abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 9 augustus 2017 @ 15:17:44 #51
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_173020250
Ik wil dit graag herzien.

Dario Pieri is mijn Spirit Animal

Stilaan weer op topniveau na z'n dikke jaren als fietsende hamburger
pi_173020375
quote:
0s.gif Op woensdag 9 augustus 2017 15:04 schreef Maraca het volgende:
Ik zit in de volgauto :7

En hier nog een schijterige afdaler :D
Dalen is tof _O_
in a crowd you lose humanity
  woensdag 9 augustus 2017 @ 15:41:54 #53
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_173020858
quote:
0s.gif Op woensdag 9 augustus 2017 15:23 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Dalen is tof _O_
Ik vind het helemaal niks _O- Wel grappig, bij HvdH was ik aan het dalen, werd ik ingehaald door iemand die niet alleen veel sneller ging, maar ook nog eens met z'n handen van het stuur :o zwaar relaxt een beetje uitrollen
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
pi_173021568
quote:
0s.gif Op woensdag 9 augustus 2017 15:41 schreef Maraca het volgende:

[..]

Ik vind het helemaal niks _O- Wel grappig, bij HvdH was ik aan het dalen, werd ik ingehaald door iemand die niet alleen veel sneller ging, maar ook nog eens met z'n handen van het stuur :o zwaar relaxt een beetje uitrollen
Het levert ook leuke foto's op:
56724.jpg?time=1425323973
in a crowd you lose humanity
  woensdag 9 augustus 2017 @ 17:10:34 #55
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_173022888
quote:
0s.gif Op woensdag 9 augustus 2017 15:41 schreef Maraca het volgende:

[..]

Ik vind het helemaal niks _O- Wel grappig, bij HvdH was ik aan het dalen, werd ik ingehaald door iemand die niet alleen veel sneller ging, maar ook nog eens met z'n handen van het stuur :o zwaar relaxt een beetje uitrollen
Dat is niet grappig, dat is een lul.

Wat is er trouwens eng aan een rechte weg afdalen?
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_173023009
quote:
0s.gif Op woensdag 9 augustus 2017 17:10 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Dat is niet grappig, dat is een lul.

Wat is er trouwens eng aan een rechte weg afdalen?
Ja oke rechte wegen niet, maar wel dat er ook bochten in zitten en vooral als je niet weet wanneer die komen en hoe scherp ze zijn :P Ik heb ook nog niet echt veel afgedaald op mijn racefiets maar ik weet dat ik op het vlakke ook al vrij voorzichtig ben met scherpe of gladde bochten..
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  woensdag 9 augustus 2017 @ 17:22:46 #57
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_173023116
quote:
0s.gif Op woensdag 9 augustus 2017 17:10 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Dat is niet grappig, dat is een lul.

Wat is er trouwens eng aan een rechte weg afdalen?
Hoezo is het een lul? :o

En ik weet het niet, de snelheid denk ik en de angst dat ik over de kop ga waarschijnlijk _O-
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
  woensdag 9 augustus 2017 @ 17:35:13 #58
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_173023345
quote:
0s.gif Op woensdag 9 augustus 2017 17:22 schreef Maraca het volgende:

[..]

Hoezo is het een lul? :o

En ik weet het niet, de snelheid denk ik en de angst dat ik over de kop ga waarschijnlijk _O-
Omdat hij anderen/jou in gevaar brengt.
Althans, als het al in de afdaling was
Stilaan weer op topniveau na z'n dikke jaren als fietsende hamburger
  woensdag 9 augustus 2017 @ 17:43:05 #59
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_173023463
quote:
1s.gif Op woensdag 9 augustus 2017 17:35 schreef Fretwork het volgende:

[..]

Omdat hij anderen/jou in gevaar brengt.
Althans, als het al in de afdaling was
O+

Was aan het einde van de afdeling en had niet het gevoel dat hij gevaarlijk bezig was :)
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
  woensdag 9 augustus 2017 @ 17:52:46 #60
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_173023637
quote:
0s.gif Op woensdag 9 augustus 2017 17:43 schreef Maraca het volgende:

[..]

O+

Was aan het einde van de afdeling en had niet het gevoel dat hij gevaarlijk bezig was :)
Dan zal zijn lulschap inderdaad wel meevallen. Ik doe ook weleens de handjes los boven, bijvoorbeeld om m'n shirt dicht te ritsen.

Overigens valt alles in het niet bij gasten die op hun bovenbuis dalen in een afdaling...
Stilaan weer op topniveau na z'n dikke jaren als fietsende hamburger
pi_173023692
quote:
1s.gif Op woensdag 9 augustus 2017 17:52 schreef Fretwork het volgende:

[..]

Dan zal zijn lulschap inderdaad wel meevallen. Ik doe ook weleens de handjes los boven, bijvoorbeeld om m'n shirt dicht te ritsen.

Overigens valt alles in het niet bij gasten die op hun bovenbuis dalen in een afdaling...
Paar dagen terug nog gedaan. Was mooi. Toen ging ik 80kmh. Dat was genoeg, want geen zin om onnodig risico te nemen .
Maar ik kan 't mis hebben...
  woensdag 9 augustus 2017 @ 18:03:27 #62
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_173023830
quote:
1s.gif Op woensdag 9 augustus 2017 17:55 schreef Patroon het volgende:

[..]

Paar dagen terug nog gedaan. Was mooi. Toen ging ik 80kmh. Dat was genoeg, want geen zin om onnodig risico te nemen .
80kmh :o Wacht je beneden op de helling voor me? :') kun je me een paar minuten uitlachen
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
pi_173023861
quote:
0s.gif Op woensdag 9 augustus 2017 14:37 schreef kaasplankje het volgende:
Als jij je vergelijkt met een prof wielrenner wie is dat dan?

Ik zelf denk ik een mix tussen Ludo Dierckxens, Thomas Voeckler, en Marco Pantani.
Lastig te zeggen, niet echt 'n specialiteit of zo. In ieder geval geen waaierrijder of zo. Ronde van Vlaanderen, Parijs-Roubaix, Brabantse Pijl... dat soort werk zou me moeten liggen. Mits ze dat op een warme zomerdag organiseren allemaal. :')

Vroeger voorkeur voor dat soort parcoursen, warm weer en relatief lange afstanden. Nu sinds kort weer begonnen. Eerst MTB-en, nu ook weer op de weg.

Klimmen gaat steeds beter. Er is hier ook weinig anders en moet zeggen dat oefening echt wel kunst baart. Ritme, klim indelen, etc toch allemaal wel belangrijk. Qua klimmen een Indurain zeg maar, constant tempo omhoog en bloedhekel aan tempo-wisselingen.

Dalen op het gemakje hier. Zit midden in het verkeer en men rijdt als gekken naar boven, dat wil zeggen bochtjes binnendoor meepakken, etc. Volle vaart naar beneden is levensgevaarlijk. Op de MTB heb je minder last van verkeer, maar geen vangrail. Ga je 'n keer rechtdoor dan maak je echt 'n hele diepe smak.

[ Bericht 10% gewijzigd door Halcon op 09-08-2017 18:12:34 ]
pi_173023977
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 17:23 schreef Maraca het volgende:

[..]

Dat is wel weer lief O+
Ja, kano is druk bezet dus ik neem zijn rol even over :+
pi_173024010
quote:
0s.gif Op woensdag 9 augustus 2017 14:37 schreef kaasplankje het volgende:
Als jij je vergelijkt met een prof wielrenner wie is dat dan?

Ik zelf denk ik een mix tussen Ludo Dierckxens, Thomas Voeckler, en Marco Pantani.
Carlos Betancur. Dik en lui.
pi_173024053
Zondag de 68 aangetikt bij het afdalen van de amerongse berg :9
pi_173024058
/okselmodus
  woensdag 9 augustus 2017 @ 18:23:01 #68
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_173024122
Maar wat is dan een veilige manier om te dalen? Want ik rem nu in de daling (ik weet :') )
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
  woensdag 9 augustus 2017 @ 18:24:58 #69
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_173024144
quote:
0s.gif Op woensdag 9 augustus 2017 18:23 schreef Maraca het volgende:
Maar wat is dan een veilige manier om te dalen? Want ik rem nu in de daling (ik weet :') )
dalen moet je durven
  woensdag 9 augustus 2017 @ 18:26:03 #70
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_173024162
quote:
0s.gif Op woensdag 9 augustus 2017 18:05 schreef Halcon het volgende:

[..]

Lastig te zeggen, niet echt 'n specialiteit of zo. In ieder geval geen waaierrijder of zo. Ronde van Vlaanderen, Parijs-Roubaix, Brabantse Pijl... dat soort werk zou me moeten liggen. Mits ze dat op een warme zomerdag organiseren allemaal. :')

Vroeger voorkeur voor dat soort parcoursen, warm weer en relatief lange afstanden. Nu sinds kort weer begonnen. Eerst MTB-en, nu ook weer op de weg.

Klimmen gaat steeds beter. Er is hier ook weinig anders en moet zeggen dat oefening echt wel kunst baart. Ritme, klim indelen, etc toch allemaal wel belangrijk. Qua klimmen een Indurain zeg maar, constant tempo omhoog en bloedhekel aan tempo-wisselingen.

Dalen op het gemakje hier. Zit midden in het verkeer en men rijdt als gekken naar boven, dat wil zeggen bochtjes binnendoor meepakken, etc. Volle vaart naar beneden is levensgevaarlijk. Op de MTB heb je minder last van verkeer, maar geen vangrail. Ga je 'n keer rechtdoor dan maak je echt 'n hele diepe smak.
Andrea Tafi
  woensdag 9 augustus 2017 @ 18:29:18 #71
545 dop
:copyright: dop
pi_173024208
quote:
0s.gif Op woensdag 9 augustus 2017 18:23 schreef Maraca het volgende:
Maar wat is dan een veilige manier om te dalen? Want ik rem nu in de daling (ik weet :') )
niks mis mee om voorlopig nog een beetje natuurlijk angst te hebben.
genoeg gekkies die daar juist een gebrek aan hebben
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
pi_173024234
quote:
0s.gif Op woensdag 9 augustus 2017 18:23 schreef Maraca het volgende:
Maar wat is dan een veilige manier om te dalen? Want ik rem nu in de daling (ik weet :') )
Dat ligt er maar helemaal aan waar je daalt. Als je gewoon in het verkeer zit, vind ik het toch wel een ander verhaal dan bij een toertocht of zo.

In ieder geval:
- handen aan het stuur en bij voorkeur in de beugel en gewoon op je zadel gaan zitten. Voorover over je stuur hangen of op de buis van je frame gaan zitten, laat je het beste gewoon over aan de profs.
- altijd letten op de weg (i.v.m. oneffenheden) en vooruit. Wat dat betreft al veel gezien: overstekende honden, koeien op de weg, gaten in de weg, ouders die hun kinderen auto leren rijden en zo
- zorgen dat je 'klaar' bent met remmen voor je de bocht in gaat of ruim voor je obstakel. Plots remmen betekent namelijk dat de kans groter wordt dat je slipt. Nooit alleen met je voorrem remmen of alleen met je achterrrem.
- als je bochten scherp pakt, zien dat je de grond niet raakt met je pedaal, dus dat been omhoog heffen
- zorg dat je het parcours wat kent.

Verder ook een kwestie van je durft het of je durft het niet. Dat laatste is net zoals met bv. hoogtevrees, vliegangst of zo. Er is best wel wat aan te doen, maar vaak zul je dan toch hulp moeten zoeken. Gianni Bugno had volgens mij daalangst en ook Wiggins heeft het ooit gehad.
  woensdag 9 augustus 2017 @ 18:37:06 #73
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_173024290
quote:
1s.gif Op woensdag 9 augustus 2017 18:24 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

dalen moet je durven
Maar het is eng ;(

quote:
0s.gif Op woensdag 9 augustus 2017 18:29 schreef dop het volgende:

[..]

niks mis mee om voorlopig nog een beetje natuurlijk angst te hebben.
genoeg gekkies die daar juist een gebrek aan hebben
Dat is ook weer zo _O-

quote:
0s.gif Op woensdag 9 augustus 2017 18:32 schreef Halcon het volgende:

[..]

Dat ligt er maar helemaal aan waar je daalt. Als je gewoon in het verkeer zit, vind ik het toch wel een ander verhaal dan bij een toertocht of zo.

In ieder geval:
- handen aan het stuur en bij voorkeur in de beugel en gewoon op je zadel gaan zitten. Voorover over je stuur hangen of op de buis van je frame gaan zitten, laat je het beste gewoon over aan de profs.
- altijd letten op de weg (i.v.m. oneffenheden) en vooruit. Wat dat betreft al veel gezien: overstekende honden, koeien op de weg, gaten in de weg, ouders die hun kinderen auto leren rijden en zo
- zorgen dat je 'klaar' bent met remmen voor je de bocht in gaat of ruim voor je obstakel. Plots remmen betekent namelijk dat de kans groter wordt dat je slipt. Nooit alleen met je voorrem remmen of alleen met je achterrrem.
- als je bochten scherp pakt, zien dat je de grond niet raakt met je pedaal, dus dat been omhoog heffen
- zorg dat je het parcours wat kent.

Verder ook een kwestie van je durft het of je durft het niet. Dat laatste is net zoals met bv. hoogtevrees, vliegangst of zo. Er is best wel wat aan te doen, maar vaak zul je dan toch hulp moeten zoeken. Gianni Bugno had volgens mij daalangst en ook Wiggins heeft het ooit gehad.
O+ bedankt

Wil sowieso nog eens een cursus technieken volgen, want ik kan ook geen bochten nemen :')
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
pi_173024324
quote:
1s.gif Op woensdag 9 augustus 2017 18:26 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

Andrea Tafi
Ja, zoiets inderdaad. :)

Ben ook ongeveer even lang als hem.
  woensdag 9 augustus 2017 @ 18:42:07 #75
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_173024342
Mijn bijnaam in dit topic is José Been
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')