Die hypocritie is er slechts ten dele. Ze - de hardwerkende, genegeerde Nederlander - zijn fan van de calvinistische werkethiek. Bekend ook wel als "spaarzaamheid, nijverheid en bescheidenheid". Dat sluit beter aan bij het CDA gedachtegoed. Dit past wel bij de sterk aanwezige Nederlandse polderidentiteit.quote:Op vrijdag 25 augustus 2017 15:10 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Naast 'die buitenlanders' haat men ook 'die elite' die het geld hebben en die 'het hard werkende volk' niet genoeg steunen, ironisch gezien, terwijl ze helemaal fan zijn geraakt van de neoliberale protestantse werk ethiek, en vinden dat iedereen verantwoordelijk is voor hun eigen geluk en welvaart, behalve dan zijzelf, want zij verdienen het om geholpen te worden. Enzo. En dan zijn daar weer van die elitepolitici die dat blijven voeten, het een met het ander, en dan raak je vanzelf de draad kwijt, en roep je gewoon dat alle afrikanen terug moeten naar Irak, en dat iedereen die dat niet vindt een profiterende landverrader en terroristenknuffelaar is.
Ik heb zelfs een herseninfarct gehad, kun je nagaan hoe wakker ik voor dat infarct was.quote:Op vrijdag 25 augustus 2017 12:00 schreef Disana het volgende:
[..]
Ja, en binnen drie posts slaat hij weer aan het kwetsen en beledigen. Ik heb hem het voordeel van de twijfel gegeven omdat we dachten dat hij misschien een hersenbeschadiging heeft, maar dit gebeurt met opzet. Ik hou het voor gezien.
Mag ik vragen in welke vorm?quote:Op vrijdag 25 augustus 2017 14:11 schreef Tchock het volgende:
[..]
Veel drinken is ook mijn oplossing.
Ja, sociologische analyse van het bestuderen van meer dan 300 opinies en essays uit die hoek. Heb niet heel veel beters te doen met mijn leven.quote:Op vrijdag 25 augustus 2017 15:41 schreef Perrin het volgende:
Prima perspectief, maar wel een erg sociologisch perspectief.
Word je daardoor elke keer zo vals?quote:Op vrijdag 25 augustus 2017 15:57 schreef john2406 het volgende:
[..]
Ik heb zelfs een herseninfarct gehad, kun je nagaan hoe wakker ik voor dat infarct was.
Al slaap ik liever door sommige posten heen.
Ik ben toch niet vals, dan moet je mij eens vals meemaken dan zet je mij bij het grof vuil.quote:Op vrijdag 25 augustus 2017 16:03 schreef Disana het volgende:
[..]
Word je daardoor elke keer zo vals?
Vijandig dan.quote:Op vrijdag 25 augustus 2017 16:06 schreef john2406 het volgende:
[..]
Ik ben toch niet vals, dan moet je mij een vals meemaken dan zet je mij bij het grof vuil.
Ik kan helemaal niet aan iemand komen hier laat staan vijandig, ik ga alleen in het verzet, als jij dat als vals wil zien prima hoor.quote:
Oké, verzet. Maar dan wel als er helemaal geen reden toe is.quote:Op vrijdag 25 augustus 2017 16:07 schreef john2406 het volgende:
[..]
Ik kan helemaal niet aan iemand komen hier laat staan vijandig, ik ga alleen in het verzet, als jij dat als vals wil zien prima hoor.
Nou jij leest schijnbaar selectief hoor meisje, als ik mij aangevallen voel kom ik dubbel zo hard terug is het niet vandaag dan wel morgen, desnoods jaren ernaar.quote:Op vrijdag 25 augustus 2017 16:08 schreef Disana het volgende:
[..]
Oké, verzet. Maar dan wel als er helemaal geen reden toe is.
Kijk, dat 'meisje' tegen een vrouw die ruim volwassen is. Geen enkele aanleiding voor.quote:Op vrijdag 25 augustus 2017 16:09 schreef john2406 het volgende:
[..]
Nou jij leest schijnbaar selectief hoor meisje, als ik mij aangevallen voel kom ik dubbel zo hard terug is het niet vandaag dan wel morgen, desnoods jaren ernaar.
Dat is een compliment mevrouw, wil niet iedere vrouw graag meisje blijven?quote:Op vrijdag 25 augustus 2017 16:10 schreef Disana het volgende:
[..]
Kijk, dat 'meisje' tegen een vrouw die ruim volwassen is. Geen enkele aanleiding voor.
Hij was een beetje aan 't flirten denk ik.quote:Op vrijdag 25 augustus 2017 16:10 schreef Disana het volgende:
[..]
Kijk, dat 'meisje' tegen een vrouw die ruim volwassen is. Geen enkele aanleiding voor.
Nee, het komt vernederend over. Maar oké.quote:Op vrijdag 25 augustus 2017 16:11 schreef john2406 het volgende:
[..]
Dat is een compliment mevrouw, wil niet iedere vrouw graag meisje blijven?
Alsjeblieft zeg.quote:Op vrijdag 25 augustus 2017 16:11 schreef Perrin het volgende:
[..]
Hij was een beetje aan 't flirten denk ik.
edit: zie je wel!![]()
Verheffend toch altijd hoe die Nederlandse cultuur verdedigd word door scooter rijdende tokkies?quote:Op vrijdag 25 augustus 2017 16:14 schreef Tem het volgende:
Sta ik netjes te wachten met mijn zoon bij het fietsersstoplicht omdat de politie de weg heeft afgezet voor een spoedtransport (IC ambulance met een kind erin bleek later) naar het Erasmus MC. Wil er zo'n domme dikke klote tokkie met z'n scooter gewoon lekker oversteken omdat hij geen geduld heeft. Een agent zegt er wat van en legt de situatie uit maar daar is dikke tokkie niet van gediend en dreigt met z'n scooter die agent over te rijden onder luid gescheld. Petje af voor die agent, boom van een vent, dat hij die gast niet direct op de bon slingert. Ik had hem denk al een paar flinke petsen verkocht.het is niet dat die kerel optijd moet zijn voor zijn werk ofzo. Daarna ook nog even provocerend met z'n scooter over de weg vlak langs die agent rijden.... man man man kutvolk.
/einde lief dagboek
Ontzettend varken was het.quote:Op vrijdag 25 augustus 2017 16:17 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Verheffend toch altijd hoe die Nederlandse cultuur verdedigd word door scooter rijdende tokkies?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |