Ruttequote:Premier Rutte benadrukt dat in Nederland duizenden en duizenden veiligheidsmensen bij defensie en de politie bezig zijn om Nederland veilig te houden. "Het beste antwoord dat wij met z'n allen hier kunnen geven op dit soort schoften, is ons leven blijven leven, in de wetenschap dat zij die daarvoor opgeleid zijn, die deskundig zijn, er alles aan doen om ons veilig te houden."
Blijft natuurlijk lastig. Je kan mensen nou eenmaal niet veroordelen voor slechts de wens een aanslag te willen gaan plegen. Dan krijg je een enge gedachtenpolitie.quote:Op vrijdag 18 augustus 2017 13:15 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Het is niet terecht om altijd de schuld bij politici te leggen. In dit geval wilden het OM, Aboutaleb en lokale politici hem voor lange achter slot en grendel krijgen, maar beslisten de rechter tot tweemaal toe iets anders.
Het roept ook wel nare associaties op, maar dan moet je toch naar de mogelijkheden van psychiatrische zorg gaan kijken. Maar ook daar zijn de eisen in Nederland best streng.quote:Op vrijdag 18 augustus 2017 13:26 schreef Igen het volgende:
[..]
Blijft natuurlijk lastig. Je kan mensen nou eenmaal niet veroordelen voor slechts de wens een aanslag te willen gaan plegen. Dan krijg je een enge gedachtenpolitie.
Rutte lult net zo slap uit zn nek als de rest van de Europese leiders. Hij weet dondersgoed dat er een dag komt waarbij ook wij de dans niet ontspringen.quote:
Maar moet je eens een cartoon maken over Mohammed, dan staat de gehele islamitische wereld op de achterste poten en gaan ze met honderdduizenden de straat op.quote:Op vrijdag 18 augustus 2017 12:48 schreef JannekeC5 het volgende:
[..]
Gastland is het key woord hier: Ze zouden daar niet meer naar terug moeten kunnen gaan, ze hebben daar in Syrië misdaden gepleegd.
Wat mij ook opvalt is dat er steun wordt betuigt wereldwijd, echter van een SA of Qatar om maar wat te noemen hoor je niets, ook van de islamitische inwoners in de EU hoor je weinig negatieve geluiden tegen de IS..., sympathiseren zij met de IS: Indien ja dan moeten ze wat mij betreft worden uitgezet nadat het paspoort van het gastland is ingenomen.
De huidige vorm van de islam is een symptoom, de linkse politieke correcte samenleving is het probleem.quote:
Kan zeggen wat je wilt maar tot nu toe hebben wij hier nog geen IS aanslag gehad, terwijl de landen om ons heen er toch flink van langs krijgen.quote:Op vrijdag 18 augustus 2017 13:32 schreef Geralt het volgende:
[..]
Rutte lult net zo slap uit zn nek als de rest van de Europese leiders. Hij weet dondersgoed dat er een dag komt waarbij ook wij de dans niet ontspringen.
Van wat?quote:Op vrijdag 18 augustus 2017 13:37 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
De huidige vorm van de islam is een symptoom
Ja, wat daar de reden voor is. Wordt wel druk opgebouwd. Ben benieuwd hoe men gaat reageren mocht er een aanslag komen in NL. Gaat het dak er, plastisch gezegd, wel vanaf wrs.quote:Op vrijdag 18 augustus 2017 13:37 schreef YazooW het volgende:
[..]
Kan zeggen wat je wilt maar tot nu toe hebben wij hier nog geen IS aanslag gehad, terwijl de landen om ons heen er toch flink van langs krijgen.
Die blonde gek wilde het drama in Spanje gebruiken/misbruiken om weer zijn domme populistische gelul te laten horen. Goed dat de andere partijen er niet in mee zijn gegaan.quote:’Wel praten over eieren, niet over terreur’
DEN HAAG - Een Kamermeerderheid wil voorlopig nog niet over de aanslag in Barcelona debatteren. De politici wijzen het plan van PVV-leider Wilders af, die wil zo snel mogelijk over de terreurdaad discussiëren.
VVD, CDA, D66, CU, PvdD en 50Plus vragen eerst een brief van het kabinet waarin onder meer de mogelijke gevolgen en risico’s voor Nederland uiteen worden gezet. Als die brief er is, willen de partijen bekijken of een debat zinvol is en of het nodig is om er in recestijd over te discussiëren.
Wilders reageert fel op de voorlopige afwijzing van zijn voorstel. „Het is slappe, bange hap allemaal. Wel debatteren over eieren volgende week en niet over een terreuraanslag met Nederlandse gewonden. Man, man, man...”
http://www.telegraaf.nl/b(...)t__Barcelona___.html
Van de linkse politieke correctheid. Teveel vrijheid wordt gegeven aan de islam waardoor er steeds meer mensen radicaliseren. De invloed van de islam in de samenleving dient ingeperkt te worden zodat de islam op het niveau van het huidige christendom komt te staan in Nederland. Wel aanwezig voor degene die er interesse in hebben, maar val er de rest niet mee lastig aub.quote:
Welke linkse politieke correctheid?quote:Op vrijdag 18 augustus 2017 13:47 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
Van de linkse politieke correctheid.
Noem eens een aantal maatregelen die je graag ziet? En dan niet van die linkse politiek correcte?quote:Op vrijdag 18 augustus 2017 13:47 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
[..]
Van de linkse politieke correctheid. Teveel vrijheid wordt gegeven aan de islam waardoor er steeds meer mensen radicaliseren. De invloed van de islam in de samenleving dient ingeperkt te worden zodat de islam op het niveau van het huidige christendom komt te staan in Nederland. Wel aanwezig voor degene die er interesse in hebben, maar val er de rest niet mee lastig aub.
Het probleem daarmee is dat je niet of het christendom of de islam kan aanpakken. Je moet ze, als je consistent wil blijven, allebei hetzelfde behandelen. Helaas zullen daarom christelijke partijen (quote:Op vrijdag 18 augustus 2017 13:47 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
[..]
Van de linkse politieke correctheid. Teveel vrijheid wordt gegeven aan de islam waardoor er steeds meer mensen radicaliseren. De invloed van de islam in de samenleving dient ingeperkt te worden zodat de islam op het niveau van het huidige christendom komt te staan in Nederland. Wel aanwezig voor degene die er interesse in hebben, maar val er de rest niet mee lastig aub.
Nogmaals, geen idee onder welke steen jij hebt geleefd, maar ik heb de afgelopen jaren tal van artikelen gelezen waarin uit de doeken wordt gedaan waar de radicale islam voor staat en waar hun haat vandaan komt. En ook de islam krijgt er geregeld van langs, al wordt vaak niet de religie als geheel in het verdomhoekje geplaatst (behalve door media zoals Geenstijl, DDS, TPO, Telegraaf, Elsevier, etc).quote:Op vrijdag 18 augustus 2017 12:44 schreef truthortruth het volgende:
[..]
De problematiek wordt wel anders geduid. Bij moslim extremisme kijkt men vooral naar het geweld, niet naar de intolerantie, die inherent in de islam zit. Men probeert vooral bij polarisatie die de islam veroorzaakt weg te blijven. Daarentegen bij andere wat mij betreft zieke ideologieën zoals kkk, nazis, wit nationalisme etc etc focust men op de complete ideologie (en terecht), niet alleen op de extreme uittingen.
Wat was zijn voorstel voor de debatstelling?quote:Op vrijdag 18 augustus 2017 13:41 schreef YazooW het volgende:
[..]
Die blonde gek wilde het drama in Spanje gebruiken/misbruiken om weer zijn domme populistische gelul te laten horen. Goed dat de andere partijen er niet in mee zijn gegaan.
Om met je mee te gaan in je links/rechts-frame.. Aan de linker kant van de media heeft men anders altijd weinig morele bezwaren gehad om het christendom als geheel in het verdomhoekje te plaatsen.quote:Op vrijdag 18 augustus 2017 13:58 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Nogmaals, geen idee onder welke steen jij hebt geleefd, maar ik heb de afgelopen jaren tal van artikelen gelezen waarin uit de doeken wordt gedaan waar de radicale islam voor staat en waar hun haat vandaan komt. En ook de islam krijgt er geregeld van langs, al wordt vaak niet de religie als geheel in het verdomhoekje geplaatst (behalve door media zoals Geenstijl, DDS, TPO, Telegraaf, Elsevier, etc).
doe eens een voorbeeld van dat eerste, ben wel benieuwd hoe die linksen dat dan doen...quote:Op vrijdag 18 augustus 2017 14:00 schreef Perrin het volgende:
[..]
Om met je mee te gaan in je links/rechts-frame.. Aan de linker kant van de media heeft men anders altijd weinig morele bezwaren gehad om het christendom als geheel in het verdomhoekje te plaatsen.
En terecht wat mij betreft, religie is de bron van veel leed in deze wereld.
Waarom die zijden handschoentjes wat betreft de islam?
nou ja je bedoelt meer dat voetbal als geheel dus eigenlijk verbannen moet worden, niet je kleine clubjequote:Op vrijdag 18 augustus 2017 14:04 schreef trein2000 het volgende:
Ik ben voetbalfan, een normale nette voetbalfan. Zo eentje die vertrekt als de politie dat zegt. Net als 90% van mijn mede-supporters.
Maar toch, als ik naar een uitwedstrijd ga word ik als vee behandeld. En ik snap het, want die overige 10% schopt alleen maar ellende.
Of neem dan de fanatieke kern van mijn cluppie (vak-P), ook daar is nu grote consternatie. Verregaande maatregelen, home dicht. Twee jaar drooggelegd omdat een klein groepje zich niet kan gedragen. Maar ik snap het. Het is nodig om de orde en veiligheid te bewaren.
Pas nu dit concept ook eens toe op de islam, er is daar gewoon een klein groepje die alleen maar uit is op rotzooi trappen. Dus vervang mijn voetbal termen eens door islam en moslim. Oh wacht Discriminatie...
Dat is wat er mis is in Nederland.
Die frame is niet van mij afkomstig, beste jongen. Ik houd daar helemaal niet van.quote:Op vrijdag 18 augustus 2017 14:00 schreef Perrin het volgende:
[..]
Om met je mee te gaan in je links/rechts-frame.. Aan de linker kant van de media heeft men anders altijd weinig morele bezwaren gehad om het christendom als geheel in het verdomhoekje te plaatsen.
Nee, er moeten beperkende maatregelen worden opgelegd aan het collectief om een klein deel daarvan in toom te houden.quote:Op vrijdag 18 augustus 2017 14:07 schreef Re het volgende:
[..]
nou ja je bedoelt meer dat voetbal als geheel dus eigenlijk verbannen moet worden, niet je kleine clubje
Christendom wordt al decennia collectief belachelijk gemaakt door onze culturele elite. Dat kan je niet ontgaan zijn.quote:Op vrijdag 18 augustus 2017 14:04 schreef Re het volgende:
[..]
doe eens een voorbeeld van dat eerste, ben wel benieuwd hoe die linksen dat dan doen...
Maar dat bedoel ik dus, niet as geheel. Ik heb het al eerder gezegd, kijk naar een manifest van de kkk en dan zie je ook zogenaamd mooie dingen als broederschap en voor elkaar zorgen etc etc. Echter daar wijzen we terecht ook het geheel af. Er zijn ook gematigde witte nationalisten, die zeggen we willen die andere rassen niet dood, maar we willen een scheiding. Maar ook daar wijzen we het geheel af, en opnieuw terecht. Maar als het dan over de islam gaat, dan gaat we ineens selectief er naar kijken, in mijn ogen dus onterecht en hypocriet.quote:Op vrijdag 18 augustus 2017 13:58 schreef KoosVogels het volgende:
Nogmaals, geen idee onder welke steen jij hebt geleefd, maar ik heb de afgelopen jaren tal van artikelen gelezen waarin uit de doeken wordt gedaan waar de radicale islam voor staat en waar hun haat vandaan komt. En ook de islam krijgt er geregeld van langs, al wordt vaak niet de religie als geheel in het verdomhoekje geplaatst (behalve door media zoals Geenstijl, DDS, TPO, Telegraaf, Elsevier, etc).
ja dus alle supporters weren/in de ban doen, anders loopt je analogie verkeerdquote:Op vrijdag 18 augustus 2017 14:08 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Nee, er moeten beperkende maatregelen worden opgelegd aan het collectief om een klein deel daarvan in toom te houden.
Ik vind dat niet onterecht. Daarin verschillen van mening. Ik heb dus geen moeite met de toon in de media.quote:Op vrijdag 18 augustus 2017 14:09 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Maar dat bedoel ik dus, niet as geheel. Ik heb het al eerder gezegd, kijk naar een manifest van de kkk en dan zie je ook zogenaamd mooie dingen als broederschap en voor elkaar zorgen etc etc. Echter daar wijzen we terecht ook het geheel af. Er zijn ook gematigde witte nationalisten, die zeggen we willen die andere rassen niet dood, maar we willen een scheiding. Maar ook daar wijzen we het geheel af, en opnieuw terecht. Maar als het dan over de islam gaat, dan gaat we ineens selectief er naar kijken, in mijn ogen dus onterecht en hypocriet.
Komt omdat hier de families van Jihad kopstukken 'veilig' wonen. Zij willen niet de eigen familie in gevaar brengen. Vandaar dat in Nederland relatief veel haat sjeiks of fundraisers van Hezbollah e.d. gespot worden. De families wonen hier.quote:Op vrijdag 18 augustus 2017 13:37 schreef YazooW het volgende:
[..]
Kan zeggen wat je wilt maar tot nu toe hebben wij hier nog geen IS aanslag gehad, terwijl de landen om ons heen er toch flink van langs krijgen.
Het christendom heeft m.i. twee aangename aspecten:quote:Op vrijdag 18 augustus 2017 14:00 schreef Perrin het volgende:
[..]
het lijkt er meer op dat je jezelf van argumentatie wil voorzien om te geloven wat je wil geloven... opstapje ter rechtvaardiging van een groter doelquote:Op vrijdag 18 augustus 2017 14:08 schreef Perrin het volgende:
[..]
Christendom wordt al decennia collectief belachelijk gemaakt door onze culturele elite. Dat kan je niet ontgaan zijn.
Geheel terecht trouwens hoor.
Maar als het dan ineens in plaats van over het christendom over de islam gaat, dan zijn diezelfde lui ineens muisstil en is plots nuance en respect op zijn plaats, of minstens een angstig zwijgen..
Nee, er zijn geen artikeltjes te vinden van de Volkskrant uit de jaren 60 waarboven met chocoladeletters stond: het christendom is kut.quote:Op vrijdag 18 augustus 2017 14:07 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Die frame is niet van mij afkomstig, beste jongen. Ik houd daar helemaal niet van.
En toon mij een artikel waarin het christendom als geheel in het verdomhoekje wordt geduwd. Ik weet dat wij ons altijd heel coulant opstellen richting de christenen (en terecht).
Maar waarom vind je dat dan niet onterecht bij de ene idealogie en bij de andere wel?quote:Op vrijdag 18 augustus 2017 14:10 schreef KoosVogels het volgende:
Ik vind dat niet onterecht. Daarin verschillen van mening. Ik heb dus geen moeite met de toon in de media.
En als je wilt dat de islam als geheel wordt afgefakkeld, dan zijn er genoeg nieuwssites en blogs die jou op je wenken bedienen.
Ik wil de islam niet verbannen, maar wel meer mogelijkheden om in te grijpen als het misgaat of dreigt te gaan.quote:Op vrijdag 18 augustus 2017 14:10 schreef Re het volgende:
[..]
ja dus alle supporters weren/in de ban doen, anders loopt je analogie verkeerd
Ze zijn een stuk veiliger om op de hak te nemen of te beledigen idd.quote:Op vrijdag 18 augustus 2017 14:11 schreef Igen het volgende:
[..]
Het christendom heeft m.i. twee aangename aspecten:
1. Het erkent de scheiding tussen kerk en staat
2. Het roept op om andersdenkenden te overtuigen, ipv. hen de hersens in te slaan.
Strenggelovige christenen zijn zoals de Flanders in The Simpsons: irritant, maar geen echte bedreiging.
Omdat ik van mening van dat een IS een extreme uitwas is van de islam. Derhalve vind ik het niet terecht om alle moslims gelijk te stellen met die gestoorde zielen.quote:Op vrijdag 18 augustus 2017 14:13 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Maar waarom vind je dat dan niet onterecht bij de ene idealogie en bij de andere wel?
Juistem. Ik ben er helemaal voor om het Salafisme tegen te werken. Wellicht kan dat niet via wetten omdat dat tegen de grondwet ingaat, maar wel degelijk via acties en instellingen. Maar een gemiddelde Aleviet met een undercover auto volgen slaat natuurlijk helemaal nergens op. Die heeft niks met extremistische soennieten te maken, beter nog, die moet daar banger voor zijn dan wij.quote:Op vrijdag 18 augustus 2017 14:10 schreef Re het volgende:
[..]
ja dus alle supporters weren/in de ban doen, anders loopt je analogie verkeerd
iedereen moet zijn rugzak achterlaten tegenwoordig, scholier of niet, gebruik dan het samenscholingsverbod in winkels van scholieren mocht je een punt willen maken met een analogiequote:Op vrijdag 18 augustus 2017 14:14 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ik wil de islam niet verbannen, maar wel meer mogelijkheden om in te grijpen als het misgaat of dreigt te gaan.
Wil je nog een voorbeeld?
Ik ben scholier, zo eentje die nog nooit iets gejat heeft en dat ook absoluut niet van plan is. Als ik naar de supermarkt ga uit school om even boodschappen te halen omdat mijn moeder iets is vergeten oid. Moet ik toch mijn rugzak achterlaten bij de servicebalie. Vind ik dat vervelend? Ja! Snap ik het? Ja! Anders lopen de kosten voor de winkelier te hoog op omdat scholieren nu eenmaal verhoudingsgewijs veel jatten.
Wederom vervang scholier door moslim. Zo zou het moeten zijn. En kom nu niet aan met verbannen want dat zeg ik nergens.
Gaat niet lukken. Moet je artikel 23 schrappen uit de grondwet. Is geen meerderheid voor.quote:Op vrijdag 18 augustus 2017 14:16 schreef Strani het volgende:
Om te beginnen denk ik dat we de religieuze aspecten van scholen moeten verwijderen. Dus geen Islamitische scholen en ook geen 'school met de bijbel' (waar ik zelf overigens ook op heb gezeten, als niet-Christen). De scholen hoeven niet dicht maar het zou verboden moeten worden om les te geven op religieuze basis. Scholen moeten een plek van onderwijs en wetenschap zijn, niet een plek van indoctrinatie en sprookjes.
Wij hebben hier 100 jaar christelijk onderwijs gehad en dat heeft nooit tot één terreuraanslag geleidt.quote:Op vrijdag 18 augustus 2017 14:16 schreef Strani het volgende:
Om te beginnen denk ik dat we de religieuze aspecten van scholen moeten verwijderen. Dus geen Islamitische scholen en ook geen 'school met de bijbel' (waar ik zelf overigens ook op heb gezeten, als niet-Christen). De scholen hoeven niet dicht maar het zou verboden moeten worden om les te geven op religieuze basis. Scholen moeten een plek van onderwijs en wetenschap zijn, niet een plek van indoctrinatie en sprookjes.
Helemaal mee eens. Wat ik zelf (ook als niet-christen) heel waardevol vond aan mijn christelijke school. Was dat we wel een brede kennismaking kregen met alle geloven. Daar pleit ik dan ook voor op álle scholen.quote:Op vrijdag 18 augustus 2017 14:16 schreef Strani het volgende:
100 jaar christelijk onderwijs en dan geleidt met dt ipv geleid.quote:Op vrijdag 18 augustus 2017 14:18 schreef LXIV het volgende:
[..]
Wij hebben hier 100 jaar christelijk onderwijs gehad en dat heeft nooit tot één terreuraanslag geleidt.
Gevalletjes eerwraak, verwarde personen, meer dan genoeg.quote:Op vrijdag 18 augustus 2017 14:20 schreef Twentsche_Ros het volgende:
[..]
100 jaar christelijk onderwijs en dan geleidt met dt ipv geleid.
Maar goed: Je vergeet de moord op Els Borst door een Christenfundamentalist.
En hoeveel islamgerelateerde moorden zijn er in NL geweest na de moord op Theo van Gogh.
Sorry hoor, maar dit is wel erg selectief kijken. En tevens een gebrek aan kennis over waar een ideologie als de islam vandaan komt, waar het op is gebaseerd. In het islam handvest de koran staat minstens zoveel haat als dat van in de kkk en andere idiote groepen.quote:Op vrijdag 18 augustus 2017 14:15 schreef KoosVogels het volgende:
Omdat ik van mening van dat een IS een extreme uitwas is van de islam. Derhalve vind ik het niet terecht om alle moslims gelijk te stellen met die gestoorde zielen.
KKK'ers of nazi's zijn geen uitwas. Hun hele ideologie is gestoeld op haat jegens andere groepen.
Ik denk dat het júíst belangrijk is dat jongeren bijv. op school leren over de Islam, ipv. dat jihadistische ronselaars gaan uitleggen wat de Islam inhoudt.quote:Op vrijdag 18 augustus 2017 14:16 schreef Strani het volgende:
Lid 3 wellicht. Wie weet wat de toekomst brengt.quote:Op vrijdag 18 augustus 2017 14:18 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Gaat niet lukken. Moet je artikel 23 schrappen uit de grondwet. Is geen meerderheid voor.
Nee. Wel een hele hoop misere voor mensen die onder de Christelijke regels moesten opgroeien en dat helemaal niet wilden.quote:Op vrijdag 18 augustus 2017 14:18 schreef LXIV het volgende:
[..]
Wij hebben hier 100 jaar christelijk onderwijs gehad en dat heeft nooit tot één terreuraanslag geleidt.
Hier in het dorp niet. Maar dan lees jij lekker samenscholingsverbod als je dat prettiger vindt. Het gaat om de inhoud van het argument.quote:Op vrijdag 18 augustus 2017 14:17 schreef Re het volgende:
[..]
iedereen moet zijn rugzak achterlaten tegenwoordig, scholier of niet, gebruik dan het samenscholingsverbod in winkels van scholieren mocht je een punt willen maken met een analogie
Zoals ik al eerder zei, dat er beperkende maatregelen moeten worden opgelegd aan het collectief teneinde een klein onderdeel daarvan in toom te houden. Omdat dat soms nu eenmaal de enige manier is.quote:maar welke vertaalslag zou je dan willen met je voetbalsupporter/scholieren analogie naar islam...
Enige mogelijkheid is de financiering dwarsbomen. Vaak komt die uit het buitenland. Maar dat zal implicaties hebben voor artikel 6 en 1 van de GW.quote:Op vrijdag 18 augustus 2017 14:16 schreef speknek het volgende:
[..]
Juistem. Ik ben er helemaal voor om het Salafisme tegen te werken. Wellicht kan dat niet via wetten omdat dat tegen de grondwet ingaat, maar wel degelijk via acties en instellingen. Maar een gemiddelde Aleviet met een undercover auto volgen slaat natuurlijk helemaal nergens op. Die heeft niks met extremistische soennieten te maken, beter nog, die moet daar banger voor zijn dan wij.
zoveel islamitische terreur is hier nou ook weer niet geweest, en kijk eens naar N. Ierland dat was toch behoorlijk religieus getint... of bijvoorbeeld het verkapte religieuze geweld tegen homo'squote:Op vrijdag 18 augustus 2017 14:18 schreef LXIV het volgende:
[..]
Het gaat (lijkt me) om de gelovige grondslag van die scholen. Niet of religie daar wel of niet besproken wordt.quote:Op vrijdag 18 augustus 2017 14:22 schreef Igen het volgende:
[..]
Ik denk dat het júíst belangrijk is dat jongeren bijv. op school leren over de Islam, ipv. dat jihadistische ronselaars gaan uitleggen wat de Islam inhoudt.
Eens. En met 'religie' als vak is op zich niets mis maar het moet dan inderdaad over alle religies zijn en moet deel uitmaken van een ander vaak, zoals cultuurwetenschappen.quote:Op vrijdag 18 augustus 2017 14:20 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Helemaal mee eens. Wat ik zelf (ook als niet-christen) heel waardevol vond aan mijn christelijke school. Was dat we wel een brede kennismaking kregen met alle geloven. Daar pleit ik dan ook voor op álle scholen.
En wat mij betreft weren we ook het geloof uit de overheid. Ik hoef geen kruisje te zien achter de balie van het gemeentehuis en ook geen hoofddoek.
Geloven doe je thuis of bij religeuze instellingen. Niet in het openbaar. Dat zou volgensmij de insteek moeten zijn.
De doorsnee moslim koestert geen intense haat jegens anderen en doet gewoon zijn of haar ding. Het feit dat de koran intolerante en hatelijke passages bevat, verandert daar niets aan.quote:Op vrijdag 18 augustus 2017 14:22 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Sorry hoor, maar dit is wel erg selectief kijken. En tevens een gebrek aan kennis over waar een ideologie als de islam vandaan komt, waar het op is gebaseerd. In het islam handvest de koran staat minstens zoveel haat als dat van in de kkk en andere idiote groepen.
Dat niet alle mensen dat op die wijze uitleggen telt ook voor al die haat groepen.
welke beperkende maatregelen? wees eens wat duidelijker, wat is je end-game hier?quote:Op vrijdag 18 augustus 2017 14:23 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Hier in het dorp niet. Maar dan lees jij lekker samenscholingsverbod als je dat prettiger vindt. Het gaat om de inhoud van het argument.
[..]
Zoals ik al eerder zei, dat er beperkende maatregelen moeten worden opgelegd aan het collectief teneinde een klein onderdeel daarvan in toom te houden. Omdat dat soms nu eenmaal de enige manier is.
Wel als cultureel vak ja, maar niet als zijnde een onderwijsfilosofie.quote:Op vrijdag 18 augustus 2017 14:22 schreef Igen het volgende:
[..]
Ik denk dat het júíst belangrijk is dat jongeren bijv. op school leren over de Islam, ipv. dat jihadistische ronselaars gaan uitleggen wat de Islam inhoudt.
Er is ook misere geweest voor mensen die in een socialistisch gezin opgroeiden en dat helemaal neit wilden.quote:Op vrijdag 18 augustus 2017 14:23 schreef Strani het volgende:
[..]
Nee. Wel een hele hoop misere voor mensen die onder de Christelijke regels moesten opgroeien en dat helemaal niet wilden.
Ik noem de islam niet eens. één keer.quote:Op vrijdag 18 augustus 2017 14:24 schreef Re het volgende:
[..]
zoveel islamitische terreur is hier nou ook weer niet geweest, en kijk eens naar N. Ierland dat was toch behoorlijk religieus getint... of bijvoorbeeld het verkapte religieuze geweld tegen homo's
Alles openbaar onderwijs maken en dan met eerbiediging van ieders religie:quote:Op vrijdag 18 augustus 2017 14:23 schreef Strani het volgende:
[..]
Lid 3 wellicht. Wie weet wat de toekomst brengt.
Ik vind het best, echter ik denk dat onze christenen het daar niet mee eens zijn.quote:3.
Het openbaar onderwijs wordt, met eerbiediging van ieders godsdienst of levensovertuiging, bij de wet geregeld.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |