abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_173411616
quote:
99s.gif Op zaterdag 26 augustus 2017 22:57 schreef Gary_Oak het volgende:

[..]

Wat snap je niet aan het woordje 'als'? Er staat geen 'dat'.
Maar als je aangeeft dat ik dit niet gezegd zou hebben, waarom breng je het dan überhaupt naar voren als het 0 rol speelt?
  zaterdag 26 augustus 2017 @ 23:00:52 #212
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_173411641
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 augustus 2017 22:59 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Maar als je aangeeft dat ik dit niet gezegd zou hebben, waarom breng je het dan überhaupt naar voren als het 0 rol speelt?
Omdat ik dus niet wist of het een metafoor was of niet. Moet ik nou alles uitleggen? |:(
pi_173411696
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 augustus 2017 22:53 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Ehm...staat zelfs zwart op wit en ik heb recentelijk vernomen dat van alle mensen die zich bij de GGZ aanmelden, 80% met truama's daar aanklopt. Toen ik vroeg waarom ze daar dan nooit bij mij naar gekeken hadden (ook al had ik het wel aangegeven en stonden er meerdere aanwijzingen zwart op wit), werd ie een beetje boos. Alsof ie boos werd dat ik hem klemgeluld had, maar hij had zichzelf klemgeluld. Maar dat is dus het type mens waar ik letterlijk ziek van word. Ik wil dit soort mensen niet meer zien, ik zou ze nooit missen als alle mensen die zo zijn en zo denken, spontaan zouden sublimeren en massaal uit ons collectieve bewustzijn gewist zouden worden.

Ik meen dat de wereld dan een veel fijnere plek zou zijn.
is toch een legitieme vraag van je?
FOK! is net een groot tijdschrift
pi_173411707
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 augustus 2017 22:26 schreef Vimbavimba het volgende:

[..]

Hebben ze onderzoek gehad?
Met wat jij beschrijft met die vrouw, zo gaat het bij mij ook.
Vrouwen vallen idd niet snel door de mand. Autisme uit zich op een andere manier.

Omdat ik nog steeds het gevoel heb dat het niet klopt en ik dan kan werken naar herstel(echt gericht op autisme als het toch zou zijn) . Maaja gevoel is ook maar gevoel

Hoe uit autisme zich bij vrouwen anders?

Enige autistische vrouwen waar ik mee te maken heb gehad was het vrij duidelijk.
  zaterdag 26 augustus 2017 @ 23:05:09 #215
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_173411708
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 augustus 2017 22:58 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Ik had van 1 iemand ook begrepen dat er verschillende stromingen waren binnen de wereld van hoe psychologen hun cliënten behandelen? Waren een stuk of 5 stromingen, ze deden een beetje Nietsche aan ofzo. Ik vond het grote onzin, dat met die stromingen. Dat vermindert kunstmatig je flexibiliteit als hulpverlener, en dus vermindert het ook je slagkracht.
Ik heb geen idee, daarvoor ben ik gelukkig geen ervaringsdeskundige. Zoveel heb ik er nog niet gehad. :+

Maar ik loop nu bijvoorbeeld bij de psycholoog voor traumaverwerking, maar kon ook terecht bij angstproblematiek en depressies. Maar dan kunnen ze dat niet tegelijkertijd aanpakken, nee we kiezen eerst hetgeen blijkbaar het grootste probleem vormt (Geen idee wat, allemaal vrij klote haha) en daarna mag je weer een nieuwe behandeling in bij een ander. Zo ben je drie keer zo lang zoet, als het niet langer is, want die andere klachten sudderen ook voort.

Ze doen overigens wel 'iets' met die overige klachten omdat het allemaal samenhangt met elkaar, maar waar de vorige psycholoog heel simplistisch vond dat "Als geen herbelevingen meer hebt, de andere klachten ook moeten afnemen" en er daardoor amper aandacht aan schonk, denkt degene waar ik nu in behandeling kom weer totaal anders.

Mag je tussentijds en net voor het afronden zo'n vragenlijst invullen en het dan gek vinden dat ik nog steeds hoog scoor. Tsja, als je al die andere problematiek waar ik voor kwam niet aanpakt dan is dat niet ineens verholpen omdat ze één ding wel weten te regelen.
pi_173411824
quote:
5s.gif Op zaterdag 26 augustus 2017 23:05 schreef Guus_Geluk7 het volgende:

[..]

Enige autistische vrouwen waar ik mee te maken heb gehad was het vrij duidelijk.
Dacht dat ik het wel aardig verborgen kon houden maar ja m'n zolderkamertje heeft me dan toch verraden. :@
Hallon!
pi_173411877
quote:
11s.gif Op zaterdag 26 augustus 2017 23:12 schreef BlueMage het volgende:

[..]

Dacht dat ik het wel aardig verborgen kon houden maar ja m'n zolderkamertje heeft me dan toch verraden. :@
Ik ken jou niet irl he

Kan ook dat minder autistische vrouwen er niet voor uitkomen
pi_173411903
quote:
10s.gif Op zaterdag 26 augustus 2017 23:15 schreef Guus_Geluk7 het volgende:

[..]

Ik ken jou niet irl he

Kan ook dat minder autistische vrouwen er niet voor uitkomen
Tegenwoordig is iedereen autistisch of adhd ofzo, hoor er gewoon niet bij zo zonder label. ;(
Hallon!
pi_173412032
quote:
5s.gif Op zaterdag 26 augustus 2017 23:05 schreef Guus_Geluk7 het volgende:

[..]

minder 'rare' obsessies. bij mannen bv meer treinen. vrouwen kunnen meer naar buiten gericht zijn. bv , weet ze zo niet allemaal
FOK! is net een groot tijdschrift
pi_173412255
Ik wil het wel ff nuanceren. Ik denk dat de meeste psychologen en therapeuten de beste bedoelingen hebben met hun clienten. Het probleem is dat ze teveel in boekenwijsheid beredeneren. Daar komt bij dat zorgverzekeraars veel bepalen wat wel en niet vergoed wordt en ook de regering bezuinigt.

Op wat cruxiale punten is de 'boekenwijsheid' wel beter dan Truus de buurvrouw die met haar volkswijsheid wel ff weet hoe het zit. ("Joh, weet jij wat je moet doen? Laat je lekker ff een dag verwennen in de Spa, daar knap je van op, dan zie je het allemoal weer helder en ben je van alle piekergedachten verlost!")

Maar met complexe problemen ben je gewoon de lul. De samenleving hijgt in je nek dat je zo snel mogelijk gelukkig moet zijn, want dan kan je optimaal produceren. De psychologen MOETEN je beter maken.

Was het allemaal maar zo simpel. Er zijn mensen die er pas achterkomen op hun 80e waardoor het altijd mis ging in hun leven.

Het enige wat je kan doen, is jezelf na elke tegenslag bijeen rapen en er gewoon voor gaan. Je moet wat proberen en vervolgens zien of het werkt of niet.

Het is erg moeilijk. En over volkswijsheden gesproken. Je wordt ermee doodgegooid. Dan komt er weer een uitspraak "maak het jezelf niet te moeilijk en spiegel jezelf niet aan anderen". De meeste mensen nemen dat soort Happiness-wijsheden als een stel schapen aan. Allemaal goed en wel, maar nogal hypocriet want min of meer spiegelt ieder mens zichzelf aan anderen; dat is nodig voor zelfreflectie en om je plek te vinden in de samenleving. Zou iedereen echt 100% doen waar ze zin in hebben, dan ontstaat er totale chaos en voelt niemand zich met anderen verbonden.
pi_173412276
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 augustus 2017 23:24 schreef Vimbavimba het volgende:
bij mannen bv meer treinen
Ik zie meteen Cees Momma voor me
  zaterdag 26 augustus 2017 @ 23:41:03 #222
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_173412306
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 augustus 2017 23:38 schreef PabstBlueRibbon het volgende:
Ik wil het wel ff nuanceren. Ik denk dat de meeste psychologen en therapeuten de beste bedoelingen hebben met hun clienten. Het probleem is dat ze teveel in boekenwijsheid beredeneren. Daar komt bij dat zorgverzekeraars veel bepalen wat wel en niet vergoed wordt en ook de regering bezuinigt.

Op wat cruxiale punten is de 'boekenwijsheid' wel beter dan Truus de buurvrouw die met haar volkswijsheid wel ff weet hoe het zit. ("Joh, weet jij wat je moet doen? Laat je lekker ff een dag verwennen in de Spa, daar knap je van op, dan zie je het allemoal weer helder en ben je van alle piekergedachten verlost!")

Maar met complexe problemen ben je gewoon de lul. De samenleving hijgt in je nek dat je zo snel mogelijk gelukkig moet zijn, want dan kan je optimaal produceren. De psychologen MOETEN je beter maken.

Was het allemaal maar zo simpel. Er zijn mensen die er pas achterkomen op hun 80e waardoor het altijd mis ging in hun leven.

Het enige wat je kan doen, is jezelf na elke tegenslag bijeen rapen en er gewoon voor gaan. Je moet wat proberen en vervolgens zien of het werkt of niet.

Het is erg moeilijk. En over volkswijsheden gesproken. Je wordt ermee doodgegooid. Dan komt er weer een uitspraak "maak het jezelf niet te moeilijk en spiegel jezelf niet aan anderen". De meeste mensen nemen dat soort Happiness-wijsheden als een stel schapen aan. Allemaal goed en wel, maar nogal hypocriet want min of meer spiegelt ieder mens zichzelf aan anderen; dat is nodig voor zelfreflectie en om je plek te vinden in de samenleving. Zou iedereen echt 100% doen waar ze zin in hebben, dan ontstaat er totale chaos en voelt niemand zich met anderen verbonden.
Hè hè, eindelijk iemand die de nuance ziet.
pi_173412572
quote:
10s.gif Op zaterdag 26 augustus 2017 23:39 schreef PabstBlueRibbon het volgende:

[..]

Ik zie meteen Cees Momma voor me
Die kon wel goed tekenen. ^O^
Hallon!
pi_173412576
quote:
99s.gif Op zaterdag 26 augustus 2017 23:41 schreef Gary_Oak het volgende:

[..]

Hè hè, eindelijk iemand die de nuance ziet.
....en dat voor 'n borderliner.
Hallon!
  zondag 27 augustus 2017 @ 00:00:12 #225
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_173412603
quote:
10s.gif Op zaterdag 26 augustus 2017 23:57 schreef BlueMage het volgende:

[..]

Zie je wel dat therapie helpt.
pi_173412731
quote:
10s.gif Op zaterdag 26 augustus 2017 23:57 schreef BlueMage het volgende:

[..]

Ik ben wel een man he! Misschien is dat het
  zondag 27 augustus 2017 @ 00:10:38 #227
211554 BlueMage
FOK! Insect
pi_173412749
quote:
1s.gif Op zondag 27 augustus 2017 00:09 schreef PabstBlueRibbon het volgende:

[..]

Ik ben wel een man he! Misschien is dat het
Man & borderline, oei ben bang dat je homo bent.
Hallon!
pi_173412755
quote:
14s.gif Op zaterdag 26 augustus 2017 23:56 schreef BlueMage het volgende:

[..]

Die kon wel goed tekenen. ^O^
Wow ja! _O_ _O_ _O_

Hoop dat die kerel goed terechtkomt

Die trein-obsessie leverde wel grappige beelden op
pi_173412776
quote:
10s.gif Op zondag 27 augustus 2017 00:10 schreef BlueMage het volgende:

[..]

Man & borderline, oei ben bang dat je homo bent.
Hmmm... ik val overwegend op mannen. Maar kan nogal fluctueren in seksuele geaardheid
  zondag 27 augustus 2017 @ 00:12:22 #230
211554 BlueMage
FOK! Insect
pi_173412778
quote:
1s.gif Op zondag 27 augustus 2017 00:10 schreef PabstBlueRibbon het volgende:

[..]

Wow ja! _O_ _O_ _O_

Hoop dat die kerel goed terechtkomt

Die trein-obsessie leverde wel grappige beelden op
Was sowieso gewoon grappig met die moeder erbij enzo. :P Kerel heeft volgens mij 'n leuke bijverdienste aan z'n tekeningen.
Hallon!
  zondag 27 augustus 2017 @ 00:13:56 #231
211554 BlueMage
FOK! Insect
pi_173412792
Die autist die later naar Thailand oid is gevlucht die vond ik veel triester. Die lieten ze in z'n eigen kots creperen en dat is dan Nederland, 'n beschaafd land.
Hallon!
pi_173412830
quote:
15s.gif Op zondag 27 augustus 2017 00:13 schreef BlueMage het volgende:
Die autist die later naar Thailand oid is gevlucht die vond ik veel triester. Die lieten ze in z'n eigen kots creperen en dat is dan Nederland, 'n beschaafd land.
Dat verhaal ken ik niet
  zondag 27 augustus 2017 @ 00:18:28 #233
211554 BlueMage
FOK! Insect
pi_173412856
https://zembla.bnnvara.nl(...)-huis-en-een-tuintje

Is wel triest zo op de zaterdagavond maar wel de moeite waard om even te kijken.
Hallon!
pi_173412890
quote:
9s.gif Op zondag 27 augustus 2017 00:18 schreef BlueMage het volgende:
https://zembla.bnnvara.nl(...)-huis-en-een-tuintje

Is wel triest zo op de zaterdagavond maar wel de moeite waard om even te kijken.
Ik kan het nu toch niet kijken. Maar ga dat zeker een keer doen
  zondag 27 augustus 2017 @ 00:24:19 #235
211554 BlueMage
FOK! Insect
pi_173412952
Is idd wel de moeite waard en nu laat ik het topic weer aan TS.
Hallon!
pi_173445560
EEN TOPIC NAAR MIJN HART DIT IS HET BESTE TOPIC OOIT GEPLAATST OP FOK
Ik haat psychologen niet, sommigen hebben mij geholpen, sommigen niet, maar hun rol in de maatschappij moet gewoon serieus geherevalueerd worden.

quote:
1s.gif Op zaterdag 26 augustus 2017 22:47 schreef MevrouwPuff het volgende:en je kan het ook meten met hersenscans maar dat is voor onderzoek niet voor de klinische praktijk
Hoog tijd dat het wel voor de praktijk wordt, het probleem met de psychiatrie dat ik heb is dst ze op hun eigen intuitie afgaan, hun eigen vooroordelen. Mensen kunnen om zoveel redenen fronsen. Vragenlijsten nemen ze expres maar 1 keer af zodat ze niet geldig zijn, ze onthouden bepaalde methoden als het ze niet zint, hun vermoedde diagnose bespreken ze achter je rug om, niet met jou, alles is vreselijk verouderd, behandelmethoden stammen nog uit de jaren 60 en er worden amper nieuwe uitgevonden, enzovoort. De mens is compleet overbodig in deze tak van zorg, sterker nog de mens hindert goede zorg, want nu wordt er mensen vertelt dat zij ongeneeslijke psychische ziekten hebben zoals autisme die dan genetisch zouden zijn en een afwijking in de hersenen, puur op basis van bevooroordeelde observatie die niemand controleert.

[ Bericht 40% gewijzigd door geeninspiratie1235 op 28-08-2017 18:25:02 ]
❣ °º¤,¸🖤 ♡º💕♡💚,ø¤°º¤💛♡`°º¤,¸❣ https://bit.ly/3oMY5yM ; https://bit.ly/39EZXor ; https://bit.ly/309QhN5 ; https://bit.ly/3fUlDyP
pi_173446083
quote:
1s.gif Op maandag 28 augustus 2017 17:49 schreef geeninspiratie1235 het volgende:
Ik haat psychologen niet, sommigen hebben mij geholpen, sommigen niet, maar hun rol in de maatschappij moet gewoon serieus geherevalueerd worden.
Naar aanleiding van jou eerdere post van vandaag geef ik het advies om toch maar weer eens een afspraak te maken.
“Arguing that you don't care about the right to privacy because you have nothing to hide is no different than saying you don't care about free speech because you have nothing to say.”
― Edward Snowden
pi_173446155
quote:
0s.gif Op maandag 28 augustus 2017 18:21 schreef ITrade het volgende:

[..]

Naar aanleiding van jou eerdere post van vandaag geef ik het advies om toch maar weer eens een afspraak te maken.
:) wilde ik, maar ik word nu 3 maanden genegeerd . Heb nu vier keer contact geprobeerd op te nemen en gebeld.
Ik had geen ruzie of wat dan ook. Ik wilde gewoon mijn behandeling voortzetten ook al was ik uitbehandeld, en daar waren ze het mee eens als ik een zeer hoge eigen bijdrage zou betalen (was verplicht omdat ik mijn vergoeding al had opgebruikt of zo) hier was ik het mee eens, vervolgens hoor ik niets meer, tja dan heb ik het ook afgesloten, na jaren van hoop gehad te hebben. Ik vestig nooit meer mijn hoop op hulpverleners, dit maakt je veel te afhankelijk.

[ Bericht 4% gewijzigd door geeninspiratie1235 op 28-08-2017 18:41:00 ]
❣ °º¤,¸🖤 ♡º💕♡💚,ø¤°º¤💛♡`°º¤,¸❣ https://bit.ly/3oMY5yM ; https://bit.ly/39EZXor ; https://bit.ly/309QhN5 ; https://bit.ly/3fUlDyP
pi_173446267
quote:
1s.gif Op maandag 28 augustus 2017 17:49 schreef geeninspiratie1235 het volgende:
EEN TOPIC NAAR MIJN HART DIT IS HET BESTE TOPIC OOIT GEPLAATST OP FOK

[..]

Hoog tijd dat het wel voor de praktijk wordt, het probleem met de psychiatrie dat ik heb is dst ze op hun eigen intuitie afgaan, hun eigen vooroordelen. Mensen kunnen om zoveel redenen fronsen. Vragenlijsten nemen ze expres maar 1 keer af zodat ze niet geldig zijn, ze onthouden bepaalde methoden als het ze niet zint, hun vermoedde diagnose bespreken ze achter je rug om, niet met jou, alles is vreselijk verouderd, behandelmethoden stammen nog uit de jaren 60 en er worden amper nieuwe uitgevonden, enzovoort. De mens is compleet overbodig in deze tak van zorg, sterker nog de mens hindert goede zorg, want nu wordt er mensen vertelt dat zij ongeneeslijke psychische ziekten hebben zoals autisme die dan genetisch zouden zijn en een afwijking in de hersenen, puur op basis van bevooroordeelde observatie die niemand controleert.
De range in variatie in scans is zo groot dat je er vaak niets mee kan.
Bij neurodegeneratieve aandoeningen (dementiediagnostiek) kan het ondersteunend zijn voor de diagnose, maar als je nog niet weet wat de waarde is van een scan voor een individuele patient, heeft het ook geen zin om het in te zetten als diagnosticum.
pi_173446316
quote:
1s.gif Op maandag 28 augustus 2017 18:35 schreef MevrouwPuff het volgende:

De range in variatie in scans is zo groot dat je er vaak niets mee kan.
Bij neurodegeneratieve aandoeningen (dementiediagnostiek) kan het ondersteunend zijn voor de diagnose, maar als je nog niet weet wat de waarde is van een scan voor een individuele patient, heeft het ook geen zin om het in te zetten als diagnosticum.
Ja, maar als psychische aandoeningen niet eens aantoonbaar zijn, wat is dan het bewijs dat ze daadwerkelijk bestaan, naast in de hoofden van de mensen die de dsm bedacht hebben dan. Op welke grond geeft een psychiater iemand dan een levenslange aandoening.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')