Klachtquote:
Duizend aankomende Haagse brugklassers die opgroeien in gezinnen met weinig geld krijgen een smartphone met toegang tot internet . Staatssecretaris Jetta Klijnsma (Sociale Zaken) overhandigt maandag de telefoons aan de eerste 250 kinderen.
Telegraaf 2017.
Tsja, je TT sluit niet helemaal aan bij het artikel.quote:Op maandag 21 augustus 2017 10:34 schreef Iwanius het volgende:
[..]
Klacht
Ah...de PvdA deelt weer geld uit van de hardwerkende mensen omdat....inspanning leveren is teveel gevraagd en " zij zijn zielig dus meer knuffelen, geld geven en kopje thee erbij drinken. "
wil je een smartphone? Neem een fucking krantenwijkquote:Op maandag 21 augustus 2017 10:38 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Tsja, je TT sluit niet helemaal aan bij het artikel.
Het gaat overigens om de kinderen van mensen in de bijstand, wat hebben die verkeerd gedaan?
Ik weet niet of er genoeg vacatures voor krantenwijken beschikbaar zijn in Den Haag zijn om 1000 brugklassers van een telefoon te voorzien. Aangezien brugpiepers vaak 12-14 zijn, liggen baantjes ook nog niet voor het oprapen.quote:Op maandag 21 augustus 2017 10:38 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
wil je een smartphone? Neem een fucking krantenwijk
Ja, is inderdaad zo.quote:Op maandag 21 augustus 2017 10:45 schreef nogeenoudebekende het volgende:
Tja het probleem is natuurlijk dat ouderwetse klassenboeken en roosters een beetje uit de gratie zijn. Alles moet digitaal via apps en al die rommel.
Eigenlijk zouden scholen die hun leerlingen verplichten toegang tot dit soort systemen te hebben ook de materialen om die toegang te verkrijgen moeten verschaffen.
PvdA?quote:Op maandag 21 augustus 2017 10:34 schreef Iwanius het volgende:
[..]
Klacht
Ah...de PvdA deelt weer geld uit van de hardwerkende mensen omdat....inspanning leveren is teveel gevraagd en " zij zijn zielig dus meer knuffelen, geld geven en kopje thee erbij drinken. "
De gemeente is niet de enige die het initiatief financieert.quote:Zonder internetverbinding en mobiele telefoon missen jongeren de aansluiting met de digitale samenleving, vinden de initiatiefnemers. Het project wordt onder meer gefinancierd door de gemeente Den Haag, het ministerie van Sociale Zaken en Werkgelegenheid, T-Mobile en Samsung.
Al die gezinnen zijn "akbar"-gezinnen... Zitten alleen allochtonen bij. Dit hele initiatief is alleen gericht op kinderen met een bepaalde afkomst...quote:Duizend aankomende Haagse brugklassers die opgroeien in gezinnen met weinig geld krijgen een smartphone met toegang tot internet.
quote:Smartphones voor duizend brugklassers tegen sociaal isolement
Den Haag, 21 augustus 2017 – Duizend aankomende brugklassers uit gezinnen met beperkte financiële mogelijkheden ontvangen vandaag uit handen van staatsecretaris Jetta Klijnsma een smartphone met toegang tot internet. Met dit initiatief wil Leergeld Den Haag het groeiende probleem aanpakken van groepen jongeren met een digitaal isolement. Zonder internetverbinding en mobiele telefoon missen jongeren de aansluiting met de digitale samenleving.
Scholen communiceren steeds vaker met leerlingen en ouders via internet, een smartphone is voor leerlingen op de middelbare school noodzakelijk geworden om goed te kunnen functioneren in (sociale) activiteiten. De duizend brugklassers ontvangen een jaarabonnement vanuit het T-Mobile Social Simprogramma en een smartphone van Samsung. Het project wordt medegefinancieerd door het Haags Kindpakket van de Gemeente Den Haag, Leergeld Den Haag, het armoedebestrijdingsbudget van het Ministerie van Sociale Zaken, T-Mobile en Samsung. De eerste smartphone wordt vandaag tijdens een feestelijke bijeenkomst uitgereikt door Staatssecretaris van Sociale Zaken en Werkgelegenheid, Jetta Klijnsma.
“De meeste middelbare scholen maken gebruik van digitale middelen, waaronder applicaties op smartphones om te communiceren met leerlingen,” zegt Anita Schwab van Leergeld Den Haag. “Huiswerk en lesroosters gaan tegenwoordig allemaal via een app. Wanneer jongeren niet over een smartphone beschikken, missen ze cruciale informatie om zich optimaal te kunnen ontwikkelen en te leren. Daarnaast is de smartphone een middel om in contact te blijven met andere scholieren, vrienden en volop mee te doen aan buitenschoolse activiteiten, zoals sportclubs en andere verenigingen. Door dit initiatief willen we er samen met T-Mobile en Samsung voor zorgen dat deze jongeren goed kunnen presteren op school en niet in een sociaal isolement belanden.”
“Alle kinderen moeten mee kunnen doen. Daarom heeft het kabinet extra geld uitgetrokken, zodat kinderen uit gezinnen die het niet breed hebben ook kunnen sporten, muziek maken, dansen en mee kunnen doen aan activiteiten op school”, zegt staatssecretaris Jetta Klijnsma. “Meedoen betekent in deze tijd ook online en mobiel meedoen. Daarom ben ik heel blij dat Leergeld Den Haag, T-Mobile en Samsung de handen ineen hebben geslagen zodat niemand wordt buitengesloten.”
Achtergrond:
Voorlichting over verstandig gebruik telefoons
De uitreiking vindt plaats op 21 augustus 2017 in het hoofdkantoor van T-Mobile in Den Haag. Tijdens een korte bijeenkomst vanaf 13.00 uur krijgen de eerste 250 brugklassers en hun ouders/verzorgers een welkomstwoord door Marieke Snoep van T-Mobile en Anita Schwab van Leergeld Den Haag, waarna staatssecretaris Jetta Klijnsma de eerste smartphone zal overhandigen. Alle kinderen krijgen bij de uitreiking van de telefoons uitleg over verstandig mobiel gedrag zoals de risico’s van sexting, verkeersveiligheid en het financieel verantwoord omgaan met de smartphone. Om deze groep kinderen te behoeden voor het maken van schulden via de mobiele telefoon, is het bellen naar het buitenland geblokkeerd evenals enkele betaalde sms-diensten. Verder kunnen ze binnen Nederland gebruik maken alle apps die relevant zijn voor hen.
Menno van den Berg, Vice President Mobile van Samsung Electronics Benelux: “Digitale vaardigheden zijn van cruciaal belang in de 21e eeuw, bijna alles gebeurt tegenwoordig digitaal en het gebruik van een smartphone in het dagelijkse leven helpt jongeren bij de ontwikkeling van deze vaardigheden.”
Over Leergeld Den Haag
Leergeld Den Haag is een stichting die zich, in samenwerking met de Gemeente Den Haag, lokale fondsen, particulieren en – in dit geval – het bedrijfsleven, richt op kinderen van 4 tot 18 jaar uit gezinnen met een laag inkomen. In heel Nederland waren er vorig jaar volgens het CBS meer dan 60.000 kinderen die opgroeien in gezinnen die moeten rondkomen van maximaal 10 euro per dag. Leergeld Den Haag helpt in het bijzonder kinderen uit dergelijke gezinnen in de regio Den Haag met het verstrekken van hulp in natura, zoals computers, fietsen of muziekinstrumenten.
Je zult er toch zelf dingen bij moeten verzinnen als de feiten je denkbeelden niet ondersteunen.quote:Op maandag 21 augustus 2017 10:56 schreef zarGon het volgende:
[..]
PvdA?
PvdA is de derde partij in Den Haag:
[ afbeelding ]
En de coalitie in de gemeente bestaat uit 5 partijen: https://www.denhaag.nl/nl(...)tie-en-oppositie.htm.
Het is dus echt niet zo dat PvdA besluit om iets te gaan doen in hun eentje en dat ze dat dan ook alleen voor elkaar zullen krijgen.
Dit allemaal nog los van wie de initiafnemer is.
En:
[..]
De gemeente is niet de enige die het initiatief financieert.
De draai die je eraan geeft verder is echt te triest voor woorden.
[..]
Al die gezinnen zijn "akbar"-gezinnen... Zitten alleen allochtonen bij. Dit hele initiatief is alleen gericht op kinderen met een bepaalde afkomst...
Echt, hoe haal je het in je kop.
[ afbeelding ].
Ja, eerst iets verzinnen dat ver buiten de werkelijkheid is en daar vervolgens verontwaardigd over gaan zitten zijnquote:Op maandag 21 augustus 2017 11:13 schreef Hallojo het volgende:
[..]
Je zult er toch zelf dingen bij moeten verzinnen als de feiten je denkbeelden niet ondersteunen.
Zo gaat dat in het werkleven ook, dus ben het wel met je eens. Als ik van mijn werk in het weekend moet bellen dan krijg ik daar ook mijn materiaal voor.quote:Op maandag 21 augustus 2017 10:45 schreef nogeenoudebekende het volgende:
Tja het probleem is natuurlijk dat ouderwetse klassenboeken en roosters een beetje uit de gratie zijn. Alles moet digitaal via apps en al die rommel.
Eigenlijk zouden scholen die hun leerlingen verplichten toegang tot dit soort systemen te hebben ook de materialen om die toegang te verkrijgen moeten verschaffen.
Iwanius is wel een rijke boi die van het leven geniet velen zijn jaloers.quote:Op maandag 21 augustus 2017 10:46 schreef Handleiding het volgende:
Iwanius topic altijd genieten met een paffer erbij.
Echt hoor, leer die kinderen vast hun hand op te houden...quote:Op maandag 21 augustus 2017 11:39 schreef MadJackthePirate het volgende:
Te fuckDe wereld wordt steeds gekker. Maar ja, als ze de uitkeringen wat hoger maakten, dan hoefde je ook niet zoveel te doen...
Je weet hoe oud brugklassers zijn?quote:Op maandag 21 augustus 2017 11:39 schreef FlippingCoin het volgende:
Waarom niet gewoon een bijbaantje voor een telefoon?
Ik had in de brugklas al lang een bijbaantje, waarom zou hen dat niet lukken?quote:Op maandag 21 augustus 2017 11:40 schreef Leandra het volgende:
[..]
Je weet hoe oud brugklassers zijn?
Omdat zwart werken niet mag. Ik kon en mocht niet werken toen ik 12 was.quote:Op maandag 21 augustus 2017 11:41 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Ik had in de brugklas al lang een bijbaantje, waarom zou hen dat niet lukken?
Ik weet trouwens nog, die 'school' laptops die ook aan van die 'kansarme' gezinnen werden gegevenquote:Op maandag 21 augustus 2017 11:40 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Echt hoor, leer die kinderen vast hun hand op te houden...
Hmmm daar heb je wel een punt, niet iedereen kan meehelpen in een familie bedrijf of iets; is het zo dat iedere twaalfjarige een smartphone heeft nu trouwens?quote:Op maandag 21 augustus 2017 11:42 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
Omdat zwart werken niet mag. Ik kon en mocht niet werken toen ik 12 was.
Je zou daar bijna een soort eigendom van de overheid van moeten maken, zoals een paspoort, dat het niet doorverkoopbaar is.quote:Op maandag 21 augustus 2017 11:43 schreef MadJackthePirate het volgende:
[..]
Ik weet trouwens nog, die 'school' laptops die ook aan van die 'kansarme' gezinnen werden gegevenPaar weken later stonden er tientallen op marktplaats
Wat is en blijft het toch ook intens dom volk
Als je al iets zou willen faciliteren dan zou dat altijd in bruikleen moeten in combinatie met voorwaarden mbt prestatie en gedragquote:Op maandag 21 augustus 2017 11:56 schreef whY... het volgende:
[..]
Je zou daar bijna een soort eigendom van de overheid van moeten maken, zoals een paspoort, dat het niet doorverkoopbaar is.
Gewoon tezamen met het schoolboekensysteem, is niet waterdicht want je kan frauderen met diefstal/kwijt/schade. Anyway we wijken af van het topic.quote:Op maandag 21 augustus 2017 12:09 schreef Plompzakker het volgende:
[..]
Als je al iets zou willen faciliteren dan zou dat altijd in bruikleen moeten in combinatie met voorwaarden mbt prestatie en gedrag
De school kan toch ook een mailtje versturen? Bij voorkeur naar het mailadres van de ouders dan weten die of hun kroost wel of niet op school hoort te zitten en ze niet stiekem in het winkelcentrum gaan rondhangen.quote:Op maandag 21 augustus 2017 10:47 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Ja, is inderdaad zo.
Vroegah kregen we een rooster op papier, toen ik brugpieper was hadden we 10 IBM PC's in een lokaal en was internet nog iets waar niemand van gehoord had.
Tijden zijn anders.
Ook als er nu uitvaluren zijn, gaat dat via de Whatsapp groep. Kinderen die niet in die groep zitten rijden dus voor Jan met de korte achternaam naar school.
En het rooster staat in een blackboard-achtige omgeving.
Ja hoe moeten ze anders de toespraken van hun favoriete haatimam kijken op YouTube.quote:Op maandag 21 augustus 2017 10:37 schreef Pietverdriet het volgende:
Ja maar. Ja maar, ze hebben het noooooodig
En hoe bevalt je telefoon?quote:Op maandag 21 augustus 2017 12:28 schreef rosalinde93 het volgende:
Is toch een prima initiatief? Snap de zure reacties niet zo. Wel raar dat dit alleen in Den Haag gebeurd.
Vaak niet meer dan een paar tientjes inderdaad.quote:Op maandag 21 augustus 2017 14:14 schreef Sander166 het volgende:
Smartphones zijn tegenwoordig zeer goedkoop. Je hebt dan wel een budgetmodel, maar dat is genoeg om mee te appen, internetten en mailen.
Groep De Mos 11.486 stemmen?quote:Op maandag 21 augustus 2017 10:56 schreef zarGon het volgende:
[..]
PvdA?
PvdA is de derde partij in Den Haag:
[ afbeelding ]
En de coalitie in de gemeente bestaat uit 5 partijen: https://www.denhaag.nl/nl(...)tie-en-oppositie.htm.
Het is dus echt niet zo dat PvdA besluit om iets te gaan doen in hun eentje en dat ze dat dan ook alleen voor elkaar zullen krijgen.
Dit allemaal nog los van wie de initiatiefnemer is.
En:
[..]
De gemeente is niet de enige die het initiatief financieert.
De draai die je eraan geeft verder is echt te triest voor woorden.
[..]
Al die gezinnen zijn "akbar"-gezinnen... Zitten alleen allochtonen bij. Dit hele initiatief is alleen gericht op kinderen met een bepaalde afkomst...
Echt, hoe haal je het in je kop.
[ afbeelding ].
Als je met 14 nog naar de brugklas gaat heb je wel heel lang over de lagere school gedaan.quote:Op maandag 21 augustus 2017 15:56 schreef LXIV het volgende:
Een simpele telefoon met abbo kost nog iets van 20 euro per maand maximaal. Dat is voor een 14-jarige ook gemakkelijk te verdienen.
Op deze manier leert de PvdA deze kinderen al op jonge leeftijd dat ze vooral niks moeten ondernemen, dan komt de PvdA ze wel redden met gratis geld (of telefoons).
Zo kweekt de PvdA de verkeerde instelling aan. Iedereen kan 20 euro per maand verdienen, dat is nog niet één avondje vakkenvullen. Is dat nu zo'n ramp?
welke smartphone kun je daarmee betalen?quote:Op maandag 21 augustus 2017 10:38 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
wil je een smartphone? Neem een fucking krantenwijk
Dan wachten ze nog maar 2 jaar.quote:Op maandag 21 augustus 2017 16:00 schreef Leandra het volgende:
[..]
Als je met 14 nog naar de brugklas gaat heb je wel heel lang over de lagere school gedaan.
Allemaal denk ik. Een krantenwijk is al snel 60 euro per week.quote:Op maandag 21 augustus 2017 16:02 schreef Maanvis het volgende:
[..]
welke smartphone kun je daarmee betalen?
Kun je mij even vertellen hoe je erbij komt dat dit door de PvdA in gang is gezet, in gang is gehouden, dat PvdA ervoor heeft gezorgd dat de bedrijven erbij zijn betrokken en whatnot?quote:Op maandag 21 augustus 2017 15:56 schreef LXIV het volgende:
Een simpele telefoon met abbo kost nog iets van 20 euro per maand maximaal. Dat is voor een 14-jarige ook gemakkelijk te verdienen.
Op deze manier leert de PvdA deze kinderen al op jonge leeftijd dat ze vooral niks moeten ondernemen, dan komt de PvdA ze wel redden met gratis geld (of telefoons).
Zo kweekt de PvdA de verkeerde instelling aan. Iedereen kan 20 euro per maand verdienen, dat is nog niet één avondje vakkenvullen. Is dat nu zo'n ramp?
Klijnsmaquote:Op maandag 21 augustus 2017 16:06 schreef zarGon het volgende:
[..]
Kun je mij even vertellen hoe je erbij komt dat dit door de PvdA in gang is gezet, in gang is gehouden, dat PvdA ervoor heeft gezorgd dat de bedrijven erbij zijn betrokken en whatnot?
Hoe komen TS en jij erbij dat PvdA verantwoordelijk is voor dit initatief?
Lekker dat partijdenken....quote:
gemiddeld kind van asielzoekers?quote:Op maandag 21 augustus 2017 16:00 schreef Leandra het volgende:
[..]
Als je met 14 nog naar de brugklas gaat heb je wel heel lang over de lagere school gedaan.
Lekkere aanname dat het om asielzoekerskinderen zou gaan, alsof Den Haag geen hele voorraden raszuivere Hollandse klaplopers heeft.quote:Op maandag 21 augustus 2017 16:26 schreef hugecooll het volgende:
[..]
gemiddeld kind van asielzoekers?
Volgens mij gaan de kinderen daarvan doorgaans vroeger naar de middelbare school. Bij asielzoekers zal dat (gok ik) minder het geval zijnquote:Op maandag 21 augustus 2017 16:29 schreef Leandra het volgende:
[..]
Lekkere aanname dat het om asielzoekerskinderen zou gaan, alsof Den Haag geen hele voorraden raszuivere Hollandse klaplopers heeft.
Je verwart afgunst met realisme denk ik. Zegt de term 'paarlen voor de zwijnen' je iets?quote:Op maandag 21 augustus 2017 17:21 schreef MaGNeT het volgende:
Ik word een beetje moe van de afgunst van mensen.
Zelfs bij een gesponsord project rolt men over elkaar heen om te zeggen hoe oneerlijk het is voor de werkende mens, de belastingbetaler, dat het allemaal asielzoekers zijn, moslims en "vroeger hadden wij dat ook niet nodig".
Wat een stel kleuters bij elkaar hier, nog lang niet klaar voor de brugklas.
Iwanius heeft nog nooit een dag gewerkt inderdaadquote:Op maandag 21 augustus 2017 17:21 schreef MaGNeT het volgende:
Ik word een beetje moe van de afgunst van mensen.
Zelfs bij een gesponsord project rolt men over elkaar heen om te zeggen hoe oneerlijk het is voor de werkende mens, de belastingbetaler, dat het allemaal asielzoekers zijn, moslims en "vroeger hadden wij dat ook niet nodig".
Wat een stel kleuters bij elkaar hier, nog lang niet klaar voor de brugklas.
Goed punt. Hoeveel gaat dat de bijstandsgezinnen per maand kosten ?quote:Op maandag 21 augustus 2017 18:36 schreef cherrycoke het volgende:
Om ze te behoeden voor het maken van schulden via de mobiele telefoon, is het bellen naar het buitenland geblokkeerd evenals enkele betaalde sms-diensten.
ohhw dus het is niet gratis maar een soort abbonement wat ze krijgen
Wat voor app hebben ze dan? Wat is sowieso 'appen'?quote:Op maandag 21 augustus 2017 10:38 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Tsja, je TT sluit niet helemaal aan bij het artikel.
Het gaat overigens om de kinderen van mensen in de bijstand, wat hebben die verkeerd gedaan?
Je klinkt wat afgunstig.
Hoewel ik in eerste instantie dacht "toen ik naar de brugklas ging kon ik ook zonder telefoon" (sterker nog, die had je toen niet) zit je toch ook wel in een sociaal isolement als vriendjes en vriendinnetjes wel met elkaar kunnen appen, etc.
big data. Beetje raar dat wij er wel allemaal aan mee moeten betalen.quote:Op maandag 21 augustus 2017 19:00 schreef Maanvis het volgende:
Is dit niet gewoon een gigantisch lobbyproject geweest van een smartphonefabrikant?
jammer idd dat je in den haag woont. daar gaan die proefballonnetjes altijd als eerste op. verhuizen een optie?quote:Op maandag 21 augustus 2017 19:13 schreef Murdera het volgende:
[..]
big data. Beetje raar dat wij er wel allemaal aan mee moeten betalen.
dit is niet gedeeltelijk met belastinggeld betaald?quote:Op maandag 21 augustus 2017 19:17 schreef Maanvis het volgende:
[..]
jammer idd dat je in den haag woont. daar gaan die proefballonnetjes altijd als eerste op. verhuizen een optie?
Dinoquote:Op maandag 21 augustus 2017 19:08 schreef DikPropje het volgende:
[..]
Wat voor app hebben ze dan? Wat is sowieso 'appen'?
Dat is echt het meest achterlijke nieuwe werkwoord wat er is. Moet je eens tegen een Engelsman zeggen "I'll app you'...
Appen... -_-
Ik weet het niet zeker maar ik vermoed dat je refereert naar Jandino de schreeuw neger? Als dit het geval is en hij hier ook iets over heeft gezegd dan kan ik je verzekeren dat ik dat niet heb gezien. Ik kan die man niet langer dan 1,4 seconden uitstaan.quote:
Ik ben sowieso tegen het geven van dingen aan mensen die het niet verdienen. Ik heb altijd geleerd "voor wat hoort wat". Laat ze op zijn minst in vakantietijd ergens wat vrijwilligerswerk doen. Als je geboren wordt met een dwarslaesie en echt niks kan, dan mag je best wat steun krijgen. Maar altijd dat helpen van mensen die best zelf iets kunnen maar continue volharden in hun slachtofferrol is echt om te kotsen. Je stimuleerd alleen maar dat ze nog meer hulpbehoevend worden en zich big meer slachtoffer voelen. Grow some balls! Mensen die 10 jaar gewerkt hebben en arbeidsongeschikt worden gun ik een beste uitkering. Mensen die nooit een vinger uitgestoken hebben omdat ze vanaf arbeidsgeschikte leeftijd zeggen dat hun hoofd vol zit of ze last hebben van hun grote teen moet je gewoon niks geven. Je kan met de grootste bullshitverhalen een uitkering genieten in dit land.quote:Op maandag 21 augustus 2017 19:25 schreef cherrycoke het volgende:
dit betekent wel dat ik mijn telefoon gratis kan aansluiten op laptop en het hele internet kan downloaden want ja het is toch gratis.
lekker dat ding kapot gooien op de grond, boeiend is toch gratis.
ik vind dit geen goed idee je leert ermee dat bedelarij beloond word.
Het apparaat zelf krijgen ze in bruikleen. Dus stukmaken kost geld. Doorverkopen ook.quote:Op maandag 21 augustus 2017 19:25 schreef cherrycoke het volgende:
dit betekent wel dat ik mijn telefoon gratis kan aansluiten op laptop en het hele internet kan downloaden want ja het is toch gratis.
lekker dat ding kapot gooien op de grond, boeiend is toch gratis.
ik vind dit geen goed idee je leert ermee dat bedelarij beloond word.
ik ben nog steeds van mening dat je dit niet gratis moet weggeven er moet wat tegenover staan, al is het maar 2 uur schoffelen op een zaterdag je moet die kinderen leren dat het leven niet gratis is en je je handje niet zomaar kan ophouden zo werkt het niet.quote:Op maandag 21 augustus 2017 19:37 schreef Kassamiep het volgende:
[..]
Het apparaat zelf krijgen ze in bruikleen. Dus stukmaken kost geld. Doorverkopen ook.
En het internetgebruik wordt gemonitord. Het is niet helemaal duidelijk of dat de hoeveelheid of ook de inhoud betreft - maar in het laatste geval kwijlt Brein vast al
An sich mee eens. Ik moest vroeger ook gewoon een krantenwijk gaan lopen als ik per se iets luxe wilde hebben.quote:Op maandag 21 augustus 2017 19:41 schreef cherrycoke het volgende:
[..]
ik ben nog steeds van mening dat je dit niet gratis moet weggeven er moet wat tegenover staan, al is het maar 2 uur schoffelen op een zaterdag je moet die kinderen leren dat het leven niet gratis is en je je handje niet zomaar kan ophouden zo werkt het niet.
ja door de gemeente den haag ja.quote:Op maandag 21 augustus 2017 19:18 schreef Murdera het volgende:
[..]
dit is niet gedeeltelijk met belastinggeld betaald?
Maar hoe dwing je dat af aan beide kanten van de samenleving? Dus zowel de tokkies met een uitkering als de rijke bobo's die hun kind elk jaar de nieuwste smartphone cadeau doen zonder dat ze daarvoor een vinger hoeven uitsteken?quote:Op maandag 21 augustus 2017 19:31 schreef Silven het volgende:
[..]
Ik ben sowieso tegen het geven van dingen aan mensen die het niet verdienen.
Het project wordt onder meer gefinancierd door de gemeente Den Haag, het ministerie van Sociale Zaken en Werkgelegenheid, T-Mobile en Samsung.quote:
Hoe is de verdeling van kosten daarin? (kun je wobben)quote:Op maandag 21 augustus 2017 20:28 schreef Murdera het volgende:
[..]
Het project wordt onder meer gefinancierd door de gemeente Den Haag, het ministerie van Sociale Zaken en Werkgelegenheid, T-Mobile en Samsung.
geen idee. Laat je het weten als je er achter bent?quote:Op maandag 21 augustus 2017 20:29 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Hoe is de verdeling van kosten daarin? (kun je wobben)
Die rijke bobo's hebben het geld wel verdient. Wat? Moet je tegenwoordig verklaren waar je je eigen geld aan uit geeft?quote:Op maandag 21 augustus 2017 20:28 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Maar hoe dwing je dat af aan beide kanten van de samenleving? Dus zowel de tokkies met een uitkering als de rijke bobo's die hun kind elk jaar de nieuwste smartphone cadeau doen zonder dat ze daarvoor een vinger hoeven uitsteken?
Die kinderen hebben het toch niet verdiend?quote:Op maandag 21 augustus 2017 20:31 schreef MadJackthePirate het volgende:
[..]
Die rijke bobo's hebben het geld wel verdient. Wat? Moet je tegenwoordig verklaren waar je je eigen geld aan uit geeft?
Maar die ouders schenken het aan de kinderen van hun eigen geldquote:Op maandag 21 augustus 2017 20:32 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Die kinderen hebben het toch niet verdiend?
Waarom moet je in Nederland een slechter leven hebben alleen omdat je uit de kut van een tokkie gekropen bent?
Omdat we niet in een communistische staat leven godzijdank. Tevens zijn de kinderen van 2 domme tokkies zelf vaak ook dom.quote:Op maandag 21 augustus 2017 20:32 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Waarom moet je in Nederland een slechter leven hebben alleen omdat je uit de kut van een tokkie gekropen bent?
Dat is overal ter wereld zo.quote:Op maandag 21 augustus 2017 20:32 schreef Maanvis het volgende:
[..]
En die kinderen hebben het niet verdiend zoals Silven zegt.quote:Op maandag 21 augustus 2017 20:33 schreef MadJackthePirate het volgende:
[..]
Maar die ouders schenken het aan de kinderen van hun eigen geld
Een kind kiest er niet voor om geboren te worden. Laten we die dan tenminste zoveel mogelijk hetzelfde behandelen. Dus niet de 1 wel een opleiding en de andere niet alleen vanwege geldredenen.quote:Op maandag 21 augustus 2017 20:33 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Dat is overal ter wereld zo.
Tokkie kan er ook voor kiezen om geen kinderen te nemen.
Maar het is de ouders vrij om te doen met HUN geld. Al schenken ze het aan de armen. Maar ik snap het taaltechnische probleemquote:Op maandag 21 augustus 2017 20:34 schreef Maanvis het volgende:
[..]
En die kinderen hebben het niet verdiend zoals Silven zegt.
Dat vind jij, maar dat vindt Silven (waar ik op reageerde) dus niet. Die zegt dat kinderen die het niet verdiend hebben geen smartphone mogen hebben.quote:Op maandag 21 augustus 2017 20:36 schreef MadJackthePirate het volgende:
[..]
Maar het is de ouders vrij om te doen met HUN geld. Al schenken ze het aan de armen.
Betaal jij het?quote:Op maandag 21 augustus 2017 20:42 schreef Maanvis het volgende:
Maar sowieso beter dat elk kind een smartphone heeft. Volwassenen doen het niet zonder. En je wilt niet dat al die tokkies later volwassen worden en naast dat ze geen diploma hebben omdat alles digitaal is tegenwoordig, je ook nog eens alle fossiele dingen zoals briefpost, infoborden en informatiepunten bij de NS, koperen telefoonlijnen etc etc in stand moet houden alleen zodat tokkies nog deel kunnen nemen aan de sameleving. Dan liever nu effe een telefoontje en later veel geld besparen aan voorzieningen en uitkeringen.
Dat hoeft niet, want omdat het bedrijfsleven het sponsort én omdat het 2x zoveel overheidskosten wegneemt dan het kost is het gewoon een goede winstgevende actie.quote:
Ze krijgen, in Nederland in elk geval, exact dezelfde opleiding als "rijke"/normale kinderen.quote:Op maandag 21 augustus 2017 20:35 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Een kind kiest er niet voor om geboren te worden. Laten we die dan tenminste zoveel mogelijk hetzelfde behandelen. Dus niet de 1 wel een opleiding en de andere niet alleen vanwege geldredenen.
Heb je de trainingen voor oudere mensen meegerekend in je berekening?quote:Op maandag 21 augustus 2017 20:45 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Dat hoeft niet, want omdat het bedrijfsleven het sponsort én omdat het 2x zoveel overheidskosten wegneemt dan het kost is het gewoon een goede winstgevende actie.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |