 11:45 schreef James1988 het volgende:
Heeft NSR de FLIRT-machinisten op cursus gestuurd in Duitsland ofzo? Wat kunnen die dingen knallen
Eensquote:Op vrijdag 22 september 2017 11:57 schreef MTL het volgende:
Dan heb je waarschijnlijk een machinist te pakken die zich niet aan de 60% vermogen-regel houdt.
Als het goed is, is er eind dit jaar een definitieve oplossing voor dat probleem.
Of ze moeten een keer die belachelijke wet aan de moderne tijd aanpassen en beseffen dat moderne treinen soms sneller zijn dan losse locomotieven
Wat is daar de gedachte achter? Reizigerscomfort?quote:Edit: wat dat betreft is het ook wel jammer dat we met die sandwich op de ICD met AFB aan moeten rijden. Zonder die AFB trekken die dingen, zelfs mét 9 rijtuigen, ook als de malle op (tot je tegen het plafond van de maximale stroomafname van 4000A komt), maar de AFB begrenst de optreksnelheid tot 0,5 m/s2.
Ter vergelijking: de Flirt kan tot 1,2 m/s2 optrekken bij een 3-tje volgens de specs.
Voor de hardware klinkt dat logisch, wat niet aan boord is kan ook niet in storing gaan. Maar geldt dat ook voor de loc? Zou je last hebben van de extra's in 9.3 die je niet gebruikt?quote:Op vrijdag 22 september 2017 13:55 schreef MTL het volgende:
Wij hebben TBL1+ niet nodig. Je wilt zo min mogelijk spul aan boord hebben dat invloed kan hebben op de loc.
Lijkt me sterk. De aankondiging van een overweg is bemeten op de daar geldende maximum snelheid. Daar heeft acceleratie niets mee te maken.quote:Op vrijdag 22 september 2017 11:58 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Volgens mij mogen ze bij NSR maar op 60% van het max vermogen optrekken omdat ze hier en daar anders te snel bij overwegen zijn.
Volgens mij heeft dat met een stop/door te maken. De eerste overweg na het station is al dicht bij vertrek, maar de tweede nog niet. Zou deze op de normale plek sluiten dan ligt ie te lang dicht. Daarom sluit ie vertraagd. Nooit een probleem totdat er zo snel opgetrokken werd. In Elst wordt daarom volgens mij met groen-8 naar Arnhem vertrokken.quote:Op vrijdag 22 september 2017 16:36 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Lijkt me sterk. De aankondiging van een overweg is bemeten op de daar geldende maximum snelheid. Daar heeft acceleratie niets mee te maken.
Als je in je reishistorie de vertraging claimt met de klikbare tekst "Geld terug bij vertraging" bij de eerste reis (naar Boxtel dus), krijg je bij het formulier een dropdown waar je snel je aankomststation kan wijzigen naar je daadwerkelijke eindstation 's-Hertogenbosch.quote:Op vrijdag 22 september 2017 14:39 schreef James1988 het volgende:
Vandaag een retourtje Breda - 's-Hertogenbosch gedaan. Door een seinstoring heb ik moeten omreizen via Boxtel, tijdens het overstappen moest ik daar door poortjes gaan.
Daardoor heb ik dus wat extra kosten moeten maken voor de reis, bovenop de vertraging. Eens zien hoe we dat weer terugkrijgen, de Mijn NS-portal ziet het als twee losse reizen
Het gaat inderdaad om de sluiting van de overwegen bij een stop-door schakeling. De tijden daarvan staan letterlijk in de wet, dus kunnen niet zomaar aangepast worden helaas.quote:Op vrijdag 22 september 2017 16:45 schreef dennistd het volgende:
[..]
Volgens mij heeft dat met een stop/door te maken. De eerste overweg na het station is al dicht bij vertrek, maar de tweede nog niet. Zou deze op de normale plek sluiten dan ligt ie te lang dicht. Daarom sluit ie vertraagd. Nooit een probleem totdat er zo snel opgetrokken werd. In Elst wordt daarom volgens mij met groen-8 naar Arnhem vertrokken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |