abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_173178831
Ach ja, die goeie ouwe Paarse Kabinetten. De puinhopen die men daarna heeft gemaakt waren toch wel wat groter dan wat Wim Kok voor elkaar kreeg.
  woensdag 16 augustus 2017 @ 11:01:39 #152
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_173178845
quote:
0s.gif Op woensdag 16 augustus 2017 10:57 schreef grrrrg het volgende:

[..]

Inderdaad, het is goed als de politiek saai is. Het is goed als verschillende partijen met elkaar samenwerken.
Dat is ook het probleem met de alt-right rechts extremisten. Het is niet mogelijk om Joden, moslims en zwarten een beetje te vergassen.
Dit is heel erg politiek correct.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
pi_173178859
quote:
0s.gif Op woensdag 16 augustus 2017 10:44 schreef Ulx het volgende:
Baltimore takes down Confederate statues in middle of night

AlecMacGillis twitterde op woensdag 16-08-2017 om 09:11:54 Generals Lee and Jackson, brought down to earth by a crane at 3:10 AM, Baltimore. https://t.co/kJMyirj1L6 reageer retweet
Hier word ik ook niet echt vrolijk van.
  woensdag 16 augustus 2017 @ 11:03:11 #154
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_173178871
quote:
0s.gif Op woensdag 16 augustus 2017 11:02 schreef DeParo het volgende:

[..]

Meer staten beginnen in te zien wat voor mensen het beeld een warm hart toedragen. Freedom of speech (and it's consequences)
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
  woensdag 16 augustus 2017 @ 11:03:14 #155
192592 SureD1
------------------------------
pi_173178872
quote:
0s.gif Op woensdag 16 augustus 2017 10:47 schreef Ulx het volgende:
AlecMacGillis twitterde op woensdag 16-08-2017 om 09:41:05 They rode in on the Lost Cause. They rode out on a flatbed truck. https://t.co/CfRlluk5s0 reageer retweet
[ afbeelding ]
Look at Jackson there, riding like a stone wall.. prima, naar het museum ermee...
pi_173178884
quote:
0s.gif Op woensdag 16 augustus 2017 10:44 schreef klappernootopreis het volgende:

[..]

misschien heeft hij er 10 seconden over nagedacht, maar net zo snel weer uit zijn hoofd gezet. Trump staat in de werkkringen van het Witte huis bekend als "the 2 minute man" Dit geeft zijn aandachtsspanne aan. Hij is daarom totaal ongeschikt voor de post van President, en dit beginnen de republikein nu ook langzaamaan te beseffen.
De Republikeinen wist dit al lang maar ze konden geen kant op omdat hij nog wel altijd de juiste hoeveelheid stemmen heeft binnengehaald.
  woensdag 16 augustus 2017 @ 11:03:53 #157
192592 SureD1
pi_173178887
quote:

[..]

Democratisch besluit van de Gemeenteraad van Baltimore, ik zie het probleem niet...
pi_173178907
quote:

[..]

Ik wel. Het is al meerdere malen uitgelegd wanneer en om welke redenen deze standbeelden zijn geplaatst. Het is tijd om dat in te zien.
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
  woensdag 16 augustus 2017 @ 11:05:20 #159
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_173178919
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
  woensdag 16 augustus 2017 @ 11:07:19 #160
192592 SureD1
pi_173178964
quote:
14s.gif Op woensdag 16 augustus 2017 11:04 schreef Barbusse het volgende:

[..]

Ik wel. Het is al meerdere malen uitgelegd wanneer en om welke redenen deze standbeelden zijn geplaatst. Het is tijd om dat in te zien.
Dit - Lost Cause of the Confederacy toch?
pi_173178967
quote:
0s.gif Op woensdag 16 augustus 2017 10:45 schreef Vis1980 het volgende:

[..]

Ik denk dat Trump dat wel is, zijn eerste speech liet het al zien, maar goed.

Ik vind die bedrijven ook niet de meest fantastische mensen. Ik begrijp ook dat je wilt laten zien dat NeoNazi's op de een of andere manier een voedingsbodem hebben. Maar het gaat verder dan dat. Het gaat om opvoeding, fake news (zoals Alex Jones en reionale zenders), maar uiteindelijk gaat het om jezelf beter voelen dan een ander vanwege je huidskleur. Er zijn ook zat rijke gasten op de hoogste plekken in de samenleving die ook dit soort NeoNazi;s voeden.

En natuurlijk moet je kijken waar het vandaan komt, al moet wel gezegd worden dat rassenhaat of homohaat of Jodenhaat echt niet een logische of makkelijk stap is nadat je bent onslagen of omdat je niet rond kan komen.
Klopt. Ik denk dat we het in principe ook wel eens zijn. Natuurlijk moet je meteen in actie komen tegen dit soort ontwikkelingen, haatspeeches en propaganda, etc. Al hun kanalen en symbolen direct aanpakken. Maar uiteindelijk zijn het symptomen van een onderliggend probleem. [Net als radicalisering in het Midden-Oosten bijvoorbeeld]. Je kan de KKK en Nazi-bewegingen nog zo verboden maken als je zelf wilt, of een radicaal religieuze groep, als je de voedingsboden niet tegelijkertijd ook aanpakt, de factoren wegneemt die zo'n samenleving in eerste instantie heeft weten te doen creeeren, dan is het dweilen met de kraan open.

Wat betreft je laatste punt, inderdaad, maar het is een proces. Een geleidelijke ontwikkeling die al dan niet door een bepaalde gebeurtenis, van een verkiezing tot en met een oorlog, gekatalyseerd kan worden.

Maar als dat eenmaal in gang is gezet dan is het heel moeilijk om weer weg te nemen.
  woensdag 16 augustus 2017 @ 11:08:20 #162
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_173178987
quote:
0s.gif Op woensdag 16 augustus 2017 10:21 schreef DeParo het volgende:

[..]

Zo ironisch inderdaad, bovendien vergt het [meer] overheidsinterventie, en dat is Communisme zo niet Stalinisme. Overigens zie je dat hier in Nederland ook, met een grote groep vanuit de [lage] middenklasse die belastingen en vertrutting beu zijn en dus maar VVD stemmen, maar tegelijkertijd door VVD-beleid sociaal-economisch verder in het nauw worden gedreven.
en niet beseffen dat wanneer ze op iemand als Wilders of Baudet stemmen dit beleid ook nooit gaat veranderen. Een slang die zijn eigen staart opeet dus. De VVD is een partij waar je op kiest als je het kunt veroorloven.
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
pi_173179005
quote:
0s.gif Op woensdag 16 augustus 2017 10:47 schreef grrrrg het volgende:

[..]

Deze Merck CEO is zwart. Hij kan ook zomaar een persoonlijke reden hebben voor zijn vertrek. Namelijk dat zijn grootouders slaven waren, bijvoorbeeld. Of dat zijn ouders gevochten hebben tegen de Nazis.
Dat deze ondernemingen banen en inkomens kosten, dat is gewoon te idioot voor woorden. Dan moeten we bedrijven gaan verbieden, als ze zoveel banen en inkomsten kosten. 8)7
Hoezo is dat te idioot voor woorden dan?
pi_173179046
quote:
0s.gif Op woensdag 16 augustus 2017 11:01 schreef Ulx het volgende:
Ach ja, die goeie ouwe Paarse Kabinetten. De puinhopen die men daarna heeft gemaakt waren toch wel wat groter dan wat Wim Kok voor elkaar kreeg.
Een JsF die nooit gaat vliegen bijvoorbeeld
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_173179060
quote:
1s.gif Op woensdag 16 augustus 2017 10:56 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Maar maar... Ze hebben een smartphone

http://www.heritage.org/p(...)ty-the-united-states

https://www.theatlantic.com/amp/article/242191/

http://www.slate.com/arti(...)are_poor_people.html

;)

Overigens wordt er in Amerika nu meer geld herverdeeld dan in 1972, zoals Van Rossem terecht aan stipt

"Volgens officiële criteria is nu 50 procent van de Amerikaanse bevolking arm of geniet een laag inkomen. Vijftig miljoen Amerikanen worden beschouwd als food insecure. Zonder belastingheffing en herverdeling van inkomen door de federale overheid is 90 procent van de Amerikaanse bevolking in 2013 armer dan in 1972. Alleen de top 10 procent is erop vooruitgegaan, terwijl de top 1 procent enorm veel rijker is geworden."
https://www.maartenonline(...)110949/11/index.html
Het spektakel verenigt wat gescheiden is, maar het verenigt dit als gescheiden. - Guy Debord

Zegt voldoende.
  woensdag 16 augustus 2017 @ 11:12:09 #166
192592 SureD1
pi_173179068
quote:
1s.gif Op woensdag 16 augustus 2017 11:11 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Een JsF die nooit gaat vliegen bijvoorbeeld
Zou Mariëtte Hamer het bonnetje nog hebben? ;)
pi_173179081
quote:
0s.gif Op woensdag 16 augustus 2017 10:57 schreef grrrrg het volgende:

[..]

Inderdaad, het is goed als de politiek saai is. Het is goed als verschillende partijen met elkaar samenwerken.
Dat is ook het probleem met de alt-right rechts extremisten. Het is niet mogelijk om Joden, moslims en zwarten een beetje te vergassen.
Saai kan Goed zijn zolang het de politiek er maar niet van weerhoudt nodige acties te ondernemen ;). Evenmin moet dit een vrijbrief worden voor een technocratie.
pi_173179092
quote:
0s.gif Op woensdag 16 augustus 2017 11:03 schreef Vis1980 het volgende:

[..]

Meer staten beginnen in te zien wat voor mensen het beeld een warm hart toedragen. Freedom of speech (and it's consequences)
Ik blijf erbij. Al haal je ze allemaal weg dan vinden ze wel iets nieuws.
pi_173179111
quote:
1s.gif Op woensdag 16 augustus 2017 11:03 schreef SureD1 het volgende:

[..]

Democratisch besluit van de Gemeenteraad van Baltimore, ik zie het probleem niet...
Omdat ik tegen het verwijderen van erfgoed met een dergelijke 'leeftijd' ben. Ze moeten het uiteindelijk zelf weten het is hun democratische beslissing. Ik vind het echter niet verstandig te noemen.
pi_173179120
quote:
0s.gif Op woensdag 16 augustus 2017 11:13 schreef DeParo het volgende:

[..]

Saai kan Goed zijn zolang het de politiek er maar niet van weerhoudt nodige acties te ondernemen ;). Evenmin moet dit een vrijbrief worden voor een technocratie.
In Nederland wordt dan ook voldoende werk verzet. Rutte II heeft bepaald niet stilgezeten. En het resultaat mag er zijn, want de economie groeit als een tierelier.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_173179132
quote:
14s.gif Op woensdag 16 augustus 2017 11:04 schreef Barbusse het volgende:

[..]

Volgens mij zijn er hier heel veel verschillende variaties op die uitleg geplaatst, hoe dan ook, lets agree to disagree zoals ze zeggen.
  woensdag 16 augustus 2017 @ 11:15:23 #172
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_173179134
quote:
0s.gif Op woensdag 16 augustus 2017 10:21 schreef Barbusse het volgende:

[..]

Nee. Gewoon nee. We hebben het hier over nazi's. Die verdedig je niet met een 'both sides' analogie.
Klopt. Nazi's hebben een absoluut eenzijdige mening. ben je het daar niet mee eens, dan ben je een vijand die bestreden moet worden. Both sides werkt niet bij die groepen, ze zijn in basis antidemocratisch. En hier gaat het nu om bij de uitlatingen van Trump afgelopen weekend. Iedere politicus WEET dat er geen fatsoenlijke discussie of dialoog mogelijk is met Nazi's. Het is een zelfkant-organisatie pur sang. Trump heeft hier een grote fout gemaakt die op gegeven moment grote gevolgen gaat krijgen.
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
pi_173179145
quote:
0s.gif Op woensdag 16 augustus 2017 11:14 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

In Nederland wordt dan ook voldoende werk verzet. Rutte II heeft bepaald niet stilgezeten. En het resultaat mag er zijn, want de economie groeit als een tierelier.
Haha nou dan hebben wij een andere voorstelling van 'tierelier'. Overigens denk ik allerminst dat Rutte II verantwoordelijk is voor die groei. Maar dat is een andere discussie.
pi_173179162
quote:
0s.gif Op woensdag 16 augustus 2017 11:08 schreef klappernootopreis het volgende:

[..]

en niet beseffen dat wanneer ze op iemand als Wilders of Baudet stemmen dit beleid ook nooit gaat veranderen. Een slang die zijn eigen staart opeet dus. De VVD is een partij waar je op kiest als je het kunt veroorloven.
Het gemis van de PvdA, en daar zijn ze zelf verantwoordelijk voor, spijtig genoeg en dat is toch erg zorgwekkend te noemen in deze.
pi_173179178
quote:
0s.gif Op woensdag 16 augustus 2017 11:11 schreef DeParo het volgende:

[..]

Het spektakel verenigt wat gescheiden is, maar het verenigt dit als gescheiden. - Guy Debord

Zegt voldoende.
Leg eens uit?
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')