abonnement Unibet Coolblue
pi_173180453
quote:
0s.gif Op woensdag 16 augustus 2017 11:49 schreef Pandorado het volgende:

[..]

Ik lees het net.

Dan heeft dus blijkbaar iemand conclusies verbonden aan een onderzoek dat hij niet begreep. Of iemand heeft welbewust toen de conclusie al vaststond daar argumenten bij gezocht in de vorm van een onderzoek dat de gewenste conclusie enigszins leek te ondersteunen.
Precies, dus journalistiek werk zou zijn om VVN te bellen met de vraag of ze daar allemaal achterlijk zijn of dat ze ons in de maling proberen te nemen, ipv klakkeloos hun kontverhaaltje op te lepelen.

quote:
7s.gif Op woensdag 16 augustus 2017 12:02 schreef Twiitch het volgende:

[..]

Tja, daar staat boven dan een plaatje bij van een racefiets met een langgerekt zadel en inderdaad een stang voor extra stevigheid. Ben benieuwd of ze ook gewoon een "normale" herenfiets bij de tests gebruikt hebben.
Die is waarschijnlijk alleen in Nederland normaal.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_173180552
quote:
Veilig Verkeer Nederland (VVN) waarschuwt vooral senioren en jonge vaders om de herenfiets te laten staan. Bij het op- en afstappen zouden er meer ongelukken gebeuren vanwege de stang op het herenmodel. Moet de stang nu in de ban?

"Er zijn twee redenen voor onze waarschuwing", zegt José de Jong van VVN. "Als vaders met jonge kinderen in zitjes achterop de fiets met hun been over de fiets heen zwaaien, kan dat kind van de fiets vallen of valt de fiets om. En daarnaast horen we regelmatig dat ouderen last hebben van ongelukken vanwege de stang."

De VVN heeft naar Zweeds onderzoek gekeken. Daaruit blijkt dat ongelukken met een herenfiets vaker resulteren in een val waarbij het hoofd als eerste de grond raakt. Bij een ongeluk met een damesfiets raakt de heup of schouder als eerst de grond en dat scheelt in letsel.

Officiële cijfers van ongelukken met dames- en herenfietsen in Nederland zijn er niet. "De politie houdt niet bij of bij het ongeluk een dames- of herenfiets betrokken was", zegt De Jong. Ze benadrukt ook dat het een advies is, geen verplichting. "Misschien dat mensen er bij een volgende aanschaf rekening mee houden."

Een typisch zomerbericht

"Een typisch zomerbericht", zo omschrijft Peter van der Knaap, directeur van de Stichting Wetenschappelijk Onderzoek Verkeersveiligheid (SWOV), het advies over de herenfiets. Zijn organisatie heeft onderzoek gedaan naar de redenen voor ongelukken bij oudere fietsers. "Denk dan bijvoorbeeld aan een verkeerd afgesteld zadel, dat vaak te hoog staat. Maar ook de stabiliteit van de fiets, waarbij te veel bagage aan de fiets wordt gehangen speelt vaak een rol. Net als slechte remmen en niet goed opletten."

Van der Knaap is niet tegen een keuze voor de damesfiets. "Kiezen voor een damesmodel, zeker als je oud bent, kan helpen. Maar het is een vrije keus. De herenfiets is ook Nederlands erfgoed."
Stevigheid

De herenfiets heeft van oudsher een stang omdat de driehoek die daardoor gevormd wordt, steviger is dan bij een damesfiets. Bij normaal gebruik is de stang tegenwoordig niet meer nodig, omdat materialen en technieken steeds beter zijn geworden. Toch hebben racefietsen, ook de damesfietsen, nog altijd een stang.
Veiliger of niet, uit de verkoopcijfers blijkt dat er veel meer damesfietsen verkocht worden. Op Marktplaats bijvoorbeeld is de handel in damesfietsen ongeveer anderhalf keer zo groot als die in herenfietsen. Dat geldt voor zowel tweedehandse als nieuwe fietsen.

Ook de fietsenbranche ziet die trend, zegt Erik de Geus, financieel directeur van de Dynamo Retail Group. Zijn bedrijf behoort tot grootste fietsverkopers van Nederland. "Twee op de drie verkochte fietsen zijn damesfietsen. Dat komt deels omdat er meer vrouwelijke fietsers zijn, maar we zien ook steeds meer heren op een damesfiets stappen. Dat heeft te maken met het gemak."

Het advies van Veilig Verkeer Nederland volgt dus eigenlijk de trend: de damesfiets rukt al op.

https://nos.nl/artikel/21(...)t-sowieso-al-op.html
pi_173180926
Prima regeling voor de belasting

Zo zo meneertje U rijd op een herenfiets das dan 50 euro boete...
Aai nooit een brandende hond.
  woensdag 16 augustus 2017 @ 12:40:18 #64
3542 Gia
User under construction
pi_173181116
quote:
0s.gif Op woensdag 16 augustus 2017 11:35 schreef Pandorado het volgende:
Het opstapargument klinkt wel aannemelijk. Het zou in ieder geval goed zijn als de keuze tussen een hoge en een lage stang een keuze zou worden die volledig los staat van iemands geslacht.
Dit. Ik begrijp de redenatie van VVN wel; het op- en afstappen met een achterzwaai duurt langer dan stoppen en met de fiets tussen je benen stilstaan.
Er is steeds meer verkeer en ook op de fietspaden. Denk aan scooters, scootmobiels, e-bikes...
Dan kan een damesfiets veiliger zijn.

Maar ik vind niet dat het actief aangepakt moet worden. Dat gebeurt vanzelf wel.
Mensen die minder stabiel worden op de fiets, stappen vanzelf wel over op de fiets met de lage opstap.
Maar de benaming heren- en damesfiets mag wmb plaats maken voor hoge opstap en lage opstap. Niet om het genderneutraal te maken, maar omdat sommige mannen denken minder mannelijk te zijn op een fiets met lage opstap.
pi_173181144
quote:
0s.gif Op woensdag 16 augustus 2017 12:33 schreef Munktar het volgende:
Prima regeling voor de belasting

Zo zo meneertje U rijd op een herenfiets das dan 50 euro boete...
Haha! Ja, niks zal me nog verbazen.
´
  woensdag 16 augustus 2017 @ 12:43:03 #66
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_173181182
quote:
0s.gif Op woensdag 16 augustus 2017 12:07 schreef AchJa het volgende:
Ik verdenk jou er van dat je met een ladyphone rondloopt.
Ik scheer mijn ballen met een Venus! O+ Zachte pads yoh!
quote:
Alles en iedereen moet tegenwoordig genderneutraal zijn of heb je niet opgelet de afgelopen maanden. In dit geval gaat de fiets ook meedoen aan dat circus.
Nee; jij verbindt die conclusie (dat de fiets genderneutraal moet zijn) er zelf aan. :) Prima, maar dat vind ik komisch.
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
  woensdag 16 augustus 2017 @ 12:46:20 #67
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_173181263
quote:
0s.gif Op woensdag 16 augustus 2017 12:40 schreef Gia het volgende:

[..]

Dit. Ik begrijp de redenatie van VVN wel; het op- en afstappen met een achterzwaai duurt langer dan stoppen en met de fiets tussen je benen stilstaan.
Het is ook niet handig als je een kinderzitje achterop hebt, zoals in dat artikel gemeld. Maar dan ben je wel een slechte vader vind ik, als je je kinderen kopschopt.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_173181357
quote:
10s.gif Op woensdag 16 augustus 2017 10:14 schreef AchJa het volgende:

[..]

nu.nl

Man, man, man... Gaan we nu ook al met een kulsmoes over naar genderneutrale fietsen? :')
Dames en heren mag niet meer, dus ook geen dames en herenfietsen. Het liefst zouden sommige feministen je ballen er willen af snijden en in een jurk rondlopen, zoals sommige debielen in Zweden al doen. Het komt meestal allemaal uit dezelfde hoek en niemand zit er op te wachten. Zolang wij er maar over blijven discussiëren en het elke keer stapsgewijs wordt doorgevoerd zonder weerstand blijft deze onzin aan de gang en hou je straks niks meer over.
pi_173181439
quote:
0s.gif Op woensdag 16 augustus 2017 10:58 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
Dit past in de trend van elk risico maar willen uitsluiten. Wat een onzin toch.

Als we heel het frame inpakken met schuimrubber wordt het nog veiliger, laat ik ze maar niet op ideeen brengen.
Het gaat niet om de veiligheid van het frame maar om de hoge opstap waardoor bejaarden wel eens uit balans raken en vallen. Daar helpt schuimrubber niet bij.
pi_173181489
quote:
0s.gif Op woensdag 16 augustus 2017 12:54 schreef Karig_Hutje het volgende:

[..]

Het gaat niet om de veiligheid van het frame maar om de hoge opstap waardoor bejaarden wel eens uit balans raken en vallen. Daar helpt schuimrubber niet bij.
Maar wel als je met je ballen op de stang glijdt.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_173181506
quote:
0s.gif Op woensdag 16 augustus 2017 12:55 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Maar wel als je met je ballen op de stang glijdt.
Maar daar gaat het hun niet om.
pi_173181532
quote:
0s.gif Op woensdag 16 augustus 2017 12:40 schreef Gia het volgende:

Maar de benaming heren- en damesfiets mag wmb plaats maken voor hoge opstap en lage opstap. Niet om het genderneutraal te maken, maar omdat sommige mannen denken minder mannelijk te zijn op een fiets met lage opstap.
Dus genderneutraal... :')
pi_173181543
quote:
0s.gif Op woensdag 16 augustus 2017 12:54 schreef Karig_Hutje het volgende:

[..]

Het gaat niet om de veiligheid van het frame maar om de hoge opstap waardoor bejaarden wel eens uit balans raken en vallen. Daar helpt schuimrubber niet bij.
Dan stap je toch over op een fiets met een lage instap. Er is keuze genoeg. Of misschien tijd om te beseffen dat het mogelijk helemaal niet meer kan. Ik zou me meer zorgen maken over de veiligheid van die e-bikes die met een rotgang door de binnenstad zonder helm gaan en soms vaak nog harder dan scooters gaan. Of mensen die met hun mobieltje in hun hand nergens naar kijken en zonder hun hand op te steken af slaan.
  woensdag 16 augustus 2017 @ 12:58:17 #75
3542 Gia
User under construction
pi_173181551
quote:
1s.gif Op woensdag 16 augustus 2017 12:46 schreef nixxx het volgende:
Het is ook niet handig als je een kinderzitje achterop hebt, zoals in dat artikel gemeld. Maar dan ben je wel een slechte vader vind ik, als je je kinderen kopschopt.
Ook dat.

Punt is wel dat er nog steeds mannen zijn die 'fietsen op een 'dames'fiets' verwijfd vinden. Terwijl er tegenwoordig best wat jonge jongens zijn die moeite hebben met die achterzwaai en liever op een damesfiets fietsen.

Dat idee mag wmb wel weg, zodat de keuze simpelweg een hoge of lage opstap is.
Ik zie niet in wat daar het probleem van kan zijn.
  FOK!fotograaf woensdag 16 augustus 2017 @ 12:58:54 #76
145146 Andyy
pi_173181566
quote:
0s.gif Op woensdag 16 augustus 2017 11:09 schreef AchJa het volgende:

[..]

Damesfietsen zijn over het algemeen veel meer zwabber fietsen, dat merk je al als je de fiets aan stuur heen en weer gaat schudden.
Alsof je dat bij stadsverkeer merkt
pi_173181580
quote:
0s.gif Op woensdag 16 augustus 2017 12:57 schreef Elementair het volgende:

[..]

Dan stap je toch over op een fiets met een lage instap. Er is keuze genoeg. Of misschien tijd om te beseffen dat het mogelijk helemaal niet meer kan. Ik zou me meer zorgem maken over de veiligheid van die e-bikes die met een rotgang door de binnenstad gaan zonder helm gaan en soms vaak nog harder dan scooters gaan. Of mensen die met hun mobieltje in hun hand nergens naar kijken en zonder hun hand op te steken af slaan.
E-bikes die harder dan scooters gaan daar geldt een helmplicht en kenteken/verzekeringsplicht voor. De "normale" mag niet zo hard.
pi_173181597
quote:
0s.gif Op woensdag 16 augustus 2017 12:56 schreef Karig_Hutje het volgende:

[..]

Maar daar gaat het hun niet om.
Ik denk dat je mijn reactie iets te serieus neemt.

Ik was namelijk sarcastisch dat iedereen maar ieder mogelijk risico uit wil bannen tot het absurde aan af. Daarbij zei ik gekscherend dat het frame inpakken in schuimrubber nog veiliger zou zijn. Ik had eigenlijk niet verwacht dat iemand het sarcasme niet zou herkennen en er zo serieus op in zou gaan.

Maar ja, dit is fok hè, het forum waar je alles tot 6 plaatsen achter de komma moet specificeren anders raakt er iemand van in de war.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_173181600
quote:
0s.gif Op woensdag 16 augustus 2017 12:59 schreef Karig_Hutje het volgende:

[..]

E-bikes die harder dan scooters gaan daar geldt een helmplicht en kenteken/verzekeringsplicht voor. De "normale" mag niet zo hard.
Theorie is anders dan de praktijk
pi_173181615
quote:
0s.gif Op woensdag 16 augustus 2017 13:00 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Ik denk dat je mijn reactie iets te serieus neemt.

Ik was namelijk sarcastisch dat iedereen maar ieder mogelijk risico uit wil bannen tot het absurde aan af. Daarbij zei ik gekscherend dat het frame inpakken in schuimrubber nog veiliger zou zijn. Ik had eigenlijk niet verwacht dat iemand het sarcasme niet zou herkennen en er zo serieus op in zou gaan.

Maar ja, dit is fok hè, het forum waar je alles tot 6 plaatsen achter de komma moet specificeren anders raakt er iemand van in de war.
Nee hoor. Ik snap je wel en neem het niet serieus.
pi_173181631
quote:
0s.gif Op woensdag 16 augustus 2017 13:00 schreef Elementair het volgende:

[..]

Theorie is anders dan de praktijk
Daar moet dan op bekeurd worden. Maar dat is wel met meer dingen zo.
pi_173181642
quote:
6s.gif Op woensdag 16 augustus 2017 12:58 schreef Andyy het volgende:

[..]

Alsof je dat bij stadsverkeer merkt
Als je zwaar beladen bent wel degelijk.

Ook als je een flinke brug ofzo over moet, of door een tunnel.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_173181673
quote:
0s.gif Op woensdag 16 augustus 2017 13:02 schreef Karig_Hutje het volgende:

[..]

Daar moet dan op bekeurd worden. Maar dat is wel met meer dingen zo.
Die "normale" e-bikes waar jij het over hebt houden mijn scooter ook met gemak bij. En die rijden allemaal zonder helm.
  FOK!fotograaf woensdag 16 augustus 2017 @ 13:05:44 #85
145146 Andyy
pi_173181718
quote:
0s.gif Op woensdag 16 augustus 2017 13:01 schreef AchJa het volgende:

[..]

Ik woon dan ook op het platteland...
Dan stuur je nog minder, merk je er nog minder van
pi_173181785
En ook allemaal een helm op tijdens het fietsen en een slabbertje om.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_173181869
Dus laten we het even opbreken.

Meer dan een derde (39%) van de fietsslachtoffers rijdt op een elektrische fiets. Mensen met een elektrische fiets komen met name ten val doordat ze uit balans raken, tegen een obstakel aanrijden of tegen een andere fietser of snorfietser aanbotsen.

Ruim een kwart van de ongelukken komt door te smalle fietspaden en fietsstroken aldus SWOV. Fietsers kunnen hierdoor niet gemakkelijk uitwijken en inhalen. Daarnaast worden ongelukken ook veroorzaakt doordat fietsers hun fiets niet goed afstellen. Een te hoog afgesteld zadel is bijvoorbeeld erg gevaarlijk, omdat een fietser de grond niet kan aanraken als de fiets tot stilstand komt.

Maar het ligt aan de stang van een fiets. Tuurlijk.
pi_173181870
quote:
0s.gif Op woensdag 16 augustus 2017 13:08 schreef Hathor het volgende:
En ook allemaal een helm op tijdens het fietsen en een slabbertje om.
Vergeet de zwaailamp niet! :{
Don't let my username fool you...
  woensdag 16 augustus 2017 @ 13:14:20 #89
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_173181907
quote:
10s.gif Op woensdag 16 augustus 2017 12:00 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Ik heb een genderneutrale bureaustoel :'(
Genderneutrale telefoon.
Genderneutrale auto.
Genderneutrale sinaasappelpers.
Dat komt omdat jij zelf clueloos bent over je identiteit. Normale mannen hebben geen hello-kitty telefoon of een Clio als auto.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_173181929
Ik fiets als vrouw wel eens op een herenfiets :7 Het is eventjes wennen en vooral niet vergeten dat je anders moet afstappen/opstappen, maar verder fietst het superprima. Wat mij betreft houden ze die herenfiets gewoon.
Somebody that I used to know
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')