Dat kan, dat heb ik weer met ander nieuws.quote:Op maandag 11 september 2017 15:48 schreef Elzies het volgende:
[..]
Dat begrijp ik, maar dan nog vind ik dat er sprake is van eentonige overdaad.
Het lokale bestuur heeft zijn schouders opgehaald en deed vrij lachwekkend over de aanstormende orkaan.quote:
Het is al raar dat alle aandacht uitgaat naar dat eiland (en niet naar buureilanden) maar er wordt ook nog eens onderscheid gemaakt tussen het Franse deel en Nederlandse deel. "Nederlandse"doden schijnen veel erger te zijn. En dat bij de NPO.quote:Op maandag 11 september 2017 15:48 schreef Elzies het volgende:
[..]
Dat begrijp ik, maar dan nog vind ik dat er sprake is van eentonige overdaad.
Er wordt nu inderdaad op hypocriete wijze van beide walletjes gesnoept. En dan druk ik me nog diplomatieke wijze uit.quote:Op maandag 11 september 2017 16:13 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Het is al raar dat alle aandacht uitgaat naar dat eiland (en niet naar buureilanden) maar er wordt ook nog eens onderscheid gemaakt tussen het Franse deel en Nederlandse deel. "Nederlandse"doden schijnen veel erger te zijn. En dat bij de NPO.Vergeleken met het nationalisme wat ze bij de NPO uitbraken is Wilders een multiculti-globalist.
En maar klagen over nationalisme. En nationalisten maar wegzetten als verschrikkelijke mensen. Wat een walgelijk hypocriet gezelschap is dat ook he.
Duidelijk, NL bezuinigd defensie kapot maar het zijn kutamerikanen die de schuld zijn..quote:Op maandag 11 september 2017 15:39 schreef TjjWester het volgende:
[..]
Nee maar zover ik begrepen heb zijn de vluchten met prioriteitspatienten nodeloos vertraagd geweest door die kut amerikanen, ikke ikke ikke.
Er is geen enkele redenen om meteen heel veel capaciteit op te eisen, de amerikanen hadden ook prima maandag/dinsdag kunnen beginnen met evacuren zoals nederland ze gevraagd heeft.quote:Op maandag 11 september 2017 17:56 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Duidelijk, NL bezuinigd defensie kapot maar het zijn kutamerikanen die de schuld zijn..
Waarom, voor die twee vluchten die NL wel kan uitvoeren?quote:Op maandag 11 september 2017 18:01 schreef TjjWester het volgende:
[..]
Er is geen enkele redenen om meteen heel veel capaciteit op te eisen, de amerikanen hadden ook prima maandag/dinsdag kunnen beginnen met evacuren zoals nederland ze gevraagd heeft.
Je laat je burgers toch niet stikken op een eiland zonder water terwijl er nog een orkaan aankomt?quote:Op maandag 11 september 2017 18:01 schreef TjjWester het volgende:
[..]
Er is geen enkele redenen om meteen heel veel capaciteit op te eisen, de amerikanen hadden ook prima maandag/dinsdag kunnen beginnen met evacuren zoals nederland ze gevraagd heeft.
quote:Op maandag 11 september 2017 18:04 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Waarom, voor die twee vluchten die NL wel kan uitvoeren?
Viel allemaal wel mee. Nederlands vliegtuigen vliegen af en aan met militairen en goederen. Dat die eigenwijze toeristen een paar dagen moeten wachten maakt toch niets uit. Er is meer dan voldoende eten en water, er zijn voldoende shelters. Je kiest ervoor om op dat eiland te blijven terwijl je weet dat er een orkaan aan komt. Medelijden verdienen die lui niet. De plaatselijke bevolking waar een groot gedeelte alles van kwijt is daar mag je wel wat meer om geven. Niet een stel verwende toeristen.quote:Op maandag 11 september 2017 18:08 schreef WammesWaggel het volgende:
[..]
Je laat je burgers toch niet stikken op een eiland zonder water terwijl er nog een orkaan aankomt?
Oh, wait.
quote:Op maandag 11 september 2017 16:13 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Het is al raar dat alle aandacht uitgaat naar dat eiland (en niet naar buureilanden) maar er wordt ook nog eens onderscheid gemaakt tussen het Franse deel en Nederlandse deel. "Nederlandse"doden schijnen veel erger te zijn. En dat bij de NPO.Vergeleken met het nationalisme wat ze bij de NPO uitbraken is Wilders een multiculti-globalist.
En maar klagen over nationalisme. En nationalisten maar wegzetten als verschrikkelijke mensen. Wat een walgelijk hypocriet gezelschap is dat ook he.
Nope. Herhaalde keren merk dat daar door piraten op wordt gezinspeeld. Gratis geld is altijd mooi.quote:Op maandag 11 september 2017 09:56 schreef TjjWester het volgende:
[..]
Het verschil is dat het koninkrijkstatuut nederland verplicht om hulp te bieden aan sint maarten, we moeten wel.
Vraag dat ook maar aan een willekeurige bijstander......quote:Op maandag 11 september 2017 09:50 schreef TjjWester het volgende:
[..]
Hoe kun je sparen voor noodgevallen als je schulden hebt en steeds word gedreigt om onder curatele gesteld teworden?
Ik heb begrepen in/uit één van de eerdere posts dat we met 12 andere EU landen, de beschikking hebben over 3 C17's....quote:
ze vliegen op Curacao en dan kan je daar in een gecharterde Boeiing stappen.quote:Op maandag 11 september 2017 20:31 schreef Vallon het volgende:
[..]
Ik heb begrepen in/uit één van de eerdere posts dat we met 12 andere EU landen, de beschikking hebben over 3 C17's....
Echter zoals ik eerder elders heb gezegd, dat is ongeveer het delen van een auto die natuurlijk bezet is wanneer je 'm nodig hebt. We hebben verder C130's die veel langzamer zijn, minder actieradius (2000km) en minder laadcapaciteit heeft (ca. 25ton en/of 100 personen).
Dan nog kan een normale C17, laat staan een C130 niet zonder tanken in één keer naar St Maarten (flight distance 7000km) komen. Een C17 retour vanuit de USoA (afstand ca 2000km) is een stuk eenvoudiger en kan zelfs zonder bijtanken.
Die door wie betaald wordt.........?quote:Op maandag 11 september 2017 20:34 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
ze vliegen op Curacao en dan kan je daar in een gecharterde Boeiing stappen.
Ligt eraan voor wie, maar Luchtmobiele brigade vliegt afaik KLM naar curacao en van af daar met Luchtmacht toestellen.quote:Op maandag 11 september 2017 20:36 schreef Vallon het volgende:
[..]
Die door wie betaald wordt.........?
Dat dus. NL heeft effectief dus geen 'auto's'...quote:Op maandag 11 september 2017 20:31 schreef Vallon het volgende:
[..]
Ik heb begrepen in/uit één van de eerdere posts dat we met 12 andere EU landen, de beschikking hebben over 3 C17's....
Echter zoals ik eerder elders heb gezegd, dat is ongeveer het delen van een auto die natuurlijk bezet is wanneer je 'm nodig hebt. We hebben verder C130's die veel langzamer zijn, minder actieradius (2000km) en minder laadcapaciteit heeft (ca. 25ton en/of 100 personen).
Dan nog kan een normale C17, laat staan een C130 niet zonder tanken in één keer naar St Maarten (flight distance af Eindhoven 7000km) komen. Een C17 retour vanuit de USoA (afstand ca 2000km) is een stuk eenvoudiger en kan zelfs zonder bijtanken.
Na de koude oorlog is men enorm gaan snijden in defensie, en heeft men de taken nog meer verdeeld over de verschillende NAVO landen. Maar NL en nog meer landen besteden nog minder aan defensie dan afgesproken. Niet voor niets hadden de Amerikanen daar al heel lang kritiek op.quote:Op maandag 11 september 2017 20:44 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Dat dus. NL heeft effectief dus geen 'auto's'...
Best apart voor zo'n rijk land.
Snap ik, we hadden het d8 ik over evacueren van St Maarten..... wat ws om zowel logistieke redenen als ook politieke redenen niet is gedaan.quote:Op maandag 11 september 2017 20:39 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ligt eraan voor wie, maar Luchtmobiele brigade vliegt afaik KLM naar curacao en van af daar met Luchtmacht toestellen.
Toeristen zou ik gewoon lekker zelf voor hun vlucht van Curacao laten betalen.
Je kunt dat alleen niet bewijzen! Iedereen is er over eens dat nederland en onze koninkrijks defensie ingevolge het koninkrijksstatuut verplicht zijn noodhulp te leveren!quote:Op maandag 11 september 2017 20:11 schreef Vallon het volgende:
[..]
Nope. Herhaalde keren merk dat daar door piraten op wordt gezinspeeld. Gratis geld is altijd mooi.
We (Staat de Nederlanden) zijn alleen "verplicht" St. Maarten te voorzien van defensie cq. kustbewaking (niet te verwarren met dijkbewaking), vertegenwoordiging buitenlandse zaken in de vorm van paspoortverstrekking. Dit in tegenstelling tot het Franse deel waar St Martin fungeert als ordinaire Franse gemeente.
Oh, zeker, St Maarten en de bevolking zelf een flink deel van het probleem.quote:Op maandag 11 september 2017 20:50 schreef Vallon het volgende:
[..]
Snap ik, we hadden het d8 ik over evacueren van St Maarten..... wat ws om zowel logistieke redenen als ook politieke redenen niet is gedaan.
Dat is ook precies de reden hoe Rutte manoeuvreert, hij (en wij dus) zijn wel gerechtigd om zonder veel omwegen, nadat de ramp zich heeft voltrokken, onze burgers op te halen te redden..
We, NL, kan verder moeilijk bij een orkaandreiging met 500 of mijn part 5000 man troepen en vliegtuigen naar het autonome St Maarten gaan..... toch ? Dat is dan ongeveer het militair binnenvallen van een autonome staat. De Amerikanen doen, stelletje cowboys, daar een stuk minder moeilijk over....
Zelfs na een ramp moet je op eieren lopen om de St Martinezen niet voor het hoofd te stoten. En dat allemaal als direct gevolg van (of beter het ontbreken van) bestuurskracht.
Het ligt allemaal een stukje complexer dan men ons wil doen laten geloven en dat met innige dank aan St Maarten zelf.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |