abonnement Unibet Coolblue
pi_173087208
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 augustus 2017 15:11 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

Tja, dat dacht men vroeger ook over Joegoslavië en de NAVO. En wie had verwacht dat de VS ooit Panama zou binnenvallen, het staatshoofd zou ontvoeren en in de VS wegens drugsmokkel veroordelen?
Joegoslavië hebben ze eerst heel lang laten lopen, moest Europa maar oplossen, wat niet lukte, toen kwam die artillerie aanval op die markt en was het welletjes en was het vrij snel over (op Kosovo later na). Panama was in het kader van de war on drugs. En die war on drugs werd uiteraard verklaard toen Escobar vanaf eind jaren 70 begin jaren 80 de VS begon te voorzien van zeer grote hoeveelheden cocaïne, die zorgde voor een tsunami aan drugsgerelateerde criminaliteit in de VS. Zijn toch andere dingen weer, vind ik.
quote:
De VS vond altijd een excuus om militair of CIA ingrijpen te rechtvaardigen. Bescherming van Amerikaanse multinationals (Z-Amerika), bescherming van Amerikaanse burgers (Grenada), betrokkenheid bij in de VS gepleegde misdrijven (Noriega in Panama), "bescherming van de burgerbevolking" (Libië, Joegoslavië), WMD's (Irak), etc..
Allemaal redenen die ze ook kunnen gebruiken om actie tegen China te rechtvaardigen. De "bezetting" van Tibet, Tiananmen plein, doden in de VS door Chinese fentanyl, etc..
China heeft de VS zo'n beetje bij de ballen, omdat ze met hun dollars allerlei soorten Amerikaanse schuld hebben opgekocht, wat ik begrepen heb. Die kunnen die schuld weer verkopen en dan kan de VS in de problemen raken. Ook hiervan zullen ze weer beter worden: wat Se Lang vorige week in dat andere topic opmerkte, lijkt me wel een scenario dat gevolgd zal worden.

[ Bericht 1% gewijzigd door Ryan3 op 12-08-2017 15:50:05 ]
I´m back.
pi_173087261
Goddelijke interventie?
FoxNews twitterde op zaterdag 12-08-2017 om 13:52:52 INCREDIBLE: Lightning strikes behind a B-52H Stratofortress at Minot Air Force Base, in North Dakota. https://t.co/XeQ0w9qoRd reageer retweet


Maart 2016:
pi_173087268
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 augustus 2017 15:18 schreef Nintex het volgende:
Noord Korea wil praten?

Trump dwingt hen terug naar de onderhandelingstafel voor een deal. :7
Tuurlijk niet, is gewoon een stategie die al jaren werkt voor Noord-Korea en wij altijd inntuinen
  Overall beste user 2022 zaterdag 12 augustus 2017 @ 15:39:17 #279
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_173087616
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 augustus 2017 09:22 schreef Budapestenaar het volgende:

[..]

Retoriek en echte doestellingen zijn twee verschillende dingen. Die dikke dictator heeft voornamelijk als doel om zelf in het zadel te blijven. En daar hoort een beetje blaffen naar het buitenland bij. Zelf weet hij waarschijnlijk ook best dat zijn dagen zijn geteld als hij bijt.
Heb je het over Trump of Kim?
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_173088350
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 augustus 2017 14:12 schreef Odaiba het volgende:

[..]

Waarom zou China dat willen?
Omdat de dreiging van de VS dan extreem toeneemt. Zeker als de Amerikanen NK daadwerkelijk binnenvallen.
pi_173088434
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 augustus 2017 15:19 schreef Odaiba het volgende:

[..]

Nee, hoogst onwaarschijnlijk. Wat hebben we trouwens te vrezen van China. Dat land hoor je nauwlijks bemoeien met zaken en als men dat verwacht zijn ze bijna altijd neutraal of roepen ze op tot gesprek en vrede.
De Amerikanen hebben een conflict met de chinezen om de zuid chinese zee en om Taiwan. De Amerikaanse agressie gaat zelfs zover dat de Taiwanezen en zuid koreanen worden bewapend en er prikacties plaatsvinden op de Chinese installaties. De Amerikaanse dreiging is wel degelijk reeel voor de chinezen.
pi_173088735
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 augustus 2017 15:17 schreef Odaiba het volgende:

[..]

China is aan het moderniseren, maar is niet van plan om een nucleare wapenwedloop te beginnen.
Ze hebben 270 kernkoppen tegenover de VS 6800, dan zal een flinke uitbreiding nog geen wapenwedloop ontketenen. Wat ze van plan zijn weten we niet, eerdere voorspellingen vielen steeds te hoog uit (het aantal ICBMs is de helft van wat de VS in 2000 voorspelde). Maar denken dat een Amerikaanse militaire interventie in N-Korea geen invloed zou hebben op China's nucleair wapen programma lijkt me naief. Als de VS bereid blijkt om preventieve oorlogen te starten in Azië, dan zullen ze daar rekening mee houden.
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 augustus 2017 15:19 schreef Odaiba het volgende:

[..]

Nee, hoogst onwaarschijnlijk. Wat hebben we trouwens te vrezen van China. Dat land hoor je nauwlijks bemoeien met zaken en als men dat verwacht zijn ze bijna altijd neutraal of roepen ze op tot gesprek en vrede.
De Amerikanen willen in staat zijn om overal te opereren. Als je hun analyses van de situatie in de pacific leest, dan gaan die niet over reageren op potentiële Chinese agressie, maar over het beletten dat China A2/AD capability verkrijgt. Want een China dat de Amerikaanse navy op afstand kan houden zou een inperking van de Amerikaanse power projection betekenen. De VS willen de mogelijkheid tot intimidatie behouden, ze willen met de Pacific fleet langs de Chinese kust kunnen varen, ook wanneer China dat niet wil.
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_173088990
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 augustus 2017 16:10 schreef Gabrunal_2013 het volgende:

[..]

Omdat de dreiging van de VS dan extreem toeneemt. Zeker als de Amerikanen NK daadwerkelijk binnenvallen.
Welke dreiging? China en VS zijn al tijden geen vijanden meer.
pi_173089004
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 augustus 2017 16:14 schreef Gabrunal_2013 het volgende:

[..]

De Amerikanen hebben een conflict met de chinezen om de zuid chinese zee en om Taiwan. De Amerikaanse agressie gaat zelfs zover dat de Taiwanezen en zuid koreanen worden bewapend en er prikacties plaatsvinden op de Chinese installaties. De Amerikaanse dreiging is wel degelijk reeel voor de chinezen.
Ja, maar dan kun je gelijk naar nukes grijpen, maar dat doet China dus niet. Die investeert in navy en andere zaken.
pi_173089042
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 augustus 2017 16:25 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

Ze hebben 270 kernkoppen tegenover de VS 6800, dan zal een flinke uitbreiding nog geen wapenwedloop ontketenen. Wat ze van plan zijn weten we niet, eerdere voorspellingen vielen steeds te hoog uit (het aantal ICBMs is de helft van wat de VS in 2000 voorspelde). Maar denken dat een Amerikaanse militaire interventie in N-Korea geen invloed zou hebben op China's nucleair wapen programma lijkt me naief. Als de VS bereid blijkt om preventieve oorlogen te starten in Azië, dan zullen ze daar rekening mee houden.

[..]

De Amerikanen willen in staat zijn om overal te opereren. Als je hun analyses van de situatie in de pacific leest, dan gaan die niet over reageren op potentiële Chinese agressie, maar over het beletten dat China A2/AD capability verkrijgt. Want een China dat de Amerikaanse navy op afstand kan houden zou een inperking van de Amerikaanse power projection betekenen. De VS willen de mogelijkheid tot intimidatie behouden, ze willen met de Pacific fleet langs de Chinese kust kunnen varen, ook wanneer China dat niet wil.
En daar draait het dus om. We gaan China als vijand zien, terwijl zij gewoon langzaam hun positie in de regio versterken. Iets wat Amerika kennelijk wel mag doen duizenden kilometers verder, maar China niet in hun eigen regio? Hier moeten we nog aan wennen volgens mij.
pi_173089045
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 augustus 2017 16:36 schreef Odaiba het volgende:

[..]

Welke dreiging? China en VS zijn al tijden geen vijanden meer.
Onder welke steen heb jij gezeten? De vs en china zijn tegenpolen rivalen en concurrenten op alle gebieden.
  Moderator zaterdag 12 augustus 2017 @ 16:40:29 #287
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_173089072
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 augustus 2017 15:11 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

Tja, dat dacht men vroeger ook over Joegoslavië en de NAVO.
dat is niet helemaal waar
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_173089238
Wie heeft Noord Korea geholpen met het ontwikkelen van die kernkop?
pi_173089327
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 augustus 2017 16:49 schreef Loekie1 het volgende:
Wie heeft Noord Korea geholpen met het ontwikkelen van die kernkop?
Iran --> Nederland
Al die ontdekkingsreizen door mensen, ze hebben nooit tegenhouden door domheid van mensen
pi_173089333
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 augustus 2017 16:39 schreef Gabrunal_2013 het volgende:

[..]

Onder welke steen heb jij gezeten? De vs en china zijn tegenpolen rivalen en concurrenten op alle gebieden.
Gezonde concurrentie... Ben je dan gelijk vijand als je niet met de VS meeloopt?


Ik ben me daar allemaal wel van bewust, maar om dan gelijk zulke statements te maken gaat me te ver..
  Overall beste user 2022 zaterdag 12 augustus 2017 @ 17:03:31 #291
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_173089451
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 augustus 2017 16:55 schreef Captain_Ghost het volgende:

[..]

Iran --> Nederland
En van wie hadden wij het?
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_173089488
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 augustus 2017 16:40 schreef sp3c het volgende:

[..]

dat is niet helemaal waar
Mwa, hangt ervan af wie je als "men" beschouwt. Voor zover ik weet was "responsibility to protect" toen geen onderdeel van de NAVO policy. kan het niet checken, www.nato.int is momenteel niet bereikbaar (server takes too long to respond)
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_173089508
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 augustus 2017 17:03 schreef Ulx het volgende:

[..]

En van wie hadden wij het?
Geen idee.. Misschien van VS en of Europese bondgenoten die samen delen en werken.
Al die ontdekkingsreizen door mensen, ze hebben nooit tegenhouden door domheid van mensen
  Overall beste user 2022 zaterdag 12 augustus 2017 @ 17:08:19 #294
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_173089521
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 augustus 2017 17:07 schreef Captain_Ghost het volgende:

[..]

Geen idee.. Misschien van VS en of Europese bondgenoten die samen delen en werken.
Dan zijn die verantwoordelijk hè?
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_173089645
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 augustus 2017 17:08 schreef Ulx het volgende:

[..]

Dan zijn die verantwoordelijk hè?
Dat zou het kunnen.
Er was een Iraanse wetenschappers die in Nederland studeerde voor de kernenergie die je zo in bom kon monteren. Nederlandse overheid wiste het en deed niets. Ze hadden hem net goed kunnen oppakken voor de spionage en of land uit sturen.
Al die ontdekkingsreizen door mensen, ze hebben nooit tegenhouden door domheid van mensen
pi_173089745
Via Iran is het naar Noord Korea gegaan?
pi_173090012
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 augustus 2017 17:13 schreef Captain_Ghost het volgende:

[..]

Dat zou het kunnen.
Er was een Iraanse wetenschappers die in Nederland studeerde voor de kernenergie die je zo in bom kon monteren. Nederlandse overheid wiste het en deed niets. Ze hadden hem net goed kunnen oppakken voor de spionage en of land uit sturen.
En welke Iraniër zou dat zijn? Voor zover ik weet is de enige persoon die iets met Nederland te maken heeft Khan, geboren in India, geëmigreerd naar Pakistan, werkte bij Urenco in Almelo aan uranium verrijking (centrifuges).
Pakistan heeft N-Korea later plannen van centrifuges geleverd in ruil voor rakettechnologie.
Bom design is iets anders, ik gok dat ze daar geen hulp bij kregen, gezien de uitgevoerde tests.
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_173090076
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 augustus 2017 17:13 schreef Captain_Ghost het volgende:

[..]

Dat zou het kunnen.
Er was een Iraanse wetenschappers die in Nederland studeerde voor de kernenergie die je zo in bom kon monteren. Nederlandse overheid wiste het en deed niets. Ze hadden hem net goed kunnen oppakken voor de spionage en of land uit sturen.
Dat was een Pakistaan.
  Moderator / Redactie FP + Sport zaterdag 12 augustus 2017 @ 17:40:41 #299
408813 crew  trein2000
pi_173090113
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 augustus 2017 17:39 schreef Stabiel het volgende:

[..]

Dat was een Pakistaan.
Yup in Almelo bij urenco.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_173090152
Ik kan me vergissen over Iran of pakistaan. In iedere geval kreeg N-Korea de basiskennis van de kernenergie/ wapens via een van deze landen gekregen. vervolgens zelf gaan ontwikkelen. Daarin zijn ze erin geslaagd een bom te maken.
Al die ontdekkingsreizen door mensen, ze hebben nooit tegenhouden door domheid van mensen
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')