Je moet standvastig zijn. Hij legt de keus voor tussen óf moslimhater óf terroristenknuffelaar. Maar je moet je niet tot zo'n keuze laten dwingen.quote:Op vrijdag 25 augustus 2017 14:07 schreef Tchock het volgende:
[..]
Emogiffen is geen oplossing. Deze man bereikt miljoenen.
Die keuze bestaat ook helemaal niet in mijn ogen. Vrijwel alle Nederlanders haten geen moslims en wel terroristen. Maar door volksmenners als Wilders wordt de illusie van een interne strijd gecreëerd, groepen worden als minderwaardig beschouwd en het land wordt tegen zichzelf opgezet.quote:Op vrijdag 25 augustus 2017 14:09 schreef Igen het volgende:
[..]
Je moet standvastig zijn. Hij legt de keus voor tussen óf moslimhater óf terroristenknuffelaar. Maar je moet je niet tot zo'n keuze laten dwingen.
quote:Op vrijdag 25 augustus 2017 14:10 schreef Tchock het volgende:
[..]
Die keuze bestaat ook helemaal niet in mijn ogen. Vrijwel alle Nederlanders haten geen moslims en wel terroristen. Maar door volksmenners als Wilders wordt de illusie van een interne strijd gecreëerd, groepen worden als minderwaardig beschouwd en het land wordt tegen zichzelf opgezet.
quote:
Goed gezegd, maar ik zie niet hoe dat tij nog gekeerd gaat worden.quote:Op vrijdag 25 augustus 2017 14:10 schreef Tchock het volgende:
[..]
Die keuze bestaat ook helemaal niet in mijn ogen. Vrijwel alle Nederlanders haten geen moslims en wel terroristen. Maar door volksmenners als Wilders wordt de illusie van een interne strijd gecreëerd, groepen worden als minderwaardig beschouwd en het land wordt tegen zichzelf opgezet.
quote:
A zeggen en B doen.quote:Op vrijdag 25 augustus 2017 14:08 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Tijd voor wat meer Balkenende. Toen was er nog aandacht voor 'normen en waarden'.
Tja, wat moet je dan doen? Met deze man is geen dialoog mogelijk en strafvervolging haalt ook niets uit.quote:Op vrijdag 25 augustus 2017 14:07 schreef Tchock het volgende:
[..]
Emogiffen is geen oplossing. Deze man bereikt miljoenen.
Het is een beproefd middel.quote:Op vrijdag 25 augustus 2017 14:10 schreef Tchock het volgende:
[..]
Dat heet gewoon "een hoogopgeleide vrienden- en kennissenkring".quote:Op vrijdag 25 augustus 2017 14:16 schreef Tijger_m het volgende:
Ik zie het overigens niet als een bubbel om bewust mensen die neo-nazistische en racistische uitspraken aan de lopende band doen te vermijden.
Met hun NSB logo en gedweep met Israel.quote:
Ik zou willen dat dit onwaar was.quote:Op vrijdag 25 augustus 2017 14:17 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Dat heet gewoon "een hoogopgeleide vrienden- en kennissenkring".
Buitenlanders pakken allemaal hun baan af, trekken een uitkering en integreren maar nietquote:Op vrijdag 25 augustus 2017 14:19 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Ik zou willen dat dit onwaar was.Ik ken best wat verschillende mensen van verschillende opleidingsniveaus, maar de kennissen die ik heb met een lager niveau hebben hier allemaal toch Brexit gestemd, zijn tegen 'die kutbuitenlanders', en ga zo maar door (nou ja, behalve ik dan, want ik ben anders...)
Brexit is natuurlijk een fantastisch voorbeeld van wat er gebeurd als die mensen daadwerkelijk hun zin krijgen. En ze beginnen het al aardig benauwd te krijgen nu de gevolgen langzaam duidelijk wordenquote:Op vrijdag 25 augustus 2017 14:19 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Ik zou willen dat dit onwaar was.Ik ken best wat verschillende mensen van verschillende opleidingsniveaus, maar de kennissen die ik heb met een lager niveau hebben hier allemaal toch Brexit gestemd, zijn tegen 'die kutbuitenlanders', en ga zo maar door (nou ja, behalve ik dan, want ik ben anders...)
Aan de lopende band, en dat mag ook gewoon.quote:Op vrijdag 25 augustus 2017 14:21 schreef Mystikvm het volgende:
Het zijn ook al die valse tegenstellingen. Alsof geld wat naar Afrika gaat direct uit de zakken van oudjes wordt geklopt. Terwijl het gewoon keuzes zijn, je kunt ook meer belasting innen voor je eigen mensen.
Hetzelfde met dat aanslagengeneuzel. Als je moslims niet het land uit wilt hebben, ben je een enabler van moslimterreur en eigenlijk gewoon medeplichtig. Dat is pertinent onwaar, maar als je het maar vaak genoeg herhaald dan gaat de meute het wel geloven. Ik ben op dit forum al vaak zat voor landverrader uitgemaakt.
Of Trump..quote:Op vrijdag 25 augustus 2017 14:22 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Brexit is natuurlijk een fantastisch voorbeeld van wat er gebeurd als die mensen daadwerkelijk hun zin krijgen. En ze beginnen het al aardig benauwd te krijgen nu de gevolgen langzaam duidelijk worden
Trump's effect gaat langzamer, denk ik, Brexit is toch een vrij harde tijdsgebonden situatie, het kan nog jaren gaan duren voordat de echte schade van Trumps beleid duidelijk word.quote:
Tip 1 bij polariseren, verzin een gemeenschappelijke vijand en een gemeenschappelijk verheven doel.quote:Op vrijdag 25 augustus 2017 14:21 schreef Mystikvm het volgende:
Het zijn ook al die valse tegenstellingen. Alsof geld wat naar Afrika gaat direct uit de zakken van oudjes wordt geklopt. Terwijl het gewoon keuzes zijn, je kunt ook meer belasting innen voor je eigen mensen.
Dat waren ze altijd al. Ik maak me ook niet zo druk om de domme mensen. Ze krijgen nu echter bijval van "gestudeerde" Nederlanders die TPO lezen, niet meer in vaccinatie geloven en die gewoon op meneer Baudet stemmen. Dat zijn over het algemeen gewoon mensen die een fatsoenlijk onderwijsniveau hebben genoten en dus beter zouden moeten weten.quote:
Meer dan wat is dan wel de vraag, denk ik.quote:
En het mooie, ze doen precies dat wat de elite die ze zo haten willen dat ze doenquote:Op vrijdag 25 augustus 2017 14:27 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Meer dan wat is dan wel de vraag, denk ik.
Zonder de elite waar ze zo graag tegenaan schoppen komt er geen flikker meer van ze terecht, zonder de overheid kunnen de meesten sowieso hun broek al niet ophouden, zonder het geld wat we verdienen via de EU komen de oudjes pas echt in de knel te zitten enzovoorts enzovoorts.
Dat maakt ze in de praktijk alleen maar bozer, vrees ik.quote:Op vrijdag 25 augustus 2017 14:27 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Meer dan wat is dan wel de vraag, denk ik.
Zonder de elite waar ze zo graag tegenaan schoppen komt er geen flikker meer van ze terecht, zonder de overheid kunnen de meesten sowieso hun broek al niet ophouden, zonder het geld wat we verdienen via de EU komen de oudjes pas echt in de knel te zitten enzovoorts enzovoorts.
Eens.quote:
Is dat zo?quote:Op vrijdag 25 augustus 2017 14:28 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
En het mooie, ze doen precies dat wat de elite die ze zo haten willen dat ze doenDivide and conquer
Het zijn juist de Bannons van deze wereld die het lukt dankzij de polarisatie "de elite" (zeg maar de Clintons) pootje te lichten. Een behoorlijke prestatie.quote:ortom, het ontslag van Bannon is niet een afscheid, is de verwachting. Hij blijft voorlopig een dankbaar griezelobject voor iedereen die zijn angst voor rechtse intriganten op hem wil projecteren. Daar maakt hij het ook zelf naar. Uit profielen komt hij naar voren als een arbeiderszoon die alles ziet door de bril van de klasse waaruit mensen voortkomen. Hoewel hij studeerde aan Harvard en investeringsbankier op Wall Street was, werpt hij zich op 63-jarige leeftijd op als voorvechter van blanken uit de arbeidersklasse en lagere middengroepen.
Die zijn volgens hem verwaarloosd door 'de partij van Davos', naar de plek waar elke winter de in zijn ogen overwegend progressieve elite uit politiek, zakenleven, wetenschap en media samenkomt. Al polariserend via Breitbart lukte het Bannon deze 'vergeten' blanken om te smeden tot Trumps onwaarschijnlijke springplank naar de macht.
WAARHEIDquote:Op vrijdag 25 augustus 2017 14:41 schreef Tchock het volgende:
Om niet te verdrinken in pessimisme en cynisme: 2017 is wel een onvoorstelbaar goed muziekjaar. Wat een topalbums zijn er al uitgekomen en komen er nog
Bannon is toch ook wel een soort van elite? Die vent is rijk en heeft meerdere succesvolle carrières gehad in topsectoren.quote:Op vrijdag 25 augustus 2017 14:40 schreef Ryon het volgende:
[..]
Is dat zo?
Even uit een beschouwing van Steve Bannon:
[..]
Het zijn juist de Bannons van deze wereld die het lukt dankzij de polarisatie "de elite" (zeg maar de Clintons) pootje te lichten. Een behoorlijke prestatie.
misschien dat Constant Kusters het wilde posten, maar per ongeluk nog met de account van Baudet ingelogd stond?quote:Op vrijdag 25 augustus 2017 14:43 schreef Linus_van_Pelt het volgende:
Nu we het toch over alt-right hebben:
[ afbeelding ]
Klinkt net alsof hij afstand neemt van FvD trouwens.
Ja, dat wordt ook genoemd. Hij is een outsider. In Nederland kennen we dat verschijnsel ook. Mensen die omhoog klimmen op de maatschappelijke ladder maar zich sterk vereenzelvigen met het milieu waar ze oorspronkelijk uit komen. Zit zowel een hele sociologie als een psychologie achter. Zijn vaak de echte fanatiekelingen.quote:Op vrijdag 25 augustus 2017 14:43 schreef Linus_van_Pelt het volgende:
Bannon is toch ook wel een soort van elite? Die vent is rijk en heeft meerdere succesvolle carrières gehad in topsectoren.
"je kan het meisje wel uit het kamp halen, maar het kamp niet uit het meisje."quote:Op vrijdag 25 augustus 2017 15:01 schreef Ryon het volgende:
[..]
Ja, dat wordt ook genoemd. Hij is een outsider. In Nederland kennen we dat verschijnsel ook. Mensen die omhoog klimmen op de maatschappelijke ladder maar zich sterk vereenzelvigen met het milieu waar ze oorspronkelijk uit komen. Zit zowel een hele sociologie als een psychologie achter. Zijn vaak de echte fanatiekelingen.
quote:Op vrijdag 25 augustus 2017 15:01 schreef Ryon het volgende:
[..]
Ja, dat wordt ook genoemd. Hij is een outsider. In Nederland kennen we dat verschijnsel ook. Mensen die omhoog klimmen op de maatschappelijke ladder maar zich sterk vereenzelvigen met het milieu waar ze oorspronkelijk uit komen. Zit zowel een hele sociologie als een psychologie achter. Zijn vaak de echte fanatiekelingen.
De mooiste tijd van je leven, hij is bijna voorbij.quote:Op vrijdag 25 augustus 2017 15:02 schreef Kaas- het volgende:
Vanavond op een matje slapen in m'n nu helemaal ingepakte studentenkamer en dan morgenvroeg alles naar het nieuwe huis verhuizen.
Naast 'die buitenlanders' haat men ook 'die elite' die het geld hebben en die 'het hard werkende volk' niet genoeg steunen, ironisch gezien, terwijl ze helemaal fan zijn geraakt van de neoliberale protestantse werk ethiek, en vinden dat iedereen verantwoordelijk is voor hun eigen geluk en welvaart, behalve dan zijzelf, want zij verdienen het om geholpen te worden. Enzo. En dan zijn daar weer van die elitepolitici die dat blijven voeten, het een met het ander, en dan raak je vanzelf de draad kwijt, en roep je gewoon dat alle afrikanen terug moeten naar Irak, en dat iedereen die dat niet vindt een profiterende landverrader en terroristenknuffelaar is.quote:Op vrijdag 25 augustus 2017 14:40 schreef Ryon het volgende:
[..]
Is dat zo?
Even uit een beschouwing van Steve Bannon:
[..]
Het zijn juist de Bannons van deze wereld die het lukt dankzij de polarisatie "de elite" (zeg maar de Clintons) pootje te lichten. Een behoorlijke prestatie.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |