Grosjean remt veel te laat, blokkeert en geeft Max een ram. En dat is natuurlijk de schuld van .... Max!quote:Op zondag 3 september 2017 21:05 schreef VEM2012 het volgende:
Max daarentegen heeft gewoon niet slim gereden. Die actie bij Massa was gewoonweg onnodig en het is al opvallend vaak goed gegaan, nu gaat het fout. Bij Grosjean had hij wederom lek kunnen rijden en ook daar was het onnodig.
Niet goed bezig CrashO.quote:Op zondag 3 september 2017 21:05 schreef CrashO het volgende:
OP heeft weer zijn feestlift gehad in aanloop naar Singapore
Tjah Max had Vettel (een tijd terug) ook voor moeten laten (terwijl hij er al voor zat) etc etc.quote:Op zondag 3 september 2017 21:34 schreef YourCaptor het volgende:
Ja het slaat een beetje de andere kant op.
Hij weet dat Grosjean er zit. Redelijk vreemd om dan zo scherp in te sturen. Je kan ook meer ruimte geven. Ook dan blijf je ruim voor.quote:Op zondag 3 september 2017 21:33 schreef daNpy het volgende:
[..]
Grosjean remt veel te laat, blokkeert en geeft Max een ram. En dat is natuurlijk de schuld van .... Max!
Dit shot toont perfect aan wie er fout is. Kijk hoe die auto van Massa staat en hoe de rijlijn is. Totaal geen intentie om de chicane op een normale wijze aan te snijden. Maar puur en alleen Max geen ruimte geven.quote:Op zondag 3 september 2017 21:11 schreef SnowOokami het volgende:
[..]
Geen idee nee, hij had de volgende ronde DRS gehad dat is de enige variabele die hem eventueel had geholpen, maar dat is geen zekerheid. Dit had net zo goed met een DRS overtake kunnen gebeuren.
Feit is dat Massa bewust diep ging:
[ afbeelding ]
Tis gebeurd en je moet binnen een split second een beslissing nemen.
Over de drempels gaan was waarschijnlijk ook niet zo goed voor de vloer geweest...
Coronel en Doornbos zijn nu ineens ook anti-Verstappen trollen?quote:Op zondag 3 september 2017 21:33 schreef Blik het volgende:
Ik krijg een beetje het gevoel dat je niks positiefs meer over Max mag zeggen...
Het Massa-incident is best een discussie waard, maar dat er serieus mensen zijn die de schuld willen geven aan Max voor de incidenten met Grosjean en Magnussen is gewoon bespottelijk. Grosjean verremt zich en Magnussen vergeet uberhaupt te remmen, en in beide gevallen is Max er al ruimschoots voorbij.
Het schijnt zo te zijn dat wanneer je je auto voor een andere gooit je heel veel downforce verliest.quote:Op zondag 3 september 2017 21:33 schreef Blik het volgende:
Ik krijg een beetje het gevoel dat je niks positiefs meer over Max mag zeggen...
Het Massa-incident is best een discussie waard, maar dat er serieus mensen zijn die de schuld willen geven aan Max voor de incidenten met Grosjean en Magnussen is gewoon bespottelijk. Grosjean verremt zich en Magnussen vergeet uberhaupt te remmen, en in beide gevallen is Max er al ruimschoots voorbij.
Hij hoeft geen ruimte te geven. Hij mag blokken. Het is racen, geen verkeer.quote:Op zondag 3 september 2017 21:37 schreef tja77 het volgende:
[..]
Dit shot toont perfect aan wie er fout is. Kijk hoe die auto van Massa staat en hoe de rijlijn is. Totaal geen intentie om de chicane op een normale wijze aan te snijden. Maar puur en alleen Max geen ruimte geven.
Hoeft hij ook niet. Max verdedigd zelf ook wel eens op deze manier. Silverstone nog bijvoorbeeld.quote:Op zondag 3 september 2017 21:37 schreef tja77 het volgende:
[..]
Dit shot toont perfect aan wie er fout is. Kijk hoe die auto van Massa staat en hoe de rijlijn is. Totaal geen intentie om de chicane op een normale wijze aan te snijden. Maar puur en alleen Max geen ruimte geven.
Ik weet niet wat gezegd hebben, maar als ze de schuld bij Verstappen leggen voor de actie met Magnussen dan zijn ze niet goed wijs. Het was niet eens fout als die voor de volle 100% voor Magnussen ging rijden, hij was er al voorbij.quote:Op zondag 3 september 2017 21:38 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Coronel en Doornbos zijn nu ineens ook anti-Verstappen trollen?
Meer ruimte geven zoals ook Massa kon bij zijn incident met Max? Uiteraard kan je altijd meer ruimte geven. Je kunt zelfs niet meer aan de race deelnemen om de andere coureurs meer ruimte te geven.quote:Op zondag 3 september 2017 21:36 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Hij weet dat Grosjean er zit. Redelijk vreemd om dan zo scherp in te sturen. Je kan ook meer ruimte geven. Ook dan blijf je ruim voor.
Ik vind ook niet dat alles bestraft moet worden wat er aan battles "verkeerd" gaat. Gewoon laten racen. Maar niet steeds Max wel bestraffen in gelijksoortige situaties.quote:Op zondag 3 september 2017 21:39 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Hij hoeft geen ruimte te geven. Hij mag blokken. Het is racen, geen verkeer.
Zo werkt het niet. Ze liggen beiden gelijk op de apex dus is er geen schuldige aan te wijzen.quote:Op zondag 3 september 2017 21:37 schreef tja77 het volgende:
[..]
Dit shot toont perfect aan wie er fout is. Kijk hoe die auto van Massa staat en hoe de rijlijn is. Totaal geen intentie om de chicane op een normale wijze aan te snijden. Maar puur en alleen Max geen ruimte geven.
Ze hebben niet gezegd dat het fout was. Alleen dat get risicovol was en Max ook de bocht zonder naar rechts gaan gehaald zou hebben.quote:Op zondag 3 september 2017 21:43 schreef Blik het volgende:
[..]
Ik weet niet wat gezegd hebben, maar als ze de schuld bij Verstappen leggen voor de actie met Magnussen dan zijn ze niet goed wijs. Het was niet eens fout als die voor de volle 100% voor Magnussen ging rijden, hij was er al voorbij.
Precies dit.quote:Op zondag 3 september 2017 21:46 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Zo werkt het niet. Ze liggen beiden gelijk op de apex dus is er geen schuldige aan te wijzen.
Hoewel Max voor lag bij het insturen is dat (blijkbaar) niet het criterium. Dat is wie er voor ligt op de apex.
Had Max voor gelegen was Massa fout en omgekeerd. Deze redenering werd afgelopen vrijdag nog door Whiting gebruikt in de rijdersbriefing om aan te geven waarom Magnussen wel bestraft is en Alonso niet voor het van de baan dwingen van je tegenstander.
quote:Op zondag 3 september 2017 21:48 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Ze hebben niet gezegd dat het fout was. Alleen dat get risicovol was en Max ook de bocht zonder naar rechts gaan gehaald zou hebben.
Grosjean.quote:Op zondag 3 september 2017 21:43 schreef Blik het volgende:
[..]
Ik weet niet wat gezegd hebben, maar als ze de schuld bij Verstappen leggen voor de actie met Magnussen dan zijn ze niet goed wijs. Het was niet eens fout als die voor de volle 100% voor Magnussen ging rijden, hij was er al voorbij.
En dat is dus complete onzin. Bah .quote:Op zondag 3 september 2017 17:03 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Zoals Charlie Whiting vrijdag zei, als je op de apex ervoor ligt, heb je recht op de bocht.
En dat magquote:Op zondag 3 september 2017 21:37 schreef tja77 het volgende:
[..]
Dit shot toont perfect aan wie er fout is. Kijk hoe die auto van Massa staat en hoe de rijlijn is. Totaal geen intentie om de chicane op een normale wijze aan te snijden. Maar puur en alleen Max geen ruimte geven.
Staat je goed, die roze Max bril!quote:Op zondag 3 september 2017 21:44 schreef beantherio het volgende:
[..]
Meer ruimte geven zoals ook Massa kon bij zijn incident met Max? Uiteraard kan je altijd meer ruimte geven. Je kunt zelfs niet meer aan de race deelnemen om de andere coureurs meer ruimte te geven.
Sorry hoor, maar het is me niet duidelijk waarom men op zoek gaat naar redenen om dat incident met Grosjean Max te kunnen verwijten. Het is me trouwens ook nog steeds niet duidelijk waarom Grosjean niet gestraft is voor zijn rol erin. Bij het incident met Ricciardo 2 races geleden lag het er minder dik op en toen werd Max wel gestraft. Dit was veel duidelijker en Grosjean komt er mee weg. Heel raar.
In welke gelijksoortige situatie is Max bestraft?quote:Op zondag 3 september 2017 21:46 schreef YourCaptor het volgende:
[..]
Ik vind ook niet dat alles bestraft moet worden wat er aan battles "verkeerd" gaat. Gewoon laten racen. Maar niet steeds Max wel bestraffen in gelijksoortige situaties.
Nee dat is racen.quote:Op zondag 3 september 2017 21:54 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
En dat is dus complete onzin. Bah .
Zit je nog te wachten op zondag 18:00?quote:
Ja, wat heeft die knakker er nou over te zeggen.quote:Op zondag 3 september 2017 21:54 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
En dat is dus complete onzin. Bah .
Oh, jij weer. De Elzies van de F1-topics.quote:Op zondag 3 september 2017 21:56 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Ja, wat heeft die knakker er nou over te zeggen.
Nee Doornbos vond dat Max te gretig was bij Massa en Coronel vond dat Max onnodig veel naar rechts ging bij Magnussen.quote:Op zondag 3 september 2017 21:43 schreef Blik het volgende:
[..]
Ik weet niet wat gezegd hebben, maar als ze de schuld bij Verstappen leggen voor de actie met Magnussen dan zijn ze niet goed wijs. Het was niet eens fout als die voor de volle 100% voor Magnussen ging rijden, hij was er al voorbij.
quote:Op zondag 3 september 2017 21:56 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Zit je nog te wachten op zondag 18:00?
Sterk argument weer.quote:Op zondag 3 september 2017 21:57 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Oh, jij weer. De Elzies van de F1-topics.
Dus, als coureur A voor het aanremmen 30 meter voor zou liggen en coureur B veel te laat zou aanremmen maar wel tegelijkertijd de apex passeren maar door de hoge snelheid zijn wagen niet op de baan kan houden, is er niemand fout?quote:Op zondag 3 september 2017 21:46 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Zo werkt het niet. Ze liggen beiden gelijk op de apex dus is er geen schuldige aan te wijzen.
Hoewel Max voor lag bij het insturen is dat (blijkbaar) niet het criterium. Dat is wie er voor ligt op de apex.
Had Max voor gelegen was Massa fout en omgekeerd. Deze redenering werd afgelopen vrijdag nog door Whiting gebruikt in de rijdersbriefing om aan te geven waarom Magnussen wel bestraft is en Alonso niet voor het van de baan dwingen van je tegenstander.
En beiden vonden dat hij te snel instuurde bij Grosjean.quote:Op zondag 3 september 2017 21:58 schreef SnowOokami het volgende:
[..]
Nee Doornbos vond dat Max te gretig was bij Massa en Coronel vond dat Max onnodig veel naar rechts ging bij Magnussen.
Waarom?quote:Op zondag 3 september 2017 21:58 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
Ben wel benieuwd of er nog nieuws komt.
quote:Op zondag 3 september 2017 21:05 schreef CrashO het volgende:
OP heeft weer zijn feestlift gehad in aanloop naar Singapore
Het slaat helemaal nergens op inderdaad.quote:Op zondag 3 september 2017 21:58 schreef tja77 het volgende:
[..]
Dus, als coureur A voor het aanremmen 30 meter voor zou liggen en coureur B veel te laat zou aanremmen maar wel tegelijkertijd de apex passeren maar door de hoge snelheid zijn wagen niet op de baan kan houden, is er niemand fout?
Je mag de ander dus als rembuffer gebruiken zolang je maar op tijd de apex pakt?
Tja, denk dat Max wel klaar is met dit seizoen. Frustratie begint toch toe te nemen nu. (ben er zelf ook wel klaar mee )quote:Op zondag 3 september 2017 21:59 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
En beiden vonden dat hij te snel instuurde bij Grosjean.
In de vergelijking van die drie situaties komt jouw standpunt niet goed naar voren: dat is iets anders.quote:Op zondag 3 september 2017 21:55 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Staat je goed, die roze Max bril!
De drie situaties die jij noemt zijn gewoonweg niet vergelijkbaar met elkaar.
In dit geval is niet te zien of coureur A er 30m voor zat. Maar dat maakt ook helemaal niet uit want coureur B heeft wel zijn wagen op de baan gehouden en coureur A niet als rembuffer gebruikt.quote:Op zondag 3 september 2017 21:58 schreef tja77 het volgende:
[..]
Dus, als coureur A voor het aanremmen 30 meter voor zou liggen en coureur B veel te laat zou aanremmen maar wel tegelijkertijd de apex passeren maar door de hoge snelheid zijn wagen niet op de baan kan houden, is er niemand fout?
Je mag de ander dus als rembuffer gebruiken zolang je maar op tijd de apex pakt?
F1 / [F1 Algemeen] 2017 Formula1 GP's #587 racetimequote:Op zondag 3 september 2017 22:04 schreef beantherio het volgende:
[..]
In de vergelijking van die drie situaties komt jouw standpunt niet goed naar voren: dat is iets anders.
En uiteraard wordt er weer iets geroepen over een "roze Max bril" als je mening niet negatief is over Max.
wat is voorbij? 60% of 100% of 120%?quote:Op zondag 3 september 2017 21:43 schreef Blik het volgende:
[..]
Ik weet niet wat gezegd hebben, maar als ze de schuld bij Verstappen leggen voor de actie met Magnussen dan zijn ze niet goed wijs. Het was niet eens fout als die voor de volle 100% voor Magnussen ging rijden, hij was er al voorbij.
wel waar:quote:Op zondag 3 september 2017 22:06 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
F1 / [F1 Algemeen] 2017 Formula1 GP's #587 racetime
Post 290 (kan niet quoten uit een gesloten topic)
quote:Op zondag 3 september 2017 18:03 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ik denk soms wel eens dat men zich hier, en op andere NL F1-sites, in alle bochten zit te wringen die mogelijk zijn om toch maar enige kritiek op Max te kunnen hebben. Want anders ben je een "fanboy"
En dat slaat m.i. geregeld door. Waar men een actie bij een andere coureur volkomen normaal en gerechtvaardigd zou vinden doet men nu zijn best om kritiekpunten te vinden.
Bizar..
Je hebt het niet gezien?quote:Op zondag 3 september 2017 22:07 schreef THEFXR het volgende:
[..]
wat is voorbij? 60% of 100% of 120%?
Dat lijkt mij niet erg professioneel.quote:Op zondag 3 september 2017 22:01 schreef SnowOokami het volgende:
[..]
Tja, denk dat Max wel klaar is met dit seizoen. Frustratie begint toch toe te nemen nu. (ben er zelf ook wel klaar mee )
Ik niet.quote:
Ik schets ook maar een voorbeeld.quote:Op zondag 3 september 2017 22:05 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
In dit geval is niet te zien of coureur A er 30m voor zat. Maar dat maakt ook helemaal niet uit want coureur B heeft wel zijn wagen op de baan gehouden en coureur A niet als rembuffer gebruikt.
Maar waar wacht je dan op? Er is niets.quote:Op zondag 3 september 2017 22:08 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
Is toch spannend. Ook als het nieuws is dat het zo blijft.
STR Honda.quote:Op zondag 3 september 2017 22:10 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Maar waar wacht je dan op? Er is niets.
Om die van vandaag maar eens te vergelijken: ruimte geven door Massa houdt in positie kado doen. Terwijl ik dus uitdrukkelijk aangaf dat bij Grosjean ruimte geven geen nadelige gevolgen had: hij zat er ruim voor.quote:Op zondag 3 september 2017 22:04 schreef beantherio het volgende:
[..]
In de vergelijking van die drie situaties komt jouw standpunt niet goed naar voren: dat is iets anders.
En uiteraard wordt er weer iets geroepen over een "roze Max bril" als je mening niet negatief is over Max.
Maar ja, blijft de vraag: wat is een risico en wat is geen risico? Die definitie blijft maar vaag bij racen.quote:Op zondag 3 september 2017 22:08 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Dat lijkt mij niet erg professioneel.
Overigens zie je het ook bij Alonso. Erger nog, waar Verstappen terecht zegt dat of de ander wel of geen straf krijgt voor hem geen reet uitmaakt, daar bleef zo'n Alonso zeiken over een te lage straf. Als hij volgend jaar geen F1 wil rijden is hij in ieder geval op de goede weg.
En Verstappen kan zich beter concentreren op optimaal presteren in de resterende wedstrijden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |