Je weet hoe oud brugklassers zijn?quote:Op maandag 21 augustus 2017 11:39 schreef FlippingCoin het volgende:
Waarom niet gewoon een bijbaantje voor een telefoon?
Ik had in de brugklas al lang een bijbaantje, waarom zou hen dat niet lukken?quote:Op maandag 21 augustus 2017 11:40 schreef Leandra het volgende:
[..]
Je weet hoe oud brugklassers zijn?
Omdat zwart werken niet mag. Ik kon en mocht niet werken toen ik 12 was.quote:Op maandag 21 augustus 2017 11:41 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Ik had in de brugklas al lang een bijbaantje, waarom zou hen dat niet lukken?
Ik weet trouwens nog, die 'school' laptops die ook aan van die 'kansarme' gezinnen werden gegevenquote:Op maandag 21 augustus 2017 11:40 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Echt hoor, leer die kinderen vast hun hand op te houden...
Hmmm daar heb je wel een punt, niet iedereen kan meehelpen in een familie bedrijf of iets; is het zo dat iedere twaalfjarige een smartphone heeft nu trouwens?quote:Op maandag 21 augustus 2017 11:42 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
Omdat zwart werken niet mag. Ik kon en mocht niet werken toen ik 12 was.
Je zou daar bijna een soort eigendom van de overheid van moeten maken, zoals een paspoort, dat het niet doorverkoopbaar is.quote:Op maandag 21 augustus 2017 11:43 schreef MadJackthePirate het volgende:
[..]
Ik weet trouwens nog, die 'school' laptops die ook aan van die 'kansarme' gezinnen werden gegevenPaar weken later stonden er tientallen op marktplaats
Wat is en blijft het toch ook intens dom volk
Als je al iets zou willen faciliteren dan zou dat altijd in bruikleen moeten in combinatie met voorwaarden mbt prestatie en gedragquote:Op maandag 21 augustus 2017 11:56 schreef whY... het volgende:
[..]
Je zou daar bijna een soort eigendom van de overheid van moeten maken, zoals een paspoort, dat het niet doorverkoopbaar is.
Gewoon tezamen met het schoolboekensysteem, is niet waterdicht want je kan frauderen met diefstal/kwijt/schade. Anyway we wijken af van het topic.quote:Op maandag 21 augustus 2017 12:09 schreef Plompzakker het volgende:
[..]
Als je al iets zou willen faciliteren dan zou dat altijd in bruikleen moeten in combinatie met voorwaarden mbt prestatie en gedrag
De school kan toch ook een mailtje versturen? Bij voorkeur naar het mailadres van de ouders dan weten die of hun kroost wel of niet op school hoort te zitten en ze niet stiekem in het winkelcentrum gaan rondhangen.quote:Op maandag 21 augustus 2017 10:47 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Ja, is inderdaad zo.
Vroegah kregen we een rooster op papier, toen ik brugpieper was hadden we 10 IBM PC's in een lokaal en was internet nog iets waar niemand van gehoord had.
Tijden zijn anders.
Ook als er nu uitvaluren zijn, gaat dat via de Whatsapp groep. Kinderen die niet in die groep zitten rijden dus voor Jan met de korte achternaam naar school.
En het rooster staat in een blackboard-achtige omgeving.
Ja hoe moeten ze anders de toespraken van hun favoriete haatimam kijken op YouTube.quote:Op maandag 21 augustus 2017 10:37 schreef Pietverdriet het volgende:
Ja maar. Ja maar, ze hebben het noooooodig
En hoe bevalt je telefoon?quote:Op maandag 21 augustus 2017 12:28 schreef rosalinde93 het volgende:
Is toch een prima initiatief? Snap de zure reacties niet zo. Wel raar dat dit alleen in Den Haag gebeurd.
Vaak niet meer dan een paar tientjes inderdaad.quote:Op maandag 21 augustus 2017 14:14 schreef Sander166 het volgende:
Smartphones zijn tegenwoordig zeer goedkoop. Je hebt dan wel een budgetmodel, maar dat is genoeg om mee te appen, internetten en mailen.
Groep De Mos 11.486 stemmen?quote:Op maandag 21 augustus 2017 10:56 schreef zarGon het volgende:
[..]
PvdA?
PvdA is de derde partij in Den Haag:
[ afbeelding ]
En de coalitie in de gemeente bestaat uit 5 partijen: https://www.denhaag.nl/nl(...)tie-en-oppositie.htm.
Het is dus echt niet zo dat PvdA besluit om iets te gaan doen in hun eentje en dat ze dat dan ook alleen voor elkaar zullen krijgen.
Dit allemaal nog los van wie de initiatiefnemer is.
En:
[..]
De gemeente is niet de enige die het initiatief financieert.
De draai die je eraan geeft verder is echt te triest voor woorden.
[..]
Al die gezinnen zijn "akbar"-gezinnen... Zitten alleen allochtonen bij. Dit hele initiatief is alleen gericht op kinderen met een bepaalde afkomst...
Echt, hoe haal je het in je kop.
[ afbeelding ].
Als je met 14 nog naar de brugklas gaat heb je wel heel lang over de lagere school gedaan.quote:Op maandag 21 augustus 2017 15:56 schreef LXIV het volgende:
Een simpele telefoon met abbo kost nog iets van 20 euro per maand maximaal. Dat is voor een 14-jarige ook gemakkelijk te verdienen.
Op deze manier leert de PvdA deze kinderen al op jonge leeftijd dat ze vooral niks moeten ondernemen, dan komt de PvdA ze wel redden met gratis geld (of telefoons).
Zo kweekt de PvdA de verkeerde instelling aan. Iedereen kan 20 euro per maand verdienen, dat is nog niet één avondje vakkenvullen. Is dat nu zo'n ramp?
welke smartphone kun je daarmee betalen?quote:Op maandag 21 augustus 2017 10:38 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
wil je een smartphone? Neem een fucking krantenwijk
Dan wachten ze nog maar 2 jaar.quote:Op maandag 21 augustus 2017 16:00 schreef Leandra het volgende:
[..]
Als je met 14 nog naar de brugklas gaat heb je wel heel lang over de lagere school gedaan.
Allemaal denk ik. Een krantenwijk is al snel 60 euro per week.quote:Op maandag 21 augustus 2017 16:02 schreef Maanvis het volgende:
[..]
welke smartphone kun je daarmee betalen?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |