Met die redenering is het maar goed dat je niet bij de AIVD werkt.quote:
Ah, dat maakt het eea iets duidelijker. Dan idd de hamvraag; hoe concreet was de waarschuwing aan Nederland? En wat heeft die jongen nou precies gezegd? En aan wie?quote:Op donderdag 24 augustus 2017 14:56 schreef Evenveel het volgende:
[..]
Dat lijkt mij niet. Er is nooit gezegd dat de Spaanse inlichtingendienst de woorden busje en gasflessen heeft genoemd. De inhoud van de tip is nooit vrijgegeven en is dus speculatie. Dat er een busje is aangetroffen met gasflessen is alleen maar verdacht vanwege de aanslagen in Spanje, maar heel aannemelijk dat het toeval is.
Wat het verhaal verwarrend maakt (voor ons) is dat we de inhoud van de tip niet weten.
Ja, maar dat is wel even toevallig dan: Spaans busje met gasflessen dom toevallig idd heen en weer rijdend in de buurt van de Maassilo. Met daarin een dronken chauffeur.quote:Op donderdag 24 augustus 2017 15:01 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Najah, los van alles kan dat busje er gewoon niets mee te maken hebben, dat kan gewoon. Ik begrijp alleen nog steeds niet dat er hier mensen zeggen dat die gast uit Brabant wist van dat Spaanse busje. Daar is mijn wetens nog niets over bekend gemaakt, en het laatste nieuws is gewoon dat er iemand is gepakt, maar hoe en wat waarom niet.
Ja, kun je serie 4 van Fargo van maken, alles bij elkaar.quote:Op donderdag 24 augustus 2017 15:01 schreef Drugshond het volgende:
Aangehouden Spaanse bestuurder busje was te dronken voor verhoor
![]()
Dat is zowat een speelfilm waardig.
• Spaanse drinkt wat na het werk.
• Wordt staande gehouden door een compleet arristatieteam
• Op het politiebureau krijgt hij te horen dat hij is aangehouden voor terrorisme.
• Kan zich niet verstaanbaar meer uitdrukken.
• Wordt de volgende dag wakker, en denkt waar ben ik ?! En waar is mijn auto.
Maar klopt dat heen en weer rijdend wel? Want ik dacht dat later alleen gemeld werd dat hij slingerde.quote:Op donderdag 24 augustus 2017 15:02 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ja, maar dat is wel even toevallig dan: Spaans busje met gasflessen dom toevallig idd heen en weer rijdend in de buurt van de Maassilo. Met daarin een dronken chauffeur.
Ja, tot 5 keer toe. En ook nog vlak voor het begin van het concert. Alle apparatuur stond al opgesteld en de band stond op het punt van beginnen toen onze ronken Spaanse monteur aangehouden werd.quote:Op donderdag 24 augustus 2017 15:02 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ja, maar dat is wel even toevallig dan: Spaans busje met gasflessen dom toevallig idd heen en weer rijdend in de buurt van de Maassilo. Met daarin een dronken chauffeur.
Ja, dat slingeren heb ik dan weer niet gelezen, dat heen en weer rijden komt uit bronnen in artikeltjes. kan zo gauw niet linken.quote:Op donderdag 24 augustus 2017 15:03 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Maar klopt dat heen en weer rijdend wel? Want ik dacht dat later alleen gemeld werd dat hij slingerde.
De Spaanse inlichtingendiensten pikken op dat NL-politie op de hoogte is van dreiging via Telegram en geeft daarna een waarschuwing? Beetje overbodig niet? Wat hebben zij dan nog toe te voegen behalve; 'Hey wij hadden twee weken geleden gasflessen gevonden.'quote:Op donderdag 24 augustus 2017 15:01 schreef Arthur_Spooner het volgende:
[..]
Het meest logische lijkt me dat die jongen heeft gedreigd met een aanslag met gasflessen (geïnspireerd door wat we weten van Barcelona) op sociale media. De Spaanse inlichtingendiensten hebben dat vervolgens opgepikt en doorgespeeld. Het busje was daadwerkelijk een toevalligheid.
Niets mis met glazen flessenquote:Op donderdag 24 augustus 2017 15:06 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
De Spaanse inlichtingendiensten pikken op dat NL-politie op de hoogte is van dreiging via Telegram en geeft daarna een waarschuwing? Beetje overbodig niet? Wat hebben zij dan nog toe te voegen behalve; 'Hey wij hadden twee weken geleden glasflessen gevonden.'
Buiten dat: er is nergens gesteld dat die jongen het over een busje of glasflessen heeft gehad.
Spaanse inlichtingendienst pikt bericht op van Zevenbergse grappenmaker en licht de Rotterdamse politie in.quote:Op donderdag 24 augustus 2017 15:06 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
De Spaanse inlichtingendiensten pikken op dat NL-politie op de hoogte is van dreiging via Telegram en geeft daarna een waarschuwing? Beetje overbodig niet? Wat hebben zij dan nog toe te voegen behalve; 'Hey wij hadden twee weken geleden glasflessen gevonden.'
Buiten dat: er is nergens gesteld dat die jongen het over een busje of glasflessen heeft gehad.
Dat weet je niet. Ik zou de melkboer met busje ook maar eens in de gaten gaan houden.quote:Op donderdag 24 augustus 2017 15:07 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Niets mis met glazen flessen![]()
Ijzeren flessen met gas daarentegen.....
De Spaanse inlichtingendienst zoekt dan op 'gasfles' in alle (relevante) talen o.i.d.? Die kan alle berichten verstuurd via Telegram scannen? Want ook daarover vraag ik me nog af; naar wie had ie het nou verstuurd?quote:Op donderdag 24 augustus 2017 15:07 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Spaanse inlichtingendienst pikt bericht op van Zevenbergse grappenmaker en licht de Rotterdamse politie in.
Die ziet puur toevallig een Spaanse busje hetzij heen en weer rijden hetzij slingeren bij de Maassilo en grijpt in.
Zo kan het wel.
Ja, die hebben niets te doen en zoeken dan in alle talen op gasflessen?quote:Op donderdag 24 augustus 2017 15:09 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
De Spaanse inlichtingendienst zoekt dan op 'gasfles' in alle (relevante) talen o.i.d.? Die kan alle berichten verstuurd via Telegram scannen? Want ook daarover vraag ik me nog af; naar wie had ie het nou verstuurd?
Ouders op vakantie in Spanje?quote:Op donderdag 24 augustus 2017 15:11 schreef LTVDK het volgende:
Kan ook gewoon zijn dat die Spanjaard in dienst was bij het bedrijf van de vader van die knul (technisch bedrijf in groot bouwmaterieel dat ook in Rotterdam werkt). Dat die knul ruzie heeft gekregen met die Spanjaard en om hem te kutten een berichtje heeft gestuurd met "die Spanjaard gaat in Rotterdam de Allah-Las opblazen".
Lijkt me erg onwaarschijnlijk.quote:Op donderdag 24 augustus 2017 15:11 schreef LTVDK het volgende:
Kan ook gewoon zijn dat die Spanjaard in dienst was bij het bedrijf van de vader van die knul (technisch bedrijf in groot bouwmaterieel dat ook in Rotterdam werkt). Dat die knul ruzie heeft gekregen met die Spanjaard en om hem te kutten een berichtje heeft gestuurd met "die Spanjaard gaat in Rotterdam de Allah-Las opblazen".
Volgens mij is het niet zeker dat dronken Spaanse gasfles vervoerder ook maar enige relatie had met Zevenbergse lolbroek, die dacht ik ga even de paraatheid van de Rotterdamse politie controleren.quote:Op donderdag 24 augustus 2017 15:11 schreef LTVDK het volgende:
quote:Gerecht opende dit jaar al 189 terrorismedossiers
Het federaal parket heeft dit jaar al 189 nieuwe terrorismeonderzoeken opgestart. Dat zijn er gemiddeld 23 per maand.
Alleen in het recordjaar 2015, toen er nog veel jongeren naar Syrië trokken, waren het er meer. Toen werden gemiddeld 26 terrorismedossiers per maand geopend. Dat schrijft De Tijd.
Dat het aantal dossiers zo hoog blijft, komt doordat terreurniveau 3 nog altijd van kracht is en terrorisme voor alle veiligheidsdiensten nog steeds prioritair is.
Het federaal parket is de voorbije twee jaar ook versterkt van 24 tot 32 magistraten. Twaalf van hen werken enkel op terrorismedossiers. Sinds begin 2015 hebben onze rechtbanken al 289 personen veroordeeld voor terroristische misdrijven.
Bij de 189 terreurdossiers van dit jaar zitten zowel grote als kleinere onderzoeken. Wanneer er bij buitenlandse aanslagen Belgische slachtoffers vallen, wordt er bijvoorbeeld ook een eigen onderzoek geopend.
De verdachten blijken steeds vaker ‘homegrown’ terroristen en ze zijn ook steeds jonger.
http://www.bruzz.be/nl/ac(...)9-terrorismedossiers
Kan zijn dat die Spanjaard een blauwtje heeft gelopen bij zijn moeder, vandaar te veel sangria heeft gezopen, en dat het joch dacht ik ga hem nog efkes extra pakken.quote:Op donderdag 24 augustus 2017 15:19 schreef LelijKnap het volgende:
. Maar als die informatie van hem afkwam zou de politie dat gewoon kunnen vermelden toch? En het verklaart de waarschuwing vanuit Spanje niet. Tenzij het groots heeft gespeeld en ook (eerste) de Spaanse inlichtingendienst heeft gewaarschuwd (al dan niet via een omweg). En ook zou de 'niet relevante achtergrond' gedeeld kunnen worden. Tenzij men niet wil dat er (in social media) een onterecht verband wordt gelegd als 't een islamitische/Arabische naam betreft. Oh, en daarnaast; waarom zou hij zichzelf impliceren - of dat risico nemen om een werknemer van z'n pa te naaien. Dan moet ie idd wel héél boos zijn. Misschien even uitvogelen of die Spanjool contact heeft gehad met z'n vriendin (ex) of moeder
+ dat wat voetbalmanager zegt.
http://www.omroepbrabant.(...)e+actie+pleegde.aspxquote:De Rotterdamse politie beschikte woensdag naar eigen zeggen over concrete informatie dat een aanslag met geweld zou worden gepleegd in de Rotterdamse Maassilo. Daarbij werden specifiek het tijdstip en de naam van de Amerikaanse band Allah-Las, die in de Maassilo moest optreden, genoemd. Het optreden werd afgelast.
Dat is niet genoeg motief om zoveel risico te lopen. Die Spanjool heeft minstens één vrouw geneukt.quote:Op donderdag 24 augustus 2017 15:21 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Kan zijn dat die Spanjaard een blauwtje heeft gelopen bij zijn moeder, vandaar te veel sangria heeft gezopen, en dat het joch dacht ik ga hem nog efkes extra pakken.
Of;quote:Op donderdag 24 augustus 2017 15:16 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Lijkt me erg onwaarschijnlijk.
Dat zou betekenen dat:
-Ze wisten dat die monteur vlak voor het concert in die bepaalde straat rond zou rijden.
-Ook onwaarschijnlijk omdat de monteur op dat moment stomdronken was. Of hij moet dagelijks met zijn busje met gasflessen zo dronken rijden dat hij niet eens verhoord kan worden.
-En het zou betekenen dat ze na al die tips hem nog 5x heen en weer hebben laten rijden voordat ze reageerden op die tip. Erg onlogisch als je zo'n concrete tip hebt gehad.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |