abonnement Unibet Coolblue
pi_184558258
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2019 18:46 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Als je iets wil veranderen aan zo'n vreselijke reputatie, dan moet je juist zulke haatsjeiks geen podium bieden zoals Amsterdam nu doet.
Een podium bieden zoals de media dat doet.

quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2019 18:58 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Het is natuurlijk geen vraagstuk wat betreft kip-ei.

Moslims zijn jarenlang welkom geweest, mochten hier gerust komen wonen, leven en geloven.
Moskeeėn zijn als paddenstoelen uit de grond gekomen door heel Nederland, kerken juist verdreven in verhouding. (ook door leegloop)

Om nu met droge ogen te beweren dat het aan de Nederlandse bevolking ligt dat men ze spuug en spuugzat is met dat onaangepaste en vaak crimineel gedrag en het eindeloze 1 richtingsverkeer wat betreft verwachtingen... dan ben je niet helemaal lekker in je hoofd.
Kerken zijn leeggelopen door de kerk. Heeft niets met de Islam te maken.
Het ligt aan de media en de propaganda van de overheid en andere elementen dat men de moslims aan het stangen zijn en demoniseren zijn. Criminaliteit heeft andere oorzaken.

Er is 1 richtingverkeer en tolerantie aan de moslimzijde om maar steeds uigescholden, gepest, achtergesteld, aangevallen te worden omdat je moslim bent. En dan ben je dat inderdaad spuugzat.
pi_184558740
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 21:12 schreef WheeledWarrior het volgende:
relipauper.
ik nomineer hem voor het woord van 2019!
pi_184559971
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 januari 2019 19:18 schreef Twintig het volgende:
[..]
Er is 1 richtingverkeer en tolerantie aan de moslimzijde om maar steeds uigescholden, gepest, achtergesteld, aangevallen te worden omdat je moslim bent. En dan ben je dat inderdaad spuugzat.
Volgens mij heb je het nu meer over joden? (afgezien van achtergesteld, want dat wordt niemand in Nederland)
Waag het eens een moslim uit te schelden, pesten of aan te vallen en je hebt 15 "broeders" om je heen staan en in no-time een mes in een vitaal lichaamsdeel.
Tolerantie is aan de moslimzijde ver te zoeken, voor de bovenstaande bijeenkomst is voor joden en homo's en (te) schaars geklede meisjes niet eens een uitnodiging nodig...
Racist
pi_184560515
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2019 20:45 schreef Toga het volgende:

[..]

Volgens mij heb je het nu meer over joden? (afgezien van achtergesteld, want dat wordt niemand in Nederland)
Waag het eens een moslim uit te schelden, pesten of aan te vallen en je hebt 15 "broeders" om je heen staan en in no-time een mes in een vitaal lichaamsdeel.
Tolerantie is aan de moslimzijde ver te zoeken, voor de bovenstaande bijeenkomst is voor joden en homo's en (te) schaars geklede meisjes niet eens een uitnodiging nodig...
Moslim pesten is dagelijkse praktijk.
* Dan wordt weer deze moskee besmeurd dan weer een ander, dan weer een varkenskop,
* dan weer wordt er aan je hoofddoek getrokken.
* Dan verbiedt de wet om een burka te dragen,
* dan hoor je weer op de media dat de islam het kwaad is en dus ook de moslims
* dan mag je geen moskee bouwen
* dan moeten de Korans verbrand worden.
* dan lees je op sites weer haatteksten tegen moslims
* Zet je de Tv aan wordt er er weer gezegd hoe slecht moslims zijn
* Lees je het nieuws dan hoor je weer hoe slecht de moslims zijn.
* Dan mogen de moslims niet meer halal slachten.

Inderdaad het lijken wel joden ja.
De joden van nu.

En dan nog kalm blijven. Zo als dat geen tolerante moslims zijn. Nou.
pi_184561410
Zo'n beetje wat elke gemiddelde groep aan shit over zich heen krijgt dus.
pi_184561958
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2019 20:45 schreef Toga het volgende:
voor de bovenstaande bijeenkomst is voor joden en homo's en (te) schaars geklede meisjes niet eens een uitnodiging nodig...
Inderdaad wat hij zegt:
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2019 21:45 schreef Solstice1 het volgende:
Zo'n beetje wat elke gemiddelde groep aan shit over zich heen krijgt dus.
pi_184564140
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 januari 2019 21:07 schreef Twintig het volgende:

[..]

Moslim pesten is dagelijkse praktijk.
* Dan wordt weer deze moskee besmeurd dan weer een ander, dan weer een varkenskop,
* dan weer wordt er aan je hoofddoek getrokken.
* Dan verbiedt de wet om een burka te dragen,
* dan hoor je weer op de media dat de islam het kwaad is en dus ook de moslims
* dan mag je geen moskee bouwen
* dan moeten de Korans verbrand worden.
* dan lees je op sites weer haatteksten tegen moslims
* Zet je de Tv aan wordt er er weer gezegd hoe slecht moslims zijn
* Lees je het nieuws dan hoor je weer hoe slecht de moslims zijn.
* Dan mogen de moslims niet meer halal slachten.

Inderdaad het lijken wel joden ja.
De joden van nu.

En dan nog kalm blijven. Zo als dat geen tolerante moslims zijn. Nou.
Het grotendeels reactionair ''moslim pesten'' staat in schril contrast met het initiėrende ''pesten'' wat moslims zelf doen, ''pesten'' als in ''met de dood bedreigen, enzo'', initiėrend, want ''allah is de grootste bla bla'', en verdere belachelijke overtuigingen als; ''de islam is het enige ware, alles anders is inferieur en dient te gehoorzamen en uiteindelijk zich te onderwerpen''.

Dat zich agressief opdringend, gewelddadig afdwingend, waar dan ook

En dan nog kalm blijven. Hoe vurig ik hoop dat het zo snel mogelijk afgelopen is met alle tolerantie naar deze intolerante en vernietigende waanzin.
Op zondag 15 januari 2017 19:21 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Als je geen nazi genoemd wilt worden moet je geen achterlijke discriminerende dingen zeggen als: "de islam tast anderen aan in hun rechten".
pi_184564527
quote:
15s.gif Op dinsdag 22 januari 2019 23:49 schreef SpaceOddity het volgende:

[..]

Het grotendeels reactionair ''moslim pesten'' staat in schril contrast met het initiėrende ''pesten'' wat moslims zelf doen, ''pesten'' als in ''met de dood bedreigen, enzo'', initiėrend, want ''allah is de grootste bla bla'', en verdere belachelijke overtuigingen als; ''de islam is het enige ware, alles anders is inferieur en dient te gehoorzamen en uiteindelijk zich te onderwerpen''.

Dat zich agressief opdringend, gewelddadig afdwingend, waar dan ook

En dan nog kalm blijven. Hoe vurig ik hoop dat het zo snel mogelijk afgelopen is met alle tolerantie naar deze intolerante en vernietigende waanzin.
Ik zal maar weer even je eigen groep gaan quoten:

quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2019 21:45 schreef Solstice1 het volgende:
Zo'n beetje wat elke gemiddelde groep aan shit over zich heen krijgt dus.
Het grotendeels reactionair '''blanken pesten ' staat in schril contrast met het initiėrende ''pesten'' wat blanken zelf doen, ''pesten'' als in ''met de dood bedreigen, enzo'', initiėrend, want ''Ik moet kunnen spotten met hen, ik moet ze geitenneukers kunnen noemen, ik moet hun moskeen in brand kunnen steken, ik moet de hoofddoekjes afr kunnen rukken van hen en ze moeten het land uit'', en verdere belachelijke overtuigingen als; ''de blanke culturele waarden zijn superieur en de moslimcultuur is inferieur. De moslims moeten oprotten naar hun eigen land. Dit is een blank nationalistisch land. Wij moeten de vrijheid van andersdenkenden kunnen belemmeren. Alleen wij mogen de vrijheden tot spotten en beledigen hebben wij hebben namelijk meer rechten dan moslims en zwarte meedemens. Blanke avondland, het enige ware avondland moet weer hersteld worden. Alles anders is inferieur en dient te gehoorzamen en uiteindelijk zich te onderwerpen of op te rotten.

En dan nog kalm blijven. Hoe vurig ik hoop dat het zo snel mogelijk afgelopen is met alle tolerantie naar deze intolerante blanke suprieur achtende en vernietigende waanzin.
pi_184567867
quote:
1s.gif Op woensdag 23 januari 2019 00:16 schreef Twintig het volgende:

[..]

Ik zal maar weer even je eigen groep gaan quoten:

[..]

Het grotendeels reactionair '''blanken pesten ' staat in schril contrast met het initiėrende ''pesten'' wat blanken zelf doen, ''pesten'' als in ''met de dood bedreigen, enzo'',
Noem eens 1 bekende moslims hier die door niet-moslims bedreigd word, en waarbij een niet te onderschatten groep van niet-moslims deze bedreigingen niet afkeuren. Tegenover alle doods-bedreigingen die moslims zelf doen.
Noem eens 1 terreurdaad, met meerdere doden, gericht op moslims, door niet-moslims omdat deze niet-moslims zich ''beledigd'' voelen door provocerende uitspraken van moslims, en waarbij veel niet-moslims deze terreurdaad niet afkeuren vanwege de ''beledigingen'', of vanwege de afwijkende levensvisie. Tegenover alle terreurdaden die moslims zelf plegen
quote:
initiėrend, want ''Ik moet kunnen spotten met hen,
Ja, dat moet kunnen. Of het ''netjes en beleefd'' is, is een tweede, maar hier mag en moet je kunnen kiezen om je schouders er voor op te kunnen halen, met in het achtehoofd dat als reactie de grens bij geweld ligt. Dat is één van de grote verschillen. In de moslimgemeenschap is dit nagenoeg onmogelijk, en dit is één van de grootste problemen, met het toelaten en tolereren van een cultuur die wezenlijk zo anders in elkaar zit dan de moderne westerse samenleving.
quote:
ik moet ze geitenneukers kunnen noemen,
Ja. En? Doet dat pijn? Net zoveel pijn als echt geweld? Zoveel pijn dat echt geweld gerechtvaardigd word? Ik zeg; nee. Maar daar heb je dat grote verschil weer; blijkbaar is eer een dingetje. Een dingetje waarin, in beleving, grote tegenstrijdige opvattingen op te merken zijn.
quote:
ik moet hun moskeen in brand kunnen steken,
Nee, dit is overdreven onzin. Maar hé, bekijk het zo; in de bakermat en het geografische hart van de islam, zijn religieuze gebouwen en uitingen anders dan de islam niet eens toegestaan. Daar zou je ook eens bij stil kunnen staan.
quote:
ik moet de hoofddoekjes afr kunnen rukken
Nee. ook niet.
quote:
van hen en ze moeten het land uit'', en verdere belachelijke overtuigingen als; ''de blanke culturele waarden zijn superieur en de moslimcultuur is inferieur.
De islam zelf is veel agressiever van aard dan de westerse cultuur, die op vooral christelijke fundamenten is gebouwd. De christenen konden een paar eeuwen er ook wat van, maar de verlichting heeft ervoor gezorgd dat de gerechtvaardigde agressiviteit en gewelddadigheid grotendeels is verdwenen. Dit gaat bij de islam niet gebeuren. Dat heeft te maken met het verschil in (heilig verklaarde) rolmodellen. Waar de ene profeet ultiem vergevingsgezind was en zijn volgelingen opriep zijn dood niet te wreken, riep de ander op tot moorden, en moordde zelf ook, hetgeen wat zorgt voor de rechtvaardiging van geweld en ook het verschil als het gaat om opvattingen in eer en respect. Krijg je dit er ook nog eens bij;
PieterOmtzigt twitterde op dinsdag 22-01-2019 om 22:46:50 Parlementaire Assemblee van de Raad van Europa neemt met grote meerderheid rapport aan over Sharia en mensenrechten (EVRM). Onverenigbaar op heel veel punten.Veel werk: begon met mijn resolutie voor dit rapport drie jaar terug. (1)Kernzin: https://t.co/K7EQVzE7BT reageer retweet
quote:
De moslims moeten oprotten naar hun eigen land.
Zeg maar zoals niet-moslims niet eens op hoeven te rotten uit Mekka en Medina, omdat ze daar in de eerst plaats niet eens worden toegelaten, omdat ze niet-moslim zijn? Mag je ook weer eens over nadenken.
quote:
Dit is een blank nationalistisch land. Wij moeten de vrijheid van andersdenkenden kunnen belemmeren.
Als er mensen zijn die deze vrijheid misbruiken om anderen te belemmeren in hun vrijheid, dan dienen drastische maatregelen genomen te worden om dit te isoleren om deze mensen te beschermen.
quote:
Alleen wij mogen de vrijheden tot spotten en beledigen hebben
Nee hoor, jij mag mij ook bespotten en ''beledigen''. Ga je gang. Is niet netjes enzo bla bla, maar ik haal mn schouders ervoor op. Het doet me niets.
quote:
wij hebben namelijk meer rechten dan moslims en zwarte meedemens.
Nee ook niet.
quote:
Blanke avondland, het enige ware avondland de islamitische heerschappij moet weer hersteld worden. Alles anders is inferieur en dient te gehoorzamen en uiteindelijk zich te onderwerpen of op te rotten.
Ik heb m even aangepast zoals je ziet.
quote:
En dan nog kalm blijven. Hoe vurig ik hoop dat het zo snel mogelijk afgelopen is met alle tolerantie naar deze intolerante blanke suprieur achtende en vernietigende waanzin.
Ga ergens anders (lees; een willekeurig islamitisch land) lekker mensen rechten schenden, door je rechtvaardiging te vinden bij haatimam en een profeet die volgens moderne westerse standaarden een moordende en pedofiele fantast was :W
Op zondag 15 januari 2017 19:21 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Als je geen nazi genoemd wilt worden moet je geen achterlijke discriminerende dingen zeggen als: "de islam tast anderen aan in hun rechten".
  woensdag 23 januari 2019 @ 10:04:34 #110
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_184568043
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 januari 2019 21:07 schreef Twintig het volgende:

Moslim pesten is dagelijkse praktijk.
* Dan wordt weer deze moskee besmeurd dan weer een ander, dan weer een varkenskop,
* dan weer wordt er aan je hoofddoek getrokken.
* dan hoor je weer op de media dat de islam het kwaad is en dus ook de moslims
* dan moeten de Korans verbrand worden.
* dan lees je op sites weer haatteksten tegen moslims
* Zet je de Tv aan wordt er er weer gezegd hoe slecht moslims zijn
* Lees je het nieuws dan hoor je weer hoe slecht de moslims zijn.
Ja, dat is vervelend. Je kunt je afvragen waarom dat soort dingen gezegd en gedaan worden, natuurlijk. Of ben je meer van de slachtofferrol? 'Wij doen niks verkeerd, het is allemaal hun schuld'? Ben je blind voor wat, in naam van de Islam, er wereldwijd allemaal aan mensenrechtenschendingen en geweld plaats vindt?

quote:
* Dan verbiedt de wet om een burka te dragen,
* dan mag je geen moskee bouwen
* Dan mogen de moslims niet meer halal slachten.
We zijn nu een paar decennia succesvol bezig om de invloed van religie op de maatschappij te verminderen. Dan gaan we natuurlijk niet voor een andere religie een paar stappen achteruit.

[ Bericht 2% gewijzigd door Captain_Jack_Sparrow op 23-01-2019 10:10:04 ]
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_184569357
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 januari 2019 21:07 schreef Twintig het volgende:

[..]

Moslim pesten is dagelijkse praktijk.
* Dan wordt weer deze moskee besmeurd dan weer een ander, dan weer een varkenskop,
* dan weer wordt er aan je hoofddoek getrokken.
* Dan verbiedt de wet om een burka te dragen,
* dan hoor je weer op de media dat de islam het kwaad is en dus ook de moslims
* dan mag je geen moskee bouwen
* dan moeten de Korans verbrand worden.
* dan lees je op sites weer haatteksten tegen moslims
* Zet je de Tv aan wordt er er weer gezegd hoe slecht moslims zijn
* Lees je het nieuws dan hoor je weer hoe slecht de moslims zijn.
* Dan mogen de moslims niet meer halal slachten.

Inderdaad het lijken wel joden ja.
De joden van nu.

En dan nog kalm blijven. Zo als dat geen tolerante moslims zijn. Nou.
De moslims zijn inderdaad de joden van nu en als de gaskamers in de toekomst weer worden ingericht zullen het de moslims zijn, die vernietigd worden. Deal with it.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_184569867
quote:
10s.gif Op woensdag 23 januari 2019 11:28 schreef Slayage het volgende:

[..]

De moslims zijn inderdaad de joden van nu en als de gaskamers in de toekomst weer worden ingericht zullen het de moslims zijn, die vernietigd worden. Deal with it.
Van Joden nog nooit last gehad eigenlijk.
pi_184569918
quote:
0s.gif Op woensdag 23 januari 2019 11:55 schreef Solstice1 het volgende:

[..]

Van Joden nog nooit last gehad eigenlijk.
Schijnt dat je als jood zijnde niet met keppeltje door bepaalde buurten met een hoge concentratie moslims moet lopen.

Dat geld ook voor homo's, knappe vrouwen zonder hoofddoek, ambulance personeel, brandweer, reporter.cameraploeg, politie of blanke jongen.
pi_184569942
quote:
0s.gif Op woensdag 23 januari 2019 11:57 schreef tupper het volgende:

[..]

Schijnt dat je als jood zijnde niet met keppeltje door bepaalde buurten met een hoge concentratie moslims moet lopen.

Dat geld ook voor homo's, knappe vrouwen zonder hoofddoek, ambulance personeel, politie of blanke jongen.
Ik ken het soort buurten dat je bedoelt. Heb er ooit post rond moeten brengen, vrij snel mee gestopt. Paar rotcenten is m'n veiligheid niet waard.
pi_184569951
quote:
0s.gif Op woensdag 23 januari 2019 11:55 schreef Solstice1 het volgende:

[..]

Van Joden nog nooit last gehad eigenlijk.
Betekent helemaal niets... jouw subjectieve ervaring. Vraag het een Palestijn en je krijgt een ander antwoord.
pi_184569970
quote:
0s.gif Op woensdag 23 januari 2019 11:59 schreef intellectuele_user het volgende:

[..]

Betekent helemaal niets... jouw subjectieve ervaring. Vraag het een Palestijn en je krijgt een ander antwoord.
Ok.
pi_184570013
quote:
0s.gif Op woensdag 23 januari 2019 11:59 schreef intellectuele_user het volgende:

[..]

Betekent helemaal niets... jouw subjectieve ervaring. Vraag het een Palestijn en je krijgt een ander antwoord.
waarom heeft een marokkaan/algerijn/etc dan een pesthekel aan israeliers als hij ze net zo vaak tegenkomt als klaas of jan (vrijwel nooit dus).
pi_184570044
quote:
0s.gif Op woensdag 23 januari 2019 12:02 schreef tupper het volgende:

[..]

waarom heeft een marokkaan/algerijn/etc dan een pesthekel aan israeliers als hij ze net zo vaak tegenkomt als klaas of jan (vrijwel nooit dus).
Om dezelfde reden waarom mensen moslims haten, omdat ze moslims alleen van de media kennen.
  woensdag 23 januari 2019 @ 12:05:03 #119
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_184570056
quote:
0s.gif Op woensdag 23 januari 2019 12:02 schreef tupper het volgende:

[..]

waarom heeft een marokkaan/algerijn/etc dan een pesthekel aan israeliers als hij ze net zo vaak tegenkomt als klaas of jan (vrijwel nooit dus).
Vraag dat aan de PVV-stemmers op Urk, die hebben net zo'n absurde hekel aan buitenlanders
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_184570074
quote:
0s.gif Op woensdag 23 januari 2019 12:04 schreef intellectuele_user het volgende:

[..]

Om dezelfde reden waarom mensen moslims haten, omdat ze moslims alleen van de media kennen.
dus al die statistieken en nieuws over die groepen en geloof is fake news?
pi_184570095
quote:
1s.gif Op woensdag 23 januari 2019 12:05 schreef Leandra het volgende:

[..]

Vraag dat aan de PVV-stemmers op Urk, die hebben net zo'n absurde hekel aan buitenlanders
hoe vaak lees jij over urkers die joden, homo's etc kapot slaan?
pi_184570161
quote:
0s.gif Op woensdag 23 januari 2019 12:06 schreef tupper het volgende:

[..]

dus al die statistieken en nieuws over die groepen en geloof is fake news?
Je moet echt specifieker wezen over welke statistieken en nieuws je het hebt. Trump is degene die moord en brand schreeuwt over fake news. Maar ik kan ook genoeg negatieve statistieken en nieuws vinden over andere bevolkingsgroepen. De media die jij volgt publiceren misschien selectief en partijdig nieuws, die Marokkaan en Algerijn waar jij het over had volgen weer nieuws dat negatieve acties van joden uitvergroot. Goed nieuws is geen nieuws.
pi_184570226
quote:
1s.gif Op woensdag 23 januari 2019 12:05 schreef Leandra het volgende:

[..]

Vraag dat aan de PVV-stemmers op Urk, die hebben net zo'n absurde hekel aan buitenlanders
Er is dan ook ontzettend veel kritiek op strenggelovige gemeenten zoals Urk. Niet in de laatste plaats vanuit de kerk zelf. De storm van kritiek op de Nashville-verklaring is een goed voorbeeld.

Was er maar half zoveel kritiek vanuit moslims op hun religieuze extremisten.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_184570495
quote:
0s.gif Op woensdag 23 januari 2019 11:59 schreef intellectuele_user het volgende:

[..]

Betekent helemaal niets... jouw subjectieve ervaring. Vraag het een Palestijn en je krijgt een ander antwoord.
Subjectiviteit gaat een rol spelen als het collectieve vormen aan neemt.

De meeste mensen die hier leven zijn niet-moslim en niet-jood.

Heel veel niet-moslims en niet-joden hier hebben last van moslims.
Heel veel niet-moslims en niet-joden hier hebben hebben nagenoeg weinig tot geen last van joden.
Op zondag 15 januari 2017 19:21 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Als je geen nazi genoemd wilt worden moet je geen achterlijke discriminerende dingen zeggen als: "de islam tast anderen aan in hun rechten".
pi_184570601
quote:
15s.gif Op woensdag 23 januari 2019 12:30 schreef SpaceOddity het volgende:

[..]

Subjectiviteit gaat een rol spelen als het collectieve vormen aan neemt.

De meeste mensen die hier leven zijn niet-moslim en niet-jood.

Heel veel niet-moslims en niet-joden hier hebben last van moslims.
Heel veel niet-moslims en niet-joden hier hebben hebben nagenoeg weinig tot geen last van joden.
En iedereen heeft last van de belastingdienst.

Voorlopig is Nederland toleranter dan andere landen:

http://www.pewforum.org/2(...)estern-europe-01-11/

Joden wonen relatief gezien langer dan moslims in het Westen, het vergt nu eenmaal tijd om meer geaccepteerd te worden, dat zien we overal in de wereld.
pi_184570949
quote:
0s.gif Op woensdag 23 januari 2019 12:35 schreef intellectuele_user het volgende:

[..]

En iedereen heeft last van de belastingdienst.

Voorlopig is Nederland toleranter dan andere landen:
[ afbeelding ]
http://www.pewforum.org/2(...)estern-europe-01-11/
Raar dan dat de PVV zo groot is.
quote:
Joden wonen relatief gezien langer dan moslims in het Westen, het vergt nu eenmaal tijd om meer geaccepteerd te worden, dat zien we overal in de wereld.
Daar ga je al; geaccepteerd.

Je slaat de essentiėle eerste stap over; aanpassing.

Eerst aanpassing, dan zal acceptatie snel volgen. Prima dat halal eten, een moskee bezoeken, religieuze kledij, vrij wegens suikerfeest, de ramadan, enz.
Maar er zijn dan nog een aantal dingen die A; haaks staan op de moderne westerse waarden, en/maar B; helaas fundamenteel onderdeel zijn van de islam.

Daarin gaat de islam zich niet aanpassen. Nooit. Daarom zal de acceptatie nooit compleet zijn. Als gevolg daarvan komt het allemaal steeds harder en verder van elkaar af te staan.
Op zondag 15 januari 2017 19:21 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Als je geen nazi genoemd wilt worden moet je geen achterlijke discriminerende dingen zeggen als: "de islam tast anderen aan in hun rechten".
pi_184571986
quote:
15s.gif Op woensdag 23 januari 2019 12:51 schreef SpaceOddity het volgende:

Raar dan dat de PVV zo groot is.
Groot is relatief natuurlijk. Zeker in het Nederlandse electorale systeem. 20% van de stemmen is relatief veel maar in absolute aantallen ligt dat toch anders. Zeker als ze moeten samenwerken met andere partijen in een coalitie hierdoor komt er weinig tot stand van hun anti islam standpunten.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_184572446
quote:
0s.gif Op woensdag 23 januari 2019 11:55 schreef Solstice1 het volgende:

[..]

Van Joden nog nooit last gehad eigenlijk.
Je hoeft ook niet iets gedaan te hebben als bevolkingsgroep om vernietigd worden. Het gaat om de perceptie vam de desbetreffende bevolking en die is bij sommigen knip en klaar om in concentratiekampen gestopt te worden.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_184573350
quote:
15s.gif Op woensdag 23 januari 2019 12:30 schreef SpaceOddity het volgende:

[..]

Subjectiviteit gaat een rol spelen als het collectieve vormen aan neemt.

De meeste mensen die hier leven zijn niet-moslim en niet-jood.

Heel veel niet-moslims en niet-joden hier hebben last van moslims.
Heel veel niet-moslims en niet-joden hier hebben hebben nagenoeg weinig tot geen last van joden.
Joden zijn een verrijking voor Nederland. Net als chinezen en spanjaarden, Italianen.
Daarentegen brengen de meeste moslims alleen maar ellende. Ook ellende voor onze Joden.
Doe maar gewoon dan doe je al gek genoeg.
pi_184573607
quote:
0s.gif Op woensdag 23 januari 2019 14:54 schreef Stance het volgende:

[..]

Joden zijn een verrijking voor Nederland. Net als chinezen en spanjaarden, Italianen.
Daarentegen brengen de meeste moslims alleen maar ellende. Ook ellende voor onze Joden.
Ben zelf Iraans en moslim, en iedereen in mijn familie is hoogopgeleid. er zijn genoeg italiaanse maffia leden in Amsterdam, je bericht is dus vooral ongenuanceerd.
pi_184574099
quote:
0s.gif Op woensdag 23 januari 2019 15:10 schreef Guccipet1993 het volgende:

[..]

Ben zelf Iraans en moslim, en iedereen in mijn familie is hoogopgeleid. er zijn genoeg italiaanse maffia leden in Amsterdam, je bericht is dus vooral ongenuanceerd.
Hij zegt dan ook "de meeste" om het te nuanceren (al had hij dat in z'n eerste zin ook erbij mogen zetten).

Jij en je familie zijn over het geheel gezien een uitzondering en gewoon van harte welkom. Maar als iemand kritiek heeft op moslims dan gaat het 9 van de 10 keer niet over mensen als jij maar over de moslims die problemen veroorzaken en de moslims die zelf geen problemen veroorzaken maar wel de probleemmakers de hand boven het hoofd houdt. Voel je aub niet aangesproken want 99% van de moslim- en islamkritiek gaat niet over hoogopgeleide, geļntegreerde, normaal gedragende, zelf-broekophoudende moslims. Nuance wordt vaak vanzelfsprekend geacht en daardoor vergeten.

Italiaanse maffia leden zijn er in veel kleinere aantallen en houden de criminaliteit vaak binnen het criminele circuit. Dus veel minder groot en urgent. Maar uiteraard zijn die gasten ook niet gewenst hier. Hoogopgeleide, geļntegreerde, normaal gedragende, zelf-broekophoudende Italianen zijn van harte welkom.
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
pi_184574259
quote:
0s.gif Op woensdag 23 januari 2019 14:54 schreef Stance het volgende:

[..]

Joden zijn een verrijking voor Nederland. Net als chinezen en spanjaarden, Italianen.
Daarentegen brengen de meeste moslims alleen maar ellende. Ook ellende voor onze Joden.
Sommige ’denkers’ menen dat de moslims van nu de Joden zijn van toen. Zullen we naar de feiten kijken?
quote:
In elk Europees land is er door de binnenkomst van grote groepen islamitische migranten maatschappelijke onrust ontstaan, en het is zaak dat te bespreken, met of zonder de goedkeuring van de politiek-correcte elite, die de discussie wil smoren door moslims van nu gelijk te stellen aan de Joden van toen.
quote:
0s.gif Op woensdag 23 januari 2019 15:10 schreef Guccipet1993 het volgende:

[..]

Ben zelf Iraans en moslim, en iedereen in mijn familie is hoogopgeleid. er zijn genoeg italiaanse maffia leden in Amsterdam, je bericht is dus vooral ongenuanceerd.
Gefeliciteerd.

Maar criminaliteit heb je overal.

Feit blijft staan; een (redelijk) evenwichtige multi culti samenleving kan functioneren zonder al teveel problemen. Echter, met de islam is dat niet mogelijk. Voor de honderdduizenden keer; de kernwaarden zijn niet alleen niet-passend, maar ook tegenstrijdig en zodoende inherent conflicterend, met onoplosbare en zodoende oplopende problemen tot gevolg. Hier verstoord de islam de multi culti samenleving dus omdat het incompatibel is met onze samenleving, en vice versa. en zorgt zodoende voor grote onrust. En elders;

quote:
Het is een ongemakkelijk feit: er bestaat in de wereld geen open, welvarende samenleving waarvan de bevolking in meerderheid islamitisch is. Islamitische landen zijn bijna zonder uitzondering tiranniek geregeerde en corrupte landen
Op zondag 15 januari 2017 19:21 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Als je geen nazi genoemd wilt worden moet je geen achterlijke discriminerende dingen zeggen als: "de islam tast anderen aan in hun rechten".
pi_184574429
quote:
0s.gif Op woensdag 23 januari 2019 15:10 schreef Guccipet1993 het volgende:

[..]

Ben zelf Iraans en moslim, en iedereen in mijn familie is hoogopgeleid. er zijn genoeg italiaanse maffia leden in Amsterdam, je bericht is dus vooral ongenuanceerd.
ik zeg toch de meeste.
Doe maar gewoon dan doe je al gek genoeg.
pi_184574628
quote:
0s.gif Op woensdag 23 januari 2019 15:34 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]

Hij zegt dan ook "de meeste" om het te nuanceren (al had hij dat in z'n eerste zin ook erbij mogen zetten).

Jij en je familie zijn over het geheel gezien een uitzondering en gewoon van harte welkom. Maar als iemand kritiek heeft op moslims dan gaat het 9 van de 10 keer niet over mensen als jij maar over de moslims die problemen veroorzaken en de moslims die zelf geen problemen veroorzaken maar wel de probleemmakers de hand boven het hoofd houdt. Voel je aub niet aangesproken want 99% van de moslim- en islamkritiek gaat niet over hoogopgeleide, geļntegreerde, normaal gedragende, zelf-broekophoudende moslims. Nuance wordt vaak vanzelfsprekend geacht en daardoor vergeten.

Italiaanse maffia leden zijn er in veel kleinere aantallen en houden de criminaliteit vaak binnen het criminele circuit. Dus veel minder groot en urgent. Maar uiteraard zijn die gasten ook niet gewenst hier. Hoogopgeleide, geļntegreerde, normaal gedragende, zelf-broekophoudende Italianen zijn van harte welkom.
Precies. En ik ben een zij. :*
Doe maar gewoon dan doe je al gek genoeg.
pi_184574817
Heitsjaak.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_184574962
quote:
0s.gif Op woensdag 23 januari 2019 15:57 schreef Stance het volgende:

[..]

Precies. En ik ben een zij. :*
Ah oke, vandaar het gebrek aan nuance ;)
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
pi_184575409
quote:
0s.gif Op woensdag 23 januari 2019 15:34 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]

Hij zegt dan ook "de meeste" om het te nuanceren (al had hij dat in z'n eerste zin ook erbij mogen zetten).
Wat weet jij daar nou van? Welke meeste?

quote:
Jij en je familie zijn over het geheel gezien een uitzondering en gewoon van harte welkom. Maar als iemand kritiek heeft op moslims dan gaat het 9 van de 10 keer niet over mensen als jij maar over de moslims die problemen veroorzaken en de moslims die zelf geen problemen veroorzaken maar wel de probleemmakers de hand boven het hoofd houdt. Voel je aub niet aangesproken want 99% van de moslim- en islamkritiek gaat niet over hoogopgeleide, geļntegreerde, normaal gedragende, zelf-broekophoudende moslims. Nuance wordt vaak vanzelfsprekend geacht en daardoor vergeten.
Ja, lekker makkelijk wel. Alle moslims op één hoop gooien in alle retoriek en als dat dan toch iets te dramatisch blijkt te zijn moeten de 'goeien' zich niet aangesproken voelen. :D

Misschien moet je zelf in de eerste plaats wat meer nuance gebruiken.
pi_184575425
quote:
15s.gif Op woensdag 23 januari 2019 09:53 schreef SpaceOddity het volgende:

[..]

Ja, dat moet kunnen. Of het ''netjes en beleefd'' is, is een tweede, maar hier mag en moet je kunnen kiezen om je schouders er voor op te kunnen halen, met in het achtehoofd dat als reactie de grens bij geweld ligt. Dat is één van de grote verschillen. In de moslimgemeenschap is dit nagenoeg onmogelijk, en dit is één van de grootste problemen, met het toelaten en tolereren van een cultuur die wezenlijk zo anders in elkaar zit dan de moderne westerse samenleving.

[..]

Ja. En? Doet dat pijn? Net zoveel pijn als echt geweld? Zoveel pijn dat echt geweld gerechtvaardigd word? Ik zeg; nee. Maar daar heb je dat grote verschil weer; blijkbaar is eer een dingetje. Een dingetje waarin, in beleving, grote tegenstrijdige opvattingen op te merken zijn.

[..]
Dat is nou juist het verschil. Dat moet niet kunnen. Je moet niet zomaar de hele tijd iemand kunnen schelden en beledigen, omdat het kan. Zou jij in zo een samenleving willen wonen waarin constant gescholden wordt en beledigd wordt. Laat ik het zo zeggen zou jij met zo iemand in huis willen wonen die constant jou beledigt en scheldt? En die tegen jou elke dag roept he klootzak ga jij nou eens effe de vloer boenen, want het vuil als jij moet het vuil in huis kunnen schrappen. Je woont hier dus maak van je stinkende vieze poten gebruik en doe de vuile afwas? Zou jij met zo iemand willen wonen? Zouden je familieleden dat accepteren? Is dat hoe je wil wonen?

quote:
Ga ergens anders (lees; een willekeurig islamitisch land) lekker mensen rechten schenden, door je rechtvaardiging te vinden bij haatimam en een profeet die volgens moderne westerse standaarden een moordende en pedofiele fantast was :W
Ik zie dat je over mensenrechten praat terwijl je je mede landgenoten niet eens een menswaardig bestaan gunt en ze menswaardig kan behandelen.
pi_184575455
quote:
15s.gif Op woensdag 23 januari 2019 09:53 schreef SpaceOddity het volgende:

[..]

Noem eens 1 bekende moslims hier die door niet-moslims bedreigd word, en waarbij een niet te onderschatten groep van niet-moslims deze bedreigingen niet afkeuren. Tegenover alle doods-bedreigingen die moslims zelf doen.
Noem eens 1 terreurdaad, met meerdere doden, gericht op moslims, door niet-moslims omdat deze niet-moslims zich ''beledigd'' voelen door provocerende uitspraken van moslims, en waarbij veel niet-moslims deze terreurdaad niet afkeuren vanwege de ''beledigingen'', of vanwege de afwijkende levensvisie. Tegenover alle terreurdaden die moslims zelf plegen

[..]

Ja, dat moet kunnen. Of het ''netjes en beleefd'' is, is een tweede, maar hier mag en moet je kunnen kiezen om je schouders er voor op te kunnen halen, met in het achtehoofd dat als reactie de grens bij geweld ligt. Dat is één van de grote verschillen. In de moslimgemeenschap is dit nagenoeg onmogelijk, en dit is één van de grootste problemen, met het toelaten en tolereren van een cultuur die wezenlijk zo anders in elkaar zit dan de moderne westerse samenleving.

[..]

Ja. En? Doet dat pijn? Net zoveel pijn als echt geweld? Zoveel pijn dat echt geweld gerechtvaardigd word? Ik zeg; nee. Maar daar heb je dat grote verschil weer; blijkbaar is eer een dingetje. Een dingetje waarin, in beleving, grote tegenstrijdige opvattingen op te merken zijn.

[..]

Nee, dit is overdreven onzin. Maar hé, bekijk het zo; in de bakermat en het geografische hart van de islam, zijn religieuze gebouwen en uitingen anders dan de islam niet eens toegestaan. Daar zou je ook eens bij stil kunnen staan.

[..]

Nee. ook niet.

[..]

De islam zelf is veel agressiever van aard dan de westerse cultuur, die op vooral christelijke fundamenten is gebouwd. De christenen konden een paar eeuwen er ook wat van, maar de verlichting heeft ervoor gezorgd dat de gerechtvaardigde agressiviteit en gewelddadigheid grotendeels is verdwenen. Dit gaat bij de islam niet gebeuren. Dat heeft te maken met het verschil in (heilig verklaarde) rolmodellen. Waar de ene profeet ultiem vergevingsgezind was en zijn volgelingen opriep zijn dood niet te wreken, riep de ander op tot moorden, en moordde zelf ook, hetgeen wat zorgt voor de rechtvaardiging van geweld en ook het verschil als het gaat om opvattingen in eer en respect. Krijg je dit er ook nog eens bij;
PieterOmtzigt twitterde op dinsdag 22-01-2019 om 22:46:50 Parlementaire Assemblee van de Raad van Europa neemt met grote meerderheid rapport aan over Sharia en mensenrechten (EVRM). Onverenigbaar op heel veel punten.Veel werk: begon met mijn resolutie voor dit rapport drie jaar terug. (1)Kernzin: https://t.co/K7EQVzE7BT reageer retweet
[..]

Zeg maar zoals niet-moslims niet eens op hoeven te rotten uit Mekka en Medina, omdat ze daar in de eerst plaats niet eens worden toegelaten, omdat ze niet-moslim zijn? Mag je ook weer eens over nadenken.

[..]

Als er mensen zijn die deze vrijheid misbruiken om anderen te belemmeren in hun vrijheid, dan dienen drastische maatregelen genomen te worden om dit te isoleren om deze mensen te beschermen.

[..]

Nee hoor, jij mag mij ook bespotten en ''beledigen''. Ga je gang. Is niet netjes enzo bla bla, maar ik haal mn schouders ervoor op. Het doet me niets.

[..]

Nee ook niet.

[..]

Ik heb m even aangepast zoals je ziet.

[..]

Ga ergens anders (lees; een willekeurig islamitisch land) lekker mensen rechten schenden, door je rechtvaardiging te vinden bij haatimam en een profeet die volgens moderne westerse standaarden een moordende en pedofiele fantast was :W
Figuren als jij zijn net zo'n groot onderdeel van het probleem. De hele dag alleen maar kankeren en schelden en vervolgens weer huilen als mensen dat toch niet zo'n chille benadering vinden.
pi_184575517
quote:
0s.gif Op woensdag 23 januari 2019 16:10 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]

Ah oke, vandaar het gebrek aan nuance ;)
:Y haha
Doe maar gewoon dan doe je al gek genoeg.
pi_184575934
quote:
1s.gif Op woensdag 23 januari 2019 16:34 schreef Twintig het volgende:

[..]

Dat is nou juist het verschil. Dat moet niet kunnen. Je moet niet zomaar de hele tijd iemand kunnen schelden en beledigen, omdat het kan. Zou jij in zo een samenleving willen wonen waarin constant gescholden wordt en beledigd wordt. Laat ik het zo zeggen zou jij met zo iemand in huis willen wonen die constant jou beledigt en scheldt? En die tegen jou elke dag roept he klootzak ga jij nou eens effe de vloer boenen, want het vuil als jij moet het vuil in huis kunnen schrappen. Je woont hier dus maak van je stinkende vieze poten gebruik en doe de vuile afwas? Zou jij met zo iemand willen wonen? Zouden je familieleden dat accepteren? Is dat hoe je wil wonen?

[..]

Ik zie dat je over mensenrechten praat terwijl je je mede landgenoten niet eens een menswaardig bestaan gunt en ze menswaardig kan behandelen.
Je gaat nu gelijk naar het uiterste. Zoals ik al aangaf, beledigen, provoceren enz kan en mag, maar daar wil ik niet mee aangeven dat het "gewoon okee" is. Ook daar kunnen gevolgen aan verbonden zijn, maar niet die, die een bepaalde grens overgaan, de grens van geweld, en/of de rechtvaardiging daarvan.
Op zondag 15 januari 2017 19:21 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Als je geen nazi genoemd wilt worden moet je geen achterlijke discriminerende dingen zeggen als: "de islam tast anderen aan in hun rechten".
pi_184575953
quote:
0s.gif Op woensdag 23 januari 2019 15:34 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]

Hij zegt dan ook "de meeste" om het te nuanceren (al had hij dat in z'n eerste zin ook erbij mogen zetten).

Jij en je familie zijn over het geheel gezien een uitzondering en gewoon van harte welkom. Maar als iemand kritiek heeft op moslims dan gaat het 9 van de 10 keer niet over mensen als jij maar over de moslims die problemen veroorzaken en de moslims die zelf geen problemen veroorzaken maar wel de probleemmakers de hand boven het hoofd houdt. Voel je aub niet aangesproken want 99% van de moslim- en islamkritiek gaat niet over hoogopgeleide, geļntegreerde, normaal gedragende, zelf-broekophoudende moslims. Nuance wordt vaak vanzelfsprekend geacht en daardoor vergeten.

Italiaanse maffia leden zijn er in veel kleinere aantallen en houden de criminaliteit vaak binnen het criminele circuit. Dus veel minder groot en urgent. Maar uiteraard zijn die gasten ook niet gewenst hier. Hoogopgeleide, geļntegreerde, normaal gedragende, zelf-broekophoudende Italianen zijn van harte welkom.
Mijn ouders zijn uit politieke redenen Iran ontvlucht, er is daar geen vrijheid wat betreft je politieke mening, kledingvoorschriften etc. Iran gebruikt al haar geld om de politieke macht te vergroten in Syriė bijvoorbeeld en Yemen, en de bevolking lijd daar flink onder, zeker onder de sancties nu.

Nederland had vroeger veel industrie, dus zijn er Marokkanen en Turken opgehaald die gemiddeld gezien relatief arm waren in hun eigen land, en vaak ongeschoold. dus zagen ze kans om de armoede te ontvluchten in Nederland.

Die ouders die meestal de taal nauwelijks spraken thuis, hebben nu kinderen gekregen, die vaak in zeer gemengde buurten opgroeide (van Antillianen tot Molukkers) en die mix heeft er voor gezorgd dat er een ''gangster'' cultuur is ontstaan, en die in sommige steden uit de hand loopt (Mocro maffia Amsterdam bijvoorbeeld)

Ook huidige stroom Eritreeėrs zijn vaak ongeschoold, ben het dus eens dat immigratie in Nederland niet altijd vlekkeloos verloopt, de overheid moest in het verleden/heden wat selectiever zijn.
pi_184576137
quote:
0s.gif Op woensdag 23 januari 2019 16:36 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Figuren als jij zijn net zo'n groot onderdeel van het probleem. De hele dag alleen maar kankeren en schelden en vervolgens weer huilen als mensen dat toch niet zo'n chille benadering vinden.
In feite zijn we allemaal, op onze eigen manier, bedoeld of onbedoeld onderdeel van het probleem hč. Ik, maar jij ook.

Jij vind dus dat ik "scheld" en "kanker" (waar dan?), terwijl ik gewoon de feiten benoem zoals ze zijn. En dat is, voor de honderdduizendeneerste keer; vanwege de tegenstrijdige kenmerken van de islam en de moderne westerse democratie zijn beide onnverenigbaar + wij leven hier in de moderne westerse democratie. Fin.

En huilen? Uhhh tja joh het zal wel, als jij dat zo ziet. Nou ja, misschien dat het overkomt als huilen bij jou als ik aangeef dat ik reactionair geweld (n.a.v bijvoorbeeld een cartoon) niet chill vind.

Wat ik overigens ook zie, is dat jij (wederom) niet ingaat op de punten die ik aanhaalde, maar het puur en alleen hebt over "kankeren" en dat soort termen.
Op zondag 15 januari 2017 19:21 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Als je geen nazi genoemd wilt worden moet je geen achterlijke discriminerende dingen zeggen als: "de islam tast anderen aan in hun rechten".
pi_184576301
quote:
7s.gif Op woensdag 23 januari 2019 16:33 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Ja, lekker makkelijk wel. Alle moslims op één hoop gooien in alle retoriek en als dat dan toch iets te dramatisch blijkt te zijn moeten de 'goeien' zich niet aangesproken voelen. :D

Misschien moet je zelf in de eerste plaats wat meer nuance gebruiken.
Je kan het lekker makkelijk noemen maar zo is het wel. De meeste moslimkritiek is niet naar de "goeien" gericht en voor de meesten die die kritiek uiten is dat zo vanzelfsprekend dat men bewust of onbewust die nuance gedeeltelijk of volledig achterwege laat. Blijkbaar moet die nuance wel veelvuldig genoemd worden want lezers zoals jij hebben dat kennelijk nodig.

Als je alles constant moet nuanceren en totaal geen beroep kan doen op het begrijpend vermogen van de lezer dan wordt het allemaal wel heel lastig en inefficient communiceren. Dus iets meer nuance van de ene kant en iets beter leren begrijpend te lezen van de andere kant zou een hoop schelen.
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
pi_184578593
quote:
1s.gif Op woensdag 23 januari 2019 17:05 schreef SpaceOddity het volgende:

[..]

Je gaat nu gelijk naar het uiterste. Zoals ik al aangaf, beledigen, provoceren enz kan en mag, maar daar wil ik niet mee aangeven dat het "gewoon okee" is. Ook daar kunnen gevolgen aan verbonden zijn, maar niet die, die een bepaalde grens overgaan, de grens van geweld, en/of de rechtvaardiging daarvan.
Ok goed, dus beledigen en schelden vind je niet okee toch? Daar ben ik het ook helemaal mee eens ik vind het ook niet okee.
En er kunnen inderdaad bepaalde gevolgen aan verbonden zijn, heb je helemaal gelijk.
Nou stel dat er niet gescholden of beledigd zou worden we zijn het er mee eens dat het een aangename samenleving zou zijn toch?
En je zou mensen stimuleren om wat beschaafder met elkaar om te gaan, minder beledigen en schelden en meer wat hoffelijker en plezieriger zou je dat okee vinden?
In plaats van hey daar heb weer zo een blanke bleekscheet of een blanke kom laten we hem provoceren laten we gewoon bij zijn huis gaan staan en laten we stankoverlast veroorzaken gewoon omdat het kan en mag of laten we hem provoceren door hem een blanke bleekscheet te noemen. Klopt het is niet okee, maar het mag. Heb je helemaal gelijk in. Of zou je liever dit hebben hey buurman hoe is het? Hoe was je dag? Heb je lekker genoten van je vakantie? Dit mag ook.

Wat zou je stimuleren het plezierige, gelukkigere of hatelijke, scheldende, provocerende?
pi_184582228
quote:
1s.gif Op woensdag 23 januari 2019 19:22 schreef Twintig het volgende:

[..]

Ok goed, dus beledigen en schelden vind je niet okee toch? Daar ben ik het ook helemaal mee eens ik vind het ook niet okee.
En er kunnen inderdaad bepaalde gevolgen aan verbonden zijn, heb je helemaal gelijk.
Nou stel dat er niet gescholden of beledigd zou worden we zijn het er mee eens dat het een aangename samenleving zou zijn toch?
En je zou mensen stimuleren om wat beschaafder met elkaar om te gaan, minder beledigen en schelden en meer wat hoffelijker en plezieriger zou je dat okee vinden?
In plaats van hey daar heb weer zo een blanke bleekscheet of een blanke kom laten we hem provoceren laten we gewoon bij zijn huis gaan staan en laten we stankoverlast veroorzaken gewoon omdat het kan en mag of laten we hem provoceren door hem een blanke bleekscheet te noemen. Klopt het is niet okee, maar het mag. Heb je helemaal gelijk in. Of zou je liever dit hebben hey buurman hoe is het? Hoe was je dag? Heb je lekker genoten van je vakantie? Dit mag ook.

Wat zou je stimuleren het plezierige, gelukkigere of hatelijke, scheldende, provocerende?
Weer trek je alles in het uiterste, als of er maar twee extreme wegen zijn. Het ideale ligt gewoon in het midden.

Aso's die schijnbaar vanuit het niets in het openbaar provoceren om te provoceren (zoals moslims die joden en homos's uitschelden met kk enz uitschelden op straat) worden over het algemeen niet gewaardeerd, met gevolgen van dien. Maar er zijn ook mensen die als reactie provocerende dingen roepen met een doel, als act van verzet of een discussie op gang te brengen. Van cabaretiers tot satirische tijdschriften of een Wilders. Dat kunnen mensen ook ervaren als aso, maar dat is niet hetzelfde. Deze mensen zouden dit niet doen als er geen aanleiding voor is. Dat is dan ook geen schelden als in "kk moslims". Dat er afkeurend op word gereageerd kan ik begrijpelijk vinden, tot aan het punt als er geweld word gebruikt (of dat daarmee word gedreigd).

Hier mag je gewoon veel zeggen, wat automatisch niet betekend dat dit gegeven er voor zorgt dat iedereen maar te pas en te onpas gaat lopen schelden op elkaar.

Voorbeelden die jij noemt, zoals bij iemands huis gaan staan enz, zijn echt niet normaal en daar dient gewoon goed tegen opgetreden te worden als zoiets voorkomt.

En ik stimuleer mensen graag om wat beschaafder met elkaar om te gaan. Ik zie graag dat iedereen elkaar als gelijke ziet, met gelijke rechten en vrijheden ongeacht religie, geslacht of seksuele voorkeur.
De realiteit leert helaas dat dit helemaal niet aan de orde is. En daar verzet ik mij tegen. En ik kan ikweetniethoelang hierover met een praktiserende moslim in discussie gaan in een poging meer beschaving wat betreft deze standpunten te stimuleren, maar ik weet nu inmiddels wel dat dat een kansloze missie is.
Op zondag 15 januari 2017 19:21 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Als je geen nazi genoemd wilt worden moet je geen achterlijke discriminerende dingen zeggen als: "de islam tast anderen aan in hun rechten".
pi_184582600
quote:
1s.gif Op woensdag 23 januari 2019 21:48 schreef SpaceOddity het volgende:

[..]

Weer ... en de rest.
Dingen die voor autochtonen zo vanzelfsprekend zijn moeten we blijkbaar keer op keer blijven uitleggen aan de paralelle samenleving. Vermoeiend..
Nederlanders hebben niet het juk van de eer, (valse) trots of patriottisme. Dat staat lijnrecht tegenover de macho cultuur waar bij een verkeerd woord direct wordt overgegaan op (dreiging van) geweld.
Ik heb het meegemaakt met goede vrienden (moslims), waar de man even verhaal kwam halen om een kleinigheidje. Niet eerst even een rustig telefoontje "wat is er gebeurd?, Kunnen we er even over praten" maar meteen briesend op de deurmat.
Ik had het niet van hem verwacht, maar het was wel weer stereotype bevestigend..
Racist
pi_184583653
quote:
1s.gif Op woensdag 23 januari 2019 21:48 schreef SpaceOddity het volgende:

[..]

Weer trek je alles in het uiterste, als of er maar twee extreme wegen zijn. Het ideale ligt gewoon in het midden.

Aso's die schijnbaar vanuit het niets in het openbaar provoceren om te provoceren (zoals moslims die joden en homos's uitschelden met kk enz uitschelden op straat) worden over het algemeen niet gewaardeerd, met gevolgen van dien.
En als ze nou met een doel zouden provoceren bv. de joden uitschelden zodat de kwestie Israel palestina zou worden opgelost zou dat mogen?
quote:
Maar er zijn ook mensen die als reactie provocerende dingen roepen met een doel, als act van verzet of een discussie op gang te brengen.
Of als doel om te kwetsen en groepen uitelkaar te spelen en dus provoceren om te provoceren. Wat ik meer vermoed dan gewoon simpelweg een discussie te voeren of te verzetten. Je kan ook op andere manieren een discussie voeren of verzetten. Blijkbaar leidt dit niet tot een discussie, maar geweld. Als je een discussie wil voeren dan wil je dat diegene luistert en met arugumenten komt, maar dit leidt juist tot afzonderen en je oren bij wijze van spreken gewoon sluiten. Dus dit leidt tot geweld en mist zijn doel tot discussie.

Je wil discussie uitlokken toch en geen geweld?
pi_184589157
quote:
1s.gif Op woensdag 23 januari 2019 22:43 schreef Twintig het volgende:

[..]

En als ze nou met een doel zouden provoceren bv. de joden uitschelden zodat de kwestie Israel palestina zou worden opgelost zou dat mogen?

[..]

Of als doel om te kwetsen en groepen uitelkaar te spelen en dus provoceren om te provoceren. Wat ik meer vermoed dan gewoon simpelweg een discussie te voeren of te verzetten. Je kan ook op andere manieren een discussie voeren of verzetten. Blijkbaar leidt dit niet tot een discussie, maar geweld. Als je een discussie wil voeren dan wil je dat diegene luistert en met arugumenten komt, maar dit leidt juist tot afzonderen en je oren bij wijze van spreken gewoon sluiten. Dus dit leidt tot geweld en mist zijn doel tot discussie.

Je wil discussie uitlokken toch en geen geweld?
Dat het geweld uitlokt zegt denk ik wel alles over de ontvangers van de boodschap. Ik ben door Turken op school voor van alles en nog wat uitgescholden. Schouders opgehaald en doorgelopen. Ik heb er wel eens iemand op zien reageren, die werd meteen door 20 man in mekaar gestampt. Over het algemeen is ons echter geleerd dat schelden geen zeer doet en je je van dergelijke kneuzen weinig aan hoeft te trekken.

Wat beledigend is, is sowieso erg subjectief.
pi_184589711
quote:
1s.gif Op woensdag 23 januari 2019 22:43 schreef Twintig het volgende:

[..]

En als ze nou met een doel zouden provoceren bv. de joden uitschelden zodat de kwestie Israel palestina zou worden opgelost zou dat mogen?

Zoals ik al zei; nee, dat is aso en dom.
quote:
[..]

Of als doel om te kwetsen
Geef eens een concreet voorbeeld, waarvan jij vind dat een cabaretier/politicus (een) moslim(s) opzettelijk heeft gekwetst, door te provoceren om het provoceren.
quote:
en groepen uitelkaar te spelen en dus provoceren om te provoceren. Wat ik meer vermoed dan gewoon simpelweg een discussie te voeren of te verzetten. Je kan ook op andere manieren een discussie voeren of verzetten. Blijkbaar leidt dit niet tot een discussie, maar geweld. Als je een discussie wil voeren dan wil je dat diegene luistert en met arugumenten komt, maar dit leidt juist tot afzonderen en je oren bij wijze van spreken gewoon sluiten. Dus dit leidt tot geweld en mist zijn doel tot discussie.

Je wil discussie uitlokken toch en geen geweld?
Kijk, en hier zit een groot verschil in cultuur/opvattingen; de aanname dat een discussie/woordenwisseling vanzelfsprekend tot geweld kan leiden, alsof het mag, alsof het dan gerechtvaardigd is. Niet dus, nee, zo werkt het hier niet.

Cultuur A; Overgaan op/ beginnen met (serieus dreigen met) geweld;
dan ben je dom, aso, en volgens velen verdien je dan absoluut geen respect.

Cultuur B; Overgaan op/ beginnen met (serieus dreigen met) geweld;
dan toon jij je sterk, verdedig jij jouw eer en volgens velen verdien je dan om die reden respect.

(Ik heb velen curfief gedaan om daar nadruk op te leggen, om aan te geven dat niet perse iedereen hetzelfde hier over denkt, maar de meesten wel)

En dan komen we nog bij het volgende; mooi aangegeven door X1apt;

quote:
0s.gif Op woensdag 23 januari 2019 16:36 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Figuren als jij zijn net zo'n groot onderdeel van het probleem. De hele dag alleen maar kankeren en schelden en vervolgens weer huilen als mensen dat toch niet zo'n chille benadering vinden.
Ik doe mn best om mijn kritiek zo te brengen zodat het zo feitelijk mogelijk blijft. Maar zoals je ziet; zijn er ook mensen die dįt als ''kankeren'' en ''schelden'' ervaren. Een ander goed voorbeeld is de mohammed cartoon contest van Wilders, of althans; de plannen daarvan.
Hierin ligt dus een groot verschil, en ook een groot probleem; de scheidingslijnen tussen (vermeende) kritiek/beledigen/schelden/provoceren/''kwetsen'' (en de beleving daarvan), zij waren al vaag, maar die worden ook nog eens alleen maar vager. Dat is eigenlijk niet op te lossen denk ik zelf. (Eerlijk is eerlijk, de islam zelf zorgt voor minder vage lijnen hierin, maar dan komen we (weer) in een samenleving die ik absoluut niet zou willen, een strenge samenleving waarin men bij het minste of geringste keihard word afgestraft. Dat is wéér het andere uiterste).

Er is echter wel één belangrijke grens te trekken, en dat is die van geweld, of de serieuze dreiging daarvan.

Graag zou ik willen zien dat (vooral bij moslims) een collectieve bewustwording groeit, het besef dat als we hier daadwerkelijk een evenwichtige multi multi willen krijgen, de grens van hierboven gerespecteerd dient te worden. Ik durf te voorspellen dat dit niet (zomaar) gaat gebeuren. Dit komt grotendeels al door het rolmodel zelf, die door moslims zelf al is heilig verklaard.

Komen we bij de volgende stap, die zeer rigoureus is, en dat is; scheiding van deze culturen. Dus; moslims dįįr waar de sharia al heerst en vice versa. En dan het liefst niet gedwongen, maar meer in de overtuiging dat dit gewoon het beste is. En dat zou heel simpel kunnen zijn, ware het niet dat dit ook al regelrecht tegen één van de fundamenten van de islam zelf; de expansiedrift.

En de sharia is wel het laatste wat ik hier wil.
Hier denken veel niet-moslims ook zo over.
Hier denken veel moslims weer anders over.
Op zondag 15 januari 2017 19:21 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Als je geen nazi genoemd wilt worden moet je geen achterlijke discriminerende dingen zeggen als: "de islam tast anderen aan in hun rechten".
pi_184593641
quote:
15s.gif Op donderdag 24 januari 2019 11:15 schreef SpaceOddity het volgende:

[..]

Zoals ik al zei; nee, dat is aso en dom.
Inderdaad dat is ook aso en dom, nietwaar? Je scheld een jood uit om israel / palestina kwestie te bediscussieren.

quote:
Geef eens een concreet voorbeeld, waarvan jij vind dat een cabaretier/politicus (een) moslim(s) opzettelijk heeft gekwetst, door te provoceren om het provoceren.

[..]

Kijk, en hier zit een groot verschil in cultuur/opvattingen; de aanname dat een discussie/woordenwisseling vanzelfsprekend tot geweld kan leiden, alsof het mag, alsof het dan gerechtvaardigd is. Niet dus, nee, zo werkt het hier niet.

Cultuur A; Overgaan op/ beginnen met (serieus dreigen met) geweld;
dan ben je dom, aso, en volgens velen verdien je dan absoluut geen respect.

Cultuur B; Overgaan op/ beginnen met (serieus dreigen met) geweld;
dan toon jij je sterk, verdedig jij jouw eer en volgens velen verdien je dan om die reden respect.

(Ik heb velen curfief gedaan om daar nadruk op te leggen, om aan te geven dat niet perse iedereen hetzelfde hier over denkt, maar de meesten wel)

Oke geweld is dus no go. Mee eens.
Wat nou als mensen provoceren / beledigen om te beledigen? Wat moet er dan gebeuren?

En wat als beledigen provoceren niet leidt tot discussie maar tot geweld? En je bent een redelijk intelligent mens en je ziet ow beldigen heeft niet geleid tot discussie, maar geweld. En dat was niet je bedoeling. Wat zou je dan doen?
pi_184593715
quote:
0s.gif Op donderdag 24 januari 2019 10:41 schreef Solstice1 het volgende:

[..]

Dat het geweld uitlokt zegt denk ik wel alles over de ontvangers van de boodschap. Ik ben door Turken op school voor van alles en nog wat uitgescholden. Schouders opgehaald en doorgelopen. Ik heb er wel eens iemand op zien reageren, die werd meteen door 20 man in mekaar gestampt. Over het algemeen is ons echter geleerd dat schelden geen zeer doet en je je van dergelijke kneuzen weinig aan hoeft te trekken.

Wat beledigend is, is sowieso erg subjectief.
Vond je het fijn om uitgescholden te worden?
Of had je liever gehad dat de leraar ingreep en er wat aan deed zodat er op jou school niet gescholden werd en men wat vriendelijker met elkaar om ging?
pi_184594078
quote:
0s.gif Op woensdag 16 augustus 2017 07:12 schreef JannekeC5 het volgende:
Wegstoppen in een Europese Guantanamo Bay en verder geen aandacht meer aan schenken.
is helemaal hip. Diego Garcia
pi_184596780
quote:
1s.gif Op donderdag 24 januari 2019 15:16 schreef Twintig het volgende:

[..]

Inderdaad dat is ook aso en dom, nietwaar? Je scheld een jood uit om israel / palestina kwestie te bediscussieren.


Oke geweld is dus no go. Mee eens.
Wat nou als mensen provoceren / beledigen om te beledigen? Wat moet er dan gebeuren?

En wat als beledigen provoceren niet leidt tot discussie maar tot geweld? En je bent een redelijk intelligent mens en je ziet ow beldigen heeft niet geleid tot discussie, maar geweld. En dat was niet je bedoeling. Wat zou je dan doen?
Wanneer word beledigen beledigen?

En nogmaals;

Geef eens een concreet voorbeeld, waarvan jij vind dat een cabaretier/politicus (een) moslim(s) opzettelijk heeft gekwetst, door te provoceren om het provoceren.
Op zondag 15 januari 2017 19:21 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Als je geen nazi genoemd wilt worden moet je geen achterlijke discriminerende dingen zeggen als: "de islam tast anderen aan in hun rechten".
pi_184597261
quote:
1s.gif Op donderdag 24 januari 2019 18:02 schreef SpaceOddity het volgende:

[..]

Wanneer word beledigen beledigen?

En nogmaals;

Geef eens een concreet voorbeeld, waarvan jij vind dat een cabaretier/politicus (een) moslim(s) opzettelijk heeft gekwetst, door te provoceren om het provoceren.
Dat zal ik doen. Ik zal antwoord geven op je vraag.Geef dan ook antwoord op mijn vraag.


Vind je dat je moet kunnen beledigen/ schelden/ provoceren om iemand puur te beledigen of om geweld aan te wakkeren of haat te zaaien?
pi_184597337
quote:
1s.gif Op donderdag 24 januari 2019 18:26 schreef Twintig het volgende:

[..]

Vind je dat je moet kunnen beledigen/ schelden/ provoceren om iemand puur te beledigen of om geweld aan te wakkeren of haat te zaaien?
Je geeft nu een prima omschrijving van wat de haatsjeik doet.
Maar als daar wat van gezegd word, dan vind jij dat we hem en alle moslims beledigen.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_184597474
quote:
0s.gif Op donderdag 24 januari 2019 18:31 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Je geeft nu een prima omschrijving van wat de haatsjeik doet.
Maar als daar wat van gezegd word, dan vind jij dat we hem en alle moslims beledigen.
Dus je vindt dat niet kunnen, want het leidt tot geweld, en je wilt geen geweld?
pi_184597528
quote:
1s.gif Op donderdag 24 januari 2019 18:38 schreef Twintig het volgende:

[..]

Dus je vindt dat niet kunnen, want het leidt tot geweld, en je wilt geen geweld?
Het ligt iets gecompliceerder. Maar oproepen tot geweld tegen het Westen, homo's, afvalligen, niet-moslims en nog een aantal andere zaken keur ik inderdaad af.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_184597598
quote:
0s.gif Op donderdag 24 januari 2019 18:41 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Het ligt iets gecompliceerder. Maar oproepen tot geweld tegen het Westen, homo's, afvalligen, niet-moslims en nog een aantal andere zaken keur ik inderdaad af.
Mooi je keurt geweld tegen het Westen, tegen homo's , tegen afvalligen, tegen niet- moslims keur je af. mdat je geen geweldadige samenleving of zelf niet met geweld behandeld wilr worden. Toch?
pi_184597678
quote:
1s.gif Op donderdag 24 januari 2019 18:45 schreef Twintig het volgende:

[..]

Mooi je keurt geweld tegen het Westen, tegen homo's , tegen afvalligen, tegen niet- moslims keur je af. mdat je geen geweldadige samenleving of zelf niet met geweld behandeld wilr worden. Toch?
Je hoeft geen woorden voor me in te vullen. Ik keur oproepen tot geweld zoals Fawaz Jneid deed en nog altijd doet af.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_184597689
quote:
0s.gif Op donderdag 24 januari 2019 18:51 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Je hoeft geen woorden voor me in te vullen. Ik keur oproepen tot geweld zoals Fawaz Jneid deed en nog altijd doet af.
ok dus ook geweld tegen moslims?
pi_184597760
quote:
1s.gif Op donderdag 24 januari 2019 18:51 schreef Twintig het volgende:

[..]

ok dus ook geweld tegen moslims?
Islam is de religie van de vrede.
pi_184597763
quote:
1s.gif Op donderdag 24 januari 2019 18:51 schreef Twintig het volgende:

[..]

ok dus ook geweld tegen moslims?
Ik keur uiteraard ook geweld en het oproepen daarvan tegen moslims af. Kritiek daarentegen niet.
Kritiek tegen figuren als Jneid daar sta ik achter.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_184597824
quote:
0s.gif Op donderdag 24 januari 2019 18:54 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Ik keur uiteraard ook geweld en het oproepen daarvan tegen moslims af. Kritiek daarentegen niet.
Kritiek tegen figuren als Jneid daar sta ik achter.
Spotprenten en haatzaaien wat leidt tot geweld keur je dat af? Wat niet tot doel heeft tot kritiek, maar tot doel heeft haatzaaien, keur je dat af?
pi_184598338
quote:
1s.gif Op donderdag 24 januari 2019 18:57 schreef Twintig het volgende:

[..]

Spotprenten en haatzaaien wat leidt tot geweld keur je dat af? Wat niet tot doel heeft tot kritiek, maar tot doel heeft haatzaaien, keur je dat af?
Laten we eerst even vooropstellen dat mensen die het nodig vinden om met geweld te reageren op een spotprent in een dwangbuis horen.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
  donderdag 24 januari 2019 @ 19:20:15 #166
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_184598494
quote:
1s.gif Op donderdag 24 januari 2019 18:57 schreef Twintig het volgende:

[..]

Spotprenten en haatzaaien wat leidt tot geweld keur je dat af? Wat niet tot doel heeft tot kritiek, maar tot doel heeft haatzaaien, keur je dat af?
Volstrekt kansloze stelling.

Het probleem ligt bij de korte (besneden) lontjes en nergens anders.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_184598505
quote:
1s.gif Op donderdag 24 januari 2019 18:57 schreef Twintig het volgende:

[..]

Spotprenten en haatzaaien wat leidt tot geweld keur je dat af? Wat niet tot doel heeft tot kritiek, maar tot doel heeft haatzaaien, keur je dat af?
Als je dingen wilt verbieden die mogelijk tot geweld kunnen leiden heb ik wel een lijstje voor. Spoiler alert: dan mogen we echt helemaal niks meer.
"Ik heb nog met hem gekoerst"
pi_184598596
quote:
1s.gif Op donderdag 24 januari 2019 18:57 schreef Twintig het volgende:

[..]

Spotprenten en haatzaaien wat leidt tot geweld keur je dat af? Wat niet tot doel heeft tot kritiek, maar tot doel heeft haatzaaien, keur je dat af?
Wat jij haatzaaien noemt is gewoon normale kritiek. Indien het haatzaaien is, dan is dat gewoon strafbaar.

En spotprenten en zelfs haatzaaien horen nooit tot geweld te lijden. Gebeurd dat toch, dan is de partij die geweld gebruikt fout.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_184598788
quote:
0s.gif Op donderdag 24 januari 2019 19:23 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Wat jij haatzaaien noemt is gewoon normale kritiek. Indien het haatzaaien is, dan is dat gewoon strafbaar.

En spotprenten en zelfs haatzaaien horen nooit tot geweld te lijden. Gebeurd dat toch, dan is de partij die geweld gebruikt fout.
Als het tot geweld leidt is het blijkbaar geen kritiek, maar haatzaaien / provoceren/ beledigen.
Zou je een spotprent over balkenende bij de kijkshop mogen hangen?
Zou je een spotprent over Beatrix mogen maken? Ik denk het niet dan zou het opeens belediging van het koningshuis horen. Toch?
pi_184598970
quote:
1s.gif Op donderdag 24 januari 2019 19:30 schreef Twintig het volgende:

[..]

Als het tot geweld leidt is het blijkbaar geen kritiek, maar haatzaaien / provoceren/ beledigen.
Zou je een spotprent over balkenende bij de kijkshop mogen hangen?
Zou je een spotprent over Beatrix mogen maken? Ik denk het niet dan zou het opeens belediging van het koningshuis horen. Toch?
Whahahahhaha
pi_184598976
quote:
1s.gif Op donderdag 24 januari 2019 19:30 schreef Twintig het volgende:

[..]

Als het tot geweld leidt is het blijkbaar geen kritiek, maar haatzaaien / provoceren/ beledigen.
Zou je een spotprent over balkenende bij de kijkshop mogen hangen?
Zou je een spotprent over Beatrix mogen maken? Ik denk het niet dan zou het opeens belediging van het koningshuis horen. Toch?
Heb je wel eens van het internet gehoord? Dat zou je eens moeten gebruiken en dan zoeken op spotprent Balkenende of spotprent koningshuis, en dan zul je zien dat spotprenten hier heel normaal zijn, en ook wel bekend staan als satire. Spotprenten worden over alles en iedereen gemaakt, dat is hier de normaalste zaak van de wereld, wen er maar aan.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_184599075
quote:
Op donderdag 24 januari 2019 19:30 schreef Twintig het volgende:
Als het tot geweld leidt is het blijkbaar geen kritiek, maar haatzaaien / provoceren/ beledigen.
Zou je een spotprent over balkenende bij de kijkshop mogen hangen?
Zou je een spotprent over Beatrix mogen maken? Ik denk het niet dan zou het opeens belediging van het koningshuis horen. Toch?
pi_184599336
quote:
1s.gif Op donderdag 24 januari 2019 18:26 schreef Twintig het volgende:

[..]

Dat zal ik doen. Ik zal antwoord geven op je vraag.Geef dan ook antwoord op mijn vraag.


Vind je dat je moet kunnen beledigen/ schelden/ provoceren om iemand puur te beledigen of om geweld aan te wakkeren of haat te zaaien?
Ik heb m'n vraag al twee keer gesteld nu, beetje jammer dit.

Iemand kunnen beledigen moet kunnen hier, de consequenties moet je dan ook aanvaarden.

Met uitzondering als die consequentie geweldadig is, want dat is volstrekt ontoelaatbaar en nooit te rechtvaardigen.

Dus iemand beledigen om geweld aan te wakkeren kan niet, dan zeg je in feite dat je zelf diegene bent die over gaat tot geweld "omdat ie het aangewakkerd heeft".

Maar jij blijft continu om de hete brei draaien; wanneer word iets beledigends? Is er een universele algemene regel die iedereen het recht geeft de vermeende belediging als rechtmatig te claimen, zodat voor iedereen altijd hetzelfde geld?

Drie vragen nu dus, waarvan ik er al 1 eerder heb gesteld. Ben benieuwd.
Op zondag 15 januari 2017 19:21 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Als je geen nazi genoemd wilt worden moet je geen achterlijke discriminerende dingen zeggen als: "de islam tast anderen aan in hun rechten".
  donderdag 24 januari 2019 @ 19:55:22 #174
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_184599399
Godsamme zeg, die Twintig is een rasechte extremist :')
pi_184599547
quote:
1s.gif Op donderdag 24 januari 2019 19:30 schreef Twintig het volgende:

[..]

Als het tot geweld leidt is het blijkbaar geen kritiek, maar haatzaaien / provoceren/ beledigen.
Zou je een spotprent over balkenende bij de kijkshop mogen hangen?
Zou je een spotprent over Beatrix mogen maken? Ik denk het niet dan zou het opeens belediging van het koningshuis horen. Toch?
Nee, als je daar behoefte aan hebt ga je gang. Je bent helaas wel net te laat aangezien de Kijkshop onlangs failliet is gegaan.

Dit staat verder los van of spotprenten en/of kritiek terecht of smaakvol is. In Nederland mag je spotprenten maken en kritiek uitten op wie je maar wilt. En vervolgens mogen anderen daar weer kritiek of hun mening over uitten.

Een tekening maken van Mohammed kan best smakeloos zijn en anderen mogen best boos zijn op de maker van zo'n tekening. Maar als je vervolgens geweld op Nederlandse toeristen of ambassades gaat gebruiken omdat een andere Nederlander een tekening hebt gemaakt dan spoor je niet en hoor je in de bak te belanden daarvoor.

En als je andere moslims oproept een aanslag te plegen in Nederland of als je zelf op de trein stapt om met een mes in A'dam CS willekeurige toeristen probeert te onthoofden dan mogen ze wat mij betreft de sleutel van je cel weggooien.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_184599550
Twintig schei toch uit. Als je roept dat ZP afgeschaft moet worden kan dat blijkbaar ook tot geweld leiden. Volgens jou fantastische logica moeten we dat dus verbieden :').

Of roepen dat Feyenoord de beste in is in Amsterdamse kroeg.

Etc etc
"Ik heb nog met hem gekoerst"
  donderdag 24 januari 2019 @ 22:34:44 #177
172669 Papierversnipperaar
Cafeļne is ook maar een drug.
pi_184602811
quote:
1s.gif Op donderdag 24 januari 2019 19:30 schreef Twintig het volgende:
Zou je een spotprent over Beatrix mogen maken? Ik denk het niet dan zou het opeens belediging van het koningshuis horen. Toch?
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_184603583
quote:
1s.gif Op donderdag 24 januari 2019 19:30 schreef Twintig het volgende:

[..]

Als het tot geweld leidt is het blijkbaar geen kritiek, maar haatzaaien / provoceren/ beledigen.
Zou je een spotprent over balkenende bij de kijkshop mogen hangen?
Zou je een spotprent over Beatrix mogen maken? Ik denk het niet dan zou het opeens belediging van het koningshuis horen. Toch?
Perfect voorbeeld van hoe zielig en kleinzerig veel van die moslims zijn als het om hun profeet gaat.
pi_184604364
quote:
1s.gif Op donderdag 24 januari 2019 23:04 schreef Sjemmert het volgende:

[..]

Perfect voorbeeld van hoe zielig en kleinzerig veel van die moslims zijn als het om hun profeet gaat.
Ach, als twintig voor zijn IQ staat zij het hem vergeven.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_184607148
quote:
0s.gif Op donderdag 24 januari 2019 23:35 schreef Hathor het volgende:

[..]

Ach, als twintig voor zijn IQ staat zij het hem vergeven.
Ik geef 'm mentaal een jaar of 15 (als het een jongen is, voor een meisje: 12).
Racist
pi_184655472
quote:
1s.gif Op donderdag 24 januari 2019 18:26 schreef Twintig het volgende:

[..]

Dat zal ik doen. Ik zal antwoord geven op je vraag.
Niet dus.

Wat verrassend toch weer zeg.
Op zondag 15 januari 2017 19:21 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Als je geen nazi genoemd wilt worden moet je geen achterlijke discriminerende dingen zeggen als: "de islam tast anderen aan in hun rechten".
pi_184686208
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2019 16:22 schreef Mariocash het volgende:
Rip tong80. ;(
Hij is er weer _O_
GC / Mag ik mezelf na een jaar welkom heten?
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_184686230
quote:
Wat heeft dat met dit topic te maken?
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_184686949
quote:
Gelijk gereageerd.

Om het nog enigszins ontopic te houden: Allahu akbar!!
  dinsdag 29 januari 2019 @ 10:42:41 #185
3647 B.R.Oekhoest
Taalpotpourrist Berend Rinus
pi_184688970
quote:
0s.gif Op woensdag 23 januari 2019 16:04 schreef Hathor het volgende:
Heitsjaak.
Die woont in Friesland :)
De moraal zit in een crisis, niemand weet meer wat van wie is.
Mijn broer Tinus zeker niet; de minkukel neemt steeds ongevraagd bezit van mijn FOK!account. Beste vent wel verder, overigens: http://fotoboek.fok.nl/Tinus_O..
  woensdag 20 februari 2019 @ 10:10:28 #186
482973 dagobertE6
ducktales, w00t
pi_185120496
quote:
0s.gif Op woensdag 23 januari 2019 14:54 schreef Stance het volgende:

[..]

Joden zijn een verrijking voor Nederland. Net als chinezen en spanjaarden, Italianen.
Daarentegen brengen de meeste moslims alleen maar ellende. Ook ellende voor onze Joden.
Zegt de jood :')
pi_185125145
quote:
0s.gif Op woensdag 20 februari 2019 10:10 schreef dagobertE6 het volgende:

[..]

Zegt de jood :')
Waar slaat dat nou weer op? Ik een jood? :N
Doe maar gewoon dan doe je al gek genoeg.
pi_185125592
quote:
0s.gif Op woensdag 20 februari 2019 10:10 schreef dagobertE6 het volgende:

[..]

Zegt de jood :')
En jij bent dom genoeg om de te denken dat jood genoemd worden een belediging is. :')
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_185125597
quote:
0s.gif Op woensdag 20 februari 2019 13:51 schreef Stance het volgende:

[..]

Waar slaat dat nou weer op? Ik een jood? :N
Je kent de meeste joden en moslims niet eens, je uitspraak is zowel in positieve als negatieve zin op lucht gebaseerd of het blind napapegaaien van jodenknechten en islamofoben.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')