Het zal wel. Denk dat je je gevoel bij die user wat teveel mee laat spelen en er meer van maakt dan het is.quote:Op dinsdag 15 augustus 2017 16:50 schreef Myrr het volgende:
[..]
Nee, ik vind het gewoon ziek en zeer ongezond, zeker omdat Ouder1 betreft die sowieso al een beetje labiel is, je kind te dwingen om 48 uur met zijn moeder door te brengen op deze leeftijd vlak voor je kind uit huis gaat. Die omgang zou vrijwillig moeten zijn, niet gedwongen.
Niet omdat dat zo lullig voor hem zou moeten zijn, maar omdat het gewoon ziek is om op die manier je ouderrol te vervullen. Het doel van opvoeden is een zelfstandige individu de wereld in te sturen die zijn eigen boontjes kan doppen. Ouders moeten leren loslaten en zich op de achtergrond houden wanneer de tijd rijp is.
Bij iedere andere user had ik hetzelfde gedacht hoor. Ze vroeg om een passende sanctie en dat is dit niet.quote:Op dinsdag 15 augustus 2017 16:54 schreef Cause_Mayhem het volgende:
[..]
Het zal wel. Denk dat je je gevoel bij die user wat teveel mee laat spelen en er meer van maakt dan het is.
Zucht.quote:Op dinsdag 15 augustus 2017 16:55 schreef Myrr het volgende:
[..]
Bij iedere andere user had ik hetzelfde gedacht hoor. Ze vroeg om een passende sanctie en dat is dit niet.
Dit heeft geen fuck met een sanctie te maken. Dat wat jij opsomt is een sanctie, dit is gewoon misbruik maken van de situatie om je kind nog even flink vast te kunnen klampen. Het gaat zijn doel totaal voorbij, want wat precies zou hij hier van moeten leren?
En een sanctie hoort inderdaad niet leuk te zijn, dus dan inderdaad op zijn kamer mokken met wat minder contact. Jij vind half huisarrest prima en lekker keuvelen oh wat erg. Nee, dat is het juist, het is geen sanctie, het is gewoon triest. Geef dan echt een sanctie.
wrm moet hij zo vroeg thuis zijn überhaupt? En af en toe dronken is toch ook niet erg? Hoort bij de leeftijd.quote:Op dinsdag 15 augustus 2017 13:09 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Zoiets zat ik dus ook te denken alleen voor een huidige puber is 24 uur zonder mobiel natuurlijk al een absurd hoge straf, laat staan een week.
Uiteraard laat ik hem eerst zelf een voorstel doen maar ik wil wel een beetje een richtlijn in mijn hoofd hebben wat passend is.
als t zijn eigen voorstel was waar ben je dan zo boos over? En voor wat straf je hem dan eigenlijk. Zeg dan gewoon tegen hem" joh je mag best later thuiskomen maar ik wil t dan wel weten zodat ik me geen zorgen hoef te maken. Dus meld t voortaan " of laat hem gewoin thuis komen zolaat hij wil maar zeg dat hij laat weten waar hij is of appt zodra hij naar huis vertrekt enz. Aks je dan toevallig wakker bent lees je dat. Maja er kan altijd iets gebeureb dat blijf je houden. Ook op een vroeg tijdstipquote:Op dinsdag 15 augustus 2017 13:16 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Ik heb twee kinderen en beide zijn op exact dezelfde wijze opgevoed.
Oudste verzwijgt niets voor mij. Die vertelt me dingen dat ik echt verbaast ben dat hij zo open is.
Jongste is altijd al van het 'achter de rug om' geweest. Is dus meer karakter dan opvoeding.
Overigens sta ik irl bij de jeugd juist bekend als iemand 'die niet moeilijk doet' zolang je je maar aan de afspraken houdt. En over die afspraken valt vooraf altijd te onderhandelen vanaf dat ze 12 jaar werden.
Ik heb ook niet bevolen dat hij om 0:30 naar huis moest; dat was zijn eigen voorstel. Zo werkt dat hier. En als het niet lukt dat stuur je even een appje. Dus hoezo streng/moeilijk?
gekoppeld aan jou?quote:Op dinsdag 15 augustus 2017 15:25 schreef Ouder1 het volgende:
Nou puber is wakker.
Kwam zelf direct met: "We moeten een goed gesprek hebben maar mag ik eerst een glas water pakken?"
Toen hij ging zitten zei hij gelijk: "Tja, dit is de tweede keer dat ik dit flik dus hier staat nu een sanctie op."
We hebben alle afspraken samen nog eens doorgelopen, ik heb de sancties die voorgesteld zijn (de enkele hier maar ook via whatsapp van bv mijn vriend) voorgelegd, net als de opmerkingen hier dat dit 'gewoon natuurlijk gedrag' is en dus afgedaan kan worden met een gesprek. Dat laatste was hij het trouwens zelf ook niet mee eens. In zijn woorden: "Ik weet dat er een sanctie volgt de tweede keer, zo doen wij dat hier."
In gezamenlijk overleg hebben we een sanctie afgesproken: Hij is twee maal 24 uur (aan elkaar) aan mij 'gekoppeld'. Daarbij is de nacht vrij.. dan kan hij naar zijn vriendin binnen afgesproken tijden. Het houdt dus in dat hij alles met mij samen moet doen; hondenuitlaten, boodschappen, eten koken, e.d. Wat ik doe gaat hij mee. En nee, dat vind een puber echt niet leuk.
Overigens stelde hij zelf 4 dagen voor maar dat vind ik te zwaar voor de overtreding.
Opgelost dus.
Ik heb vanaf m'n 15e ook genoeg uitgehaald hoor, maar ben wel van mening dat ouders dit niet goed moeten keuren. Maar ja tussen 15 en 17 zit wel verschil en het is niet zo dat die jongen elk weekend naar de klote gaat.quote:Op dinsdag 15 augustus 2017 16:37 schreef Mutiilation het volgende:
Ik was op 16-jarige leeftijd altijd tot 5 uur 's ochtends aan het zuipen. En als ik een kater had zag mijn moeder het als "eigen schuld". De jaren toen ik 15/16 was waren de mooiste jaren uit mijn leven.
Wat een straf, 48 uur met Ouder1 doorbrengen :|quote:
ik had nooit strenge tijden. Ik denk dat je je beter kunt richten op dat je kind genoeg geinformeerd is over de gevaren die er zijn tijdens t uitgaan en bespreken hoe je kind veilig thuis komt. dat je hem vrijheid geeft maar wel terug verwacht dat hij zich niet t ziekenhuis in drinktquote:Op dinsdag 15 augustus 2017 20:30 schreef KillemWieft het volgende:
[..]
Ik heb vanaf m'n 15e ook genoeg uitgehaald hoor, maar ben wel van mening dat ouders dit niet goed moeten keuren. Maar ja tussen 15 en 17 zit wel verschil en het is niet zo dat die jongen elk weekend naar de klote gaat.
Zoals ik eerder zei denk ik niet dat er meer gedaan kan worden dan erover praten. Dat hij er alsnog voor kan kiezen om toch lekker te doen waar hij zin in heeft is waar TS mee zal moeten leren leven. Hoort bij de leeftijd van het kind. Jongens zijn sowieso over het algemeen wat egocentrischer en zullen eventueel gezeik (of straf) van pa en ma incalculeren, maar alsnog doen waar zij op dat moment zin in hebben. Praten en voorstellen dat hij voortaan even appt als hij van plan is om later thuis te komen dan gepland.
Dat zijn niet dezelfde mensen he, vrijdenkende fokkers en die moraalridders 'elders'.quote:Op dinsdag 15 augustus 2017 13:11 schreef Hiddendoe het volgende:
Wat kunnen sommigen hier belachelijk reageren. Als er elders gediscusieerd wordt over jongeren die zich totaal misdragen tijdens het uitgaan, ligt het altijd aan de ouders. Teveel vrijheid, te weinig verantwoordelijkheid enz. bladiebla.
Nou heb je hier eens een ouder die wel een geweten en verantwoordelijkheid heeft, is het ook weer niet goed.
Wat een onzin. Ik ben inmiddels 56 en geraak nog steeds regelmatig straalbezopen. En hoe weet je überhaupt dat ie dronken was? Kotsen kan net zo goed van XTC of wiet komen.quote:Op dinsdag 15 augustus 2017 13:04 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Er zijn wel vaste afspraken over alcoholgebruik hier. Alles met mate, wordt niet dronken, gebruik je verstand en drink alcoholvrij tussendoor zodat je geen kater oploopt. Lijkt mij eigenlijk al ruimdenkend genoeg als je kijkt naar de spotjes "NIX<18".
Kijk, de eerste keer was een les. De tweede keer gaat hij in mijn ogen over de schreef.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |