Was precies hetzelfde bij de Charleston aanslag waar de blanke supremacist Dylann Roof 9 zwarte kerkgangers dooschoot. Ook hij werd vergeven door de kerkgemeenschap.quote:Op dinsdag 15 augustus 2017 15:15 schreef Puddington het volgende:
[..]
Ik zou niet weten of ik het zelf zou kunnen. Dat vereist lef en een empathie die velen niet op kunnen brengen.
Maar China is hoe dan ook erg ontevreden over Kim. Als ze de kans krijgen om Kim te vervangen in zo'n strijd, wie weet, er kan best een strategische reden achter zitten. Ik ben benieuwd.quote:Op dinsdag 15 augustus 2017 15:17 schreef Stabiel het volgende:
[..]
Inderdaad. China heeft veel meer belang om Noord-Korea overeind te houden dan Iran. Als het zelfs Iran steunde in haar donkerste tijden, hoe ver zal het dan wel niet met NK willen gaan.
Wow, ik weet niet of ik zelf zoiets had kunnen doen.quote:Op dinsdag 15 augustus 2017 15:11 schreef Puddington het volgende:
Ik wil dit nog wel even delen. De vader van Heather Heyer, die de dader vergeeft:twitter:yashar twitterde op dinsdag 15-08-2017 om 06:47:07WATCH: Heather Heyer's father says he forgives the man who killed his daughter. "She had more courage than I had." https://t.co/S1aVQzfvW8 reageer retweet
China heeft waarschijnlijk veel minder leverage over Kim dan sommigen voorstellen. Uiteindelijk heeft Noord-Korea al haar doel bereikt. Sancties zullen de klok niet terugdraaien.quote:Op dinsdag 15 augustus 2017 15:23 schreef DeParo het volgende:
Maar China is hoe dan ook erg ontevreden over Kim. Als ze de kans krijgen om Kim te vervangen in zo'n strijd, wie weet, er kan best een strategische reden achter zitten. Ik ben benieuwd.
Noord-Korea dreigt op dit moment alles juist te verliezen. Kim valt en staat met de steun van China.quote:Op dinsdag 15 augustus 2017 15:25 schreef Stabiel het volgende:
[..]
China heeft waarschijnlijk veel minder leverage over Kim dan sommigen voorstellen. Uiteindelijk heeft Noord-Korea al haar doel bereikt. Sancties zullen de klok niet terugdraaien.
Ijdele en naïeve hoop.quote:Op dinsdag 15 augustus 2017 15:29 schreef DeParo het volgende:
Noord-Korea dreigt op dit moment alles juist te verliezen. Kim valt en staat met de steun van China.
En hoe kom je daar nu weer bij of is dat een aanname net zoals je vorige week nog van mening was dat Kim niet zo stevig meer in het zadel zit en op moet passen voor een paleisrevolutie?quote:Op dinsdag 15 augustus 2017 15:29 schreef DeParo het volgende:
Kim valt en staat met de steun van China.
Nee, NK heeft zelf wel veel grondstoffen waaronder zeer waardevolle, waar het een tekort aan heeft is olie en brandstoffen.quote:Op dinsdag 15 augustus 2017 15:32 schreef Refragmental het volgende:
Volgens mij komen veel grondstoffen ook uit China (en Rusland).
Als die wegvallen heeft NK nog meer problemen, want van een eigen goede infrastructuur valt niet echt te spreken.
Excuus, NK stuurt veel "slaven" naar china en rusland om daar grondstoffen te delven.
Zelf hebben ze blijkbaar een behoorlijke mining industrie.
Klopt.quote:Op dinsdag 15 augustus 2017 15:36 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Nee, NK heeft zelf wel veel grondstoffen waaronder zeer waardevolle, waar het een tekort aan heeft is olie en brandstoffen.
Je negeert nu toch al voor de tweede keer mijn reactie op jou omtrent de verandering in het Chinese beleid aangaande Noord-Korea, ik heb niet gezegd dat Kim niet stevig in het zadel zit, en hij moet inderdaad oppassen voor een paleisrevolutie als China er zich mee gaat bemoeien.quote:Op dinsdag 15 augustus 2017 15:34 schreef Chewie het volgende:
[..]
En hoe kom je daar nu weer bij of is dat een aanname net zoals je vorige week nog van mening was dat Kim niet zo stevig meer in het zadel zit en op moet passen voor een paleisrevolutie?
Heel veel landen en leiders hebben liggen slapen. Tis een proces van decennia geweest waarbij er eigenlijk veel te weinig is gedaan. Met name door de schuld van China die een beetje als waakhond bij NK bleef staan.quote:Op dinsdag 15 augustus 2017 15:37 schreef Ulx het volgende:
De VS en de rest van de wereld kan er maar beter aan wennen dat NK voortaan terug kan slaan met nukes. Niet dat ik daar nou zo blij mee ben, maar het is niet anders.
Iemand zou een cartoon moeten maken van Trump die op de een of andere manier het loodje legt. Dan zijn de reacties niet van de wind (en terecht).quote:Trump twittert afbeelding aangereden CNN-journalist
De Amerikaanse president Donald Trump heeft opnieuw de tongen los gemaakt op Twitter. The Donald ligt dit keer onder vuur vanwege een afbeelding die hij de wereld inslingerde waarop te zien is hoe een journalist van CNN wordt aangereden door een trein. Het plaatje was afkomstig van een extreemrechtse activist.
Los van Trumps debiele twittergedrag is dit een beetje onzin in mijn ogen. Die journalist wordt niet aangereden, maar probeert de rijdende trein te stoppen. Is waarschijnlijk een bewerkte spotprent.quote:Op dinsdag 15 augustus 2017 15:42 schreef KoosVogels het volgende:
Onze dictator in spe is weer lekker aan Twitteren.
(..)
Iemand zou een cartoon moeten maken van Trump die op de een of andere manier het loodje legt. Dan zijn de reacties niet van de wind (en terecht).
Walgelijk stuk stront, die Trump.
Je bedoelt zoals het onthoofden van Trump door Kathy Griffin?quote:Op dinsdag 15 augustus 2017 15:42 schreef KoosVogels het volgende:
Trump twittert afbeelding aangereden CNN-journalist
De Amerikaanse president Donald Trump heeft opnieuw de tongen los gemaakt op Twitter. The Donald ligt dit keer onder vuur vanwege een afbeelding die hij de wereld inslingerde waarop te zien is hoe een journalist van CNN wordt aangereden door een trein. Het plaatje was afkomstig van een extreemrechtse activist.
Iemand zou een cartoon moeten maken van Trump die op de een of andere manier het loodje legt. Dan zijn de reacties niet van de wind (en terecht).
Dat is uiteraard niet alles waar Arpaio bekend van is, we kennen hem onder meer van dit soort dingen:quote:President Trump may soon issue a pardon for Joe Arpaio, the colorful former Arizona sheriff who was found guilty two weeks ago of criminal contempt for defying a state judge’s order to stop traffic patrols targeting suspected undocumented immigrants. In his final years as Maricopa County sheriff, Arpaio had emerged as a leading opponent of illegal immigration.
“I am seriously considering a pardon for Sheriff Arpaio,” the president said Sunday, during a conversation with Fox News at his club in Bedminster, N.J. “He has done a lot in the fight against illegal immigration. He’s a great American patriot and I hate to see what has happened to him.”
Ik denk dat iemand zijn telefoon heeft, want hij is alweer verwijderd.quote:Op dinsdag 15 augustus 2017 15:42 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Wel de man die ooit zei dat hij Hitler's oratorisch talent bewonderde.quote:Op dinsdag 15 augustus 2017 14:38 schreef Puddington het volgende:
[ afbeelding ]
Arnie is teminste wel een consistente republikein.
Technisch gezien wordt niemand natuurlijk aangereden. Iemand probeert tevergeefs de trein tegen te houden, maar dat lijkt hem niet te lukken.quote:
En daar was dan ook veel ophef over. Terecht, zoals ik al schreef.quote:Op dinsdag 15 augustus 2017 15:45 schreef Refragmental het volgende:
[..]
Je bedoelt zoals het onthoofden van Trump door Kathy Griffin?
Dat zeg ik ja. "Can't stop a moving train" is een klassiek beeld, en absoluut geen bedreiging oid.quote:Op dinsdag 15 augustus 2017 15:47 schreef Stabiel het volgende:
[..]
Technisch gezien wordt niemand natuurlijk aangereden. Iemand probeert tevergeefs de trein tegen te houden, maar dat lijkt hem niet te lukken.
Tis niet de eerste keer dat Koos zwaar overtrokken reageert.quote:Op dinsdag 15 augustus 2017 15:48 schreef Tchock het volgende:
[..]
Dat zeg ik ja. "Can't stop a moving train" is een klassiek beeld, en absoluut geen bedreiging oid.
Hij moet eens kappen met die achterlijke aanvallen op de pers. Zielig figuur.quote:Op dinsdag 15 augustus 2017 15:43 schreef Tchock het volgende:
[..]
Los van Trumps debiele twittergedrag is dit een beetje onzin in mijn ogen. Die journalist wordt niet aangereden, maar probeert de rijdende trein te stoppen. Is waarschijnlijk een bewerkte spotprent.
Dan lees jij niet goed maar dat wekt weinig verbazing.quote:Op dinsdag 15 augustus 2017 15:40 schreef DeParo het volgende:
[..]
Je negeert nu toch al voor de tweede keer mijn reactie op jou omtrent de verandering in het Chinese beleid aangaande Noord-Korea
Ja dat heb je duidelijk wel gezegd vorige week, pas nadat je gewezen werd op de afrekeningen vanuit zijn regime begon je pas bij te draaien.quote:ik heb niet gezegd dat Kim niet stevig in het zadel zit,
Dat is in tegenspraak met het voorgaande en niet correct, China bemoeit zich er al mee en doet dat al jaren, iets wat jij niet wil begrijpen en vervolgens kom je met een mening van iemand om je eigen foutieve mening te onderschrijven terwijl het feit blijft dat China al decennia lang sancties heeft tegen dat land.quote:en hij moet inderdaad oppassen voor een paleisrevolutie als China er zich mee gaat bemoeien.
De wereld zou beter af zijn als hij zijn twitteraccount aan de wilgen hing, zeker. Maar je hoeft niet van elke mug een olifant te maken.quote:Op dinsdag 15 augustus 2017 15:48 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Hij moet eens kappen met die achterlijke aanvallen op de pers. Zielig figuur.
En dat is veel leuker.quote:Op dinsdag 15 augustus 2017 15:41 schreef remlof het volgende:
[ afbeelding ]
http://www.nbcnews.com/po(...)-him-fascist-n792746
De ophef daarover gemist en vind je dat echt van hetzelfde niveau als dat van een president van 1 van de machtigste landen in de wereld?quote:Op dinsdag 15 augustus 2017 15:45 schreef Refragmental het volgende:
[..]
quote:Op dinsdag 15 augustus 2017 15:48 schreef Tchock het volgende:
[..]
Dat zeg ik ja. "Can't stop a moving train" is een klassiek beeld, en absoluut geen bedreiging oid.
Ja maar zij doen...quote:Op dinsdag 15 augustus 2017 15:45 schreef Refragmental het volgende:
[..]
In combinatie met het bombarderen van de pers tot 'vijand van het volk' geeft het gewoon een nare smaak in de mond.quote:Op dinsdag 15 augustus 2017 15:48 schreef Tchock het volgende:
[..]
Het valt me nog mee dat hij niet voor Martin Shkreli kiestquote:Op dinsdag 15 augustus 2017 15:45 schreef Ludachrist het volgende:
Trumps eerste pardon komt eraan:
http://www.foxnews.com/po(...)riff-joe-arpaio.html
[..]
Dat is uiteraard niet alles waar Arpaio bekend van is, we kennen hem onder meer van dit soort dingen:
Wat je normaal in een land als Rusland, of ergens in Afrika zou verwachten krijg je dus nu ook in de VS.quote:Op dinsdag 15 augustus 2017 15:45 schreef Ludachrist het volgende:
Trumps eerste pardon komt eraan:
http://www.foxnews.com/po(...)riff-joe-arpaio.html
[..]
Dat is uiteraard niet alles waar Arpaio bekend van is, we kennen hem onder meer van dit soort dingen:
Die is ontslagen. Ideetje?quote:Op dinsdag 15 augustus 2017 15:45 schreef Refragmental het volgende:
[..]
quote:
Ah, nu is de parallel opeens geen parallel meer. Altijd handig die mobiele doelpalen.quote:Op dinsdag 15 augustus 2017 16:07 schreef Refragmental het volgende:
[..]
Als Trump bebloede hoofden van onthoofde tegenstanders gaat tweeten misschien wel ja.
quote:Uiteindelijk ging dit niet alleen om een gebrek aan retoriek of context, maar ook om een ontbrekend moreel oordeel. De president kon het niet meteen opbrengen om ruiterlijk de slachtoffers te erkennen of onderscheid tussen de aanstichters en de dode te maken.
Hij kon zich niet richten op de provocaties van het kamp dat onder een nazivlag marcheerde. Wilde hij geen afstand nemen van een aantal van zijn felste aanhangers? Dat zou betekenen dat Trump trouw aan hemzelf als verzachtende omstandigheid voor bijna elke misdaad of elk vooroordeel beschouwt. Of is de president werkelijk overtuigd van de morele gelijkwaardigheid van de kampen in Charlottesville? In dat geval luidt de diagnose: een ethische ziekte waarvoor geen genezing is.
Bron
In dit geval heb je gelijk, mijn excuses, had het oprecht gemist. Ga er na deze reactie direct nog op reageren.quote:Op dinsdag 15 augustus 2017 15:49 schreef Chewie het volgende:
[..]
Dan lees jij niet goed maar dat wekt weinig verbazing.
Dat hebben we dan allebei op een heel andere manier ervaren.quote:Ja dat heb je duidelijk wel gezegd vorige week, pas nadat je gewezen werd op de afrekeningen vanuit zijn regime begon je pas bij te draaien.
China bemoeit zich er inderdaad al jaren mee, uiteraard, Noord-Korea is van groot strategisch belang voor China en haar politieke en economische belangen. Zoals je kan lezen in dat artikel, en schijnbaar omdat je het niet van mij wilt aannemen, is de publieke veroordeling van Noord-Korea een enorme draai in het Chinese discours. De huidige omvang van de sancties zijn dat net zo zeer.quote:Dat is in tegenspraak met het voorgaande en niet correct, China bemoeit zich er al mee en doet dat al jaren, iets wat jij niet wil begrijpen en vervolgens kom je met een mening van iemand om je eigen foutieve mening te onderschrijven terwijl het feit blijft dat China al decennia lang sancties heeft tegen dat land.
Maar goed als historicus in de alternatieve feiten doe je goed werk
Ik plaats inderdaad iemand anders mening omdat je het van mij schijnbaar niet wilt aannemen maar ok als je die ook al niet meer serieus neemt dan wordt het een lastig verhaal. Eigenlijk heb ik er hierboven al op gereageerd maar 2013 was slechts het aanscherpen van controles die bovendien weinig voorstelden, echte sancties kunnen we niet van spreken en alles valt en staat met de vraag of China daadwerkelijk economische sancties zal invoeren, naast het feit dat nu de Chinese kritiek op het Noord-Koreaanse regime is toegenomen, in een tijd van opgelopen spanningen, en China nu ook daadwerkelijk economische sancties gaat doorvoeren zal dit een unieke benadering worden.quote:Op dinsdag 15 augustus 2017 14:53 schreef Chewie het volgende:
[..]
Je plaatst iemands mening leuk hoor maar feit blijft wel dat China al veel langer NK sancties heeft opgelegd, je opmerking dat China nu pas sancties heeft opgelegd is dus fout, alleen blijf je die fout maar herhalen vreemd genoeg en dart stukje wat je er nu bij plaats verschaft nu niet echt nieuwe inzichten behalve dan dat er al sancties waren en ook meerdere malen aangescherpt zijn.
Maar blijf voor historicus in de "alternatieve feiten" daar zit zo te merken wel toekomst in
Juist. Je wilt trump "ontslaan" vanwege deze cartoon waarbij CNN de Trumptrein niet kan tegen houden?quote:Op dinsdag 15 augustus 2017 16:08 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ah, nu is de parallel opeens geen parallel meer. Altijd handig die mobiele doelpalen.
Nee, ik stel dat jij de vergelijking trekt. Als die vergelijking dan vervolgens tegen je wordt gebruikt is het opeens geen vergelijking meer.quote:Op dinsdag 15 augustus 2017 16:24 schreef Refragmental het volgende:
[..]
Juist. Je wilt trump ontslaan vanwege deze cartoon waarbij CNN de Trumptrein niet kan tegen houden?
Je vindt dat gelijkwaardig aan dat wat Griffin heeft gedaan?
Inderdaad, schuivende doelpalen
Opeens geen vergelijking meer?quote:Op dinsdag 15 augustus 2017 16:27 schreef Monolith het volgende:
[..]
Nee, ik stel dat jij de vergelijking trekt. Als die vergelijking dan vervolgens tegen je wordt gebruikt is het opeens geen vergelijking meer.
Ik vind overigens dat we een president wel aan wat hogere standaarden zouden mogen houden dan een individuele journalist, maar Trump vestigt wat dat betreft wel diepterecord na diepterecord.
Omdat'ie op dat moment tegen oerconservatief Buchanan op campaign trail was voor de Reform party. Trump die zegt wat mensen wil horen zodat ze hun geld stemmen aan hem geven. Goh, waar heb ik dat toch eerder gehoord.quote:Op dinsdag 15 augustus 2017 16:39 schreef Refragmental het volgende:
Hier spreekt Trump zich al uit tegen de KKK, nazi's, en communisten.... in 2000.
[ afbeelding ]
Grappig wel dat Trump in 2016 claimde dat hij nog nooit van Mr Duke gehoord had.quote:Op dinsdag 15 augustus 2017 16:39 schreef Refragmental het volgende:
Hier spreekt Trump zich al uit tegen de KKK, nazi's, en communisten.... in 2000.
[ afbeelding ]
En waarom deed hij dat niet afgelopen weekend toen die gasten een anti-Trumper vermoordden?quote:Op dinsdag 15 augustus 2017 16:39 schreef Refragmental het volgende:
[ afbeelding ]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |