abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_173411340
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 augustus 2017 22:33 schreef Ferdii het volgende:

[..]

Ik spreek uit ervaring, ooit in de psychiatrie gewerkt :') na 3 maanden was ik dat hulpeloze gejank compleet zat :') blijven roepen dat het aan een ander ligt en als je ze zover hebt dat ze niet anders kunnen dan inzien dat ze zelf aandeel hebben aan hun problemen dan is er niemand op de wereld die begrijpt wat ze voelen :')
Kijk, -jij- omschrijft het probleem waar ik bij veel mensen tegenaan blijf lopen (en waarom ik het liefst nog kluizenaar zou willen zijn) :')
Gelukkig ken ik wel wat mensen die zijn net zoals ik ben, dat geeft me toch wel weer een beetje hoop en vooral veel ontspanning!

[ Bericht 0% gewijzigd door magnetronkoffie op 26-08-2017 22:54:10 (typo :@) ]
pi_173411422
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 augustus 2017 22:47 schreef Vimbavimba het volgende:

[..]

Is uitermate frustrerend. Zeker als je het duidelijk hebt gemaakt.
Het kutte is dat ze bij volwassenen met zorgprogramma's werken, waarbij alleen aan de hoofddiagnose gewerkt mag worden. Ik snap dat het elkaar soms gaat bijten, maar als iemand een gebroken been en een infectie heeft behandel je ook beide.
pi_173411441
quote:
99s.gif Op zaterdag 26 augustus 2017 22:39 schreef Gary_Oak het volgende:

[..]

Het was dan ook een hypothetische vraag, je moet je metafoor explicieter stellen. Verder kinderachtig dat je mijn zinnen citeert en het tegen mij gebruikt. Als je op dit niveau verder wilt gaan, kan ik er ook wat van. Ennuh, zo werkt het blijkbaar wel, anders zou je deze klachten niet ervaren, niet waar? Dat jij het zo niet wil hebben, is een ander verhaal. Wel het verschil uit elkaar houden hè.
Nou, je verzint zelf toch dingen die ik gezegd zou hebben om me vervolgens te bekritiseren op die dingen (die dingen die ik dus niet eens gezegd heb)? Dat is toch raar?
Ik vind het vreemd dat ik mijn metafoor expliciter zou moeten stellen, terwijl suggesteerder zelf "feiten" over mij verzint en me daarop aanspreekt. Ik heb liever dat niemand feiten verzint om me daarmee te confronteren, alsof ik dat daadwerkelijk zelf gezegd/gedaan zou hebben. Dat vind ik niet tof en het is nergens voor nodig en het slaat nergens op. En het verwart me want ik heb geen idee waarom mensen dingen zouden verzinnen?
  zaterdag 26 augustus 2017 @ 22:51:56 #204
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_173411465
quote:
5s.gif Op zaterdag 26 augustus 2017 22:50 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Nou, je verzint zelf toch dingen die ik gezegd zou hebben om me vervolgens te bekritiseren op die dingen (die dingen die ik dus niet eens gezegd heb)? Dat is toch raar?
Ik vind het vreemd dat ik mijn metafoor expliciter zou moeten stellen, terwijl suggesteerder zelf "feiten" over mij verzint en me daarop aanspreekt. Ik heb liever dat niemand feiten verzint om me daarmee te confronteren, alsof ik dat daadwerkelijk zelf gezegd/gedaan zou hebben. Dat vind ik niet tof en het is nergens voor nodig en het slaat nergens op. En het verwart me want ik heb geen idee waarom mensen dingen zouden verzinnen?
Wat verzin ik dan?
pi_173411497
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 augustus 2017 22:47 schreef Vimbavimba het volgende:

[..]

Is uitermate frustrerend. Zeker als je het duidelijk hebt gemaakt.
Ehm...staat zelfs zwart op wit en ik heb recentelijk vernomen dat van alle mensen die zich bij de GGZ aanmelden, 80% met truama's daar aanklopt. Toen ik vroeg waarom ze daar dan nooit bij mij naar gekeken hadden (ook al had ik het wel aangegeven en stonden er meerdere aanwijzingen zwart op wit), werd ie een beetje boos. Alsof ie boos werd dat ik hem klemgeluld had, maar hij had zichzelf klemgeluld. Maar dat is dus het type mens waar ik letterlijk ziek van word. Ik wil dit soort mensen niet meer zien, ik zou ze nooit missen als alle mensen die zo zijn en zo denken, spontaan zouden sublimeren en massaal uit ons collectieve bewustzijn gewist zouden worden.

Ik meen dat de wereld dan een veel fijnere plek zou zijn.
pi_173411535
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 augustus 2017 22:50 schreef MevrouwPuff het volgende:

[..]

Het kutte is dat ze bij volwassenen met zorgprogramma's werken, waarbij alleen aan de hoofddiagnose gewerkt mag worden.
Ik snap dat het elkaar soms gaat bijten, maar als iemand een gebroken been en een infectie heeft behandel je ook beide.
Waarom is vetgedrukte? Het is toch voor een kind al te raden dat dit niet gaat werken zo?
Of in elk geval niet voor de mensen voor wie dit bedoeld is (nml de mensen die psychische hulp komen vragen).
  zaterdag 26 augustus 2017 @ 22:56:16 #207
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_173411555
Heb een groter probleem met hoe de GGZ geregeld is, heb je een prima psycholoog maar zitten de behandelingen voor dat traject erop dan moet je of zoveel maanden wachten voor je weer terug mag of je moet weer naar een andere toko en dan kan het wel direct. _O-

En ze werken natuurlijk met één klacht tegelijk, mag je doodleuk vragenlijstjes invullen (en de tussentijdse lijstjes nogmaals om aan te kunnen tonen aan de zorgverzekeraar dat er verbetering is) en andere klachten zijn dan blijkbaar weer voor een andere behandeling. Heb liever dat ze alles wat speelt aanpakken, maar oke. :+

Verder vrij wisselende ervaringen, met de laatste psycholoog zat ik totaal niet op één lijn wat betreft de behandeling en kijk op de kwestie. Maar dan vind ik het wel te makkelijk om maar te stellen dat ze d'r werk niet goed doet.
pi_173411557
quote:
99s.gif Op zaterdag 26 augustus 2017 22:51 schreef Gary_Oak het volgende:

[..]

Wat verzin ik dan?
Dit stukje:
quote:
Word je voorgelogen dan of krijg je alleen diagnose op diagnose om je behandeling op gang te houden? Het is nogal een flinke beschuldiging als je zegt dat je constant voorgelogen wordt.
Hoe heb je het vetgedrukte stukje bedacht dan?
Schuingedrukte is de veroordeling.
  zaterdag 26 augustus 2017 @ 22:57:30 #209
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_173411580
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 augustus 2017 22:56 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Dit stukje:

[..]

Hoe heb je het vetgedrukte stukje bedacht dan?
Schuingedrukte is de veroordeling.
Wat snap je niet aan het woordje 'als'? Er staat geen 'dat'.
pi_173411589
quote:
10s.gif Op zaterdag 26 augustus 2017 22:56 schreef Lastpost het volgende:
Heb een groter probleem met hoe de GGZ geregeld is, heb je een prima psycholoog maar zitten de behandelingen voor dat traject erop dan moet je of zoveel maanden wachten voor je weer terug mag of je moet weer naar een andere toko en dan kan het wel direct. _O-

Verder vrij wisselende ervaringen, met de laatste psycholoog zat ik totaal niet op één lijn wat betreft de behandeling en kijk op de kwestie. Maar dan vind ik het wel te makkelijk om maar te stellen dat ze d'r werk niet goed doet.
Ik had van 1 iemand ook begrepen dat er verschillende stromingen waren binnen de wereld van hoe psychologen hun cliënten behandelen? Waren een stuk of 5 stromingen, ze deden een beetje Nietsche aan ofzo. Ik vond het grote onzin, dat met die stromingen. Dat vermindert kunstmatig je flexibiliteit als hulpverlener, en dus vermindert het ook je slagkracht.
pi_173411616
quote:
99s.gif Op zaterdag 26 augustus 2017 22:57 schreef Gary_Oak het volgende:

[..]

Wat snap je niet aan het woordje 'als'? Er staat geen 'dat'.
Maar als je aangeeft dat ik dit niet gezegd zou hebben, waarom breng je het dan überhaupt naar voren als het 0 rol speelt?
  zaterdag 26 augustus 2017 @ 23:00:52 #212
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_173411641
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 augustus 2017 22:59 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Maar als je aangeeft dat ik dit niet gezegd zou hebben, waarom breng je het dan überhaupt naar voren als het 0 rol speelt?
Omdat ik dus niet wist of het een metafoor was of niet. Moet ik nou alles uitleggen? |:(
pi_173411696
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 augustus 2017 22:53 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Ehm...staat zelfs zwart op wit en ik heb recentelijk vernomen dat van alle mensen die zich bij de GGZ aanmelden, 80% met truama's daar aanklopt. Toen ik vroeg waarom ze daar dan nooit bij mij naar gekeken hadden (ook al had ik het wel aangegeven en stonden er meerdere aanwijzingen zwart op wit), werd ie een beetje boos. Alsof ie boos werd dat ik hem klemgeluld had, maar hij had zichzelf klemgeluld. Maar dat is dus het type mens waar ik letterlijk ziek van word. Ik wil dit soort mensen niet meer zien, ik zou ze nooit missen als alle mensen die zo zijn en zo denken, spontaan zouden sublimeren en massaal uit ons collectieve bewustzijn gewist zouden worden.

Ik meen dat de wereld dan een veel fijnere plek zou zijn.
is toch een legitieme vraag van je?
FOK! is net een groot tijdschrift
pi_173411707
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 augustus 2017 22:26 schreef Vimbavimba het volgende:

[..]

Hebben ze onderzoek gehad?
Met wat jij beschrijft met die vrouw, zo gaat het bij mij ook.
Vrouwen vallen idd niet snel door de mand. Autisme uit zich op een andere manier.

Omdat ik nog steeds het gevoel heb dat het niet klopt en ik dan kan werken naar herstel(echt gericht op autisme als het toch zou zijn) . Maaja gevoel is ook maar gevoel

Hoe uit autisme zich bij vrouwen anders?

Enige autistische vrouwen waar ik mee te maken heb gehad was het vrij duidelijk.
  zaterdag 26 augustus 2017 @ 23:05:09 #215
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_173411708
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 augustus 2017 22:58 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Ik had van 1 iemand ook begrepen dat er verschillende stromingen waren binnen de wereld van hoe psychologen hun cliënten behandelen? Waren een stuk of 5 stromingen, ze deden een beetje Nietsche aan ofzo. Ik vond het grote onzin, dat met die stromingen. Dat vermindert kunstmatig je flexibiliteit als hulpverlener, en dus vermindert het ook je slagkracht.
Ik heb geen idee, daarvoor ben ik gelukkig geen ervaringsdeskundige. Zoveel heb ik er nog niet gehad. :+

Maar ik loop nu bijvoorbeeld bij de psycholoog voor traumaverwerking, maar kon ook terecht bij angstproblematiek en depressies. Maar dan kunnen ze dat niet tegelijkertijd aanpakken, nee we kiezen eerst hetgeen blijkbaar het grootste probleem vormt (Geen idee wat, allemaal vrij klote haha) en daarna mag je weer een nieuwe behandeling in bij een ander. Zo ben je drie keer zo lang zoet, als het niet langer is, want die andere klachten sudderen ook voort.

Ze doen overigens wel 'iets' met die overige klachten omdat het allemaal samenhangt met elkaar, maar waar de vorige psycholoog heel simplistisch vond dat "Als geen herbelevingen meer hebt, de andere klachten ook moeten afnemen" en er daardoor amper aandacht aan schonk, denkt degene waar ik nu in behandeling kom weer totaal anders.

Mag je tussentijds en net voor het afronden zo'n vragenlijst invullen en het dan gek vinden dat ik nog steeds hoog scoor. Tsja, als je al die andere problematiek waar ik voor kwam niet aanpakt dan is dat niet ineens verholpen omdat ze één ding wel weten te regelen.
pi_173411824
quote:
5s.gif Op zaterdag 26 augustus 2017 23:05 schreef Guus_Geluk7 het volgende:

[..]

Enige autistische vrouwen waar ik mee te maken heb gehad was het vrij duidelijk.
Dacht dat ik het wel aardig verborgen kon houden maar ja m'n zolderkamertje heeft me dan toch verraden. :@
Hallon!
pi_173411877
quote:
11s.gif Op zaterdag 26 augustus 2017 23:12 schreef BlueMage het volgende:

[..]

Dacht dat ik het wel aardig verborgen kon houden maar ja m'n zolderkamertje heeft me dan toch verraden. :@
Ik ken jou niet irl he

Kan ook dat minder autistische vrouwen er niet voor uitkomen
pi_173411903
quote:
10s.gif Op zaterdag 26 augustus 2017 23:15 schreef Guus_Geluk7 het volgende:

[..]

Ik ken jou niet irl he

Kan ook dat minder autistische vrouwen er niet voor uitkomen
Tegenwoordig is iedereen autistisch of adhd ofzo, hoor er gewoon niet bij zo zonder label. ;(
Hallon!
pi_173412032
quote:
5s.gif Op zaterdag 26 augustus 2017 23:05 schreef Guus_Geluk7 het volgende:

[..]

minder 'rare' obsessies. bij mannen bv meer treinen. vrouwen kunnen meer naar buiten gericht zijn. bv , weet ze zo niet allemaal
FOK! is net een groot tijdschrift
pi_173412255
Ik wil het wel ff nuanceren. Ik denk dat de meeste psychologen en therapeuten de beste bedoelingen hebben met hun clienten. Het probleem is dat ze teveel in boekenwijsheid beredeneren. Daar komt bij dat zorgverzekeraars veel bepalen wat wel en niet vergoed wordt en ook de regering bezuinigt.

Op wat cruxiale punten is de 'boekenwijsheid' wel beter dan Truus de buurvrouw die met haar volkswijsheid wel ff weet hoe het zit. ("Joh, weet jij wat je moet doen? Laat je lekker ff een dag verwennen in de Spa, daar knap je van op, dan zie je het allemoal weer helder en ben je van alle piekergedachten verlost!")

Maar met complexe problemen ben je gewoon de lul. De samenleving hijgt in je nek dat je zo snel mogelijk gelukkig moet zijn, want dan kan je optimaal produceren. De psychologen MOETEN je beter maken.

Was het allemaal maar zo simpel. Er zijn mensen die er pas achterkomen op hun 80e waardoor het altijd mis ging in hun leven.

Het enige wat je kan doen, is jezelf na elke tegenslag bijeen rapen en er gewoon voor gaan. Je moet wat proberen en vervolgens zien of het werkt of niet.

Het is erg moeilijk. En over volkswijsheden gesproken. Je wordt ermee doodgegooid. Dan komt er weer een uitspraak "maak het jezelf niet te moeilijk en spiegel jezelf niet aan anderen". De meeste mensen nemen dat soort Happiness-wijsheden als een stel schapen aan. Allemaal goed en wel, maar nogal hypocriet want min of meer spiegelt ieder mens zichzelf aan anderen; dat is nodig voor zelfreflectie en om je plek te vinden in de samenleving. Zou iedereen echt 100% doen waar ze zin in hebben, dan ontstaat er totale chaos en voelt niemand zich met anderen verbonden.
pi_173412276
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 augustus 2017 23:24 schreef Vimbavimba het volgende:
bij mannen bv meer treinen
Ik zie meteen Cees Momma voor me
  zaterdag 26 augustus 2017 @ 23:41:03 #222
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_173412306
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 augustus 2017 23:38 schreef PabstBlueRibbon het volgende:
Ik wil het wel ff nuanceren. Ik denk dat de meeste psychologen en therapeuten de beste bedoelingen hebben met hun clienten. Het probleem is dat ze teveel in boekenwijsheid beredeneren. Daar komt bij dat zorgverzekeraars veel bepalen wat wel en niet vergoed wordt en ook de regering bezuinigt.

Op wat cruxiale punten is de 'boekenwijsheid' wel beter dan Truus de buurvrouw die met haar volkswijsheid wel ff weet hoe het zit. ("Joh, weet jij wat je moet doen? Laat je lekker ff een dag verwennen in de Spa, daar knap je van op, dan zie je het allemoal weer helder en ben je van alle piekergedachten verlost!")

Maar met complexe problemen ben je gewoon de lul. De samenleving hijgt in je nek dat je zo snel mogelijk gelukkig moet zijn, want dan kan je optimaal produceren. De psychologen MOETEN je beter maken.

Was het allemaal maar zo simpel. Er zijn mensen die er pas achterkomen op hun 80e waardoor het altijd mis ging in hun leven.

Het enige wat je kan doen, is jezelf na elke tegenslag bijeen rapen en er gewoon voor gaan. Je moet wat proberen en vervolgens zien of het werkt of niet.

Het is erg moeilijk. En over volkswijsheden gesproken. Je wordt ermee doodgegooid. Dan komt er weer een uitspraak "maak het jezelf niet te moeilijk en spiegel jezelf niet aan anderen". De meeste mensen nemen dat soort Happiness-wijsheden als een stel schapen aan. Allemaal goed en wel, maar nogal hypocriet want min of meer spiegelt ieder mens zichzelf aan anderen; dat is nodig voor zelfreflectie en om je plek te vinden in de samenleving. Zou iedereen echt 100% doen waar ze zin in hebben, dan ontstaat er totale chaos en voelt niemand zich met anderen verbonden.
Hè hè, eindelijk iemand die de nuance ziet.
pi_173412572
quote:
10s.gif Op zaterdag 26 augustus 2017 23:39 schreef PabstBlueRibbon het volgende:

[..]

Ik zie meteen Cees Momma voor me
Die kon wel goed tekenen. ^O^
Hallon!
pi_173412576
quote:
99s.gif Op zaterdag 26 augustus 2017 23:41 schreef Gary_Oak het volgende:

[..]

Hè hè, eindelijk iemand die de nuance ziet.
....en dat voor 'n borderliner.
Hallon!
  zondag 27 augustus 2017 @ 00:00:12 #225
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_173412603
quote:
10s.gif Op zaterdag 26 augustus 2017 23:57 schreef BlueMage het volgende:

[..]

....en dat voor 'n borderliner.
Zie je wel dat therapie helpt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo