abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_173714464
quote:
0s.gif Op maandag 11 september 2017 15:48 schreef Elzies het volgende:

[..]

Dat begrijp ik, maar dan nog vind ik dat er sprake is van eentonige overdaad.
Dat kan, dat heb ik weer met ander nieuws.
pi_173714593
quote:
10s.gif Op maandag 11 september 2017 16:01 schreef WammesWaggel het volgende:

[..]

Van die vuige Trump zeker? :(
Het lokale bestuur heeft zijn schouders opgehaald en deed vrij lachwekkend over de aanstormende orkaan.

Het lokale bestuur was inprincipeverantwoordelijk.

Nederland dient de zelfstandigheid te respecteren en miet te hulp schieten als sint maarten het zelf niet meer red staat in het koninkrijksstatuut.

Blijft over de gezamelijke defensie, de defensie is van het koninkrijk niet van nederland, kennelijk kon ook die geen opdracht worden verleent zonder de zelfstandige positie van sint maarten te ondermijnen.

.

Nederland moest dus wachten totdat de ramp voltrokken was.
speak only if it improves the silence.
pi_173714679
quote:
0s.gif Op maandag 11 september 2017 15:48 schreef Elzies het volgende:

[..]

Dat begrijp ik, maar dan nog vind ik dat er sprake is van eentonige overdaad.
Het is al raar dat alle aandacht uitgaat naar dat eiland (en niet naar buureilanden) maar er wordt ook nog eens onderscheid gemaakt tussen het Franse deel en Nederlandse deel. "Nederlandse"doden schijnen veel erger te zijn. En dat bij de NPO. :D Vergeleken met het nationalisme wat ze bij de NPO uitbraken is Wilders een multiculti-globalist. |:( En maar klagen over nationalisme. En nationalisten maar wegzetten als verschrikkelijke mensen. Wat een walgelijk hypocriet gezelschap is dat ook he.
pi_173714902
quote:
0s.gif Op maandag 11 september 2017 16:13 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Het is al raar dat alle aandacht uitgaat naar dat eiland (en niet naar buureilanden) maar er wordt ook nog eens onderscheid gemaakt tussen het Franse deel en Nederlandse deel. "Nederlandse"doden schijnen veel erger te zijn. En dat bij de NPO. :D Vergeleken met het nationalisme wat ze bij de NPO uitbraken is Wilders een multiculti-globalist. |:( En maar klagen over nationalisme. En nationalisten maar wegzetten als verschrikkelijke mensen. Wat een walgelijk hypocriet gezelschap is dat ook he.
Er wordt nu inderdaad op hypocriete wijze van beide walletjes gesnoept. En dan druk ik me nog diplomatieke wijze uit. ;)

Maar goed, daar kunnen die getroffenen natuurlijk weinig aan doen. Overdaad schaadt. Op een gegeven moment is de impact weg. Misschien is die bij mij wat vroeger weg dan bij een ander.
  maandag 11 september 2017 @ 17:56:11 #205
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_173716114
quote:
0s.gif Op maandag 11 september 2017 15:39 schreef TjjWester het volgende:

[..]

Nee maar zover ik begrepen heb zijn de vluchten met prioriteitspatienten nodeloos vertraagd geweest door die kut amerikanen, ikke ikke ikke.
Duidelijk, NL bezuinigd defensie kapot maar het zijn kutamerikanen die de schuld zijn..
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_173716236
quote:
1s.gif Op maandag 11 september 2017 17:56 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Duidelijk, NL bezuinigd defensie kapot maar het zijn kutamerikanen die de schuld zijn..
Er is geen enkele redenen om meteen heel veel capaciteit op te eisen, de amerikanen hadden ook prima maandag/dinsdag kunnen beginnen met evacuren zoals nederland ze gevraagd heeft.
  maandag 11 september 2017 @ 18:04:45 #207
45206 Pietverdriet
pi_173716276
quote:
0s.gif Op maandag 11 september 2017 18:01 schreef TjjWester het volgende:

[..]

Er is geen enkele redenen om meteen heel veel capaciteit op te eisen, de amerikanen hadden ook prima maandag/dinsdag kunnen beginnen met evacuren zoals nederland ze gevraagd heeft.
Waarom, voor die twee vluchten die NL wel kan uitvoeren?
pi_173716326
quote:
0s.gif Op maandag 11 september 2017 18:01 schreef TjjWester het volgende:

[..]

Je laat je burgers toch niet stikken op een eiland zonder water terwijl er nog een orkaan aankomt?
Oh, wait.
pi_173716497
"Academics, people who know the word for coal in seventeen languages but gape and stammer when asked to lay a fire."
  maandag 11 september 2017 @ 20:00:26 #210
21467 franske19
Hit the deck!
pi_173718588
quote:
1s.gif Op maandag 11 september 2017 18:04 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Waarom, voor die twee vluchten die NL wel kan uitvoeren?
quote:
10s.gif Op maandag 11 september 2017 18:08 schreef WammesWaggel het volgende:

[..]

Je laat je burgers toch niet stikken op een eiland zonder water terwijl er nog een orkaan aankomt?
Oh, wait.
Viel allemaal wel mee. Nederlands vliegtuigen vliegen af en aan met militairen en goederen. Dat die eigenwijze toeristen een paar dagen moeten wachten maakt toch niets uit. Er is meer dan voldoende eten en water, er zijn voldoende shelters. Je kiest ervoor om op dat eiland te blijven terwijl je weet dat er een orkaan aan komt. Medelijden verdienen die lui niet. De plaatselijke bevolking waar een groot gedeelte alles van kwijt is daar mag je wel wat meer om geven. Niet een stel verwende toeristen.
  maandag 11 september 2017 @ 20:08:42 #211
307622 Perox
(niet de echte)
pi_173718738
quote:
0s.gif Op maandag 11 september 2017 16:13 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

_O-
Dit is geniaal! Klagen dat de NPO niet links genoeg is!
_O-

Ooit in je opgekomen dat die prietpraat over linkse media misschien helemaal niet klopt?
pi_173718781
Als toerist klagen over de hulpverlening, maar wel daar op vakantie gaan tijdens het orkaanseizoen.
"Academics, people who know the word for coal in seventeen languages but gape and stammer when asked to lay a fire."
  maandag 11 september 2017 @ 20:11:20 #213
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_173718786
quote:
0s.gif Op maandag 11 september 2017 09:56 schreef TjjWester het volgende:

[..]

Het verschil is dat het koninkrijkstatuut nederland verplicht om hulp te bieden aan sint maarten, we moeten wel.
Nope. Herhaalde keren merk dat daar door piraten op wordt gezinspeeld. Gratis geld is altijd mooi.
We (Staat de Nederlanden) zijn alleen "verplicht" St. Maarten te voorzien van defensie cq. kustbewaking (niet te verwarren met dijkbewaking), vertegenwoordiging buitenlandse zaken in de vorm van paspoortverstrekking. Dit in tegenstelling tot het Franse deel waar St Martin fungeert als ordinaire Franse gemeente.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  maandag 11 september 2017 @ 20:17:29 #214
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_173718933
quote:
0s.gif Op maandag 11 september 2017 09:50 schreef TjjWester het volgende:

[..]

Hoe kun je sparen voor noodgevallen als je schulden hebt en steeds word gedreigt om onder curatele gesteld teworden?
Vraag dat ook maar aan een willekeurige bijstander......

FF serieus St Maarten (en dan bedoel ik hun corrupte bestuur) wil niets met NL te maken hebben en hebben als tussen oplossing in een referendum het NL juk afgeworpen.
  maandag 11 september 2017 @ 20:31:36 #215
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_173719248
quote:
2s.gif Op maandag 11 september 2017 09:44 schreef ShaoliN het volgende:

[..]

Nl heeft geen C17 toch?
Ik heb begrepen in/uit één van de eerdere posts dat we met 12 andere EU landen, de beschikking hebben over 3 C17's....

Echter zoals ik eerder elders heb gezegd, dat is ongeveer het delen van een auto die natuurlijk bezet is wanneer je 'm nodig hebt. We hebben verder C130's die veel langzamer zijn, minder actieradius (2000km) en minder laadcapaciteit heeft (ca. 25ton en/of 100 personen).

Dan nog kan een normale C17, laat staan een C130 niet zonder tanken in één keer naar St Maarten (flight distance af Eindhoven 7000km) komen. Een C17 retour vanuit de USoA (afstand ca 2000km) is een stuk eenvoudiger en kan zelfs zonder bijtanken.
  maandag 11 september 2017 @ 20:34:13 #216
45206 Pietverdriet
pi_173719326
quote:
3s.gif Op maandag 11 september 2017 20:31 schreef Vallon het volgende:

[..]

Ik heb begrepen in/uit één van de eerdere posts dat we met 12 andere EU landen, de beschikking hebben over 3 C17's....

Echter zoals ik eerder elders heb gezegd, dat is ongeveer het delen van een auto die natuurlijk bezet is wanneer je 'm nodig hebt. We hebben verder C130's die veel langzamer zijn, minder actieradius (2000km) en minder laadcapaciteit heeft (ca. 25ton en/of 100 personen).

Dan nog kan een normale C17, laat staan een C130 niet zonder tanken in één keer naar St Maarten (flight distance 7000km) komen. Een C17 retour vanuit de USoA (afstand ca 2000km) is een stuk eenvoudiger en kan zelfs zonder bijtanken.
ze vliegen op Curacao en dan kan je daar in een gecharterde Boeiing stappen.
  maandag 11 september 2017 @ 20:36:07 #217
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_173719366
quote:
1s.gif Op maandag 11 september 2017 20:34 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

ze vliegen op Curacao en dan kan je daar in een gecharterde Boeiing stappen.
Die door wie betaald wordt.........?
Er is geen vliegmaatschappij die een noodvlucht zal uitvoeren tenzij die gedekt is door een staat... zoals de Amerikanen (voor hun inwoners) trouwens dat meestal wel altijd doen.
pi_173719436
  maandag 11 september 2017 @ 20:39:30 #219
45206 Pietverdriet
pi_173719454
quote:
17s.gif Op maandag 11 september 2017 20:36 schreef Vallon het volgende:

[..]

Die door wie betaald wordt.........?
Ligt eraan voor wie, maar Luchtmobiele brigade vliegt afaik KLM naar curacao en van af daar met Luchtmacht toestellen.
Toeristen zou ik gewoon lekker zelf voor hun vlucht van Curacao laten betalen.
pi_173719590
quote:
3s.gif Op maandag 11 september 2017 20:31 schreef Vallon het volgende:

[..]

Dan nog kan een normale C17, laat staan een C130 niet zonder tanken in één keer naar St Maarten (flight distance af Eindhoven 7000km) komen. Een C17 retour vanuit de USoA (afstand ca 2000km) is een stuk eenvoudiger en kan zelfs zonder bijtanken.
Dat dus. NL heeft effectief dus geen 'auto's'...
Best apart voor zo'n rijk land.

Voor de rest geef ik geen cent. Dat heeft dat rare wijf verpest van nieuwsuur op vrijdag avond die iedere hulp uit NL afdeed als 'witte bemoeienis'. Zulk volk mag het zelf rooien.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  maandag 11 september 2017 @ 20:47:31 #221
45206 Pietverdriet
pi_173719682
quote:
1s.gif Op maandag 11 september 2017 20:44 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Dat dus. NL heeft effectief dus geen 'auto's'...
Best apart voor zo'n rijk land.

Na de koude oorlog is men enorm gaan snijden in defensie, en heeft men de taken nog meer verdeeld over de verschillende NAVO landen. Maar NL en nog meer landen besteden nog minder aan defensie dan afgesproken. Niet voor niets hadden de Amerikanen daar al heel lang kritiek op.
  maandag 11 september 2017 @ 20:50:23 #222
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_173719787
quote:
1s.gif Op maandag 11 september 2017 20:39 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Ligt eraan voor wie, maar Luchtmobiele brigade vliegt afaik KLM naar curacao en van af daar met Luchtmacht toestellen.
Toeristen zou ik gewoon lekker zelf voor hun vlucht van Curacao laten betalen.
Snap ik, we hadden het d8 ik over evacueren van St Maarten..... wat ws om zowel logistieke redenen als ook politieke redenen niet is gedaan.
Dat is ook precies de reden hoe Rutte manoeuvreert, hij (en wij dus) zijn wel gerechtigd om zonder veel omwegen, nadat de ramp zich heeft voltrokken, onze burgers op te halen te redden..

We, NL, kan verder moeilijk bij een orkaandreiging met 500 of mijn part 5000 man troepen en vliegtuigen naar het autonome St Maarten gaan..... toch ? Dat is dan ongeveer het militair binnenvallen van een autonome staat. De Amerikanen doen, stelletje cowboys 8-) , daar een stuk minder moeilijk over....

Zelfs na een ramp moet je op eieren lopen om de St Martinezen niet voor het hoofd te stoten. En dat allemaal als direct gevolg van (of beter het ontbreken van) bestuurskracht.

Het ligt allemaal een stukje complexer dan men ons wil doen laten geloven en dat met innige dank aan St Maarten zelf.
pi_173719805
quote:
16s.gif Op maandag 11 september 2017 20:11 schreef Vallon het volgende:

[..]

Nope. Herhaalde keren merk dat daar door piraten op wordt gezinspeeld. Gratis geld is altijd mooi.
We (Staat de Nederlanden) zijn alleen "verplicht" St. Maarten te voorzien van defensie cq. kustbewaking (niet te verwarren met dijkbewaking), vertegenwoordiging buitenlandse zaken in de vorm van paspoortverstrekking. Dit in tegenstelling tot het Franse deel waar St Martin fungeert als ordinaire Franse gemeente.
Je kunt dat alleen niet bewijzen! Iedereen is er over eens dat nederland en onze koninkrijks defensie ingevolge het koninkrijksstatuut verplicht zijn noodhulp te leveren!

Ik heb het niet gehad over wederopbouw.
  maandag 11 september 2017 @ 20:53:14 #224
45206 Pietverdriet
pi_173719889
quote:
18s.gif Op maandag 11 september 2017 20:50 schreef Vallon het volgende:

[..]

Snap ik, we hadden het d8 ik over evacueren van St Maarten..... wat ws om zowel logistieke redenen als ook politieke redenen niet is gedaan.
Dat is ook precies de reden hoe Rutte manoeuvreert, hij (en wij dus) zijn wel gerechtigd om zonder veel omwegen, nadat de ramp zich heeft voltrokken, onze burgers op te halen te redden..

We, NL, kan verder moeilijk bij een orkaandreiging met 500 of mijn part 5000 man troepen en vliegtuigen naar het autonome St Maarten gaan..... toch ? Dat is dan ongeveer het militair binnenvallen van een autonome staat. De Amerikanen doen, stelletje cowboys 8-) , daar een stuk minder moeilijk over....

Zelfs na een ramp moet je op eieren lopen om de St Martinezen niet voor het hoofd te stoten. En dat allemaal als direct gevolg van (of beter het ontbreken van) bestuurskracht.

Het ligt allemaal een stukje complexer dan men ons wil doen laten geloven en dat met innige dank aan St Maarten zelf.
Oh, zeker, St Maarten en de bevolking zelf een flink deel van het probleem.
pi_173719960
Zonder werkende gevangenis in de buurt is iedere vorm van gewapende millitairen overbodig.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')