Ik ben het overigens volledig eens met de kritiek op deze cijfers, het is gekunsteld, maar hij had gelijk met betrekking tot het woord 'tierelier'. De economie groeit dat kunnen we niet ontkennen. We zijn echter wel als economie en maatschappij zwakker geworden.quote:Op woensdag 16 augustus 2017 11:29 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Een Bas Jacobs maakt hier gehakt van. Wanneer je de economie maar genoeg af knijpt dan komt er vanzelf wel een schuldgedreven opvering. Tegelijkertijd is er veel permanente schade toegedaan
https://basjacobs.wordpress.com/2016/09/19/de-rekening-van-rutte/
Ook de VS drijft veel te veel op schulden
De "oude garde" zal uit de Christian Identity traditie komen, de KKK, de American Nazi Party, Aryan Nations, Aryan Republican Army, Phineas Priesthood etc. hangen die theologie aan (die white supremacy en antisemitisme predikt).quote:Op woensdag 16 augustus 2017 11:00 schreef DeParo het volgende:
[..]
Ander punt. Overigens ben ik wel benieuwd naar hoe deze [schijnbaar groeiende] groep Nazi's erin valt. Dan heb je het over een grotere groep dan alleen de onderste 20%. Veel jonge blanke jongens die normaal gesproken wel in de middenklasse vallen maar zeker niet tot de bovenlaag horen.
In hoeverre is er enig onderzoek naar hen gedaan.
Nouja, dat is dan een foutje van hun kant. Lijkt me geen reden om dat beeld weg te halen. Dat sommige nazi's snikken bij het geboortehuis van Hitler is net zo goed geen reden om het 'dus' maar te vernietigen.quote:Op woensdag 16 augustus 2017 11:31 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Maar dat doet het wel, de weerstand tegen de verwijdering ervan door KKK leden, white surpremacists en nazi's bewijst dat gewoon. Die stonden daar echt niet fakkels en al omdat ze protesteerden tegen vernietiging van een kunstwerk of zo. Ze stonden daar om slechts 1 reden, en dat is waar dergelijke beelden voor staan: weemoedig hopen op een terugkeer naar de tijd dat 'de blanke man' nog oppermachtig was in de VS.
Ik snap niet helemaal wat je bedoelt of hoe dat zich verhoudt tot wat ik schreef?quote:Op woensdag 16 augustus 2017 11:27 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Maar sinds een jaar of twintig is er ook weer de drang om anderen naar beneden te drukken en praten, alsmede een toename van het geweld (na eeuwenlange afname)
Een museum is prima maar het is ook het straatbeeld, overal, je moet elke dag met de geschiedenis en toekomst van je samenleving worden geconfronteerd. Een zwarte familie die picknickt onder het standbeeld van Robert E. Lee vind ik vele malen symbolischer dan het weghalen van zo'n standbeeld.quote:Op woensdag 16 augustus 2017 11:27 schreef SureD1 het volgende:
[..]
Je kan ze in een museum zetten, met uitleg over the lost cause erbij, ze hoeven niet weg-weg. Je kan geschiedenis niet uitvegen, je kan hem wel contextualiseren.
een huis is geen symbool zoals een beeld.quote:Op woensdag 16 augustus 2017 11:32 schreef ems. het volgende:
[..]
Nouja, dat is dan een foutje van hun kant. Lijkt me geen reden om dat beeld weg te halen. Dat sommige nazi's snikken bij het geboortehuis van Hitler is net zo goed geen reden om het 'dus' maar te vernietigen.
Een zwarte president die twee ambtstermijnen volmaakte in het "witte" huis is voor veel alt-right aanhangers een symbool geweest om zich duidelijker in de schijnwerper te plaatsen..quote:Op woensdag 16 augustus 2017 11:33 schreef DeParo het volgende:
[..]
Een museum is prima maar het is ook het straatbeeld, overal, je moet elke dag met de geschiedenis en toekomst van je samenleving worden geconfronteerd. Een zwarte familie die picknickt onder het standbeeld van Robert E. Lee vind ik vele malen symbolischer dan het weghalen van zo'n standbeeld.
Blijft mooi, de economie is aan alle kanten oververhit en toch blijven bepaalde figuren de groei ontkennenquote:Op woensdag 16 augustus 2017 11:18 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Economie groeit in 2017 met 3,3 procent
Tsja. Haha. Ze mogen er ook een beeld van Ben Carson neerzetten maar ik denk niet dat meer mensen daar nou vrolijk van wordenquote:Op woensdag 16 augustus 2017 11:28 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Opzich geen slechte mening, haha. Ik denk alleen dat diezelfde groep het dan weer een belediging vindt dat er een beeld wordt neergezet van een Keniaanse Moslim die nogal een troep had achtergelaten in het Witte Huis. Zieke man is het!
Ook jij zal eeuwig blijven klagen, hoe goed de economie ook loopt.quote:Op woensdag 16 augustus 2017 11:29 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Een Bas Jacobs maakt hier gehakt van. Wanneer je de economie maar genoeg af knijpt dan komt er vanzelf wel een schuldgedreven opvering. Tegelijkertijd is er veel permanente schade toegedaan
https://basjacobs.wordpress.com/2016/09/19/de-rekening-van-rutte/
Ook de VS drijft veel te veel op schulden
Dat huis is niet ter ere van Hitler gebouwd, toch?quote:Op woensdag 16 augustus 2017 11:32 schreef ems. het volgende:
[..]
Nouja, dat is dan een foutje van hun kant. Lijkt me geen reden om dat beeld weg te halen. Dat sommige nazi's snikken bij het geboortehuis van Hitler is net zo goed geen reden om het 'dus' maar te vernietigen.
Want de lonen stijgen niet hard genoeg en flexwerk en werkloosheid is nog niet 0 en blabla.quote:Op woensdag 16 augustus 2017 11:36 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Blijft mooi, de economie is aan alle kanten oververhit en toch blijven bepaalde figuren de groei ontkennen
Grotendeels eens, het enige wat wringt is dat deze beelden voortkomen uit een poging tot geschiedvervalsing, of op zijn minst een poging tot herschrijving van de geschiedenis. Nu is dat op zichzelf ook weer geschiedenis, dat snap ik ook.... anyway dit soort beelden zou met een hele berg educatie ondersteund moeten worden, waar ze ook staan...quote:Op woensdag 16 augustus 2017 11:33 schreef DeParo het volgende:
[..]
Een museum is prima maar het is ook het straatbeeld, overal, je moet elke dag met de geschiedenis en toekomst van je samenleving worden geconfronteerd. Een zwarte familie die picknickt onder het standbeeld van Robert E. Lee vind ik vele malen symbolischer dan het weghalen van zo'n standbeeld.
Maakt in deze geen verschil.quote:Op woensdag 16 augustus 2017 11:33 schreef klappernootopreis het volgende:
[..]
een huis is geen symbool zoals een beeld.
Net als dat dat beeld niet ter ere van slavernij is gebouwd.quote:Op woensdag 16 augustus 2017 11:38 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Dat huis is niet ter ere van Hitler gebouwd, toch?
Dit, en daar is veel weggehaald/vernietigd/geheim gehouden (graf van Mussert bv) juist om toekomstige verering te voorkomen...quote:Op woensdag 16 augustus 2017 11:38 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Dat huis is niet ter ere van Hitler gebouwd, toch?
Een andere link zou kunnen zijn de entanglement van de Trump organisatie met de Russische mafia, dus op dit moment nauwgezet wordt onderzocht wordt door Mueller en zijn team. Dit MOET Trump nerveus maken..quote:Op woensdag 16 augustus 2017 11:37 schreef Vis1980 het volgende:
Ik denk wel dat deze week in combinatie met het Mueller raport, de dingen zijn die het meest aan hem gelinkt gaan worden in de toekomst. Ik voorspel je dat zijn val nu echt is ingezet. Dit komt echt niet meer goed voor hem en misschien laat dit een verandering in het politieke systeem toe. Niet alleen maar een debat voeren met Democrats en Republicans, maar andere partijen ook meenemen. Het zal allemaal stroef veropen in het begin, maar het systeem zal anders moeten.
twitter:TheDailyShow twitterde op dinsdag 15-08-2017 om 23:03:42Today is the day Donald Trump became president of the Confederacy. reageer retweet
Het vermeende gevoel van egalitarisme uit zich niet in gedrag.quote:Op woensdag 16 augustus 2017 11:32 schreef DeParo het volgende:
[..]
Ik snap niet helemaal wat je bedoelt of hoe dat zich verhoudt tot wat ik schreef?
quote:Op woensdag 16 augustus 2017 11:41 schreef Sloggi het volgende:
twitter:TheDailyShow twitterde op dinsdag 15-08-2017 om 23:03:42Today is the day Donald Trump became president of the Confederacy. reageer retweet
Nee ter ere van de man die zijn landgenoten afmaakte in een poging de slavernij te behouden.quote:Op woensdag 16 augustus 2017 11:39 schreef ems. het volgende:
[..]
Maakt in deze geen verschil.
[..]
Net als dat dat beeld niet ter ere van slavernij is gebouwd.
Maar klopt dat wel? Xenofobie zie je bij een aantal diersoorten, mieren bvb. En chimpansees zijn ook niet aardig tegen "vreemdelingen"quote:Op woensdag 16 augustus 2017 11:26 schreef Vis1980 het volgende:
[..]twitter:BarackObama twitterde op zondag 13-08-2017 om 02:06:09"No one is born hating another person because of the color of his skin or his background or his religion..." https://t.co/InZ58zkoAm reageer retweet
Alles is een foutje van hun kant, we hebben het immers over nazis. En de vergelijking met het geboortehuis van Hitler gaat natuurlijk mank. Dat huis is niet gebouwd om Hitler en zijn daden te vereren.quote:Op woensdag 16 augustus 2017 11:32 schreef ems. het volgende:
[..]
Chimpansees poepen overal en krabben graag aan hun kont. Mieren zijn allemaal slaven die werken voor hun koningin.quote:Op woensdag 16 augustus 2017 11:42 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Maar klopt dat wel? Xenofobie zie je bij een aantal diersoorten, mieren bvb. En chimpansees zijn ook niet aardig tegen "vreemdelingen"
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |