Het schijnt echt enorm tof te zijn om bij de generatie feuten ná jou hetzelfde te doen als jou is aangedaan, of liefst nog iets meer.quote:Op zondag 3 september 2017 01:48 schreef Strani het volgende:
[..]
Wat is er dan precies leuk aan een ontgroening? Als je dat leuk vindt moet je als ontvanger ernstige issues hebben en als ontgroener al helemaal. Maar goed, corpsballen sporen vaak ook niet helemaal.
Ja, een eigenaardige vergeldingsdrang blijkbaar. Lijkt me een heel ongezond systeem om in stand te houden en het geeft ook een heel goed beeld van de persoonlijkheid van degenen die er aan meedoen. Zorgwekkend dat die mensen dan hoge posities moeten bekleden in de toekomst.quote:Op zondag 3 september 2017 01:50 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Het schijnt echt enorm tof te zijn om bij de generatie feuten ná jou hetzelfde te doen als jou is aangedaan, of liefst nog iets meer.
Waarschijnlijk was het niet eens een ontgroening maar een gewoon kennismakingskampquote:Op zondag 3 september 2017 01:48 schreef Strani het volgende:
[..]
Wat is er dan precies leuk aan een ontgroening? Als je dat leuk vindt moet je als ontvanger ernstige issues hebben en als ontgroener al helemaal. Maar goed, corpsballen sporen vaak ook niet helemaal.
Afgunstige knorquote:Op zondag 3 september 2017 01:54 schreef Strani het volgende:
[..]
Ja, een eigenaardige vergeldingsdrang blijkbaar. Lijkt me een heel ongezond systeem om in stand te houden en het geeft ook een heel goed beeld van de persoonlijkheid van degenen die er aan meedoen. Zorgwekkend dat die mensen dan hoge posities moeten bekleden in de toekomst.
Moet alles altijd leuk zijn?quote:Op zondag 3 september 2017 01:48 schreef Strani het volgende:
[..]
Leuke theorie, maar er zin altijd veel veel meer sjaars op zo'n kamp dan ouderejaars. Als meer dan 10% van de mensen de kans krijgt om zelf te gaan feuten is het veel.quote:Op zondag 3 september 2017 01:50 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Het schijnt echt enorm tof te zijn om bij de generatie feuten ná jou hetzelfde te doen als jou is aangedaan, of liefst nog iets meer.
Dit, of een scoutingkamp.quote:Op zondag 3 september 2017 10:30 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Waarschijnlijk was het niet eens een ontgroening maar een gewoon kennismakingskamp
Onzin dit weer. De meeste ouderejaars bemoeien zich niet eens met de organisatie van de KMT. Om je te profileren kun je beter in andere commissies gaan.quote:Op zondag 3 september 2017 01:50 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Mijn vriendin heeft met de scouting de afgelopen week KINDEREN van 10 jaar oud gedropt IN HET DONKER!!! Dat dit zomaar kan in Nederland.quote:
Het is vrij simpel. Ze hebben een club die velen leuk vinden en willen wel dat het een beetje exclusief blijft. Het is immers minder leuk als zomaar iedere lul in een middagje lid kan worden.quote:Op zondag 3 september 2017 01:54 schreef Strani het volgende:
[..]
Ja, een eigenaardige vergeldingsdrang blijkbaar. Lijkt me een heel ongezond systeem om in stand te houden en het geeft ook een heel goed beeld van de persoonlijkheid van degenen die er aan meedoen. Zorgwekkend dat die mensen dan hoge posities moeten bekleden in de toekomst.
OW NEE ER HAD ER WEL EEN KUNNEN VERDWALEN!!!quote:Op zondag 3 september 2017 10:39 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Mijn vriendin heeft met de scouting de afgelopen week KINDEREN van 10 jaar oud gedropt IN HET DONKER!!! Dat dit zomaar kan in Nederland.
Dit, bovendien staat het iedereen* vrij om lid te worden. Wat dat betreft kan iedereen die wil gebruik maken van de vele voordelen zowel tijdens als na de studie. Ja, je moet er even wat voor doen maar blijkbaar is dat het allerergste dat er is in Nederland.quote:Op zondag 3 september 2017 10:40 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Het is vrij simpel. Ze hebben een club die velen leuk vinden en willen wel dat het een beetje exclusief blijft. Het is immers minder leuk als zomaar iedere lul in een middagje lid kan worden.
En degenen die meedoen die zetten dus hun ego even opzij voor het hogere doel. Corpslid zijn heeft nu eenmaal voordelen.
Het grappige is dat ik geen corpslid was maar van een veel gematigdere vereniging zonder ontgroening waar de corpora waarschijnlijk overheen pissen. Maar al die knorrenretoriek is zo irritant dat ik het toch steeds voor ze opneem.quote:Op zondag 3 september 2017 10:44 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Dit, bovendien staat het iedereen* vrij om lid te worden. Wat dat betreft kan iedereen die wil gebruik maken van de vele voordelen zowel tijdens als na de studie. Ja, je moet er even wat voor doen maar blijkbaar is dat het allerergste dat er is in Nederland.
*HBO'er of student
Gezien deze tijdsperiode, ja.quote:Op zondag 3 september 2017 10:30 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Waarschijnlijk was het niet eens een ontgroening maar een gewoon kennismakingskamp
Iedere lul kan ook lid worden. Het is niet zo dat een ontgroening heel moeilijk is. Het is alleen gewoon verschrikkelijk kinderachtig en sociaal gezien zeer twijfelachtig.quote:Op zondag 3 september 2017 10:40 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Het is vrij simpel. Ze hebben een club die velen leuk vinden en willen wel dat het een beetje exclusief blijft. Het is immers minder leuk als zomaar iedere lul in een middagje lid kan worden.
En degenen die meedoen die zetten dus hun ego even opzij voor het hogere doel. Corpslid zijn heeft nu eenmaal voordelen.
quote:
Het is kennelijk moeilijk genoeg om velen af te schrikkenquote:Op zondag 3 september 2017 14:08 schreef Strani het volgende:
[..]
Iedere lul kan ook lid worden. Het is niet zo dat een ontgroening heel moeilijk is. Het is alleen gewoon verschrikkelijk kinderachtig en sociaal gezien zeer twijfelachtig.
Ik zou in dit geval 'moeilijk' niet verwarren met 'kinderachtig'.quote:Op zondag 3 september 2017 15:05 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Het is kennelijk moeilijk genoeg om velen af te schrikken
In het lustrumjaar van mijn niet corporale roeivereniging hadden we bijna met een varkentje op het shirt geroeid. Je kan ook gewoon een beetje lachen om de onderlinge rivaliteit ipv de hele boel af te zeiken.quote:Op zondag 3 september 2017 14:10 schreef Strani het volgende:
[..]
Wat schattig; jullie hebben zelfs bijnaampjes voor mensen die niet bij jullie clubje horen
Wanneer je er helemaal buitenstaat is het nogal onzinnig om een bijnaam te hebben. Dat verenigingen een beetje rivaliteit hebben moeten ze natuurlijk helemaal zelf weten. Het probleem is dat mensen van het corps doen alsof ze heel belangrijk zijn en mensen buiten het corps zijn dat niet, en verdienen een guitige bijnaam.quote:Op zondag 3 september 2017 15:09 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
In het lustrumjaar van mijn niet corporale roeivereniging hadden we bijna met een varkentje op het shirt geroeid. Je kan ook gewoon een beetje lachen om de onderlinge rivaliteit ipv de hele boel af te zeiken.
Maar jij staat er niet helemaal buiten. Je hebt een hele grote mening over de corpsen en die had je ook al voor je wist dat je een knor was. Nou zij hebben een bijnaam verzonnen voor de vele haters.quote:Op zondag 3 september 2017 15:26 schreef Strani het volgende:
[..]
Wanneer je er helemaal buitenstaat is het nogal onzinnig om een bijnaam te hebben. Dat verenigingen een beetje rivaliteit hebben moeten ze natuurlijk helemaal zelf weten. Het probleem is dat mensen van het corps doen alsof ze heel belangrijk zijn en mensen buiten het corps zijn dat niet, en verdienen een guitige bijnaam.
Ik zie je punt wel hoor. Echter zijn bijnamen als deze van een erg kinderlijk niveau. Ergens ook wel weer begrijpelijk want mensen in het corps zijn ook nog kinderen (al denken ze zelf dat ze al de baas van de wereld zijn).quote:Op zondag 3 september 2017 15:39 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Maar jij staat er niet helemaal buiten. Je hebt een hele grote mening over de corpsen en die had je ook al voor je wist dat je een knor was. Nou zij hebben een bijnaam verzonnen voor de vele haters.
Stel je toch niet zo aanquote:Op zondag 3 september 2017 15:48 schreef Strani het volgende:
[..]
Ik zie je punt wel hoor. Echter zijn bijnamen als deze van een erg kinderlijk niveau. Ergens ook wel weer begrijpelijk want mensen in het corps zijn ook nog kinderen (al denken ze zelf dat ze al de baas van de wereld zijn).
Het blijft echter zorgwekkend wanneer deze mensen (ook al zijn ze jong) zo genieten van het vernederen van anderen, of zich op een dergelijke manier laten verdedigen.
Moah, jij hebt jezelf met twee reacties al buiten de discussie gesteld. Leer eerst maar eens je standpunt te verdedigen.quote:Op zondag 3 september 2017 16:03 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Stel je toch niet zo aan
Ik vind het wel een slimme afkorting. In jouw geval is hij zeker waar.quote:Op zondag 3 september 2017 15:48 schreef Strani het volgende:
[..]
Ik zie je punt wel hoor. Echter zijn bijnamen als deze van een erg kinderlijk niveau. Ergens ook wel weer begrijpelijk want mensen in het corps zijn ook nog kinderen (al denken ze zelf dat ze al de baas van de wereld zijn).
Het blijft echter zorgwekkend wanneer deze mensen (ook al zijn ze jong) zo genieten van het vernederen van anderen, of zich op een dergelijke manier laten verdedigen.
Wat valt er te verdedigen? Jij loopt te sippen omdat een groep mensen een bijnaam heeft voor de groep waar jij bij hoort. Who cares, je hebt niets met die mensen te maken en zij geven niets om wat jij vindt. Moet ik die stelling nou echt verdedigen?quote:Op zondag 3 september 2017 16:11 schreef Strani het volgende:
[..]
Moah, jij hebt jezelf met twee reacties al buiten de discussie gesteld. Leer eerst maar eens je standpunt te verdedigen.
Sterker nog hij heeft zijn eigen bijnaam voor deze mensen: ballen.quote:Op zondag 3 september 2017 16:30 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Wat valt er te verdedigen? Jij loopt te sippen omdat een groep mensen een bijnaam heeft voor de groep waar jij bij hoort. Who cares, je hebt niets met die mensen te maken en zij geven niets om wat jij vindt. Moet ik die stelling nou echt verdedigen?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |