Als het verwijtbaar is, gebeurt dat dan ook.quote:Op donderdag 31 augustus 2017 11:34 schreef AnanYaw het volgende:
[..]
Ja inderdaad, laten we iedereen lekker zelf laten betalen voor hun beroep op de hulpdiensten.
Wie zegt dat dit een ontgroening is? Over het algemeen mag je bij ontgroeningen niet eens zuipen dus lijkt me waarschijnlijker dat het een vereniging zonder is.quote:Op donderdag 31 augustus 2017 11:31 schreef speknek het volgende:
Overigens zei ik het net verkeerd. Waarom aankomende studenten het doen is inderdaad om wat SpecialK zei, die naïeve jongemannengedachte dat het goed is gezamenlijk iets vernederends door te maken voor een hechte groepsband. (Dat klopt ook wel een beetje, maar het is niet bepaald alsof je jaargroep een crack team navy seals is, met hun bootschoenen en bierbuiken, dat ze tijdens het waterboarden elkaars hand vast kunnen houden en geen geheimen lekken. De kameraadschap is niet veel meer dan in een commissie zitten). Het is pas als ze ruim in de dertig zijn en gebruik gaan maken van het corps netwerk, dat ze zich beseffen dat het niet mag gebeuren dat de volgende generatie ook gebruik kan maken van dat netwerk terwijl ze brandschoon zijn. Op die manier blijft het systeem in stand.
Wel in dit soort gevallen, ja. Niet als je slachtoffer bent van een medisch ongeval of een misdaad.quote:Op donderdag 31 augustus 2017 11:34 schreef AnanYaw het volgende:
[..]
Ja inderdaad, laten we iedereen lekker zelf laten betalen voor hun beroep op de hulpdiensten.
Ha ja dat dacht ik vroeger ook. Verschilt wel per beroepsgroep. Ingenieurs maakt het verder niet zoveel uit (daar gaat je baan toch naar iemand die ze goedkoop uit het buitenland halen). Maar plekken als de advocatuur, daar is het nog heel belangrijk wat je papa voor werk deed.quote:Op donderdag 31 augustus 2017 11:29 schreef AnanYaw het volgende:
Volgens mij valt dat in Nederland echt heel erg mee/tegen met de hogere baankans door lidmaatschap van bepaalde verenigingen.
Dan is er toch ook geen probleem?quote:Op donderdag 31 augustus 2017 11:35 schreef Perrin het volgende:
[..]
Als het verwijtbaar is, gebeurt dat dan ook.
Nuchtere dropping tegenover de vereniging.quote:Op donderdag 31 augustus 2017 11:34 schreef Perrin het volgende:
[..]
Ik vind dat echt een calimero-houding. Je kunt nog steeds leuke droppings houden zonder dronken 18-jarigen het bos in te sturen en langs slechtverlichte wegen te laten banjeren.
En als het niet mag, dan doen ze het ook niet hè.quote:Op donderdag 31 augustus 2017 11:35 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Wie zegt dat dit een ontgroening is? Over het algemeen mag je bij ontgroeningen niet eens zuipen dus lijkt me waarschijnlijker dat het een vereniging zonder is.
Een ontgroening waar niet bij gezopen wordt? Die moet ik nog tegenkomen.quote:Op donderdag 31 augustus 2017 11:35 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Wie zegt dat dit een ontgroening is? Over het algemeen mag je bij ontgroeningen niet eens zuipen dus lijkt me waarschijnlijker dat het een vereniging zonder is.
Ze liggen aardig onder het vergrootglas dus lijkt me minder waarschijnlijk. Daarnaast past een verbod op alcohol ook prima in de ontgroeningsgedachte.quote:Op donderdag 31 augustus 2017 11:37 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
En als het niet mag, dan doen ze het ook niet hè.
Tenzij je het zelf uitgelokt hebt.quote:Op donderdag 31 augustus 2017 11:36 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Wel in dit soort gevallen, ja. Niet als je slachtoffer bent van een medisch ongeval of een misdaad.
Dat is alweer wat anders. Je zult altijd zien dat dit soort zaken meespelen, maar ik heb niet het idee dat het lidmaatschap van een vereniging daar veel aan bijdraagt in Nederland. Ook zeker niet binnen de politiek. Wij hebben hier niet dat alumni van een bepaalde vereniging de politiek domineren (misschien van een geheime vereniging, maar zeker niet van Minerva of zo).quote:Op donderdag 31 augustus 2017 11:36 schreef speknek het volgende:
[..]
Ha ja dat dacht ik vroeger ook. Verschilt wel per beroepsgroep. Ingenieurs maakt het verder niet zoveel uit (daar gaat je baan toch naar iemand die ze goedkoop uit het buitenland halen). Maar plekken als de advocatuur, daar is het nog heel belangrijk wat je papa voor werk deed.
quote:Op donderdag 31 augustus 2017 11:38 schreef Elzies het volgende:
[..]
Een ontgroening waar niet bij gezopen wordt? Die moet ik nog tegenkomen.
Waarom denken dat het ontgroening is?quote:Op donderdag 31 augustus 2017 11:38 schreef Elzies het volgende:
[..]
Een ontgroening waar niet bij gezopen wordt? Die moet ik nog tegenkomen.
Het zou zomaar kunnen. Heb in mijn jonge jaren ook veel nachtelijke feestjes gevierd in bossen en op kerkhoven. Waarschijnlijk heb ik daar nog mijn necrofiele tik aan overgehouden.quote:Op donderdag 31 augustus 2017 11:45 schreef ender_xenocide het volgende:
[..]
Waarom denken dat het ontgroening is?
De politie weet niet eens zeker dat het een dropping was, misschien was het gewoon de welbekende "nacht-wandeling" met een lekker fles kruidenbitter en al lallend alle problemen in de wereld oplossend terwijl er 1 tussendoor moest pissen en dus de groep kwijtraakte?
Ze waren nuchter genoeg om te beseffen dat er een gevaar was van drijfzand dus schakelden ze de politie in, alleen maar goed toch?
En als de politie concludeerd dat het onterecht was krijgen ze de rekening, ook goed.
Levensgevaar maakt het juist een beetje interessant.quote:Op donderdag 31 augustus 2017 11:28 schreef Perrin het volgende:
[..]
Veel gevaarlijker dan nuchter. Er zijn mensen bij omgekomen de laatste jaren. Dropping is prima, zuipen is prima. De combinatie is echt ontzettend dom en levensgevaarlijk.
Als je er bewust voor kiest misschien. Niet voor 18-jarigen die onder groepsdruk domme dingen doen en zich niet van het gevaar bewust zijn.quote:Op donderdag 31 augustus 2017 11:56 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Levensgevaar maakt het juist een beetje interessant.
Nee, dat mag je niet aannemen.quote:Op donderdag 31 augustus 2017 11:32 schreef Janneke141 het volgende:
Ik mag toch aannemen dat de rekening van de hele speuractie inclusief ME'ers en heli naar de vereniging gaat.
quote:Op donderdag 31 augustus 2017 12:00 schreef Perrin het volgende:
[..]
Als je er bewust voor kiest misschien. Niet voor 18-jarigen die onder groepsdruk domme dingen doen en zich niet van het gevaar bewust zijn.
quote:Op donderdag 31 augustus 2017 11:45 schreef ender_xenocide het volgende:
[..]
Waarom denken dat het ontgroening is?
De politie weet niet eens zeker dat het een dropping was, misschien was het gewoon de welbekende "nacht-wandeling" met een lekkere fles kruidenbitter en al lallend alle problemen in de wereld oplossend terwijl er 1 tussendoor moest pissen en dus de groep kwijtraakte?
Ze waren nuchter genoeg om te beseffen dat er een gevaar was van drijfzand dus schakelden ze de politie in, alleen maar goed toch?
En als de politie concludeerd dat het onterecht was krijgen ze de rekening, ook goed.
Volgens mij is dat toch redelijk hetzelfde principe. Maar goed:quote:Op donderdag 31 augustus 2017 11:42 schreef AnanYaw het volgende:
[..]
Tenzij je het zelf uitgelokt hebt.
[..]
Dat is alweer wat anders. Je zult altijd zien dat dit soort zaken meespelen, maar ik heb niet het idee dat het lidmaatschap van een vereniging daar veel aan bijdraagt in Nederland. Ook zeker niet binnen de politiek. Wij hebben hier niet dat alumni van een bepaalde vereniging de politiek domineren (misschien van een geheime vereniging, maar zeker niet van Minerva of zo).
https://www.nrc.nl/nieuws(...)riere-1499627-a51985quote:'Het corps maakt nog altijd carrière'
En onderzoeksbureau TNS NIPO concludeerde een aantal jaar geleden na onderzoek in opdracht van de Volkskrantdat tweederde van „invloedrijk Nederland” lid is geweest van corps of andere studentenvereniging. Vooral Minerva is goed vertegenwoordigd: oud-DNB-baas Nout Wellink, minister van Staat Herman Tjeenk Willink, oud-CDA-fractievoorzitter en NAVO-secretaris-generaal Jaap de Hoop Scheffer, hoogleraar Alexander Rinnooy Kan, koning Willem-Alexander: allen Minervanen. De wasmiddelentak van Unilever werd ooit ‘De Leidse Zeepmaatschappij’ genoemd vanwege het grote aantal Leidse corpsleden dat er werkte.
Het zijn andere aspecten van hetzelfde principe, maar het verschilt gewoon wat belangrijk is. Maar oké, fair enough, lidmaatschap van bepaalde verenigingen speelt dus nog steeds behoorlijk mee.quote:Op donderdag 31 augustus 2017 12:23 schreef speknek het volgende:
[..]
Volgens mij is dat toch redelijk hetzelfde principe. Maar goed:
[..]
https://www.nrc.nl/nieuws(...)riere-1499627-a51985
Niet lidmaatschap, maar wat je op die vereniging doet vooral ook he. Als jij er eens per maand bent en verder geen reet uitvoert, heb je er weinig aan.quote:Op donderdag 31 augustus 2017 12:53 schreef AnanYaw het volgende:
[..]
Het zijn andere aspecten van hetzelfde principe, maar het verschilt gewoon wat belangrijk is. Maar oké, fair enough, lidmaatschap van bepaalde verenigingen speelt dus nog steeds behoorlijk mee.
Aannemen doe je maar in de bouw.quote:
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |