abonnement Unibet Coolblue
  Redactie Sport vrijdag 22 september 2017 @ 17:29:41 #151
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_173933018
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 september 2017 17:07 schreef iBugged het volgende:

[..]

Als je in je reishistorie de vertraging claimt met de klikbare tekst "Geld terug bij vertraging" bij de eerste reis (naar Boxtel dus), krijg je bij het formulier een dropdown waar je snel je aankomststation kan wijzigen naar je daadwerkelijke eindstation 's-Hertogenbosch. :)
Maar daarmee krijg je de extra kosten van Tilburg - Den Bosch via Boxtel ipv rechtstreeks niet terug.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_173933039
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 september 2017 17:10 schreef James1988 het volgende:
Maar dat weet een machinist toch ook vanwege z'n wegbekendheid?
Nee hoor. Je mag er gewoon van uitgaan dat de overweg dicht ligt als je er overheen rijdt. Zo simpel is het.
Ooit is daarom dus een tabel opgesteld en in de wet vastgelegd, op basis van de performance van een losse loc (waar een goede en snelle SGM-2 dus behoorlijk bij in de buurt komt) en op basis daarvan zijn de overwegen aangelegd en ingeregeld.
We zitten nu dus met de situatie dat het materieel sneller is dan die hypothetische losse locomotief en dus over een open overweg zou rijden.
Als tijdelijke maatregel is dus gezegd dat de Flirt slechts 60% vermogen mag gebruiken bij het optrekken. Tot deze treinen allemaal aangepast zijn, waardoor ze weer aan de tabel voldoen is die maatregel van kracht.
  Redactie Sport vrijdag 22 september 2017 @ 17:40:24 #153
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_173933152
Is het gezien toekomstige ontwikkelingen (mogelijk 3kV, daardoor nog sneller optrekken) niet beter om de overwegen aan te passen? Dan maar 10 seconden langer dicht, ga je als weggebruiker ook niet dood aan...
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_173933157
quote:
10s.gif Op vrijdag 22 september 2017 11:58 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Volgens mij mogen ze bij NSR maar op 60% van het max vermogen optrekken omdat ze hier en daar anders te snel bij overwegen zijn. Bij jou zal het dus wel op max opgetrokken zijn.
Zelf gebruik ik eigenlijk nooit meer dan 40%, zelfs met maar 30% trekt dat ding nog veel sneller op dan bijvoorbeeld virm op 100%
  vrijdag 22 september 2017 @ 17:47:45 #155
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_173933283
Is dat een beperking die alleen geldt voor NSR, of geldt het voor alle FLIRTs die in het land zijn?
pi_173933298
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 september 2017 17:41 schreef GlenSpey het volgende:

[..]

Zelf gebruik ik eigenlijk nooit meer dan 40%, zelfs met maar 30% trekt dat ding nog veel sneller op dan bijvoorbeeld virm op 100%
daar noem je ook een matsoort
  Redactie Sport vrijdag 22 september 2017 @ 17:56:17 #157
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_173933470
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 september 2017 17:47 schreef James1988 het volgende:
Is dat een beperking die alleen geldt voor NSR, of geldt het voor alle FLIRTs die in het land zijn?
Het schijnt dat dit ook één van de problemen bij de Syntus-stellen is.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 22 september 2017 @ 17:58:35 #158
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_173933524
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 september 2017 17:41 schreef GlenSpey het volgende:

[..]

Zelf gebruik ik eigenlijk nooit meer dan 40%, zelfs met maar 30% trekt dat ding nog veel sneller op dan bijvoorbeeld virm op 100%
Dat mat is dan ook loeizwaar en heeft te weinig aangedreven assen.
Altijd onderweg naar het avontuur
  vrijdag 22 september 2017 @ 18:13:16 #159
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_173933823
Wat is er op station Zwolle aan de hand dan? Rellen, politie etc.

Edit: aah Tokkies van FC Emmen.
  Moderator vrijdag 22 september 2017 @ 18:21:00 #161
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_173933866
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 september 2017 18:18 schreef Vjenne12345 het volgende:
Wat is er op station Zwolle aan de hand dan? Rellen, politie etc.

Edit: aah Tokkies van FC Emmen.
Heeft dan nog fans/harde kern? _O-
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_173933889
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 september 2017 18:21 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Heeft dan nog fans/harde kern? _O-
blijkbaar, gooi er wat coke in en het is gekkenhuis.
pi_173933995
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 september 2017 18:22 schreef Vjenne12345 het volgende:

[..]

blijkbaar, gooi er wat coke in en het is gekkenhuis.
zou ook ff Volendam kunnen zijn disco v.v Staphorst
  Moderator vrijdag 22 september 2017 @ 20:00:16 #164
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_173935283
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 september 2017 18:32 schreef Salatrel het volgende:

[..]

disco v.v Staphorst
Kisteman _O_
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_173936345
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 september 2017 12:03 schreef James1988 het volgende:

[..]

Eens :Y

[..]

Wat is daar de gedachte achter? Reizigerscomfort?
Natuurkunde is alweer wat jaar geleden, maar kunnen de onderstations het wel aan?

Of zoals de Volkskrant al 23 jaar geleden schreef:
https://www.volkskrant.nl/archief/de-spanning-stijgt~a378523/
  vrijdag 22 september 2017 @ 21:12:22 #166
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_173936492
Grappig om te lezen, veel van de dingen die Wolzak noemde zijn er niet gekomen. 25 kV, HSL oost, verdubbeling Utrecht - Arnhem...
pi_173936562
Het heeft weinig tot niets met de stroomvoorziening te maken. Op die lage snelheden heeft de Traxx vrijwel niets nodig. Pas op de hogere snelheden loopt de loc tegen de limieten aan.
De Traxx is heel netjes met de stroomvoorziening, volgens sommige collega's zelfs te netjes. De loc kijkt naar de beschikbare spanning en past daarop de stroomafname aan. Twee locs komen maximaal samen tot 4000A, de maximale stroomafname per trein, maar als de spanning omlaag zakt door te hoge stroomafname van de locs i.c.m. andere treinen, dan vermindert de loc zelf de stroomafname tot de spanning weer op acceptabel niveau zit.
pi_173936693
Geldt dat ook voor de nieuwe koning van de niet-Randstedelijke elektrische stoptreinen, de Flirt?

(366 bakken in Nederland over een paar jaar plus nog wat Flirtiños)

[ Bericht 7% gewijzigd door Bitlord op 22-09-2017 21:32:52 ]
pi_173936729
Ik heb het vermoeden dat dit echt minder dan het halve verhaal is en dat er softwarematig behoorlijke beperkingen ingebouwd zijn. Net zoals bij de Flirts trouwens.
Bier.
  vrijdag 22 september 2017 @ 21:28:50 #170
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_173936755
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 september 2017 21:24 schreef Bitlord het volgende:
Geldt dat ook voor de nieuwe koning van de niet-Randstedelijke elektrische stoptreinen, de Flirt?
Ik vind het erg fijne treinen trouwens. Gisteren Den Bosch - Nijmegen gedaan in zo'n ding, vandaag Tilburg - Den Bosch via Boxtel.

Ik vind mooi.
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 22 september 2017 @ 21:31:30 #171
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_173936805
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 september 2017 21:16 schreef MTL het volgende:
Het heeft weinig tot niets met de stroomvoorziening te maken. Op die lage snelheden heeft de Traxx vrijwel niets nodig. Pas op de hogere snelheden loopt de loc tegen de limieten aan.
De Traxx is heel netjes met de stroomvoorziening, volgens sommige collega's zelfs te netjes.
Dat netjes hebben alle moderne treinen. Bij ijzel geeft dat wat problemen zoals we in de afgelopen jaren al gemerkt hebben.
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 22 september 2017 @ 21:35:56 #172
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_173936884
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 september 2017 21:24 schreef Bitlord het volgende:
Geldt dat ook voor de nieuwe koning van de niet-Randstedelijke elektrische stoptreinen, de Flirt?

(366 bakken in Nederland over een paar jaar plus nog wat Flirt-inõs)
Die FLIRTino zal voorlopig de panto zeer weinig gaan gebruiken. Hooguit een stukje op het emplacement van Leeuwarden en als die dingen voor reiniging naar Zutphen gaan.

In de plannen voor Groningen naar Europark en verder is voor het Arrivadeel voorlopig geen waslijn voorzien en als ik de plannen mag geloven dan zijn het twee volledig gescheiden spoornetten waar je in zuidelijke richting pas bij Haren/Onnen naar NS-spoor kunt wisselen
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_173937323
quote:
14s.gif Op vrijdag 22 september 2017 21:31 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Dat netjes hebben alle moderne treinen. Bij ijzel geeft dat wat problemen zoals we in de afgelopen jaren al gemerkt hebben.
Daar heeft de Traxx weinig moeite mee. Afgelopen winter had het behoorlijk geijzeld en ik moest de eerste ICD van de dag van rijden. De bovenleiding was volledig wit. Op de HSL was het één grote blauwe vlam zo ongeveer van de vlambogen door het slechte contact met de bovenleiding, maar ik kon prima met 160 km/u doorrijden.
En nee, dat is niet goed voor de stroomafnemers en de bovenleiding, maar we moesten het spul ijsvrij krijgen dus het was een soort van schraaptrein.
Ik heb geen enkel probleem gehad.

quote:
0s.gif Op vrijdag 22 september 2017 21:26 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Ik heb het vermoeden dat dit echt minder dan het halve verhaal is en dat er softwarematig behoorlijke beperkingen ingebouwd zijn. Net zoals bij de Flirts trouwens.
Hoe bedoel je dat? Op de HSL komen de locs wel tegen de volledige 5,6 MW vermogen aan per loc, zonder problemen.
De beperking op 1,5 kV is echt ingesteld op 4000A totaal (of 3000A bij één loc) en ik kan die on the fly zelf ook nog verlagen als ik dat wil met een druk op knop (per 100A in te stellen).

Overigens lopen ook de Flirts tegen die beperking aan, die hebben dezelfde limieten ingebouwd.
  vrijdag 22 september 2017 @ 22:31:57 #174
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_173937850
quote:
14s.gif Op vrijdag 22 september 2017 21:35 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Die FLIRTino zal voorlopig de panto zeer weinig gaan gebruiken. Hooguit een stukje op het emplacement van Leeuwarden en als die dingen voor reiniging naar Zutphen gaan.

In de plannen voor Groningen naar Europark en verder is voor het Arrivadeel voorlopig geen waslijn voorzien en als ik de plannen mag geloven dan zijn het twee volledig gescheiden spoornetten waar je in zuidelijke richting pas bij Haren/Onnen naar NS-spoor kunt wisselen
Correct.

Ik hoorde dat de nieuwe Arrivagebakjes electriciteit gaan opwekken bij het remmen. Een beetje vergelijkbaar met de KERS in de Formule 1.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
<a href="https://regenrace.nl" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >regenrace of niet?</a>
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 22 september 2017 @ 22:44:48 #175
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_173938070
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 september 2017 22:31 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

Correct.

Ik hoorde dat de nieuwe Arrivagebakjes electriciteit gaan opwekken bij het remmen. Een beetje vergelijkbaar met de KERS in de Formule 1.
Jup. Ze zullen wel een accupakket aan boord gaan krijgen om wat kilometers te kunnen halen. Supercondensators redden dat volgens mij nog niet.
Altijd onderweg naar het avontuur
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')