Maar daarmee krijg je de extra kosten van Tilburg - Den Bosch via Boxtel ipv rechtstreeks niet terug.quote:Op vrijdag 22 september 2017 17:07 schreef iBugged het volgende:
[..]
Als je in je reishistorie de vertraging claimt met de klikbare tekst "Geld terug bij vertraging" bij de eerste reis (naar Boxtel dus), krijg je bij het formulier een dropdown waar je snel je aankomststation kan wijzigen naar je daadwerkelijke eindstation 's-Hertogenbosch.
Nee hoor. Je mag er gewoon van uitgaan dat de overweg dicht ligt als je er overheen rijdt. Zo simpel is het.quote:Op vrijdag 22 september 2017 17:10 schreef James1988 het volgende:
Maar dat weet een machinist toch ook vanwege z'n wegbekendheid?
Zelf gebruik ik eigenlijk nooit meer dan 40%, zelfs met maar 30% trekt dat ding nog veel sneller op dan bijvoorbeeld virm op 100%quote:Op vrijdag 22 september 2017 11:58 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Volgens mij mogen ze bij NSR maar op 60% van het max vermogen optrekken omdat ze hier en daar anders te snel bij overwegen zijn. Bij jou zal het dus wel op max opgetrokken zijn.
daar noem je ook een matsoortquote:Op vrijdag 22 september 2017 17:41 schreef GlenSpey het volgende:
[..]
Zelf gebruik ik eigenlijk nooit meer dan 40%, zelfs met maar 30% trekt dat ding nog veel sneller op dan bijvoorbeeld virm op 100%
Het schijnt dat dit ook één van de problemen bij de Syntus-stellen is.quote:Op vrijdag 22 september 2017 17:47 schreef James1988 het volgende:
Is dat een beperking die alleen geldt voor NSR, of geldt het voor alle FLIRTs die in het land zijn?
Dat mat is dan ook loeizwaar en heeft te weinig aangedreven assen.quote:Op vrijdag 22 september 2017 17:41 schreef GlenSpey het volgende:
[..]
Zelf gebruik ik eigenlijk nooit meer dan 40%, zelfs met maar 30% trekt dat ding nog veel sneller op dan bijvoorbeeld virm op 100%
Heeft dan nog fans/harde kern?quote:Op vrijdag 22 september 2017 18:18 schreef Vjenne12345 het volgende:
Wat is er op station Zwolle aan de hand dan? Rellen, politie etc.
Edit: aah Tokkies van FC Emmen.
blijkbaar, gooi er wat coke in en het is gekkenhuis.quote:Op vrijdag 22 september 2017 18:21 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Heeft dan nog fans/harde kern?
zou ook ff Volendam kunnen zijn disco v.v Staphorstquote:Op vrijdag 22 september 2017 18:22 schreef Vjenne12345 het volgende:
[..]
blijkbaar, gooi er wat coke in en het is gekkenhuis.
Natuurkunde is alweer wat jaar geleden, maar kunnen de onderstations het wel aan?quote:Op vrijdag 22 september 2017 12:03 schreef James1988 het volgende:
[..]
Eens
[..]
Wat is daar de gedachte achter? Reizigerscomfort?
Ik vind het erg fijne treinen trouwens. Gisteren Den Bosch - Nijmegen gedaan in zo'n ding, vandaag Tilburg - Den Bosch via Boxtel.quote:Op vrijdag 22 september 2017 21:24 schreef Bitlord het volgende:
Geldt dat ook voor de nieuwe koning van de niet-Randstedelijke elektrische stoptreinen, de Flirt?
Dat netjes hebben alle moderne treinen. Bij ijzel geeft dat wat problemen zoals we in de afgelopen jaren al gemerkt hebben.quote:Op vrijdag 22 september 2017 21:16 schreef MTL het volgende:
Het heeft weinig tot niets met de stroomvoorziening te maken. Op die lage snelheden heeft de Traxx vrijwel niets nodig. Pas op de hogere snelheden loopt de loc tegen de limieten aan.
De Traxx is heel netjes met de stroomvoorziening, volgens sommige collega's zelfs te netjes.
Die FLIRTino zal voorlopig de panto zeer weinig gaan gebruiken. Hooguit een stukje op het emplacement van Leeuwarden en als die dingen voor reiniging naar Zutphen gaan.quote:Op vrijdag 22 september 2017 21:24 schreef Bitlord het volgende:
Geldt dat ook voor de nieuwe koning van de niet-Randstedelijke elektrische stoptreinen, de Flirt?
(366 bakken in Nederland over een paar jaar plus nog wat Flirt-inõs)
Daar heeft de Traxx weinig moeite mee. Afgelopen winter had het behoorlijk geijzeld en ik moest de eerste ICD van de dag van rijden. De bovenleiding was volledig wit. Op de HSL was het één grote blauwe vlam zo ongeveer van de vlambogen door het slechte contact met de bovenleiding, maar ik kon prima met 160 km/u doorrijden.quote:Op vrijdag 22 september 2017 21:31 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Dat netjes hebben alle moderne treinen. Bij ijzel geeft dat wat problemen zoals we in de afgelopen jaren al gemerkt hebben.
Hoe bedoel je dat? Op de HSL komen de locs wel tegen de volledige 5,6 MW vermogen aan per loc, zonder problemen.quote:Op vrijdag 22 september 2017 21:26 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Ik heb het vermoeden dat dit echt minder dan het halve verhaal is en dat er softwarematig behoorlijke beperkingen ingebouwd zijn. Net zoals bij de Flirts trouwens.
Correct.quote:Op vrijdag 22 september 2017 21:35 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Die FLIRTino zal voorlopig de panto zeer weinig gaan gebruiken. Hooguit een stukje op het emplacement van Leeuwarden en als die dingen voor reiniging naar Zutphen gaan.
In de plannen voor Groningen naar Europark en verder is voor het Arrivadeel voorlopig geen waslijn voorzien en als ik de plannen mag geloven dan zijn het twee volledig gescheiden spoornetten waar je in zuidelijke richting pas bij Haren/Onnen naar NS-spoor kunt wisselen
Jup. Ze zullen wel een accupakket aan boord gaan krijgen om wat kilometers te kunnen halen. Supercondensators redden dat volgens mij nog niet.quote:Op vrijdag 22 september 2017 22:31 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Correct.
Ik hoorde dat de nieuwe Arrivagebakjes electriciteit gaan opwekken bij het remmen. Een beetje vergelijkbaar met de KERS in de Formule 1.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |