abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 31 augustus 2017 @ 11:35:24 #51
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_173499971
quote:
1s.gif Op donderdag 31 augustus 2017 11:34 schreef AnanYaw het volgende:

[..]

Ja inderdaad, laten we iedereen lekker zelf laten betalen voor hun beroep op de hulpdiensten. :')
Als het verwijtbaar is, gebeurt dat dan ook.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  donderdag 31 augustus 2017 @ 11:35:26 #52
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_173499972
quote:
1s.gif Op donderdag 31 augustus 2017 11:31 schreef speknek het volgende:
Overigens zei ik het net verkeerd. Waarom aankomende studenten het doen is inderdaad om wat SpecialK zei, die naïeve jongemannengedachte dat het goed is gezamenlijk iets vernederends door te maken voor een hechte groepsband. (Dat klopt ook wel een beetje, maar het is niet bepaald alsof je jaargroep een crack team navy seals is, met hun bootschoenen en bierbuiken, dat ze tijdens het waterboarden elkaars hand vast kunnen houden en geen geheimen lekken. De kameraadschap is niet veel meer dan in een commissie zitten). Het is pas als ze ruim in de dertig zijn en gebruik gaan maken van het corps netwerk, dat ze zich beseffen dat het niet mag gebeuren dat de volgende generatie ook gebruik kan maken van dat netwerk terwijl ze brandschoon zijn. Op die manier blijft het systeem in stand.
Wie zegt dat dit een ontgroening is? Over het algemeen mag je bij ontgroeningen niet eens zuipen dus lijkt me waarschijnlijker dat het een vereniging zonder is.
  donderdag 31 augustus 2017 @ 11:36:37 #53
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_173500003
quote:
1s.gif Op donderdag 31 augustus 2017 11:34 schreef AnanYaw het volgende:

[..]

Ja inderdaad, laten we iedereen lekker zelf laten betalen voor hun beroep op de hulpdiensten. :')
Wel in dit soort gevallen, ja. Niet als je slachtoffer bent van een medisch ongeval of een misdaad.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  donderdag 31 augustus 2017 @ 11:36:40 #54
8369 speknek
Another day another slay
pi_173500006
quote:
0s.gif Op donderdag 31 augustus 2017 11:29 schreef AnanYaw het volgende:

Volgens mij valt dat in Nederland echt heel erg mee/tegen met de hogere baankans door lidmaatschap van bepaalde verenigingen.
Ha ja dat dacht ik vroeger ook. Verschilt wel per beroepsgroep. Ingenieurs maakt het verder niet zoveel uit (daar gaat je baan toch naar iemand die ze goedkoop uit het buitenland halen). Maar plekken als de advocatuur, daar is het nog heel belangrijk wat je papa voor werk deed.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_173500016
quote:
0s.gif Op donderdag 31 augustus 2017 11:35 schreef Perrin het volgende:

[..]

Als het verwijtbaar is, gebeurt dat dan ook.
Dan is er toch ook geen probleem?

Snap die ophef niet zo
Kleine geheimen dienen beschermd te worden.
Grote geheimen worden beschermd door publiek ongeloof.
pi_173500018
quote:
0s.gif Op donderdag 31 augustus 2017 11:34 schreef Perrin het volgende:

[..]

Ik vind dat echt een calimero-houding. Je kunt nog steeds leuke droppings houden zonder dronken 18-jarigen het bos in te sturen en langs slechtverlichte wegen te laten banjeren.
Nuchtere dropping tegenover de vereniging. *O*
  donderdag 31 augustus 2017 @ 11:37:08 #57
346939 Janneke141
pi_173500019
quote:
0s.gif Op donderdag 31 augustus 2017 11:35 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Wie zegt dat dit een ontgroening is? Over het algemeen mag je bij ontgroeningen niet eens zuipen dus lijkt me waarschijnlijker dat het een vereniging zonder is.
En als het niet mag, dan doen ze het ook niet hè.
pi_173500032
quote:
0s.gif Op donderdag 31 augustus 2017 11:35 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Een ontgroening waar niet bij gezopen wordt? Die moet ik nog tegenkomen.
  donderdag 31 augustus 2017 @ 11:40:00 #59
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_173500060
quote:
0s.gif Op donderdag 31 augustus 2017 11:37 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

En als het niet mag, dan doen ze het ook niet hè.
Ze liggen aardig onder het vergrootglas dus lijkt me minder waarschijnlijk. Daarnaast past een verbod op alcohol ook prima in de ontgroeningsgedachte.
pi_173500109
quote:
0s.gif Op donderdag 31 augustus 2017 11:36 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Wel in dit soort gevallen, ja. Niet als je slachtoffer bent van een medisch ongeval of een misdaad.
Tenzij je het zelf uitgelokt hebt. :)

quote:
1s.gif Op donderdag 31 augustus 2017 11:36 schreef speknek het volgende:

[..]

Ha ja dat dacht ik vroeger ook. Verschilt wel per beroepsgroep. Ingenieurs maakt het verder niet zoveel uit (daar gaat je baan toch naar iemand die ze goedkoop uit het buitenland halen). Maar plekken als de advocatuur, daar is het nog heel belangrijk wat je papa voor werk deed.
Dat is alweer wat anders. Je zult altijd zien dat dit soort zaken meespelen, maar ik heb niet het idee dat het lidmaatschap van een vereniging daar veel aan bijdraagt in Nederland. Ook zeker niet binnen de politiek. Wij hebben hier niet dat alumni van een bepaalde vereniging de politiek domineren (misschien van een geheime vereniging, maar zeker niet van Minerva of zo).
pi_173500141
quote:
0s.gif Op donderdag 31 augustus 2017 11:38 schreef Elzies het volgende:

[..]

:')
pi_173500145
quote:
0s.gif Op donderdag 31 augustus 2017 11:38 schreef Elzies het volgende:

[..]

Waarom denken dat het ontgroening is?

De politie weet niet eens zeker dat het een dropping was, misschien was het gewoon de welbekende "nacht-wandeling" met een lekkere fles kruidenbitter en al lallend alle problemen in de wereld oplossend terwijl er 1 tussendoor moest pissen en dus de groep kwijtraakte?

Ze waren nuchter genoeg om te beseffen dat er een gevaar was van drijfzand dus schakelden ze de politie in, alleen maar goed toch?

En als de politie concludeerd dat het onterecht was krijgen ze de rekening, ook goed.
pi_173500179
quote:
0s.gif Op donderdag 31 augustus 2017 11:45 schreef ender_xenocide het volgende:

[..]

De politie weet niet eens zeker dat het een dropping was, misschien was het gewoon de welbekende "nacht-wandeling" met een lekker fles kruidenbitter en al lallend alle problemen in de wereld oplossend terwijl er 1 tussendoor moest pissen en dus de groep kwijtraakte?

Ze waren nuchter genoeg om te beseffen dat er een gevaar was van drijfzand dus schakelden ze de politie in, alleen maar goed toch?

En als de politie concludeerd dat het onterecht was krijgen ze de rekening, ook goed.
Het zou zomaar kunnen. Heb in mijn jonge jaren ook veel nachtelijke feestjes gevierd in bossen en op kerkhoven. Waarschijnlijk heb ik daar nog mijn necrofiele tik aan overgehouden. :)
  donderdag 31 augustus 2017 @ 11:56:42 #64
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_173500359
quote:
0s.gif Op donderdag 31 augustus 2017 11:28 schreef Perrin het volgende:

[..]

Veel gevaarlijker dan nuchter. Er zijn mensen bij omgekomen de laatste jaren. Dropping is prima, zuipen is prima. De combinatie is echt ontzettend dom en levensgevaarlijk.
Levensgevaar maakt het juist een beetje interessant.
  donderdag 31 augustus 2017 @ 12:00:22 #65
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_173500429
quote:
14s.gif Op donderdag 31 augustus 2017 11:56 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Levensgevaar maakt het juist een beetje interessant.
Als je er bewust voor kiest misschien. Niet voor 18-jarigen die onder groepsdruk domme dingen doen en zich niet van het gevaar bewust zijn.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_173500628
quote:
0s.gif Op donderdag 31 augustus 2017 11:32 schreef Janneke141 het volgende:
Ik mag toch aannemen dat de rekening van de hele speuractie inclusief ME'ers en heli naar de vereniging gaat.
Nee, dat mag je niet aannemen.
pi_173500672
quote:
0s.gif Op donderdag 31 augustus 2017 12:00 schreef Perrin het volgende:

[..]

Als je er bewust voor kiest misschien. Niet voor 18-jarigen die onder groepsdruk domme dingen doen en zich niet van het gevaar bewust zijn.
quote:
0s.gif Op donderdag 31 augustus 2017 11:45 schreef ender_xenocide het volgende:

[..]

De politie weet niet eens zeker dat het een dropping was, misschien was het gewoon de welbekende "nacht-wandeling" met een lekkere fles kruidenbitter en al lallend alle problemen in de wereld oplossend terwijl er 1 tussendoor moest pissen en dus de groep kwijtraakte?

donderdag 31 augustus 2017 @ 12:23:51 #68
8369 speknek
Another day another slay
pi_173500778
quote:
1s.gif Op donderdag 31 augustus 2017 11:42 schreef AnanYaw het volgende:

[..]

Tenzij je het zelf uitgelokt hebt. :)

[..]

Dat is alweer wat anders. Je zult altijd zien dat dit soort zaken meespelen, maar ik heb niet het idee dat het lidmaatschap van een vereniging daar veel aan bijdraagt in Nederland. Ook zeker niet binnen de politiek. Wij hebben hier niet dat alumni van een bepaalde vereniging de politiek domineren (misschien van een geheime vereniging, maar zeker niet van Minerva of zo).
Volgens mij is dat toch redelijk hetzelfde principe. Maar goed:

quote:
'Het corps maakt nog altijd carrière'

En onderzoeksbureau TNS NIPO concludeerde een aantal jaar geleden na onderzoek in opdracht van de Volkskrantdat tweederde van „invloedrijk Nederland” lid is geweest van corps of andere studentenvereniging. Vooral Minerva is goed vertegenwoordigd: oud-DNB-baas Nout Wellink, minister van Staat Herman Tjeenk Willink, oud-CDA-fractievoorzitter en NAVO-secretaris-generaal Jaap de Hoop Scheffer, hoogleraar Alexander Rinnooy Kan, koning Willem-Alexander: allen Minervanen. De wasmiddelentak van Unilever werd ooit ‘De Leidse Zeepmaatschappij’ genoemd vanwege het grote aantal Leidse corpsleden dat er werkte.
https://www.nrc.nl/nieuws(...)riere-1499627-a51985
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_173501318
quote:
1s.gif Op donderdag 31 augustus 2017 12:23 schreef speknek het volgende:

[..]

Volgens mij is dat toch redelijk hetzelfde principe. Maar goed:

[..]

https://www.nrc.nl/nieuws(...)riere-1499627-a51985
Het zijn andere aspecten van hetzelfde principe, maar het verschilt gewoon wat belangrijk is. Maar oké, fair enough, lidmaatschap van bepaalde verenigingen speelt dus nog steeds behoorlijk mee.
pi_173501414
quote:
1s.gif Op donderdag 31 augustus 2017 12:53 schreef AnanYaw het volgende:

[..]

Het zijn andere aspecten van hetzelfde principe, maar het verschilt gewoon wat belangrijk is. Maar oké, fair enough, lidmaatschap van bepaalde verenigingen speelt dus nog steeds behoorlijk mee.
Niet lidmaatschap, maar wat je op die vereniging doet vooral ook he. Als jij er eens per maand bent en verder geen reet uitvoert, heb je er weinig aan.

Maar ben je overal en nergens actief voor dan weten mensen wat ze aan je hebben... En ja dan kan dat een voordeel opleveren..
pi_173501554
Sowieso ontgroeningen, wat voor een ruggengraatloze debiel ben je als je daar überhaupt aan mee doet. :')
  donderdag 31 augustus 2017 @ 16:58:27 #72
346939 Janneke141
pi_173505903
quote:
1s.gif Op donderdag 31 augustus 2017 12:12 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Nee, dat mag je niet aannemen.
Raar.
pi_173506003
quote:
0s.gif Op donderdag 31 augustus 2017 16:58 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Raar.
Aannemen doe je maar in de bouw.
Please consider the environment before printing this post.
Op zaterdag 27 mei 2017 00:36 schreef d4v1d het volgende:
Kabuf is af en toe best een prima kerel.
pi_173506233
Ontgroeningen zijn een ding, moeten ze lekker doen als ze daar genoegdoening uit halen, maar zodra mensen gewond raken of wat dan ook mag je je afvragen waar je mee bezig bent. Dan is de lol er toch wel af of niet dan.

Zo te zien valt het deze keer wel mee. Staat niet in vergelijking met die keren dat mensen in het ziekenhuis terecht zijn gekomen. Volgens mij is er ook een overleden aan watervergiftiging.

[ Bericht 31% gewijzigd door #ANONIEM op 31-08-2017 17:18:00 ]
pi_173506659
Paar jaar terug EHBO gedaan op een studentenkamp. Er was geen ontgroening, maar wel een grote concentratie aan drinkende mensen en actieve activiteiten. De eindscore was 3 mensen in het ziekenhuis. Ze waren allemaal nog nuchter.

Stop alsjeblieft met het hysterische geleuter bij iedere scheet op zo'n kamp.

[ Bericht 16% gewijzigd door #ANONIEM op 31-08-2017 17:33:54 ]
pi_173506697
quote:
1s.gif Op donderdag 31 augustus 2017 17:16 schreef Straatcommando. het volgende:
Ontgroeningen zijn een ding, moeten ze lekker doen als ze daar genoegdoening uit halen, maar zodra mensen gewond raken of wat dan ook mag je je afvragen waar je mee bezig bent. Dan is de lol er toch wel af of niet dan.

Zo te zien valt het deze keer wel mee. Staat niet in vergelijking met die keren dat mensen in het ziekenhuis terecht zijn gekomen. Volgens mij is er ook een overleden aan watervergiftiging.
Er mocht niet meer gedwongen alcohol gezopen worden. Toen werd het water.
pi_173506793
quote:
0s.gif Op donderdag 31 augustus 2017 17:35 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Er mocht niet meer gedwongen alcohol gezopen worden. Toen werd het water.
En juist dat soort achterlijke streken hebben ervoor gezorgd dat ontgroeningen onder een vergrootglas liggen.
  donderdag 31 augustus 2017 @ 17:52:59 #78
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_173507003
quote:
1s.gif Op donderdag 31 augustus 2017 17:16 schreef Straatcommando. het volgende:

De grootste excessen komen doorgaans niet omdat dat het beleid van de vereniging is maar omdat er leden bij zijn die zich weinig van beleid aantrekken en zich denken alles te kunnen veroorloven.

Het lijkt me ook aan de vereniging dat ze een ontgroening zo instellen dat de ontgroeningscommissie erover gaat wat wel en niet kan en feuten daar ook op terug kunnen vallen. Waardoor niet een of andere zatte bralaap al zijn fantasieen kan uitleven.
  donderdag 31 augustus 2017 @ 17:55:52 #79
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_173507055
quote:
0s.gif Op donderdag 31 augustus 2017 16:58 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Raar.
Dus als bij een schoolreis een keer een kind zoek raakt mag de school dat ook gaan afdokken.

Wordt een leuke samenleving zo.
  donderdag 31 augustus 2017 @ 18:00:58 #80
346939 Janneke141
pi_173507120
quote:
0s.gif Op donderdag 31 augustus 2017 17:55 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Dus als bij een schoolreis een keer een kind zoek raakt mag de school dat ook gaan afdokken.

Wordt een leuke samenleving zo.
En voetbalclubs gaan lappen voor al die politieinzet.

Inderdaad. De vervuiler betaalt.
  donderdag 31 augustus 2017 @ 18:02:38 #81
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_173507142
quote:
0s.gif Op donderdag 31 augustus 2017 18:00 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

En voetbalclubs gaan lappen voor al die politieinzet.

Inderdaad. De vervuiler betaalt.
Prima. Laat de scholen, docenten en voetbalclubs maar dokken voor wat hun leden, leerlingen en supporters doen in hun vrije tijd. Kan de universiteit dokken voor hun studenten die brokken maken. Iedereen wint.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
  donderdag 31 augustus 2017 @ 18:15:01 #82
346939 Janneke141
pi_173507338
quote:
14s.gif Op donderdag 31 augustus 2017 18:02 schreef Ryon het volgende:

[..]

Prima. Laat de scholen, docenten en voetbalclubs maar dokken voor wat hun leden, leerlingen en supporters doen in hun vrije tijd. Kan de universiteit dokken voor hun studenten die brokken maken. Iedereen wint.
Neen, want scholen en voetbalclubs zijn niet verantwoordelijk voor wat er gebeurt buiten schooltijden en wedstrijdmomenten, maar dat had je zelf ook al bedacht. Wat een leerling in het weekend doet kunnen we niet beïnvloeden, en als een leerling een bushokje sloopt (op welk moment van de week dan ook) is hij zelf verantwoordelijk. Of zijn ouders. Niet de school of zijn vereniging. En als er in de pauze een matpartij ontstaat waarvoor de wijkagent moet komen dan mogen ze de school daar van mij best een rekening voor sturen. Je neemt immers een dienst af.
Deze activiteit van deze vereniging heeft door de gebrekkige organisatie of eigen controle een hoop kosten met zich meegebracht, en het is onzinnig om het collectief daarvoor te laten opdraaien.
pi_173507389
quote:
0s.gif Op donderdag 31 augustus 2017 17:52 schreef Hexagon het volgende:

[..]

De grootste excessen komen doorgaans niet omdat dat het beleid van de vereniging is maar omdat er leden bij zijn die zich weinig van beleid aantrekken en zich denken alles te kunnen veroorloven.

Het lijkt me ook aan de vereniging dat ze een ontgroening zo instellen dat de ontgroeningscommissie erover gaat wat wel en niet kan en feuten daar ook op terug kunnen vallen. Waardoor niet een of andere zatte bralaap al zijn fantasieen kan uitleven.
:Y

Al heb ik het idee dat de meeste verenigingen daar wel wat mee gedaan hebben. Er zijn al voorvallen geweest waarbij het echt flink uit de hand is gelopen en dat is slechte reclame.
pi_173507576
quote:
0s.gif Op donderdag 31 augustus 2017 18:15 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Neen, want scholen en voetbalclubs zijn niet verantwoordelijk voor wat er gebeurt buiten schooltijden en wedstrijdmomenten, maar dat had je zelf ook al bedacht. Wat een leerling in het weekend doet kunnen we niet beïnvloeden, en als een leerling een bushokje sloopt (op welk moment van de week dan ook) is hij zelf verantwoordelijk. Of zijn ouders. Niet de school of zijn vereniging. En als er in de pauze een matpartij ontstaat waarvoor de wijkagent moet komen dan mogen ze de school daar van mij best een rekening voor sturen. Je neemt immers een dienst af.
Deze activiteit van deze vereniging heeft door de gebrekkige organisatie of eigen controle een hoop kosten met zich meegebracht, en het is onzinnig om het collectief daarvoor te laten opdraaien.
In jouw ideale wereld maakt niemand ooit een foutje. Maar daar leven we niet in.

Zo'n vereniging hoort bij het collectief Nederland. Mogen ze dan misschien ook gebruik maken van collectieve voorzieningen?

Verzuurde mensen sowieso trouwens :')_!
  donderdag 31 augustus 2017 @ 18:34:11 #85
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_173507595
quote:

[..]

Oftewel een samenleving waar niemand elkaar nog het licht in de ogen gunt.
  donderdag 31 augustus 2017 @ 18:36:15 #86
346939 Janneke141
pi_173507634
quote:
0s.gif Op donderdag 31 augustus 2017 18:34 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Oftewel een samenleving waar niemand elkaar nog het licht in de ogen gunt.
Nee, een samenleving waar men verantwoordelijkheid neemt en draagt voor de gevolgen van het eigen handelen.
pi_173507659
quote:
0s.gif Op donderdag 31 augustus 2017 18:36 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Nee, een samenleving waar men verantwoordelijkheid neemt en draagt voor de gevolgen van het eigen handelen.
Maar mag je in die samenleving nooit iets fout doen als 18jarige?
pi_173507660
quote:
0s.gif Op donderdag 31 augustus 2017 18:36 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Prima, weggelopen kinderen dan ook maar niet meer zoeken. Hadden de ouders maar moeten opletten.
pi_173507669
quote:
1s.gif Op donderdag 31 augustus 2017 18:37 schreef bamibij het volgende:

[..]

Maar mag je in die samenleving nooit iets fout doen als 18jarige?
Nee, iedereen moet een voorbeeld nemen aan Janneke141
pi_173507670
Deze riedel herhaalt Janneke trouwens zo vaak dat het vermoeiend wordt. Is ook een halve gimmick volgens mij.
pi_173507711
quote:

[..]

Wat een debiel voorstel zeg. Ook eerst de brandweer betalen voordat ze je huis blussen? Terug naar vroeger tijden.

"Uw kind opsporen mevrouwtje? Dat is 1500 euro. O dat heeft u niet? Ja nee dan gaan wij van de politie dat ook niet doen natuurlijk"
  donderdag 31 augustus 2017 @ 18:43:58 #92
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_173507764
quote:
1s.gif Op donderdag 31 augustus 2017 18:38 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Nee, iedereen moet een voorbeeld nemen aan Janneke141
Allemaal naar het super verantwoorde studentenkamp van generatie snowflake _O_

ONZ / Studentenkamp voor generatie snowflake
  donderdag 31 augustus 2017 @ 18:46:24 #93
346939 Janneke141
pi_173507812
quote:
1s.gif Op donderdag 31 augustus 2017 18:40 schreef Nielsch het volgende:
Wat een debiel voorstel zeg. Ook eerst de brandweer betalen voordat ze je huis blussen? Terug naar vroeger tijden.
Dat hangt er maar net vanaf of het huis is aangestoken of dat je zelf je kaarsen tegen het gordijn hebt laten fikken natuurlijk. Gevolg van eigen handelen, wist je nog?
  donderdag 31 augustus 2017 @ 18:48:26 #94
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_173507856
quote:
0s.gif Op donderdag 31 augustus 2017 18:46 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Dat hangt er maar net vanaf of het huis is aangestoken of dat je zelf je kaarsen tegen het gordijn hebt laten fikken natuurlijk. Gevolg van eigen handelen, wist je nog?
Hoezo? Waarom heb je geen sprinklers, brandkraan en huisbrandweerkorps paraat staan? Eigen schuld
pi_173507886
quote:
0s.gif Op donderdag 31 augustus 2017 18:46 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Mijn troost is dat figuren als jij een frustrerend leven in Nederland moeten hebben.

Nederland. _O_
Rechtse roeptoeters :')
  vrijdag 1 september 2017 @ 11:59:17 #96
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_173523133
quote:

[..]

Merkwaardige redenering. Het is immers een individueel lid dat met zijn dronken harses brokken maakt. Waarom moet er een collectief als een vereniging of een universiteit bij gezocht worden? Als een student schade veroorzaakt dan krijgt de student de rekening.

Individuen die gebruik maken van collectieve voorzieningen als de bescherming van dijken tegen water en de inzet van hulpdiensten betalen daar trouwens ook voor. Dat heet belasting.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
  zondag 3 september 2017 @ 00:40:53 #97
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_173554724
quote:
0s.gif Op donderdag 31 augustus 2017 11:36 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Dus je gaat eens op wintersport en je verdraait je knie. Ook je eigen schuld, jij moest zonodig gaan skiën. Ook zelf betalen?

Denk toch eens na man :')
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
  zondag 3 september 2017 @ 01:30:08 #98
346939 Janneke141
pi_173555140
quote:
13s.gif Op zondag 3 september 2017 00:40 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]

Dus je gaat eens op wintersport en je verdraait je knie. Ook je eigen schuld, jij moest zonodig gaan skiën. Ook zelf betalen?

Denk toch eens na man :')
Nu betaalt de werkgever. Die kan er volgens mij niks aan doen.
  zondag 3 september 2017 @ 01:43:58 #99
181667 Strani
Beroemde influencer
pi_173555225
quote:
7s.gif Op donderdag 31 augustus 2017 09:28 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Tsja. Moet ik stapje voor stapje door de logica?

1. Groepsvorming is waardevol (vooral voor mannen) (jajaja kom maar feminsten.. kom maar)
2. Je kan niet zomaar een groep vormen, het moet wat betekenen
3. Er moet een ervaring zijn waarmee je je waardigheid bewijst en die bindend is voor de groep
4. Die ervaring moet niet te makkelijk zijn
5. Et voila. Ontgroening.
Wat alles zegt over het niveau van de groep.
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
2006 Time Person of the Year
  zondag 3 september 2017 @ 01:48:53 #100
181667 Strani
Beroemde influencer
pi_173555253
quote:
0s.gif Op donderdag 31 augustus 2017 11:31 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Dat is nu eenmaal het eindstation wanneer we steeds maar over dit soort dingen gaan doen alsof het een nationale ramp is en alsof eigen verantwoordelijkheid van mensen een vies woord is. Dan mag moet alles dat leuk is wijken.
Wat is er dan precies leuk aan een ontgroening? Als je dat leuk vindt moet je als ontvanger ernstige issues hebben en als ontgroener al helemaal. Maar goed, corpsballen sporen vaak ook niet helemaal.
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
2006 Time Person of the Year
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')