SPOILER: online shoppenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:
Ik ben het wel eens met 'm. Een flinke klim die zwaar kan zijn als je hem vol gas op rijd, maar totaal niet vergelijkbaar met een serieuze alpencol.quote:
Ik wou net zeggen, denk dat dit al een behoorlijke uitdaging voor mij gaat wordenquote:Op dinsdag 8 augustus 2017 17:14 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ik ben het wel eens met 'm. Een flinke klim die zwaar kan zijn als je hem vol gas op rijd, maar totaal niet vergelijkbaar met een serieuze alpencol.
Maar je kan je wel vermaken daar. En het is toch weer een nieuw hoogtepunt in je fietscarrière!
Dat is wel weer liefquote:Op dinsdag 8 augustus 2017 17:17 schreef ratatat het volgende:
[..]
Je bent iig een stuk fanatieker dan veel vaste gasten hier
quote:Op dinsdag 8 augustus 2017 17:17 schreef ratatat het volgende:
[..]
Je bent iig een stuk fanatieker dan veel vaste gasten hier
Aan de bak jijquote:
Ik ben ook maar een laffe twatquote:
Van HvdH?quote:Op dinsdag 8 augustus 2017 17:49 schreef Fretwork het volgende:
Poten doen nog steeds pijn #nog3dagenherstel
Iedere kilo teltquote:Op dinsdag 8 augustus 2017 18:03 schreef kaasplankje het volgende:
Ik moet ook aan de bak. Zeker 5kg te zwaar.
Jazeker, denk dat ik de Italiaanseweg net iets rustiger had moeten fietsen. Tot daar ging het super.quote:
Zal de leeftijd wel zijn Alhoewel ik gisteren ook niet ineens op moest staanquote:Op dinsdag 8 augustus 2017 18:27 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Jazeker, denk dat ik de Italiaanseweg net iets rustiger had moeten fietsen. Tot daar ging het super.
Je bent twee jaar ouder schatquote:Op dinsdag 8 augustus 2017 19:00 schreef Maraca het volgende:
[..]
Zal de leeftijd wel zijn Alhoewel ik gisteren ook niet ineens op moest staan
Zoals kano al zegt, wel een mooie uitdaging, in ieder geval serieuzer dan de Amerongse Berg, en een mooie opmaat naar de echte bergen (dat zijn die met eeuwige sneeuw bovenop)quote:
whut?quote:
Dat is zeker zo En misschien volgend jaar dan een 'echte' bergquote:Op dinsdag 8 augustus 2017 21:00 schreef cafca het volgende:
[..]
Zoals kano al zegt, wel een mooie uitdaging, in ieder geval serieuzer dan de Amerongse Berg, en een mooie opmaat naar de echte bergen (dat zijn die met eeuwige sneeuw bovenop)
Dacht ik hoor. 220km was gewoon teveel voor een jong broekie.quote:
Eens.quote:Op woensdag 9 augustus 2017 08:19 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Dacht ik hoor. 220km was gewoon teveel voor een jong broekie.
quote:Op woensdag 9 augustus 2017 08:19 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Dacht ik hoor. 220km was gewoon teveel voor een jong broekie.
quote:
quote:
Er zijn twee momenten volgens mij. Officieel is het de LBL challenge, weet niet of het voorjaarsmoment ook van Le Champion is. Hij is ook iets korter volgens mij (230 om 270)quote:Op woensdag 9 augustus 2017 09:28 schreef poiuytr het volgende:
Misschien domme vraag maar waarom wordt die toertocht niet in dezelfde tijd gereden als dat de profs 'm rijden?
Of fiets je 'm op eigen gelegenheid.
6hr 24min 27secquote:Op woensdag 9 augustus 2017 09:28 schreef poiuytr het volgende:
Misschien domme vraag maar waarom wordt die toertocht niet in dezelfde tijd gereden als dat de profs 'm rijden?
Of fiets je 'm op eigen gelegenheid.
Met een toertocht wordt de weg niet afgezet, maw verkeersregels, welke een aardig dempend effect hebben op de gemiddelde snelheid.quote:Op woensdag 9 augustus 2017 09:28 schreef poiuytr het volgende:
Misschien domme vraag maar waarom wordt die toertocht niet in dezelfde tijd gereden als dat de profs 'm rijden?
Of fiets je 'm op eigen gelegenheid.
Volgens mij snap je de vraag nietquote:Op woensdag 9 augustus 2017 10:29 schreef Tikbalang het volgende:
[..]
Met een toertocht wordt de weg niet afgezet, maw verkeersregels, welke een aardig dempend effect hebben op de gemiddelde snelheid.
Hihiquote:Op woensdag 9 augustus 2017 10:30 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Volgens mij snap je de vraag niet
De dag voor LBL is al een "officiële" LBL-toertocht.quote:Op woensdag 9 augustus 2017 09:28 schreef poiuytr het volgende:
Misschien domme vraag maar waarom wordt die toertocht niet in dezelfde tijd gereden als dat de profs 'm rijden?
Of fiets je 'm op eigen gelegenheid.
Ik zie het ja aan het antwoord hier boven mij. Des al niet te min klopt mijn antwoord ook nog steeds.quote:Op woensdag 9 augustus 2017 10:30 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Volgens mij snap je de vraag niet
Ow, laat dan maar zittenquote:Op woensdag 9 augustus 2017 11:06 schreef dop het volgende:
De naam van een toertocht is vaak gewoon een associatie.
Er zijn toertochten waar je dezelfde route kunt rijden als in de pro tour wedstrijd. maar vaak is dat maar gedeeltelijk zo.
De organisator van de pro toer wedstrijd is ook lang niet altijd dezelfde als de organisator van een gelijknamige toertocht.
Kijk maar eens goed maar een LBL of andere prof routes. Zitten altijd wel stukjes in waar je als gewone sterveling een bordje tegenkomt van "verboden voor fietser".quote:Op woensdag 9 augustus 2017 11:06 schreef dop het volgende:
De naam van een toertocht is vaak gewoon een associatie.
Er zijn toertochten waar je dezelfde route kunt rijden als in de pro tour wedstrijd. maar vaak is dat maar gedeeltelijk zo.
De organisator van de pro toer wedstrijd is ook lang niet altijd dezelfde als de organisator van een gelijknamige toertocht.
quote:Op woensdag 9 augustus 2017 10:04 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Er zijn twee momenten volgens mij. Officieel is het de LBL challenge, weet niet of het voorjaarsmoment ook van Le Champion is. Hij is ook iets korter volgens mij (230 om 270)
Helder. Lijkt mij trouwens een van de leukere toertochten om te fietsen.quote:Op woensdag 9 augustus 2017 10:33 schreef Wombcat het volgende:
[..]
De dag voor LBL is al een "officiële" LBL-toertocht.
In augustus is van Le Champion, is ook niet LBL, maar TBT (Tillf-Bastogne-Tilff). Volgt wel grotendeels het parkoers van LBL.
Als muurtjes en gaten ontwijken je ding isquote:Op woensdag 9 augustus 2017 12:24 schreef poiuytr het volgende:
[..]
[..]
Helder. Lijkt mij trouwens een van de leukere toertochten om te fietsen.
Chipsquote:Op woensdag 9 augustus 2017 11:46 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Ow, laat dan maar zitten
Trek wel weer een zak chips open
Goed bezig!! En wat een goed gemiddelde zeg!quote:Op woensdag 9 augustus 2017 11:51 schreef La_Tramposa het volgende:
Na een lange stilte hier weer eens meeposten, want ik heb gisteren de TTT in Voorburg gedaan Helaas vloog ik in Leidschendam uit de bocht en slipte over een putdeksel aangezien we daar een team moesten inhalen, gelukkig net overeind gebleven maar wel mijn team kwijt. Ik vond dat ze maar door moesten rijden, 3e tijd vd 4 telde toch. Maar daarna was ik wel een stuk angstiger dus kon ik helemaal niet meer voluit gaan (het ging ook steeds harder regenen). Het laatste stuk zag ik ook echt niks meer dus heb toen mijn bril afgedaan en in mjin hand gehouden, ook niet echt handig Maar ik voelde wel dat ik qua inhoud nog echt veel harder had gekund! Misschien toch maar eens een langere tijdrit proberen en op een hopelijk droog parcours met minder bochten
Mijn team finishte uiteindelijk in 14.29 en ik iets van 15.20 of zo, dus voor hun 37,3 gemiddeld en voor mij iets van 36. Toch best oke met maar 700 gefietste kms dit jaar. Daarna ook de hele dag echt koers beleefd in cafés en met Belgische wielergekkies op de hekken slaan en zo Heerlijk! Als het nou wat vaker fietsweer was zou ik het echt nog veel leuker vinden
quote:Op woensdag 9 augustus 2017 14:16 schreef kaasplankje het volgende:
Lief dagboek,
Vandaag reed ik over de boulevard. Er stond een groep jongeren langs de weg, en toen ik passeerde riepen ze "Epo, epo" naar me.
quote:Op woensdag 9 augustus 2017 14:02 schreef Andyy het volgende:
[..]
Als muurtjes en gaten ontwijken je ding is
quote:Op woensdag 9 augustus 2017 14:16 schreef kaasplankje het volgende:
Lief dagboek,
Vandaag reed ik over de boulevard. Er stond een groep jongeren langs de weg, en toen ik passeerde riepen ze "Epo, epo" naar me.
Misschien hadden ze een goede aanbieding voor je?quote:Op woensdag 9 augustus 2017 14:16 schreef kaasplankje het volgende:
Lief dagboek,
Vandaag reed ik over de boulevard. Er stond een groep jongeren langs de weg, en toen ik passeerde riepen ze "Epo, epo" naar me.
Ja toen ik begon met wielrennen was Pantani mijn grote held en eigenlijk nog steeds.quote:Op woensdag 9 augustus 2017 14:28 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Maar laten we eerlijk zijn, niks aan gelogen dat je epo hebt. En Pantani is je held toch?
Begrijpelijk welquote:Op woensdag 9 augustus 2017 14:34 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Ja toen ik begon met wielrennen was Pantani mijn grote held en eigenlijk nog steeds.
Ik heb vorig jaar de korte versie gefietst, en dan zit er toch verdomd veel koerswerk in en rondom Luik tussen, niet de meest inspirerende omgeving kan ik je vertellenquote:Op woensdag 9 augustus 2017 12:24 schreef poiuytr het volgende:
[..]
[..]
Helder. Lijkt mij trouwens een van de leukere toertochten om te fietsen.
Dankje! Ja op de rechte stukken hebben we alleen maar boven de 40 gefietst maar bochten halen het gemiddelde flink naar beneden. Daar merk je dat weinig fietskilometers wel uitmaken, al had iedereen het lastig met de gladheidquote:Op woensdag 9 augustus 2017 14:23 schreef Maraca het volgende:
[..]
Chips
[..]
Goed bezig!! En wat een goed gemiddelde zeg!
[..]
Kenny van Hummelquote:Op woensdag 9 augustus 2017 14:37 schreef kaasplankje het volgende:
Als jij je vergelijkt met een prof wielrenner wie is dat dan?
Ik zelf denk ik een mix tussen Ludo Dierckxens, Thomas Voeckler, en Marco Pantani.
Dalen is tofquote:Op woensdag 9 augustus 2017 15:04 schreef Maraca het volgende:
Ik zit in de volgauto
En hier nog een schijterige afdaler
Ik vind het helemaal niks Wel grappig, bij HvdH was ik aan het dalen, werd ik ingehaald door iemand die niet alleen veel sneller ging, maar ook nog eens met z'n handen van het stuur zwaar relaxt een beetje uitrollenquote:
Het levert ook leuke foto's op:quote:Op woensdag 9 augustus 2017 15:41 schreef Maraca het volgende:
[..]
Ik vind het helemaal niks Wel grappig, bij HvdH was ik aan het dalen, werd ik ingehaald door iemand die niet alleen veel sneller ging, maar ook nog eens met z'n handen van het stuur zwaar relaxt een beetje uitrollen
Dat is niet grappig, dat is een lul.quote:Op woensdag 9 augustus 2017 15:41 schreef Maraca het volgende:
[..]
Ik vind het helemaal niks Wel grappig, bij HvdH was ik aan het dalen, werd ik ingehaald door iemand die niet alleen veel sneller ging, maar ook nog eens met z'n handen van het stuur zwaar relaxt een beetje uitrollen
Ja oke rechte wegen niet, maar wel dat er ook bochten in zitten en vooral als je niet weet wanneer die komen en hoe scherp ze zijn Ik heb ook nog niet echt veel afgedaald op mijn racefiets maar ik weet dat ik op het vlakke ook al vrij voorzichtig ben met scherpe of gladde bochten..quote:Op woensdag 9 augustus 2017 17:10 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Dat is niet grappig, dat is een lul.
Wat is er trouwens eng aan een rechte weg afdalen?
Hoezo is het een lul?quote:Op woensdag 9 augustus 2017 17:10 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Dat is niet grappig, dat is een lul.
Wat is er trouwens eng aan een rechte weg afdalen?
Omdat hij anderen/jou in gevaar brengt.quote:Op woensdag 9 augustus 2017 17:22 schreef Maraca het volgende:
[..]
Hoezo is het een lul?
En ik weet het niet, de snelheid denk ik en de angst dat ik over de kop ga waarschijnlijk
quote:Op woensdag 9 augustus 2017 17:35 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Omdat hij anderen/jou in gevaar brengt.
Althans, als het al in de afdaling was
Dan zal zijn lulschap inderdaad wel meevallen. Ik doe ook weleens de handjes los boven, bijvoorbeeld om m'n shirt dicht te ritsen.quote:Op woensdag 9 augustus 2017 17:43 schreef Maraca het volgende:
[..]
Was aan het einde van de afdeling en had niet het gevoel dat hij gevaarlijk bezig was
Paar dagen terug nog gedaan. Was mooi. Toen ging ik 80kmh. Dat was genoeg, want geen zin om onnodig risico te nemen .quote:Op woensdag 9 augustus 2017 17:52 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Dan zal zijn lulschap inderdaad wel meevallen. Ik doe ook weleens de handjes los boven, bijvoorbeeld om m'n shirt dicht te ritsen.
Overigens valt alles in het niet bij gasten die op hun bovenbuis dalen in een afdaling...
80kmh Wacht je beneden op de helling voor me? kun je me een paar minuten uitlachenquote:Op woensdag 9 augustus 2017 17:55 schreef Patroon het volgende:
[..]
Paar dagen terug nog gedaan. Was mooi. Toen ging ik 80kmh. Dat was genoeg, want geen zin om onnodig risico te nemen .
Lastig te zeggen, niet echt 'n specialiteit of zo. In ieder geval geen waaierrijder of zo. Ronde van Vlaanderen, Parijs-Roubaix, Brabantse Pijl... dat soort werk zou me moeten liggen. Mits ze dat op een warme zomerdag organiseren allemaal.quote:Op woensdag 9 augustus 2017 14:37 schreef kaasplankje het volgende:
Als jij je vergelijkt met een prof wielrenner wie is dat dan?
Ik zelf denk ik een mix tussen Ludo Dierckxens, Thomas Voeckler, en Marco Pantani.
Carlos Betancur. Dik en lui.quote:Op woensdag 9 augustus 2017 14:37 schreef kaasplankje het volgende:
Als jij je vergelijkt met een prof wielrenner wie is dat dan?
Ik zelf denk ik een mix tussen Ludo Dierckxens, Thomas Voeckler, en Marco Pantani.
dalen moet je durvenquote:Op woensdag 9 augustus 2017 18:23 schreef Maraca het volgende:
Maar wat is dan een veilige manier om te dalen? Want ik rem nu in de daling (ik weet )
Andrea Tafiquote:Op woensdag 9 augustus 2017 18:05 schreef Halcon het volgende:
[..]
Lastig te zeggen, niet echt 'n specialiteit of zo. In ieder geval geen waaierrijder of zo. Ronde van Vlaanderen, Parijs-Roubaix, Brabantse Pijl... dat soort werk zou me moeten liggen. Mits ze dat op een warme zomerdag organiseren allemaal.
Vroeger voorkeur voor dat soort parcoursen, warm weer en relatief lange afstanden. Nu sinds kort weer begonnen. Eerst MTB-en, nu ook weer op de weg.
Klimmen gaat steeds beter. Er is hier ook weinig anders en moet zeggen dat oefening echt wel kunst baart. Ritme, klim indelen, etc toch allemaal wel belangrijk. Qua klimmen een Indurain zeg maar, constant tempo omhoog en bloedhekel aan tempo-wisselingen.
Dalen op het gemakje hier. Zit midden in het verkeer en men rijdt als gekken naar boven, dat wil zeggen bochtjes binnendoor meepakken, etc. Volle vaart naar beneden is levensgevaarlijk. Op de MTB heb je minder last van verkeer, maar geen vangrail. Ga je 'n keer rechtdoor dan maak je echt 'n hele diepe smak.
niks mis mee om voorlopig nog een beetje natuurlijk angst te hebben.quote:Op woensdag 9 augustus 2017 18:23 schreef Maraca het volgende:
Maar wat is dan een veilige manier om te dalen? Want ik rem nu in de daling (ik weet )
Dat ligt er maar helemaal aan waar je daalt. Als je gewoon in het verkeer zit, vind ik het toch wel een ander verhaal dan bij een toertocht of zo.quote:Op woensdag 9 augustus 2017 18:23 schreef Maraca het volgende:
Maar wat is dan een veilige manier om te dalen? Want ik rem nu in de daling (ik weet )
Maar het is engquote:
Dat is ook weer zoquote:Op woensdag 9 augustus 2017 18:29 schreef dop het volgende:
[..]
niks mis mee om voorlopig nog een beetje natuurlijk angst te hebben.
genoeg gekkies die daar juist een gebrek aan hebben
bedanktquote:Op woensdag 9 augustus 2017 18:32 schreef Halcon het volgende:
[..]
Dat ligt er maar helemaal aan waar je daalt. Als je gewoon in het verkeer zit, vind ik het toch wel een ander verhaal dan bij een toertocht of zo.
In ieder geval:
- handen aan het stuur en bij voorkeur in de beugel en gewoon op je zadel gaan zitten. Voorover over je stuur hangen of op de buis van je frame gaan zitten, laat je het beste gewoon over aan de profs.
- altijd letten op de weg (i.v.m. oneffenheden) en vooruit. Wat dat betreft al veel gezien: overstekende honden, koeien op de weg, gaten in de weg, ouders die hun kinderen auto leren rijden en zo
- zorgen dat je 'klaar' bent met remmen voor je de bocht in gaat of ruim voor je obstakel. Plots remmen betekent namelijk dat de kans groter wordt dat je slipt. Nooit alleen met je voorrem remmen of alleen met je achterrrem.
- als je bochten scherp pakt, zien dat je de grond niet raakt met je pedaal, dus dat been omhoog heffen
- zorg dat je het parcours wat kent.
Verder ook een kwestie van je durft het of je durft het niet. Dat laatste is net zoals met bv. hoogtevrees, vliegangst of zo. Er is best wel wat aan te doen, maar vaak zul je dan toch hulp moeten zoeken. Gianni Bugno had volgens mij daalangst en ook Wiggins heeft het ooit gehad.
Met dalen gewoon altijd je handen in de beugels.quote:Op woensdag 9 augustus 2017 18:32 schreef Halcon het volgende:
[..]
Dat ligt er maar helemaal aan waar je daalt. Als je gewoon in het verkeer zit, vind ik het toch wel een ander verhaal dan bij een toertocht of zo.
In ieder geval:
- handen aan het stuur en bij voorkeur in de beugel en gewoon op je zadel gaan zitten. Voorover over je stuur hangen of op de buis van je frame gaan zitten, laat je het beste gewoon over aan de profs.
Gewoon altijd ver vooruit kijken (waar je naartoe wilt). Misschien mis je dan wat oneffenheden, maar als je je handen in de beugels hebt maakt dat niet zoveel uit.quote:- altijd letten op de weg (i.v.m. oneffenheden) en vooruit. Wat dat betreft al veel gezien: overstekende honden, koeien op de weg, gaten in de weg, ouders die hun kinderen auto leren rijden en zo
En bij het remmen wat uit het zadel komen en je reet naar achter duwen zodat je gewicht wat meer naar achter is en je minder snel over de kop slaat.quote:- zorgen dat je 'klaar' bent met remmen voor je de bocht in gaat of ruim voor je obstakel. Plots remmen betekent namelijk dat de kans groter wordt dat je slipt. Nooit alleen met je voorrem remmen of alleen met je achterrrem.
Als je niet doortrapt in de bocht altijd het buitenste pedaal naar beneden en goed druk er op zetten. Het liefst zoveel dat je net wat uit je zadel komt, dan zet je iig niet te weinig druk.quote:- als je bochten scherp pakt, zien dat je de grond niet raakt met je pedaal, dus dat been omhoog heffen
Wil je me dood hebben? handen in de beugelsquote:Op woensdag 9 augustus 2017 18:43 schreef ratatat het volgende:
[..]
Met dalen gewoon altijd je handen in de beugels.
[..]
Gewoon altijd ver vooruit kijken (waar je naartoe wilt). Misschien mis je dan wat oneffenheden, maar als je je handen in de beugels hebt maakt dat niet zoveel uit.
[..]
En bij het remmen wat uit het zadel komen en je reet naar achter duwen zodat je gewicht wat meer naar achter is en je minder snel over de kop slaat.
[..]
Als je niet doortrapt in de bocht altijd het buitenste pedaal naar beneden en goed druk er op zetten. Het liefst zoveel dat je net wat uit je zadel komt, dan zet je iig niet te weinig druk.
Stel je niet zo aan.quote:Op woensdag 9 augustus 2017 18:50 schreef Maraca het volgende:
[..]
Wil je me dood hebben? handen in de beugels
quote:
Dan heb je wel het meeste controle. Ik zelf daal soms ook wel met m'n handen op de remgrepen zeg maar.quote:Op woensdag 9 augustus 2017 18:50 schreef Maraca het volgende:
[..]
Wil je me dood hebben? handen in de beugels
Oefenen is het beste inderdaad. Ik ben ook geen super held in het afdalen, maar merk wel altijd dat het na een paar dagen steeds beter gaat. Geldt voor klimmen ook, trouwens.quote:
Ik vind het rustig naar beneden gaan ook eng Daar wil ik juist vanaf.. dat ik dat iig prettig vind. Hoef echt niet met 60km/h naar beneden.quote:Op woensdag 9 augustus 2017 18:59 schreef Halcon het volgende:
En zo niet, is het dan heel erg om wat rustiger naar beneden te gaan? Het is maar net waar je jezelf het prettigst bij voelt.
Klopt, maar wel met vertrouwen afdalen, en niet met continue angst en slepende remmen.quote:Op woensdag 9 augustus 2017 18:59 schreef Halcon het volgende:
En zo niet, is het dan heel erg om wat rustiger naar beneden te gaan? Het is maar net waar je jezelf het prettigst bij voelt.
Ja. De kans dat het dan ook mis gaat, is volgens mij ook groter. Zeker met angstig gerem.quote:Op woensdag 9 augustus 2017 19:01 schreef cafca het volgende:
[..]
Klopt, maar wel met vertrouwen afdalen, en niet met continue angst en slepende remmen.
Precies en ben jaren geleden al eens over de kop gegaan omdat ik bang was, dus dat speelt ook mee dat ik nu met vertrouwen (rustig!) wil dalenquote:Op woensdag 9 augustus 2017 19:03 schreef Halcon het volgende:
[..]
Ja. De kans dat het dan ook mis gaat, is volgens mij ook groter. Zeker met angstig gerem.
Ik zou dan beginnen met relatief simpele afdelingen eigenlijk. Daar een beetje oefenen. Niet heel aerodynamisch gaan zitten scheelt ook een (heel klein) beetje snelheid.quote:Op woensdag 9 augustus 2017 19:04 schreef Maraca het volgende:
[..]
Precies en ben jaren geleden al eens over de kop gegaan omdat ik bang was, dus dat speelt ook mee dat ik nu met vertrouwen (rustig!) wil dalen
Het is inderdaad een stuk veiliger als je handen van het stuur af slaan omdat de Waalse/Duitse/Franse/Italiaanse/Limburgse ambtenaren het niet zo nodig om gaten in de weg te dichtenquote:Op woensdag 9 augustus 2017 18:50 schreef Maraca het volgende:
[..]
Wil je me dood hebben? handen in de beugels
Meestal staan ze al 20 minuten tot een half uur voor de start aan de lijn te wachten (of iig zogauw de voorgaande wedstrijd is afgelopen).quote:Op woensdag 9 augustus 2017 19:22 schreef MarcoD het volgende:
Lief dagboek, vandaag criterium gereden. Ging niet best.
Iedereen stond blijkbaar 15min voor de start al aan de lijn te wachten ik stond dus achteraan,
Als je sneller gaat duurt het minder lang, dus ben je minder lang angstigquote:Op woensdag 9 augustus 2017 19:00 schreef Maraca het volgende:
[..]
Ik vind het rustig naar beneden gaan ook eng Daar wil ik juist vanaf.. dat ik dat iig prettig vind. Hoef echt niet met 60km/h naar beneden.
Dan nog, angst is niet het goede om te voelen. Voorzichtig zijn neemt niemand je kwalijk maar bang afdalen is wel de slechste manier van afdalen.quote:Op woensdag 9 augustus 2017 17:16 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Ja oke rechte wegen niet, maar wel dat er ook bochten in zitten en vooral als je niet weet wanneer die komen en hoe scherp ze zijn Ik heb ook nog niet echt veel afgedaald op mijn racefiets maar ik weet dat ik op het vlakke ook al vrij voorzichtig ben met scherpe of gladde bochten..
Wat fret zegt. En de meeste figuren die daar rijden zijn prutsers die niet weten wat ze doen.quote:Op woensdag 9 augustus 2017 17:22 schreef Maraca het volgende:
[..]
Hoezo is het een lul?
En ik weet het niet, de snelheid denk ik en de angst dat ik over de kop ga waarschijnlijk
in 1,5 minuut stonden er opeens 50 man klaar... was bezig aan laatste inrijrondje op het parcours..quote:Op woensdag 9 augustus 2017 20:57 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Meestal staan ze al 20 minuten tot een half uur voor de start aan de lijn te wachten (of iig zogauw de voorgaande wedstrijd is afgelopen).
Ja, dat heb ik ook vaak gehad. De beste tijd om op te stellen is als er nog niemand staat.quote:Op woensdag 9 augustus 2017 21:02 schreef MarcoD het volgende:
[..]
in 1,5 minuut stonden er opeens 50 man klaar... was bezig aan laatste inrijrondje op het parcours..
Beugels is juist veel veiliger, met je handen bovenop moet je veel te hard je remmen indrukken waardoor je gaat verkrampen. Daarom, altijd in de beugels in de afdaling, hoef je veel minder druk te geven op je remmen.quote:Op woensdag 9 augustus 2017 18:50 schreef Maraca het volgende:
[..]
Wil je me dood hebben? handen in de beugels
Wat is daar eng aan?quote:Op woensdag 9 augustus 2017 18:50 schreef Maraca het volgende:
[..]
Wil je me dood hebben? handen in de beugels
*op een langere afdalingquote:Op woensdag 9 augustus 2017 21:04 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Wat is daar eng aan?
En je moet zo min mogelijk remmen eigenlijk. Hoe meer je remt, hoe warmer je velg wordt en hoe eerder je een klapband krijgt. Zeker slepend remmen is gevaarlijk.
True, maar je moet het gewoon nooit doen. Ik zou er niet raar van op staan kijken dat op een langere afdaling in Limburg en zeker Luxenmburg het al problemen kan geven.quote:
Op aluminium velgen komt het in Nederland en België wel goed schat ik. Carbon zou al wel problematisch kunnen worden..quote:Op woensdag 9 augustus 2017 21:11 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
True, maar je moet het gewoon nooit doen. Ik zou er niet raar van op staan kijken dat op een langere afdaling in Limburg en zeker Luxenmburg het al problemen kan geven.
Ja en als er een gat in de weg zit en jij met 60-70 erover knalt kunnen je handen over het stuur schieten als je ze bovenop de remgrepen hebt. Dus als het hard gaat beter onderin de beugels.quote:Op woensdag 9 augustus 2017 21:06 schreef cafca het volgende:
Bovendien heb je met je handen in de beugels meer controle over je fiets.
Ernst heeft die bedacht. Prima losrijrondje na LELquote:Op woensdag 9 augustus 2017 21:25 schreef kanovinnie het volgende:
https://www.facebook.com/(...)_id=1502305960790142
Rondje Markermeer XXL.
Saai rondje eigenlijk ivo. Wie heeft deze bedacht?
Alleen voor de afdalingen eigenlijk. Ook in bochten op het vlakke kan het helpen, maar ik doe het eigenlijk voornamelijk als ik hard wil gaan.quote:Op woensdag 9 augustus 2017 21:42 schreef Maraca het volgende:
Is met je handen in de beugel alleen voor het afdalen of ook op rechte stukken (al is het maar om te oefenen met die houding)?
Pwoah, wat een heerlijke foto's ddx!quote:Op woensdag 9 augustus 2017 21:43 schreef ddx het volgende:
Gisteren even dagje rust ivm onweer/regen.
En vandaag weer lekker ritje gemaakt.
Via Gorges du Nan de Mont Noir opgereden, net geen uurtje lekker afzien en van omgeving genieten.
15,4km 1113m 7%
Vlak voor ik bij de klim was zag ik een ruine tussen de bomen door, dus even kort klimmetje meegepakt om die even beter te bekijken.
Was bij Beauvoir-en-Royans
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
En daarna dus lekker klimmen :
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
https://www.strava.com/activities/1125208789
Om te oefenen hoe de houding is het prima. Zelf doe ik het alleen als ik heel hard wat eigenlijk zelden is als ik alleen rijdt of tijdens een wedstrijd en uiteraard ook tijdens afdalen.quote:Op woensdag 9 augustus 2017 21:42 schreef Maraca het volgende:
Is met je handen in de beugel alleen voor het afdalen of ook op rechte stukken (al is het maar om te oefenen met die houding)?
Soms thuisfront even jaloers maken hequote:Op woensdag 9 augustus 2017 21:48 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Pwoah, wat een heerlijke foto's ddx!
Hoe ben je heen, in wat voor accommodatie zit je en wat kost datquote:Op woensdag 9 augustus 2017 21:56 schreef ddx het volgende:
[..]
Soms thuisfront even jaloers maken he
Maar is echt genieten hier.
In de Eifel is het best prima fietsenquote:Op woensdag 9 augustus 2017 14:27 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Dan kan je nooit naar België of West Duitsland dus...
in principe trainen en toeren handen bovenop en koersen of dalen handen onderin. Met je handen in de beugels kan je ook beter aanzetten als je in een groep rijdt en er wordt flink versneld uit de bocht.quote:Op woensdag 9 augustus 2017 21:42 schreef Maraca het volgende:
Is met je handen in de beugel alleen voor het afdalen of ook op rechte stukken (al is het maar om te oefenen met die houding)?
Juist wel is mijn ervaring. Twee keer met de club de bergen in geweest, maar op aanraden van iemand anders geleerd om alleen met de voorrem te remmen, tenzij je echt héél flink moet bijremmen.quote:Op woensdag 9 augustus 2017 18:32 schreef Halcon het volgende:
Nooit alleen met je voorrem remmen of alleen met je achterrrem.
Ik heb vaak genoeg vooraan gestart, ben dan altijd te enthousiast bezig. Laatst koers eerste ronde op kop gereden, gat geslagen, moeten lossen, aansluiten bij de gelostenquote:Op woensdag 9 augustus 2017 21:03 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Ja, dat heb ik ook vaak gehad. De beste tijd om op te stellen is als er nog niemand staat.
Vooral de voorrem wel, maar alleen de voorrem? Nog nooit geprobeerd, maar lijkt mij persoonlijk niet heel relaxt met hoge snelheden in een afdaling.quote:Op woensdag 9 augustus 2017 22:04 schreef Zelva het volgende:
[..]
Juist wel is mijn ervaring. Twee keer met de club de bergen in geweest, maar op aanraden van iemand anders geleerd om alleen met de voorrem te remmen, tenzij je echt héél flink moet bijremmen.
Werkt perfect.
Probeer eens echt te kijken en op te letten bij wedstrijden op tv. Die mannen doen dat voor hun werk. Wanneer hebben zij handen in beugel, hoe snijden zij bochten aan etc. En uiteraard gewoon beginnen op rechte wegen. Wennen aan houding, aan gevoel, je lichaam ervaren in die houding etc. Oefen op een viaduct en zo steeds iets meer. Je fietst pas net. Gewoon je tijd nemen, komt vanzelf.quote:Op woensdag 9 augustus 2017 21:42 schreef Maraca het volgende:
Is met je handen in de beugel alleen voor het afdalen of ook op rechte stukken (al is het maar om te oefenen met die houding)?
Ik geloofde het eerst ook niet.quote:Op woensdag 9 augustus 2017 22:08 schreef Halcon het volgende:
[..]
Vooral de voorrem wel, maar alleen de voorrem? Nog nooit geprobeerd, maar lijkt mij persoonlijk niet heel relaxt met hoge snelheden in een afdaling.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Mijn koersdebuut! (in 3e positie)Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
quote:Op woensdag 9 augustus 2017 22:11 schreef La_Tramposa het volgende:Aerobars in een koers?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Mijn koersdebuut! (in 3e positie)
Het grensgebied is iig droevige treurnis qua wegen.quote:Op woensdag 9 augustus 2017 22:00 schreef Andyy het volgende:
[..]
In de Eifel is het best prima fietsen
Toch maar eens proberen bij 'n niet al te gekke afdeling, laat me graag verrassen. Het klinkt hier nog altijd niet zo alsof ik dat in 'n snelle afdeling moet gaan proberen.quote:
Op een mountainbike wel jaquote:Op woensdag 9 augustus 2017 22:12 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Ik zou zeggen, dan vlieg je toch over de kop?
Het was een tijdrit! En ik heb vorig jaar een duathlon gedaan, daarvoor dat stuurtje aangeschaft en sindsdien erop laten zitten, ik vind het wel chill..quote:
Serieus? Dan kan ik me voorstellen dat je het eng vindtquote:Op woensdag 9 augustus 2017 22:14 schreef Maraca het volgende:
Bedankt voor alle tips heb er veel aan! En het ziet er naar uit dat ik maar eens wielrennen moet gaan kijken op tv
En over het remmen tijdens de afdeling. Doe dat nu altijd met alleen voorrem 1x tijdens HvdH voor én achterrem omdat het echt achterlijk steil was
quote:Op woensdag 9 augustus 2017 22:11 schreef La_Tramposa het volgende:leuk!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Mijn koersdebuut! (in 3e positie)Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
Ah. Even je shirtje dichtritsen, anders maak je de aerogains van je tt bars weer ongedaanquote:Op woensdag 9 augustus 2017 22:14 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Het was een tijdrit! En ik heb vorig jaar een duathlon gedaan, daarvoor dat stuurtje aangeschaft en sindsdien erop laten zitten, ik vind het wel chill..
Dan was ik vorig jaar een centrifuge geweest.quote:Op woensdag 9 augustus 2017 22:12 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Ik zou zeggen, dan vlieg je toch over de kop?
quote:Op woensdag 9 augustus 2017 22:11 schreef La_Tramposa het volgende:Leuke brilSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Mijn koersdebuut! (in 3e positie)
Neuh. Met je handen in de beugels zit je sowieso al lager, dus lastiger om over je voorwiel te gaan.quote:Op woensdag 9 augustus 2017 22:12 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Ik zou zeggen, dan vlieg je toch over de kop?
quote:Op woensdag 9 augustus 2017 22:11 schreef La_Tramposa het volgende:Cool!!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Mijn koersdebuut! (in 3e positie)[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
Haha goede tip voor de volgende keer, ik had ook geen snelle overschoenen. Maar ik merk dat dat stuurtje voor mij wel heel veel voordelen heeft hoor, ik kan veel meer kracht zetten en je bovenlichaam bespaart energie doordat het stil ligt. Dat is nog los van de aerodynamische winstquote:Op woensdag 9 augustus 2017 22:16 schreef Andyy het volgende:
[..]
Ah. Even je shirtje dichtritsen, anders maak je de aerogains van je tt bars weer ongedaan
Ssssshtquote:Op woensdag 9 augustus 2017 22:16 schreef Andyy het volgende:
[..]
Ah. Even je shirtje dichtritsen, anders maak je de aerogains van je tt bars weer ongedaan
maagd zeker?quote:Op woensdag 9 augustus 2017 22:16 schreef Andyy het volgende:
[..]
Ah. Even je shirtje dichtritsen, anders maak je de aerogains van je tt bars weer ongedaan
Ik rij op trainingen ook wel veel onder in de beugel. Niet het grootste gedeelte maar wel grote stukken. Rij zo probleemloos een uur onderin, maar dat zou ook zo 2 of 3 kunnen zijn. Vooral tegen de wind vind ik dat fijn en is best wel ontspannen om de armen onder in de beugels te steunen.quote:Op woensdag 9 augustus 2017 22:01 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
in principe trainen en toeren handen bovenop en koersen of dalen handen onderin. Met je handen in de beugels kan je ook beter aanzetten als je in een groep rijdt en er wordt flink versneld uit de bocht.
Cinelli stuurtjes en spinergy wielen.. Vroegahquote:Op woensdag 9 augustus 2017 22:35 schreef Halcon het volgende:
[..]
"Vroegah" mocht het. Zag je zelfs in de sprint renners erop 'liggen'...
ik ga maar fixed rijden geloof ikquote:Op donderdag 10 augustus 2017 08:15 schreef kanovinnie het volgende:
Een wijs man op facebook over schijfremmen vs velgremmen:
"Remt het beter ? Ja, zeer zeker. Is het veiliger ? Nee. Men gaat te veel vertrouwen op een stukje techniek en niet zo zeer op het eigen kunnen, waar je met velgremmen eigenlijk toe gedwongen word door de beperkingen van het materiaal."
Spinergy wielen ja. Zag er wel mooi uit hoor.quote:Op donderdag 10 augustus 2017 06:19 schreef the_critic het volgende:
[..]
Cinelli stuurtjes en spinergy wielen.. Vroegah
Mwah. De techniek van veel fietsers, waaronder ik zelf ook, is nu niet echt om over naar huis te schrijven.quote:Op donderdag 10 augustus 2017 08:15 schreef kanovinnie het volgende:
Een wijs man op facebook over schijfremmen vs velgremmen:
"Remt het beter ? Ja, zeer zeker. Is het veiliger ? Nee. Men gaat te veel vertrouwen op een stukje techniek en niet zo zeer op het eigen kunnen, waar je met velgremmen eigenlijk toe gedwongen word door de beperkingen van het materiaal."
https://www.fiets.nl/2017/08/09/afblijven-van-die-bidon/quote:Afblijven van die bidon
Als je slechts een uurtje fanatiek gaat fietsen is het niet nodig om onderweg te drinken. Sterker nog, je presteert minder als je wel een bidon aan je mond zet. Dat stellen Canadese en Australische onderzoekers. Dit is een artikel uit Fiets 8.
Drinken wel belangrijk
Wielrenners die korter dan een uur op hoge intensiteit fietsen, leveren gemiddeld 2,5 procent minder vermogen als ze vocht tot zich nemen. De onderzoekers tasten nog in het duister hoe dit komt. Een mogelijke verklaring is dat de maag minder snel wordt geleegd als je in je hoogste hartslagzone sport. De wetenschappers analyseerden meerdere studies om tot een drinkadvies te komen. Pas als je langer dan een uur op de fiets zit, dan is drinken wel belangrijk.
Bij ritten tot twee uur wordt aanbevolen 9 tot 12 millimeter per kilogram lichaamsgewicht te drinken, zeg maar één bidon. ‘Als renners zich aan dit voorschrift houden, dan kunnen ze een prestatieverbetering verwachten van minstens 2 procent.’
Voor ritten langer dan twee uur wordt per uur 8 tot 16 millimeter per kilogram lichaamsgewicht voorgeschreven. Door goed te drinken, kan bij lange ritten het prestatieniveau met zelfs 3 procent toenemen. De adviezen gelden voor ritten bij temperaturen tussen de 20 en 33 graden.
quote:Op woensdag 9 augustus 2017 22:11 schreef La_Tramposa het volgende:ziet er goed uit la trampolinaSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Mijn koersdebuut! (in 3e positie)
Ik ben geen medicus en heb er dus nul de botten verstand van. Maar toch...quote:Op donderdag 10 augustus 2017 09:11 schreef Leonos het volgende:
[..]
https://www.fiets.nl/2017/08/09/afblijven-van-die-bidon/
Dit voor wazig onderzoek
niks wat we allang wistenquote:Op donderdag 10 augustus 2017 09:11 schreef Leonos het volgende:
[..]
https://www.fiets.nl/2017/08/09/afblijven-van-die-bidon/
Dit voor wazig onderzoek
quote:Op donderdag 10 augustus 2017 09:21 schreef ratatat het volgende:
Wiggle heeft momenteel een serieuze sale
tent en fiets achterin de auto en sta op campingquote:Op woensdag 9 augustus 2017 21:59 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Hoe ben je heen, in wat voor accommodatie zit je en wat kost dat
quote:Op donderdag 10 augustus 2017 09:21 schreef kaasplankje het volgende:
Die blauwe sokken nouja vooruit ze zijn wel cool maar dat celeste stuurlint op die rode fiets kan natuurlijk niet.
Ik heb ooit een paar tijdritten met een Spinergy voorwiel gereden. Op snelheid maken die dingen echt een tof geluid. Een beetje als een heli.quote:Op donderdag 10 augustus 2017 08:46 schreef Halcon het volgende:
[..]
Spinergy wielen ja. Zag er wel mooi uit hoor.
Klinkt als kaasquote:Op donderdag 10 augustus 2017 08:15 schreef kanovinnie het volgende:
Een wijs man op facebook over schijfremmen vs velgremmen:
"Remt het beter ? Ja, zeer zeker. Is het veiliger ? Nee. Men gaat te veel vertrouwen op een stukje techniek en niet zo zeer op het eigen kunnen, waar je met velgremmen eigenlijk toe gedwongen word door de beperkingen van het materiaal."
Volgens mij is het Kano zelfquote:
Tuurlijk wel, het is toch een Bianchi?quote:Op donderdag 10 augustus 2017 09:21 schreef kaasplankje het volgende:
dat celeste stuurlint op die rode fiets kan natuurlijk niet.
Tja, is dat allemaal niet een beetje inherent aan het rijden van toertochten? Ik hoor dezelfde geluiden bij hardlopers tijdens wedstrijden. Je weet dat je niet de enige bent en dus te maken krijgt met langzamere/niet aan het etiquette houdende mededeelnemers.quote:Op woensdag 9 augustus 2017 21:10 schreef Barbewire het volgende:
Met toertochten zijn je mede-fietsers een groter gevaar dan onderuit gaan in een korte afdaling. Ze fietsen dwars over de weg en constant remmen (zelfs op rechte stukken). Nog nooit een toertocht met heuvels meegemaakt waar ik in 1 keer soepel kon afdalen, terwijl dat toch het mooiste is
Toerders die "PAALTJE" roepen en je dan zo afsnijden dat je bijna tegen het paaltje knaltquote:Op vrijdag 11 augustus 2017 11:46 schreef Devv het volgende:
[..]
Tja, is dat allemaal niet een beetje inherent aan het rijden van toertochten? Ik hoor dezelfde geluiden bij hardlopers tijdens wedstrijden. Je weet dat je niet de enige bent en dus te maken krijgt met langzamere/niet aan het etiquette houdende mededeelnemers.
Schouder uitsteken om ze te laten zien wie de baas isquote:Op vrijdag 11 augustus 2017 12:13 schreef Maraca het volgende:
[..]
Toerders die "PAALTJE" roepen en je dan zo afsnijden dat je bijna tegen het paaltje knalt
Weleens in Valkenburg een toertocht met wedstrijdelement gereden. Drama was dat.quote:Op vrijdag 11 augustus 2017 11:46 schreef Devv het volgende:
[..]
Tja, is dat allemaal niet een beetje inherent aan het rijden van toertochten? Ik hoor dezelfde geluiden bij hardlopers tijdens wedstrijden. Je weet dat je niet de enige bent en dus te maken krijgt met langzamere/niet aan het etiquette houdende mededeelnemers.
Cauberg Classic?quote:Op vrijdag 11 augustus 2017 12:28 schreef Halcon het volgende:
[..]
Weleens in Valkenburg een toertocht met wedstrijdelement gereden. Drama was dat.
Trap ze de volgende keer wel van de fiets afquote:Op vrijdag 11 augustus 2017 12:24 schreef Andyy het volgende:
[..]
Schouder uitsteken om ze te laten zien wie de baas is
Nee, dat is gevaarlijk. Gewoon je stuur goed stevig vasthouden en je elleboog naar buiten drukken.quote:Op vrijdag 11 augustus 2017 12:39 schreef Maraca het volgende:
[..]
Trap ze de volgende keer wel van de fiets af
Volgens mij wel. Begin deze eeuw ergens. Eerst stuk geneutraliseerd en daarna vlak voor de Cauberg los en paar rondjes 'wedstrijd'.quote:
Kijk, dit zijn de tips waar ik iets aan hebquote:Op vrijdag 11 augustus 2017 12:40 schreef ratatat het volgende:
[..]
Nee, dat is gevaarlijk. Gewoon je stuur goed stevig vasthouden en je elleboog naar buiten drukken.
Ja, dat was de Cauberg Classic. Die is ergens rond 2000 een paar keer gehouden. Ik heb ook een keer meegedaan. Een km of 70 geneutraliseerd, rondjes over de Bemelerberg (WK-parkours) en dan nog een of twee ronden los.quote:Op vrijdag 11 augustus 2017 12:40 schreef Halcon het volgende:
[..]
Volgens mij wel. Begin deze eeuw ergens. Eerst stuk geneutraliseerd en daarna vlak voor de Cauberg los en paar rondjes 'wedstrijd'.
Ja, zoiets inderdaad. Als ik het goed heb, deed ik in 2000 mee, maar pin me er niet op vast. Was toen de eerste editie meen ik.quote:Op vrijdag 11 augustus 2017 12:46 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Ja, dat was de Cauberg Classic. Die is ergens rond 2000 een paar keer gehouden. Ik heb ook een keer meegedaan. Een km of 70 geneutraliseerd, rondjes over de Bemelerberg (WK-parkours) en dan nog een of twee ronden los.
Ik heb in 2002 meegedaan.
Ouwe lulquote:Op vrijdag 11 augustus 2017 12:46 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Ja, dat was de Cauberg Classic. Die is ergens rond 2000 een paar keer gehouden. Ik heb ook een keer meegedaan. Een km of 70 geneutraliseerd, rondjes over de Bemelerberg (WK-parkours) en dan nog een of twee ronden los.
Ik heb in 2002 meegedaan.
quote:Op vrijdag 11 augustus 2017 13:51 schreef KolonelBroodje het volgende:
[ afbeelding ]
Zondag de Stelvio naar boven.
Misschien fiets ik al wel langer dan dat jij leeftquote:
quote:Op vrijdag 11 augustus 2017 13:51 schreef KolonelBroodje het volgende:
[ afbeelding ]
Zondag de Stelvio naar boven.
heilige grondquote:Op vrijdag 11 augustus 2017 13:51 schreef KolonelBroodje het volgende:
[ afbeelding ]
Zondag de Stelvio naar boven.
Ik reed een tijdje geleden een toertocht waarbij een toerder in een bocht onderdoor wou komen bij mij. Het spreekt voor zich dat hij de berm in gingquote:Op vrijdag 11 augustus 2017 12:13 schreef Maraca het volgende:
[..]
Toerders die "PAALTJE" roepen en je dan zo afsnijden dat je bijna tegen het paaltje knalt
Ik heb in koers ook altijd ruzie met mongolen die steeds onderdoor willen steken...quote:Op vrijdag 11 augustus 2017 19:33 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Ik reed een tijdje geleden een toertocht waarbij een toerder in een bocht onderdoor wou komen bij mij. Het spreekt voor zich dat hij de berm in ging
Dat is dan toch echt tijdstip afhankelijk,ga er maar eens op een donderdagochtend om 0830 omhoog fietsen. Dan ben je de enigste, geen andere fietsers of auto's te zien toen ik dat deed.quote:Op vrijdag 11 augustus 2017 13:01 schreef poiuytr het volgende:
Automobilisten in Limburg zijn ook dwazen, in de twee dagen dat ik daar heb gefietst bijna paar aanrijdingen gehad en gezien. Mensen zullen "ons" ook wel spuugzat zijn. Klim naar drielandenpunt op zaterdag nog nooit zoveel fietsers gezien die aan het fietsen waren, nadeel is dat je ook op dezelfde rijbaan zit.
de meeste mensen fietsen in hun vrije tijd en de meeste mensen hebben donderdag 8.30 geen vrije tijd gok ik zoquote:Op vrijdag 11 augustus 2017 20:47 schreef Tikbalang het volgende:
[..]
Dat is dan toch echt tijdstip afhankelijk,ga er maar eens op een donderdagochtend om 0830 omhoog fietsen. Dan ben je de enigste, geen andere fietsers of auto's te zien toen ik dat deed.
Voor DDX is dat gewoon woon-werkverkeer.. beetje om, maar dat is ook de bedoelingquote:Op zaterdag 12 augustus 2017 09:11 schreef TradeMarkie het volgende:
[..]
de meeste mensen fietsen in hun vrije tijd en de meeste mensen hebben donderdag 8.30 geen vrije tijd gok ik zo
Die schaar ik dan ook niet onder de meeste mensenquote:Op zaterdag 12 augustus 2017 09:18 schreef Maraca het volgende:
[..]
Voor DDX is dat gewoon woon-werkverkeer.. beetje om, maar dat is ook de bedoeling
Jij ook succes met waterfietsen door de Ardennen! Mooie tocht, maar wel slechte omstandigheden vandaag zeg..quote:
in elke bocht? of alleen krapper scherpe bochten?quote:Op vrijdag 11 augustus 2017 20:11 schreef Patroon het volgende:
[..]
Ik heb in koers ook altijd ruzie met mongolen die steeds onderdoor willen steken...
Niet zo blij mee zijn, je wilt ze niet gebruikenquote:Op zaterdag 12 augustus 2017 13:32 schreef Maraca het volgende:
M'n reserve binnenbandjes zijn binnen en m'n pompje! Die had ik nog niet
Maar als het zo ver is, ben je toch blij dat je het bij je hebt. Weleens gehad dat ik lek reed en alleen een binnenbandje met een kort ventiel bij me had. Dat past dus niet. Nou, dan baal je behoorlijk.quote:Op zaterdag 12 augustus 2017 14:09 schreef Andyy het volgende:
[..]
Niet zo blij mee zijn, je wilt ze niet gebruiken
Ventielverlenger is best klein, kan prima in je zadeltas/rugzakjequote:Op zaterdag 12 augustus 2017 14:14 schreef Halcon het volgende:
[..]
Maar als het zo ver is, ben je toch blij dat je het bij je hebt. Weleens gehad dat ik lek reed en alleen een binnenbandje met een kort ventiel bij me had. Dat past dus niet. Nou, dan baal je behoorlijk.
Dat is waar, maar moet je d'r wel een hebben. Neem sindsdien altijd binnenbandjes met lang ventiel mee, kun je altijd mee uit de voeten.quote:Op zaterdag 12 augustus 2017 14:16 schreef Andyy het volgende:
[..]
Ventielverlenger is best klein, kan prima in je zadeltas/rugzakje
Dat is waarquote:Op zaterdag 12 augustus 2017 14:09 schreef Andyy het volgende:
[..]
Niet zo blij mee zijn, je wilt ze niet gebruiken
Toen ik met 50mm reed had ik altijd een binnenbandje mee en een ventielverlenger mocht ik iemand anders zijn bandje moeten gebruikenquote:Op zaterdag 12 augustus 2017 14:31 schreef Halcon het volgende:
[..]
Dat is waar, maar moet je d'r wel een hebben. Neem sindsdien altijd binnenbandjes met lang ventiel mee, kun je altijd mee uit de voeten.
Zelfde met een goede pomp. Hoe vaak hoor ik niet van mensen dat op het moment supreme hun pomp er niet veel van blijkt te kunnen.
Gevoelsmatig had ik liever een handpomp gekocht, maar begreep dat het daarmee best lastig is om voldoende bar in je banden te krijgen. Heb daarom maar een CO2 pomp gekocht.. ben benieuwdquote:Op zaterdag 12 augustus 2017 14:31 schreef Halcon het volgende:
[..]
Dat is waar, maar moet je d'r wel een hebben. Neem sindsdien altijd binnenbandjes met lang ventiel mee, kun je altijd mee uit de voeten.
Zelfde met een goede pomp. Hoe vaak hoor ik niet van mensen dat op het moment supreme hun pomp er niet veel van blijkt te kunnen.
Verstandig. Pech is al vervelend, maar niks zo vervelend als pech en het niet kunnen verhelpen ter plaatse.quote:Op zaterdag 12 augustus 2017 14:32 schreef Andyy het volgende:
[..]
Toen ik met 50mm reed had ik altijd een binnenbandje mee en een ventielverlenger mocht ik iemand anders zijn bandje moeten gebruiken
Daarover gesproken, hier een leuke aanbieding, perfetto light zwart maat L of XL voor 74,95¤.quote:Op vrijdag 11 augustus 2017 11:19 schreef Fretwork het volgende:
Het wordt weer goed takkenweer in Luik, blij dat ik net een Perfetto heb aangeschaft
Koopjeskoningquote:Op zaterdag 12 augustus 2017 17:33 schreef eentwee het volgende:
[..]
Daarover gesproken, hier een leuke aanbieding, perfetto light zwart maat L of XL voor 74,95¤.
https://www.bikepalast.co(...)d88a4fece120a81c7c85
En bijv. ook een Nanoflex 2 bib knicker voor ¤ 50,-:
https://www.bikepalast.co(...)d88a4fece120a81c7c85
Wat doe je met die dingen?quote:Op zaterdag 12 augustus 2017 19:34 schreef Andyy het volgende:
Hiel van m'n Giro schoenen laten weer los Al een keertje teruggeweest, werd toen opnieuw gelijmd. Nu zit die weer los, top
elke bocht. Tenzij ik hem zelf te wijd neem en hij er makkelijk onder door kan, dan ist mijn eigen fout.quote:Op zaterdag 12 augustus 2017 12:44 schreef MarcoD het volgende:
[..]
in elke bocht? of alleen krapper scherpe bochten?
quote:Op vrijdag 11 augustus 2017 19:33 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Ik reed een tijdje geleden een toertocht waarbij een toerder in een bocht onderdoor wou komen bij mij. Het spreekt voor zich dat hij de berm in ging
Goeree-Overflakkee?quote:Op zaterdag 12 augustus 2017 20:38 schreef Keroppi het volgende:
Vandaag een stukje in het zuiden van Zuid-Holland (bijna Zeeland) gefietst omdat vrienden een feestje in de middle of nowhere vierden. Maar ik ben daar dus geen enkele andere wielrenner tegengekomen,
Replica zooiquote:Op zaterdag 12 augustus 2017 20:38 schreef Keroppi het volgende:
Vandaag een stukje in het zuiden van Zuid-Holland (bijna Zeeland) gefietst omdat vrienden een feestje in de middle of nowhere vierden. Maar ik ben daar dus geen enkele andere wielrenner tegengekomen, terwijl waar ik normaal fiets (omg Rotterdam) over ze struikel En het was niet een zondag
Ander vraagje (ik duik al onder de tafel voor alle hoon die ik ga krijgen ) maar hebben mensen hier wel eens wielerkleding bij onze Aziatische vrienden bij AliExpress besteld? Van de ene kant hebben ze er shirts met geinige prints voor weinig maar ook Liv shirts/sets voor to good to be true prijzen. Inderdaad to good to be true, de recensies zijn vrij positief
ik heb wel een aantal AliExpress shirtjes.quote:Op zaterdag 12 augustus 2017 20:38 schreef Keroppi het volgende:
Vandaag een stukje in het zuiden van Zuid-Holland (bijna Zeeland) gefietst omdat vrienden een feestje in de middle of nowhere vierden. Maar ik ben daar dus geen enkele andere wielrenner tegengekomen, terwijl waar ik normaal fiets (omg Rotterdam) over ze struikel En het was niet een zondag
Ander vraagje (ik duik al onder de tafel voor alle hoon die ik ga krijgen ) maar hebben mensen hier wel eens wielerkleding bij onze Aziatische vrienden bij AliExpress besteld? Van de ene kant hebben ze er shirts met geinige prints voor weinig maar ook Liv shirts/sets voor to good to be true prijzen. Inderdaad to good to be true, de recensies zijn vrij positief
quote:Op zaterdag 12 augustus 2017 20:38 schreef Keroppi het volgende:
Vandaag een stukje in het zuiden van Zuid-Holland (bijna Zeeland) gefietst omdat vrienden een feestje in de middle of nowhere vierden. Maar ik ben daar dus geen enkele andere wielrenner tegengekomen, terwijl waar ik normaal fiets (omg Rotterdam) over ze struikel En het was niet een zondag
Ander vraagje (ik duik al onder de tafel voor alle hoon die ik ga krijgen ) maar hebben mensen hier wel eens wielerkleding bij onze Aziatische vrienden bij AliExpress besteld? Van de ene kant hebben ze er shirts met geinige prints voor weinig maar ook Liv shirts/sets voor to good to be true prijzen. Inderdaad to good to be true, de recensies zijn vrij positief
Paar keer wat besteld daar. Kwaliteit erg wisselend en het is natuurlijk sowieso minder dan wanneer je iets fatsoenlijks van een merk koopt. Je merkt het, vind ik dan, vooral aan de pasvormen, zit soms wat raar in elkaar qua proporties.quote:Op zaterdag 12 augustus 2017 20:38 schreef Keroppi het volgende:
Vandaag een stukje in het zuiden van Zuid-Holland (bijna Zeeland) gefietst omdat vrienden een feestje in de middle of nowhere vierden. Maar ik ben daar dus geen enkele andere wielrenner tegengekomen, terwijl waar ik normaal fiets (omg Rotterdam) over ze struikel En het was niet een zondag
Ander vraagje (ik duik al onder de tafel voor alle hoon die ik ga krijgen ) maar hebben mensen hier wel eens wielerkleding bij onze Aziatische vrienden bij AliExpress besteld? Van de ene kant hebben ze er shirts met geinige prints voor weinig maar ook Liv shirts/sets voor to good to be true prijzen. Inderdaad to good to be true, de recensies zijn vrij positief
quote:
Ik ben nog met mezelf in conclaaf of een Hello Kitty jersey nog kan of dat ik daar officieel te oud voor ben. Vrees het laatstequote:
quote:Op zaterdag 12 augustus 2017 21:32 schreef dop het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Eerst volgende keer dat ik zo iets voorbij zie komen roep ik "Keroppi"
Die moet je halen Keroppiquote:Op zaterdag 12 augustus 2017 21:40 schreef dop het volgende:
[..]
https://nl.aliexpress.com(...)sey/32295510462.html
gevonden
[ afbeelding ]
"Het spijt ons, dit artikel is niet meer beschikbaar".quote:
Met een goede handpomp krijg je er gerust 9 bar in, moet je wel een Zéfal HPX kopen.quote:Op zaterdag 12 augustus 2017 14:34 schreef Maraca het volgende:
[..]
Gevoelsmatig had ik liever een handpomp gekocht, maar begreep dat het daarmee best lastig is om voldoende bar in je banden te krijgen. Heb daarom maar een CO2 pomp gekocht.. ben benieuwd
Als je 't uitwast en ophangt ist morgenvroeg wel droog!quote:Op zaterdag 12 augustus 2017 22:57 schreef RealBizkit666 het volgende:
Fietskleding... 2 keer nat geworden vandaag. Geen 3e setje voor morgen...
Gedaan, maar in een tent gaat dat drogen minder goed dan gezegd.quote:Op zaterdag 12 augustus 2017 23:46 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Als je 't uitwast en ophangt ist morgenvroeg wel droog!
Morgen winkelenquote:Op zaterdag 12 augustus 2017 23:57 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Gedaan, maar in een tent gaat dat drogen minder goed dan gezegd.
En er hangen ook nog natte handdoeken bij en een nat wetsuit, dus qua vochtigheid is het niet erg gunstig.
Ohja, je bent op pad natuurlijk. Ja, das altijd lastig..quote:Op zaterdag 12 augustus 2017 23:57 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Gedaan, maar in een tent gaat dat drogen minder goed dan gezegd.
En er hangen ook nog natte handdoeken bij en een nat wetsuit, dus qua vochtigheid is het niet erg gunstig.
Thanks, was inderdaad behoorlijk hoerenweerquote:Op zaterdag 12 augustus 2017 11:57 schreef the_critic het volgende:
[..]
Jij ook succes met waterfietsen door de Ardennen! Mooie tocht, maar wel slechte omstandigheden vandaag zeg..
wat een toestandenquote:Op zondag 13 augustus 2017 08:54 schreef Fretwork het volgende:
Gisteren de LBL Ardennen Challenge gefietst met twee vrienden. Wat een verschrikking was het deze keer.
Net iets later begonnen dan gepland, waardoor we compleet achteraan het veld van de 230 fietsten. De eerste 20km hadden we nog een groepje gevonden, maar op een klimmetje konden we niet allemaal volgen. Vanaf seconde 1 drijfnat geworden en eigenlijk niet meer droog.
Naar Bastenaken toe redelijk ging het redelijk z'n gangetje op een tempo waarbij we met z'n drieën meekonden. Maar met 20km/u op de teller ging het niet bepaald hard. Af en toe wel erg koud in de afdeling.
Na Bastenaken (100km) kreeg er één enorme problemen, combinatie van fysiek en mentaal. Tempo viel verder omlaag en we losten hem soms als je op kop met 135bpm reed. Uiteindelijk afgesproken door te rijden naar de volgende stop om daar de opties te bespreken. Op volgorde van preferentie waren dit; snelste route terug, afstappen of toch doorrijden.
Tussen daar en de volgende stop lagen nog twee klimmen met een naam, de eerste kwam hij redelijk op. Vlak voor de Cote de Roche a Frene reed ik lek. Één vriend bleef bij mij, en de slechtste klimmer mocht alvast vooruit tot de volgende stop .
Komen wij bij de volgende stop aan, vriend nergens te bekennen. Ze hadden niemand meer gezien en dachten dat de laatste al geweest was. We moesten nog even ruzie maken om überhaupt door te mogen rijden, want de pijlen werden al weggehaald
Dus wij weer in de achtervolging, op elke klim probeerden we wat goed te maken, wetende dat de voorste compleet naar z'n grootje was. Op de Cote de Vien zagen we hem nog niet, even later op de loodzware Cote de Combe ook nog niet, maar hij kon niet ver zijn. Noodlot sloeg toe, band weer lek.
Daarna zijn we weer doorgetrapt tot de Roche aux Faucons, waar werd bepaald wie als eerste mocht douchen. Maar die hatser reed jog steeds vooruit. Uiteindelijk nog doorgestampt op de Roche en de rit afgemaakt.
We zijn alle drie, inclusief de jongen die er na 230km klaar mee was, gefinisht. We wilden nog door de finishboog, maar deze zakte voor ons neus als een slappe penis in elkaar, anticlimax wel.
Wat een helse klotehobby..
Wel allemaal gehaaldquote:
Je fiets staat nu te koop, neem ik aan?quote:Op zondag 13 augustus 2017 08:54 schreef Fretwork het volgende:
Gisteren de LBL Ardennen Challenge gefietst met twee vrienden. Wat een verschrikking was het deze keer.
Net iets later begonnen dan gepland, waardoor we compleet achteraan het veld van de 230 fietsten. De eerste 20km hadden we nog een groepje gevonden, maar op een klimmetje konden we niet allemaal volgen. Vanaf seconde 1 drijfnat geworden en eigenlijk niet meer droog.
Naar Bastenaken toe redelijk ging het redelijk z'n gangetje op een tempo waarbij we met z'n drieën meekonden. Maar met 20km/u op de teller ging het niet bepaald hard. Af en toe wel erg koud in de afdeling.
Na Bastenaken (100km) kreeg er één enorme problemen, combinatie van fysiek en mentaal. Tempo viel verder omlaag en we losten hem soms als je op kop met 135bpm reed. Uiteindelijk afgesproken door te rijden naar de volgende stop om daar de opties te bespreken. Op volgorde van preferentie waren dit; snelste route terug, afstappen of toch doorrijden.
Tussen daar en de volgende stop lagen nog twee klimmen met een naam, de eerste kwam hij redelijk op. Vlak voor de Cote de Roche a Frene reed ik lek. Één vriend bleef bij mij, en de slechtste klimmer mocht alvast vooruit tot de volgende stop .
Komen wij bij de volgende stop aan, vriend nergens te bekennen. Ze hadden niemand meer gezien en dachten dat de laatste al geweest was. We moesten nog even ruzie maken om überhaupt door te mogen rijden, want de pijlen werden al weggehaald
Dus wij weer in de achtervolging, op elke klim probeerden we wat goed te maken, wetende dat de voorste compleet naar z'n grootje was. Op de Cote de Vien zagen we hem nog niet, even later op de loodzware Cote de Combe ook nog niet, maar hij kon niet ver zijn. Noodlot sloeg toe, band weer lek.
Daarna zijn we weer doorgetrapt tot de Roche aux Faucons, waar werd bepaald wie als eerste mocht douchen. Maar die hatser reed jog steeds vooruit. Uiteindelijk nog doorgestampt op de Roche en de rit afgemaakt.
We zijn alle drie, inclusief de jongen die er na 100km klaar mee was, gefinisht. We wilden nog door de finishboog, maar deze zakte voor ons neus als een slappe penis in elkaar, anticlimax wel.
Wat een helse klotehobby..
Deze zwabbert iig niet onder je kont wegquote:Op zondag 13 augustus 2017 13:28 schreef Andyy het volgende:
Ik bied 65 euro, extra winterfiets kan geen kwaad
Dat wel! Goed gedaanquote:
?quote:Op zondag 13 augustus 2017 13:47 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Deze zwabbert iig niet onder je kont weg
Ow laat maar, dacht dat die Chinese Scott van rubber van jou wasquote:Op zondag 13 augustus 2017 14:00 schreef Andyy het volgende:
[..]
?
Het is alweer een tijdje geleden dat ik ben gevallen hoor
Ah dus toch, nu die mooie Neilprydequote:Op zondag 13 augustus 2017 14:27 schreef kaasplankje het volgende:
Andyy heb zijn Chinalized al gedumpt geloof ik
Hehe nee, dat niet. Ik was getraind genoeg, de moeilijkheid zat in het weer en de groep compleet houden.quote:Op zondag 13 augustus 2017 13:19 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Je fiets staat nu te koop, neem ik aan?
Wel klasse dat jullie uitgereden hebben
in bepaalde wedstrijden is de roze trui het hoogst haalbare. Ik heb btw ook een paar China shirts en de pasvorm is altijd kloten. De mouwen te kort en als je dan grotere maat neemt worden ze amper langer. De rits is meestal ook minder en de kwaliteit van de stof ook. Uiteindelijk is goedkoop meest duurkoop met kleding.quote:Op zaterdag 12 augustus 2017 21:40 schreef dop het volgende:
[..]
https://nl.aliexpress.com(...)UlF&isOrigTitle=true
gevonden
[ afbeelding ]
Ja, of de mouwtjes veel te strak. Met broeken is de pasvorm ook niet altijd even best. Al heb ik ook wel wat kledij die wel goed past. Altijd maar weer de gok. Voor het geld van drie half passende Chinese shirts, kun je ook één shirt kopen dat goed past.quote:Op zondag 13 augustus 2017 15:46 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
in bepaalde wedstrijden is de roze trui het hoogst haalbare. Ik heb btw ook een paar China shirts en de pasvorm is altijd kloten. De mouwen te kort en als je dan grotere maat neemt worden ze amper langer. De rits is meestal ook minder en de kwaliteit van de stof ook. Uiteindelijk is goedkoop meest duurkoop met kleding.
Lekker gefietst en mooie foto's. Op welk segment heb je de KOM gepakt?quote:Op zondag 13 augustus 2017 22:24 schreef ddx het volgende:
Wilde vandaag herkansing doen op de Col de la Machine maar in het dal was het nog bewolkt en maar 20 graden.
En kreeg totaal geen warmte in mijn benen toen ik begon aan de klim.
Dus maar rustig omhoog gereden met hartslag rond de 120.
Plan was om over de Vercors heen te gaan en dan aan andere kant wat op en neer te gaan en dan weer terug (zo'n 200km), maar met dit tempo ging dat het niet worden.
Dus terug afgedaald en weg richting Bouvante le Haut (doodlopend) eens ingereden.
Daarna terug naar Saint-Jean-en-Royans en richting Leoncel en Col des Limouches geklommen.
De zon was inmiddels doorgebroken en temperaturen waren ook wat aangenamer, dus kon nu wel goed gas geven.
Meteen een KOM gehaald
Daarna afdalen richting Valance even pitstop bij een bakker en nog even geklommen naar Saint-Romain-de-Lerps en toen weer terug naar de camping.
200km met 3400hm.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
https://www.strava.com/activities/1131935646
https://www.strava.com/segments/2223162quote:Op zondag 13 augustus 2017 22:36 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Lekker gefietst en mooie foto's. Op welk segment heb je de KOM gepakt?
Ah nice, stond net niet in het overzicht. Lekker wattage!quote:Op zondag 13 augustus 2017 22:44 schreef ddx het volgende:
[..]
https://www.strava.com/segments/2223162
Wat gaaf! Was er iemand mee die al die foto's gemaakt heeft? Het ziet er best koud uit ja!quote:Op zondag 13 augustus 2017 22:52 schreef KolonelBroodje het volgende:
Gisteren was het zover, eindelijk de Stelvio beklommen. Eén dag eerder dan eigenlijk gepland omdat het mooi weer leek vanaf waar wij zaten in het dal. Het was ook best mooi weer maar vlakbij de top heb ik nog een klein beetje sneeuw gehad. Toen ik boven was ben ik de auto ingestapt omdat ik koude handen en voeten had. Daarna niet meer met de fiets naar beneden gegaan omdat het begon te regenen en ik het zo wel mooi vond
Mijn eerste klim van boven de 1000 meter en het ging voor mijn gevoel best wel goed. Ik heb er net iets meer dan 2 uur over gedaan. Het was best druk met fietsers, heb er zo'n 80 in kunnen halen en ben zelf geen één keer ingehaald (dat was stiekem ook mijn doel). Zeker voor de herhaling vatbaar!
Mijn kleinste verzet was 39-28, ik moet zeggen dat ik op sommige stukken het liefst nog ietsjes lichter had gehad maar zoals Kaas al aangaf moest dit verzet voldoende zijn als ik fit was.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Was die ook. Gedumpt bij een triatleet die het prima vond.quote:Op zondag 13 augustus 2017 14:13 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Ow laat maar, dacht dat die Chinese Scott van rubber van jou was
quote:Op zondag 13 augustus 2017 22:52 schreef KolonelBroodje het volgende:
Gisteren was het zover, eindelijk de Stelvio beklommen. Eén dag eerder dan eigenlijk gepland omdat het mooi weer leek vanaf waar wij zaten in het dal. Het was ook best mooi weer maar vlakbij de top heb ik nog een klein beetje sneeuw gehad. Toen ik boven was ben ik de auto ingestapt omdat ik koude handen en voeten had. Daarna niet meer met de fiets naar beneden gegaan omdat het begon te regenen en ik het zo wel mooi vond
Mijn eerste klim van boven de 1000 meter en het ging voor mijn gevoel best wel goed. Ik heb er net iets meer dan 2 uur over gedaan. Het was best druk met fietsers, heb er zo'n 80 in kunnen halen en ben zelf geen één keer ingehaald (dat was stiekem ook mijn doel). Zeker voor de herhaling vatbaar!
Mijn kleinste verzet was 39-28, ik moet zeggen dat ik op sommige stukken het liefst nog ietsjes lichter had gehad maar zoals Kaas al aangaf moest dit verzet voldoende zijn als ik fit was.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Staat je zadel niet te ver naar voren?quote:Op maandag 14 augustus 2017 00:27 schreef Andyy het volgende:
[..]
Was die ook. Gedumpt bij een triatleet die het prima vond.
[ afbeelding ]
Nu dat ding
Goed bezig man!quote:Op zondag 13 augustus 2017 22:52 schreef KolonelBroodje het volgende:
Gisteren was het zover, eindelijk de Stelvio beklommen. Eén dag eerder dan eigenlijk gepland omdat het mooi weer leek vanaf waar wij zaten in het dal. Het was ook best mooi weer maar vlakbij de top heb ik nog een klein beetje sneeuw gehad. Toen ik boven was ben ik de auto ingestapt omdat ik koude handen en voeten had. Daarna niet meer met de fiets naar beneden gegaan omdat het begon te regenen en ik het zo wel mooi vond
Mijn eerste klim van boven de 1000 meter en het ging voor mijn gevoel best wel goed. Ik heb er net iets meer dan 2 uur over gedaan. Het was best druk met fietsers, heb er zo'n 80 in kunnen halen en ben zelf geen één keer ingehaald (dat was stiekem ook mijn doel). Zeker voor de herhaling vatbaar!
Mijn kleinste verzet was 39-28, ik moet zeggen dat ik op sommige stukken het liefst nog ietsjes lichter had gehad maar zoals Kaas al aangaf moest dit verzet voldoende zijn als ik fit was.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ja ik had een persoonlijke fotograaf mee die met de auto af en toe even stopte om foto's te maken. (Was mijn vader)quote:Op zondag 13 augustus 2017 23:37 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Wat gaaf! Was er iemand mee die al die foto's gemaakt heeft? Het ziet er best koud uit ja!
Kan hem zeker aanbevelen. Valt wel nog wat kleiner dan Castelli normaal doet. Gabba, Prologo en een ander shirt zijn toch duidelijk wat minder strak.quote:Op zaterdag 12 augustus 2017 17:33 schreef eentwee het volgende:
[..]
Daarover gesproken, hier een leuke aanbieding, perfetto light zwart maat L of XL voor 74,95¤.
https://www.bikepalast.co(...)d88a4fece120a81c7c85
En bijv. ook een Nanoflex 2 bib knicker voor ¤ 50,-:
https://www.bikepalast.co(...)d88a4fece120a81c7c85
Tegen de wind in, 50km, en dan de weg maar huis zoeken.quote:Op maandag 14 augustus 2017 09:28 schreef Maraca het volgende:
Het is prachtig weer vandaag en ben compleet inspiratieloos over waar en of ik wil gaan fietsen
Heel leuk om dat samen te doen!quote:Op maandag 14 augustus 2017 07:36 schreef KolonelBroodje het volgende:
[..]
Ja ik had een persoonlijke fotograaf mee die met de auto af en toe even stopte om foto's te maken. (Was mijn vader)
Mezelf kennende kom ik dan uit in Limburg Ga denk ik toch klimmetjes oefenenquote:Op maandag 14 augustus 2017 09:36 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Tegen de wind in, 50km, en dan de weg maar huis zoeken.
Ik heb geen idee welke kant de noordkant is heb nu een segment geselecteerd van de Amerongse berg waar ik een enorm slechte tijd heb die wil ik verbeteren.quote:Op maandag 14 augustus 2017 11:07 schreef dop het volgende:
Amerongse berg bedwingen vanaf de noordkant, en dan beneden in Amerongen een lekker broodje eten bij de proloog.
Meer inspiratie zou ik niet nodig hebben
quote:Op maandag 14 augustus 2017 12:55 schreef Maraca het volgende:
Bitches mijn tijd met 15 minuten verbeterd.
Minuten?quote:Op maandag 14 augustus 2017 12:55 schreef Maraca het volgende:
Bitches mijn tijd met 15 minuten verbeterd.
Schandequote:Op maandag 14 augustus 2017 13:03 schreef TradeMarkie het volgende:
[..]
Ik wil vakantie met tijd om te fietsen, maar heb er net 3 weken opzitten en geloof dat ik 3x gefietst heb
Ja had een hele slechte tijd staan. Nu weer de berg beklommen via de andere kant en ga nu nog een keertje terug en dan naar huisquote:
Ik weet het...gelukkig wel wat hoogtemeters kunnen maken op een mountainbike in Duitslandquote:
ze zat vorige x halverwege ff te appen of te fokken denk ik.quote:
Ik heb een eerste versie van een rondje IJsselmeer geklust: Rondje IJsselmeer v1quote:Op zondag 6 augustus 2017 19:36 schreef sexbierum het volgende:
[..]
Organiseren wordt lastig, maar ik wil best een datum prikken.
Ik kan eventueel wel een rondje door de Eifel organiseren als daar interesse voor is.
En op adem te komenquote:Op maandag 14 augustus 2017 13:12 schreef poiuytr het volgende:
Stop je nou langs de kant om verslag uit te brengen?
Nou, deels waar kreeg nu een seintje van waar het segment start en dat is bij een punt waar tijdens de toertochten ook altijd een rustpunt is. Dus ik sta daar altijd even te ouwehoeren en dan ga ik weer verder. en tijdens mijn eigen trainingen was ik daar nooit gekomen.quote:Op maandag 14 augustus 2017 13:40 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
ze zat vorige x halverwege ff te appen of te fokken denk ik.
quote:Op maandag 14 augustus 2017 13:49 schreef sexbierum het volgende:
[..]
Ik heb een eerste versie van een rondje IJsselmeer geklust: Rondje IJsselmeer v1
• Verzamelen in de buurt van Amsterdam centraal om 07:00 voor een bakkie koffie en dan trappen we hem om 07:15 aan.
• We rijden tegen de klok in. Ik weet niet waarom.
• We rijden voornamelijk langs het water en snijden geen stukken af.
• Ik zal nog even zoeken naar 1 of 2 relaxte/handige tussenstops.
• Ik fiets nooit in Nederland, dus ik weet niet helemaal wat handig is qua fietspad/weg, dus dat zal ik nog even fine-tunen gebaseerd op jullie feedback.
• Als we een beetje doorrijden zijn we op tijd terug voor een biertje bij Brouwerij het IJ. Een alternatief (na 20:00) is De Biertuin.
Wat mij betreft zijn de eerste 2 weekenden van september de beste mogelijkheden. Daglicht is dan ook nog >13uur.
Laat maar weten of je geinteresseerd bent en wat er eventueel anders moet.
Ik denk er nog even over na. Maar super dat je het opzetquote:Op maandag 14 augustus 2017 13:49 schreef sexbierum het volgende:
[..]
Ik heb een eerste versie van een rondje IJsselmeer geklust: Rondje IJsselmeer v1
• Verzamelen in de buurt van Amsterdam centraal om 07:00 voor een bakkie koffie en dan trappen we hem om 07:15 aan.
• We rijden tegen de klok in. Ik weet niet waarom.
• We rijden voornamelijk langs het water en snijden geen stukken af.
• Ik zal nog even zoeken naar 1 of 2 relaxte/handige tussenstops.
• Ik fiets nooit in Nederland, dus ik weet niet helemaal wat handig is qua fietspad/weg, dus dat zal ik nog even fine-tunen gebaseerd op jullie feedback.
• Als we een beetje doorrijden zijn we op tijd terug voor een biertje bij Brouwerij het IJ. Een alternatief (na 20:00) is De Biertuin.
Wat mij betreft zijn de eerste 2 weekenden van september de beste mogelijkheden. Daglicht is dan ook nog >13uur.
Laat maar weten of je geinteresseerd bent en wat er eventueel anders moet.
Morgen?quote:Op maandag 14 augustus 2017 16:19 schreef the_critic het volgende:
Ik pas, ik maak morgen een rondje van 2 a 2,5 uur over de Utrechtse heuvelrug en das al zwaar zat... #kutconditie
Ik ga in de ochtend, voor de lunch weer thuis, dus zal meevallen gok ik. (Hoop ik)..quote:Op maandag 14 augustus 2017 16:23 schreef Maraca het volgende:
[..]
Morgen?
* Maraca kijkt naar weersverwachting
Liever jij dan ik
Als jij al moet roepen of het rustiger kan, dan ben ik helemaal kansloosquote:Op maandag 14 augustus 2017 17:25 schreef dop het volgende:
dit jaar langste rit 300 , toen kon ik ddx wiel makkelijk houden, moest alleen elke tien minuten rustaaaaaag roepen
voor rondje ijselmeer misschien handig om apart topic te maken.
start tijd is wel vroeg voor mij moet uit rotterdam komen , andyy uit utrecht.
weet niet wat reistijd voor de rest is.
kom je gewoon als ronde miss , bier drinken en bij ddx op schootquote:Op maandag 14 augustus 2017 17:29 schreef Maraca het volgende:
[..]
Als jij al moet roepen of het rustiger kan, dan ben ik helemaal kansloos
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |