abonnement Unibet Coolblue
pi_173691943
Ik hoorde een inboorling roepen naar een cameraploeg dat zij kip en rijst nodig had. :')
Moest meteen aan FC Kip van Jandino denken. :@
pi_173693472
Probeer te doneren op Rode kruis giro 5125 maar ik zie steeds dit :(

Kan geen veilige verbinding maken met deze pagina
Dit kan zijn omdat de site gebruikmaakt van verouderde of onveilige TLS-beveiligingsinstellingen. Als dit blijft gebeuren, kunt u proberen contact op te nemen met de eigenaar van de website.
Mijn Nederlands is bagger dat is bij mij bekend !!!!
  zondag 10 september 2017 @ 14:49:23 #153
21467 franske19
Hit the deck!
pi_173694188
quote:
14s.gif Op zondag 10 september 2017 00:43 schreef Vallon het volgende:

[..]

OK. so be(tter) it. Was hier, bam een erg heel groot aanhangbord waarbij m'n eerste gevoel was Jôh kan je niet lezen.... :P Thx.

Vwb die vliegtuigen van de NL overheid... heeft defensie sws nauwelijks grote vliegmagazijnen en de paar vliegtuigen die defensie daar heeft, zijn kleintjes (de Canadese DASH8) ingericht voor kustbewaking waar hooguit 20-30 man of 6000kg mee kan worden vervoerd. Niet bepaald een type om te gebruiken voor grootschalige evacuatie. De Amerikanen pakken dat soort dingen wat beter aan.
De DASH8 waar jij het over hebt is niet eens van defensie, dat is een toestel wat door de kustwacht wordt geleased. Defensie heeft beschikking over exact dezelfde toestellen als de VS (C130 en C17), alleen natuurlijk wel een veel kleiner aantal.

Als we eens beginnen met een fatsoenlijk bedrag aan defensie uit te geven dan kunnen die aantallen uitgebreid worden.
"The wolves will come again," said Jojen solemnly. - George R.R. Martin
pi_173696201
Wel erg slecht van de politiek hier dat er zo ontzettend laat pas de noodtoestand uitgeroepen is.
In praktisch alle landen wordt dat al op het moment van de ramp zelf gedaan, zelfs op voorhand, zodat er direct alle mogelijkheden zijn om te reageren.
Maar hier is alles veel te laten terwijl de problemen wel aan te zien komen waren.
pi_173696238
quote:
0s.gif Op zondag 10 september 2017 14:49 schreef franske19 het volgende:

[..]

De DASH8 waar jij het over hebt is niet eens van defensie, dat is een toestel wat door de kustwacht wordt geleased. Defensie heeft beschikking over exact dezelfde toestellen als de VS (C130 en C17), alleen natuurlijk wel een veel kleiner aantal.

Als we eens beginnen met een fatsoenlijk bedrag aan defensie uit te geven dan kunnen die aantallen uitgebreid worden.
Nederland zit in een pool transportvliegtuigen dus kan per jaar x aantal uur Duitse en Italiaanse vliegtuigen reserveren.
Maar wellicht is dat wel een kwestie van maanden vantevoren reserveren.
  zondag 10 september 2017 @ 17:39:22 #156
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_173697102
quote:
0s.gif Op zondag 10 september 2017 14:49 schreef franske19 het volgende:

[..]

De DASH8 waar jij het over hebt is niet eens van defensie, dat is een toestel wat door de kustwacht wordt geleased. Defensie heeft beschikking over exact dezelfde toestellen als de VS (C130 en C17), alleen natuurlijk wel een veel kleiner aantal.

Als we eens beginnen met een fatsoenlijk bedrag aan defensie uit te geven dan kunnen die aantallen uitgebreid worden.
Defensie wordt idd zo bijna belachelijk met zń lenen/huren en delen.
We hebben idd zelf vier C130's (propeller ding) maar de C17 is/was nieuw voor mij. Offtopic: Indertijd met MH17 stelde de Australiërs dat ter beschikking.

Naar ik nu begrijp uit dit is die C17 (jet) niet van ons maar hebben die in gemeenschappelijk gebruik met 12 andere landen. Kortom, we hebben er geen flikker over te zeggen en niet bepaald handig om er op te rekenen.
Een ramp komt meestal bij iedereen te gelijk en dan grijp je altijd mis wanneer je hulpmaterieel (niet zo slim) deelt.

[ Bericht 3% gewijzigd door Vallon op 10-09-2017 17:45:41 (4 ipv 2 C130's) ]
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  zondag 10 september 2017 @ 18:39:44 #157
21467 franske19
Hit the deck!
pi_173697968
quote:
11s.gif Op zondag 10 september 2017 17:39 schreef Vallon het volgende:

[..]

Defensie wordt idd zo bijna belachelijk met zń lenen/huren en delen.
We hebben idd zelf vier C130's (propeller ding) maar de C17 is/was nieuw voor mij. Offtopic: Indertijd met MH17 stelde de Australiërs dat ter beschikking.

Naar ik nu begrijp uit dit is die C17 (jet) niet van ons maar hebben die in gemeenschappelijk gebruik met 12 andere landen. Kortom, we hebben er geen flikker over te zeggen en niet bepaald handig om er op te rekenen.
Een ramp komt meestal bij iedereen te gelijk en dan grijp je altijd mis wanneer je hulpmaterieel (niet zo slim) deelt.
We kunnen die C17 inzetten wanneer we willen. Dat is het hele punt van die samenwerking. Daar betalen we ook voor. Ben zelf voorstander van het aanschaffen van eigen C17 toestellen maar dan moet je meer geld uitgeven aan defensie. Bovendien is uitbreiding van meer tactisch transport (C130) waarschijnlijk nuttiger dan strategisch transport (C17, C5).
"The wolves will come again," said Jojen solemnly. - George R.R. Martin
  zondag 10 september 2017 @ 20:23:06 #158
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_173700458
quote:
0s.gif Op zondag 10 september 2017 18:39 schreef franske19 het volgende:

[..]

We kunnen die C17 inzetten wanneer we willen. Dat is het hele punt van die samenwerking. Daar betalen we ook voor. Ben zelf voorstander van het aanschaffen van eigen C17 toestellen maar dan moet je meer geld uitgeven aan defensie. Bovendien is uitbreiding van meer tactisch transport (C130) waarschijnlijk nuttiger dan strategisch transport (C17, C5).
Dat inzetten wanneer je zg. wilt staat leuk op papier en vergelijkbaar met deelauto's die je kunt gebruiken mits ze niet in gebruik zijn.....

Welk vliegtuig beter/strategischer is kan ik niet goed beoordelen en zal afhankelijk zijn van het terrein icm doel. Ongeacht, heb ik zelf meer wat vertrouwen in zaken die je zelf beschikbaar hebt/houdt. Helaas is "onze" defensie meer een optelsom geworden van gewortelde veronderstellingen dan dat het totaal gezien nog wat substantieel kan machtverheffen.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_173701670
Is de Zeven Provincieen al onderweg?
pi_173708344
quote:
0s.gif Op zondag 10 september 2017 16:39 schreef bianconeri het volgende:
Wel erg slecht van de politiek hier dat er zo ontzettend laat pas de noodtoestand uitgeroepen is.
In praktisch alle landen wordt dat al op het moment van de ramp zelf gedaan, zelfs op voorhand, zodat er direct alle mogelijkheden zijn om te reageren.
Maar hier is alles veel te laten terwijl de problemen wel aan te zien komen waren.
Van het bestuur van Sint Maarten bedoel je dan neem ik aan? Die namen het allemaal niet zo serieus las ik pas ergens.
pi_173708446
quote:
0s.gif Op zondag 10 september 2017 16:39 schreef bianconeri het volgende:
Wel erg slecht van de politiek hier dat er zo ontzettend laat pas de noodtoestand uitgeroepen is.
In praktisch alle landen wordt dat al op het moment van de ramp zelf gedaan, zelfs op voorhand, zodat er direct alle mogelijkheden zijn om te reageren.
Maar hier is alles veel te laten terwijl de problemen wel aan te zien komen waren.
De noodtoestand is in beginsel een taak van de regering van sint maarten.
speak only if it improves the silence.
pi_173708478
quote:
0s.gif Op maandag 11 september 2017 09:39 schreef TjjWester het volgende:

[..]

De noodtoestand is in beginsel een taak van de regering van sint maarten.
Niet alleen in beginsel. Men is gewoon geheel verantwoordelijk sinds men 'onafhankelijk' is. Ik hoop ook trouwens enorm dat Nederland zelf de heropbouw gaat begeleiden en niet domweg geld over gaat maken naar Sint Marten. Dat wil het bestuur daar graag.
  maandag 11 september 2017 @ 09:42:28 #164
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_173708496
quote:
0s.gif Op maandag 11 september 2017 09:41 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Niet alleen in beginsel. Men is gewoon geheel verantwoordelijk sinds men 'onafhankelijk' is. Ik hoop ook trouwens enorm dat Nederland zelf de heropbouw gaat begeleiden en niet domweg geld over gaat maken naar Sint Marten. Dat wil het bestuur daar graag.
Zodat ze het weer in eigen zak kunnen steken zeker.
  maandag 11 september 2017 @ 09:44:00 #165
32597 ShaoliN
*BLiNg bLiNG*
pi_173708524
quote:
0s.gif Op zondag 10 september 2017 14:49 schreef franske19 het volgende:

[..]

De DASH8 waar jij het over hebt is niet eens van defensie, dat is een toestel wat door de kustwacht wordt geleased. Defensie heeft beschikking over exact dezelfde toestellen als de VS (C130 en C17), alleen natuurlijk wel een veel kleiner aantal.

Als we eens beginnen met een fatsoenlijk bedrag aan defensie uit te geven dan kunnen die aantallen uitgebreid worden.
Nl heeft geen C17 toch?
pi_173708528
quote:
0s.gif Op maandag 11 september 2017 09:41 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Niet alleen in beginsel. Men is gewoon geheel verantwoordelijk sinds men 'onafhankelijk' is. Ik hoop ook trouwens enorm dat Nederland zelf de heropbouw gaat begeleiden en niet domweg geld over gaat maken naar Sint Marten. Dat wil het bestuur daar graag.
Kennelijk niet, het is compleet onmogelijk om het parlement bij een te roepen of zoals de premier zei als ik wil vergaderen moet ik iedereen persoonlijk ophalen, dus is mijn conclusie dat nederland de noodtoestand heeft uitgeroepen.

Al kun je je afvragen hoe legaal dat is.
speak only if it improves the silence.
pi_173708545
quote:
0s.gif Op maandag 11 september 2017 09:42 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Zodat ze het weer in eigen zak kunnen steken zeker.
Zonder twijfel. Corruptie is daar groots. Nederland wil daar al jarenlang iets aan doen maar men wil zelf niet. Prima dat we hen nu gaan helpen. Maar wel met duidelijke voorwaarden.
pi_173708561
quote:
0s.gif Op maandag 11 september 2017 09:44 schreef TjjWester het volgende:

[..]

Kennelijk niet, het is compleet onmogelijk om het parlement bij een te roepen of zoals de premier zei als ik wil vergaderen moet ik iedereen persoonlijk ophalen, dus is mijn conclusie dat nederland de noodtoestand heeft uitgeroepen.

Al kun je je afvragen hoe legaal dat is.
Niet legaal zolang het bestuur daar er niet om heeft gevraagd. Maar dat heeft men vast wel gedaan. Nu heeft men Nederland keihard nodig.......
pi_173708570
quote:
0s.gif Op maandag 11 september 2017 09:45 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Zonder twijfel. Corruptie is daar groots. Nederland wil daar al jarenlang iets aan doen maar men wil zelf niet. Prima dat we hen nu gaan helpen. Maar wel met duidelijke voorwaarden.
Corruptie is niet het grootste probleem, sint maarten heeft de nodige schulden(ook bij ons) en plassterk zit ze achter de veren, de regering zou waarschijnlijk het wederopbouw budget graag gebruiken om die af te lossen.
speak only if it improves the silence.
pi_173708590
quote:
0s.gif Op maandag 11 september 2017 09:46 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Niet legaal zolang het bestuur daar er niet om heeft gevraagd. Maar dat heeft men vast wel gedaan. Nu heeft men Nederland keihard nodig.......
Formeel kan alleen de premier, gesteund door een meerderheid van het parlement, de noodtoestand uitroepen, nederland kan dat dus niet.
speak only if it improves the silence.
pi_173708602
quote:
0s.gif Op maandag 11 september 2017 09:47 schreef TjjWester het volgende:

[..]

Corruptie is niet het grootste probleem, sint maarten heeft de nodige schulden(ook bij ons) en plassterk zit ze achter de veren, de regering zou waarschijnlijk het wederopbouw budget graag gebruiken om die af te lossen.
Men heeft idd allerlei problemen. Maar goed....men heeft zelf gekozen voor het zelfstandig zijn. Alles draait op toeristen en rijke mensen die daar ook wonen. Dan moet je als land zorgen dat je daaruit een pot gaat opbouwen voor noodgevallen. Daarnaast enig plan hebben voor als dit soort dingen gebeuren. Dat gebeurt dus niet. Het gaat allemaal goed zolang de zon schijnt. Dat is niet waar het om gaat bij een land besturen.
pi_173708605
quote:
0s.gif Op maandag 11 september 2017 09:48 schreef TjjWester het volgende:

[..]

Formeel kan alleen de premier, gesteund door een meerderheid van het parlement, de noodtoestand uitroepen, nederland kan dat dus niet.
Idd.
pi_173708630
quote:
0s.gif Op maandag 11 september 2017 09:49 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Men heeft idd allerlei problemen. Maar goed....men heeft zelf gekozen voor het zelfstandig zijn. Alles draait op toeristen en rijke mensen die daar ook wonen. Dan moet je als land zorgen dat je daaruit een pot gaat opbouwen voor noodgevallen. Daarnaast enig plan hebben voor als dit soort dingen gebeuren. Dat gebeurt dus niet. Het gaat allemaal goed zolang de zon schijnt. Dat is niet waar het om gaat bij een land besturen.
Hoe kun je sparen voor noodgevallen als je schulden hebt en steeds word gedreigt om onder curatele gesteld teworden?
speak only if it improves the silence.
pi_173708638
quote:
0s.gif Op maandag 11 september 2017 09:50 schreef TjjWester het volgende:

[..]

Hoe kun je sparen voor noodgevallen als je schulden hebt en steeds word gedreigt om onder curatele gesteld teworden?
Dan ben je misschien niet zelfstandig genoeg om zelfstandig te zijn.......
pi_173708666
quote:
0s.gif Op maandag 11 september 2017 09:51 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Dan ben je misschien niet zelfstandig genoeg om zelfstandig te zijn.......
De beste oplossing zou zijn om het franse en het nederlandse gedeelte samen te voegen! Maar ik denk dat sint maarten verder laten gaan als bijzonder gemeente ook niet werkt.
speak only if it improves the silence.
pi_173708695
quote:
0s.gif Op maandag 11 september 2017 09:52 schreef TjjWester het volgende:

[..]

De beste oplossing zou zijn om het franse en het nederlandse gedeelte samen te voegen! Maar ik denk dat sint maarten verder laten gaan als bijzonder gemeente ook niet werkt.
Dat wordt veel te ingewikkeld. Men heeft de keus gemaakt. Dat terugdraaien lijkt mij ook niet echt meer een optie. Maar men moet wel goed beseffen dat je niet in moeilijke tijden ineens terug kan vallen op Nederland. Dat lijkt op bepaalde oost Europese landen die bij Europa horen en wel de krenten willen. Dat irriteert.
pi_173708712
quote:
0s.gif Op maandag 11 september 2017 09:54 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Dat wordt veel te ingewikkeld. Men heeft de keus gemaakt. Dat terugdraaien lijkt mij ook niet echt meer een optie. Maar men moet wel goed beseffen dat je niet in moeilijke tijden ineens terug kan vallen op Nederland. Dat lijkt op bepaalde oost Europese landen die bij Europa horen en wel de krenten willen. Dat irriteert.
Het verschil is dat het koninkrijkstatuut nederland verplicht om hulp te bieden aan sint maarten, we moeten wel.
speak only if it improves the silence.
pi_173708721
quote:
0s.gif Op maandag 11 september 2017 09:56 schreef TjjWester het volgende:

[..]

Het verschil is dat het koninkrijkstatuut nederland verplicht om hulp te bieden aan sint maarten, we moeten wel.
Dat wist ik niet. Kortom: weer een fantastische deal voor zo'n land. We mogen niets zeggen maar wel betalen.
pi_173708738
quote:
0s.gif Op maandag 11 september 2017 09:56 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Dat wist ik niet. Kortom: weer een fantastische deal voor zo'n land. We mogen niets zeggen maar wel betalen.
Over een wederopbouw budget is niks geregeld, maar nederland is wel verplicht voor eigen rekenng te hulp te schieten bij dit soort rampen.
speak only if it improves the silence.
pi_173708782
quote:
0s.gif Op maandag 11 september 2017 09:58 schreef TjjWester het volgende:

[..]

Over een wederopbouw budget is niks geregeld, maar nederland is wel verplicht voor eigen rekenng te hulp te schieten bij dit soort rampen.
Heel erg eenzijdig dus. Dat moeten we als het kan maar opzeggen dan. Men wilde zelfstandig zijn. Dan kun je als Nederland nog een tijd lang helpen. Daarna moet iemand het zelf doen. Maar het is weer typisch dat we zo'n deal hebben gemaakt. Zeer waarschijnlijk zonder einde.
pi_173708868
quote:
0s.gif Op maandag 11 september 2017 10:01 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Heel erg eenzijdig dus. Dat moeten we als het kan maar opzeggen dan. Men wilde zelfstandig zijn. Dan kun je als Nederland nog een tijd lang helpen. Daarna moet iemand het zelf doen. Maar het is weer typisch dat we zo'n deal hebben gemaakt. Zeer waarschijnlijk zonder einde.
Formeel zouden sint maarten curaçao en aruba ook ons moeten helpen bij een ramp.

Uitstappen kan alleen door het koninkrijk te verlaten, dan zijn we onze koning ook kwijt.
speak only if it improves the silence.
  maandag 11 september 2017 @ 10:58:53 #182
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_173709533
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 september 2017 22:14 schreef WammesWaggel het volgende:
Zojuist een wanhopige manager van een hotel vol bange mensen in Nieuwsuur.
Die ziet geen mariniers, niks.

Waar is de luchtmobiele brigade? Parachutisten kunnen daar gewoon springen met een korte vlucht vanuit Puerto Rico.
Die zit in Mali.
En er is nogal wat bezuinigd op defensie, heel veel bezuinigd, daar hebben ze nauwelijks nog middelen.
Beetje pang pang roepen tegen plunderaars met machettes
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  maandag 11 september 2017 @ 11:00:15 #183
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_173709541
quote:
0s.gif Op maandag 11 september 2017 09:45 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Zonder twijfel. Corruptie is daar groots. Nederland wil daar al jarenlang iets aan doen maar men wil zelf niet. Prima dat we hen nu gaan helpen. Maar wel met duidelijke voorwaarden.
Nee, St Maarten wil niet dat Nederland zich ermee bemoeit.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_173709920
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 september 2017 22:14 schreef WammesWaggel het volgende:
Zojuist een wanhopige manager van een hotel vol bange mensen in Nieuwsuur.
Die ziet geen mariniers, niks.

Waar is de luchtmobiele brigade? Parachutisten kunnen daar gewoon springen met een korte vlucht vanuit Puerto Rico.
Als bezuiniging onderdeel geworden van de Duitse krijgsmacht :') .
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  maandag 11 september 2017 @ 11:38:19 #185
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_173709962
quote:
0s.gif Op maandag 11 september 2017 11:35 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Als bezuiniging onderdeel geworden van de Duitse krijgsmacht :') .
Het 13e bat is trouwens vanmorgen vertrokken naar st maarten
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_173709976
We kunnen wel geld sturen maar er zit daar geen goed bestuur. Idiote regeling gemaakt destijds, Nederland is de baas maar ook weer niet. Nederland is alleen de baas als het St Maarten uitkomt.
Net zoiets als met de veehouderij in Nederland: die checkt zichzelf maar als het uit de hand loopt mag de regering met een zak geld klaarstaan.
pi_173709986
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 september 2017 12:16 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
Dit soort mensen :')

sanderphilipse twitterde op vrijdag 08-09-2017 om 09:23:16 Implicatie: mensen die niet willen verhongeren zijn een dreiging ipv hulpbehoevenden https://t.co/rnOfw7cOcR reageer retweet
manjureijmer twitterde op vrijdag 08-09-2017 om 09:31:19 Las 'm laatst uit Amerika maar geldt ook voor ons: PLUNDEREN 👏🏾 NA 👏🏾EEN👏🏾RAMP👏🏾HEET👏🏾GEWOON👏🏾OVERLEVEN👏🏾 https://t.co/4CHFfnMU54 reageer retweet
Yep, met kapmessen en wapens huizen, juweliers en elektronica winkels leegplunderen zorgt voor een lekkere gevulde maag. Let wel op, zo'n Samsung flatscreen kan zwaar op de maag liggen.
Absoluut niet goed te praten en is inderdaad agressief en crimineel, maar het kan straks wel verkocht worden wat vervolgens weer voor wederopbouw voor eigen huis kan zorgen en je kan er daarna ook nog voedsel van kopen. Ja mensen worden nou eenmaal crimineel in paniek situaties en wanneer je weinig meer hebt, of je nou een melkwitte huid heb of een zwarte huid.
pi_173710008
quote:
0s.gif Op zondag 10 september 2017 08:44 schreef Elzies het volgende:

[..]

Niet alleen flatscreens, Ook juwelierszaken werden op ordinaire wijze geplunderd.
Crimineel inderdaad, ook erg treurig voor de mensen die wel alleen voedsel plunderen omdat ze anders verhongeren.
pi_173710226
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 september 2017 22:05 schreef Greys het volgende:

[..]

Onderstaande KLM meneer zal die vluchten wel kunnen onderscheiden leek me..

[ afbeelding ]
Dit geeft het verschil al aan:

quote:
Six C-130 aircraft from the Puerto Rico, New York and Kentucky Air National Guard are providing the flights, which take 45 minutes each way to Puerto Rico. Two HH-60 Guard helicopters are also assisting.
Dat zijn er meer dan de hele NL luchtmacht heeft.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_173710410
quote:
1s.gif Op maandag 11 september 2017 11:38 schreef Pietverdriet het volgende:
13e bat
Als men hier eens aan denkt als men weer gaat stemmen op popi jopi's die defensie weg willen hebben. Bij MH17 hetzelfde hadden zelf de vliegtuigen niet en hadden geluk dat Australië ook geraakt was.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_173713637
quote:
0s.gif Op maandag 11 september 2017 10:58 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Die zit in Mali.
En er is nogal wat bezuinigd op defensie, heel veel bezuinigd, daar hebben ze nauwelijks nog middelen.
Beetje pang pang roepen tegen plunderaars met machettes
Het grootste probleem is dat je ze niet kunt oppakken!
speak only if it improves the silence.
pi_173713691
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 september 2017 22:05 schreef Greys het volgende:

[..]

Onderstaande KLM meneer zal die vluchten wel kunnen onderscheiden leek me..

[ afbeelding ]
Die amerikanen zijn inderdaad hun onderdanen aan het weg halen maar dat is verschrikkelijk egoistisch, ze nemen daarmee heel veel luchthavencapaciteit in die toch al beperkt is.
speak only if it improves the silence.
pi_173713970
quote:
0s.gif Op maandag 11 september 2017 15:16 schreef TjjWester het volgende:

[..]

Die amerikanen zijn inderdaad hun onderdanen aan het weg halen maar dat is verschrikkelijk egoistisch, ze nemen daarmee heel veel luchthavencapaciteit in die toch al beperkt is.
Nu zij klaar zijn is het niet alsof het ene na het andere Nederlandse vliegtuig daar aan het landen is, een paar per dag max.
pi_173713982
quote:
0s.gif Op maandag 11 september 2017 11:42 schreef Apekoek het volgende:

[..]

Crimineel inderdaad, ook erg treurig voor de mensen die wel alleen voedsel plunderen omdat ze anders verhongeren.
Natuurlijk begrijp ik best dat supermarkten en andere levensmiddelenzaken worden leeggehaald.

Maar wat moet je nu in hemelsnaam met een flatscreen tv als alles al in puin ligt?

Hoe verschrikkelijk ook, ik ben de overdaad aan Sint Maarten nieuws nu wel een beetje zat aan het worden. Het gros van alle Nederlanders zou Sint Maarten niet eens op een geografische kaart weten aan te wijzen.

Bij de aardbeving in Mexico zijn tig meer slachtoffers gevallen en daar hoor je nauwelijks iets over.
pi_173714012
quote:
6s.gif Op maandag 11 september 2017 15:35 schreef WammesWaggel het volgende:

[..]

Nu zij klaar zijn is het niet alsof het ene na het andere Nederlandse vliegtuig daar aan het landen is, een paar per dag max.
Nee maar zover ik begrepen heb zijn de vluchten met prioriteitspatienten nodeloos vertraagd geweest door die kut amerikanen, ikke ikke ikke.
speak only if it improves the silence.
pi_173714080
quote:
0s.gif Op maandag 11 september 2017 15:36 schreef Elzies het volgende:

[..]

Natuurlijk begrijp ik best dat supermarkten en andere levensmiddelenzaken worden leeggehaald.

Maar wat moet je nu in hemelsnaam met een flatscreen tv als alles al in puin ligt?

Hoe verschrikkelijk ook, ik ben de overdaad aan Sint Maarten nieuws nu wel een beetje zat aan het worden. Het gros van alle Nederlanders zou Sint Maarten niet eens op een geografische kaart weten aan te wijzen.

Bij de aardbeving in Mexico zijn tig meer slachtoffers gevallen en daar hoor je nauwelijks iets over.
Sint Maarten is onderdeel van Het Koninkrijk der Nederlanden, Mexico niet. Daarom hoor je er meer over, is allemaal geen rocket science.
pi_173714192
quote:
0s.gif Op maandag 11 september 2017 15:39 schreef TjjWester het volgende:

[..]

Nee maar zover ik begrepen heb zijn de vluchten met prioriteitspatienten nodeloos vertraagd geweest door die kut amerikanen, ikke ikke ikke.
Daar heb ik mijn twijfels over.
Die patiënten hadden natuurlijk al weg moeten zijn trouwens voor de orkaan arriveerde.
pi_173714197
quote:
0s.gif Op maandag 11 september 2017 15:42 schreef Apekoek het volgende:

[..]

Sint Maarten is onderdeel van Het Koninkrijk der Nederlanden, Mexico niet. Daarom hoor je er meer over, is allemaal geen rocket science.
Dat begrijp ik, maar dan nog vind ik dat er sprake is van eentonige overdaad.
pi_173714310
quote:
7s.gif Op maandag 11 september 2017 15:48 schreef WammesWaggel het volgende:

[..]

Die patiënten hadden natuurlijk al weg moeten zijn trouwens voor de orkaan arriveerde.
Dat mocht niet!!!
speak only if it improves the silence.
pi_173714458
quote:
0s.gif Op maandag 11 september 2017 15:53 schreef TjjWester het volgende:

[..]

Dat mocht niet!!!
Van die vuige Trump zeker? :(
pi_173714464
quote:
0s.gif Op maandag 11 september 2017 15:48 schreef Elzies het volgende:

[..]

Dat begrijp ik, maar dan nog vind ik dat er sprake is van eentonige overdaad.
Dat kan, dat heb ik weer met ander nieuws.
pi_173714593
quote:
10s.gif Op maandag 11 september 2017 16:01 schreef WammesWaggel het volgende:

[..]

Van die vuige Trump zeker? :(
Het lokale bestuur heeft zijn schouders opgehaald en deed vrij lachwekkend over de aanstormende orkaan.

Het lokale bestuur was inprincipeverantwoordelijk.

Nederland dient de zelfstandigheid te respecteren en miet te hulp schieten als sint maarten het zelf niet meer red staat in het koninkrijksstatuut.

Blijft over de gezamelijke defensie, de defensie is van het koninkrijk niet van nederland, kennelijk kon ook die geen opdracht worden verleent zonder de zelfstandige positie van sint maarten te ondermijnen.

.

Nederland moest dus wachten totdat de ramp voltrokken was.
speak only if it improves the silence.
pi_173714679
quote:
0s.gif Op maandag 11 september 2017 15:48 schreef Elzies het volgende:

[..]

Dat begrijp ik, maar dan nog vind ik dat er sprake is van eentonige overdaad.
Het is al raar dat alle aandacht uitgaat naar dat eiland (en niet naar buureilanden) maar er wordt ook nog eens onderscheid gemaakt tussen het Franse deel en Nederlandse deel. "Nederlandse"doden schijnen veel erger te zijn. En dat bij de NPO. :D Vergeleken met het nationalisme wat ze bij de NPO uitbraken is Wilders een multiculti-globalist. |:( En maar klagen over nationalisme. En nationalisten maar wegzetten als verschrikkelijke mensen. Wat een walgelijk hypocriet gezelschap is dat ook he.
pi_173714902
quote:
0s.gif Op maandag 11 september 2017 16:13 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Het is al raar dat alle aandacht uitgaat naar dat eiland (en niet naar buureilanden) maar er wordt ook nog eens onderscheid gemaakt tussen het Franse deel en Nederlandse deel. "Nederlandse"doden schijnen veel erger te zijn. En dat bij de NPO. :D Vergeleken met het nationalisme wat ze bij de NPO uitbraken is Wilders een multiculti-globalist. |:( En maar klagen over nationalisme. En nationalisten maar wegzetten als verschrikkelijke mensen. Wat een walgelijk hypocriet gezelschap is dat ook he.
Er wordt nu inderdaad op hypocriete wijze van beide walletjes gesnoept. En dan druk ik me nog diplomatieke wijze uit. ;)

Maar goed, daar kunnen die getroffenen natuurlijk weinig aan doen. Overdaad schaadt. Op een gegeven moment is de impact weg. Misschien is die bij mij wat vroeger weg dan bij een ander.
  maandag 11 september 2017 @ 17:56:11 #205
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_173716114
quote:
0s.gif Op maandag 11 september 2017 15:39 schreef TjjWester het volgende:

[..]

Nee maar zover ik begrepen heb zijn de vluchten met prioriteitspatienten nodeloos vertraagd geweest door die kut amerikanen, ikke ikke ikke.
Duidelijk, NL bezuinigd defensie kapot maar het zijn kutamerikanen die de schuld zijn..
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_173716236
quote:
1s.gif Op maandag 11 september 2017 17:56 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Duidelijk, NL bezuinigd defensie kapot maar het zijn kutamerikanen die de schuld zijn..
Er is geen enkele redenen om meteen heel veel capaciteit op te eisen, de amerikanen hadden ook prima maandag/dinsdag kunnen beginnen met evacuren zoals nederland ze gevraagd heeft.
speak only if it improves the silence.
  maandag 11 september 2017 @ 18:04:45 #207
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_173716276
quote:
0s.gif Op maandag 11 september 2017 18:01 schreef TjjWester het volgende:

[..]

Er is geen enkele redenen om meteen heel veel capaciteit op te eisen, de amerikanen hadden ook prima maandag/dinsdag kunnen beginnen met evacuren zoals nederland ze gevraagd heeft.
Waarom, voor die twee vluchten die NL wel kan uitvoeren?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_173716326
quote:
0s.gif Op maandag 11 september 2017 18:01 schreef TjjWester het volgende:

[..]

Er is geen enkele redenen om meteen heel veel capaciteit op te eisen, de amerikanen hadden ook prima maandag/dinsdag kunnen beginnen met evacuren zoals nederland ze gevraagd heeft.
Je laat je burgers toch niet stikken op een eiland zonder water terwijl er nog een orkaan aankomt?
Oh, wait.
pi_173716497
"Academics, people who know the word for coal in seventeen languages but gape and stammer when asked to lay a fire."
  maandag 11 september 2017 @ 20:00:26 #210
21467 franske19
Hit the deck!
pi_173718588
quote:
1s.gif Op maandag 11 september 2017 18:04 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Waarom, voor die twee vluchten die NL wel kan uitvoeren?
quote:
10s.gif Op maandag 11 september 2017 18:08 schreef WammesWaggel het volgende:

[..]

Je laat je burgers toch niet stikken op een eiland zonder water terwijl er nog een orkaan aankomt?
Oh, wait.
Viel allemaal wel mee. Nederlands vliegtuigen vliegen af en aan met militairen en goederen. Dat die eigenwijze toeristen een paar dagen moeten wachten maakt toch niets uit. Er is meer dan voldoende eten en water, er zijn voldoende shelters. Je kiest ervoor om op dat eiland te blijven terwijl je weet dat er een orkaan aan komt. Medelijden verdienen die lui niet. De plaatselijke bevolking waar een groot gedeelte alles van kwijt is daar mag je wel wat meer om geven. Niet een stel verwende toeristen.
"The wolves will come again," said Jojen solemnly. - George R.R. Martin
  maandag 11 september 2017 @ 20:08:42 #211
307622 Perox
(niet de echte)
pi_173718738
quote:
0s.gif Op maandag 11 september 2017 16:13 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Het is al raar dat alle aandacht uitgaat naar dat eiland (en niet naar buureilanden) maar er wordt ook nog eens onderscheid gemaakt tussen het Franse deel en Nederlandse deel. "Nederlandse"doden schijnen veel erger te zijn. En dat bij de NPO. :D Vergeleken met het nationalisme wat ze bij de NPO uitbraken is Wilders een multiculti-globalist. |:( En maar klagen over nationalisme. En nationalisten maar wegzetten als verschrikkelijke mensen. Wat een walgelijk hypocriet gezelschap is dat ook he.
_O-
Dit is geniaal! Klagen dat de NPO niet links genoeg is!
_O-

Ooit in je opgekomen dat die prietpraat over linkse media misschien helemaal niet klopt?
pi_173718781
Als toerist klagen over de hulpverlening, maar wel daar op vakantie gaan tijdens het orkaanseizoen.
"Academics, people who know the word for coal in seventeen languages but gape and stammer when asked to lay a fire."
  maandag 11 september 2017 @ 20:11:20 #213
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_173718786
quote:
0s.gif Op maandag 11 september 2017 09:56 schreef TjjWester het volgende:

[..]

Het verschil is dat het koninkrijkstatuut nederland verplicht om hulp te bieden aan sint maarten, we moeten wel.
Nope. Herhaalde keren merk dat daar door piraten op wordt gezinspeeld. Gratis geld is altijd mooi.
We (Staat de Nederlanden) zijn alleen "verplicht" St. Maarten te voorzien van defensie cq. kustbewaking (niet te verwarren met dijkbewaking), vertegenwoordiging buitenlandse zaken in de vorm van paspoortverstrekking. Dit in tegenstelling tot het Franse deel waar St Martin fungeert als ordinaire Franse gemeente.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  maandag 11 september 2017 @ 20:17:29 #214
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_173718933
quote:
0s.gif Op maandag 11 september 2017 09:50 schreef TjjWester het volgende:

[..]

Hoe kun je sparen voor noodgevallen als je schulden hebt en steeds word gedreigt om onder curatele gesteld teworden?
Vraag dat ook maar aan een willekeurige bijstander......

FF serieus St Maarten (en dan bedoel ik hun corrupte bestuur) wil niets met NL te maken hebben en hebben als tussen oplossing in een referendum het NL juk afgeworpen.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  maandag 11 september 2017 @ 20:31:36 #215
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_173719248
quote:
2s.gif Op maandag 11 september 2017 09:44 schreef ShaoliN het volgende:

[..]

Nl heeft geen C17 toch?
Ik heb begrepen in/uit één van de eerdere posts dat we met 12 andere EU landen, de beschikking hebben over 3 C17's....

Echter zoals ik eerder elders heb gezegd, dat is ongeveer het delen van een auto die natuurlijk bezet is wanneer je 'm nodig hebt. We hebben verder C130's die veel langzamer zijn, minder actieradius (2000km) en minder laadcapaciteit heeft (ca. 25ton en/of 100 personen).

Dan nog kan een normale C17, laat staan een C130 niet zonder tanken in één keer naar St Maarten (flight distance af Eindhoven 7000km) komen. Een C17 retour vanuit de USoA (afstand ca 2000km) is een stuk eenvoudiger en kan zelfs zonder bijtanken.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  maandag 11 september 2017 @ 20:34:13 #216
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_173719326
quote:
3s.gif Op maandag 11 september 2017 20:31 schreef Vallon het volgende:

[..]

Ik heb begrepen in/uit één van de eerdere posts dat we met 12 andere EU landen, de beschikking hebben over 3 C17's....

Echter zoals ik eerder elders heb gezegd, dat is ongeveer het delen van een auto die natuurlijk bezet is wanneer je 'm nodig hebt. We hebben verder C130's die veel langzamer zijn, minder actieradius (2000km) en minder laadcapaciteit heeft (ca. 25ton en/of 100 personen).

Dan nog kan een normale C17, laat staan een C130 niet zonder tanken in één keer naar St Maarten (flight distance 7000km) komen. Een C17 retour vanuit de USoA (afstand ca 2000km) is een stuk eenvoudiger en kan zelfs zonder bijtanken.
ze vliegen op Curacao en dan kan je daar in een gecharterde Boeiing stappen.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  maandag 11 september 2017 @ 20:36:07 #217
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_173719366
quote:
1s.gif Op maandag 11 september 2017 20:34 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

ze vliegen op Curacao en dan kan je daar in een gecharterde Boeiing stappen.
Die door wie betaald wordt.........?
Er is geen vliegmaatschappij die een noodvlucht zal uitvoeren tenzij die gedekt is door een staat... zoals de Amerikanen (voor hun inwoners) trouwens dat meestal wel altijd doen.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_173719436
"Academics, people who know the word for coal in seventeen languages but gape and stammer when asked to lay a fire."
  maandag 11 september 2017 @ 20:39:30 #219
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_173719454
quote:
17s.gif Op maandag 11 september 2017 20:36 schreef Vallon het volgende:

[..]

Die door wie betaald wordt.........?
Ligt eraan voor wie, maar Luchtmobiele brigade vliegt afaik KLM naar curacao en van af daar met Luchtmacht toestellen.
Toeristen zou ik gewoon lekker zelf voor hun vlucht van Curacao laten betalen.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_173719590
quote:
3s.gif Op maandag 11 september 2017 20:31 schreef Vallon het volgende:

[..]

Ik heb begrepen in/uit één van de eerdere posts dat we met 12 andere EU landen, de beschikking hebben over 3 C17's....

Echter zoals ik eerder elders heb gezegd, dat is ongeveer het delen van een auto die natuurlijk bezet is wanneer je 'm nodig hebt. We hebben verder C130's die veel langzamer zijn, minder actieradius (2000km) en minder laadcapaciteit heeft (ca. 25ton en/of 100 personen).

Dan nog kan een normale C17, laat staan een C130 niet zonder tanken in één keer naar St Maarten (flight distance af Eindhoven 7000km) komen. Een C17 retour vanuit de USoA (afstand ca 2000km) is een stuk eenvoudiger en kan zelfs zonder bijtanken.
Dat dus. NL heeft effectief dus geen 'auto's'...
Best apart voor zo'n rijk land.

Voor de rest geef ik geen cent. Dat heeft dat rare wijf verpest van nieuwsuur op vrijdag avond die iedere hulp uit NL afdeed als 'witte bemoeienis'. Zulk volk mag het zelf rooien.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  maandag 11 september 2017 @ 20:47:31 #221
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_173719682
quote:
1s.gif Op maandag 11 september 2017 20:44 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Dat dus. NL heeft effectief dus geen 'auto's'...
Best apart voor zo'n rijk land.

Na de koude oorlog is men enorm gaan snijden in defensie, en heeft men de taken nog meer verdeeld over de verschillende NAVO landen. Maar NL en nog meer landen besteden nog minder aan defensie dan afgesproken. Niet voor niets hadden de Amerikanen daar al heel lang kritiek op.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  maandag 11 september 2017 @ 20:50:23 #222
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_173719787
quote:
1s.gif Op maandag 11 september 2017 20:39 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Ligt eraan voor wie, maar Luchtmobiele brigade vliegt afaik KLM naar curacao en van af daar met Luchtmacht toestellen.
Toeristen zou ik gewoon lekker zelf voor hun vlucht van Curacao laten betalen.
Snap ik, we hadden het d8 ik over evacueren van St Maarten..... wat ws om zowel logistieke redenen als ook politieke redenen niet is gedaan.
Dat is ook precies de reden hoe Rutte manoeuvreert, hij (en wij dus) zijn wel gerechtigd om zonder veel omwegen, nadat de ramp zich heeft voltrokken, onze burgers op te halen te redden..

We, NL, kan verder moeilijk bij een orkaandreiging met 500 of mijn part 5000 man troepen en vliegtuigen naar het autonome St Maarten gaan..... toch ? Dat is dan ongeveer het militair binnenvallen van een autonome staat. De Amerikanen doen, stelletje cowboys 8-) , daar een stuk minder moeilijk over....

Zelfs na een ramp moet je op eieren lopen om de St Martinezen niet voor het hoofd te stoten. En dat allemaal als direct gevolg van (of beter het ontbreken van) bestuurskracht.

Het ligt allemaal een stukje complexer dan men ons wil doen laten geloven en dat met innige dank aan St Maarten zelf.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_173719805
quote:
16s.gif Op maandag 11 september 2017 20:11 schreef Vallon het volgende:

[..]

Nope. Herhaalde keren merk dat daar door piraten op wordt gezinspeeld. Gratis geld is altijd mooi.
We (Staat de Nederlanden) zijn alleen "verplicht" St. Maarten te voorzien van defensie cq. kustbewaking (niet te verwarren met dijkbewaking), vertegenwoordiging buitenlandse zaken in de vorm van paspoortverstrekking. Dit in tegenstelling tot het Franse deel waar St Martin fungeert als ordinaire Franse gemeente.
Je kunt dat alleen niet bewijzen! Iedereen is er over eens dat nederland en onze koninkrijks defensie ingevolge het koninkrijksstatuut verplicht zijn noodhulp te leveren!

Ik heb het niet gehad over wederopbouw.
speak only if it improves the silence.
  maandag 11 september 2017 @ 20:53:14 #224
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_173719889
quote:
18s.gif Op maandag 11 september 2017 20:50 schreef Vallon het volgende:

[..]

Snap ik, we hadden het d8 ik over evacueren van St Maarten..... wat ws om zowel logistieke redenen als ook politieke redenen niet is gedaan.
Dat is ook precies de reden hoe Rutte manoeuvreert, hij (en wij dus) zijn wel gerechtigd om zonder veel omwegen, nadat de ramp zich heeft voltrokken, onze burgers op te halen te redden..

We, NL, kan verder moeilijk bij een orkaandreiging met 500 of mijn part 5000 man troepen en vliegtuigen naar het autonome St Maarten gaan..... toch ? Dat is dan ongeveer het militair binnenvallen van een autonome staat. De Amerikanen doen, stelletje cowboys 8-) , daar een stuk minder moeilijk over....

Zelfs na een ramp moet je op eieren lopen om de St Martinezen niet voor het hoofd te stoten. En dat allemaal als direct gevolg van (of beter het ontbreken van) bestuurskracht.

Het ligt allemaal een stukje complexer dan men ons wil doen laten geloven en dat met innige dank aan St Maarten zelf.
Oh, zeker, St Maarten en de bevolking zelf een flink deel van het probleem.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_173719960
Zonder werkende gevangenis in de buurt is iedere vorm van gewapende millitairen overbodig.
speak only if it improves the silence.
  maandag 11 september 2017 @ 20:55:33 #226
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_173719971
quote:
0s.gif Op maandag 11 september 2017 20:50 schreef TjjWester het volgende:

[..]

Je kunt dat alleen niet bewijzen! Iedereen is er over eens dat nederland en onze koninkrijks defensie ingevolge het koninkrijksstatuut verplicht zijn noodhulp te leveren!

Ik heb het niet gehad over wederopbouw.
Wat moet ik voor je bewijzen......? Het, de overeenkomst omtrent status aparte, staat allemaal zwart2white. Ik praat niet eens over wederopbouw wat imho sws een zaak is van St Maarten zelf.

Dat je je humaan gezien verplicht voelt tot hulp geven is wat anders dan dat je het mag of moet verwachten.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_173720022
quote:
0s.gif Op maandag 11 september 2017 20:55 schreef Vallon het volgende:

[..]

Wat moet ik voor je bewijzen......? Het, de overeenkomst omtrent statis aparte, staat allemaal zwart2white. Ik praat niet eens over wederopbouw wat imho sws een zaak is van St Maarten zelf.

Dat je je humaan gezien verplicht voelt tot hulp geven is wat anders dan dat je het mag of moet verwachten.
Jij kunt niet bewijzen dat er geen verplichting bestaat om de landen binnen het koninkrijk bij te staan op hun verzoek! Het koninkrijksstatuut is daar duidelijk over, iedereen is verplicht elkaar fe helpen met noodhulp.
speak only if it improves the silence.
  maandag 11 september 2017 @ 20:58:29 #228
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_173720056
quote:
0s.gif Op maandag 11 september 2017 20:55 schreef TjjWester het volgende:
Zonder werkende gevangenis in de buurt is iedere vorm van gewapende millitairen overbodig.
Mensen die een natuurramp gebruiken om luxe goederen te plunderen verdienen standrecht..
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  maandag 11 september 2017 @ 20:59:22 #229
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_173720084
quote:
0s.gif Op maandag 11 september 2017 20:57 schreef TjjWester het volgende:

[..]

Jij kunt niet bewijzen dat er geen verplichting bestaat om de landen binnen het koninkrijk bij te staan op hun verzoek! Het koninkrijksstatuut is daar duidelijk over, iedereen is verplicht elkaar fe helpen met noodhulp.
Kan ik niet beoordelen waarbij ik mij wel op z'n minst kan voorstellen dat daarom moet worden gevraagd....... wat tot voor vandaag niet was gebeurd.

Ongevraagd hulp krijgen, is geen hulp maar een coupe.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_173720096
quote:
1s.gif Op maandag 11 september 2017 20:58 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Mensen die een natuurramp gebruiken om luxe goederen te plunderen verdienen standrecht..
Rutte kan honderd keer zeggen dat plunderaars hard worden aangepakt maar meer dan een foei is het niet! Er is in de wijde omgeving geen fatsoenlijke gevangenis die nederland mag gebruiken.
speak only if it improves the silence.
pi_173720142
quote:
0s.gif Op maandag 11 september 2017 20:59 schreef Vallon het volgende:

[..]

Kan ik niet beoordelen waarbij ik mij wel op z'n minst kan voorstellen dat daarom moet worden gevraagd....... wat tot voor vandaag niet was gebeurd.

Ongevraagd hulp krijgen, is geen hulp maar een coupe.
De premier van sint maarten heeft na de ramp mp rutte officieel om hulp verzocht, dat is voldoende.
speak only if it improves the silence.
  maandag 11 september 2017 @ 21:03:04 #232
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_173720204
quote:
0s.gif Op maandag 11 september 2017 20:59 schreef Vallon het volgende:

[..]

Kan ik niet beoordelen waarbij ik mij wel op z'n minst kan voorstellen dat daarom moet worden gevraagd....... wat tot voor vandaag niet was gebeurd.

Ongevraagd hulp krijgen, is geen hulp maar een coupe.
Onder militair gezag stellen en de orde herstellen vind ik in dit soort situaties gepast
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  maandag 11 september 2017 @ 21:03:52 #233
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_173720231
quote:
0s.gif Op maandag 11 september 2017 20:59 schreef TjjWester het volgende:

[..]

Rutte kan honderd keer zeggen dat plunderaars hard worden aangepakt maar meer dan een foei is het niet! Er is in de wijde omgeving geen fatsoenlijke gevangenis die nederland mag gebruiken.
Bij standrecht heb je geen gevangenissen nodig.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_173720251
quote:
1s.gif Op maandag 11 september 2017 21:03 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Bij standrecht heb je geen gevangenissen nodig.
Hoe denkt je dat onze grondwet daarover denkt, denk je?
speak only if it improves the silence.
  maandag 11 september 2017 @ 21:08:01 #235
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_173720342
quote:
0s.gif Op maandag 11 september 2017 21:04 schreef TjjWester het volgende:

[..]

Hoe denkt dat onze onze grondwet daarover denkt, denk je?
Nood breekt wet.
Gewoon een paar plunderaars neerschieten, laat de rest het wel uit zijn hoofd.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_173720382
quote:
1s.gif Op maandag 11 september 2017 21:08 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Nood breekt wet.
Gewoon een paar plunderaars neerschieten, laat de rest het wel uit zijn hoofd.
Daar heeft jouw thuisland wel ervaring mee, gewoon een paar mensen afmaken, hoeveel miljoenen mensen zijn het uiteindelijk geworden?
speak only if it improves the silence.
  maandag 11 september 2017 @ 21:11:48 #237
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_173720448
quote:
0s.gif Op maandag 11 september 2017 21:09 schreef TjjWester het volgende:

[..]

Daar heeft jouw thuisland wel ervaring mee, gewoon een paar mensen afmaken, hoeveel miljoenen mensen zijn het uiteindelijk geworden?
Ik ben in Nederland geboren.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  maandag 11 september 2017 @ 21:12:09 #238
21467 franske19
Hit the deck!
pi_173720462
quote:
3s.gif Op maandag 11 september 2017 20:31 schreef Vallon het volgende:

[..]

Ik heb begrepen in/uit één van de eerdere posts dat we met 12 andere EU landen, de beschikking hebben over 3 C17's....

Echter zoals ik eerder elders heb gezegd, dat is ongeveer het delen van een auto die natuurlijk bezet is wanneer je 'm nodig hebt. We hebben verder C130's die veel langzamer zijn, minder actieradius (2000km) en minder laadcapaciteit heeft (ca. 25ton en/of 100 personen).

Dan nog kan een normale C17, laat staan een C130 niet zonder tanken in één keer naar St Maarten (flight distance af Eindhoven 7000km) komen. Een C17 retour vanuit de USoA (afstand ca 2000km) is een stuk eenvoudiger en kan zelfs zonder bijtanken.
Beide toestellen hebben dan ook totaal verschillende rollen. Je kunt niet kiezen tussen de één of de ander.

Een C17 kan niet landen op vliegvelden waar de C130 dat wel kan. Zoals bijvoorbeeld Sint Maarten. Een C17 kan dan wel weer meer en groter materiaal meenemen (Apaches, Chinooks, pantservoertuigen etc.). Voor deze noodhulp niet echt van belang maar voor militaire missies zoals die in Afghanistan is het wel handig.

quote:
1s.gif Op maandag 11 september 2017 20:44 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Dat dus. NL heeft effectief dus geen 'auto's'...
Best apart voor zo'n rijk land.

Voor de rest geef ik geen cent. Dat heeft dat rare wijf verpest van nieuwsuur op vrijdag avond die iedere hulp uit NL afdeed als 'witte bemoeienis'. Zulk volk mag het zelf rooien.
Die effectiviteit is prima als twee dagen na die orkaan een C17 van Eindhoven naar Curacao vliegt. Dat is één dag later dan onze eigen KDC10 en C130. Feit is gewoon dat die toestellen knaken kosten en we met het beperkte defensie budget geen geld hebben om er zelf 3 of 4 aan te schaffen want zoveel zul je er nodig hebben om effectief te kunnen opereren.
"The wolves will come again," said Jojen solemnly. - George R.R. Martin
pi_173720486
quote:
1s.gif Op maandag 11 september 2017 21:11 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Ik ben in Nederland geboren.
Geboren misschien maar dat ben je niet meer!!
speak only if it improves the silence.
  maandag 11 september 2017 @ 21:12:41 #240
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_173720489
quote:
0s.gif Op maandag 11 september 2017 21:00 schreef TjjWester het volgende:

[..]

De premier van sint maarten heeft na de ramp mp rutte officieel om hulp verzocht, dat is voldoende.
hmmmm er ruim een week geleden alleen gevraagd om militaire assistentie omdat die premier ander vormen hulp niet nodig vond. NL heeft hierop een man of 50 gestuurd, natuurlijk achteraf de koe in z'n kont, veel te weinig en sws zonder mandaat.

NL w/ kon, mocht en bij mijn weten mag zich niet bemoeien met de binnenlandse aangelegenheden. Ik zie verder de eufemistische bui wel hangen, St Maarten wil alleen die hulp die hun (bestuurders) het beste uitkomt wat niet noodzakelijk betekent dat wat nodig is voor de bewoners zelf.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_173720541
quote:
0s.gif Op maandag 11 september 2017 21:12 schreef Vallon het volgende:

[..]

hmmmm er ruim een week geleden alleen gevraagd om militaire assistentie omdat die premier ander vormen hulp niet nodig vond. NL heeft hierop een man of 50 gestuurd, natuurlijk achteraf de koe in z'n kont, veel te weinig en sws zonder mandaat.

NL w/ kon, mocht en bij mijn weten mag zich niet bemoeien met de binnenlandse aangelegenheden. Ik zie verder de eufemistische bui wel hangen, St Maarten wil alleen die hulp die hun (bestuurders) het beste uitkomt wat niet noodzakelijk betekent dat wat nodig is voor de bewoners zelf.
Dus je bent het mij eens dat:

Sint maarten officieel om hulp heeft gevraagd.
Dat nederland de hulp heeft gestuurd die gevraagd is...
speak only if it improves the silence.
pi_173720605
Waarom eigenlijk niet heel Sint Maarten naar Nederland halen?
pi_173720630
quote:
0s.gif Op maandag 11 september 2017 21:16 schreef Braindead2000 het volgende:
Waarom eigenlijk niet heel Sint Maarten naar Nederland halen?
Verkoop het aan frankrijk! Ze schijnen intresse te hebben.
speak only if it improves the silence.
  maandag 11 september 2017 @ 21:23:10 #244
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_173720812
quote:
0s.gif Op maandag 11 september 2017 21:12 schreef franske19 het volgende:
Een C17 kan niet landen op vliegvelden waar de C130 dat wel kan. Zoals bijvoorbeeld Sint Maarten. Een C17 kan dan wel weer meer en groter materiaal meenemen (Apaches, Chinooks, pantservoertuigen etc.). Voor deze noodhulp niet echt van belang maar voor militaire missies zoals die in Afghanistan is het wel handig.
Leuke details :P .... maar een C17 kan prima landen op St Maarten.... dat hebben de Amerikanen bewezen.
Een C17 kan prima landen vliegveld Prinses Juliana die een landingsbaan heeft van 2300 meter. Een C17 (jet) heeft maar 1100m nodig wat maar iets meer is als van een C130 (prop) die ca 900m nodig heeft.

Kan mij wel voorstellen dat ze op St. Maarten geen afhandelingscapaciteiten hebben voor een C17 wat ook de reden is dat je, zonder tanken, retour moet kunnen zoals de Amerikanen vanuit USA dat wel konden.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  maandag 11 september 2017 @ 21:25:20 #245
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_173720885
quote:
0s.gif Op maandag 11 september 2017 21:14 schreef TjjWester het volgende:

[..]

Dus je bent het mij eens dat:

Sint maarten officieel om hulp heeft gevraagd.
Dat nederland de hulp heeft gestuurd die gevraagd is...
Zoals je dat stelt, ik voel hem juridisch aankomen >:) , ja NL doet en heeft gedaan wat ze moesten (en konden).
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  maandag 11 september 2017 @ 21:27:01 #246
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_173720946
quote:
0s.gif Op maandag 11 september 2017 21:16 schreef Braindead2000 het volgende:
Waarom eigenlijk niet heel Sint Maarten naar Nederland halen?
De St Maarters kunnen gewoon zonder visum naar NL reizen. Mja, of ze dat zelf wel willen met al die gekke orderegels die we hier hebben.......
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_173721024
quote:
0s.gif Op maandag 11 september 2017 21:27 schreef Vallon het volgende:

[..]

De St Maarters kunnen gewoon zonder visum naar NL reizen. Mja, of ze dat zelf wel willen met al die gekke orderegels die we hier hebben.......
Ze kunnen zich hier niet zomaar vestigen? Als ik wil verhuizen naar de eilanden moet ik een hele balotage onderzoek door.
speak only if it improves the silence.
  maandag 11 september 2017 @ 21:30:24 #248
21467 franske19
Hit the deck!
pi_173721062
quote:
0s.gif Op maandag 11 september 2017 21:23 schreef Vallon het volgende:

[..]

Leuke details :P .... maar een C17 kan prima landen op St Maarten.... dat hebben de Amerikanen bewezen.
Een C17 kan prima landen vliegveld Prinses Juliana die een landingsbaan heeft van 2300 meter. Een C17 (jet) heeft maar 1100m nodig wat maar iets meer is als van een C130 (prop) die ca 900m nodig heeft.

Kan mij wel voorstellen dat ze op St. Maarten geen afhandelingscapaciteiten hebben voor een C17 wat ook de reden is dat je, zonder tanken, retour moet kunnen zoals de Amerikanen vanuit USA dat wel konden.
Waar is je bron dat er een C17 geland is op SXM. Naar mijn weten hebben de Amerikanen alleen maar C130 toestellen ingezet.

Nevermind je hebt gewoon even gegoogld op C17 en SXM. Ja dat was voor er een orkaan over raasde en die landingsbaan en faciliteiten daar naar de knoppen waren.
"The wolves will come again," said Jojen solemnly. - George R.R. Martin
  maandag 11 september 2017 @ 21:34:13 #249
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_173721203
quote:
0s.gif Op maandag 11 september 2017 21:12 schreef TjjWester het volgende:

[..]

Geboren misschien maar dat ben je niet meer!!
Dunning en Kruger groeten u
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_173721247
quote:
1s.gif Op maandag 11 september 2017 21:34 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Dunning en Kruger groeten u
Duitser.
speak only if it improves the silence.
  maandag 11 september 2017 @ 21:36:18 #251
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_173721279
quote:
0s.gif Op maandag 11 september 2017 21:35 schreef TjjWester het volgende:

[..]

Duitser.
w/
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  maandag 11 september 2017 @ 21:44:19 #252
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_173721466
quote:
0s.gif Op maandag 11 september 2017 21:30 schreef franske19 het volgende:

[..]

Waar is je bron dat er een C17 geland is op SXM. Naar mijn weten hebben de Amerikanen alleen maar C130 toestellen ingezet.
Ergens eerder in deze draad werd gezegd dat een voormalig gezagvoerder ze naast andere Airlines , heeft zien landen/opstijgen. Verder, google je rot, zijn er diverse YT's over C17 landingen op St Maarten waarmee ik alleen wil zeggen dat het goed kan.

Waar we wat onzinnig over discussiëren is of er nu wel of niet een C17 is geland op St Maarten.
Dat de USA C130's heeft gebruikt, lijkt mij vreemd omdat die toestellen (normaliter vanaf Fort. Lauderdale FLL, Miami) dan vice versa minimaal een afstand moeten moeten overbruggen van zeg 4000km. Een C130 kan enkele reis 2000km. Kan natuurlijk dat ze dat vanaf de Bahama's hebben gedaan, wat dichterbij ligt. Voor de rest is your guess my guess.

Kern is dat NL als gebruikelijk niets heeft ondernomen voor haar onderdanen, ook omdat er allerlei implicaties uit voortkomen. Daarbij hebben of wilden de betrokkenen er om allerlei redenen niets weten van hulp of paternalistisch advies. Pas wanneer het kalf verdronken is zijn "slachtoffers" en ingevlogen hotemetoten op hun best.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  maandag 11 september 2017 @ 21:49:07 #253
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_173721608
quote:
0s.gif Op maandag 11 september 2017 21:30 schreef franske19 het volgende:

Nevermind je hebt gewoon even gegoogld op C17 en SXM. Ja dat was voor er een orkaan over raasde en die landingsbaan en faciliteiten daar naar de knoppen waren.
Nope dat had ik allereerst niet eens gedaan en zo ja wat is daar mis mee ?
Alleen met de voorwetenschap te weten wat een C17 en SXM heeft is het met die kennis al duidelijk dat er prima geland kan worden.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_173722242
Ik ben er een keer op vakantie geweest. Het is een klein eilandje, je rijdt het in een uurtje rond. Ze spreken er geen woord Nederlands en hebben niks met Nederland. Er zijn geen grenzen tussen het Franse en Nederlandse deel, het is gewoon 1 geheel waar het Nederlandse deel zich waarschijnlijk 100 keer verbonden voelt met het Franse deel dan met Nederland. En toch zien ze bij de NPO de inwoners van het Franse deel als minderwaardige mensen puur omdat het geen Nederlanders zijn. Alle aandacht gaat namelijk uit naar de slachtoffers op het Nederlandse deel. Waarom deugt dit soort nationalisme wel? Dit soort nationalisme gaat veel verder dan dat van elke willekeurige populistische partij in Europa.
  maandag 11 september 2017 @ 22:22:23 #255
21467 franske19
Hit the deck!
pi_173722554
quote:
0s.gif Op maandag 11 september 2017 21:44 schreef Vallon het volgende:

[..]

Ergens eerder in deze draad werd gezegd dat een voormalig gezagvoerder ze naast andere Airlines , heeft zien landen/opstijgen. Verder, google je rot, zijn er diverse YT's over C17 landingen op St Maarten waarmee ik alleen wil zeggen dat het goed kan.

Waar we wat onzinnig over discussiëren is of er nu wel of niet een C17 is geland op St Maarten.
Dat de USA C130's heeft gebruikt, lijkt mij vreemd omdat die toestellen (normaliter vanaf Fort. Lauderdale FLL, Miami) dan vice versa minimaal een afstand moeten moeten overbruggen van zeg 4000km. Een C130 kan enkele reis 2000km. Kan natuurlijk dat ze dat vanaf de Bahama's hebben gedaan, wat dichterbij ligt. Voor de rest is your guess my guess.

Kern is dat NL als gebruikelijk niets heeft ondernomen voor haar onderdanen, ook omdat er allerlei implicaties uit voortkomen. Daarbij hebben of wilden de betrokkenen er om allerlei redenen niets weten van hulp of paternalistisch advies. Pas wanneer het kalf verdronken is zijn "slachtoffers" en ingevlogen hotemetoten op hun best.
Met andere woorden je roept maar wat. :P

Commandant van Eindhoven Airbase heeft zelf aangegeven dat de C17 niet kan landen op SXM ivm de schade aan het vliegveld.

De Amerikanen hebben meerdere Air National Guard C130 toestellen ingezet voor evacuatie van hun landgenoten van SXM naar Puerto Rico.
"The wolves will come again," said Jojen solemnly. - George R.R. Martin
  Moderator maandag 11 september 2017 @ 22:30:36 #256
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_173722743
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 september 2017 13:22 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

Ik ben al een racist sinds ik mij afvroeg hoe onze kinderen de sociale voorzieningen in de toekomst in stand zouden moeten houden voor de hordes gelukszoekers.

Zo werkt dat op FOK!
who cares
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_173722854
quote:
0s.gif Op maandag 11 september 2017 21:44 schreef Vallon het volgende:

[..]

Ergens eerder in deze draad werd gezegd dat een voormalig gezagvoerder ze naast andere Airlines , heeft zien landen/opstijgen. Verder, google je rot, zijn er diverse YT's over C17 landingen op St Maarten waarmee ik alleen wil zeggen dat het goed kan.

Waar we wat onzinnig over discussiëren is of er nu wel of niet een C17 is geland op St Maarten.
Dat de USA C130's heeft gebruikt, lijkt mij vreemd omdat die toestellen (normaliter vanaf Fort. Lauderdale FLL, Miami) dan vice versa minimaal een afstand moeten moeten overbruggen van zeg 4000km. Een C130 kan enkele reis 2000km. Kan natuurlijk dat ze dat vanaf de Bahama's hebben gedaan, wat dichterbij ligt. Voor de rest is your guess my guess.

Kern is dat NL als gebruikelijk niets heeft ondernomen voor haar onderdanen, ook omdat er allerlei implicaties uit voortkomen. Daarbij hebben of wilden de betrokkenen er om allerlei redenen niets weten van hulp of paternalistisch advies. Pas wanneer het kalf verdronken is zijn "slachtoffers" en ingevlogen hotemetoten op hun best.
Puerto Rico ligt veel dichtbij joh, dertig minuten vliegen ofzo.
pi_173723165
quote:
0s.gif Op maandag 11 september 2017 21:23 schreef Vallon het volgende:

[..]

Leuke details :P .... maar een C17 kan prima landen op St Maarten.... dat hebben de Amerikanen bewezen.
Een C17 kan prima landen vliegveld Prinses Juliana die een landingsbaan heeft van 2300 meter. Een C17 (jet) heeft maar 1100m nodig wat maar iets meer is als van een C130 (prop) die ca 900m nodig heeft.

Kan mij wel voorstellen dat ze op St. Maarten geen afhandelingscapaciteiten hebben voor een C17 wat ook de reden is dat je, zonder tanken, retour moet kunnen zoals de Amerikanen vanuit USA dat wel konden.
Hoezo niet? Klep open en je kunt alles met de crew uitladen. Afhandelingsmateriaal is er ook op SXM. Voor die dingen is asfalt een pure luxe, dirtstrip is genoeg zolang egaal. Tanken moet ook lukken op een luchthaven waar anders ook andere bakbeesten vertrekken.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_173723185
quote:
0s.gif Op maandag 11 september 2017 22:22 schreef franske19 het volgende:

[..]

Met andere woorden je roept maar wat. :P

Commandant van Eindhoven Airbase heeft zelf aangegeven dat de C17 niet kan landen op SXM ivm de schade aan het vliegveld.

De Amerikanen hebben meerdere Air National Guard C130 toestellen ingezet voor evacuatie van hun landgenoten van SXM naar Puerto Rico.
Asfalt zelf vol met gaten en scheuren ofso?
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  maandag 11 september 2017 @ 23:41:25 #260
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_173723881
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 september 2017 11:09 schreef FYazz het volgende:

[..]

Ken je mensen persoonlijk op Sint Maarten?

Ik ken er wel mensen en die zijn hartstikke trots op het Koninkrijk.
Tuurlijk blijft de discussie of Sint Maarten niet te klein is om een autonoom land te zijn binnen het Koninkrijk, maar dat neemt niet weg dat wij de belofte hebben gedaan om ze niet aan hun lot over te laten.
Yep waarbij de personen in dit soort (minderheids)discussies niet verder komen dat Nederland van alles (voor hun) moet doen en zij (carabisch denkend) vrij willen zijn van enige plicht.
Ik scheidt hierbij folklore van gek op de Koning(in) zolang die zich maar niet bemoeit met mijn huishouding.

Zelf had ik het liefst gezien St Maarten gewoon een gemeente zou geweest zijn maar dat wilden die inlanders - op voorspraak van hun corrupte bestuurders - niet.

Indertijd is er een referendum geweest die de huidige status bepaalt waarbij (ook) de Maartenaars hebben aangegeven voor volledig zelfbestuur te zijn en (als tussenoplossing) alleen nog minimale bemoeienis wensten te hebben. Tot op de dag van vandaag is (en blijkt) de Koningsrijksrelatie op z'n zachts gezegd moeizaam.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  dinsdag 12 september 2017 @ 00:25:19 #261
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_173724360
quote:
0s.gif Op maandag 11 september 2017 22:22 schreef franske19 het volgende:

[..]

Met andere woorden je roept maar wat. :P

Commandant van Eindhoven Airbase heeft zelf aangegeven dat de C17 niet kan landen op SXM ivm de schade aan het vliegveld.

De Amerikanen hebben meerdere Air National Guard C130 toestellen ingezet voor evacuatie van hun landgenoten van SXM naar Puerto Rico.
Touché en roepen dat ik maar wat zeg, is onzin. Net als die commandant die dan imho gelijk er bij moet vertellen dat een C17 niet eens rechtstreeks in de buurt kan komen van St Maarten en we het toestel omdat we die lenen, niet zomaar - zonder toestemming van de ander 11 eigenaars - mogen riskeren.

Net als jij zijn we afhankelijk van wat (ons) aan informatie beschikbaar komt en door dit bediscussiëren, te achterhalen wat de onvolledige situatie is.
Onze overheid heeft ook gezegd dat het vliegveld niet gebruikt kon worden en later bleek dat de Amerikanen afgelopen vrijdag hun mensen met grote(re) toestellen hebben opgehaald.

Wanneer op een vliegveld een Dash8 of een C130 kan landen is het landen van een C17 voor mij niet onmogelijk. Toegegeven, het wordt op een rommelige/korte landingsbaan een oncomfortabele touchdown/takeoff in een (militaire) noodsituatie.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_173724390
Mensen helpen oké. Maar het is een beetje zonde van het geld als de volgende orkaan alles weer verwoest nog voordat de werkzaamheden zijn afgerond.
pi_173727466
quote:
0s.gif Op maandag 11 september 2017 21:04 schreef TjjWester het volgende:

[..]

Hoe denkt je dat onze grondwet daarover denkt, denk je?
Nope in geval van noodsituaties mag het leger hard optreden.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_173728187
Wel raar dat het voedsel zo snel op is. Hebben ze al die jaren dan helemaal niets aan productie gedaan? Wat voor nutteloos eiland was dat dan wel niet?
pi_173728270
quote:
10s.gif Op dinsdag 12 september 2017 11:07 schreef Faeroer het volgende:
Wel raar dat het voedsel zo snel op is. Hebben ze al die jaren dan helemaal niets aan productie gedaan? Wat voor nutteloos eiland was dat dan wel niet?
99% toerisme.
Op donderdag 6 maart 2014 15:35 schreef dreamerbulk het volgende:
ik zuig nog liever een paardenpenis leeg dan dat ik so-called "superfoods" moet gaan kopen/eten
pi_173728306
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 september 2017 11:12 schreef Eleiko het volgende:

[..]

99% toerisme.
Ah een preteiland, dat verklaart een hoop. Het is nu wel over met de pret dan. Lijkt net Tsjernobyl. Niets meer aan doen en over 30 jaar een Jurassic Park van maken.
  Eindredactie Frontpage / Forummod dinsdag 12 september 2017 @ 11:15:18 #268
168091 crew  Cobra4
mr. Dkut
pi_173728310
quote:
10s.gif Op dinsdag 12 september 2017 11:07 schreef Faeroer het volgende:
Wel raar dat het voedsel zo snel op is. Hebben ze al die jaren dan helemaal niets aan productie gedaan? Wat voor nutteloos eiland was dat dan wel niet?
Alsof Nederland zonder import niet heel rap door het eten heen is. :P
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
pi_173728322
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 september 2017 11:15 schreef Cobra4 het volgende:

[..]

Alsof Nederland zonder import niet heel rap door het eten heen is. :P
Dit slaat echt helemaal nergens op.
Op donderdag 6 maart 2014 15:35 schreef dreamerbulk het volgende:
ik zuig nog liever een paardenpenis leeg dan dat ik so-called "superfoods" moet gaan kopen/eten
pi_173728330
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 september 2017 11:15 schreef Cobra4 het volgende:

[..]

Alsof Nederland zonder import niet heel rap door het eten heen is. :P
Man man man

pi_173728337
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 september 2017 11:15 schreef Cobra4 het volgende:

[..]

Alsof Nederland zonder import niet heel rap door het eten heen is. :P
De import betreft vooral makkelijkheid en luxeproducten. Zo nodig heeft Nederland zat landbouwruimte.

Een luxe die dat eiland niet heeft :P
Conscience do cost.
  Eindredactie Frontpage / Forummod dinsdag 12 september 2017 @ 11:25:56 #272
168091 crew  Cobra4
mr. Dkut
pi_173728463
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 september 2017 11:17 schreef ems. het volgende:

[..]

De import betreft vooral makkelijkheid en luxeproducten. Zo nodig heeft Nederland zat landbouwruimte.

Een luxe die dat eiland niet heeft :P
Zo nodig inderdaad. :Y Maar ondertussen komt het gros van ons graan bv gewoon uit het buitenland. Net als op de eilanden dus.

En dat is een keuze die wij hier hebben maar zij op de eilanden inderdaad niet.
Onze graanschuren zijn alleen wat groter dan op de eilanden. Dus zonder snelle nieuwe aanvoer zit men daar sneller zonder.
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
pi_173728515
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 september 2017 11:25 schreef Cobra4 het volgende:
Maar ondertussen komt het gros van ons graan bv gewoon uit het buitenland.
Bron?

http://www.world-grain.co(...)therlands.aspx?cck=1

Onzin dus
  Eindredactie Frontpage / Forummod dinsdag 12 september 2017 @ 11:32:20 #274
168091 crew  Cobra4
mr. Dkut
pi_173728561
quote:
10s.gif Op dinsdag 12 september 2017 11:28 schreef Faeroer het volgende:

[..]

Bron?
Hier bv: http://www.boerenbusiness(...)meeste-tarwe-vandaan

Maar komt dat als een schok dat wij voedsel importeren ipv zelfvoorzienend zijn?
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
  Eindredactie Frontpage / Forummod dinsdag 12 september 2017 @ 11:34:12 #275
168091 crew  Cobra4
mr. Dkut
pi_173728587
quote:
Due to its large and sophisticated food processing industry, the Netherlands increasingly depends on stable supplies of bulk and intermediate products (e.g. grains, meat, seafood, nuts, fresh produce, specialty products, etc.) from other E.U. member states and third countries, the report said.

Uit je eigen bron.

Groeiend afhankelijk van import dus.
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
pi_173728612
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 september 2017 11:34 schreef Cobra4 het volgende:

[..]

Due to its large and sophisticated food processing industry, the Netherlands increasingly depends on stable supplies of bulk and intermediate products (e.g. grains, meat, seafood, nuts, fresh produce, specialty products, etc.) from other E.U. member states and third countries, the report said.

Uit je eigen bron.

Groeiend afhankelijk van import dus.
Total agricultural exports for 2015 are estimated at $78.3 billion, making the Netherlands the second largest exporter of food and agriculture.
  Eindredactie Frontpage / Forummod dinsdag 12 september 2017 @ 11:37:54 #277
168091 crew  Cobra4
mr. Dkut
pi_173728627
quote:
10s.gif Op dinsdag 12 september 2017 11:36 schreef Faeroer het volgende:

[..]

Total agricultural exports for 2015 are estimated at $78.3 billion, making the Netherlands the second largest exporter of food and agriculture.
En dan nog moeten we graan importeren blijkbaar. We zijn dus niet zelfvoorzienend.

Wij zullen wel grotere voorraden hebben als back-up. St Maarten zal geen miljoenen kilo's hebben liggen.
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
pi_173728637
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 september 2017 11:37 schreef Cobra4 het volgende:

[..]

En dan nog moeten we graan importeren blijkbaar. We zijn dus niet zelfvoorzienend.
Voor de export ja, wij verwerken 'rauwe' graan. Mocht er hier ooit iets gebeuren zijn wij gewoon zelfvoorzienend hoor.
  Eindredactie Frontpage / Forummod dinsdag 12 september 2017 @ 11:39:25 #279
168091 crew  Cobra4
mr. Dkut
pi_173728649
quote:
10s.gif Op dinsdag 12 september 2017 11:38 schreef Faeroer het volgende:

[..]

Voor de export ja, wij verwerken 'rauwe' graan. Mocht er hier ooit iets gebeuren zijn wij gewoon zelfvoorzienend hoor.
Nederland kan zeker zelfvoorzienend worden. Maar niet van de een op de andere dag bij een ramp.
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
pi_173728699
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 september 2017 10:15 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Nope in geval van noodsituaties mag het leger hard optreden.
Maar niet onnodig executeren!
speak only if it improves the silence.
  Eindredactie Frontpage / Forummod dinsdag 12 september 2017 @ 11:46:01 #281
168091 crew  Cobra4
mr. Dkut
pi_173728724
Zal mij benieuwen wat er vrijdag tijdens de actie dag opgehaald gaat worden.
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
pi_173728762
quote:
5s.gif Op dinsdag 12 september 2017 11:46 schreef Cobra4 het volgende:
Zal mij benieuwen wat er vrijdag tijdens de actie dag opgehaald gaat worden.
Wat geef jij? Ik geef helemaal niks.
  Eindredactie Frontpage / Forummod dinsdag 12 september 2017 @ 11:51:11 #283
168091 crew  Cobra4
mr. Dkut
pi_173728777
quote:
10s.gif Op dinsdag 12 september 2017 11:49 schreef WammesWaggel het volgende:

[..]

Wat geef jij? Ik geef helemaal niks.
Ik lees nu net pas dat er een actie dag is. :P Ik weet het nog niet. :D
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
  dinsdag 12 september 2017 @ 12:01:42 #284
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_173728905
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 september 2017 11:37 schreef Cobra4 het volgende:

[..]

En dan nog moeten we graan importeren blijkbaar. We zijn dus niet zelfvoorzienend.
Het is wel een beetje een luxe-probleem. De Nederlandse tarwe is minder geschikt om brood van te bakken, dat wil beter met import-tarwe. Dat is een klimaat-dingetje, Nederland is eigenlijk net te koud om baktarwe goed af te laten rijpen. Dus komt baktarwe uit Frankrijk en Duitsland, Nederlandse tarwe wordt vaak als veevoer gebruikt.
  dinsdag 12 september 2017 @ 13:17:24 #285
21467 franske19
Hit the deck!
pi_173730077
quote:
16s.gif Op dinsdag 12 september 2017 00:25 schreef Vallon het volgende:
Touché en roepen dat ik maar wat zeg, is onzin. Net als die commandant die dan imho gelijk er bij moet vertellen dat een C17 niet eens rechtstreeks in de buurt kan komen van St Maarten en we het toestel omdat we die lenen, niet zomaar - zonder toestemming van de ander 11 eigenaars - mogen riskeren.
Die C17 kan gewoon ingezet worden in oorlogsgebieden (zoals bijvoorbeeld Uruzgan) en nee dan hoef je niet aan elf landen toestemming te vragen. Zo werkt die hele poule juist niet. Je betaald voor een aantal vlieguren en dan kun je die vrij inzetten. De meeste landen hebben ook hun eigen piloten dus mocht bijvoorbeeld een Zweedse crew niet willen vliegen dan zet je je eigen crew in.

Probleem op SXM is dat niet de hele landingsbaan beschikbaar is en er weinig tot geen faciliteiten zijn om grotere toestellen te kunnen laten landen. Exacte details zijn bij mij ook niet bekend.

De Amerikanen hebben overigens dezelfde toestellen gebruikt als Nederland, C130 toestellen. En de Amerikanen kwamen pas nadat Nederland de eerste vluchten op SXM al had uitgevoerd. Dus verwijten richting de Amerikanen dat ze voorgedrongen zijn of Nederland in de weg hebben gezeten zijn ook onzin. In tegenstelling tot veel andere landen zetten zij zich gewoon vrijwel altijd maximaal in om hun staatsburgers uit de penarie te halen.
"The wolves will come again," said Jojen solemnly. - George R.R. Martin
  Moderator dinsdag 12 september 2017 @ 13:30:20 #286
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_173730250
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 september 2017 11:43 schreef TjjWester het volgende:

[..]

Maar niet onnodig executeren!
nou als zo'n marinier een plunderaar tegenkomt dan kan hij hem/haar gewoon neerschieten als hij dat noodzakelijk acht maar oppakken en op de basis achter een paar hekken vastzetten mag natuurlijk ook

zelfde eindresultaat maar dat is niet hetzelfde als een executie natuurlijk
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  Eindredactie Frontpage / Forummod dinsdag 12 september 2017 @ 14:05:47 #287
168091 crew  Cobra4
mr. Dkut
pi_173730722
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
pi_173730789
quote:
10s.gif Op dinsdag 12 september 2017 11:49 schreef WammesWaggel het volgende:

[..]

Wat geef jij? Ik geef helemaal niks.
Een kleine bijdrage gedaan van 10 euro. Ik vind Caribisch Nederland een fantastisch gebied om te zijn en heb er goede herinneringen (tenzij er orkanen zijn dus :') ). Verder zijn veel mensen daar nog redelijk arm, wat steun na een ramp verdienen zij zeker wel. De hi-fi plunderende n*gga's zijn maar een klein gedeelte van het prima volk dat daar woont en die verdienen hulp.

Niet gierig zijn en steun het kleine beetje zonnige Koninkrijk der Nederlanden dat we nog hebben. Liever hier wat geld naar toe dan veel andere bodemloze putten wereldwijd.
pi_173730912
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 september 2017 11:37 schreef Cobra4 het volgende:

[..]

En dan nog moeten we graan importeren blijkbaar. We zijn dus niet zelfvoorzienend.

Wij zullen wel grotere voorraden hebben als back-up. St Maarten zal geen miljoenen kilo's hebben liggen.
Een van de redenen dat we tarwe importeren uit Duitsland en Frankrijk is omdat wij in Nederland bijna alleen maar 'zachte' tarwesoorten verbouwen. Voor het bakken van brood worden alleen 'harde' tarwesoorten gebruikt. Die moeten wij dus importeren. Zachte tarwesoorten worden meestal als veevoer gebruikt.
pi_173732556
quote:
0s.gif Op maandag 11 september 2017 11:00 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Nee, St Maarten wil niet dat Nederland zich ermee bemoeit.
Duidelijk wel. Nu is men zelfs dankbaar voor de hulp. Dat is ook prima. Ik denk alleen wel dat we goede afspraken moeten gaan maken over de heropbouw en wie dat gaat betalen.
pi_173734458
We kunnen die stomme eilandjes niet uit het koninkrijk gooien, maar kunnen we niet zelf de onafhankelijkheid uitroepen?
pi_173734731
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 september 2017 17:14 schreef Glazenmaker het volgende:
We kunnen die stomme eilandjes niet uit het koninkrijk gooien, maar kunnen we niet zelf de onafhankelijkheid uitroepen?
Dat kan, moeten we als Nederland uit het koninkrijk stappen. Zijn we ook gelijk van het koningshuis af :)
pi_173734771
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 september 2017 17:28 schreef grimselman het volgende:

[..]

Dat kan, moeten we als Nederland uit het koninkrijk stappen. Zijn we ook gelijk van het koningshuis af :)
Voordeel op voordeel!
  dinsdag 12 september 2017 @ 17:44:37 #294
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_173735077
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 september 2017 13:17 schreef franske19 het volgende:

[..]

Die C17 kan gewoon ingezet worden in oorlogsgebieden (zoals bijvoorbeeld Uruzgan) en nee dan hoef je niet aan elf landen toestemming te vragen. Zo werkt die hele poule juist niet. Je betaald voor een aantal vlieguren en dan kun je die vrij inzetten. De meeste landen hebben ook hun eigen piloten dus mocht bijvoorbeeld een Zweedse crew niet willen vliegen dan zet je je eigen crew in.

Probleem op SXM is dat niet de hele landingsbaan beschikbaar is en er weinig tot geen faciliteiten zijn om grotere toestellen te kunnen laten landen. Exacte details zijn bij mij ook niet bekend.

De Amerikanen hebben overigens dezelfde toestellen gebruikt als Nederland, C130 toestellen. En de Amerikanen kwamen pas nadat Nederland de eerste vluchten op SXM al had uitgevoerd. Dus verwijten richting de Amerikanen dat ze voorgedrongen zijn of Nederland in de weg hebben gezeten zijn ook onzin. In tegenstelling tot veel andere landen zetten zij zich gewoon vrijwel altijd maximaal in om hun staatsburgers uit de penarie te halen.
Dat denk ik ook het is een combinatie en ontbreken van autonomie om te kunnen handelen die "ons" en iig mij dwars zit.
De Amerikanen zijn in dat opzich een stuk voortvarender voor de hunnen, ik las dat ze zelfs cruiseschepen (fox=fake?) hebben afgestuurd om mensen in op te (kunnen) vangen.
Dat USA C130'shebben gebruik is met PuertoRico in het achterhoofd natuurlijk uitstekend, vliegtijd 30 min, wat mij wel weer iets verbaast omdat dat ook die gebied in het orkaanpad (zou/ kunnen) liggen.

Al het geklaag terzijde, las ik net in de Le Monde, dat de Fransen vinden dat wij "le Dutch" het een stuk beter doen dan zij. Ook op het FRanse gedeelte is ook het roven en jatten in de ramp. Zal wel in de Martinese volksaard liggen of zoals ik ergens vernam, "de beschaving duurt 3 dagen". NL/Rutte stuurde ivm de ramp gelijk extra manschappen en zelfs schepen.
Frappant want op de Franse (staats)TV werd een wat ander beeld geschilderd. Misschien om de ernst van de situatie wat af te zwakken.

Als met al wordt het en blijft het ellende, vooral voor de gewone (veelal arme) mensen. St Maarten heeft al een voorschotje genomen en denkt ca ¤1miljard euro nodig te hebben.
Hun begroting van ca ¤210miljoen/jaar, kan iig de prullebak in.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  dinsdag 12 september 2017 @ 17:48:18 #295
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_173735163
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 september 2017 15:43 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Duidelijk wel. Nu is men zelfs dankbaar voor de hulp. Dat is ook prima. Ik denk alleen wel dat we goede afspraken moeten gaan maken over de heropbouw en wie dat gaat betalen.
Nu wel ja.
Is wel duidelijk
Over een paar jaar als de boel is opgebouwd kunnen we weer opzouten.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_173735289
quote:
1s.gif Op maandag 11 september 2017 20:58 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Mensen die een natuurramp gebruiken om luxe goederen te plunderen verdienen standrecht..
Ongeciviliseerde kroegpraat.
  dinsdag 12 september 2017 @ 18:02:41 #297
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_173735445
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 september 2017 17:54 schreef Rangono het volgende:

[..]

Ongeciviliseerde kroegpraat.
De waarheid is hard, maar kijk lekker weg en laat de mob hun gang gaan.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_173735533
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 september 2017 18:02 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

De waarheid is hard, maar kijk lekker weg en laat de mob hun gang gaan.
Niet afknallen =/= hun gang laten gaan.
pi_173741098
https://nos.nl/artikel/21(...)urt-het-zo-lang.html
De stomme plunderaars hebben het verpest voor iedereen! Daarom overleven we nu van geplunderd eten.
pi_173742549
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 september 2017 21:37 schreef Glazenmaker het volgende:
https://nos.nl/artikel/21(...)urt-het-zo-lang.html
De stomme plunderaars hebben het verpest voor iedereen! Daarom overleven we nu van geplunderd eten.
Je woont er?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')