Maar heeft die Brabander het gehad over busje+gasflessen of alleen (in algemeenheden) lopen dreigen? Want dan zie m'n eerdere post:quote:Op donderdag 24 augustus 2017 14:46 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ja, de chauffeur was dronken idd.
Ook zoiets.
Wat was hij aan het doen en hoezo weet iemand uit een Noord-Brabants dorp dat daar een busje met gasflessen rondrijdt dan?
Daarnaast nog; 'hij reed heen en weer'. Dat is ook zo vaag. Wat betekent dat?quote:Op donderdag 24 augustus 2017 14:37 schreef LelijKnap het volgende:
En dat is een jongen met een typisch Nederlandse naam? Misschien is die knul wel een 'PVV-er' die dacht; ''Hey Allah-Las, dat zullen moslims vast niet leuk vinden...laat ik angst zaaien..'' terwijl er gelijktijdig daadwerkelijk spraken was van een dreiging (info Spanje, busje, ...) - welke door zijn toevoeging reëler werd voor de politie? Of heeft hij ook met een Spaans accent gedaan alsof ie sprak namens de Spaanse inlichtingendienst?
Een ding kunnen we iig constateren; de NL politie is heer en meester in het zaaien van verwarring, bewust of onbedoeld.quote:Op donderdag 24 augustus 2017 14:49 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ik zou het niet weten, zit steeds vager in mekaar.
Ben benieuwd of ze het verhaal nog kunnen recht breien in ieder geval.
Of gewoon verzwijgen wrs?
Ik gok een ongelukkig toeval voor die Spanjaard.quote:Op donderdag 24 augustus 2017 14:46 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ja, de chauffeur was dronken idd.
Ook zoiets.
Wat was hij aan het doen en hoezo weet iemand uit een Noord-Brabants dorp dat daar een busje met gasflessen rondrijdt dan?
Dus drie toevalligheden die samenkomen:quote:Op donderdag 24 augustus 2017 14:50 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Maar heeft die Brabander het gehad over busje+gasflessen of alleen (in algemeenheden) lopen dreigen? Want dan zie m'n eerdere post:
[..]
Daarnaast nog; 'hij reed heen en weer'. Dat is ook zo vaag. Wat betekent dat?
Wel goede tactiek eigenlijk, valt zo voor een terrorist geen eer te halen hierquote:Op donderdag 24 augustus 2017 14:52 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Een ding kunnen we iig constateren; de NL politie is heer en meester in het zaaien van verwarring, bewust of onbedoeld.
O, meteen even vragen dan of hij meer weet hè.quote:Op donderdag 24 augustus 2017 14:52 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Ik gok een ongelukkig toeval voor die Spanjaard.
Ik zou trouwens dat ik een gemeenschappelijke vriend heb op FB met die knul uit Zevenbergen
Sowieso wel fijn dat een stomdronken Spanjaard met gasflessen op de Nederlandse weg aan het rondrijden was.quote:Op donderdag 24 augustus 2017 14:52 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Ik zou trouwens dat ik een gemeenschappelijke vriend heb op FB met die knul uit Zevenbergen
Is het een blanke?quote:Op donderdag 24 augustus 2017 14:52 schreef LTVDK het volgende:
[..]
1) Neequote:Op donderdag 24 augustus 2017 14:53 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Dus drie toevalligheden die samenkomen:
1) Spanje waarschuwt voor busjes met gasflessen.
2) Knaap die denkt op woensdagavond ik ga eens (onspecifiek) lollig doen mbt Allah-Las band.
3) Dronken Spaanse klusser met busje met gasflessen rijdt toevallig (heen en weer bij de Maassilo) in de buurt.
1. Spanje waarschuwt voor aanslag, het is niet bekend of ze een hoe en waar hebben doorgegeven.quote:Op donderdag 24 augustus 2017 14:53 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
2) Knaap die denkt op woensdagavond ik ga eens (onspecifiek) lollig doen mbt Allah-Las band.
3) Dronken Spaanse klusser met busje met gasflessen rijdt toevallig in de buurt.
Zolang je geen terroristisch motief hebt is dat prima.quote:Op donderdag 24 augustus 2017 14:55 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Sowieso wel fijn dat een stomdronken Spanjaard met gasflessen op de Nederlandse weg aan het rondrijden was.
Dat lijkt mij niet. Er is nooit gezegd dat de Spaanse inlichtingendienst de woorden busje en gasflessen heeft genoemd. De inhoud van de tip is nooit vrijgegeven en is dus speculatie. Dat er een busje is aangetroffen met gasflessen is alleen maar verdacht vanwege de aanslagen in Spanje, maar heel aannemelijk dat het toeval is.quote:Op donderdag 24 augustus 2017 14:45 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Dus men is nu nog opzoek naar een ander busje met glasflessen met een chauffeur waarvan de achtergrond wél relevant is?
Ja, maar niet of hij wist van dat busje. Dat bedoel ik.quote:Op donderdag 24 augustus 2017 14:49 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ze hebben NB een huiszoeking gedaan om 2 uur in de nacht. Moet er toch wel een behoorlijke verdenking liggen, lijkt mij.
Blok heeft gemeld dat ze door de Spaanse autoriteiten waren gewaarschuwd dus 1) ook ja.quote:Op donderdag 24 augustus 2017 14:55 schreef RobbieRonald het volgende:
[..]
1) Nee
2) Ja
3) Ja
Voor zover bekend.
Kan onspecifiek zijn maar wrs wel met het oog op die band Allah-Las. Daar gingen ze zoeken en zagen verdomd als het niet waar is dat Spaanse busje (die je sws niet zo vaak tegenkomt) en er bleken ook nog gasflessen in te zitten.quote:Op donderdag 24 augustus 2017 14:56 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Ja, maar niet of hij wist van dat busje. Dat bedoel ik.
Ja dat wel maar niet voor een busje met gasflessen volges mij. Alleen voor een dreiging.quote:Op donderdag 24 augustus 2017 14:56 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Blok heeft gemeld dat ze door de Spaanse autoriteiten waren gewaarschuwd dus 1) ook ja.
Volgens Aboutaleb (persco gister) dus wel, specifiek bij de Maassilo zelfs.quote:Op donderdag 24 augustus 2017 14:55 schreef LTVDK het volgende:
[..]
1. Spanje waarschuwt voor aanslag, het is niet bekend of ze een hoe en waar hebben doorgegeven.
Het feit dat hij opgepakt is is ongeacht het feit of hij onschuldig is of niet helemaal niet verkeerd inderdaadquote:Op donderdag 24 augustus 2017 14:55 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Sowieso wel fijn dat een stomdronken Spanjaard met gasflessen op de Nederlandse weg aan het rondrijden was.
Ja, okee, maar dat is dus 1+1+1.quote:Op donderdag 24 augustus 2017 14:57 schreef RobbieRonald het volgende:
[..]
Ja dat wel maar niet voor een busje met gasflessen volges mij. Alleen voor een dreiging.
Behoorlijk ja, blond haar blauwe ogen.quote:
Zie het al voor me ''Er lag toevallig een AK toen een diabetes patiënt langsliep en in een bui van een verwarring per ongeluk z'n vinger trekker langs de trekker haalden en een paar toevallige voorbijgangers neer maaiden. We gaan contact opnemen met Rusland met de vraag wat die AK daar deed.''quote:Op donderdag 24 augustus 2017 14:53 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Wel goede tactiek eigenlijk, valt zo voor een terrorist geen eer te halen hier
O, kijk, dus nog toevalliger allemaal...quote:Op donderdag 24 augustus 2017 14:57 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Volgens Aboutaleb (persco gister) dus wel, specifiek bij de Maassilo zelfs.
Najah, los van alles kan dat busje er gewoon niets mee te maken hebben, dat kan gewoon. Ik begrijp alleen nog steeds niet dat er hier mensen zeggen dat die gast uit Brabant wist van dat Spaanse busje. Daar is mijn wetens nog niets over bekend gemaakt, en het laatste nieuws is gewoon dat er iemand is gepakt, maar hoe en wat waarom niet.quote:Op donderdag 24 augustus 2017 15:00 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
O, kijk, dus nog toevalliger allemaal....
Nee, dit is gepruts, ben benieuwd of ze dit nog recht breien of gewoon verzwijgen verder. De samenleving staat toch al onder spanning en het gif dat mensen uitsluit mag niet verder verspreidt worden natuurlijk. (Zie e-mail Akerboom).
Het meest logische lijkt me dat die jongen heeft gedreigd met een aanslag met gasflessen (geïnspireerd door wat we weten van Barcelona) op sociale media. De Spaanse inlichtingendiensten hebben dat vervolgens opgepikt en doorgespeeld. Het busje was daadwerkelijk een toevalligheid.quote:Op donderdag 24 augustus 2017 14:53 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
3) Dronken Spaanse klusser met busje met gasflessen rijdt toevallig (heen en weer bij de Maassilo) in de buurt.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |