Ik ben wel een man he! Misschien is dat hetquote:Op zaterdag 26 augustus 2017 23:57 schreef BlueMage het volgende:
[..]
....en dat voor 'n borderliner.
Man & borderline, oei ben bang dat je homo bent.quote:Op zondag 27 augustus 2017 00:09 schreef PabstBlueRibbon het volgende:
[..]
Ik ben wel een man he! Misschien is dat het
Hmmm... ik val overwegend op mannen. Maar kan nogal fluctueren in seksuele geaardheidquote:Op zondag 27 augustus 2017 00:10 schreef BlueMage het volgende:
[..]
Man & borderline, oei ben bang dat je homo bent.
Was sowieso gewoon grappig met die moeder erbij enzo.quote:Op zondag 27 augustus 2017 00:10 schreef PabstBlueRibbon het volgende:
[..]
Wow ja!![]()
![]()
![]()
Hoop dat die kerel goed terechtkomt
Die trein-obsessie leverde wel grappige beelden op
Dat verhaal ken ik nietquote:Op zondag 27 augustus 2017 00:13 schreef BlueMage het volgende:
Die autist die later naar Thailand oid is gevlucht die vond ik veel triester. Die lieten ze in z'n eigen kots creperen en dat is dan Nederland, 'n beschaafd land.
Ik kan het nu toch niet kijken. Maar ga dat zeker een keer doenquote:Op zondag 27 augustus 2017 00:18 schreef BlueMage het volgende:
https://zembla.bnnvara.nl(...)-huis-en-een-tuintje
Is wel triest zo op de zaterdagavond maar wel de moeite waard om even te kijken.
Hoog tijd dat het wel voor de praktijk wordt, het probleem met de psychiatrie dat ik heb is dst ze op hun eigen intuitie afgaan, hun eigen vooroordelen. Mensen kunnen om zoveel redenen fronsen. Vragenlijsten nemen ze expres maar 1 keer af zodat ze niet geldig zijn, ze onthouden bepaalde methoden als het ze niet zint, hun vermoedde diagnose bespreken ze achter je rug om, niet met jou, alles is vreselijk verouderd, behandelmethoden stammen nog uit de jaren 60 en er worden amper nieuwe uitgevonden, enzovoort. De mens is compleet overbodig in deze tak van zorg, sterker nog de mens hindert goede zorg, want nu wordt er mensen vertelt dat zij ongeneeslijke psychische ziekten hebben zoals autisme die dan genetisch zouden zijn en een afwijking in de hersenen, puur op basis van bevooroordeelde observatie die niemand controleert.quote:Op zaterdag 26 augustus 2017 22:47 schreef MevrouwPuff het volgende:en je kan het ook meten met hersenscans maar dat is voor onderzoek niet voor de klinische praktijk
Naar aanleiding van jou eerdere post van vandaag geef ik het advies om toch maar weer eens een afspraak te maken.quote:Op maandag 28 augustus 2017 17:49 schreef geeninspiratie1235 het volgende:
Ik haat psychologen niet, sommigen hebben mij geholpen, sommigen niet, maar hun rol in de maatschappij moet gewoon serieus geherevalueerd worden.
quote:Op maandag 28 augustus 2017 18:21 schreef ITrade het volgende:
[..]
Naar aanleiding van jou eerdere post van vandaag geef ik het advies om toch maar weer eens een afspraak te maken.
De range in variatie in scans is zo groot dat je er vaak niets mee kan.quote:Op maandag 28 augustus 2017 17:49 schreef geeninspiratie1235 het volgende:
EEN TOPIC NAAR MIJN HART DIT IS HET BESTE TOPIC OOIT GEPLAATST OP FOK
Ik haat psychologen niet, sommigen hebben mij geholpen, sommigen niet, maar hun rol in de maatschappij moet gewoon serieus geherevalueerd worden.
[..]
Hoog tijd dat het wel voor de praktijk wordt, het probleem met de psychiatrie dat ik heb is dst ze op hun eigen intuitie afgaan, hun eigen vooroordelen. Mensen kunnen om zoveel redenen fronsen. Vragenlijsten nemen ze expres maar 1 keer af zodat ze niet geldig zijn, ze onthouden bepaalde methoden als het ze niet zint, hun vermoedde diagnose bespreken ze achter je rug om, niet met jou, alles is vreselijk verouderd, behandelmethoden stammen nog uit de jaren 60 en er worden amper nieuwe uitgevonden, enzovoort. De mens is compleet overbodig in deze tak van zorg, sterker nog de mens hindert goede zorg, want nu wordt er mensen vertelt dat zij ongeneeslijke psychische ziekten hebben zoals autisme die dan genetisch zouden zijn en een afwijking in de hersenen, puur op basis van bevooroordeelde observatie die niemand controleert.
Ja, maar als psychische aandoeningen niet eens aantoonbaar zijn, wat is dan het bewijs dat ze daadwerkelijk bestaan, naast in de hoofden van de mensen die de dsm bedacht hebben dan. Op welke grond geeft een psychiater iemand dan een levenslange aandoening.quote:Op maandag 28 augustus 2017 18:35 schreef MevrouwPuff het volgende:
De range in variatie in scans is zo groot dat je er vaak niets mee kan.
Bij neurodegeneratieve aandoeningen (dementiediagnostiek) kan het ondersteunend zijn voor de diagnose, maar als je nog niet weet wat de waarde is van een scan voor een individuele patient, heeft het ook geen zin om het in te zetten als diagnosticum.
Dit is 1 belangrijk aspect idd.quote:Op zaterdag 26 augustus 2017 23:24 schreef Vimbavimba het volgende:
[..]
minder 'rare' obsessies. bij mannen bv meer treinen. vrouwen kunnen meer naar buiten gericht zijn. bv , weet ze zo niet allemaal
Het is in zoverre duidelijk en toch niet gezien...de enige conclusie die ik nu nog kan trekken is dat ze het simpelweg niet wilden zien. En waar geen wil is is geen weg, en dus moet ik daar weg.quote:Op zaterdag 26 augustus 2017 22:47 schreef Vimbavimba het volgende:
[..]
Is uitermate frustrerend. Zeker als je het duidelijk hebt gemaakt.
Psychiaters stellen ook voorbijgaande diagnoses hoorquote:Op maandag 28 augustus 2017 18:37 schreef geeninspiratie1235 het volgende:
[..]
Ja, maar als psychische aandoeningen niet eens aantoonbaar zijn, wat is dan het bewijs dat ze daadwerkelijk bestaan, naast in de hoofden van de mensen die de dsm bedacht hebben dan. Op welke grond geeft een psychiater iemand dan een levenslange aandoening.
Niet alleen naar jou gericht, maar weten de mensen hier op fok überhaupt wel wat een ervaringsdeskundige is?quote:Op zaterdag 26 augustus 2017 23:05 schreef Lastpost het volgende:
[..]
Ik heb geen idee, daarvoor ben ik gelukkig geen ervaringsdeskundige. Zoveel heb ik er nog niet gehad.![]()
Het is wel bizar dat ze dan eerst het autisme "aanpakten", terwijl ze weten dat autisme voor altijd is, maar trauma's wel te verhelpen zijn (en hoe vroeger je erbij bent, hoe beter). Wat Gary niet wilde zien, is dat ze de fout hebben gemaakt mijn leven stuk te laten lopen en me te willen overtuigen dat ik maar (meer) pillen moest gaan slikken, dat al mijn herbeleningen en slechte slapen allemaal op de 1 of andere auto-magische wijze door autisme kwamen...maar de waarheid is dat ze het eigenlijk helemaal niet erg vinden dat mijn leven "misbruikt" wordt, dat ik op deze wijze geen kans maak op het opbouwen van een eigen leven. Dat zij (als zij wel mijn trauma's zouden zijn gaan behandelen) mij als cliënt elders heen hadden moeten sturen (en zij dus 1 cliënt waren kwijtgeraakt), was voor hun blijkbaar reden genoeg mij als het waren vast te houden en wijs te maken dat het allemaal autisme was.quote:Maar ik loop nu bijvoorbeeld bij de psycholoog voor traumaverwerking, maar kon ook terecht bij angstproblematiek en depressies. Maar dan kunnen ze dat niet tegelijkertijd aanpakken, nee we kiezen eerst hetgeen blijkbaar het grootste probleem vormt (Geen idee wat, allemaal vrij klote haha) en daarna mag je weer een nieuwe behandeling in bij een ander. Zo ben je drie keer zo lang zoet, als het niet langer is, want die andere klachten sudderen ook voort.
Ze doen overigens wel 'iets' met die overige klachten omdat het allemaal samenhangt met elkaar, maar waar de vorige psycholoog heel simplistisch vond dat "Als geen herbelevingen meer hebt, de andere klachten ook moeten afnemen" en er daardoor amper aandacht aan schonk, denkt degene waar ik nu in behandeling kom weer totaal anders.
Mag je tussentijds en net voor het afronden zo'n vragenlijst invullen en het dan gek vinden dat ik nog steeds hoog scoor. Tsja, als je al die andere problematiek waar ik voor kwam niet aanpakt dan is dat niet ineens verholpen omdat ze één ding wel weten te regelen.
Oké...dank je, denk ik?quote:Op maandag 28 augustus 2017 17:49 schreef geeninspiratie1235 het volgende:
[..]
Hoog tijd dat het wel voor de praktijk wordt, het probleem met de psychiatrie dat ik heb is dst ze op hun eigen intuitie afgaan, hun eigen vooroordelen. Mensen kunnen om zoveel redenen fronsen. Vragenlijsten nemen ze expres maar 1 keer af zodat ze niet geldig zijn, ze onthouden bepaalde methoden als het ze niet zint, hun vermoedde diagnose bespreken ze achter je rug om, niet met jou, alles is vreselijk verouderd, behandelmethoden stammen nog uit de jaren 60 en er worden amper nieuwe uitgevonden, enzovoort. De mens is compleet overbodig in deze tak van zorg, sterker nog de mens hindert goede zorg, want nu wordt er mensen vertelt dat zij ongeneeslijke psychische ziekten hebben zoals autisme die dan genetisch zouden zijn en een afwijking in de hersenen, puur op basis van bevooroordeelde observatie die niemand controleert.
Een groot probleem in de wetenschap (wat psychologie aangaat), is dat (ik meen) ongeveer de helft van al het wetenschappelijke onderzoek niet reproduceerbaar is.quote:Op maandag 28 augustus 2017 18:48 schreef MevrouwPuff het volgende:
[..]
Psychiaters stellen ook voorbijgaande diagnoses hoor![]()
Stel he. Er is wereldwijd consensus over wat een depressie of een angststoornis is. En er is in onderzoek bewezen dat mensen die aan die criteria voldoen, baat hebben bij therapie en/of medicijnen en dat mensen die dat niet doen er geen relevante baat bij hebben.
Stel dat dat het beste is wat we nu hebben. Dan zou het een kunstfout zijn om die patiënten niet te behandelen op basis van de huidige stand van de wetenschap. En vreselijk voor mensen.
Er zijn mensen met minder behandelbare aandoeningen, bijvoorbeeld autisme. Die kunnen wel groeien door goede begeleiding. Ook weet de omgeving wat maakt dat iemand doet zoals ie doet.
Op het moment dat we chemische of beeldvormende diagnostiek kunnen doen in de psychiatrie zal dat ook gebeuren, dat betekent echter niet dat de DSM eruit gaat, die is nog steeds zinvol dan.
Het is de mentaliteit van de samenleving die geherevalueerd moet worden. Psychologen maken daar een onderdeel van uit. Je kan niet alles op hen afschuiven.quote:Op maandag 28 augustus 2017 17:49 schreef geeninspiratie1235 het volgende:
Eén advies. Probeer niet teveel in hokjes te redeneren. Mensen zijn echt allemaal verschillend. Ieder mens is uniek, denkt uniek en heeft zich op een unieke manier ontwikkeld.quote:Op maandag 28 augustus 2017 18:39 schreef magnetronkoffie het volgende:
Waarin autistische vrouwen en niet-autistische vrouwen wel verschillen (en waar ze met autistische mannen gelijkenissen vertonen) is hun vermogen om rationeel/objectief/abstract/logisch te denken en dat ze over het algemeen gesproken meer diepe denkers zijn, waar niet-autisten sneller genoegen nemen met een onvolledig antwoord en waar niet-autisten iets als "de waarheid" minder belangrijk vinden. Vaker kunnen autistische vrouwen (net als autistische mannen) slecht tegen leugens en oneerlijkheid, zijn ze over het algemeen gesproken minder geneigd te liegen en zijn ze sneller bereid zichzelf kritisch te bekijken (iets wat ze beter doen dat niet-autisten).
Juist. helmaal mee eens..quote:Op maandag 28 augustus 2017 17:49 schreef geeninspiratie1235 het volgende:
[..]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |