abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_173412731
quote:
10s.gif Op zaterdag 26 augustus 2017 23:57 schreef BlueMage het volgende:

[..]

....en dat voor 'n borderliner.
Ik ben wel een man he! Misschien is dat het
  zondag 27 augustus 2017 @ 00:10:38 #227
211554 BlueMage
FOK! Insect
pi_173412749
quote:
1s.gif Op zondag 27 augustus 2017 00:09 schreef PabstBlueRibbon het volgende:

[..]

Ik ben wel een man he! Misschien is dat het
Man & borderline, oei ben bang dat je homo bent.
Hallon!
pi_173412755
quote:
14s.gif Op zaterdag 26 augustus 2017 23:56 schreef BlueMage het volgende:

[..]

Die kon wel goed tekenen. ^O^
Wow ja! _O_ _O_ _O_

Hoop dat die kerel goed terechtkomt

Die trein-obsessie leverde wel grappige beelden op
pi_173412776
quote:
10s.gif Op zondag 27 augustus 2017 00:10 schreef BlueMage het volgende:

[..]

Man & borderline, oei ben bang dat je homo bent.
Hmmm... ik val overwegend op mannen. Maar kan nogal fluctueren in seksuele geaardheid
  zondag 27 augustus 2017 @ 00:12:22 #230
211554 BlueMage
FOK! Insect
pi_173412778
quote:
1s.gif Op zondag 27 augustus 2017 00:10 schreef PabstBlueRibbon het volgende:

[..]

Wow ja! _O_ _O_ _O_

Hoop dat die kerel goed terechtkomt

Die trein-obsessie leverde wel grappige beelden op
Was sowieso gewoon grappig met die moeder erbij enzo. :P Kerel heeft volgens mij 'n leuke bijverdienste aan z'n tekeningen.
Hallon!
  zondag 27 augustus 2017 @ 00:13:56 #231
211554 BlueMage
FOK! Insect
pi_173412792
Die autist die later naar Thailand oid is gevlucht die vond ik veel triester. Die lieten ze in z'n eigen kots creperen en dat is dan Nederland, 'n beschaafd land.
Hallon!
pi_173412830
quote:
15s.gif Op zondag 27 augustus 2017 00:13 schreef BlueMage het volgende:
Die autist die later naar Thailand oid is gevlucht die vond ik veel triester. Die lieten ze in z'n eigen kots creperen en dat is dan Nederland, 'n beschaafd land.
Dat verhaal ken ik niet
  zondag 27 augustus 2017 @ 00:18:28 #233
211554 BlueMage
FOK! Insect
pi_173412856
https://zembla.bnnvara.nl(...)-huis-en-een-tuintje

Is wel triest zo op de zaterdagavond maar wel de moeite waard om even te kijken.
Hallon!
pi_173412890
quote:
9s.gif Op zondag 27 augustus 2017 00:18 schreef BlueMage het volgende:
https://zembla.bnnvara.nl(...)-huis-en-een-tuintje

Is wel triest zo op de zaterdagavond maar wel de moeite waard om even te kijken.
Ik kan het nu toch niet kijken. Maar ga dat zeker een keer doen
  zondag 27 augustus 2017 @ 00:24:19 #235
211554 BlueMage
FOK! Insect
pi_173412952
Is idd wel de moeite waard en nu laat ik het topic weer aan TS.
Hallon!
pi_173445560
EEN TOPIC NAAR MIJN HART DIT IS HET BESTE TOPIC OOIT GEPLAATST OP FOK
Ik haat psychologen niet, sommigen hebben mij geholpen, sommigen niet, maar hun rol in de maatschappij moet gewoon serieus geherevalueerd worden.

quote:
1s.gif Op zaterdag 26 augustus 2017 22:47 schreef MevrouwPuff het volgende:en je kan het ook meten met hersenscans maar dat is voor onderzoek niet voor de klinische praktijk
Hoog tijd dat het wel voor de praktijk wordt, het probleem met de psychiatrie dat ik heb is dst ze op hun eigen intuitie afgaan, hun eigen vooroordelen. Mensen kunnen om zoveel redenen fronsen. Vragenlijsten nemen ze expres maar 1 keer af zodat ze niet geldig zijn, ze onthouden bepaalde methoden als het ze niet zint, hun vermoedde diagnose bespreken ze achter je rug om, niet met jou, alles is vreselijk verouderd, behandelmethoden stammen nog uit de jaren 60 en er worden amper nieuwe uitgevonden, enzovoort. De mens is compleet overbodig in deze tak van zorg, sterker nog de mens hindert goede zorg, want nu wordt er mensen vertelt dat zij ongeneeslijke psychische ziekten hebben zoals autisme die dan genetisch zouden zijn en een afwijking in de hersenen, puur op basis van bevooroordeelde observatie die niemand controleert.

[ Bericht 40% gewijzigd door geeninspiratie1235 op 28-08-2017 18:25:02 ]
❣ °º¤,¸🖤 ♡º💕♡💚,ø¤°º¤💛♡`°º¤,¸❣ https://bit.ly/3oMY5yM ; https://bit.ly/39EZXor ; https://bit.ly/309QhN5 ; https://bit.ly/3fUlDyP
pi_173446083
quote:
1s.gif Op maandag 28 augustus 2017 17:49 schreef geeninspiratie1235 het volgende:
Ik haat psychologen niet, sommigen hebben mij geholpen, sommigen niet, maar hun rol in de maatschappij moet gewoon serieus geherevalueerd worden.
Naar aanleiding van jou eerdere post van vandaag geef ik het advies om toch maar weer eens een afspraak te maken.
“Arguing that you don't care about the right to privacy because you have nothing to hide is no different than saying you don't care about free speech because you have nothing to say.”
― Edward Snowden
pi_173446155
quote:
0s.gif Op maandag 28 augustus 2017 18:21 schreef ITrade het volgende:

[..]

Naar aanleiding van jou eerdere post van vandaag geef ik het advies om toch maar weer eens een afspraak te maken.
:) wilde ik, maar ik word nu 3 maanden genegeerd . Heb nu vier keer contact geprobeerd op te nemen en gebeld.
Ik had geen ruzie of wat dan ook. Ik wilde gewoon mijn behandeling voortzetten ook al was ik uitbehandeld, en daar waren ze het mee eens als ik een zeer hoge eigen bijdrage zou betalen (was verplicht omdat ik mijn vergoeding al had opgebruikt of zo) hier was ik het mee eens, vervolgens hoor ik niets meer, tja dan heb ik het ook afgesloten, na jaren van hoop gehad te hebben. Ik vestig nooit meer mijn hoop op hulpverleners, dit maakt je veel te afhankelijk.

[ Bericht 4% gewijzigd door geeninspiratie1235 op 28-08-2017 18:41:00 ]
❣ °º¤,¸🖤 ♡º💕♡💚,ø¤°º¤💛♡`°º¤,¸❣ https://bit.ly/3oMY5yM ; https://bit.ly/39EZXor ; https://bit.ly/309QhN5 ; https://bit.ly/3fUlDyP
pi_173446267
quote:
1s.gif Op maandag 28 augustus 2017 17:49 schreef geeninspiratie1235 het volgende:

[..]

Hoog tijd dat het wel voor de praktijk wordt, het probleem met de psychiatrie dat ik heb is dst ze op hun eigen intuitie afgaan, hun eigen vooroordelen. Mensen kunnen om zoveel redenen fronsen. Vragenlijsten nemen ze expres maar 1 keer af zodat ze niet geldig zijn, ze onthouden bepaalde methoden als het ze niet zint, hun vermoedde diagnose bespreken ze achter je rug om, niet met jou, alles is vreselijk verouderd, behandelmethoden stammen nog uit de jaren 60 en er worden amper nieuwe uitgevonden, enzovoort. De mens is compleet overbodig in deze tak van zorg, sterker nog de mens hindert goede zorg, want nu wordt er mensen vertelt dat zij ongeneeslijke psychische ziekten hebben zoals autisme die dan genetisch zouden zijn en een afwijking in de hersenen, puur op basis van bevooroordeelde observatie die niemand controleert.
De range in variatie in scans is zo groot dat je er vaak niets mee kan.
Bij neurodegeneratieve aandoeningen (dementiediagnostiek) kan het ondersteunend zijn voor de diagnose, maar als je nog niet weet wat de waarde is van een scan voor een individuele patient, heeft het ook geen zin om het in te zetten als diagnosticum.
pi_173446316
quote:
1s.gif Op maandag 28 augustus 2017 18:35 schreef MevrouwPuff het volgende:

De range in variatie in scans is zo groot dat je er vaak niets mee kan.
Bij neurodegeneratieve aandoeningen (dementiediagnostiek) kan het ondersteunend zijn voor de diagnose, maar als je nog niet weet wat de waarde is van een scan voor een individuele patient, heeft het ook geen zin om het in te zetten als diagnosticum.
Ja, maar als psychische aandoeningen niet eens aantoonbaar zijn, wat is dan het bewijs dat ze daadwerkelijk bestaan, naast in de hoofden van de mensen die de dsm bedacht hebben dan. Op welke grond geeft een psychiater iemand dan een levenslange aandoening.
pi_173446342
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 augustus 2017 23:24 schreef Vimbavimba het volgende:

[..]

minder 'rare' obsessies. bij mannen bv meer treinen. vrouwen kunnen meer naar buiten gericht zijn. bv , weet ze zo niet allemaal
Dit is 1 belangrijk aspect idd.
Waar autistische vrouwen van autistische mannen (over het algemeen gesproken) in verschillen (zoals dit mij opgevallen is), is dat ze meer letten op de sociale kringen (iets wat bij niet-autisten ook gebeurt). Ook zijn ze meer emotioneel, zoals dit bij niet-autistische vrouwen ook zo is.

Waarin autistische vrouwen en niet-autistische vrouwen wel verschillen (en waar ze met autistische mannen gelijkenissen vertonen) is hun vermogen om rationeel/objectief/abstract/logisch te denken en dat ze over het algemeen gesproken meer diepe denkers zijn, waar niet-autisten sneller genoegen nemen met een onvolledig antwoord en waar niet-autisten iets als "de waarheid" minder belangrijk vinden. Vaker kunnen autistische vrouwen (net als autistische mannen) slecht tegen leugens en oneerlijkheid, zijn ze over het algemeen gesproken minder geneigd te liegen en zijn ze sneller bereid zichzelf kritisch te bekijken (iets wat ze beter doen dat niet-autisten).

Wat mij opvalt, is dat van de op deze wijze verkregen 4 verschillende groepen (autistische vrouwen, autistische mannen, niet-autistische vrouwen, niet autistische mannen), autistische vrouwen de perfecte mix zijn van ratio en emotie. Ik vind ze zeer prettig in de omgang en ga 100x liever om met een autistische vrouw dan met een niet-autistische vrouw.
Veel autistische vrouwen komen uiteindelijk ergens in de zorg terecht of oefenen een meer technisch beroep uit. Bovenmatig veel autistische vrouwen zijn echte dierenvrienden.
Autistische vrouwen zijn (ook in hun gedrag) jeugdiger dan niet-autistische vrouwen. Dit komt denk ik omdat autisten jongere hersenen hebben. Jongere hersenen, jonger gedrag. Dit heeft weer met pruning te maken. Wat mij opvalt, is dat ze vaak op bepaalde manieren juist heel wijs zijn voor hun leeftijd, ik heb me daar geregeld kapot over verbaasd wat die vrouwen soms allemaal al niet doorhebben. Hun mate van volwassenheid is (net als bij mannen eigenlijk) bij veel autistische vrouwen erg wisselend: in sommige opzichten zijn het net oude wijze grijsaarden en in andere opzichten lijken ze meer op speelse kinderen. Bij autistische mannen uit zich dit wat meer in een typetje die ook weleens "het professortje" genoemd wordt, maar bij vrouwen zit deze (op ratio gebaseerde) wijsheid er net zo veel.

Wat zowel niet-autistische vrouwen en niet-autistische mannen niet kunnen begrijpen, is dat autististen in staat zijn om onpartijdig te oordelen, zelfs als het ten koste gaat van henzelf. Het vermogen objectief te denken, is voor niet-autisten gewoonlijk iets wat onvoorstelbaar is. Geen enkel mens zou objectief kunnen zijn...nou, ik heb wel anders geleerd _O_.
Autistische vrouwen zijn heel goed in het zichzelf wegcijferen.

Er zijn meerdere redenen te vinden waarom ze in de psychische problemen komen, de wijzes waarin zich deze uiten, hebben onder autistische vrouwen vrij veel overeenkomsten.

Er bestaan 2 lijsten met verschillen tussen autistische vrouwen en mannen. Echter is die website blijkbaar down. 1 van de 2 (de meer uitgebreide) is hier terug te vinden
pi_173446418
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 augustus 2017 22:47 schreef Vimbavimba het volgende:

[..]

Is uitermate frustrerend. Zeker als je het duidelijk hebt gemaakt.
Het is in zoverre duidelijk en toch niet gezien...de enige conclusie die ik nu nog kan trekken is dat ze het simpelweg niet wilden zien. En waar geen wil is is geen weg, en dus moet ik daar weg.
Ze zijn niet voor rede vatbaar, dan is elke mogelijke dialoog doorgespoeld.
  maandag 28 augustus 2017 @ 18:45:45 #243
445528 DerRabbit
Zijne Konijnlijkheid
pi_173446465
Wel een van de beste magnetron topics die ik de afgelopen jaren voorbij heb zien komen. Chapeu TS!
Once you’ve raced, you never forget it…and you never get over it.
pi_173446514
quote:
1s.gif Op maandag 28 augustus 2017 18:37 schreef geeninspiratie1235 het volgende:

[..]

Ja, maar als psychische aandoeningen niet eens aantoonbaar zijn, wat is dan het bewijs dat ze daadwerkelijk bestaan, naast in de hoofden van de mensen die de dsm bedacht hebben dan. Op welke grond geeft een psychiater iemand dan een levenslange aandoening.
Psychiaters stellen ook voorbijgaande diagnoses hoor ;)

Stel he. Er is wereldwijd consensus over wat een depressie of een angststoornis is. En er is in onderzoek bewezen dat mensen die aan die criteria voldoen, baat hebben bij therapie en/of medicijnen en dat mensen die dat niet doen er geen relevante baat bij hebben.
Stel dat dat het beste is wat we nu hebben. Dan zou het een kunstfout zijn om die patiënten niet te behandelen op basis van de huidige stand van de wetenschap. En vreselijk voor mensen.

Er zijn mensen met minder behandelbare aandoeningen, bijvoorbeeld autisme. Die kunnen wel groeien door goede begeleiding. Ook weet de omgeving wat maakt dat iemand doet zoals ie doet.

Op het moment dat we chemische of beeldvormende diagnostiek kunnen doen in de psychiatrie zal dat ook gebeuren, dat betekent echter niet dat de DSM eruit gaat, die is nog steeds zinvol dan.
pi_173446783
quote:
17s.gif Op zaterdag 26 augustus 2017 23:05 schreef Lastpost het volgende:

[..]

Ik heb geen idee, daarvoor ben ik gelukkig geen ervaringsdeskundige. Zoveel heb ik er nog niet gehad. :+
Niet alleen naar jou gericht, maar weten de mensen hier op fok überhaupt wel wat een ervaringsdeskundige is?
Een ervaringsdeskundige is niet per definitie hetzelfde als iemand met veel ervaring.
Sterker nog, er zijn plannen om er een beschermd beroep van te maken.
Crimikaantjes zijn per definitie geen ervaringsdeskundige, daar zij (nog) niet hun issues "overwonnen" hebben maar ik raad mensen aan om zelf wat onderzoek te doen en te lezen wat een ervaringsdeskundige nou precies is.
quote:
Maar ik loop nu bijvoorbeeld bij de psycholoog voor traumaverwerking, maar kon ook terecht bij angstproblematiek en depressies. Maar dan kunnen ze dat niet tegelijkertijd aanpakken, nee we kiezen eerst hetgeen blijkbaar het grootste probleem vormt (Geen idee wat, allemaal vrij klote haha) en daarna mag je weer een nieuwe behandeling in bij een ander. Zo ben je drie keer zo lang zoet, als het niet langer is, want die andere klachten sudderen ook voort.

Ze doen overigens wel 'iets' met die overige klachten omdat het allemaal samenhangt met elkaar, maar waar de vorige psycholoog heel simplistisch vond dat "Als geen herbelevingen meer hebt, de andere klachten ook moeten afnemen" en er daardoor amper aandacht aan schonk, denkt degene waar ik nu in behandeling kom weer totaal anders.

Mag je tussentijds en net voor het afronden zo'n vragenlijst invullen en het dan gek vinden dat ik nog steeds hoog scoor. Tsja, als je al die andere problematiek waar ik voor kwam niet aanpakt dan is dat niet ineens verholpen omdat ze één ding wel weten te regelen.
Het is wel bizar dat ze dan eerst het autisme "aanpakten", terwijl ze weten dat autisme voor altijd is, maar trauma's wel te verhelpen zijn (en hoe vroeger je erbij bent, hoe beter). Wat Gary niet wilde zien, is dat ze de fout hebben gemaakt mijn leven stuk te laten lopen en me te willen overtuigen dat ik maar (meer) pillen moest gaan slikken, dat al mijn herbeleningen en slechte slapen allemaal op de 1 of andere auto-magische wijze door autisme kwamen...maar de waarheid is dat ze het eigenlijk helemaal niet erg vinden dat mijn leven "misbruikt" wordt, dat ik op deze wijze geen kans maak op het opbouwen van een eigen leven. Dat zij (als zij wel mijn trauma's zouden zijn gaan behandelen) mij als cliënt elders heen hadden moeten sturen (en zij dus 1 cliënt waren kwijtgeraakt), was voor hun blijkbaar reden genoeg mij als het waren vast te houden en wijs te maken dat het allemaal autisme was.

Ze hielden me daar en maakten me wijs dat het allemaal autisme was, zodat ze mij als cliënt konden houden, puur voor HUN geld. En waar is mijn geld dan? Waar is mijn toekomst? Blijkbaar is dat voor hun alleen maar een nare gedachte, want straks ga ik nog bij ze weg en lopen zij hun centjes mis. En dan gaat Gary dit tuig nog lopen verdedigen ook 13.gif
Maar volgens mij denkt Gary dat het allemaal wel goed zit ofzo, ik heb gewoon een beetje pech gehad of zoiets...ik reageer natuurlijk weer te over-emotioneel ofzo, want wat ik zeg, dat kan gewoon niet.Dat mag niet waar zijn en ergens zit ik vast wel te liegen ofzo.

Dit is al jaren aan de gang en het duurde allemaal zo lang (en is ook nog niet af) omdat ik zo hard tegen de stroming in heb moeten zwemmen.
Ik heb maar een beperkte belastbaarheid en ik kan niet alles tegelijk, ik kan maar een beperkt aantal ballen hooghouden.
pi_173446909
quote:

[..]

Oké...dank je, denk ik?

Wat voor methodes onthouden ze als iets ze niet zint? Wat bedoel je hier precies mee?

Stammen de meeste behandelmethoden nog uit de jaren 60?!?!?
Waarom zit hier volgens jou dan nauwelijks vooruitgang in?
Mijn idee is dat het teveel mensen te ongemakkelijk maakt als hun zwakheden teveel aan het oppervlak komt, dat naar buiten komt hoe rot en bedorven het gros van de mensen van binnen zijn. het zijn wandelende maskers, een glimlach van binnen met daarachter een egocentrische hoogbegaafde chimpansee. That's it! Dat is wat het gros van de mens is, ze zijn uiteindelijk totaal ongeïnteresseerd in "the bigger picture".

Het is denk ik egoïstisch de mens als speciaal te zien ten opzichte van de andere dieren. Ten slotte hoeven ook mensen niet slim te zijn om zich voort te planten.

Er is wel nog hoop, maar ik zie geen hoop voor de toekomst, zelfs de meest kleine pogingen tot verbeteringen aan te manen, worden als onverdraagbaar gezien/ervaren. Hoe moet zo'm "mens" nou ooit tot nieuwere intellectuele hoogten kunnen komen? Dat is toch onmogelijk zo?

Laat de mensen die r het meest geschikt voor zijn dan lekker het wetenschappelijke/ontwikkelings werk doen, laat de statuszoekers maar ander werk doen waar hun 'talenten' beter tot hun recht komen, het is voor deze 'mensen' nooit genoeg dus beter geeft je ze maximaal net zo veel als de rest 14.gif

Als mensen mij wat dit betreft weer op andere gedachtengebracht zouden willen zien, dan zouden die betreffende mensen moeten -bewijzen- dat ze wel kunnen zelfreflecteren.
laat ze maar bewijzen, want ik vertrouw ze niet meer. Waarom zou ik?
pi_173447074
quote:
1s.gif Op maandag 28 augustus 2017 18:48 schreef MevrouwPuff het volgende:

[..]

Psychiaters stellen ook voorbijgaande diagnoses hoor ;)

Stel he. Er is wereldwijd consensus over wat een depressie of een angststoornis is. En er is in onderzoek bewezen dat mensen die aan die criteria voldoen, baat hebben bij therapie en/of medicijnen en dat mensen die dat niet doen er geen relevante baat bij hebben.
Stel dat dat het beste is wat we nu hebben. Dan zou het een kunstfout zijn om die patiënten niet te behandelen op basis van de huidige stand van de wetenschap. En vreselijk voor mensen.

Er zijn mensen met minder behandelbare aandoeningen, bijvoorbeeld autisme. Die kunnen wel groeien door goede begeleiding. Ook weet de omgeving wat maakt dat iemand doet zoals ie doet.

Op het moment dat we chemische of beeldvormende diagnostiek kunnen doen in de psychiatrie zal dat ook gebeuren, dat betekent echter niet dat de DSM eruit gaat, die is nog steeds zinvol dan.
Een groot probleem in de wetenschap (wat psychologie aangaat), is dat (ik meen) ongeveer de helft van al het wetenschappelijke onderzoek niet reproduceerbaar is.
Wat nu "wetenschappelijk bewezen" is, is over 5 jaar alweer achterhaald. Maar dat krijg je als je trendsetters als wetenschappers opleidt.

Er is zoveel mis met de GGZ, maar sowieso is het bijna ondoenlijk om de waarheid opgeschreven te krijgen omdat teveel mensen te bang zijn voor kritiek op alles wat maar met hun persoontje te maken heeft. Ze kunnen dat werk emotioneel gezien niet aan...en ze laten zich teveel beïnvloeden door het geld dat de clicks van hun publicaties oplevert...en van hun opdrachtgevers (goh, vertelde Gary niet al iets los vergelijkbaars over GGZ en verzekeringen?).
pi_173447439
quote:
Het is de mentaliteit van de samenleving die geherevalueerd moet worden. Psychologen maken daar een onderdeel van uit. Je kan niet alles op hen afschuiven.

FF een voorbeeld. Stel jij bent een artistiek persoon en je gaat naar de kleinkunstacademie. Je gaat dan steeds meer werken, denken en beredeneren vanuit de dingen die je leert tijdens je opleiding. Het intuitieve waar je meer vanuitging toen je nog geen opleiding had, verlies je.

Het doorgronden van de menselijke psyche is het meest ingewikkelde wat er bestaat. Geen enkel mens begrijpt volledig hoe de mens in elkaar zit. Daarbij worden we allemaal gedreven en gestuurd door emoties. Niemand kan 100% objectief zijn.

Jij, ik, Magnetronkoffie en heel veel andere mensen hebben de pech dat we net ff wat meer handicaps hebben dan de gemiddelde persoon en daardoor gaat het allemaal wat moeilijker in het leven. Het is gewoon kut om je niet verbonden te voelen met anderen en continu zoekende bent. De maatschappij legt ook een hele hoge maar vooral zakelijke druk op de psychische zorg. Zij MOETEN mensen met psychische problemen beter maken en in de praktijk blijkt het allemaal een stuk complexer.

Gelukkig hebben wij onze ratio nog. Wij kunnen tenminste nog zoeken, proberen, op ons bek gaan of dingen tegenkomen die ons leven gelukkiger maakt. Gelukkig hoeven we niet continu opgenomen worden in crisisopvang van de gesloten afdeling. Dan ben je veel verder van huis.
pi_173447969
quote:
0s.gif Op maandag 28 augustus 2017 18:39 schreef magnetronkoffie het volgende:
Waarin autistische vrouwen en niet-autistische vrouwen wel verschillen (en waar ze met autistische mannen gelijkenissen vertonen) is hun vermogen om rationeel/objectief/abstract/logisch te denken en dat ze over het algemeen gesproken meer diepe denkers zijn, waar niet-autisten sneller genoegen nemen met een onvolledig antwoord en waar niet-autisten iets als "de waarheid" minder belangrijk vinden. Vaker kunnen autistische vrouwen (net als autistische mannen) slecht tegen leugens en oneerlijkheid, zijn ze over het algemeen gesproken minder geneigd te liegen en zijn ze sneller bereid zichzelf kritisch te bekijken (iets wat ze beter doen dat niet-autisten).
Eén advies. Probeer niet teveel in hokjes te redeneren. Mensen zijn echt allemaal verschillend. Ieder mens is uniek, denkt uniek en heeft zich op een unieke manier ontwikkeld.

Jouw manier van denken past volgens de DSM in de 'stoornis' autisme. Maar dit is een klein onderdeel van een hele complexe persoonlijkheid.

Probeer je 'zielsverwanten' (of weet ik hoe je dat noemt) niet alleen maar te zoeken in mensen met ASS en de rest te zien als mensen die je niet begrijpen, want dan doe je jezelf erg te kort. Je hebt als ieder mens anderen nodig waarmee je je kan identificeren, maar ook mensen die op een andere manier naar de dingen kunnen kijken.
pi_173448354
quote:

[..]

Juist. helmaal mee eens..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')