Nice, waarmee heb je die gemaakt?quote:Op vrijdag 25 augustus 2017 11:00 schreef xpompompomx het volgende:
Dit was ook enorm tof trouwens deze week; de beste foto van een andere ster (Antares) dan de zon tot nu toe:
[ afbeelding ]
Die zag ik gisteravond nog.quote:Op vrijdag 25 augustus 2017 11:00 schreef xpompompomx het volgende:
Dit was ook enorm tof trouwens deze week; de beste foto van een andere ster (Antares) dan de zon tot nu toe:
[ afbeelding ]
Telefoon bij m'n verrekijker gehouden. Niks moeilijks aan.quote:
quote:Op vrijdag 25 augustus 2017 11:16 schreef remlof het volgende:
[..]
Nee, als het mijn dochter was had ik haar ook gewoon Lasagna genoemd
Droom maar verder hoor, op jouw leeftijd en je vriendin haar leeftijd.quote:Op vrijdag 25 augustus 2017 11:16 schreef remlof het volgende:
[..]
Nee, als het mijn dochter was had ik haar ook gewoon Lasagna genoemd
Hoe heet jouw dochter Sjon?quote:Op vrijdag 25 augustus 2017 11:21 schreef john2406 het volgende:
[..]
Droom maar verder hoor, op jouw leeftijd en je vriendin haar leeftijd.
Hebben jullie een tameljk geluids dicht huis?quote:Op vrijdag 25 augustus 2017 11:54 schreef Leandra het volgende:
Tijdens het bijlezen alle liedjes van ABBA meegezongen
Zoals 't hoort.quote:Op vrijdag 25 augustus 2017 11:54 schreef Leandra het volgende:
Gaat over de Brrrexit zeker?quote:Op vrijdag 25 augustus 2017 11:53 schreef motorbloempje het volgende:
Interessant, als je via via toegang kunt hosselen: http://www.bbc.co.uk/programmes/b091w8h2
Harriet Harman
"You can't argue for change and expect other people to do the fight. You've got to do the fight yourself."
Jij doet hier ook niets anders dan ruzie zoeken. Ook met mij. Ik ga je maar weer negeren.quote:Op vrijdag 25 augustus 2017 11:53 schreef john2406 het volgende:
Hebben wij een dochter? Dacht het niet, wel leuk dat ik weer een lange teen gevonden heb waar ik af en toe op kan gaan staan.
Dat doen de vrouwsels in mijn vriendengroep ook constant als er (veel) wijn in het spel is.quote:Op vrijdag 25 augustus 2017 11:54 schreef Leandra het volgende:
Haha, neequote:
Welnee, John wil gewoon lekker meekeuvelen.quote:Op vrijdag 25 augustus 2017 11:56 schreef Disana het volgende:
[..]
Jij doet hier ook niets anders dan ruzie zoeken. Ook met mij. Ik ga je maar weer negeren.
Wie?quote:Op vrijdag 25 augustus 2017 11:59 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Welnee, John wil gewoon lekker meekeuvelen.
Ja, en binnen drie posts slaat hij weer aan het kwetsen en beledigen. Ik heb hem het voordeel van de twijfel gegeven omdat we dachten dat hij misschien een hersenbeschadiging heeft, maar dit gebeurt met opzet. Ik hou het voor gezien.quote:Op vrijdag 25 augustus 2017 11:59 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Welnee, John wil gewoon lekker meekeuvelen.
Lieverd doe het niet, ik doe het niet bij iedereen hoor, zo ge doet zo ge ontmoet, wat men zaait zal men oogsten.quote:Op vrijdag 25 augustus 2017 12:00 schreef Disana het volgende:
[..]
Ja, en binnen drie posts slaat hij weer aan het kwetsen en beledigen. Ik heb hem het voordeel van de twijfel gegeven omdat we dachten dat hij misschien een hersenbeschadiging heeft, maar dit gebeurt met opzet. Ik hou het voor gezien.
Wat een geluk dat jij niet in de keuken mag komen kun jij fijn aan het zwembad blijven.quote:Op vrijdag 25 augustus 2017 12:11 schreef Leandra het volgende:
Boodschappen gedaan, dus vanmiddag maar eens lekker met kind in het zwembad gaan liggen![]()
Is ook, is ook.quote:Op vrijdag 25 augustus 2017 12:11 schreef Leandra het volgende:
Boodschappen gedaan, dus vanmiddag maar eens lekker met kind in het zwembad gaan liggen![]()
Hoe gaat e gij dat doen met een volledige baan?quote:Op vrijdag 25 augustus 2017 12:14 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Is ook, is ook.
Straks lekker hardlopen, als het stoofvlees voor de burrito's van vanavond is gaargeprutteld, de lunch naar binnen is en de tweede F1 vrije training voorbij is
Blijf die vragen stellen john, blijf die vragen stellen.quote:Op vrijdag 25 augustus 2017 12:16 schreef john2406 het volgende:
[..]
Hoe gaat e gij dat doen met een volledige baan?
Ja, sneaky zit hij te loeren op de kans om iemand er weer verbaal flink van langs te geven. Ondertussen blijven de hoeveelheden slachtoffers zich maar opstapelen.quote:Op vrijdag 25 augustus 2017 12:31 schreef xpompompomx het volgende:
John heeft iedereen hier bij de lurven.
twitter:conspirator0 twitterde op woensdag 23-08-2017 om 02:52:42A pattern you may have noticed: many bot and troll accounts have usernames that end in 8 random digits. https://t.co/54Gc8Jq35L reageer retweet
Bijzonder inderdaad. Ook dat 'David Jones' altijd tijdens Russische werkuren post. Het zal je baan maar zijn...quote:Op vrijdag 25 augustus 2017 12:50 schreef motorbloempje het volgende:
Goeie twitter thread, ondanks de naam
twitter:conspirator0 twitterde op woensdag 23-08-2017 om 02:52:42A pattern you may have noticed: many bot and troll accounts have usernames that end in 8 random digits. https://t.co/54Gc8Jq35L reageer retweet
Weet niet of je Homeland kijkt, maar als je daar ook die centrale zag waar al die mensen bepaald nieuws postten..... Het verbaast me allemaal niets meerquote:Op vrijdag 25 augustus 2017 13:00 schreef Linus_van_Pelt het volgende:
[..]
Bijzonder inderdaad. Ook dat 'David Jones' altijd tijdens Russische werkuren post. Het zal je baan maar zijn...
Ik moet steeds denken aan die troll die allemaal fake news schreef ten tijde van de Amerikaanse verkiezingen. Hij verdiende goed aan negatieve verhalen over Clinton en positieve verhalen over Trump. Meneer stemde zelf Clinton...quote:Op vrijdag 25 augustus 2017 13:02 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Weet niet of je Homeland kijkt, maar als je daar ook die centrale zag waar al die mensen bepaald nieuws postten..... Het verbaast me allemaal niets meer
Ghehehequote:Op vrijdag 25 augustus 2017 13:03 schreef Linus_van_Pelt het volgende:
[..]
Ik moet steeds denken aan die troll die allemaal fake news schreef ten tijde van de Amerikaanse verkiezingen. Hij verdiende goed aan negatieve verhalen over Clinton en positieve verhalen over Trump. Meneer stemde zelf Clinton...
Dat denk ik eerlijk gezegd nog steeds.quote:Op vrijdag 25 augustus 2017 12:00 schreef Disana het volgende:
[..]
Ja, en binnen drie posts slaat hij weer aan het kwetsen en beledigen. Ik heb hem het voordeel van de twijfel gegeven omdat we dachten dat hij misschien een hersenbeschadiging heeft, maar dit gebeurt met opzet. Ik hou het voor gezien.
Lijkt mij eerder een inperking van de vrijheid van meningsuiting in het algemeen plus nog wel wat meer.quote:Recent verklaarde de burgemeester van Venetië dat iedereen die Alluh akbar op het San Marcoplein roept, direct wordt neergeschoten. Het lijkt mij een daad van bescherming, maar ongetwijfeld zullen er weer ‘rechtvaardigen’ opstaan die medelijden voelen met het inperken van religieuze uitlatingen.
Dit bericht werd bij de buren met gejuich ontvangen.quote:Op vrijdag 25 augustus 2017 13:05 schreef Ryon het volgende:
http://politiek.tpo.nl/co(...)en-werkt-verlammend/
Goed verhaal weer op TPO. Met name:
[..]
