abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 15 augustus 2017 @ 15:54:16 #176
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_173161168
quote:
99s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 15:45 schreef Myrr het volgende:
Straks op kamers heeft hij fuckall sancties van mammie. Die gaat volledig van God los de eerste periode. Hoop dat hij een wasbak op z'n kamer heeft. :D
Ach, wat een onzin.
Wat is er zo onredelijk hieraan dan?
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
  Moderator dinsdag 15 augustus 2017 @ 15:58:30 #177
5428 crew  miss_sly
pi_173161247
quote:
2s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 15:53 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Dan leert hij jouw grenzen kennen, niet de zijne.
Zo ontzettend dit!

Jr wil je kind begeleiden bij het leren kennen van de eigen Grenzen, op deze leeftijd. Dat kan beter terwijl hij nog thuiskomt en een veilig vangnet heeft, een ruimte waar hij vrijelijk kan blunderen en dan hulp krijgt.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  dinsdag 15 augustus 2017 @ 15:59:09 #178
36815 Silenus
Frikandel of kroket?
pi_173161262
Wat een gedoe om niks, dit hoort allemaal bij het ouder worden. Er zijn honderdduizenden ouders in Nederland die dromen van een zoon die zo weinig flikt.

Twee keer dronken voor z'n 18e, tering... Ik mag hopen dat ie wat in gaat halen in z'n studententijd. :')
Gourmetten of steengrillen?
pi_173161275
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 15:54 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Ach, wat een onzin.
Wat is er zo onredelijk hieraan dan?
Onzin ja? Ben je wel op de hoogte wat jongeren vandaag de dag allemaal doen? En dan niet een paar, maar gewoon meer dan de helft van de jongeren die regelmatig uitgaan. Het is eerder uitzondering dan regel geen harddrugs te gebruiken op een gemiddeld feestje.

Succes.

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 15-08-2017 16:00:23 ]
  dinsdag 15 augustus 2017 @ 16:00:00 #180
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_173161283
quote:
2s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 15:53 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Dan leert hij jouw grenzen kennen, niet de zijne.
Of hij maakt die grenzen tot zijn eigen grenzen. Wat gezonde grenzen zijn, als in gewoon even laten weten dat het later wordt en niet je een ongeluk zuipen.

Werkt hier prima. Nu heb ik het geluk dat hij fanatiek sport en zuiperij niet in zijn eigen schema past. Maar vond het best mooi toen hij vroeger dan verwacht thuiskwam van een feest in het dorp verderop omdat iedereen dronken begon te worden en hij last had van hossende mensen die hier over hem heen hadden gegooid.

Misschien gaat hij ooit nog wel los, dat is mogelijk. Maar hij heeft voldoende mee gekregen om daarin niet te belachelijk ver te gaan. Ruime grenzen, veel openheid, voldoende kans om zichzelf te vinden hierin. Maar wel beperkingen, de uiterste grenzen bewaken.
Dat is gewoon gezond.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_173161316
Anders twee vingers in zijn kont duwen leert die het helemaal wel af.
pi_173161320
'Zoon, we gaan je je grenzen leren kennen. Vanaf nu is je grens drie biertjes'.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  dinsdag 15 augustus 2017 @ 16:01:27 #183
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_173161323
quote:
99s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 15:59 schreef Myrr het volgende:

[..]

Onzin ja? Ben je wel op de hoogte wat jongeren vandaag de dag allemaal doen? En dan niet een paar, maar gewoon meer dan de helft van de jongeren die regelmatig uitgaan. Het is eerder uitzondering dan regel geen harddrugs te gebruiken op een gemiddeld feestje.

Succes.
Aangezien ik een 17 jarige heb die volgende maand 18 wordt ja, daar ben ik mee bekend.
pi_173161328
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 16:00 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Of hij maakt die grenzen tot zijn eigen grenzen. Wat gezonde grenzen zijn, als in gewoon even laten weten dat het later wordt en niet je een ongeluk zuipen.

Werkt hier prima. Nu heb ik het geluk dat hij fanatiek sport en zuiperij niet in zijn eigen schema past. Maar vond het best mooi toen hij vroeger dan verwacht thuiskwam van een feest in het dorp verderop omdat iedereen dronken begon te worden en hij last had van hossende mensen die hier over hem heen hadden gegooid.

Misschien gaat hij ooit nog wel los, dat is mogelijk. Maar hij heeft voldoende mee gekregen om daarin niet te belachelijk ver te gaan. Ruime grenzen, veel openheid, voldoende kans om zichzelf te vinden hierin. Maar wel beperkingen, de uiterste grenzen bewaken.
Dat is gewoon gezond.
Dan heb je geluk dat je een fanatiek sportend kind hebt, dat daar meer plezier uit haalt dan uit feesten. De meeste jongeren zijn echter niet zo.
  dinsdag 15 augustus 2017 @ 16:03:02 #185
36815 Silenus
Frikandel of kroket?
pi_173161355
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 16:01 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Aangezien ik een 17 jarige heb die volgende maand 18 wordt ja, daar ben ik mee bekend.
Aangezien die 17-jarige uit zichzelf naar huis gaat omdat 'mensen dronken worden' vraag ik me af of jouw kind wel helemaal overeenkomt met de groep waar Myrr op doelt.
  dinsdag 15 augustus 2017 @ 16:04:20 #186
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_173161384
quote:
9s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 16:01 schreef Ludachrist het volgende:
Dat is overdreven.
Keertje goed aangeschoten zijn, enkele keer er net overheen is echt geen ramp. Maar op z'n minst wat leedvermaak en/of afkeur van je ouders hoort daarbij. Daar leer je van.

Ouders die alles wel best vinden levert meer van die ellende op. Dat zie ik overal om me heen. Te streng werkt niet, te los ook niet.
pi_173161403
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 16:04 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Dat is overdreven.
Keertje goed aangeschoten zijn, enkele keer er net overheen is echt geen ramp. Maar op z'n minst wat leedvermaak en/of afkeur van je ouders hoort daarbij. Daar leer je van.

Ouders die alles wel best vinden levert meer van die ellende op. Dat zie ik overal om me heen. Te streng werkt niet, te los ook niet.
Nou, je moet het ook allemaal lekker zelf weten, maar ik ben toch blij dat mijn ouders hier wat meer ontspannen in stonden.
pi_173161426
quote:
9s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 16:01 schreef Ludachrist het volgende:
Deden mijn adoptieouders ook met van alles, kijk wat er van terecht is gekomen ;(
  dinsdag 15 augustus 2017 @ 16:08:03 #189
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_173161457
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 16:03 schreef Silenus het volgende:

[..]

Aangezien die 17-jarige uit zichzelf naar huis gaat omdat 'mensen dronken worden' vraag ik me af of jouw kind wel helemaal overeenkomt met de groep waar Myrr op doelt.
Hij heeft ook weleens die grens opgezocht, maar het leedvermaak en wat pesten ermee heeft de grens aangegeven. Zou hij het vaker doen zouden er hier ook gevolgen zijn. Passend bij zijn leeftijd, maar wel gevolgen.

En zover ik kan lezen zit de zoon van ouder1 eerder in de groep van mijn zoon dan in de los van god groep (met zijn 2 keer zoiets doen).
Die los van god groep hebben of overdreven strenge ouders, of ouders die zo'n beetje alles best vinden, ellende afdoen met een begrijpend, maar vooral niet afkeurend gesprek.
  dinsdag 15 augustus 2017 @ 16:08:12 #190
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_173161459
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 12:41 schreef -niemand- het volgende:
Dit topic :')
With my pack on my back, down the road I will stray.
  dinsdag 15 augustus 2017 @ 16:09:58 #191
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_173161493
quote:
99s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 15:45 schreef Myrr het volgende:
Straks op kamers heeft hij fuckall sancties van mammie. Die gaat volledig van God los de eerste periode. Hoop dat hij een wasbak op z'n kamer heeft. :D
Dat, gewoon iedere dag naar de klote. Al leert ieder verstandig mens het brokken in de wasbak snel genoeg af. ;(
pi_173161514
quote:
10s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 16:09 schreef Nobu het volgende:

[..]

Dat, gewoon iedere dag naar de klote. Al leert ieder verstandig mens het brokken in de wasbak snel genoeg af. ;(
Ah joh, gewoon zoveel mogelijk wegspoelen en de rest met je vingers eruit scheppen en uit je raam mieteren. Als je lam bent boeit dat toch niet.
  dinsdag 15 augustus 2017 @ 16:11:38 #193
36815 Silenus
Frikandel of kroket?
pi_173161524
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 16:08 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

En zover ik kan lezen zit de zoon van ouder1 eerder in de groep van mijn zoon dan in de los van god groep (met zijn 2 keer zoiets doen).
Die los van god groep hebben of overdreven strenge ouders, of ouders die zo'n beetje alles best vinden, ellende afdoen met een begrijpend, maar vooral niet afkeurend gesprek.
Los van god groep? Bedoel je 'van god los', neem ik aan?

Ik denk dat het niet allesbepalend is, en dat het misschien wel niets uit maakt. Ik werd vroeger volledig vrij gelaten en ben toch geen drugs gaan gebruiken, bijv. Uiteindelijk natuurlijk wel 100 keer (figuurlijk, letterlijk ook) op m'n bek gegaan, maar elk kind/puber/jongvolwassene gaat toch wel ooit z'n eigen grenzen opzoeken.

Tenzij je echt een heel bang/suf kind bent, maar als je echt gaat leven kan het heus geen kwaad om een paar keer te vallen. Ik denk dat je met die sancties na zo'n sullig uurtje te laat komen uiteindelijk toch een zacht ei kweekt ipv iemand die het leven aan kan.
  dinsdag 15 augustus 2017 @ 16:11:45 #194
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_173161525
quote:
2s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 16:05 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Nou, je moet het ook allemaal lekker zelf weten, maar ik ben toch blij dat mijn ouders hier wat meer ontspannen in stonden.
Denk dat je mijn manier wat te zwaar maakt. Er is veel ruimte binnen de grenzen, die grenzen liggen steeds ruimer.

Al met al doet hij het verdomde goed al zeg ik het zelf. Wie weet wat de toekomst brengt, maar zoals ik het zie komt het wel goed allemaal.
Aan het eind van de dag heb ik een zoon die vrijwel alles gewoon verteld, waarmee we nog een (goede) connectie hebben. Die (tot nu toe) zijn grenzen kent. Ik ben (meestal ;) ) een tevreden moeder.
  dinsdag 15 augustus 2017 @ 16:13:46 #195
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_173161562
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 16:11 schreef Silenus het volgende:

[..]

Los van god groep? Bedoel je 'van god los', neem ik aan?

Ik denk dat het niet allesbepalend is, en dat het misschien wel niets uit maakt. Ik werd vroeger volledig vrij gelaten en ben toch geen drugs gaan gebruiken, bijv. Uiteindelijk natuurlijk wel 100 keer (figuurlijk, letterlijk ook) op m'n bek gegaan, maar elk kind/puber/jongvolwassene gaat toch wel ooit z'n eigen grenzen opzoeken.

Tenzij je echt een heel bang/suf kind bent, maar als je echt gaat leven kan het heus geen kwaad om een paar keer te vallen. Ik denk dat je met die sancties na zo'n sullig uurtje te laat komen uiteindelijk toch een zacht ei kweekt ipv iemand die het leven aan kan.
Ach kom zeg, hij krijgt geen maand huisarrest ofzo...
Laten we deze 'sanctie' niet overdrijven.
pi_173161566
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 16:11 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Denk dat je mijn manier wat te zwaar maakt. Er is veel ruimte binnen de grenzen, die grenzen liggen steeds ruimer.

Al met al doet hij het verdomde goed al zeg ik het zelf. Wie weet wat de toekomst brengt, maar zoals ik het zie komt het wel goed allemaal.
Aan het eind van de dag heb ik een zoon die vrijwel alles gewoon verteld, waarmee we nog een (goede) connectie hebben. Die (tot nu toe) zijn grenzen kent. Ik ben (meestal ;) ) een tevreden moeder.
Reuzeleuk voor jullie. Desalniettemin ben ik nog altijd blij dat mijn ouders me geen 'sancties' oplegden als ik op mijn 17e een keer dronken thuis kwam.
pi_173161653
quote:
99s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 15:50 schreef Myrr het volgende:

[..]

Wel leuke strohalm heb je bedacht. Lekker je bijna volwassen kind aan je vastbinden. Christus te paard zeg.
Echt hè. :') Waarom zou je dat ook willen? Laat hem lekker zelf de hond uitlaten, boodschappen doen en koken voor iedereen. Waarom moet dat per se onder de vleugels van moeders?

quote:
1s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 16:04 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Dat is overdreven.

Ik zie juist dat het per kind verschilt wat een effectieve aanpak is.
pi_173161782
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 16:17 schreef Chai het volgende:

[..]

Echt hè. :') Waarom zou je dat ook willen? Laat hem lekker zelf de hond uitlaten, boodschappen doen en koken voor iedereen. Waarom moet dat per se onder de vleugels van moeders?
Dan kunnen ze ondertussen samen nog eens goed analyseren waar het mis is gegaan.
  dinsdag 15 augustus 2017 @ 16:25:03 #199
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_173161787
quote:
2s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 16:13 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Reuzeleuk voor jullie. Desalniettemin ben ik nog altijd blij dat mijn ouders me geen 'sancties' oplegden als ik op mijn 17e een keer dronken thuis kwam.
Tja...

Aangezien wij duizenden euro's uitgeven aan zijn kans op echt hoog komen in zijn sport zitten daar grenzen aan. Hij mag best anders willen, maar dan stoppen we wel met al dat geld steken in iets wat hij zelf zegt te willen bereiken. Dit is zijn keuze, daar is hij echt vrij in (hebben we hem goed van doordrongen).

En afspraken niet nakomen (even een simpel berichtje dat het later wordt en hij niet goed weet hoe laat is makkelijk) wordt niet gewaardeerd.
Misschien ook wel een gevolg van waar we wonen, dingen zijn snel wat verder weg. Met een fikse tijd waarin hij in niemandsland reist.

Die overgang tussen puber en volwassene is lastig voor ouders. Je doet wat je kan en wat je goed acht.
Als je op de grens puber/volwassene nogsteeds een open kind hebt die je iets goed. Er zijn verschillende manieren die naar Rome leiden, er is geen heilige weg om te bewandelen. In die lastige puberteit, waarin afzetten normaal is, probeer je de connectie te behouden. Als dat lukt en je eerdere opvoeding zijn vruchten afwerpt doe je iets goed.
  FOK!Fotograaf dinsdag 15 augustus 2017 @ 16:25:47 #200
842 Zorro
Z
pi_173161811
Grappig dat het steeds over dronken gaat, maar dat te laat komen, een uitzondering daargelaten, gewoon genegeerd wordt.
Un dann rettet kein Kavallerie,
keine Zorro kümmert sich dodrömm.
Dä piss höchstens e " Zet " en der Schnie
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')