Dit. Helemaal zo.quote:Op maandag 28 augustus 2017 14:55 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
Als ik een uitje heel fijn wil snijden, dan maak ik de plakjes 2x zo dun en na het kwartslag draaien evenzo. Dat helpt veel beter?
Ik denk dat je lyonnaise bedoelt?quote:Op maandag 28 augustus 2017 16:09 schreef RobinOok het volgende:
[..]
Ik snipper uitjes altijd al fijn en soms supersuperfijn en dan nog snij ik ze nooit horizontaal in.
Ik snij eerst halve cirkels. En daarna, de halve manen, die snij ik schuin naar binnen toe in.
Ik had dat zelf ooit zo uitgevonden, maar laatst kwam ik dus een filmpje tegen waarin iemand dat deed en zei dat het de Aziatische manier is. Alleen kan ik dat filmpje nu niet meer vinden natuurlijk. Ik zal thuis nog eens kijken in mijn history.
Ik kwam dus laatst een filmpje tegen
Nope.quote:Op maandag 28 augustus 2017 17:07 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
Ik denk dat je lyonnaise bedoelt?
Yup. Na Lyonnais kun je nog snipperen. Of vooraf halve ringen snijden. De stukjes zijn dan allemaal meer van dezelfde grootte ongeveer.quote:Op maandag 28 augustus 2017 17:22 schreef RobinOok het volgende:
[..]
Nope.
Maar goed, euh, om in dat filmpje te blijven, ik snijd ze dus eerst in halve cirkels en daarna doe ik dat, die halve manen :
Dus per saldo is het dan gesnipperd. In blokjes.
Neehee, eerst halve ringen, dan Lyonnais.quote:Op maandag 28 augustus 2017 19:20 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
Yup. Na Lyonnais kun je nog snipperen. Of vooraf halve ringen snijden. De stukjes zijn dan allemaal meer van dezelfde grootte ongeveer.
Maar deze snijmethode is dus Frans
Het verschil tussen je groente en vlees platduwen of het mes er doorheen laten zakken.quote:Op maandag 28 augustus 2017 16:22 schreef Bosbeetle het volgende:
Ik hou mijn molenmesje en mijn koksmes scherp.... dat werkt inderdaad fijner dan niet scherpe messen.
Ja, okay, minder dan halve maan dan. Nummer 3,4,7,8. Dat bedoel ik met halve maantjes.quote:Op maandag 28 augustus 2017 20:01 schreef Bosbeetle het volgende:
Ik snap nog steeds niet wat het verschil is tussen een halve cirkel en een halve maan.
De maan is een cirkel als die half is dan zit er iets een hapje uit net geen rechtr lijn
[ afbeelding ]
Maar hoe je die uit een ui haalt
Kijk dan de filmpjes. Lyonnais is in maantjes, allemaal ongeveer dezelfde maan/banaan vorm.quote:Op maandag 28 augustus 2017 20:01 schreef Bosbeetle het volgende:
Ik snap nog steeds niet wat het verschil is tussen een halve cirkel en een halve maan.
De maan is een cirkel als die half is dan zit er iets een hapje uit net geen rechtr lijn
[ afbeelding ]
Maar hoe je die uit een ui haalt
Lijkt me eerder een nadeel.quote:Op dinsdag 29 augustus 2017 14:17 schreef Pietverdriet het volgende:
Ontdek hier zowaar een groot voordeel van een partner die geen uien verdragen kan.
Nu weer je partner? Is het besmettelijk of is het een imaginair vriendje?quote:Op dinsdag 29 augustus 2017 14:17 schreef Pietverdriet het volgende:
Ontdek hier zowaar een groot voordeel van een partner die geen uien verdragen kan.
Je mist zo veel zonder uien.quote:Op dinsdag 29 augustus 2017 14:17 schreef Pietverdriet het volgende:
Blijkt wel al een topic over snijtechniek zich beperkt tot uien.quote:
Heb jij dan andere filmpjes met andere etenswaren? De ui filmpjes snap ik (en ga ik niet toepassen, hou ik geen vingers over, ken mezelf)quote:Op dinsdag 29 augustus 2017 15:55 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Blijkt wel al een topic over snijtechniek zich beperkt tot uien.
Mwoah, uien vind ik erg lekker. Goedkoop, gezond en enorm smaakvol.quote:Op dinsdag 29 augustus 2017 15:55 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Blijkt wel al een topic over snijtechniek zich beperkt tot uien.
Ossehaas uitsnijdenquote:Op dinsdag 29 augustus 2017 15:59 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Heb jij dan andere filmpjes met andere etenswaren? De ui filmpjes snap ik (en ga ik niet toepassen, hou ik geen vingers over, ken mezelf)
Ik heb het geluid uitstaan en een stukje gekeken, maar dit is een genot om naar te kijken, zo rustig. Ga 'm straks thuis opslaan. Laat maar komen dit soort filmpjesquote:Op dinsdag 29 augustus 2017 16:09 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ossehaas uitsnijden
Wat hij zegt is niet zo belangrijk, vooral kijken wat ie doet.
Zenen niet weggooien, die kunnen de bouillon in
Varkenshaas werkt trouwens net zo
Lekker belangrijk.quote:Op dinsdag 29 augustus 2017 16:58 schreef RobinOok het volgende:
Ik erger me dan weer wel dat ie dat bakje aan de verkeerde kant zet.
De man heeft duidelijk nooit productiewerk gedraaid.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |