"Waarom het concert is afgelast, is nog onbekend."quote:Concert afgelast op last politie
In de Maassilo in Rotterdam is een concert op last van de politie vanavond afgelast.In de evenementenhal stond een optreden gepland van de band Allah-Las uit Californië. Waarom het concert is afgelast, is nog onbekend.
Bij de concertzaal staan agenten met kogelwerelde vesten. Het pand wordt ontruimd.
Bron: Teletekst
Uit dezelfde tekst:quote:
quote:Reuters meldt op basis van zijn bron dat de tip die gistermiddag bij de Rotterdamse politie binnenkwam, het resultaat is van een langlopend onderzoek van de Spaanse Guardia Civil.
Waar in Amsterdam een 'diabetespatiënt' zeven personen aanreed op een plek waar normaal gesproken geen auto rijdt verzint men in Rotterdam de dronken Spaanse 'monteur' die 'toevallig' voor zijn werk op de desbetreffende plek rondjes reed met ontplofbare gasflessen in zijn busje.quote:
Heb je concreet info waaruit blijkt dat het officiële verhaal bullshit is?quote:Op donderdag 24 augustus 2017 12:44 schreef Elzies het volgende:
[..]
Waar in Amsterdam een 'diabetespatiënt' zeven personen aanreed op een plek waar normaal gesproken geen auto rijdt verzint men in Rotterdam de dronken Spaanse 'monteur' die 'toevallig' voor zijn werk op de desbetreffende plek rondjes reed met ontplofbare gasflessen in zijn busje.
Niets aan het handje dus. We ontkennen alles want het multiculturele ideaalbeeld moet overeind blijven zelfs ten koste van potentiële mensenlevens. Geen aanslag dus, puur toeval, het betreft altijd een enkeling, ga over op de orde van de dag. Islam is vrede.
Nouja het is natuurlijk wel allemaal wel heel erg toevallig; is het niet?quote:Op donderdag 24 augustus 2017 13:14 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Heb je concreet info waaruit blijkt dat het officiële verhaal bullshit is?
Ik moet hier echt eens een cursus 'Hoe herken ik digitaal cynisme' gaan geven.quote:Op donderdag 24 augustus 2017 13:14 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Heb je concreet info waaruit blijkt dat het officiële verhaal bullshit is?
Als een vrouw is verkracht door een Iraakse christen en verder niets met de Islam te maken heeft zegt dat verder niets over de problematiek in de moslimwereld met vrouwen en dat je dat negeert, wel?
Ahja. "Het is heel toevallig". Altijd een sterk argument.quote:Op donderdag 24 augustus 2017 13:17 schreef Geralt het volgende:
[..]
Nouja het is natuurlijk wel allemaal wel heel erg toevallig; is het niet?
In dit geval 1.quote:Ik bedoel hoeveel Spanjaarden rijden verdacht op en neer en rond in de buurt van waar een aanslag gepleegd zou gaan worden volgens inlichtingendiensten in Spanje met een auto vol gasflessen?
Dat kan prima.quote:Ik vind dat persoonlijk heel erg toevallig. Dat wil natuurlijk niet meteen zeggen dat ik het officiële verhaal in twijfel trek, maar je kan niet ontkennen dat het wel héééél erg toevallig is lijkt me zo
Was het minder toevallig of verdacht als het een Belgische of Franse busje was dan? Ik verwacht en hoop niet dat de inlichtingendiensten bij de verklaring dachten van "Ooh okeee, makes sense", maar het verhaal wel grondig nachecken. Of de man in kwestie banden, dan wel mogelijke banden heeft met terreurgroepen. Zo ja gewoon oppakken en niet met een of ander idealistisch gedachtegoed onder het tapijt vegen. Ik vind het aannemelijk dat er een luchtje aan het verhaal hangt, absoluut, maar je zou het maar zijn dat je op de verkeerde moment op de verkeerde locatie bent. Ja, fucked up.quote:Op donderdag 24 augustus 2017 13:17 schreef Geralt het volgende:
[..]
Nouja het is natuurlijk wel allemaal wel heel erg toevallig; is het niet?
Ik bedoel hoeveel Spanjaarden rijden verdacht op en neer en rond in de buurt van waar een aanslag gepleegd zou gaan worden volgens inlichtingendiensten in Spanje met een auto vol gasflessen?
Ik vind dat persoonlijk heel erg toevallig. Dat wil natuurlijk niet meteen zeggen dat ik het officiële verhaal in twijfel trek, maar je kan niet ontkennen dat het wel héééél erg toevallig is lijkt me zo
Aaah ja, schuilen onder "cynisme". Of was je nu weer cynisch?quote:Op donderdag 24 augustus 2017 13:18 schreef Elzies het volgende:
[..]
Ik moet hier echt eens een cursus 'Hoe herken ik digitaal cynisme' gaan geven.
Cynisme is naast humor mijn tweede natuur. Je zult ze altijd in mijn reacties teruglezen.quote:Op donderdag 24 augustus 2017 13:25 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Aaah ja, schuilen onder "cynisme". Of was je nu weer cynisch?
Lachen.quote:Op donderdag 24 augustus 2017 13:35 schreef Elzies het volgende:
[..]
Cynisme is naast humor mijn tweede natuur. Je zult ze altijd in mijn reacties teruglezen.
Hoort bij het leven in een grote stad.quote:Op donderdag 24 augustus 2017 12:44 schreef Elzies het volgende:
[..]
Waar in Amsterdam een 'diabetespatiënt' zeven personen aanreed op een plek waar normaal gesproken geen auto rijdt verzint men in Rotterdam de dronken Spaanse 'monteur' die 'toevallig' voor zijn werk op de desbetreffende plek rondjes reed met ontplofbare gasflessen in zijn busje.
Niets aan het handje dus. We ontkennen alles want het multiculturele ideaalbeeld moet overeind blijven zelfs ten koste van potentiële mensenlevens. Geen aanslag dus, puur toeval, het betreft altijd een enkeling, ga over op de orde van de dag. Islam is vrede.
Ik vermoed half om half dat dat nog wel gelekt gaat worden.quote:Op donderdag 24 augustus 2017 13:36 schreef JubaUrbicus het volgende:
Is er al iets bekend over de verdachte? Is het een Marokkaan of niet? Is het nou iemand met een Nederlandse of een Spaanse nationaliteit? Krijgen we weer dezelfde fucking bullshit als in Amsterdam te horen?
Achtergrond doet er niet toe volgens woordvoerder politie.quote:Op donderdag 24 augustus 2017 13:36 schreef JubaUrbicus het volgende:
Is er al iets bekend over de verdachte? Is het een Marokkaan of niet? Is het nou iemand met een Nederlandse of een Spaanse nationaliteit? Krijgen we weer dezelfde fucking bullshit als in Amsterdam te horen?
Gezien het adres waar die is opgepakt en de naam lijkt dat mij zeer onwaarschijnlijk.quote:Op donderdag 24 augustus 2017 13:36 schreef JubaUrbicus het volgende:
Zelfkennis is duidelijk niet je tweede natuurquote:Op donderdag 24 augustus 2017 13:35 schreef Elzies het volgende:
[..]
Cynisme is naast humor mijn tweede natuur. Je zult ze altijd in mijn reacties teruglezen.
Foutje van een user. Schijnt wel te bestaan.quote:Op donderdag 24 augustus 2017 14:15 schreef bloodymary1 het volgende:
Maar hoe zit het dan met dat nummerbord. Dat bestond toch niet?
Ingeseind door Spanje. Busje met gasflessen rijdt bij jullie rond. Wat klopte dus.quote:Op donderdag 24 augustus 2017 14:17 schreef LelijKnap het volgende:
* Busje met Spaans nummerplaat. Verband: Barcelona(-cel)?
* Inhoud busje: gasflessen (in dozen). Wederom verband Barcelona?
* Concert van 'Allah-Las'. Motief?
* Politie achtte afblazen concert gerechtvaardigd. Op basis van welke informatie (van wie)?
* Verdachte opgepakt. Verdacht van wat?
* Verdachte reed 'op en neer'. Wat betekent dat?
* Verdachte wel/geen monteur? Wel niet dronken?
* Achtergrond doet er niet toe volgens politie. In het licht van de situatie in Europa: waarom niet?
Afgelast vanwege informatie uit Spanje?quote:Op donderdag 24 augustus 2017 14:20 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ingeseind door Spanje. Busje met gasflessen rijdt bij jullie rond. Wat klopte dus.
Omdat het vermoedelijk gewoon een Nederlander is, de familienaam op het betreffende adres bestaat al zo'n 300 jaar in Nederland.quote:Op donderdag 24 augustus 2017 14:17 schreef LelijKnap het volgende:
* Achtergrond doet er niet toe volgens politie. In het licht van de situatie in Europa: waarom niet?
Ik weet niet of ze de boel meteen hebben afgelast en daarna die knakker met zijn busje hebben gevonden of eerst die knakker hebben gevonden en daarna afgelast.quote:Op donderdag 24 augustus 2017 14:20 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Afgelast vanwege informatie uit Spanje?
quote:Op donderdag 24 augustus 2017 14:21 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Omdat het vermoedelijk gewoon een Nederlander is, de familienaam op het betreffende adres bestaat al zo'n 300 jaar in Nederland.
Wat die naam is laat ik je zelf zoeken, ik ga geen persoonsgegevens plaatsen
Het wordt ingewikkeld.quote:Op donderdag 24 augustus 2017 14:22 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ik weet niet of ze de boel meteen hebben afgelast en daarna die knakker met zijn busje hebben gevonden of eerst die knakker hebben gevonden en daarna afgelast.
En ook nog een huiszoeking in Zevenbergen, Noord-Brabant, trouwens.
Het eerste.quote:Op donderdag 24 augustus 2017 14:22 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ik weet niet of ze de boel meteen hebben afgelast en daarna die knakker met zijn busje hebben gevonden of eerst die knakker hebben gevonden en daarna afgelast.
En ook nog een huiszoeking in Zevenbergen, Noord-Brabant, trouwens.
Het is helemaal niet bekend wat voor informatie exact is doorgegeven.quote:Op donderdag 24 augustus 2017 14:20 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ingeseind door Spanje. Busje met gasflessen rijdt bij jullie rond. Wat klopte dus.
Die huiszoeking had ik het over, die persoon in het busje is verder niks van bekend.quote:Op donderdag 24 augustus 2017 14:25 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
[..]
Het wordt ingewikkeld.
Vermoedelijk Nederlander.
Chronologie onduidelijk; eerst gevonden of eerst afgelast. De informatie was in elk geval voor de vondst (want daarom zoeken -> vinden) meegegeven denk ik?
Spanje geeft informatie door over een Nederlander, met Nederlandse naam, die rondrijdt met gasflessen? Of is de verkeerde opgepakt? Toevallig een Nederlander (die ook) met gasflessen in de buurt rondreed?
Huiszoeking Brabant -> relevantie nog onduidelijk?
quote:De Rotterdamse politie beschikte volgens korpschef Frank Paauw woensdagavond over concrete informatie dat een aanslag met geweld zou worden gepleegd in de Maassilo. Daarbij werden specifiek tijdstip tijd en de naam van de Amerikaanse band Allah-Las genoemd, zei korpschef Frank Paauw donderdag tegen de NOS. De mate van betrokkenheid van de aangehouden verdachte bij de terreurdreiging moet nog blijken in het onderzoek, aldus Paauw.
[..]
Directeur Richard van Beusekom werd woensdag per telefoon 45 minuten voor het aanvangstijdstip van het voorprogramma (19.30) geïnformeerd dat het evenement vanwege de terreurdreiging niet kon doorgaan. Vervolgens arriveerde de politie voor crisisoverleg.
Oh right, de huiszoeking van wie?quote:Op donderdag 24 augustus 2017 14:26 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Die huiszoeking had ik het over, die persoon in het busje is verder niks van bekend.
quote:Zevenbergenaar (22) verspreidde dreigend bericht via Telegram: 'Idiote actie'
ZEVENBERGEN - De 22-jarige man die in de nacht van woensdag op donderdag in Zevenbergen werd opgepakt, had een dreigend bericht verspreid via berichten-app-dienst Telegram. Dat heeft minister Stef Blok (veiligheid en Justitie) verteld aan nieuwszender BNR.
Dennis Nuiten 24-08-17, 13:52 Laatste update: 13:58
De man zal ondervraagd worden. "We zijn heel benieuwd om van hem te horen waarom hij deze idiote actie gepleegd heeft", aldus Blok. Volgens hem gaven alle indicaties voldoende aanleiding om het popconcert van de Allah-Las in de Maassilo in Rotterdam woensdag af te gelasten.
"Het is natuurlijk heel vervelend om zo'n maatregel te nemen, maar alle indicaties bij elkaar gaven daar voldoende aanleiding toe. Deze meneer heeft daar een heel kwalijke rol in gespeeld, dus die gaat nu echt verantwoording afleggen", aldus de minister tegen BNR. Hij bevestigt dat Nederland een waarschuwing heeft gekregen van de Spaanse autoriteiten.
http://www.bndestem.nl/mo(...)iote-actie~a1da3d14/
Zie post hierbovenquote:Op donderdag 24 augustus 2017 14:27 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Oh right, de huiszoeking van wie?
Dus geen tip vanuit Spanje, maar een knaap uit Zevenbergen die even de politie inseint?quote:
enquote:Zevenbergenaar (22) verspreidde dreigend bericht via Telegram: 'Idiote actie'
Ik begrijp er niets van.quote:Hij bevestigt dat Nederland een waarschuwing heeft gekregen van de Spaanse autoriteiten.
Ik heb het niet echt gevolgd. De 'verdachte' is opgepakt. Dat is de eigenaar en/of bestuurder van het busje? En die heeft een adres (in Brabant?) welke nu doorzocht wordt?quote:
Nee, die 22-jarige knul had schijnbaar dus een bericht verspreid dat die een aanslag ging plegen, daardoor is het concert afgelast. Rond het concert zag de alerte politie een verdacht wit busje die ze begrijpelijk hebben aangehouden ivm de dreiging.quote:Op donderdag 24 augustus 2017 14:29 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Ik heb het niet echt gevolgd. De 'verdachte' is opgepakt. Dat is de eigenaar en/of bestuurder van het busje? En die heeft een adres (in Brabant?) welke nu doorzocht wordt?
''...aldus de minister tegen BNR. Hij bevestigt dat Nederland een waarschuwing heeft gekregen van de Spaanse autoriteiten. ''quote:Op donderdag 24 augustus 2017 14:28 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Dus geen tip vanuit Spanje, maar een knaap uit Zevenbergen die even de politie inseint?
En tegelijk wel ook?
[..]
en
[..]
Ik begrijp er niets van.
Maar er was ook gewaarschuwd door de Spaanse autoriteiten, althans dat staat er.quote:Op donderdag 24 augustus 2017 14:31 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Nee, die 22-jarige knul had schijnbaar dus een bericht verspreid dat die een aanslag ging plegen, daardoor is het concert afgelast. Rond het concert zag de alerte politie een verdacht wit busje die ze begrijpelijk hebben aangehouden ivm de dreiging.
Ja, kennelijk dus.quote:Op donderdag 24 augustus 2017 14:32 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
''...aldus de minister tegen BNR. Hij bevestigt dat Nederland een waarschuwing heeft gekregen van de Spaanse autoriteiten. ''
Hij slaat op de minister denk ik. Dus politie kreeg tip van de Spaanse autoriteiten én die knaap heeft blijkbaar dingen gezegd die een indicatie waren dat het menens was of zo?
Ja ik weet ook niet of die knul een slecht geplaatste kwajongensstreek heeft gedaan of dat er serieuzere signalen waren.quote:Op donderdag 24 augustus 2017 14:32 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Maar er was ook gewaarschuwd door de Spaanse autoriteiten, althans dat staat er.
Zo, de kosten voor het aflasten van het concert mag hij dus ook lekker betalen, neem ik aan?quote:
Ik lees anders regelmatig dat er aanslagen verijdeld zijn. Hoe kan dat zonder aanwijzingen?quote:Op donderdag 24 augustus 2017 14:33 schreef freaky40 het volgende:
Erg voorbarig om nu zo'n heel concert af te gelasten en hoop onrust te veroorzaken. Er was dus weer niets aan de hand. Als er een aanslag gebeurd zou zijn, gebeurd dat altijd vanuit het niets zonder aanwijzingen vooraf, dat leert de geschiedenis. Maar blijkbaar leren ze hier niets van. Precies hetzelfde als bij Guus Meeuwis laatst.
Er is een verschil tussen een busje afgeladen met gasflessen of een busje met klusgereedschap waaronder een aantal gasflessen.quote:Op donderdag 24 augustus 2017 14:34 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ja, kennelijk dus.
Toeval?
Ook toeval dat ze dan een busje met gasflessen vinden. Maar ja, volgens Peter R. is dat in Rotterdam een verschijnsel dat betrekkelijk veel voorkomt.
En dat is een jongen met een typisch Nederlandse naam? Misschien is die knul wel een 'PVV-er' die dacht; ''Hey Allah-Las, dat zullen moslims vast niet leuk vinden...laat ik angst zaaien..'' terwijl er gelijktijdig daadwerkelijk spraken was van een dreiging (info Spanje, busje, ...) - welke door zijn toevoeging reëler werd voor de politie? Of heeft hij ook met een Spaans accent gedaan alsof ie sprak namens de Spaanse inlichtingendienst?quote:Op donderdag 24 augustus 2017 14:31 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Nee, die 22-jarige knul had schijnbaar dus een bericht verspreid dat die een aanslag ging plegen, daardoor is het concert afgelast. Rond het concert zag de alerte politie een verdacht wit busje die ze begrijpelijk hebben aangehouden ivm de dreiging.
Dat zou kunnen. Ze zeiden ook dat hij de Nederlandse nationaliteit heeft, maar niet of hij er daarnaast nog een heeft.quote:Op donderdag 24 augustus 2017 14:37 schreef JubaUrbicus het volgende:
Het blijkt volgens de NOS om een 22 jarige knul te gaan uit een 'normale Brabantse gezin'. Is dat een indicatie dat het om een Nederlander gaat en niet om een Marokkaan?
Zoals ik al zei:quote:Op donderdag 24 augustus 2017 14:37 schreef JubaUrbicus het volgende:
Het blijkt volgens de NOS om een 22 jarige knul te gaan uit een 'normale Brabantse gezin'. Is dat een indicatie dat het om een Nederlander gaat en niet om een Marokkaan?
quote:Op donderdag 24 augustus 2017 14:21 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Omdat het vermoedelijk gewoon een Nederlander is, de familienaam op het betreffende adres bestaat al zo'n 300 jaar in Nederland.
Wat die naam is laat ik je zelf zoeken, ik ga geen persoonsgegevens plaatsen
Puur geluk dan.quote:Op donderdag 24 augustus 2017 14:35 schreef RobbieRonald het volgende:
[..]
Ik lees anders regelmatig dat er aanslagen verijdeld zijn. Hoe kan dat zonder aanwijzingen?
Hij heet Jim F. volgens ADquote:Op donderdag 24 augustus 2017 14:37 schreef JubaUrbicus het volgende:
In feite zijn er volgens dat artikel twee dingen aan de hand.quote:Op donderdag 24 augustus 2017 14:35 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Ja ik weet ook niet of die knul een slecht geplaatste kwajongensstreek heeft gedaan of dat er serieuzere signalen waren.
De chauffeur.quote:Op donderdag 24 augustus 2017 14:41 schreef LelijKnap het volgende:
Voor mij even; is er naast de Brabander nou wel of niet iemand opgepakt die iets met dat busje te maken heeft?
De chauffeur is gister even mee geweest naar het bureau als je dat bedoelt. En weer vrij gelaten. Dat witte busje heeft niets te maken met de dreiging verder.quote:Op donderdag 24 augustus 2017 14:41 schreef LelijKnap het volgende:
Voor mij even; is er naast de Brabander nou wel of niet iemand opgepakt die iets met dat busje te maken heeft?
De bestuurder van het busje was een monteur die gedronken had, en had die gasflessen nodig voor zijn werk.quote:Op donderdag 24 augustus 2017 14:41 schreef LelijKnap het volgende:
Maakt het nog gekker allemaal...quote:Op donderdag 24 augustus 2017 14:37 schreef JubaUrbicus het volgende:
Een monteur uit Spanje wel te verstaan.quote:Op donderdag 24 augustus 2017 14:42 schreef BellaaElisa het volgende:
[..]
De bestuurder van het busje was een monteur die gedronken had, en had die gasflessen nodig voor zijn werk.
Logisch, was een spaans busjequote:Op donderdag 24 augustus 2017 14:42 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Een monteur uit Spanje wel te verstaan.
Dat is niet zo heel gek hoor, hier op het industrieterrein zijn die er ook genoeg bij o.a. Shell bij groot onderhoud (ook uit Engeland en Portugal trouwens). Puur omdat er te weinig geschoold personeel is.quote:Op donderdag 24 augustus 2017 14:42 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Een monteur uit Spanje wel te verstaan.
Hij is niet vrij gelatenquote:Op donderdag 24 augustus 2017 14:41 schreef Scrummie het volgende:
[..]
De chauffeur is gister even mee geweest naar het bureau als je dat bedoelt. En weer vrij gelaten. Dat witte busje heeft niets te maken met de dreiging verder.
Oke, en dat was een (dronken?) monteur cq Spanjaard waarvan de achtergrond niet relevant is? Die heen en weer reed? Is vrijgelaten. Of toch niet, Elisa? Dus men is nu nog opzoek naar een ander busje met glasflessen met een chauffeur waarvan de achtergrond wél relevant is? Waarom belde Spanje Nederland? Hebben ze elk land (in de buurt) gebeld?quote:
Meestal rijden monteurs die in dienst zijn in een bedrijfsbusje.quote:Op donderdag 24 augustus 2017 14:43 schreef BellaaElisa het volgende:
[..]
Logisch, was een spaans busje
Ik snap niet waarom ik nu mensen hoor zeggen dat er niets aan de hand was bij Guus Meeuwis . Dat is nog steeds in onderzoek, er waren alleen geen bewijzen hard genoeg om die verdachte nog langer vast te houden. Maar er waren er voldoende in de eerste instantie voor 2 weken.quote:Op donderdag 24 augustus 2017 14:33 schreef freaky40 het volgende:
Erg voorbarig om nu zo'n heel concert af te gelasten en hoop onrust te veroorzaken. Er was dus weer niets aan de hand. Als er een aanslag gebeurd zou zijn, gebeurd dat altijd vanuit het niets zonder aanwijzingen vooraf, dat leert de geschiedenis. Maar blijkbaar leren ze hier niets van. Precies hetzelfde als bij Guus Meeuwis laatst.
Ja, de chauffeur was dronken idd.quote:Op donderdag 24 augustus 2017 14:45 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Oke, en dat was een (dronken?) monteur cq Spanjaard waarvan de achtergrond niet relevant is? Die heen en weer reed? Is vrijgelaten. Of toch niet, Elisa? Dus men is nu nog opzoek naar een ander busje met glasflessen met een chauffeur waarvan de achtergrond wél relevant is? Waarom belde Spanje Nederland? Hebben ze elk land (in de buurt) gebeld?
Geadopteerd? Maar goed, wat me in elk geval onwaarschijnlijk lijkt is dat iemand die er weet van heeft dat er een aanslag aan zit te komen net daarvoor dreigingen gaat rondstrooien. Tenzij ie 't wilt voorkomen (spijt).quote:
Hij was te dronken voor verhoor gister, dus vandaag proberen ze het opnieuw en dan wordt er gekeken of die vrij gelaten wordt ja of nee.quote:Op donderdag 24 augustus 2017 14:45 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Oke, en dat was een (dronken?) monteur cq Spanjaard waarvan de achtergrond niet relevant is? Die heen en weer reed? Is vrijgelaten. Of toch niet, Elisa? Dus men is nu nog opzoek naar een ander busje met glasflessen met een chauffeur waarvan de achtergrond wél relevant is? Waarom belde Spanje Nederland? Hebben ze elk land (in de buurt) gebeld?
Huh? Daar is toch nog niets over bekend?quote:Op donderdag 24 augustus 2017 14:46 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ja, de chauffeur was dronken idd.
Ook zoiets.
Wat was hij aan het doen en hoezo weet iemand uit een Noord-Brabants dorp dat daar een busje met gasflessen rondrijdt dan?
Ik zou het niet weten, zit steeds vager in mekaar.quote:Op donderdag 24 augustus 2017 14:47 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Geadopteerd? Maar goed, wat me in elk geval onwaarschijnlijk lijkt is dat iemand die er weet van heeft dat er een aanslag aan zit te komen net daarvoor dreigingen gaat rondstrooien. Tenzij ie 't wilt voorkomen (spijt).
Hij is eerst vastgezet, maar was te bezopen om verhoord te worden. Nadat hij zijn roes uitgeslapen heeft is hij verhoord en daaruit bleek dat hij geen terroristische motieven had.quote:Op donderdag 24 augustus 2017 14:46 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Oh, excuus. Bedoel je dan dat ie überhaupt niet vast is gezet of is ie nog bij politie?
Ze hebben NB een huiszoeking gedaan om 2 uur in de nacht. Moet er toch wel een behoorlijke verdenking liggen, lijkt mij.quote:Op donderdag 24 augustus 2017 14:47 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Huh? Daar is toch nog niets over bekend?
Maar heeft die Brabander het gehad over busje+gasflessen of alleen (in algemeenheden) lopen dreigen? Want dan zie m'n eerdere post:quote:Op donderdag 24 augustus 2017 14:46 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ook zoiets.
Wat was hij aan het doen en hoezo weet iemand uit een Noord-Brabants dorp dat daar een busje met gasflessen rondrijdt dan?
Daarnaast nog; 'hij reed heen en weer'. Dat is ook zo vaag. Wat betekent dat?quote:Op donderdag 24 augustus 2017 14:37 schreef LelijKnap het volgende:
En dat is een jongen met een typisch Nederlandse naam? Misschien is die knul wel een 'PVV-er' die dacht; ''Hey Allah-Las, dat zullen moslims vast niet leuk vinden...laat ik angst zaaien..'' terwijl er gelijktijdig daadwerkelijk spraken was van een dreiging (info Spanje, busje, ...) - welke door zijn toevoeging reëler werd voor de politie? Of heeft hij ook met een Spaans accent gedaan alsof ie sprak namens de Spaanse inlichtingendienst?
Een ding kunnen we iig constateren; de NL politie is heer en meester in het zaaien van verwarring, bewust of onbedoeld.quote:Op donderdag 24 augustus 2017 14:49 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ik zou het niet weten, zit steeds vager in mekaar.
Ben benieuwd of ze het verhaal nog kunnen recht breien in ieder geval.
Of gewoon verzwijgen wrs?
Ik gok een ongelukkig toeval voor die Spanjaard.quote:Op donderdag 24 augustus 2017 14:46 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ook zoiets.
Dus drie toevalligheden die samenkomen:quote:Op donderdag 24 augustus 2017 14:50 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Maar heeft die Brabander het gehad over busje+gasflessen of alleen (in algemeenheden) lopen dreigen? Want dan zie m'n eerdere post:
[..]
Daarnaast nog; 'hij reed heen en weer'. Dat is ook zo vaag. Wat betekent dat?
Wel goede tactiek eigenlijk, valt zo voor een terrorist geen eer te halen hierquote:Op donderdag 24 augustus 2017 14:52 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Een ding kunnen we iig constateren; de NL politie is heer en meester in het zaaien van verwarring, bewust of onbedoeld.
O, meteen even vragen dan of hij meer weet hè.quote:Op donderdag 24 augustus 2017 14:52 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Ik gok een ongelukkig toeval voor die Spanjaard.
Ik zou trouwens dat ik een gemeenschappelijke vriend heb op FB met die knul uit Zevenbergen
Sowieso wel fijn dat een stomdronken Spanjaard met gasflessen op de Nederlandse weg aan het rondrijden was.quote:Op donderdag 24 augustus 2017 14:52 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Ik zou trouwens dat ik een gemeenschappelijke vriend heb op FB met die knul uit Zevenbergen
Is het een blanke?quote:Op donderdag 24 augustus 2017 14:52 schreef LTVDK het volgende:
[..]
1) Neequote:Op donderdag 24 augustus 2017 14:53 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Dus drie toevalligheden die samenkomen:
1) Spanje waarschuwt voor busjes met gasflessen.
2) Knaap die denkt op woensdagavond ik ga eens (onspecifiek) lollig doen mbt Allah-Las band.
3) Dronken Spaanse klusser met busje met gasflessen rijdt toevallig (heen en weer bij de Maassilo) in de buurt.
1. Spanje waarschuwt voor aanslag, het is niet bekend of ze een hoe en waar hebben doorgegeven.quote:Op donderdag 24 augustus 2017 14:53 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
2) Knaap die denkt op woensdagavond ik ga eens (onspecifiek) lollig doen mbt Allah-Las band.
3) Dronken Spaanse klusser met busje met gasflessen rijdt toevallig in de buurt.
Zolang je geen terroristisch motief hebt is dat prima.quote:Op donderdag 24 augustus 2017 14:55 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Sowieso wel fijn dat een stomdronken Spanjaard met gasflessen op de Nederlandse weg aan het rondrijden was.
Dat lijkt mij niet. Er is nooit gezegd dat de Spaanse inlichtingendienst de woorden busje en gasflessen heeft genoemd. De inhoud van de tip is nooit vrijgegeven en is dus speculatie. Dat er een busje is aangetroffen met gasflessen is alleen maar verdacht vanwege de aanslagen in Spanje, maar heel aannemelijk dat het toeval is.quote:Op donderdag 24 augustus 2017 14:45 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Dus men is nu nog opzoek naar een ander busje met glasflessen met een chauffeur waarvan de achtergrond wél relevant is?
Ja, maar niet of hij wist van dat busje. Dat bedoel ik.quote:Op donderdag 24 augustus 2017 14:49 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ze hebben NB een huiszoeking gedaan om 2 uur in de nacht. Moet er toch wel een behoorlijke verdenking liggen, lijkt mij.
Blok heeft gemeld dat ze door de Spaanse autoriteiten waren gewaarschuwd dus 1) ook ja.quote:Op donderdag 24 augustus 2017 14:55 schreef RobbieRonald het volgende:
[..]
1) Nee
2) Ja
3) Ja
Voor zover bekend.
Kan onspecifiek zijn maar wrs wel met het oog op die band Allah-Las. Daar gingen ze zoeken en zagen verdomd als het niet waar is dat Spaanse busje (die je sws niet zo vaak tegenkomt) en er bleken ook nog gasflessen in te zitten.quote:Op donderdag 24 augustus 2017 14:56 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Ja, maar niet of hij wist van dat busje. Dat bedoel ik.
Ja dat wel maar niet voor een busje met gasflessen volges mij. Alleen voor een dreiging.quote:Op donderdag 24 augustus 2017 14:56 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Blok heeft gemeld dat ze door de Spaanse autoriteiten waren gewaarschuwd dus 1) ook ja.
Volgens Aboutaleb (persco gister) dus wel, specifiek bij de Maassilo zelfs.quote:Op donderdag 24 augustus 2017 14:55 schreef LTVDK het volgende:
[..]
1. Spanje waarschuwt voor aanslag, het is niet bekend of ze een hoe en waar hebben doorgegeven.
Het feit dat hij opgepakt is is ongeacht het feit of hij onschuldig is of niet helemaal niet verkeerd inderdaadquote:Op donderdag 24 augustus 2017 14:55 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Sowieso wel fijn dat een stomdronken Spanjaard met gasflessen op de Nederlandse weg aan het rondrijden was.
Ja, okee, maar dat is dus 1+1+1.quote:Op donderdag 24 augustus 2017 14:57 schreef RobbieRonald het volgende:
[..]
Ja dat wel maar niet voor een busje met gasflessen volges mij. Alleen voor een dreiging.
Behoorlijk ja, blond haar blauwe ogen.quote:
Zie het al voor me ''Er lag toevallig een AK toen een diabetes patiënt langsliep en in een bui van een verwarring per ongeluk z'n vinger trekker langs de trekker haalden en een paar toevallige voorbijgangers neer maaiden. We gaan contact opnemen met Rusland met de vraag wat die AK daar deed.''quote:Op donderdag 24 augustus 2017 14:53 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Wel goede tactiek eigenlijk, valt zo voor een terrorist geen eer te halen hier
O, kijk, dus nog toevalliger allemaal...quote:Op donderdag 24 augustus 2017 14:57 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Volgens Aboutaleb (persco gister) dus wel, specifiek bij de Maassilo zelfs.
Najah, los van alles kan dat busje er gewoon niets mee te maken hebben, dat kan gewoon. Ik begrijp alleen nog steeds niet dat er hier mensen zeggen dat die gast uit Brabant wist van dat Spaanse busje. Daar is mijn wetens nog niets over bekend gemaakt, en het laatste nieuws is gewoon dat er iemand is gepakt, maar hoe en wat waarom niet.quote:Op donderdag 24 augustus 2017 15:00 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
O, kijk, dus nog toevalliger allemaal....
Nee, dit is gepruts, ben benieuwd of ze dit nog recht breien of gewoon verzwijgen verder. De samenleving staat toch al onder spanning en het gif dat mensen uitsluit mag niet verder verspreidt worden natuurlijk. (Zie e-mail Akerboom).
Het meest logische lijkt me dat die jongen heeft gedreigd met een aanslag met gasflessen (geïnspireerd door wat we weten van Barcelona) op sociale media. De Spaanse inlichtingendiensten hebben dat vervolgens opgepikt en doorgespeeld. Het busje was daadwerkelijk een toevalligheid.quote:Op donderdag 24 augustus 2017 14:53 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
3) Dronken Spaanse klusser met busje met gasflessen rijdt toevallig (heen en weer bij de Maassilo) in de buurt.
Met die redenering is het maar goed dat je niet bij de AIVD werkt.quote:
Ah, dat maakt het eea iets duidelijker. Dan idd de hamvraag; hoe concreet was de waarschuwing aan Nederland? En wat heeft die jongen nou precies gezegd? En aan wie?quote:Op donderdag 24 augustus 2017 14:56 schreef Evenveel het volgende:
[..]
Dat lijkt mij niet. Er is nooit gezegd dat de Spaanse inlichtingendienst de woorden busje en gasflessen heeft genoemd. De inhoud van de tip is nooit vrijgegeven en is dus speculatie. Dat er een busje is aangetroffen met gasflessen is alleen maar verdacht vanwege de aanslagen in Spanje, maar heel aannemelijk dat het toeval is.
Wat het verhaal verwarrend maakt (voor ons) is dat we de inhoud van de tip niet weten.
Ja, maar dat is wel even toevallig dan: Spaans busje met gasflessen dom toevallig idd heen en weer rijdend in de buurt van de Maassilo. Met daarin een dronken chauffeur.quote:Op donderdag 24 augustus 2017 15:01 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Najah, los van alles kan dat busje er gewoon niets mee te maken hebben, dat kan gewoon. Ik begrijp alleen nog steeds niet dat er hier mensen zeggen dat die gast uit Brabant wist van dat Spaanse busje. Daar is mijn wetens nog niets over bekend gemaakt, en het laatste nieuws is gewoon dat er iemand is gepakt, maar hoe en wat waarom niet.
Ja, kun je serie 4 van Fargo van maken, alles bij elkaar.quote:Op donderdag 24 augustus 2017 15:01 schreef Drugshond het volgende:
Aangehouden Spaanse bestuurder busje was te dronken voor verhoor
![]()
Dat is zowat een speelfilm waardig.
• Spaanse drinkt wat na het werk.
• Wordt staande gehouden door een compleet arristatieteam
• Op het politiebureau krijgt hij te horen dat hij is aangehouden voor terrorisme.
• Kan zich niet verstaanbaar meer uitdrukken.
• Wordt de volgende dag wakker, en denkt waar ben ik ?! En waar is mijn auto.
Maar klopt dat heen en weer rijdend wel? Want ik dacht dat later alleen gemeld werd dat hij slingerde.quote:Op donderdag 24 augustus 2017 15:02 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ja, maar dat is wel even toevallig dan: Spaans busje met gasflessen dom toevallig idd heen en weer rijdend in de buurt van de Maassilo. Met daarin een dronken chauffeur.
Ja, tot 5 keer toe. En ook nog vlak voor het begin van het concert. Alle apparatuur stond al opgesteld en de band stond op het punt van beginnen toen onze ronken Spaanse monteur aangehouden werd.quote:Op donderdag 24 augustus 2017 15:02 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ja, maar dat is wel even toevallig dan: Spaans busje met gasflessen dom toevallig idd heen en weer rijdend in de buurt van de Maassilo. Met daarin een dronken chauffeur.
Ja, dat slingeren heb ik dan weer niet gelezen, dat heen en weer rijden komt uit bronnen in artikeltjes. kan zo gauw niet linken.quote:Op donderdag 24 augustus 2017 15:03 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Maar klopt dat heen en weer rijdend wel? Want ik dacht dat later alleen gemeld werd dat hij slingerde.
De Spaanse inlichtingendiensten pikken op dat NL-politie op de hoogte is van dreiging via Telegram en geeft daarna een waarschuwing? Beetje overbodig niet? Wat hebben zij dan nog toe te voegen behalve; 'Hey wij hadden twee weken geleden gasflessen gevonden.'quote:Op donderdag 24 augustus 2017 15:01 schreef Arthur_Spooner het volgende:
[..]
Het meest logische lijkt me dat die jongen heeft gedreigd met een aanslag met gasflessen (geïnspireerd door wat we weten van Barcelona) op sociale media. De Spaanse inlichtingendiensten hebben dat vervolgens opgepikt en doorgespeeld. Het busje was daadwerkelijk een toevalligheid.
Niets mis met glazen flessenquote:Op donderdag 24 augustus 2017 15:06 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
De Spaanse inlichtingendiensten pikken op dat NL-politie op de hoogte is van dreiging via Telegram en geeft daarna een waarschuwing? Beetje overbodig niet? Wat hebben zij dan nog toe te voegen behalve; 'Hey wij hadden twee weken geleden glasflessen gevonden.'
Buiten dat: er is nergens gesteld dat die jongen het over een busje of glasflessen heeft gehad.
Spaanse inlichtingendienst pikt bericht op van Zevenbergse grappenmaker en licht de Rotterdamse politie in.quote:Op donderdag 24 augustus 2017 15:06 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
De Spaanse inlichtingendiensten pikken op dat NL-politie op de hoogte is van dreiging via Telegram en geeft daarna een waarschuwing? Beetje overbodig niet? Wat hebben zij dan nog toe te voegen behalve; 'Hey wij hadden twee weken geleden glasflessen gevonden.'
Buiten dat: er is nergens gesteld dat die jongen het over een busje of glasflessen heeft gehad.
Dat weet je niet. Ik zou de melkboer met busje ook maar eens in de gaten gaan houden.quote:Op donderdag 24 augustus 2017 15:07 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Niets mis met glazen flessen![]()
Ijzeren flessen met gas daarentegen.....
De Spaanse inlichtingendienst zoekt dan op 'gasfles' in alle (relevante) talen o.i.d.? Die kan alle berichten verstuurd via Telegram scannen? Want ook daarover vraag ik me nog af; naar wie had ie het nou verstuurd?quote:Op donderdag 24 augustus 2017 15:07 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Spaanse inlichtingendienst pikt bericht op van Zevenbergse grappenmaker en licht de Rotterdamse politie in.
Die ziet puur toevallig een Spaanse busje hetzij heen en weer rijden hetzij slingeren bij de Maassilo en grijpt in.
Zo kan het wel.
Ja, die hebben niets te doen en zoeken dan in alle talen op gasflessen?quote:Op donderdag 24 augustus 2017 15:09 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
De Spaanse inlichtingendienst zoekt dan op 'gasfles' in alle (relevante) talen o.i.d.? Die kan alle berichten verstuurd via Telegram scannen? Want ook daarover vraag ik me nog af; naar wie had ie het nou verstuurd?
Ouders op vakantie in Spanje?quote:Op donderdag 24 augustus 2017 15:11 schreef LTVDK het volgende:
Kan ook gewoon zijn dat die Spanjaard in dienst was bij het bedrijf van de vader van die knul (technisch bedrijf in groot bouwmaterieel dat ook in Rotterdam werkt). Dat die knul ruzie heeft gekregen met die Spanjaard en om hem te kutten een berichtje heeft gestuurd met "die Spanjaard gaat in Rotterdam de Allah-Las opblazen".
Lijkt me erg onwaarschijnlijk.quote:Op donderdag 24 augustus 2017 15:11 schreef LTVDK het volgende:
Kan ook gewoon zijn dat die Spanjaard in dienst was bij het bedrijf van de vader van die knul (technisch bedrijf in groot bouwmaterieel dat ook in Rotterdam werkt). Dat die knul ruzie heeft gekregen met die Spanjaard en om hem te kutten een berichtje heeft gestuurd met "die Spanjaard gaat in Rotterdam de Allah-Las opblazen".
Volgens mij is het niet zeker dat dronken Spaanse gasfles vervoerder ook maar enige relatie had met Zevenbergse lolbroek, die dacht ik ga even de paraatheid van de Rotterdamse politie controleren.quote:Op donderdag 24 augustus 2017 15:11 schreef LTVDK het volgende:
quote:Gerecht opende dit jaar al 189 terrorismedossiers
Het federaal parket heeft dit jaar al 189 nieuwe terrorismeonderzoeken opgestart. Dat zijn er gemiddeld 23 per maand.
Alleen in het recordjaar 2015, toen er nog veel jongeren naar Syrië trokken, waren het er meer. Toen werden gemiddeld 26 terrorismedossiers per maand geopend. Dat schrijft De Tijd.
Dat het aantal dossiers zo hoog blijft, komt doordat terreurniveau 3 nog altijd van kracht is en terrorisme voor alle veiligheidsdiensten nog steeds prioritair is.
Het federaal parket is de voorbije twee jaar ook versterkt van 24 tot 32 magistraten. Twaalf van hen werken enkel op terrorismedossiers. Sinds begin 2015 hebben onze rechtbanken al 289 personen veroordeeld voor terroristische misdrijven.
Bij de 189 terreurdossiers van dit jaar zitten zowel grote als kleinere onderzoeken. Wanneer er bij buitenlandse aanslagen Belgische slachtoffers vallen, wordt er bijvoorbeeld ook een eigen onderzoek geopend.
De verdachten blijken steeds vaker ‘homegrown’ terroristen en ze zijn ook steeds jonger.
http://www.bruzz.be/nl/ac(...)9-terrorismedossiers
Kan zijn dat die Spanjaard een blauwtje heeft gelopen bij zijn moeder, vandaar te veel sangria heeft gezopen, en dat het joch dacht ik ga hem nog efkes extra pakken.quote:Op donderdag 24 augustus 2017 15:19 schreef LelijKnap het volgende:
. Maar als die informatie van hem afkwam zou de politie dat gewoon kunnen vermelden toch? En het verklaart de waarschuwing vanuit Spanje niet. Tenzij het groots heeft gespeeld en ook (eerste) de Spaanse inlichtingendienst heeft gewaarschuwd (al dan niet via een omweg). En ook zou de 'niet relevante achtergrond' gedeeld kunnen worden. Tenzij men niet wil dat er (in social media) een onterecht verband wordt gelegd als 't een islamitische/Arabische naam betreft. Oh, en daarnaast; waarom zou hij zichzelf impliceren - of dat risico nemen om een werknemer van z'n pa te naaien. Dan moet ie idd wel héél boos zijn. Misschien even uitvogelen of die Spanjool contact heeft gehad met z'n vriendin (ex) of moeder
+ dat wat voetbalmanager zegt.
http://www.omroepbrabant.(...)e+actie+pleegde.aspxquote:De Rotterdamse politie beschikte woensdag naar eigen zeggen over concrete informatie dat een aanslag met geweld zou worden gepleegd in de Rotterdamse Maassilo. Daarbij werden specifiek het tijdstip en de naam van de Amerikaanse band Allah-Las, die in de Maassilo moest optreden, genoemd. Het optreden werd afgelast.
Dat is niet genoeg motief om zoveel risico te lopen. Die Spanjool heeft minstens één vrouw geneukt.quote:Op donderdag 24 augustus 2017 15:21 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Kan zijn dat die Spanjaard een blauwtje heeft gelopen bij zijn moeder, vandaar te veel sangria heeft gezopen, en dat het joch dacht ik ga hem nog efkes extra pakken.
Of;quote:Op donderdag 24 augustus 2017 15:16 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Lijkt me erg onwaarschijnlijk.
Dat zou betekenen dat:
-Ze wisten dat die monteur vlak voor het concert in die bepaalde straat rond zou rijden.
-Ook onwaarschijnlijk omdat de monteur op dat moment stomdronken was. Of hij moet dagelijks met zijn busje met gasflessen zo dronken rijden dat hij niet eens verhoord kan worden.
-En het zou betekenen dat ze na al die tips hem nog 5x heen en weer hebben laten rijden voordat ze reageerden op die tip. Erg onlogisch als je zo'n concrete tip hebt gehad.
- Hij ging toch niet naar het concert? Hij was aan het rondrijden op die locatie. Waarom niet 10km verderop? Hoe weet die jongen dat? GPS-tracker van z'n pa? Misschien was ie verdwaald, belde ie de pa of die knul zelf op voor hulp, kreeg ie de zoon te spreken die vervolgens dacht; ''Ah, zit je daar, ik las net dat daar Allah-Las een concert gaat houden. Dat komt mooi uit. Nu heb ik je!''quote:Op donderdag 24 augustus 2017 15:25 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Of;
- Ze wisten (die opgepakte knul dan) dat die naar het concert zou gaan.
- Een dronken monteur uit Spanje is niet heel verwonderlijk, ze zijn daar iets losser in, zeker als ze in het buitenland aan het werk zijn.
- Heen en weer rijden kan omdat die geen parkeerplek kon vinden, daarbij heeft die een buitenlands kenteken, goede reden voor de politie om even navraag te doen.
En de echte aanslagplegers reden daar ook rond, maar wilden een aanslag plegen terwijl het concert bezig was en dus komen die een half uurtje later aan en tot hun stomme verbazing zien ze dat de Maassilo potdicht zit en het concert om één of andere reden is afgelast?quote:Op donderdag 24 augustus 2017 15:23 schreef Montagui het volgende:
Schijnbaar was de dreiging best wel concreet:
[..]
http://www.omroepbrabant.(...)e+actie+pleegde.aspx
Combineer dat met een tip van de Spaans inlichtingendienst + de toevallige? aanwezigheid van een busje met Spaans nummerbord (met naar later bleek ook nog eens gasflessen) dan lijkt me dat meer dan voldoende motivatie voor de acties van de politie gisterenavond.
Voor de zoveelste keer: hoe weet jij dat die jongen dat wist?quote:Op donderdag 24 augustus 2017 15:30 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
- Hij ging toch niet naar het concert? Hij was aan het rondrijden op die locatie. Waarom niet 10km verderop? Hoe weet die jongen dat? GPS-tracker van z'n pa?
Dat zal vast onderzocht worden.quote:- Een dronken monteur met glasflessen uit Spanje in Rotterdam. Wel interessant; kan hij aantonen dat hij hier (of daar waar hij wellicht naar op reis was via Rotterdam) werk heeft/een klus heeft aangeboden gekregen? Zou ie misschien niet willen als het zwart werk betrof; maar tegenover de verdenking van terrorisme...?
quote:- Daarover zou de politie inderdaad duidelijkheid kunnen geven; hoeveel parkeerplek was er die avond?
Ik weet niet of dat zulke Casanova's zijn hoor.quote:Op donderdag 24 augustus 2017 15:23 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Dat is niet genoeg motief om zoveel risico te lopen. Die Spanjool heeft minstens één vrouw geneukt.
Ja, daarom vroeg ik eerder; is men nu nou nog wel of niet opzoek naar een busje met gasflessen (met een chauffeur waarvan de achtergrond wél relevant is)? De dreiging lijkt meer niet te zijn volgens burg. R'dam. Dus men zoekt niet meer denk ik. Dus de informatie over een busje was onjuist *omdat men een dronken monteur aantrof in een (ander?) busje?quote:Op donderdag 24 augustus 2017 15:30 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
En de echte aanslagplegers reden daar ook rond, maar wilden een aanslag plegen terwijl het concert bezig was en dus komen die een half uurtje later aan en tot hun stomme verbazing zien ze dat de Maassilo potdicht zit en het concert om één of andere reden is afgelast?
Lijkt me echt wel een soort Fargo scenario ondertussen.
Neem aan dat ze verder zijn gaan zoeken. Wrs niet.quote:Op donderdag 24 augustus 2017 15:36 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Ja, daarom vroeg ik eerder; is men nu nou nog wel of niet opzoek naar een busje met gasflessen (met een chauffeur waarvan de achtergrond wél relevant is)?
Nee volgens mij niet. Ze zijn ook nooit opzoek geweest? Dat busje viel op omdat die heen en weer reedt. Ze waren in het gebouw aan het zoeken naar geen idee.quote:Op donderdag 24 augustus 2017 15:36 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Ja, daarom vroeg ik eerder; is men nu nou nog wel of niet opzoek naar een busje met gasflessen (met een chauffeur waarvan de achtergrond wél relevant is)? De dreiging lijkt meer niet te zijn volgens burg. R'dam. Dus men zoekt niet meer denk ik. Dus de informatie over een busje was onjuist *omdat men een dronken monteur aantrof?
Ik bouw nu verder op de theorie van bovenstaande, hè.quote:Op donderdag 24 augustus 2017 15:32 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Voor de zoveelste keer: hoe weet jij dat die jongen dat wist?
[..]
Dat zal vast onderzocht worden.
[..].
- Of die naar het concert ging of niet is niet bekend, dus daar valt weinig over te zeggen.quote:Op donderdag 24 augustus 2017 15:30 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
- Hij ging toch niet naar het concert? Hij was aan het rondrijden op die locatie. Waarom niet 10km verderop? Hoe weet die jongen dat? GPS-tracker van z'n pa? Misschien was ie verdwaald, belde ie de pa of die knul zelf op voor hulp, kreeg ie de zoon te spreken die vervolgens dacht; ''Ah, zit je daar, ik las net dat daar Allah-Las een concert gaat houden. Dat komt mooi uit. Nu heb ik je!''
- Een dronken monteur met glasflessen uit Spanje in Rotterdam. Wel interessant; kan hij aantonen dat hij hier (of daar waar hij wellicht naar op reis was via Rotterdam) werk heeft/een klus heeft aangeboden gekregen? Zou ie misschien niet willen als het zwart werk betrof; maar tegenover de verdenking van terrorisme...?
- Daarover zou de politie inderdaad duidelijkheid kunnen geven; hoeveel parkeerplek was er die avond?
Oke, dus de Spaanse inlichtingendienst hadden alleen meegegeven; waarschuwing voor locatie tijdstip zonder verdere duiding (busje etc)?quote:Op donderdag 24 augustus 2017 15:37 schreef BellaaElisa het volgende:
[..]
Nee volgens mij niet. Ze zijn ook nooit opzoek geweest? Dat busje viel op omdat die heen en weer reedt. Ze waren in het gebouw aan het zoeken naar geen idee.
- Ik ken de omgeving verder niet. Zit er nog wat anders in de buurt? Had ie een kaartje? Gekleed voor een concert? Staan er nummers van Allah-Las op z'n telefoon? Was ie aan het slingeren op de toon van een Allah-Las nummer?quote:Op donderdag 24 augustus 2017 15:40 schreef LTVDK het volgende:
[..]
- Of die naar het concert ging of niet is niet bekend, dus daar valt weinig over te zeggen.
- Een monteur in die regio (Europoort/Botlek/Botlek) uit Spanje is echt heel normaal. Technisch specialisten in de industrie (petrochemie, groot bouwmaterieel en dergelijke) is heel lastig te vinden in Nederland. Dan is het heel normaal voor bedrijven om mensen te detacheren uit andere Europese landen, vaak gewoon op projectbasis voor enkele maanden. Dat die na zijn werk een paar halve liters heeft weggetikt is niet zo vreemd als ik om 18.00 uur in de supermarkt ben en hele hordes van zulke monteurs met halve trayen goedkoop bier naar buiten zie lopen.
- Heel erg makkelijk zijn er daar sowieso geen parkeerplekken te vinden.
Volgens mij hadden het over dat concert. Maar ik vind het ook verwarendquote:Op donderdag 24 augustus 2017 15:40 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Oke, dus de Spaanse inlichtingendienst hadden alleen meegegeven; waarschuwing voor locatie tijdstip zonder verdere duiding (busje etc)?
Dus binnen ~ anderhalf uur heeft hij zoveel bier achterover getikt dat hij zó gigantisch dronken is, dat hij zich niet meer normaal kan uiten tegenover de politie? Als je er vanuit gaat dat hij normale uren draait.quote:Op donderdag 24 augustus 2017 15:40 schreef LTVDK het volgende:
[..]
- Een monteur in die regio (Europoort/Botlek/Botlek) uit Spanje is echt heel normaal. Technisch specialisten in de industrie (petrochemie, groot bouwmaterieel en dergelijke) is heel lastig te vinden in Nederland. Dan is het heel normaal voor bedrijven om mensen te detacheren uit andere Europese landen, vaak gewoon op projectbasis voor enkele maanden. Dat die na zijn werk een paar halve liters heeft weggetikt is niet zo vreemd als ik om 18.00 uur in de supermarkt ben en hele hordes van zulke monteurs met halve trayen goedkoop bier naar buiten zie lopen.
- Er zit o.a. een coffeeshop, een paar avondwinkels en van die schimmige goudwisselkantoortjes.quote:Op donderdag 24 augustus 2017 15:44 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
- Ik ken de omgeving verder niet. Zit er nog wat anders in de buurt? Had ie een kaartje? Gekleed voor een concert? Staan er nummers van Allah-Las op z'n telefoon? Was ie aan het slingeren op de toon van een Allah-Las nummer?
- Ja, het gaat er niet om of het mogelijk is dat ie hier werk heeft. Ik vroeg; kan ie dat aantonen?
- Oke. Afwezigheid parkeerplekken (mogelijk) reden van 'heen en weer rijden (vijfmaal?)'.
Of misschien was het gewoon een echte Juan die gewoon graag drinkt. En zulke lui willen ook nog wel eens om 06.00 's ochtends beginnen, dus dan heeft die wel langer de tijd gehad om te zuipen.quote:Op donderdag 24 augustus 2017 15:48 schreef dopemin het volgende:
[..]
Dus binnen ~ anderhalf uur heeft hij zoveel bier achterover getikt dat hij zó gigantisch dronken is, dat hij zich niet meer normaal kan uiten tegenover de politie? Als je er vanuit gaat dat hij normale uren draait.
Sowieso mogen die Jihadisten niet eens drinken van hun geloof toch? Of zijn ze daar selectief in?
Ga wel lachen als die gast zich zo beroerd voelde vanweze zijn keuze om te sterven voor zijn geloof en een hoop onschuldigen mee te nemen de dood in, dat hij maar besloot om het dan dronken te doen zodat het gemakkelijker zou zijn. En dan zo stomdronken worden dat je op geen enkel vlak meer fatsoenlijk functioneert
Alle dreiging is dus uit de lucht met zijn aanhouding. Monteur dus niet van belang? Tip van Spanje dus m.b.t. Telegram bericht van Jimmy?quote:Volgens buurtbewoners gaat het om Jimmy F. Met de arrestatie in Zevenbergen is alle dreiging die er woensdag in Rotterdam was, uit de lucht, zo stelt de politie.
Die 22-jarige was die knul uit Zevenbergen, kan die alsnog monteur zijn gezien het bedrijf van zijn vader (vroeg begonnen dus). Van die Spanjaard is geen leeftijd bekend.quote:Op donderdag 24 augustus 2017 15:50 schreef Ryan3 het volgende:
Hij was te dronken voor verhoor, lees ik nu..
Dus hij rijdt rond met diverse gasflessen in een busje, maar was te dronken om een stom woord uit te brengen?
Overigens man is 22 en monteur? Wrs leerling-monteur dan. Op je 22ste ben je nog geen volleerd monteur in ieder geval. Gaan wel wat jaartjes ervaring overheen aleer je zelfstandig opdrachten kunt uitvoeren, behalve het meest eenvoudige werk wrs.
- Okequote:Op donderdag 24 augustus 2017 15:48 schreef LTVDK het volgende:
[..]
- Er zit o.a. een coffeeshop, een paar avondwinkels en van die schimmige goudwisselkantoortjes.
- Waarschijnlijk kan die dat aantonen als dat zo is ja.
Het is niet duidelijk of de tip uit Spanje betrekking had op het bericht van Jimmy.quote:Op donderdag 24 augustus 2017 15:49 schreef Perox het volgende:
Jimmy was de enige dreiging, althans:
[..]
Alle dreiging is dus uit de lucht met zijn aanhouding. Monteur dus niet van belang? Tip van Spanje dus m.b.t. Telegram bericht van Jimmy?
O, ik had begrepen dat die knaap met het busje ook 22 was....quote:Op donderdag 24 augustus 2017 15:51 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Die 22-jarige was die knul uit Zevenbergen, kan die alsnog monteur zijn gezien het bedrijf van zijn vader (vroeg begonnen dus). Van die Spanjaard is geen leeftijd bekend.
Cruciaal is dus 1995?quote:Op donderdag 24 augustus 2017 15:53 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
O, ik had begrepen dat die knaap met het busje ook 22 was....
De hoerenbuurt van Rotterdam, zit dat ook in de buurt daar?quote:Op donderdag 24 augustus 2017 15:50 schreef LelijKnap het volgende:
Even vanuit het wantrouwige perspectief;
- Naam niet relevant; Mohammed?
- Spaans busje met gasflessen; ook gevonden bij terroristen-cel uit Spanje;
- waarvan de inlichtingendienst een concrete (tijd, locatie) waarschuwing had meegegeven
- Heen en weer aan het rijden net voor begin concert; wachten op het juiste moment?
- Dronken: moed indrinken vanwege angst?
- Hollandse jongen dreigt met aanslag op concert 'Allah-Las'; angst zaaiende stumpert: toeval?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |