abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_173591313
Toevallig vrijdag nog in mn handen gestaan met twee frikadelbroodjes (in de bonus bij appie) maar uiteindelijk toch maar gekozen voor 1 saucijzenbroodje.
pi_173591667
quote:
8s.gif Op maandag 4 september 2017 20:34 schreef LXIV het volgende:

[..]

Worstenbroodjes zijn onze cultuur. Geen kwaad woord daarover. Een worstenbroodje kan altijd.
Zelf gemaakt dan in ieder geval niet die meuk die ze hier verkopen met varkensvlees van varkens die wrs nog voor de Napoleontische oorlogen ergens in Brabant op een boerderijtje rondliepen of met varkensvlees gemengd met een dood paard die in het zelfde jaar geboren is als mijn laatste grootmoeder oid.
Ik ben geen nazi hoor, maar Brabant... :{w .
I´m back.
  dinsdag 5 september 2017 @ 10:07:26 #128
36832 Eldiablo
Life sucks... get a helmet!
pi_173595397
quote:
0s.gif Op zondag 3 september 2017 15:29 schreef Daffodil31LE het volgende:

Tegenwoordig worden de kinderen nog net niet met de auto in de hal afgezet, kinderen zijn allergisch voor de speelplaats en mogen er ook niet hun brood opeten omdat er anders kruimeltjes op de rubberen tegels vallen. In de klassen (groepen :') ) zitten de kinderen "gezellig" bij elkaar en moet de leraar alle moeite doen om de aandacht te krijgen. Cijfers (als die al worden gegeven) zijn strikt geheim en daarmee is elke gezonde concurrentie in de kiem gesmoord. Leraren worden aangesproken (nou ja, zeg maar toegesnauwd) met hun voornaam en de directie bestaat uit minstens vier personen die niet bezig zijn met lesgeven en voor alles moet middels een brief (voor elk geval apart; schoolfoto's, schoolreisje, zelfstandig naar huis lopen, et cetera), die de ouders moeten ondertekenen, toestemming worden verleend.
Tja, ik vind het ook jammer dat de school zich overal voor moet indekken, omdat ouders niet logisch na kunnen denken.
My mind is leaving, my body follows...
pi_173602211
You Don't Stop Playing Because You Get Old. But You Could Get Old If You Stop Playing.
  dinsdag 5 september 2017 @ 16:15:24 #130
38344 knokkels
Radio49 voor je kanus! O+
pi_173602225
quote:
10s.gif Op zondag 3 september 2017 14:20 schreef Ryan3 het volgende:
Conversatie die men ten onzent kon optekenen, zeg anno 1970:

Kind: "Mam, ik heb dorst.."
Moeder: "Je weet waar de kraan is."
Korte stilte.
Kind: "Nee..."
Moeder: "Dan ga je maar naar de pomp."

De pomp? :D.
Of een put natuurlijk :+
Op zondag 7 oktober 2018 02:15 schreef MTheBassman het volgende:[/b]
Jij hebt wat rare shit in je lijst staan Knokkels :P
pi_173602418
quote:
1s.gif Op zondag 3 september 2017 17:44 schreef watisernouweer het volgende:

[..]

Dit lezende, herinner ik me weer dat ik 1 keer in mijn hele leven met de auto naar school werd gebracht, dat was op de middelbare school. Zeer verheugd kwam ik de keuken weer binnen, nadat ik vastgesteld had dat de hele wereld buiten met een dikke koek ijzel bedekt was. Mijn moeder was het er mee eens dat ik niet op de fiets kon, maar mijn vader wist er wel wat op. Met veel moeite wurmde hij uit de hoek achterin de garage de vakantie-auto, die helaas over vier-wiel-aandrijving beschikte en zonder noemenswaardige uitglijders belandde ik alsnog, met welgeteld vier andere slachtoffers, op school.
En, om weer ontopic te gaan: we kregen toen van de medelijdende conrector koffie met gevulde koeken (die toen gewoon in de kantine verkocht werden).
Mogen middelbare scholieren nog wel koffie drinken?
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_173602459
quote:
0s.gif Op zondag 3 september 2017 15:45 schreef Ryan3 het volgende:
[ afbeelding ]

Limonadeglas annonu, anno 1970, anno jaren 50/60.
Goed glas voor een moijto.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_173614374
Geen suikerhoudende frisdrank meer op school

Een blikje cola kopen tijdens je schoolpauze? Dat behoort binnenkort misschien wel tot de verleden tijd. Frisdrankproducenten willen namelijk eind 2018 stoppen met het aanbieden van suikerhoudende frisdranken op middelbare scholen.

Dat zegt Raymond Gianotten, directeur van de Nederlandse Vereniging Frisdranken, Waters en Sappen tegen RTL Nieuws. De bedoeling is dat de suikerhoudende variant niet meer te verkrijgen is. De light-versies blijven wel gewoon te koop.

Volgens Gianotten is dat besluit genomen omdat de fabrikanten jongeren willen helpen bij het maken van gezonde keuzes. ,,Er loopt nog een aantal contracten, maar wat ons betreft gaat dit zo snel mogelijk in'', aldus de directeur tegenover de site.

Ongezond
Volgens voedselwaakhond Foodwatch dragen kinderdranken buitensporig bij aan de ongezond hoge suikerconsumptie. ,,Een kind (vijf jaar) consumeert meer dan het eigen gewicht aan suiker per jaar. Een drinkpakje dat in menig schoolrugzakje zit bevat gemiddeld vier suikerklontjes. Een vierde van de drinkpakjes bevat zelfs meer suiker dan het mierzoete Coca-Cola.''
Eerder werd al bekend dat supermarkten en groenteconservenbedrijven voortaan geen suiker meer toevoegen aan 'zomergroenten' in pot of blik.
https://www.ad.nl/binnenl(...)-op-school~a7bd14dd/
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_173614393
Alle Nederlandse kinderen zullen vanaf 2018 uitdrogen of zich als honden moeten gedragen :o

Het einde van het tijdperk van de frikandelbroodjes en energydrinks is in zicht. Een hele generatie is er groot mee geworden.
pi_173614545
quote:
10s.gif Op woensdag 6 september 2017 08:23 schreef AchJa het volgende:
Light... Iedereen aan de aspartaan, nee dat moet je willen... :')
Ja. Vind het zo nep.
Geef dan de echte suiker gewoon.
Dit is commerciële propaganda.
Make my day!
  Redactie Sport woensdag 6 september 2017 @ 08:47:50 #137
274204 crew  Mexicanobakker
pi_173614727
quote:
0s.gif Op woensdag 6 september 2017 08:07 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Alle Nederlandse kinderen zullen vanaf 2018 uitdrogen of zich als honden moeten gedragen :o

Het einde van het tijdperk van de frikandelbroodjes en energydrinks is in zicht. Een hele generatie is er groot mee geworden.
En heb je gezien wat voor zooi die generatie teweeg brengt? Prima om een pakje appelsap en een ligaatje mee te nemen op de basisschool, maar om je de hele dag vol te stauwen met frikandelbroodjes en red bulletjes vind ik in- en intriest en mogen ze best inperken
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  Spellchecker woensdag 6 september 2017 @ 08:51:00 #138
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_173614774
Wat zal de afvalberg slinken op die school! 👍
pi_173614799
quote:
0s.gif Op woensdag 6 september 2017 08:47 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]

En heb je gezien wat voor zooi die generatie teweeg brengt? Prima om een pakje appelsap en een ligaatje mee te nemen op de basisschool, maar om je de hele dag vol te stauwen met frikandelbroodjes en red bulletjes vind ik in- en intriest en mogen ze best inperken
Ik was ironisch. Of sarcastisch, want het is natuurlijk behoorlijk triest dat veel jeugd hun lichaam beschadigen door grote hoeveelheden van die troep te consumeren. Of dat er ouders zijn die vinden dat 'water voor honden is'.
  Redactie Sport woensdag 6 september 2017 @ 08:54:17 #140
274204 crew  Mexicanobakker
pi_173614820
quote:
0s.gif Op woensdag 6 september 2017 08:52 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Ik was ironisch. Of sarcastisch, want het is natuurlijk behoorlijk triest dat veel jeugd hun lichaam beschadigen door grote hoeveelheden van die troep te consumeren. Of dat er ouders zijn die vinden dat 'water voor honden is'.
Probleem is dat dat soort prullenbakvoedsel goedkoop is :{
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_173614839
quote:
0s.gif Op woensdag 6 september 2017 08:54 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]

Probleem is dat dat soort prullenbakvoedsel goedkoop is :{
Weet je wat pas goedkoop is: brood. En water.
  woensdag 6 september 2017 @ 09:04:28 #142
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_173614924
quote:
1s.gif Op woensdag 6 september 2017 08:25 schreef agter het volgende:

[..]

Ja. Vind het zo nep.
Geef dan de echte suiker gewoon.
Dit is commerciële propaganda.
Coca Cola Nederland heeft de reguliere Sprite al helemaal uit de verkoop gehaald, ze hebben nu alleen nog maar varianten met uitsluitend kunstmatige zoetstoffen.
De variant met Stevia is er ook niet meer.
Overigens heeft Pepsi hetzelfde met Sisi gedaan, daarvan zijn ook geen varianten zonder kunstmatige zoetstoffen (en ook nog suiker).

Het is echt te zot voor woorden, en als over 30 jaar blijkt dat het niet zo onschuldig is komen ze natuurlijk met het 'wir haben es nicht gewußt' excuus.
Maar ondertussen mensen wel de keuze ontnemen.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_173615169
quote:
0s.gif Op woensdag 6 september 2017 08:47 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]

Dus een pakje suiker met toegevoegde appelsmaak mag wel maar een red bull niet? Waarom dat onderscheid?
pi_173615189
quote:
0s.gif Op woensdag 6 september 2017 08:55 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Weet je wat pas goedkoop is: brood. En water.
En een bakje cherrytomaatjes.
  woensdag 6 september 2017 @ 09:27:39 #145
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_173615209
quote:
1s.gif Op woensdag 6 september 2017 09:25 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Dus een pakje suiker met toegevoegde appelsmaak mag wel maar een red bull niet? Waarom dat onderscheid?
Appelsap is geen suiker met toegevoegde smaak, sap is sap, vruchtendrank kan van alles zijn, maar meestal idd suikerwater met een smaakje.

En kijk even wat er verder in Red Bull zit.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_173615255
quote:
1s.gif Op woensdag 6 september 2017 09:27 schreef Leandra het volgende:

[..]

Appelsap is geen suiker met toegevoegde smaak, sap is sap,
appelsap zit boordevol met suiker, dezelde suiker die ook in de appel zit maar dan zonder de vezels en de vitamine c
  woensdag 6 september 2017 @ 09:30:46 #147
318149 BORRREETJEEE
Whoop whoop whoop!!!
pi_173615262
quote:
1s.gif Op woensdag 6 september 2017 09:04 schreef Leandra het volgende:

[..]

Coca Cola Nederland heeft de reguliere Sprite al helemaal uit de verkoop gehaald, ze hebben nu alleen nog maar varianten met uitsluitend kunstmatige zoetstoffen.
De variant met Stevia is er ook niet meer.
Overigens heeft Pepsi hetzelfde met Sisi gedaan, daarvan zijn ook geen varianten zonder kunstmatige zoetstoffen (en ook nog suiker).

Het is echt te zot voor woorden, en als over 30 jaar blijkt dat het niet zo onschuldig is komen ze natuurlijk met het 'wir haben es nicht gewußt' excuus.
Maar ondertussen mensen wel de keuze ontnemen.
Dan drink je het toch niet, of lust je geen water.
The colour of her eyes were the colour of insanity
  woensdag 6 september 2017 @ 09:33:19 #148
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_173615298
quote:
12s.gif Op woensdag 6 september 2017 09:30 schreef BORRREETJEEE het volgende:

[..]

Dan drink je het toch niet, of lust je geen water.
Ik drink alleen maar water, als ik een sixpack cola per jaar drink hebben we het gehad.
Maar ik leef niet alleen en ik wil die light meuk niet in huis, ik wil voor mijn huisgenoten dus een normale variant kunnen kiezen, en niet verplicht een light variant moeten kopen als ik sinas of 7-up in huis wil halen.
Wullie bin KOEL © Soneal
  woensdag 6 september 2017 @ 09:34:11 #149
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_173615316
quote:
1s.gif Op woensdag 6 september 2017 09:30 schreef HaverMoutKoekje het volgende:

[..]

appelsap zit boordevol met suiker, dezelde suiker die ook in de appel zit maar dan zonder de vezels en de vitamine c
Dat kan wel zijn, maar laten we niet doen alsof je een 5-jarige net zo goed cola als appelsap kunt laten drinken.
Wullie bin KOEL © Soneal
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')