nu.nlquote:Veilig Verkeer Nederland wil af van herenfiets om veiligheid
Veilig Verkeer Nederland (VVN) ziet graag dat het aantal herenfietsen in Nederland vermindert. De fiets met zijn hoge stang is volgens de organisatie gevaarlijk voor het verkeer.
De fiets is onveiliger dan een fiets met een lage instap. Uit onderzoek blijkt dat het hoofd bij een valpartij van een hoge-stang-fiets eerder de grond raakt dan schouder of heup, omdat de fietser meer voorovergebogen zit.
Ook is het (plotseling) afstappen lastiger. Vooral oudere mensen, die lichamelijk wat minder flexibel zijn, kunnen daarom vallen. "Deze valpartijen hebben vaak een meer ernstige afloop", aldus VVN.
Als het aan jongerenorganisatie TeamAlert en VVN ligt gebruiken ook vaders met jonge kinderen en senioren een fiets zonder stang. De organisaties vinden het hele idee van de herenfiets bovendien achterhaald.
"Het idee van zulke fietsen stamt uit de negentiende eeuw, toen deze constructies nog nodig waren om ervoor te zorgen dat de fiets wel stevig genoeg was", zegt een woordvoerder van TeamAlert. "Inmiddels zijn damesfietsen haast net zo stabiel als herenfietsen, ondanks dat ze op een andere manier gebouwd zijn".
Dit...quote:
+1quote:
Dan kopen die toch een ander model fiets, het is niet verplicht om een herenfiets te kopen...quote:Op woensdag 16 augustus 2017 10:22 schreef Yasmin23 het volgende:
Ik vind het niet zo vreemd eigenlijk? Tenminste voor oudere mensen.
Als ik bv kijk naar mijn vader, die is nu 70. Die fietst nog een op een herenfiets. Denk niet dat het in zijn hoofd opkomt om een damesfiets te kopenquote:Op woensdag 16 augustus 2017 10:26 schreef Karstman het volgende:
[..]
Dan kopen die toch een ander model fiets, het is niet verplicht om een herenfiets te kopen...
Ik stel het stuur en zadel altijd zo af dat ik lekker zit... Dus ik zit op elke fiets net zover voorovergebogen...quote:De fiets is onveiliger dan een fiets met een lage instap. Uit onderzoek blijkt dat het hoofd bij een valpartij van een hoge-stang-fiets eerder de grond raakt dan schouder of heup, omdat de fietser meer voorovergebogen zit.
Haast... Dus niet helemaal.quote:"Het idee van zulke fietsen stamt uit de negentiende eeuw, toen deze constructies nog nodig waren om ervoor te zorgen dat de fiets wel stevig genoeg was", zegt een woordvoerder van TeamAlert. "Inmiddels zijn damesfietsen haast net zo stabiel als herenfietsen, ondanks dat ze op een andere manier gebouwd zijn".
quote:
En om zo'n model een beetje stabiel te krijgen moet ook het frame flink verzwaard worden, wat de sportiviteit van de fiets niet ten goede komt.quote:Op woensdag 16 augustus 2017 10:34 schreef AchJa het volgende:
[..]
Ik stel het stuur en zadel altijd zo af dat ik lekker zit... Dus ik zit op elke fiets net zover voorovergebogen...
[..]
Haast... Dus niet helemaal.
Net even verschillende modellen bekeken van Gazelle, de heren- en damesuitvoeringen van ieder model wegen evenveel. Zwaarder frame is dus dom gelul.quote:Op woensdag 16 augustus 2017 10:58 schreef lyolyrc het volgende:
[..]
En om zo'n model een beetje stabiel te krijgen moet ook het frame flink verzwaard worden, wat de sportiviteit van de fiets niet ten goede komt.
Damesfietsen zijn over het algemeen veel meer zwabber fietsen, dat merk je al als je de fiets aan stuur heen en weer gaat schudden.quote:Op woensdag 16 augustus 2017 11:03 schreef nogeenoudebekende het volgende:
Net even verschillende modellen bekeken van Gazelle, de heren- en damesuitvoeringen van ieder model wegen evenveel. Zwaarder frame is dus dom gelul.
Genderneutrale fietsen hebben de stang ergens halverwege?quote:Op woensdag 16 augustus 2017 10:14 schreef AchJa het volgende:
[..]
nu.nl
Man, man, man... Gaan we nu ook al met een kulsmoes over naar genderneutrale fietsen?
Ik merk er echt niets van eerlijk gezegd. Maar goed, ik kan natuurlijk beter luisteren naar de expertise van mensen die nooit op een damesfiets fietsen.quote:Op woensdag 16 augustus 2017 11:09 schreef AchJa het volgende:
[..]
Damesfietsen zijn over het algemeen veel meer zwabber fietsen, dat merk je al als je de fiets aan stuur heen en weer gaat schudden.
Het is niet voor niets dat bv dames racefietsen ook gewoon zo'n stang hebben, het komt de framestijfheid gewoon ten goede...quote:Op woensdag 16 augustus 2017 11:10 schreef nogeenoudebekende het volgende:
Ik merk er echt niets van eerlijk gezegd. Maar goed, ik kan natuurlijk beter luisteren naar de expertise van mensen die nooit op een damesfiets fietsen.
Dit dus.quote:Op woensdag 16 augustus 2017 11:10 schreef Eenskijken het volgende:
' De organisaties vinden het hele idee van de herenfiets bovendien achterhaald.'
dit is de echte reden dus.
man, flikker op met je genderneutrale fietsen. Ik moet echt weg uit dit betuttelende kutland
Iemand een linkje naar het onderzoek?quote:De fiets is onveiliger dan een fiets met een lage instap. Uit onderzoek blijkt dat het hoofd bij een valpartij van een hoge-stang-fiets eerder de grond raakt dan schouder of heup, omdat de fietser meer voorovergebogen zit.
Alle stangen tussen de benen verbieden! Want zo'n pussy zal maar gekwetst worden door de lengte van zo'n stang die hij/zij/X zelf niet meer/of nog wel bezit, dat moeten we met z'n allen toch niet willen?!quote:Op woensdag 16 augustus 2017 11:01 schreef SicSicSics het volgende:
Ohnoes. Genderneutrale fietsen.
Man, man, man... Hoeveel waarde kun je hechten aan zo'n stang tussen de benen.
Je merkt het pas als je zwaar beladen bent of flink tempo wilt maken.quote:Op woensdag 16 augustus 2017 11:10 schreef nogeenoudebekende het volgende:
[..]
Ik merk er echt niets van eerlijk gezegd. Maar goed, ik kan natuurlijk beter luisteren naar de expertise van mensen die nooit op een damesfiets fietsen.
Naar:quote:Veilig Verkeer Nederland (VVN) ziet graag dat het aantal herenfietsen in Nederland vermindert.
In 36 reacties.quote:Op woensdag 16 augustus 2017 11:24 schreef Kim-Holland het volgende:
Alle stangen tussen de benen verbieden! Want zo'n pussy zal maar gekwetst worden door de lengte van zo'n stang die hij/zij/X zelf niet meer/of nog wel bezit, dat moeten we met z'n allen toch niet willen?!
En dan hier overheen lezen:quote:Op woensdag 16 augustus 2017 11:28 schreef SicSicSics het volgende:
Van:
[..]
Naar:
[..]
In 36 reacties.
Met bonus OP die er meteen genderneutraalheid aan de halflange haren bijsleept.
komisch.
quote:De organisaties vinden het hele idee van de herenfiets bovendien achterhaald.
En wat bedoelen ze daarmee? Want die invulling over genderneutraalheid sleep je er nog steeds zelf bij.quote:
Precies wat er staat:quote:Op woensdag 16 augustus 2017 11:31 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
En wat bedoelen ze daarmee? Want die invulling over genderneutraalheid sleep je er nog steeds zelf bij.
quote:achterhaald
-niet langer van toepassing, niet langer als nuttig erkend (en dus fout)
-De behandeling met dit medicijn kan als achterhaald beschouwd worden.
Nee hoor.quote:Aannames.
https://www.vti.se/en/news/crash-testing-bicycles-at-vti/quote:Op woensdag 16 augustus 2017 11:15 schreef Twiitch het volgende:
[..]
Iemand een linkje naar het onderzoek?
Alleen om de reacties van mensen hier zou dat goud zijn.quote:Op woensdag 16 augustus 2017 11:30 schreef Hiddendoe het volgende:
Goed idee van VVN. Ik zou zelfs nog een stapje verder gaan en die achterlijke en achterhaalde sekse-gerelateerde aanduiding 'heren' of 'dames' fietsen willen afschaffen.
Stevigheid. Een driehoek is sterker dan een V-vorm. Als ik een beetje tempo wil maken op een damesfiets dan gaat die zwabberen, het frame geeft dan gewoon mee en alle energie die je stopt in het heen en weer wringen van het frame gaat niet in voorwaartse beweging zitten. Het fietst dus gewoon veel zwaarder wanneer je er meer kracht op uitoefent. Daarom zijn racefietsen ook erg stijf en hebben die een horizontale stang. Een meisje van 50 kilo zal een moderne damesfiets niet zo snel aan het zwabberen krijgen als een lange man van 100 kilo, maar ook die zal het bij hogere snelheden merken.quote:Op woensdag 16 augustus 2017 10:55 schreef Postbus100 het volgende:
Waarom zit die stang er eigenlijk?
(of: waarom zit die er bij vouwen niet? -> dat is natuurlijk vanwege de rok, maar toch: vanwaar het onderscheid?)
Klopt. Ligt aan de testopzet. Er zijn niet dames- en herenfietsen van hetzelfde type vergeleken. Er is een vergelijking gemaakt tussen een klassieke damesfiets, een meer hybride herenfiets, een ligfiets en een elektrische fiets. Niet zo gek, de opzet van het onderzoek was om uit te zoeken of het überhaupt mogelijk was om crashtests uit te voeren op fietsen.quote:Op woensdag 16 augustus 2017 11:35 schreef Pandorado het volgende:
Ik geloof wel dat het veiliger is, maar dat vooroverzitargument lijkt me grote onzin. Het lijkt me niet dat een fiets met een hoge stang aanmoedigt tot voorover zitten. Ik denk eerder dat mensen naarmate ze minder sportief zijn meer moeite hebben om hun been over de fiets heen te zwaaien en dus sneller geneigd zijn om een fiets met een lage stang te kiezen.
De invulling van genderneutraliteit haal je er zelf bij.quote:
Ik lees het net.quote:Op woensdag 16 augustus 2017 11:39 schreef freako het volgende:
[..]
Klopt. Ligt aan de testopzet. Er zijn niet dames- en herenfietsen van hetzelfde type vergeleken. Er is een vergelijking gemaakt tussen een klassieke damesfiets, een meer hybride herenfiets, een ligfiets en een elektrische fiets. Niet zo gek, de opzet van het onderzoek was om uit te zoeken of het überhaupt mogelijk was om crashtests uit te voeren op fietsen.
Als de herenfiets verdwijnt (want obsolete, achterhaald, etc.) blijft er nog maar 1 type over voor beide geslachten... En wat heb je dan? Juist ja...quote:Op woensdag 16 augustus 2017 11:40 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
De invulling van genderneutraliteit haal je er zelf bij.
Aannames.
Die keuze zit in je eigen hoofd. Niemand die je van je fiets schopt omdat je als man op een damesfiets fietst of vice versa. Ook zal er geen fietsenwinkel zijn die weigert een damesfiets aan een man te verkopen of vice versa.quote:Op woensdag 16 augustus 2017 11:35 schreef Pandorado het volgende:
Het opstapargument klinkt wel aannemelijk. Het zou in ieder geval goed zijn als de keuze tussen een hoge en een lage stang een keuze zou worden die volledig los staat van iemands geslacht.
Ik heb een genderneutrale bureaustoelquote:Op woensdag 16 augustus 2017 11:50 schreef AchJa het volgende:
Als de herenfiets verdwijnt (want obsolete, achterhaald, etc.) blijft er nog maar 1 type over voor beide geslachten... En wat heb je dan? Juist ja...
Je kunt nu wel bijdehand lopen doen dat het aannames zijn maar het een is gewoon een gevolg van het ander.
Tja, daar staat boven dan een plaatje bij van een racefiets met een langgerekt zadel en inderdaad een stang voor extra stevigheid. Ben benieuwd of ze ook gewoon een "normale" herenfiets bij de tests gebruikt hebben.quote:Op woensdag 16 augustus 2017 11:35 schreef freako het volgende:
[..]
https://www.vti.se/en/news/crash-testing-bicycles-at-vti/
Ze verwijzen specifiek naar een bepaalde zitpositie. Op pakweg zo'n ding zit ik namelijk niet meer naar voren dan op een damesfiets:quote:A closed frame bicycle with a more prone seating position. Can be referred to as a man’s bicycle or a more race-like bicycle model, with a seating position leaning forward over the handle bars. Can also be referred to as a commuter bicycle.
Ik verdenk jou er van dat je met een ladyphone rondloopt.quote:Op woensdag 16 augustus 2017 12:00 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Ik heb een genderneutrale bureaustoel
Genderneutrale telefoon.
Genderneutrale auto.
Genderneutrale sinaasappelpers.
Het is overal!!!!
Alles en iedereen moet tegenwoordig genderneutraal zijn of heb je niet opgelet de afgelopen maanden. In dit geval gaat de fiets ook meedoen aan dat circus.quote:Je kunt overal wel een plakkertje genderneutraal op plakken om er vervolgens moeilijk over te gaan doen dat alles genderneutraal wordt. 'tis maar wat je belangrijk vindt.
Dat tweede, vermoed ik. Ik geloof best dat met name ouderen risico lopen om te vallen, en meer moeite hebben om op te stappen, met een herenfiets. Dan probeer je toch om argumenten te zoeken om ze over de drempel te helpen om een fiets met lage instap aan te schaffen.quote:Op woensdag 16 augustus 2017 11:49 schreef Pandorado het volgende:
[..]
Ik lees het net.
Dan heeft dus blijkbaar iemand conclusies verbonden aan een onderzoek dat hij niet begreep. Of iemand heeft welbewust toen de conclusie al vaststond daar argumenten bij gezocht in de vorm van een onderzoek dat de gewenste conclusie enigszins leek te ondersteunen.
Precies, dus journalistiek werk zou zijn om VVN te bellen met de vraag of ze daar allemaal achterlijk zijn of dat ze ons in de maling proberen te nemen, ipv klakkeloos hun kontverhaaltje op te lepelen.quote:Op woensdag 16 augustus 2017 11:49 schreef Pandorado het volgende:
[..]
Ik lees het net.
Dan heeft dus blijkbaar iemand conclusies verbonden aan een onderzoek dat hij niet begreep. Of iemand heeft welbewust toen de conclusie al vaststond daar argumenten bij gezocht in de vorm van een onderzoek dat de gewenste conclusie enigszins leek te ondersteunen.
Die is waarschijnlijk alleen in Nederland normaal.quote:Op woensdag 16 augustus 2017 12:02 schreef Twiitch het volgende:
[..]
Tja, daar staat boven dan een plaatje bij van een racefiets met een langgerekt zadel en inderdaad een stang voor extra stevigheid. Ben benieuwd of ze ook gewoon een "normale" herenfiets bij de tests gebruikt hebben.
quote:Veilig Verkeer Nederland (VVN) waarschuwt vooral senioren en jonge vaders om de herenfiets te laten staan. Bij het op- en afstappen zouden er meer ongelukken gebeuren vanwege de stang op het herenmodel. Moet de stang nu in de ban?
"Er zijn twee redenen voor onze waarschuwing", zegt José de Jong van VVN. "Als vaders met jonge kinderen in zitjes achterop de fiets met hun been over de fiets heen zwaaien, kan dat kind van de fiets vallen of valt de fiets om. En daarnaast horen we regelmatig dat ouderen last hebben van ongelukken vanwege de stang."
De VVN heeft naar Zweeds onderzoek gekeken. Daaruit blijkt dat ongelukken met een herenfiets vaker resulteren in een val waarbij het hoofd als eerste de grond raakt. Bij een ongeluk met een damesfiets raakt de heup of schouder als eerst de grond en dat scheelt in letsel.
Officiële cijfers van ongelukken met dames- en herenfietsen in Nederland zijn er niet. "De politie houdt niet bij of bij het ongeluk een dames- of herenfiets betrokken was", zegt De Jong. Ze benadrukt ook dat het een advies is, geen verplichting. "Misschien dat mensen er bij een volgende aanschaf rekening mee houden."
Een typisch zomerbericht
"Een typisch zomerbericht", zo omschrijft Peter van der Knaap, directeur van de Stichting Wetenschappelijk Onderzoek Verkeersveiligheid (SWOV), het advies over de herenfiets. Zijn organisatie heeft onderzoek gedaan naar de redenen voor ongelukken bij oudere fietsers. "Denk dan bijvoorbeeld aan een verkeerd afgesteld zadel, dat vaak te hoog staat. Maar ook de stabiliteit van de fiets, waarbij te veel bagage aan de fiets wordt gehangen speelt vaak een rol. Net als slechte remmen en niet goed opletten."
Van der Knaap is niet tegen een keuze voor de damesfiets. "Kiezen voor een damesmodel, zeker als je oud bent, kan helpen. Maar het is een vrije keus. De herenfiets is ook Nederlands erfgoed."
Stevigheid
De herenfiets heeft van oudsher een stang omdat de driehoek die daardoor gevormd wordt, steviger is dan bij een damesfiets. Bij normaal gebruik is de stang tegenwoordig niet meer nodig, omdat materialen en technieken steeds beter zijn geworden. Toch hebben racefietsen, ook de damesfietsen, nog altijd een stang.
Veiliger of niet, uit de verkoopcijfers blijkt dat er veel meer damesfietsen verkocht worden. Op Marktplaats bijvoorbeeld is de handel in damesfietsen ongeveer anderhalf keer zo groot als die in herenfietsen. Dat geldt voor zowel tweedehandse als nieuwe fietsen.
Ook de fietsenbranche ziet die trend, zegt Erik de Geus, financieel directeur van de Dynamo Retail Group. Zijn bedrijf behoort tot grootste fietsverkopers van Nederland. "Twee op de drie verkochte fietsen zijn damesfietsen. Dat komt deels omdat er meer vrouwelijke fietsers zijn, maar we zien ook steeds meer heren op een damesfiets stappen. Dat heeft te maken met het gemak."
Het advies van Veilig Verkeer Nederland volgt dus eigenlijk de trend: de damesfiets rukt al op.
https://nos.nl/artikel/21(...)t-sowieso-al-op.html
Dit. Ik begrijp de redenatie van VVN wel; het op- en afstappen met een achterzwaai duurt langer dan stoppen en met de fiets tussen je benen stilstaan.quote:Op woensdag 16 augustus 2017 11:35 schreef Pandorado het volgende:
Het opstapargument klinkt wel aannemelijk. Het zou in ieder geval goed zijn als de keuze tussen een hoge en een lage stang een keuze zou worden die volledig los staat van iemands geslacht.
Haha! Ja, niks zal me nog verbazen.quote:Op woensdag 16 augustus 2017 12:33 schreef Munktar het volgende:
Prima regeling voor de belasting
Zo zo meneertje U rijd op een herenfiets das dan 50 euro boete...
Ik scheer mijn ballen met een Venus! Zachte pads yoh!quote:Op woensdag 16 augustus 2017 12:07 schreef AchJa het volgende:
Ik verdenk jou er van dat je met een ladyphone rondloopt.
Nee; jij verbindt die conclusie (dat de fiets genderneutraal moet zijn) er zelf aan. Prima, maar dat vind ik komisch.quote:Alles en iedereen moet tegenwoordig genderneutraal zijn of heb je niet opgelet de afgelopen maanden. In dit geval gaat de fiets ook meedoen aan dat circus.
Het is ook niet handig als je een kinderzitje achterop hebt, zoals in dat artikel gemeld. Maar dan ben je wel een slechte vader vind ik, als je je kinderen kopschopt.quote:Op woensdag 16 augustus 2017 12:40 schreef Gia het volgende:
[..]
Dit. Ik begrijp de redenatie van VVN wel; het op- en afstappen met een achterzwaai duurt langer dan stoppen en met de fiets tussen je benen stilstaan.
Dames en heren mag niet meer, dus ook geen dames en herenfietsen. Het liefst zouden sommige feministen je ballen er willen af snijden en in een jurk rondlopen, zoals sommige debielen in Zweden al doen. Het komt meestal allemaal uit dezelfde hoek en niemand zit er op te wachten. Zolang wij er maar over blijven discussiëren en het elke keer stapsgewijs wordt doorgevoerd zonder weerstand blijft deze onzin aan de gang en hou je straks niks meer over.quote:Op woensdag 16 augustus 2017 10:14 schreef AchJa het volgende:
[..]
nu.nl
Man, man, man... Gaan we nu ook al met een kulsmoes over naar genderneutrale fietsen?
Het gaat niet om de veiligheid van het frame maar om de hoge opstap waardoor bejaarden wel eens uit balans raken en vallen. Daar helpt schuimrubber niet bij.quote:Op woensdag 16 augustus 2017 10:58 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
Dit past in de trend van elk risico maar willen uitsluiten. Wat een onzin toch.
Als we heel het frame inpakken met schuimrubber wordt het nog veiliger, laat ik ze maar niet op ideeen brengen.
Maar wel als je met je ballen op de stang glijdt.quote:Op woensdag 16 augustus 2017 12:54 schreef Karig_Hutje het volgende:
[..]
Het gaat niet om de veiligheid van het frame maar om de hoge opstap waardoor bejaarden wel eens uit balans raken en vallen. Daar helpt schuimrubber niet bij.
Nee, het is een gevolg van.quote:Op woensdag 16 augustus 2017 12:43 schreef SicSicSics het volgende:
Nee; jij verbindt die conclusie (dat de fiets genderneutraal moet zijn) er zelf aan. Prima, maar dat vind ik komisch.
Maar daar gaat het hun niet om.quote:Op woensdag 16 augustus 2017 12:55 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Maar wel als je met je ballen op de stang glijdt.
Dus genderneutraal...quote:Op woensdag 16 augustus 2017 12:40 schreef Gia het volgende:
Maar de benaming heren- en damesfiets mag wmb plaats maken voor hoge opstap en lage opstap. Niet om het genderneutraal te maken, maar omdat sommige mannen denken minder mannelijk te zijn op een fiets met lage opstap.
Dan stap je toch over op een fiets met een lage instap. Er is keuze genoeg. Of misschien tijd om te beseffen dat het mogelijk helemaal niet meer kan. Ik zou me meer zorgen maken over de veiligheid van die e-bikes die met een rotgang door de binnenstad zonder helm gaan en soms vaak nog harder dan scooters gaan. Of mensen die met hun mobieltje in hun hand nergens naar kijken en zonder hun hand op te steken af slaan.quote:Op woensdag 16 augustus 2017 12:54 schreef Karig_Hutje het volgende:
[..]
Het gaat niet om de veiligheid van het frame maar om de hoge opstap waardoor bejaarden wel eens uit balans raken en vallen. Daar helpt schuimrubber niet bij.
Ook dat.quote:Op woensdag 16 augustus 2017 12:46 schreef nixxx het volgende:
Het is ook niet handig als je een kinderzitje achterop hebt, zoals in dat artikel gemeld. Maar dan ben je wel een slechte vader vind ik, als je je kinderen kopschopt.
Alsof je dat bij stadsverkeer merktquote:Op woensdag 16 augustus 2017 11:09 schreef AchJa het volgende:
[..]
Damesfietsen zijn over het algemeen veel meer zwabber fietsen, dat merk je al als je de fiets aan stuur heen en weer gaat schudden.
E-bikes die harder dan scooters gaan daar geldt een helmplicht en kenteken/verzekeringsplicht voor. De "normale" mag niet zo hard.quote:Op woensdag 16 augustus 2017 12:57 schreef Elementair het volgende:
[..]
Dan stap je toch over op een fiets met een lage instap. Er is keuze genoeg. Of misschien tijd om te beseffen dat het mogelijk helemaal niet meer kan. Ik zou me meer zorgem maken over de veiligheid van die e-bikes die met een rotgang door de binnenstad gaan zonder helm gaan en soms vaak nog harder dan scooters gaan. Of mensen die met hun mobieltje in hun hand nergens naar kijken en zonder hun hand op te steken af slaan.
Ik denk dat je mijn reactie iets te serieus neemt.quote:Op woensdag 16 augustus 2017 12:56 schreef Karig_Hutje het volgende:
[..]
Maar daar gaat het hun niet om.
Theorie is anders dan de praktijkquote:Op woensdag 16 augustus 2017 12:59 schreef Karig_Hutje het volgende:
[..]
E-bikes die harder dan scooters gaan daar geldt een helmplicht en kenteken/verzekeringsplicht voor. De "normale" mag niet zo hard.
Nee hoor. Ik snap je wel en neem het niet serieus.quote:Op woensdag 16 augustus 2017 13:00 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Ik denk dat je mijn reactie iets te serieus neemt.
Ik was namelijk sarcastisch dat iedereen maar ieder mogelijk risico uit wil bannen tot het absurde aan af. Daarbij zei ik gekscherend dat het frame inpakken in schuimrubber nog veiliger zou zijn. Ik had eigenlijk niet verwacht dat iemand het sarcasme niet zou herkennen en er zo serieus op in zou gaan.
Maar ja, dit is fok hè, het forum waar je alles tot 6 plaatsen achter de komma moet specificeren anders raakt er iemand van in de war.
Daar moet dan op bekeurd worden. Maar dat is wel met meer dingen zo.quote:Op woensdag 16 augustus 2017 13:00 schreef Elementair het volgende:
[..]
Theorie is anders dan de praktijk
Als je zwaar beladen bent wel degelijk.quote:Op woensdag 16 augustus 2017 12:58 schreef Andyy het volgende:
[..]
Alsof je dat bij stadsverkeer merkt
Die "normale" e-bikes waar jij het over hebt houden mijn scooter ook met gemak bij. En die rijden allemaal zonder helm.quote:Op woensdag 16 augustus 2017 13:02 schreef Karig_Hutje het volgende:
[..]
Daar moet dan op bekeurd worden. Maar dat is wel met meer dingen zo.
Dan stuur je nog minder, merk je er nog minder vanquote:Op woensdag 16 augustus 2017 13:01 schreef AchJa het volgende:
[..]
Ik woon dan ook op het platteland...
Vergeet de zwaailamp niet!quote:Op woensdag 16 augustus 2017 13:08 schreef Hathor het volgende:
En ook allemaal een helm op tijdens het fietsen en een slabbertje om.
Dat komt omdat jij zelf clueloos bent over je identiteit. Normale mannen hebben geen hello-kitty telefoon of een Clio als auto.quote:Op woensdag 16 augustus 2017 12:00 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Ik heb een genderneutrale bureaustoel
Genderneutrale telefoon.
Genderneutrale auto.
Genderneutrale sinaasappelpers.
Jij lijkt me zo'n type die vindt dat zijn zoons maar moeten fietsen op een herenfiets, anders ben je een mietje.quote:
Als je een goede vader bent zorg je dat je genoeg verdient zo dat je vrouw thuis kan blijven en met de kinderen kan rondfietsen. Probleem opgelost.quote:Op woensdag 16 augustus 2017 12:46 schreef nixxx het volgende:
[..]
Het is ook niet handig als je een kinderzitje achterop hebt, zoals in dat artikel gemeld. Maar dan ben je wel een slechte vader vind ik, als je je kinderen kopschopt.
quote:Op woensdag 16 augustus 2017 13:00 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Ik denk dat je mijn reactie iets te serieus neemt.
Ik was namelijk sarcastisch dat iedereen maar ieder mogelijk risico uit wil bannen tot het absurde aan af. Daarbij zei ik gekscherend dat het frame inpakken in schuimrubber nog veiliger zou zijn. Ik had eigenlijk niet verwacht dat iemand het sarcasme niet zou herkennen en er zo serieus op in zou gaan.
Maar ja, dit is fok hè, het forum waar je alles tot 6 plaatsen achter de komma moet specificeren anders raakt er iemand van in de war.
Maar er is niet zoiets als een heren mobiel of dames mobiel. Of een heren auto of dames auto.quote:Op woensdag 16 augustus 2017 13:14 schreef LXIV het volgende:
Dat komt omdat jij zelf clueloos bent over je identiteit. Normale mannen hebben geen hello-kitty telefoon of een Clio als auto.
Het probleem zit er dan meer in dat er mensen zijn die denken dat een man niet op een vrouwenfiets hoort en visa versa?quote:Op woensdag 16 augustus 2017 13:16 schreef Gia het volgende:
[..]
Jij lijkt me zo'n type die vindt dat zijn zoons maar moeten fietsen op een herenfiets, anders ben je een mietje.
Wat is er mis mee dat dat idee verdwijnt door de benaming hoge opstap en lage opstap te gebruiken.
Ik heb een nichtje die aan wielrennen doet en vanwege de snelheid een fiets met hoge instap/achterzwaai heeft. Zij fietst eigenlijk nooit op een normale 'dames' fiets.
Mijn jongste zoon fietst weer liever op een fiets met lage instap.
Ieder zijn/haar ding.
De keuze van fiets verandert niet, alleen de benaming. Waarom is dat erg?
quote:Op woensdag 16 augustus 2017 13:18 schreef Gia het volgende:
[..]
Maar er is niet zoiets als een heren mobiel of dames mobiel. Of een heren auto of dames auto.
Je kiest zelf je auto of je mobiel, los van je sekse.
Dat kan ook met een fiets.
Inderdaad. Ik gebruik de fiets van m'n moeder ook wel eens. Wat is er nu opeens mis met de naam dames en herenfiets, wat we al zo lang gebruiken. Past allemaal in die genderonzindiscussies van de laatste tijd.quote:Op woensdag 16 augustus 2017 13:21 schreef jatochneetoch het volgende:
[..]
Het probleem zit er dan meer in dat er mensen zijn die denken dat een man niet op een vrouwenfiets hoort en visa versa?
Alhoewel ik hier nog nooit van heb gehoord. Ik ken echt niemand die het kan schelen op wat voor fiets je zit.
Waarom zou je aanstoot nemen aan de naam van een fiets.
Als je stevig door moet trappen (altijd wind tegen ) merk je het echt wel.quote:Op woensdag 16 augustus 2017 13:05 schreef Andyy het volgende:
[..]
Dan stuur je nog minder, merk je er nog minder van
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |