abonnement bol.com Unibet Coolblue
  Moderator woensdag 13 september 2017 @ 22:58:17 #26
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_173763376
Ik zit alweer te cringen achter mijn scherm, de hele show, dat keuze moment, het lied zelf, mokka ijs _O-
pi_173763521
quote:
1s.gif Op woensdag 13 september 2017 22:56 schreef Redefine het volgende:

[..]

Dat eerste is wat onze inzendingen vaak hebben. Net niet. Vaak wel een redelijk idee, maar er niet echt voor gaan.

Ik denk zelf dat als ze toen volledig over the top waren gegaan en alles die Sha-la-lie vibe had gehad dat Sieneke de finale had gehaald.

Want ondanks dat het een diep treurig nummer is, is het wel een echte oorwurm.
Ik denk eigenlijk dat die versie van Vinzzent misschien nog wel de finale gehaald zou hebben :o
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
  woensdag 13 september 2017 @ 23:52:38 #28
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_173764521
quote:
0s.gif Op woensdag 13 september 2017 23:04 schreef TheVulture het volgende:

[..]

Ik denk eigenlijk dat die versie van Vinzzent misschien nog wel de finale gehaald zou hebben :o
Niet als ze dat vervolgens net zo halfbakken hadden neer gezet op het podium. Plus dat je altijd moet afwachten hoe die het gedaan had.
Buren wordt doorgeschoven naar morgen.
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
pi_173766622
quote:
1s.gif Op woensdag 13 september 2017 23:52 schreef Redefine het volgende:

[..]

Niet als ze dat vervolgens net zo halfbakken hadden neer gezet op het podium. Plus dat je altijd moet afwachten hoe die het gedaan had.
Da's ook weer zo, al zat er in zijn achtergrondzangers al veel meer schwung dan die 3 heupwiegende zwarte weduwes
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_173766693
quote:
0s.gif Op donderdag 14 september 2017 09:07 schreef TheVulture het volgende:

[..]

Da's ook weer zo, al zat er in zijn achtergrondzangers al veel meer schwung dan die 3 heupwiegende zwarte weduwes
Het hele optreden was inderdaad een stuk energieker.

Het punt blijft natuurlijk wel dat het onwaarschijnlijk is dat de vakjury dit oubollige nummer al te hoog had gezet. Dat blijft eigenlijk het meest bizarre aan het verhaal. Op basis van lobbywerk van vooral de Nederlandse delegatie werd in 2009 de vakjury geherintroduceerd, met het idee dat kwaliteit dan altijd beloond zou worden, ongeacht het aantal buurlanden/diaspora. En vervolgens stuurden we de Toppers en Sieneke. :')
De Sahara is zonder meer erg droog.
pi_173767731
quote:
1s.gif Op donderdag 14 september 2017 09:14 schreef Fred_B het volgende:

[..]

Het hele optreden was inderdaad een stuk energieker.

Het punt blijft natuurlijk wel dat het onwaarschijnlijk is dat de vakjury dit oubollige nummer al te hoog had gezet. Dat blijft eigenlijk het meest bizarre aan het verhaal. Op basis van lobbywerk van vooral de Nederlandse delegatie werd in 2009 de vakjury geherintroduceerd, met het idee dat kwaliteit dan altijd beloond zou worden, ongeacht het aantal buurlanden/diaspora. En vervolgens stuurden we de Toppers en Sieneke. :')
Yup :D

Dat gelobby bij de vakjury hebben we ondertussen trouwens wel prima in de vingers, als je ziet dat Trijntje en Og3ne met hun ook niet bijster interessante nummers wel ineens topscores van de jury's krijgen :7
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_173775289
Ik denk wel dat de versie van Sieneke de enige is die je had kunnen sturen, juist omdat het al zo'n ...nummer is. De versie van Sieneke is de enige die het ook zo dom laat lijken als het is xD.
  vrijdag 15 september 2017 @ 21:56:24 #33
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_173799731
quote:
0s.gif Op donderdag 14 september 2017 09:07 schreef TheVulture het volgende:

[..]

Da's ook weer zo, al zat er in zijn achtergrondzangers al veel meer schwung dan die 3 heupwiegende zwarte weduwes
Ja, maar het zou dan nog afwachten geweest zijn of ze dat ook zo op het ESF hadden gedaan.
Buren wordt doorgeschoven naar morgen.
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
  † In Memoriam † vrijdag 15 september 2017 @ 22:16:35 #34
368283 ato
pi_173800213
Nog steeds een leuk nummer, maar niet ESF waardig.
Toch heeft Sieneke een prima liveperfomance neergezet.
Life can be a bitch, so like it..
pi_173911188
Klasse Fred, heerlijke uiteenzetting.

Dit was echt legendarisch.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  donderdag 21 september 2017 @ 16:44:33 #36
260796 DecoAoreste
aka Aleimon Thimble
pi_173913346
Wel hilarisch om die topics van vroeger terug te lezen. Maar destijds kon ik er niet om lachen. Inmiddels wel. Wat een ellende. _O-
  dinsdag 10 december 2019 @ 14:53:09 #37
403253 Meke
after all this time? always.
pi_190362920
"Weet je zeker dat je dit topic na 809 dagen weer omhoog wilt schoppen?"

JAZEKER, WAT EEN TOPIC _O_ _O_
Zó hard gelachen _O-
Op woensdag 9 september 2020 20:31 schreef Fred_B het volgende:
Meke is de Hans Wiegel van FOK.
De beste mod die we nooit hebben gehad.
pi_190363557
Deze heb ik laatst ook uitgebreid zitten lezen met een fictief bakje popcorn in de hand. :D
Hotapnyc
pi_195569966
Dit is nog steeds de grootste wanprestatie van de NPO deze eeuw. Ik kan er nog steeds niet bij dat er geen noemenswaardige consequenties aan zijn verbonden. Er hadden koppen moeten rollen. De vertoning was ronduit beschamend.
pi_199147783
quote:
‘Sha-la-Sieneke flopte op Eurovisie Songfestival vanwege neporgel’

Pierre Kartner, ook wel bekend als Vader Abraham, denkt dat Sieneke Peeters in 2010 zo enorm is geflopt op het Eurovisie Songfestival omdat ze daar optrad met een neporgel.

Sieneke stond op het Eurovisie-podium met het buitengewoon kneuterige liedje Ik ben verliefd (sha-la-lie). Het was een van de laatste Nederlandse inzendingen in de ‘oude stijl’. Pas in 2013 werd er met Anouk aan het roer een kwaliteitsslag gemaakt bij het Eurovisie-team van de AvroTros.

Neporgel
Maar hoe kan het nou toch dat bijna niemand in Europa op Sieneke stemde? “De uitvoering kon beter”, klaagt Pierre Kartner, de schrijver van haar liedje, in de VARAgids. “Het orgel had een écht Amsterdams orgel moeten zijn. Met een orgeldraaier erbij en dan Sieneke in klederdracht, met een kar vol kaas op de bühne.”

Op die manier laat je het ouderwetse Nederland zien in vol ornaat, aldus Pierre. “Die lijn helemaal doortrekken, want dat is toch Nederland!”

Tweede misser
Omdat een écht orgel te zwaar was voor het glazen Eurovisie-podium, besloot de AvroTros om een neporgel te sturen. Daardoor miste je toch het authentieke gevoel, denkt Pierre.

Welke misser is er nog meer gemaakt? “Ze hadden mij ook achter de piano kunnen zetten; ze kennen me allemaal van de Smurfen. Vroeger stond ‘De vader’ nog wel eens op de cover van de VARAgids. Nu niet.”

Sha-la-lie
Wel staat Pierre nog steeds achter zijn liedje. Sterker nog: hij vindt het jammer dat alles door Anouk zo is veranderd. “Ik vind het jammer dat we qua keuze steeds verder afdrijven van die sfeer. Mensen willen vermaakt worden. Als in een circus, het moet een feest zijn. Waarom nou niet ‘Sha-la-lie’?”
:D _O-
  zondag 25 april 2021 @ 10:23:44 #41
478909 molloot200
alles muziek.
pi_199148088
quote:
10s.gif Op zondag 25 april 2021 09:48 schreef 18.32 het volgende:

[..]

:D _O-
_O- Laat dit soort mensen alsjeblieft zo ver mogelijk van Eurovisie afblijven :')
  zondag 25 april 2021 @ 10:34:21 #42
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_199148171
quote:
10s.gif Op zondag 25 april 2021 09:48 schreef 18.32 het volgende:

[..]

:D _O-
Die man leeft nog steeds in 1975. :')
  Moderator zondag 25 april 2021 @ 11:21:23 #43
375570 crew  Cyan9
pi_199148604
quote:
10s.gif Op zondag 25 april 2021 09:48 schreef 18.32 het volgende:

[..]

:D _O-
Jeez, die man is echt totaal van de wereld.
Ongeïnteresseerd maar toch aanwezig.
pi_199150064
quote:
“De uitvoering kon beter”, klaagt Pierre Kartner, de schrijver van haar liedje, in de VARAgids. “Het orgel had een écht Amsterdams orgel moeten zijn. Met een orgeldraaier erbij en dan Sieneke in klederdracht, met een kar vol kaas op de bühne.”

Op die manier laat je het ouderwetse Nederland zien in vol ornaat, aldus Pierre. “Die lijn helemaal doortrekken, want dat is toch Nederland!”
Dit is op zich wel waar. Met een meer over de top optreden had dit beter kunnen scoren bij de televoters.

Hoe hij zichzelf tussen dat bonte avond-gezelschap in klederdracht indruk zou zien maken achter de piano is mij overigens wel een raadsel.
De Sahara is zonder meer erg droog.
pi_199151692
quote:
0s.gif Op zondag 25 april 2021 13:15 schreef Fred_B het volgende:

[..]

Dit is op zich wel waar. Met een meer over de top optreden had dit beter kunnen scoren bij de televoters.

Hoe hij zichzelf tussen dat bonte avond-gezelschap in klederdracht indruk zou zien maken achter de piano is mij overigens wel een raadsel.
Meer over the top kun je alleen maar gaan als je gevoel voor ironie hebt. Dat is nou precies waar het Kartner, de Tros en Marianne Weber aan ontbreekt.
pi_199152215
Je moet er trouwens toch niet aan denken dat de mensen die verantwoordelijk waren voor die beschamende avond tv (en alles wat daaraan vooraf ging en daarna nog volgde) nu verantwoordelijk waren voor Rotterdam 2021.
pi_199154015
Vermakelijk en kwalitatief gezien vond (en vind) ik het zelfs een verbetering in vergelijking met De Toppers het jaar ervoor.
pi_199155311
Ach kom nou dat lied had door niemand gered kunnen worden. Zelfs Anouk of Duncan had er niets van kunnen maken. Duidelijk iemand die nog nooit naar het songfestival heeft gekeken :? :')
pi_199155423
Of is dat artikel van de Speld? _O-
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')