abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_173410287
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 augustus 2017 22:08 schreef MevrouwPuff het volgende:

[..]

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
/duikt weg :@
_O- Lig dubbel hier. :@

Collega van me heeft dit ook. (fibromyalgie) Die doet ook niet van die plastic roerstaafjes in z'n kopje automatenkoffie want "dan lost dat plastic op en daar kan je kanker van krijgen" ondertussen rookt ie wel 'n pak zware shag op 'n gemiddelde werkdag. :')
Hallon!
pi_173410299
Psychologen moeten zo lang studeren en krijgen veel geld omdat zij de hele dag gejank moeten aanhoren van mensen als TS. En maar blijven roepen dat het aan een ander (de psycholoog) ligt.

Zie het als gevarengeld, je zal er zelf depressief van worden
hardcoholic
pi_173410316
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 augustus 2017 21:54 schreef Vimbavimba het volgende:

[..]

nah, ben ontwijkend. En sowieso, dan zou er toch geen twijfel moeten bestaan?
Ehm....je hebt echt geen idee. Er wordt wel 1 en ander afgesmokkeld hoor!
Ik ken iemand die zeker autistisch is, maar van haar psychologe te horen had gekregen dat dit totaal niet zo was. Volgende behandelaar en ineens weten ze al best zeker dat ze inderdaad wel autistisch is.
Overigens ken ik iemand (een man die al wat verder is dan ik) die naar eigen zeggen op dit moment waarschijnlijk niet meer de diagnose autisme zou krijgen, daar een groot deel van de kenmerken die als typisch voor autisme worden aangezien, volgens mij eigenlijk stress-symptomen of coping-strategieën zijn die wel typisch zijn voor autisme.

Een autist (met name als het een vrouwelijke autist is) valt zeg maar niet snel door de mand als het goed met hem/haar gaat. Dan zijn ze -hooguit- een beetje raar :+

Maar even serieus, waarom zou je die diagnose willen hebben?
pi_173410357
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 augustus 2017 22:10 schreef hugecooll het volgende:

[..]

Tikt wel lekker aan als je een hoge pijngrens en stekeltjes hebt :T
Zegt een hoge pijngrens te hebben hè, dat maakt nogal uit :)
Maar goed. Dat is off-topic :P
pi_173410474
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 augustus 2017 22:14 schreef MevrouwPuff het volgende:

[..]

TS blijft zelf ook niet echt bij het onderwerp. :')
Hallon!
pi_173410483
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 augustus 2017 22:06 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Er wordt echt wat afgefukt met die diagnoses. Ik heb in 't verleden ook diagnoses gehad die ik nooit wist of me nooit medegedeeld waren. Ook diagnoses die al jaren waren verdwenen, maar waarvoor ik dan wel medicatie kreeg.

Nog leuker is dat verschillende hulpverleningsinstanties verschillende diagnoses hebben, wat het medicatie-gebeuren al helemaal een puinhoop maakt.

Maar ik verwacht wel dat mijn behandelaars eerlijk naar me zijn. Zijn ze dat niet, dan kunnen ze me niet helpen.
toch medicatie klinkt alsof ze willen aftikken, oftewel geld verdienen.
Nee idd. Je kunt ook niet ergens aan beginnen als ze zelf niet de goede input kunnen krijgen.
FOK! is net een groot tijdschrift
pi_173410628
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 augustus 2017 21:29 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Gelijk geef ik je, maar ik had op een gegeven moment weinig keus helaas....
Moet eerlijk bekennen dat ik er ook over twijfelde in mijn onzekere periode om er naartoe te gaan, maar heb alle shit zelf voor mekaar gebokst. Nee, gewoon een beetje relaxt in het leven staan en schijt hebben. Ik geloof niet in een huppelkutje die zogenaamd iets met mensen heeft
pi_173410689
quote:
99s.gif Op zaterdag 26 augustus 2017 21:57 schreef Gary_Oak het volgende:

[..]

https://www.psynip.nl/registraties/psycholoog-nip/

Alsjeblieft, van de beroepsvereniging.
Oké, bedankt voor de link :)
quote:
10s.gif Op zaterdag 26 augustus 2017 21:58 schreef BlueMage het volgende:
Heb ook alleen vwo. Niks mis mee.
Mwah, ik had graag meer willen kunnen doen/bereiken. Maar ik vind uiteindelijk wel wat :)
Ik moet alleen nog de struikelblokken even oplossen en daar wordt aan gewerkt :)
pi_173410703
quote:
99s.gif Op zaterdag 26 augustus 2017 21:57 schreef Gary_Oak het volgende:

[..]

https://www.psynip.nl/registraties/psycholoog-nip/

Alsjeblieft, van de beroepsvereniging.
Maar hoe zit het nou met hulpverlening buiten m'n regio wat wel in het basisparket zit?
pi_173410726
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 augustus 2017 22:03 schreef MevrouwPuff het volgende:

[..]

Er zijn ook buiten Amsterdam goede instellingen. Het kan wel zijn dat ze bij wachtlijsten eigen regio voorrang geven.
Ik zit liever niet al te ver weg en Amsterdam is de grootste stad hier in de buurt. Waarom zou ik voor een kleinere stad willen kiezen met minder aanbod en meer reistijd/reiskosten???
pi_173410728
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 augustus 2017 22:12 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Ehm....je hebt echt geen idee. Er wordt wel 1 en ander afgesmokkeld hoor!
Ik ken iemand die zeker autistisch is, maar van haar psychologe te horen had gekregen dat dit totaal niet zo was. Volgende behandelaar en ineens weten ze al best zeker dat ze inderdaad wel autistisch is.
Overigens ken ik iemand (een man die al wat verder is dan ik) die naar eigen zeggen op dit moment waarschijnlijk niet meer de diagnose autisme zou krijgen, daar een groot deel van de kenmerken die als typisch voor autisme worden aangezien, volgens mij eigenlijk stress-symptomen of coping-strategieën zijn die wel typisch zijn voor autisme.

Een autist (met name als het een vrouwelijke autist is) valt zeg maar niet snel door de mand als het goed met hem/haar gaat. Dan zijn ze -hooguit- een beetje raar :+

Maar even serieus, waarom zou je die diagnose willen hebben?
Hebben ze onderzoek gehad?
Met wat jij beschrijft met die vrouw, zo gaat het bij mij ook.
Vrouwen vallen idd niet snel door de mand. Autisme uit zich op een andere manier.

Omdat ik nog steeds het gevoel heb dat het niet klopt en ik dan kan werken naar herstel(echt gericht op autisme als het toch zou zijn) . Maaja gevoel is ook maar gevoel
pi_173410761
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 augustus 2017 22:08 schreef MevrouwPuff het volgende:

[..]

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
/duikt weg :@
dat van dat konijn............
  zaterdag 26 augustus 2017 @ 22:28:18 #188
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_173410775
quote:
2s.gif Op zaterdag 26 augustus 2017 22:25 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Maar hoe zit het nou met hulpverlening buiten m'n regio wat wel in het basisparket zit?
Geen idee, ik heb daar geen verstand van.
  zaterdag 26 augustus 2017 @ 22:28:48 #189
463917 Buurtzwaan
Houdt van de polder
pi_173410788
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 augustus 2017 22:12 schreef Ferdii het volgende:
Psychologen moeten zo lang studeren en krijgen veel geld omdat zij de hele dag gejank moeten aanhoren van mensen als TS. En maar blijven roepen dat het aan een ander (de psycholoog) ligt.

Hier moest ik stiekem om lachen. :') Lijkt me sowieso een ondankbaar beroep, psycholoog. Bij ons in de buurt woonde ooit zo'n persoon met borderline. Ik heb serieus medelijden met zijn ex, zijn familie en zijn psycholoog.
pi_173410910
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 augustus 2017 22:28 schreef Buurtzwaan het volgende:

[..]

Hier moest ik stiekem om lachen. :') Lijkt me sowieso een ondankbaar beroep, psycholoog. Bij ons in de buurt woonde ooit zo'n persoon met borderline. Ik heb serieus medelijden met zijn ex, zijn familie en zijn psycholoog.
Ik spreek uit ervaring, ooit in de psychiatrie gewerkt :') na 3 maanden was ik dat hulpeloze gejank compleet zat :') blijven roepen dat het aan een ander ligt en als je ze zover hebt dat ze niet anders kunnen dan inzien dat ze zelf aandeel hebben aan hun problemen dan is er niemand op de wereld die begrijpt wat ze voelen :')
hardcoholic
pi_173410934
quote:
99s.gif Op zaterdag 26 augustus 2017 22:11 schreef Gary_Oak het volgende:

[..]

Word je voorgelogen dan of krijg je alleen diagnose op diagnose om je behandeling op gang te houden? Het is nogal een flinke beschuldiging als je zegt dat je constant voorgelogen wordt. En zo werkt hun beroep nou eenmaal, er zijn bepaalde protocollen waar ze zich aan moeten houden. En één daarvan is dus het financieel kwantificeren van problematiek. Niet dat daar iets mis mee is, maar dat is nu erg doorgeslagen.
Ik heb niet gezegd dat mijn hulpverleners me constant hebben voorgelogen. Ik heb een metafoor gegeven opdat je duidelijk wordt wat ik bedoel met de verantwoordelijkheid van de hulpverlener t.o.v. de verantwoordelijkheid van de zorgverzekeraar en daar ga je vervolgens weer niet op in (je verspringt weer van onderwerp).

Het is nogal een flinke beschuldiging iets te beweren dat ik letterlijk gezegd zou hebben wat ik helemaal niet letterlijk gezegd heb hiero. Vind je dat zelf niet ook een beetje raar van jezelf, Gary?

Zo werkt hun beroep nou eenmaal...zou, zo werkt het dus helemaal niet he? Het is van de gekke dat een hele beroepsgroep het zo verpest (en zoveel geld kost, geld dat door de meesten hier opgehoest moet worden aan de zorgverzekeraars) en dat dit als normaal zou moeten worden gezien?

Ik heb hier een klacht over, als je het daar niet mee eens bent, dan ga je maar in de hoek van Murdera en guus en villas staan :P
pi_173410992
quote:
10s.gif Op zaterdag 26 augustus 2017 22:11 schreef BlueMage het volgende:

[..]

_O- Lig dubbel hier. :@

Collega van me heeft dit ook. (fibromyalgie) Die doet ook niet van die plastic roerstaafjes in z'n kopje automatenkoffie want "dan lost dat plastic op en daar kan je kanker van krijgen" ondertussen rookt ie wel 'n pak zware shag op 'n gemiddelde werkdag. :')
Ik doe dat dus ook niet, dat dat plastic smelt terwijl je daarmee in je koffie roert (en dat normaal vindt) is toch raar? Alleen is het nadeel dat houten lepeltjes weer raar gaan smaken. Maar ik vind de koffie uit die automaten sowieso te heet (choco ook), maar dat is eigenlijk niet het onderwerp hier :@ :P
pi_173411068
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 augustus 2017 22:12 schreef Ferdii het volgende:

Als ik een psycholoog zou krijgen die -vooraf- zou melden dat ze alleen maar pillen voor me willen regelen en me verzonnen labels op willen plakken, terwijl ze mij het valse idee geven dat er hoop voor mij zou zijn door met hen te praten, dan was ik liever thuis gebleven! :')

Als je denkt dat ik daar voor de lol heen ga, dan ben je echt niet goed bij je hoofd :(

Sommige psychologen lijken zelfs op gejank te kicken, maar daar kom ik daar ook niet voor. Ik kom daar om problemen op te lossen en niet voor "structurerende gesprekken" :')
pi_173411115
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 augustus 2017 22:14 schreef MevrouwPuff het volgende:

[..]

Ow, klopt. Tis idd wel off-tiopic. Maar ik wilde er eigenlijk toch iets over zeggen:
Hoe meet je pijn bij mensen en hoe vergelijk je pijn bij individuen in een groepje mensen?
Als je dit via een vragenlijstje gaat doen, dan vraag je om problemen.

Maar dat lijstje...wat een treurnis :n
  zaterdag 26 augustus 2017 @ 22:39:28 #195
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_173411117
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 augustus 2017 22:34 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Ik heb niet gezegd dat mijn hulpverleners me constant hebben voorgelogen. Ik heb een metafoor gegeven opdat je duidelijk wordt wat ik bedoel met de verantwoordelijkheid van de hulpverlener t.o.v. de verantwoordelijkheid van de zorgverzekeraar en daar ga je vervolgens weer niet op in (je verspringt weer van onderwerp).

Het is nogal een flinke beschuldiging iets te beweren dat ik letterlijk gezegd zou hebben wat ik helemaal niet letterlijk gezegd heb hiero. Vind je dat zelf niet ook een beetje raar van jezelf, Gary?

Zo werkt hun beroep nou eenmaal...zou, zo werkt het dus helemaal niet he? Het is van de gekke dat een hele beroepsgroep het zo verpest (en zoveel geld kost, geld dat door de meesten hier opgehoest moet worden aan de zorgverzekeraars) en dat dit als normaal zou moeten worden gezien?

Ik heb hier een klacht over, als je het daar niet mee eens bent, dan ga je maar in de hoek van Murdera en guus en villas staan :P
Het was dan ook een hypothetische vraag, je moet je metafoor explicieter stellen. Verder kinderachtig dat je mijn zinnen citeert en het tegen mij gebruikt. Als je op dit niveau verder wilt gaan, kan ik er ook wat van. Ennuh, zo werkt het blijkbaar wel, anders zou je deze klachten niet ervaren, niet waar? Dat jij het zo niet wil hebben, is een ander verhaal. Wel het verschil uit elkaar houden hè.
pi_173411142
quote:
10s.gif Op zaterdag 26 augustus 2017 22:17 schreef BlueMage het volgende:

[..]

TS blijft zelf ook niet echt bij het onderwerp. :')
Heb je gelijk, is wel een beetje een makke van me soms :@
Maar ik doe m'n best :P

En nu wil ik nog meer gezeik over psychologen horen, god damned!!!1111!!11 :( :(
pi_173411166
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 augustus 2017 22:17 schreef Vimbavimba het volgende:

[..]

toch medicatie klinkt alsof ze willen aftikken, oftewel geld verdienen.
Nee idd. Je kunt ook niet ergens aan beginnen als ze zelf niet de goede input kunnen krijgen.
Vind je 't zelf niet vreemd dat ik 13 jaar terug met klachten kwam die op trauma's duiden en ze daar al die tijd niks van wilden horen?
Ik heb dit jaar pas schema's gekregen.
pi_173411236
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 augustus 2017 22:23 schreef Fatoeman het volgende:

[..]

Moet eerlijk bekennen dat ik er ook over twijfelde in mijn onzekere periode om er naartoe te gaan, maar heb alle shit zelf voor mekaar gebokst. Nee, gewoon een beetje relaxt in het leven staan en schijt hebben. Ik geloof niet in een huppelkutje die zogenaamd iets met mensen heeft
Ik heb toch nergens gezegd dat het in mijn geval om slechts een onzekere periode ging?
Ik heb 't over jarenlang suïcidaal gedrag en gedachtes, zelfbeschadiging, vastlopen in m'n leven, drugs/drank, depressie, lange lijst.

Maar nu heb ik wel weer geleerd dat zodra iemand die minder serieus is dan ik, een topic maakt zoals ik die maak, ze dus alleen maar een beetje onzekere periode hebben. Gelukkig heb ik mezelf geleerd dit soort liegbeesten/dramaqueens sneller te herkennen want dit soort mensen zijn een smet.
pi_173411330
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 augustus 2017 22:39 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Ow, klopt. Tis idd wel off-tiopic. Maar ik wilde er eigenlijk toch iets over zeggen:
Hoe meet je pijn bij mensen en hoe vergelijk je pijn bij individuen in een groepje mensen?
Als je dit via een vragenlijstje gaat doen, dan vraag je om problemen.

Maar dat lijstje...wat een treurnis :n
Heel veel manieren. Je kan een vragenlijst inzetten, een 'visual analog scala' wordt veel gebruikt, je kan observeren (fronsen bv, wordt bij dementie veel gebruikt) en je kan het ook meten met hersenscans maar dat is voor onderzoek niet voor de klinische praktijk.
Één meting met een vragenlijst zegt niet zo veel, seriële meting wel.
pi_173411333
quote:
5s.gif Op zaterdag 26 augustus 2017 22:41 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Vind je 't zelf niet vreemd dat ik 13 jaar terug met klachten kwam die op trauma's duiden en ze daar al die tijd niks van wilden horen?
Ik heb dit jaar pas schema's gekregen.
Is uitermate frustrerend. Zeker als je het duidelijk hebt gemaakt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')