Lijkt mij eerder een inperking van de vrijheid van meningsuiting in het algemeen plus nog wel wat meer.
Iedereen die "stem Wilders" roept ook maar neerschieten?
Was TPO altijd al zo beroerd? Of zijn ook zij geradicaliseerd?quote:Op vrijdag 25 augustus 2017 13:05 schreef Ryon het volgende:
[..]
Lijkt mij eerder een inperking van de vrijheid van meningsuiting in het algemeen plus nog wel wat meer.
Ik heb ook een klein probleempje met het concept 'eerst schieten, dan vragen stellen'.quote:Op vrijdag 25 augustus 2017 13:05 schreef Ryon het volgende:
[..]
Pfoe, de dreiging van direct neergeschoten worden zal zelfmoordterroristen er wel van weerhouden om zichzelf op te willen blazen.quote:Op vrijdag 25 augustus 2017 13:05 schreef Ryon het volgende:
[..]
quote:Op vrijdag 25 augustus 2017 13:13 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Pfoe, de dreiging van direct neergeschoten worden zal zelfmoordterroristen er wel van weerhouden om zichzelf op te willen blazen.
Je hebt er zo weinig aan als je neergeschoten wordt voordat je wat infidels mee naar de hel sleept.quote:Op vrijdag 25 augustus 2017 13:13 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Pfoe, de dreiging van direct neergeschoten worden zal zelfmoordterroristen er wel van weerhouden om zichzelf op te willen blazen.
Wat altijd al, maar ze radicaliseren verder.quote:Op vrijdag 25 augustus 2017 13:07 schreef Linus_van_Pelt het volgende:
[..]
Was TPO altijd al zo beroerd? Of zijn ook zij geradicaliseerd?
Als er op dat San Marcoplein agenten rondlopen die zo'n geweldige triggerfinger hebben dat ze binnen een seconde nadat er allah akbar geroepen is op een overvol plein direct de terrorist neerschieten heb je er niet zo heel veel aan, nee. Buiten die Robocops gerekend denk ik dat deze uitspraak van de burgemeester weinig zoden aan de dijk zal zetten wat betreft veiligheid.quote:Op vrijdag 25 augustus 2017 13:17 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Je hebt er zo weinig aan als je neergeschoten wordt voordat je wat infidels mee naar de hel sleept.
Ze zijn geradicaliseerd. Het is in een klein jaartje van matig naar zeer radicaal gegaan. Heeft zo zijn redenen.quote:Op vrijdag 25 augustus 2017 13:07 schreef Linus_van_Pelt het volgende:
[..]
Was TPO altijd al zo beroerd? Of zijn ook zij geradicaliseerd?
Misschien slaan ze Venetië even over en pakken ze een makkelijker doelwit.quote:Op vrijdag 25 augustus 2017 13:21 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Als er op dat San Marcoplein agenten rondlopen die zo'n geweldige triggerfinger hebben dat ze binnen een seconde nadat er allah akbar geroepen is op een overvol plein direct de terrorist neerschieten heb je er niet zo heel veel aan, nee. Buiten die Robocops gerekend denk ik dat deze uitspraak van de burgemeester weinig zoden aan de dijk zal zetten wat betreft veiligheid.
Infiltratie van de redactie door neonazi's?quote:Op vrijdag 25 augustus 2017 13:22 schreef Ryon het volgende:
[..]
Ze zijn geradicaliseerd. Het is in een klein jaartje van matig naar zeer radicaal gegaan. Heeft zo zijn redenen.
Vertel.quote:Op vrijdag 25 augustus 2017 13:22 schreef Ryon het volgende:
[..]
Ze zijn geradicaliseerd. Het is in een klein jaartje van matig naar zeer radicaal gegaan. Heeft zo zijn redenen.
quote:Op vrijdag 25 augustus 2017 13:20 schreef Perrin het volgende:
[..]
Wat altijd al, maar ze radicaliseren verder.
Gezellig... hopelijk gaan we ook weer meemaken dat de boel weer wat normaler wordt.quote:Op vrijdag 25 augustus 2017 13:22 schreef Ryon het volgende:
[..]
Combinatie van dingen. TPO zit op zwart zaad, mensen verbonden aan TPO komen nergens anders aan de bak en er is een grote markt op uiterst rechts dankzij de opkomst van alt-right / Trump en FVD. De tijd van nuance is wel een beetje voorbij.quote:
Laat radicaal rechts zich maar lekker overschreeuwen, prima.quote:Op vrijdag 25 augustus 2017 13:25 schreef Ryon het volgende:
[..]
Combinatie van dingen. TPO zit op zwart zaad, mensen verbonden aan TPO komen nergens anders aan de bak en er is een grote markt op uiterst rechts dankzij de opkomst van alt-right / Trump en FVD. De tijd van nuance is wel een beetje voorbij.
Onzin natuurlijk, de afgelopen weken hebben we geleerd dat we juist genuanceerd moeten doen en denken als het gaat om neonazis en radicaal rechts.quote:Op vrijdag 25 augustus 2017 13:25 schreef Ryon het volgende:
[..]
Combinatie van dingen. TPO zit op zwart zaad, mensen verbonden aan TPO komen nergens anders aan de bak en er is een grote markt op uiterst rechts dankzij de opkomst van alt-right / Trump en FVD. De tijd van nuance is wel een beetje voorbij.
quote:“Als je anti-racist bent dan weet je dat de media een heel belangrijke tool zijn voor de instituten, via eliteracisme. Racisme manifesteert zich op verschillende terreinen, eentje is via de pers, via instituten die de macht hebben om die publicaties te beïnvloeden. Als we met jullie in gesprek gaan dan legitimeren wij de instituten die we eigenlijk proberen kapot te maken.”
Welke instituten?
“Kranten onder andere. Kijk naar de grote bedrijven als de Telegraaf Media Groep, die meerdere kranten en andere media bezitten.”
En kranten als De Volkskrant of NRC?
“De Volkskrant publiceerde een foto van een moslim die in z’n auto aan het wachten was bij Schiphol. Heb je de reactie van de hoofdredacteur van de Volkskrant gelezen? Hij steekt niet de hand in eigen boezem, ontkent het. Terwijl, ze zijn daar gewoon schuldig aan. En dit is niet eenmalig, het zijn geen incidenten, het barst van deze incidenten. Daar komt bij dat ze anti-racisme criminaliseren, als je ziet hoe zij met de anti-Zwarte Pietbeweging zijn omgegaan.”
Zie je ‘de media’ dan als een geheel die samen dezelfde doelen nastreven?
“Nou, weet je wat het probleem is?” Hij verheft zijn stem, is hoorbaar geïrriteerd: “Jullie zijn heel slecht geïnformeerd! Jullie hebben geen flauw idee waar jullie over praten. En dan heb ik het over ‘jullie’ als media wanneer jullie het hebben over racisme. Als wij het over racisme hebben, dan hebben we het over het onderdrukken van de ene groep door de ander. Dan kun je een paar journalisten hebben die dat wel snappen, maar op het moment dat De Volkskrant een artikel publiceert, of zelfs Joop.nl dat zich anti-racistisch voordoet, waar institutioneel racisme ontkent wordt of gedaan wordt alsof het hetzelfde is als discriminatie, dan heb je een groot probleem.”
Die reactiesquote:Op vrijdag 25 augustus 2017 13:33 schreef Ryon het volgende:
Het zijn niet alleen de radicalen op rechts die helemaal los gaan. Uitgerekend Geenstijl toont dat wel mooi aan met hun laatste topic:
https://www.geenstijl.nl/(...)cisme-zijn/#comments
Het is een direct gevolg van de polarisatie, die opeens in een stroomversnelling terecht gekomen is.
Zou trouwens een rol kunnen spelen. Zowel Brexit als Trump zijn (nog) niet het succes dat men wel voorzien had. Men het heeft het gevoel "de strijd" te verliezen. Beetje als LelijKnap die elke keer weer het onderspit delft.quote:Op vrijdag 25 augustus 2017 13:42 schreef Perrin het volgende:
Draaien ze een beetje door omdat Trump niet helemaal brengt wat ze hoopten ofzo? Radicaal rechts dan, bedoel ik.
Harder en dommer schreeuwen helpt het tegenmomentum alleen maar meer. Het Trump-effectquote:Op vrijdag 25 augustus 2017 13:45 schreef Ryon het volgende:
[..]
Zou trouwens een rol kunnen spelen. Zowel Brexit als Trump zijn (nog) niet het succes dat men wel voorzien had. Men het heeft het gevoel "de strijd" te verliezen. Beetje als LelijKnap die elke keer weer het onderspit delft.
Zoals wel vaker in radicale hoeken gebeurt. Wanneer je tegenwind krijgt, double down in plaats van in te binden.quote:Op vrijdag 25 augustus 2017 13:45 schreef Ryon het volgende:
[..]
Zou trouwens een rol kunnen spelen. Zowel Brexit als Trump zijn (nog) niet het succes dat men wel voorzien had. Men het heeft het gevoel "de strijd" te verliezen. Beetje als LelijKnap die elke keer weer het onderspit delft.
Zo veel haat. Bah.quote:Op vrijdag 25 augustus 2017 13:33 schreef Ryon het volgende:
Het is een direct gevolg van de polarisatie, die opeens in een stroomversnelling terecht gekomen is.
quote:U gebruikt een adblocker.
Als u de online krant wilt lezen en/of de advertenties wilt zien moet u deze uitzetten!
Goede film welquote:
twitter:doctorwhy twitterde op vrijdag 25-08-2017 om 03:46:09This is what censorship looks like. https://t.co/NU44HAiRVx reageer retweet
tl;drquote:Op vrijdag 25 augustus 2017 13:55 schreef motorbloempje het volgende:
[ afbeelding ]twitter:doctorwhy twitterde op vrijdag 25-08-2017 om 03:46:09This is what censorship looks like. https://t.co/NU44HAiRVx reageer retweet
Waarschijnlijk omdat Ola een buitenlandse ijsmaker koopt en vervolgens de naamsbekendheid niet wil verliezen.quote:Op vrijdag 25 augustus 2017 13:56 schreef Jip141 het volgende:
Waarom heet Ola in Finland Ingmann's in Zweden GB Glace en in Turkije Algida
Gekke Unilever.
Correct.quote:Op vrijdag 25 augustus 2017 13:57 schreef Tchock het volgende:
[..]
Waarschijnlijk omdat Ola een buitenlandse ijsmaker koopt en vervolgens de naamsbekendheid niet wil verliezen.
Ja, ik deed eerst nog een beetje laconiek over die tweestrijd (tussen links en rechts) maar heb in de afgelopen maand enkele incidenten meegemaakt om te merken dat het echt een stuk dieper bij mensen zit dan gedacht. Ik ben nu ook op mijn tellen gaan passen.quote:Op vrijdag 25 augustus 2017 13:54 schreef Jip141 het volgende:
Ik zie inderdaad ook aan de andere kant dat men dialoog en oplossingen wegwuift en belachelijk maakt, de tegenstanders zijn immers nazi's, daae valt niet mee te praten is de teneur. Dat vlaggenvertoon in de VS heeft wel losgemaakt.
Enorme stroomversnelling in polarisatie inderdaad. Probleem is dat als er eenmaal het type politicus aan de macht is die van polarisatie profiteert, men altijd het vuurtje zal blijven opstoken.
We zien het in allerlei landen waar populisten aan de macht zijn. Polarisatie levert hen vaak aandacht en stemmen op.
Probleem voor ons is dat het gevaarlijk is en het zomaar ineens kan escaleren.
Gelukkig radicaliseren het leger en de leraren niet als het aan het goddelijke Rutte-II ligt.quote:Op vrijdag 25 augustus 2017 14:02 schreef Ryon het volgende:
[..]
Er spelen zoveel verschillende dingen mee. Zelfs zoiets als dat de economie nu weer aantrekt en dat sommigen daar aanzienlijk meer aan over houden dan anderen. Dat leidt ook weer tot een soort van diepe frustratie.
De discussie online is gewoon volkomen verziekt. Kampen graven zich in en een genuanceerde discussie is bijna nergens meer.quote:Op vrijdag 25 augustus 2017 14:02 schreef Ryon het volgende:
[..]
Ja, ik deed eerst nog een beetje laconiek over die tweestrijd (tussen links en rechts) maar heb in de afgelopen maand enkele incidenten meegemaakt om te merken dat het echt een stuk dieper bij mensen zit dan gedacht. Ik ben nu ook op mijn tellen gaan passen.
Er spelen zoveel verschillende dingen mee. Zelfs zoiets als dat de economie nu weer aantrekt en dat sommigen daar aanzienlijk meer aan over houden dan anderen. Dat leidt ook weer tot een soort van diepe frustratie.
Hier een overzicht: https://nl.wikipedia.org/wiki/Ola_(ijs)quote:Op vrijdag 25 augustus 2017 13:56 schreef Jip141 het volgende:
Waarom heet Ola in Finland Ingmann's in Zweden GB Glace en in Turkije Algida
Gekke Unilever.
"The left has been supporting our attackers". Hiermee bestempel je ongeveer half Nederland tot landverraders en de vijand. Maar in het huidige politieke discours is dit al helemaal geen opmerkelijke tweet meer.twitter:geertwilderspvv twitterde op vrijdag 18-08-2017 om 05:17:55Another attack at #CambrilsWe are at war. Islam has declared war on us. And the left has been supporting our attackers.No more. reageer retweet
Greetquote:Op vrijdag 25 augustus 2017 14:05 schreef Tchock het volgende:
"The left has been supporting our attackers". Hiermee bestempel je ongeveer half Nederland tot landverraders en de vijand. Maar in het huidige politieke discours is dit al helemaal geen opmerkelijke tweet meer.twitter:geertwilderspvv twitterde op vrijdag 18-08-2017 om 05:17:55Another attack at #CambrilsWe are at war. Islam has declared war on us. And the left has been supporting our attackers.No more. reageer retweet
Dat de online discussie is verziekt is wel een reden dat ik me alleen nog beperk tot deze SC en verder bijna nergens meer. Dan maar in een bubbel, ik geef er geen fuck meer om. Met sommige figuren valt geen gesprek meer te voeren en ik heb er gewoon geen zin meer in om me daar druk over te maken.quote:Op vrijdag 25 augustus 2017 14:03 schreef Tchock het volgende:
[..]
De discussie online is gewoon volkomen verziekt. Kampen graven zich in en een genuanceerde discussie is bijna nergens meer.
Het is volgens mij echt wachten tot ook in de "echte" wereld de vlam in de pan slaat. Verschillende groepen worden zo tegen elkaar opgehitst. Bah bah bah.
Hij vindt het ook nodig om Rutte steeds verantwoordelijk te houden voor elke dode die valt door islamitisch terreur.quote:Op vrijdag 25 augustus 2017 14:05 schreef Tchock het volgende:
Greet met z'n linkse wens om het eigen risico naar 0 te brengen. Malle vent.quote:Op vrijdag 25 augustus 2017 14:05 schreef Tchock het volgende:
Ik kan hier op FOK! niet zoveel anders doen.quote:Op vrijdag 25 augustus 2017 14:07 schreef Tchock het volgende:
[..]
Emogiffen is geen oplossing. Deze man bereikt miljoenen.
Tijd voor wat meer Balkenende. Toen was er nog aandacht voor 'normen en waarden'.quote:Op vrijdag 25 augustus 2017 14:06 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Ondertussen brokkelt het fatsoen wel steeds verder af. Ik maak me wel zorgen over de toekomst wat dat betreft.
Ik ook, maar ik heb in Philadelphia gewoond en ken het principe van de lokale politie.quote:Op vrijdag 25 augustus 2017 13:07 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ik heb ook een klein probleempje met het concept 'eerst schieten, dan vragen stellen'.
Same.quote:Op vrijdag 25 augustus 2017 14:06 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Dat de online discussie is verziekt is wel een reden dat ik me alleen nog beperk tot deze SC en verder bijna nergens meer. Dan maar in een bubbel, ik geef er geen fuck meer om. Met sommige figuren valt geen gesprek meer te voeren en ik heb er gewoon geen zin meer in om me daar druk over te maken.
Ondertussen brokkelt het fatsoen wel steeds verder af. Ik maak me wel zorgen over de toekomst wat dat betreft.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |