Ja, maar juist het gegeven dat ze tot geweld en intimidatie overgaan geeft blijk van hoe de prioriteiten daar liggen. Je kan het ook gewoon afkeuren door je niet bij hen aan te sluiten en je eigen 'We zijn niet bang'-dommigheid ten toon te stellen.quote:Op zaterdag 19 augustus 2017 15:01 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Dat gaat inderdaad veel te ver, maar je stelling dat ze hun prioriteiten verkeerd hebben liggen klopt niet. Je kunt prima - los van het geweld - tegen fascisme zijn, juist na deze aanslagen. Want demagogen grijpen dit maar al te graag aan om hun politieke agenda er doorheen te drukken.
Ja, maar weet er het fijne niet van. Lijkt er wel op dat hun manier van uiten voor anderen reden was om ze in een bepaalde groep te plaatsen.quote:Op zaterdag 19 augustus 2017 15:00 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Ah oke, dat had ik gemist toen ik het gisternacht zag. Dat heeft iets te maken met Iberiërs?
De Iberiërs leefden op het Iberisch Schiereiland en zijn waarschijnlijk een mengvolk van de plaatselijke oerbevolking en Noord-Afrikaanse immigranten. Van de 9e tot de 6e eeuw v.Chr. ontstaat in Oost-Spanje een Iberische cultuur. Deze bestond naast het koninkrijk Tartessos dat geheel Zuid-Spanje omvatte.
Ik geloof dat de meesten dat ook gewoon gedaan hebben.quote:Op zaterdag 19 augustus 2017 15:04 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Ja, maar juist het gegeven dat ze tot geweld en intimidatie overgaan geeft blijk van hoe de prioriteiten daar liggen. Je kan het ook gewoon afkeuren door je niet bij hen aan te sluiten en je eigen 'We zijn niet bang'-dommigheid ten toon te stellen.
Ja de meeste, behalve die waar ik het over had.quote:Op zaterdag 19 augustus 2017 15:06 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Ik geloof dat de meesten dat ook gewoon gedaan hebben.
Ik ga deze zo even lezen https://nl.wikipedia.org/wiki/Iberisch_Schiereilandquote:Op zaterdag 19 augustus 2017 15:05 schreef Halcon het volgende:
[..]
Ja, maar weet er het fijne niet van. Lijkt er wel op dat hun manier van uiten voor anderen reden was om ze in een bepaalde groep te plaatsen.
Die auto's zijn idd van rond 1990 op z'n vroegst.quote:Op zaterdag 19 augustus 2017 14:20 schreef nostra het volgende:
[..]
Moderne auto's hadden ze in Amsterdam begin jaren '70.
Dat snap ik ook niet. De meest angstige personen wonen in de kleinere dorpen, de mensen in de grote steden beseffen dat er een minieme kans op een aanslag, maar laten zich niet kisten. Kijk maar naar bijvoorbeeld Parijs, waar ruim 90% van de inwoners op Macron en niet op Le Pen stemden afgelopen jaar.quote:Op zaterdag 19 augustus 2017 12:25 schreef Geralt het volgende:
[..]
Angst zaaien denk ik.
Overigens blijf ik het vreemd vinden dat ze alleen grote plaatsen pakken. Dender een keer over de jaarlijkse braderie in schubbekutteveen zou ik denken. Dat je zelfs daar al niet meer veilig bent.
Maargoed, geen idee waarom men dat niet doet. Hopelijk breng ik ze niet op ideeën nu![]()
Ze zijn echt door alles en iedereen binnengevallen (inc NL) lees ik net. Maar ze leggen de focus op de islamitische invasie of zo? Ik zie nu btw dat het logo (dat cirkeltje met kruis) idd dezelfde is als van die grotere groep die ik ook had gezien.quote:Op zaterdag 19 augustus 2017 15:13 schreef Halcon het volgende:
Het ging overigens om een shirt met deze afbeelding: https://secura.e-sim.org/article.html?id=6692
Die baan aan de linkerkant van de foto is nog steeds te gebruiken door auto'squote:Op zaterdag 19 augustus 2017 14:36 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Lijkt erop alsof auto's er niet meer kunnen komen. Twee bus/trambanen en bredere fietspaden. Of zie ik dat verkeerd?
En anders drink je effe een koppie thee met ze. Dat werkt al jaaaaaren....niet.quote:Op zaterdag 19 augustus 2017 13:39 schreef remlof het volgende:
[..]
Ik denk dat ze helemaal geen flikker kunnen bereiken en op een gegeven moment zal het dus vanzelf wel ophouden.
De politici weten ook wel dat de bedreigingen gemeend zijn en hebben zichzelf wel goed beveiligd. Wat de rest van de bedreigden die niet in Den Haag wonen overkomt boeit de politici niet. En dat noemt zich volksvertegenwoordiger.quote:Op zaterdag 19 augustus 2017 14:28 schreef Braindead2000 het volgende:
"Er is helemaal niks aan de hand. Beschermingsmaatregelen zijn onnodig en nutteloos." Wat ik dan weer wel vreemd is dat waar je vroeger nog regelmatig politici op fietsen naar hun werk zag gaan, reizen ze nu met auto's en hebben ze bodyguards en als er een of andere Top in Den Haag is dan wordt de halve stad beveiligd door militairen. Heel vreemd.
Onjuist; die benadering blijkt juist effectiever dan een repressieve aanpak.quote:Op zaterdag 19 augustus 2017 18:37 schreef ietjefietje het volgende:
[..]
En anders drink je effe een koppie thee met ze. Dat werkt al jaaaaaren....niet.
Verschillen overbruggen, blijven praten, contact blijven maken.quote:Op zaterdag 19 augustus 2017 21:01 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Onjuist; die benadering blijkt juist effectiever dan een repressieve aanpak.
Dat je blij bent dat je kleuren niet geheel ziet. Uit wat voor rare tijd kwamen wij? Ook met vrij slechte muziek.quote:Op zaterdag 19 augustus 2017 14:39 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Ja precies. Vooral die kleurige jaren 90 kledij. Dat hoort bij een vaag verleden van m'n ouders idd.
Zonder angst zou IS bijzonder irrelevant worden, Al-Qaida ging na verloop ineens "intellectueel" doen en discussiëren wat volgens de organisatie ethisch en onethisch was en IS liep ze voorbij door de handen in de modder te steken. Een Al-Qaida zal een clear target uitzoeken zoals met Charlie Hepdo het geval was. Al-Qaida is niet zo willekeurig zoals IS, dat maar wat rondroept en er is altijd iemand die weinig doel in z'n leven heeft en het wel wil doen. Puur om de naam IS hoog te houden, vooral nu ze het kalifaat toch wel redelijk kwijt zijn. En die lichtelijke intensivering van aanslagen waren ook wel te verwachten met het verliezen van het kalifaat, ik heb dat een jaar geleden al een paar keer hier neergepend. Daar zat overigens weinig voorspellen bij want het laat zich met aankondigingen en hoe het verloopt wel redelijk raden.quote:Op zaterdag 19 augustus 2017 12:25 schreef BrandX het volgende:
[..]
Angst creëren toch? Waarom ze dat precies willen blijft mij onduidelijk en onbegrijpelijk, omdat ze met hun vage aanslagen ook hun 'mede' gelovigen met evenveel gemak doden.
Staat daar altijd vast, ik heb verder geen idee waar die vrachtwagen vandaan moet komen, en lopen continue agenten of de stille, plus het damrak is tig keer meer overzichtelijk dan een kilometerslange Ramblas of een boulevard zoals die in Nice, bovendien heb je geen idee wat voor maatregelen er al zijn genomen dus wat dat betreft.quote:Op zaterdag 19 augustus 2017 12:13 schreef Nikonlover het volgende:
Op het Damrak kan je met een vrachtwagen 100en slachtoffers maken. Zo'n enorme stroom mensen moet beschermd worden. Wat is er mis met hier en daar een betonblok?
[..]
Waarom Beiroetblokken? Wat is er mis met Amsterdammertjes?quote:Op zondag 20 augustus 2017 08:10 schreef Pietverdriet het volgende:
Stel je zet overal Beiroetblokken neer, heb je meer slachtoffers door de eerste de beste brand omdat de Brandweer er niet bij kan
Ze kunnen ook zomaar op een station of winkelstraat in een middelgrote plaats opduiken. Ergens waar het niet verwacht wordt, en waar de bewaking wat minder op scherp staat dan op de Dam en Utrecht Centraal, maar waar alsnog ruimschoots genoeg mensen lopen om te kunnen raken.quote:Op zondag 20 augustus 2017 07:25 schreef DeParo het volgende:
En als het Damrak zo Goed wordt beschermd zoeken ze wel een ander plekje uit ergens in het land.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |