Ja, vreselijk. Arme jongen en arme schoondochter.quote:Op dinsdag 15 augustus 2017 16:17 schreef Chai het volgende:
[..]
Echt hè.Waarom zou je dat ook willen? Laat hem lekker zelf de hond uitlaten, boodschappen doen en koken voor iedereen. Waarom moet dat per se onder de vleugels van moeders?
[..]
Ik zie juist dat het per kind verschilt wat een effectieve aanpak is.
Of gewoon even wat 'samen' tijd hebben. Gewoon even keuvelen over vanalles, waardoor je wat meer inzicht krijgt in je jongeling. En de connectie behoud.quote:Op dinsdag 15 augustus 2017 16:24 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Dan kunnen ze ondertussen samen nog eens goed analyseren waar het mis is gegaan.
Ja zegt, arm kind, zware mishandeling hoor. Even samen de hond uitlaten, afschuwelijk zeg!quote:Op dinsdag 15 augustus 2017 16:27 schreef Myrr het volgende:
[..]
Ja, vreselijk. Arme jongen en arme schoondochter.
Pfffff...quote:
Even samen de hond uitlaten is niet hetzelfde als twee dagen lang alles met je moeder moeten doen. Vrij unieke en wanhopige maatregel ook. Laat dat jong lekker het gras maaien ofzo.quote:Op dinsdag 15 augustus 2017 16:27 schreef Cause_Mayhem het volgende:
[..]
Of gewoon even wat 'samen' tijd hebben. Gewoon even keuvelen over vanalles, waardoor je wat meer inzicht krijgt in je jongeling. En de connectie behoud.
Vind werkelijk dat het hier wel heel zwaar opgenomen wordt. Echt sinds wanneer is even samen de hond uitlaten een buitensporige 'straf'? Een afschuw, dat arme kind, zware mishandeling zeg!
Ga anders even volledig voorbij aan de wanhoop die er achter zit en het feit dat die jongen gewoon een vriendin heeft die Ouder1 waarschijnlijk gaat proberen te wurgen met haar navelstreng.quote:Op dinsdag 15 augustus 2017 16:28 schreef Cause_Mayhem het volgende:
[..]
Ja zegt, arm kind, zware mishandeling hoor. Even samen de hond uitlaten, afschuwelijk zeg!
Maar verder ben ik blij dat jij en je kind een goede band hebben hoor. Voed hem vooral op zoals jij dat wilt.quote:
Wel als dat verplicht is.quote:Op dinsdag 15 augustus 2017 16:28 schreef Cause_Mayhem het volgende:
[..]
Ja zegt, arm kind, zware mishandeling hoor. Even samen de hond uitlaten, afschuwelijk zeg!
2 dagen een half huisarrest. Echt, de afschuw zeg! Haal de kinderbescherming erbij!quote:Op dinsdag 15 augustus 2017 16:29 schreef Myrr het volgende:
[..]
Even samen de hond uitlaten is niet hetzelfde als twee dagen lang alles met je moeder moeten doen. Vrij unieke en wanhopige maatregel ook. Laat dat jong lekker het gras maaien ofzo.
Je begint niet met de verbinding bewaren, je poogt die te behouden.quote:Op dinsdag 15 augustus 2017 16:30 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Wel als dat verplicht is.
Verbinding kun je niet afdwingen. Als je bovendien past begint de verbinding te bewaren met je 17-jarige ben je rijkelijk laat.
Je doelt op die vriendin die hij wel gewoon mag zien?quote:Op dinsdag 15 augustus 2017 16:30 schreef Myrr het volgende:
[..]
Ga anders even volledig voorbij aan de wanhoop die er achter zit en het feit dat die jongen gewoon een vriendin heeft die Ouder1 waarschijnlijk gaat proberen te wurgen met haar navelstreng.
Op een gezonde manier ja. Niet door als straf te zorgen dat je zoon 48 uur lang geen stap mag zetten zonder dat jij er bij bent.quote:Op dinsdag 15 augustus 2017 16:32 schreef Cause_Mayhem het volgende:
[..]
Je begint niet met de verbinding bewaren, je poogt die te behouden.
Dat had ik ook, maar ik stuurde dan gewoon een berichtje wanneer ik richting huis vertrok en verwachtte thuis te zijn. Strakke tijden over afspraken had ik niet, het was belangrijker dat ik samen met iemand fietste en diegene liet weten wanneer ik veilig thuis was gekomen, want ik moest ook standaard nog een heel stuk alleen.quote:Op dinsdag 15 augustus 2017 16:25 schreef Cause_Mayhem het volgende:
[..]
Misschien ook wel een gevolg van waar we wonen, dingen zijn snel wat verder weg. Met een fikse tijd waarin hij in niemandsland reist.
Dan moet die er al zijn. Dat begint al met je baby, niet pas met je puber.quote:Op dinsdag 15 augustus 2017 16:32 schreef Cause_Mayhem het volgende:
[..]
Je begint niet met de verbinding bewaren, je poogt die te behouden.
Dat is dan ook niet aan de orde, het is een half huisarrest. Vrij losjes.quote:Op dinsdag 15 augustus 2017 16:33 schreef Myrr het volgende:
[..]
Op een gezonde manier ja. Niet door als straf te zorgen dat je zoon 48 uur lang geen stap mag zetten zonder dat jij er bij bent.
Wat ontzettend sneu dit.
Dat is niet wat ts postte.quote:Op dinsdag 15 augustus 2017 16:35 schreef Cause_Mayhem het volgende:
[..]
Dat is dan ook niet aan de orde, het is een half huisarrest. Vrij losjes.
Huisarrest is dat je kind zich gewoon ophoudt in zijn kamer tot hij weer naar buiten mag, niet dat je pols in een handboei met die van je moeder verbonden is.quote:Op dinsdag 15 augustus 2017 16:35 schreef Cause_Mayhem het volgende:
[..]
Dat is dan ook niet aan de orde, het is een half huisarrest. Vrij losjes.
Ik zie hier geen sprake van strakke tijden. Enkel een zeggen dan en dan thuis te zijn en niet even laten weten dat het anders wordt.quote:Op dinsdag 15 augustus 2017 16:34 schreef Chai het volgende:
[..]
Dat had ik ook, maar ik stuurde dan gewoon een berichtje wanneer ik richting huis vertrok en verwachtte thuis te zijn. Strakke tijden over afspraken had ik niet, het was belangrijker dat ik samen met iemand fietste en diegene liet weten wanneer ik veilig thuis was gekomen, want ik moest ook standaard nog een heel stuk alleen.
Toen ik 18 was had ik studentenOV ging ik weleens een nachtje stappen in een andere stad en dan met de eerste trein in de ochtend weer richting huis. Zo lang ik dat maar liet weten was dat geen probleem.
Van strakke tijden en sancties naar op eigen houtje mededelen wanneer je komt en gaat vind ik nogal groot.
Dat hebben met je kind is wat anders als het behouden met je puber (dat gaat met vlagen, soms wat verder weg, soms verrassen ze je ineens positief).quote:Op dinsdag 15 augustus 2017 16:34 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dan moet die er al zijn. Dat begint al met je baby, niet pas met je puber.
Absoluut wel.quote:
Je vindt al zijn contact met zijn vrienden en vriendin afpakken minder zwaar dan even samen de hond uitlaten? Even een half uur tot uur met je moeder doorbrengen, wat keuvelen, is afschuwelijk, maar 2 dagen op de kamer mokken, zonder contact met je vrienden en niet naar je vriendin mogen is ok?quote:Op dinsdag 15 augustus 2017 16:36 schreef Myrr het volgende:
[..]
Huisarrest is dat je kind zich gewoon ophoudt in zijn kamer tot hij weer naar buiten mag, niet dat je pols in een handboei met die van je moeder verbonden is.
Om 8 uur op voor ontbijt. Samen eten en daarna afwassen, prima. WiFi uit ook goed. Maar dit, kom op zeg.
Nee, ik vind het gewoon ziek en zeer ongezond, zeker omdat Ouder1 betreft die sowieso al een beetje labiel is, je kind te dwingen om 48 uur met zijn moeder door te brengen op deze leeftijd vlak voor je kind uit huis gaat. Die omgang zou vrijwillig moeten zijn, niet gedwongen.quote:Op dinsdag 15 augustus 2017 16:45 schreef Cause_Mayhem het volgende:
[..]
Je vindt al zijn contact met zijn vrienden en vriendin afpakken minder zwaar dan even samen de hond uitlaten? Even een half uur tot uur met je moeder doorbrengen, wat keuvelen, is afschuwelijk, maar 2 dagen op de kamer mokken, zonder contact met je vrienden en niet naar je vriendin mogen is ok?
Het zal wel. Denk dat je je gevoel bij die user wat teveel mee laat spelen en er meer van maakt dan het is.quote:Op dinsdag 15 augustus 2017 16:50 schreef Myrr het volgende:
[..]
Nee, ik vind het gewoon ziek en zeer ongezond, zeker omdat Ouder1 betreft die sowieso al een beetje labiel is, je kind te dwingen om 48 uur met zijn moeder door te brengen op deze leeftijd vlak voor je kind uit huis gaat. Die omgang zou vrijwillig moeten zijn, niet gedwongen.
Niet omdat dat zo lullig voor hem zou moeten zijn, maar omdat het gewoon ziek is om op die manier je ouderrol te vervullen. Het doel van opvoeden is een zelfstandige individu de wereld in te sturen die zijn eigen boontjes kan doppen. Ouders moeten leren loslaten en zich op de achtergrond houden wanneer de tijd rijp is.
Bij iedere andere user had ik hetzelfde gedacht hoor. Ze vroeg om een passende sanctie en dat is dit niet.quote:Op dinsdag 15 augustus 2017 16:54 schreef Cause_Mayhem het volgende:
[..]
Het zal wel. Denk dat je je gevoel bij die user wat teveel mee laat spelen en er meer van maakt dan het is.
Zucht.quote:Op dinsdag 15 augustus 2017 16:55 schreef Myrr het volgende:
[..]
Bij iedere andere user had ik hetzelfde gedacht hoor. Ze vroeg om een passende sanctie en dat is dit niet.
Dit heeft geen fuck met een sanctie te maken. Dat wat jij opsomt is een sanctie, dit is gewoon misbruik maken van de situatie om je kind nog even flink vast te kunnen klampen. Het gaat zijn doel totaal voorbij, want wat precies zou hij hier van moeten leren?
En een sanctie hoort inderdaad niet leuk te zijn, dus dan inderdaad op zijn kamer mokken met wat minder contact. Jij vind half huisarrest prima en lekker keuvelen oh wat erg. Nee, dat is het juist, het is geen sanctie, het is gewoon triest. Geef dan echt een sanctie.
wrm moet hij zo vroeg thuis zijn überhaupt? En af en toe dronken is toch ook niet erg? Hoort bij de leeftijd.quote:Op dinsdag 15 augustus 2017 13:09 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Zoiets zat ik dus ook te denken alleen voor een huidige puber is 24 uur zonder mobiel natuurlijk al een absurd hoge straf, laat staan een week.
Uiteraard laat ik hem eerst zelf een voorstel doen maar ik wil wel een beetje een richtlijn in mijn hoofd hebben wat passend is.
als t zijn eigen voorstel was waar ben je dan zo boos over? En voor wat straf je hem dan eigenlijk. Zeg dan gewoon tegen hem" joh je mag best later thuiskomen maar ik wil t dan wel weten zodat ik me geen zorgen hoef te maken. Dus meld t voortaan " of laat hem gewoin thuis komen zolaat hij wil maar zeg dat hij laat weten waar hij is of appt zodra hij naar huis vertrekt enz. Aks je dan toevallig wakker bent lees je dat. Maja er kan altijd iets gebeureb dat blijf je houden. Ook op een vroeg tijdstipquote:Op dinsdag 15 augustus 2017 13:16 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Ik heb twee kinderen en beide zijn op exact dezelfde wijze opgevoed.
Oudste verzwijgt niets voor mij. Die vertelt me dingen dat ik echt verbaast ben dat hij zo open is.
Jongste is altijd al van het 'achter de rug om' geweest. Is dus meer karakter dan opvoeding.
Overigens sta ik irl bij de jeugd juist bekend als iemand 'die niet moeilijk doet' zolang je je maar aan de afspraken houdt. En over die afspraken valt vooraf altijd te onderhandelen vanaf dat ze 12 jaar werden.
Ik heb ook niet bevolen dat hij om 0:30 naar huis moest; dat was zijn eigen voorstel. Zo werkt dat hier. En als het niet lukt dat stuur je even een appje. Dus hoezo streng/moeilijk?
gekoppeld aan jou?quote:Op dinsdag 15 augustus 2017 15:25 schreef Ouder1 het volgende:
Nou puber is wakker.
Kwam zelf direct met: "We moeten een goed gesprek hebben maar mag ik eerst een glas water pakken?"
Toen hij ging zitten zei hij gelijk: "Tja, dit is de tweede keer dat ik dit flik dus hier staat nu een sanctie op."
We hebben alle afspraken samen nog eens doorgelopen, ik heb de sancties die voorgesteld zijn (de enkele hier maar ook via whatsapp van bv mijn vriend) voorgelegd, net als de opmerkingen hier dat dit 'gewoon natuurlijk gedrag' is en dus afgedaan kan worden met een gesprek. Dat laatste was hij het trouwens zelf ook niet mee eens. In zijn woorden: "Ik weet dat er een sanctie volgt de tweede keer, zo doen wij dat hier."
In gezamenlijk overleg hebben we een sanctie afgesproken: Hij is twee maal 24 uur (aan elkaar) aan mij 'gekoppeld'. Daarbij is de nacht vrij.. dan kan hij naar zijn vriendin binnen afgesproken tijden. Het houdt dus in dat hij alles met mij samen moet doen; hondenuitlaten, boodschappen, eten koken, e.d. Wat ik doe gaat hij mee. En nee, dat vind een puber echt niet leuk.
Overigens stelde hij zelf 4 dagen voor maar dat vind ik te zwaar voor de overtreding.
Opgelost dus.
Ik heb vanaf m'n 15e ook genoeg uitgehaald hoor, maar ben wel van mening dat ouders dit niet goed moeten keuren. Maar ja tussen 15 en 17 zit wel verschil en het is niet zo dat die jongen elk weekend naar de klote gaat.quote:Op dinsdag 15 augustus 2017 16:37 schreef Mutiilation het volgende:
Ik was op 16-jarige leeftijd altijd tot 5 uur 's ochtends aan het zuipen. En als ik een kater had zag mijn moeder het als "eigen schuld". De jaren toen ik 15/16 was waren de mooiste jaren uit mijn leven.
Wat een straf, 48 uur met Ouder1 doorbrengen :|quote:
ik had nooit strenge tijden. Ik denk dat je je beter kunt richten op dat je kind genoeg geinformeerd is over de gevaren die er zijn tijdens t uitgaan en bespreken hoe je kind veilig thuis komt. dat je hem vrijheid geeft maar wel terug verwacht dat hij zich niet t ziekenhuis in drinktquote:Op dinsdag 15 augustus 2017 20:30 schreef KillemWieft het volgende:
[..]
Ik heb vanaf m'n 15e ook genoeg uitgehaald hoor, maar ben wel van mening dat ouders dit niet goed moeten keuren. Maar ja tussen 15 en 17 zit wel verschil en het is niet zo dat die jongen elk weekend naar de klote gaat.
Zoals ik eerder zei denk ik niet dat er meer gedaan kan worden dan erover praten. Dat hij er alsnog voor kan kiezen om toch lekker te doen waar hij zin in heeft is waar TS mee zal moeten leren leven. Hoort bij de leeftijd van het kind. Jongens zijn sowieso over het algemeen wat egocentrischer en zullen eventueel gezeik (of straf) van pa en ma incalculeren, maar alsnog doen waar zij op dat moment zin in hebben. Praten en voorstellen dat hij voortaan even appt als hij van plan is om later thuis te komen dan gepland.
Dat zijn niet dezelfde mensen he, vrijdenkende fokkers en die moraalridders 'elders'.quote:Op dinsdag 15 augustus 2017 13:11 schreef Hiddendoe het volgende:
Wat kunnen sommigen hier belachelijk reageren. Als er elders gediscusieerd wordt over jongeren die zich totaal misdragen tijdens het uitgaan, ligt het altijd aan de ouders. Teveel vrijheid, te weinig verantwoordelijkheid enz. bladiebla.
Nou heb je hier eens een ouder die wel een geweten en verantwoordelijkheid heeft, is het ook weer niet goed.
Wat een onzin. Ik ben inmiddels 56 en geraak nog steeds regelmatig straalbezopen. En hoe weet je überhaupt dat ie dronken was? Kotsen kan net zo goed van XTC of wiet komen.quote:Op dinsdag 15 augustus 2017 13:04 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Er zijn wel vaste afspraken over alcoholgebruik hier. Alles met mate, wordt niet dronken, gebruik je verstand en drink alcoholvrij tussendoor zodat je geen kater oploopt. Lijkt mij eigenlijk al ruimdenkend genoeg als je kijkt naar de spotjes "NIX<18".
Kijk, de eerste keer was een les. De tweede keer gaat hij in mijn ogen over de schreef.
OUDER1 werkt toch gewoon, dus controle op tijdstip uit bed gaan is er sowieso niet.quote:Op dinsdag 15 augustus 2017 23:05 schreef mrspoeZ het volgende:
De 'sanctie' had moeten zijn gewoon de volgende morgen om 10 u (of wat gewoon is in jullie huishouden) uit bed en daarna werken in de tuin, de kozijnen schuren of de kelder leegruimen.
's Avonds een stoere vent, 's morgens een stoere vent. Nu is ie te laat én dronken thuisgekomen en heeft daarna tot half vier in de middag mogen slapen. In je vakantie twee dagen met je moeder aankeutelen is toch zeker geen straf, zeker niet als die moeder de helft van haar dag op FOK! zit.
Nee toch, die is toch al heel lang op zoek naar werk?quote:Op dinsdag 15 augustus 2017 23:48 schreef MCH het volgende:
[..]
OUDER1 werkt toch gewoon, dus controle op tijdstip uit bed gaan is er sowieso niet.
Ik had mijn ouders hard uitgelachen als ze met deze 'sancties' zouden komen.quote:Op dinsdag 15 augustus 2017 23:05 schreef mrspoeZ het volgende:
De 'sanctie' had moeten zijn gewoon de volgende morgen om 10 u (of wat gewoon is in jullie huishouden) uit bed en daarna werken in de tuin, de kozijnen schuren of de kelder leegruimen.
's Avonds een stoere vent, 's morgens een stoere vent. Nu is ie te laat én dronken thuisgekomen en heeft daarna tot half vier in de middag mogen slapen. In je vakantie twee dagen met je moeder aankeutelen is toch zeker geen straf, zeker niet als die moeder de helft van haar dag op FOK! zit.
Wat een verschrikkelijke jongen. Schoolvakantie. Al 17 jaar en bezopen, en ruim een jaar geleden ook al een keer. Twee keer bij een puber in ruim (hoe ruim?) 1 jaar. Ik zou heel voorzichtig zijn met dat straffen, want je weet toch dat als ie zijn boeltje pakt en (bv. bij die dertiger intrekt) de politie hem echt niet terughaalt! Wettelijk mag ie dat met 18, in de praktijk zal het met 16-17 zijn.quote:Op dinsdag 15 augustus 2017 12:29 schreef Ouder1 het volgende:
Omdat OUD vrijwel alleen gaat over zwangerschap en baby's plaats ik mijn opvoedvraag maar hier. Kind van17 is geen baby meer. Omdat ik een alleenstaande ouder ben zoek ik feedback om mijn eigen reacties/gevoelens aan de realiteit te toetsen. Regelmatig kom ik zo op andere inzichten.
Graag even vermelden als je zelf nog onder de 21 jaar bent... want dat maakt voor mij wel verschil al neem ik die reacties ook mee in mijn afwegingen.
Punt is dus:
Ik moet tegenwoordig elke dag vroeg op; 6:00 uur en kan pas rond 23:30 uur naar bed. Beetje slaapgebrek dus.
Zoonlief van 17 jaar oud, wilde naar een verjaardagsfeest van een collega. Die collega is 35 jaar oud maar vrijwel alle medewerkers, en dus gasten op dat feestje, zijn onder de 18 jaar.
Maandagavond, zomervakantie, ach, waarom niet toch? Zijn beste vriend vanaf de basisschool ging ook, het is te fietsen, dus ik zag er geen kwaad in. Hij wilde graag tot 0:30 blijven (zijn eigen voorstel). Leek me prima voor die leeftijd. Afspraak was dat hij me even wakker zou maken bij thuiskomst zodat ik wist dat hij thuis was en me geen zorgen hoefde te maken.
Het liep even anders. Ik had stevig last van mijn rug en kon daardoor de slaap niet vatten en zat weer op de bank. Beetje knikkebollen. Om 1:00 vroeg ik me af waar hij bleef. Dus Whatsappje gestuurd. Ik kreeg een geschrokken reactie terug: "Oeps, ik kom nu naar huis." Dat is een kwartiertje fietsen. Om 2:00 zette hij zijn fiets in het schuurtje.
Dat is al tot daaraan toe. Maar behalve een zwaai/groet in de deuropening zei hij niets en ging gelijk door naar bed. Niet zoals we hier gewend zijn. Een halfuur later wilde ik weer proberen te gaan slapen en zag dat het licht nog in zijn kamer brandde. Ik klop op de deur, geen reactie. Dus ik doe voorzichtig de deur open om het licht uit te doen. Blijkt meneer behoorlijk te hebben liggen kotsen. Die was dus echt straalbezopen en wie weet wat nog meer. Vandaar dat hij niet even bij zijn moeder kwam zitten. Bang dat ik het zou merken natuurlijk.
Nu is dit niet de eerste keer dat hij op een feest echt te veel gedronken heeft. Dik een jaar geleden was het ook een keertje raak op een feestje met vrienden van ongeveer zijn eigen leeftijd en ietsje ouder. Toen heb ik dat afgedaan met hem vierkant uitlachen om zijn kater, hem de troep op laten ruimen en veel lol om de foto's waar hij er echt belachelijk op uit zag.
Ik dacht dat hij zijn lesje hiermee wel had geleerd. Niet dus.
Extra belastende feiten, vind ik, zijn dat hij misbruik heeft gemaakt van de wetenschap dat ik al zou slapen als hij thuis kwam, het veel te laat thuiskomen, het proberen te verbergen en dat een volwassene hem dronken heeft gevoerd (al is dat vooral een zaak van die debiel).
Ik vind dus dat er dit keer een sanctie op moet staan. Alleen, wat is redelijk? Feestjes heeft hij voorlopig niet in de planning dus die verbieden is nutteloos. Huisarrest? Mobiel inleveren? Zo ja, hoelang? Of een andere sanctie?
Ik wil dat hij weet dat hij te ver is gegaan hiermee maar ik wil ook niet overdrijven met de sanctie. Daarom vraag ik hier om raad. Het ging dus niet over een beetje aangeschoten maar om echt straalbezopen.
Als je nou de persoonlijke aanvallen en beledigingen eens zou schrappen uit je posts, dan zouden je adviezen misschien eens wat serieuzer genomen worden.quote:Op woensdag 16 augustus 2017 08:33 schreef LeesFoknl het volgende:
[..]
Wat een verschrikkelijke jongen. Al 17 jaar en bezopen, en ruim een jaar geleden ook al een keer. Twee keer bij een puber in ruim (hoe ruim?) 1 jaar. Ik zou heel voorzichtig zijn met dat straffen, want je weet toch dat als ie zijn boeltje pakt en (bv. bij die dertiger intrekt) de politie hem echt niet terughaalt! Wettelijk mag ie dat met 18, in de praktijk zal het met 16-17 zijn.
Wat een lieve jongen! Als je een verkeerde had probeerde hij het niet voor je te camoufleren maar schold ie je uit dat hij er niet van gediend was dat je hem sms jes (oid) stuurt.
Dus je probeert dit gezin te redden door haar aan te raden een man te zoeken? Echt, doe normaal, joh.quote:Op woensdag 16 augustus 2017 08:56 schreef LeesFoknl het volgende:
Neen, tegen domme mensen moet je extra duidelijk zijn anders begrijpen ze het niet. En daar komt nog bij dat ik probeer dit gezin (nou ja) te redden. Vooral voor die jongen.
Als je een snorfiets wilt rijden heb je een diploma nodig maar om een kind op te voeden dat mag iedere "random" onnozele proberen. Als het niet lukt, ja, jammer dan, hebben we alweer een ongelukkige erbij, en een die met een beetje pech onze maatschappij (en zichzelf) veel ellende berokkent. Overigens, bedoel dit geheel in het algemeen en niet speciaal op deze ts-er.
![]()
Je weet wie het is, toch?quote:Op woensdag 16 augustus 2017 09:30 schreef Lienekien het volgende:
Je luistert graag naar je eigen geklets, hè?
Beste tip van de dag.quote:Op woensdag 16 augustus 2017 08:36 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Als je nou de persoonlijke aanvallen en beledigingen eens zou schrappen uit je posts, dan zouden je adviezen misschien eens wat serieuzer genomen worden.
Ik heb je rands gelezen maar je kon er niet veel meer naast zitten.quote:Op woensdag 16 augustus 2017 09:39 schreef LeesFoknl het volgende:
Ook, en lees graag wat ik geschreven heb eens terug.
Vrouwen zijn anders: zij zien hun kinderen het liefste braaf thuis, misschien wat karaoke doen en dansje instuderen. daar wordt een jongen doodongelukkig van. Tot zelfs psychisch gestoord.
Jongen 16 jaar komt thuis in schoolvakantie: ik mag bij de boer (onbetaald) meehelpen bij het hooien dan mag ik de hele dag op de tractor rijden.
Moeder: oh no, dat is te gevaarlijk, als je ervan afvalt en onder de wielen komt![]()
Vader: ah, is leuk, maar ik wil niet dat je er ook mee de weg opgaat![]()
![]()
Ga met je tijd mee; Jongeren sturen Whatsappjes, geen smsjes. Dat jouw (stief)zoons je de huid vol scholden als je kritiek op hen uitte ligt niet aan het feit dat je kritiek uitte maar omdat die (stief)zoons niet goed opgevoed waren.quote:Wat een lieve jongen! Als je een verkeerde had probeerde hij het niet voor je te camoufleren maar schold ie je uit dat hij er niet van gediend was dat je hem ook nog sms jes (oid) stuurt.
Wat moet dat jong met een brommer? Alles is te fietsen hier. We wonen niet in een boerengat waar de dichtsbijzijnste super/bioscoop/patattent 15 km verderop is. Een autorijbewijs heeft hij trouwens al. En hij zit met nerds in de klas; hij zit niet op het vmbo of het mbo.quote:ps. en koop die jongen een brommer !! 17 jaar en hij gaat werken en toch maar een fiets, straks is ie de nerd van de klas en wordt ie ook nog gepest;
Jogy vind ik de beste mod van Fok!quote:Op woensdag 16 augustus 2017 10:38 schreef jogy het volgende:
Wat een lading kritiek op TS. Het is toch heel simpel: haar dak haar regels en haar kind lijkt er ook volwassen mee om te gaan. No problems. En ja, heel misschien (maar misschien ook niet) schiet ie los als een elastiekje als hij op kamers gaat en rollend in de vrijheid alles en iedereen doet wat god en goed fatsoen verboden heeft. kan.
Echt heel flauw dat je nu de zwarte piet toebedeeld aan de man die gewoon een feestje gaf.quote:Op dinsdag 15 augustus 2017 13:53 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Dat wijzen ga ik tegenover hem ook zeker niet doen. Ik ben alleen een beetje boos op die oetlul. Beetje populair doen naar die jonge gastjes. Het is tegenwoordig volgens mij nog strafbaar ook.
https://www.rtlnieuws.nl/(...)e-op-feestje-dochter
[..]
Dat gaat vast ook op voor een 35 jarige die 16 en 17 jarige 'collega's' uitnodigt op zijn eigen verjaardagsfeestje.
Hartelijk hier om gelachenquote:Op dinsdag 15 augustus 2017 15:25 schreef Ouder1 het volgende:
Nou puber is wakker.
Kwam zelf direct met: "We moeten een goed gesprek hebben maar mag ik eerst een glas water pakken?"
Toen hij ging zitten zei hij gelijk: "Tja, dit is de tweede keer dat ik dit flik dus hier staat nu een sanctie op."
We hebben alle afspraken samen nog eens doorgelopen, ik heb de sancties die voorgesteld zijn (de enkele hier maar ook via whatsapp van bv mijn vriend) voorgelegd, net als de opmerkingen hier dat dit 'gewoon natuurlijk gedrag' is en dus afgedaan kan worden met een gesprek. Dat laatste was hij het trouwens zelf ook niet mee eens. In zijn woorden: "Ik weet dat er een sanctie volgt de tweede keer, zo doen wij dat hier."
In gezamenlijk overleg hebben we een sanctie afgesproken: Hij is twee maal 24 uur (aan elkaar) aan mij 'gekoppeld'. Daarbij is de nacht vrij.. dan kan hij naar zijn vriendin binnen afgesproken tijden. Het houdt dus in dat hij alles met mij samen moet doen; hondenuitlaten, boodschappen, eten koken, e.d. Wat ik doe gaat hij mee. En nee, dat vind een puber echt niet leuk.
Overigens stelde hij zelf 4 dagen voor maar dat vind ik te zwaar voor de overtreding.
Opgelost dus.
Jij vindt het normaal dat een 35 jarige allemaal kinderen uitnodigt op zijn feestje?quote:Op vrijdag 18 augustus 2017 13:24 schreef 2NutZ het volgende:
[..]
Echt heel flauw dat je nu de zwarte piet toebedeeld aan de man die gewoon een feestje gaf.
Ook heel typisch.
Kan mij ook niet herinneren dat ik ooit op en na die leeftijd 'sancties' () kreeg, thank god.
Gaat ws om een bedrijfsleider van de AH ofzo die wat collega's uitnodigt.quote:Op vrijdag 18 augustus 2017 13:27 schreef lemmethinkaboutit het volgende:
[..]
Jij vindt het normaal dat een 35 jarige allemaal kinderen uitnodigt op zijn feestje?
Ik vind het wel gek. En ongepast. Maar da's mijn mening.quote:Op vrijdag 18 augustus 2017 13:35 schreef 2NutZ het volgende:
[..]
Gaat ws om een bedrijfsleider van de AH ofzo die wat collega's uitnodigt.
Had vroeger een buurjongen van mijn leeftijd die ook elk jaar naar het feest van zijn leidinggevende ging met allemaal kinders onder de 18. Dus voor mij niet heel gek.
Heb ik voorgesteld hier thuis, maar zoonlief vindt dat dus echt heel stom. Die wil echt niet met oudjes drinken, alhoewel hij wel heel soms een (!) biertje drinkt met vrienden van hem.quote:Op vrijdag 18 augustus 2017 09:52 schreef Plompzakker het volgende:
Geef hem thuis af en toe een keer wat drank zodat hij er mee om leert gaan
Wat een waaghals.quote:Op vrijdag 18 augustus 2017 15:52 schreef Cause_Mayhem het volgende:
[..]
Heb ik voorgesteld hier thuis, maar zoonlief vindt dat dus echt heel stom. Die wil echt niet met oudjes drinken, alhoewel hij wel heel soms een (!) biertje drinkt met vrienden van hem.
Inderdaad. De 'opvoedkundige adviezen' laten haarfijn zien wat er mis is gegaan bij de huidige jeugd.quote:
Op andere gebieden dan drank e.d. wel ja. Serieus zijn in zijn 'extreme sport' maakt dat hij zelf een keuze maakt om dat feesten en beesten niet echt te doen.quote:
Deze.quote:Op dinsdag 15 augustus 2017 17:32 schreef Windhapper het volgende:
"Sancties", "Extra belastende feiten". Man, man, man je bent z'n moeder.
Zeg 'm dat 't niet tof is dat hij zegt dat hij om half 1 thuis zou zijn en vervolgens niks laat weten, dat hij voortaan even wat laat weten omdat z'n moeder anders ongerust zit te wezen. Spreek 'm aan op z'n verantwoordelijkheid in plaats van "sancties" op te leggen. En vertel 'm dat hij z'n kater kan verminderen door wat water weg te drinken voor hij dronken z'n nest in duikt.
Mijn broer is ook zo opgevoed. Is nu een keurige jongen van 41.quote:Op vrijdag 18 augustus 2017 17:16 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Inderdaad. De 'opvoedkundige adviezen' laten haarfijn zien wat er mis is gegaan bij de huidige jeugd.
"Laat hem, hij is 17"
"Grijp pas in als het echt helemaal mis is gegaan en hij dit wekelijks doet"
"Doe en zeg nu niets; straks gaat hij door het lint tegen je"
"Geen regels geven want dan gaat hij het stiekem doen"
"Als hij zich niet kapot mag zuipen wordt hij straks gepest"
"Afspraken nakomen is nergens goed voor"
"Geef dat jong een brommer"
![]()
Niet gek dat ze de afloop ongeloofwaardig vinden. Een opgevoede jongere kennen ze niet.
Deze post (en #170) zou niet misstaan als proces verbaal van een strafrechtzittingquote:Op dinsdag 15 augustus 2017 15:25 schreef Ouder1 het volgende:
Nou puber is wakker.
Opgelost dus.
quote:Op dinsdag 15 augustus 2017 13:09 schreef Ouder1 het volgende:
Uiteraard laat ik hem eerst zelf een voorstel doen maar ik wil wel een beetje een richtlijn in mijn hoofd hebben wat passend is.
Dat is je dan goed gelukt, die 'richtlijn'quote:
Weljaquote:Op dinsdag 15 augustus 2017 15:48 schreef Ouder1 het volgende:
Toen heb ik hem verteld dat ik [..] op een forum [..] gevraagd had welke sanctie zij passend vonden.
Beweer je hier nu werkelijk dat als hij de vrijheid krijgt zelf aan te geven hoe laat hij naar huis komt, hij zich daar dus niet aan hoeft te houden? Waar maak je dan afspraken voor?quote:Op zaterdag 19 augustus 2017 00:43 schreef Bucketlist het volgende:
Waar gaat dit in hemelsnaam over. Een jongen van 17 die zijn afspraak niet nakomt?
Een afspraak over om 0:30 thuis zijn, wat ook nog zijn eigen voorstel was? Dat iemand van 17 om 2 uur thuiskomt is totaal niet vreemd.
Wat wel vreemd is dat zijn moeder hem niet wat vrijer laat en afspraken maakt over hoe laat hij thuis moet zijn (in de vakantie nota bene). Je hebt die knul veels te veel onder de plak, een beetje vrijheid is prima (zeker voor zo'n moederskindje). Als dit verhaal waar is dan heb ik echt medelijden met je zoon.
Dit stuk uit de OPquote:Op dinsdag 15 augustus 2017 12:29 schreef Ouder1 het volgende:
Nu is dit niet de eerste keer dat hij op een feest echt te veel gedronken heeft. Dik een jaar geleden was het ook een keertje raak op een feestje met vrienden van ongeveer zijn eigen leeftijd en ietsje ouder. Toen heb ik dat afgedaan met hem vierkant uitlachen om zijn kater, hem de troep op laten ruimen en veel lol om de foto's waar hij er echt belachelijk op uit zag. Ik dacht dat hij zijn lesje hiermee wel had geleerd. Niet dus.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |