abonnement Unibet Coolblue
  Moderator maandag 7 augustus 2017 @ 00:52:48 #1
54278 crew  Tijger_m
42
pi_172962195
Welkom bij de gelegenheid tot in principe onbelemmerd gespui van politieke ideeën en populistisch geblaat zonder financiële justificatie. Ook geschikt voor al het politieke non-nieuws, bestuurlijke ongehoorzaamheid en alleen maar grappig bedoelde complottheorieën. Iedereen is welkom, ook mensen met of zonder Pieten of IPA's .
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_172962200
Wat is kop van Zuid een mislukt stuk stedenbouw. High tech gebouwen maar 0.0 voorzieningen of iets te doen.
  maandag 7 augustus 2017 @ 00:54:23 #3
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_172962212
quote:
0s.gif Op maandag 7 augustus 2017 00:52 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Ja, ach, ik heb altijd het idee gehad dat een cultuur het alleen volhoud als het waarde heeft voor zijn burgers en die burgers de cultuur willen behouden. Ik snap nog steeds niet waarom het een slechte zaak zou zijn als we zaken van andere culturen overnemen en zij zaken van ons overnemen mits daar draagvlak voor is.

Onze eetcultuur is er alleen op vooruit gegaan de afgelopen 70 jaar op die manier.
En ik had die post nog aangevuld :')

Ik zie het ook allemaal niet zo, maar als zeevarende natie hebben we natuurlijk al heel lang een zeer gemêleerde cultuur.
Daar moet meneer de renaissancevloot alles van weten.... maar goed, geen thee meer dus.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  Moderator maandag 7 augustus 2017 @ 00:55:12 #4
54278 crew  Tijger_m
42
pi_172962219
quote:
1s.gif Op maandag 7 augustus 2017 00:53 schreef JamesHustle het volgende:
Wat is kop van Zuid een mislukt stuk stedenbouw. High tech gebouwen maar 0.0 voorzieningen of iets te doen.
Als je die in Rotterdam bedoelt dan heb je volgens mij niet erg opgelet, winkels, restaurants, een enorme bioscoop, een groot theater en aantal andere gelegenheden waaronder hotels en galerijen.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  Moderator maandag 7 augustus 2017 @ 00:55:43 #5
54278 crew  Tijger_m
42
pi_172962226
quote:
0s.gif Op maandag 7 augustus 2017 00:54 schreef Leandra het volgende:

[..]

En ik had die post nog aangevuld :')

Ik zie het ook allemaal niet zo, maar als zeevarende natie hebben we natuurlijk al heel lang een zeer gemêleerde cultuur.
Daar moet meneer de renaissancevloot alles van weten.... maar goed, geen thee meer dus.
Oh ja, thee drinken, het grootste kwaad van de 21e eeuw.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_172962234
Leandra niet het verleden de toekomst kan men beinvloeden, zal niet lang meer duren vermoed ik dan is Rotterdam nog niet meer interessant voor het land, of voor de Eu.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 07-08-2017 00:56:44 ]
  maandag 7 augustus 2017 @ 00:56:47 #7
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_172962239
quote:
0s.gif Op maandag 7 augustus 2017 00:55 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Oh ja, thee drinken, het grootste kwaad van de 21e eeuw.
Hallo... thee is cultuur... wel cultuur die we zelf uit een ander land met onze renaissancevloot hierheen gebracht hebben, maar thee.... kan Shierry wel zonder?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_172962242
quote:
0s.gif Op maandag 7 augustus 2017 00:51 schreef Pokkelmans het volgende:

[..]

Tsja, smaken verschillen hè.

Ik had die Mooie Nel voor het eerst geproefd op die bierfeestenmeet een paar jaar geleden :D. Misschien dat hij me daarom zo goed is bijgebleven.
Ik heb dat boekje overigens nog steeds. :P Heb er een stuk of 5 als 'lekker' genoteerd, maar heb er tot nog toe pas twee teruggevonden bij mijn vaste bierwinkels. O.a. de Oldskool Simcoe zoek ik nog.
pi_172962249
quote:
0s.gif Op maandag 7 augustus 2017 00:45 schreef Pokkelmans het volgende: [..] Brew Dog maakt een paar lekkere en die kun je in vrijwel elke supermarkt krijgen. De Elvis Juice is heel goed, maar ook de Dead Pony Club en Punk IPA zijn prima. Als je er één wil proberen zou ik de Elvis Juice aanraden. Van Nederlandse bodem is de Jopen Mooie Nel een populaire IPA. Is ook behoorlijk fruitig en eigenlijk een beetje een wijvenbiertje, maar ontzettend lekker als het mooi weer is.
Die van Jopen heb ik gehad maar niet echt mijn ding. Ga deze hype maar proberen te negeren.

Had van de week wel een lekker biertje in de kroeg. Iets van La Corne geschonken in een glas in de vorm van een hoorn (afgekeken van Kwak).
  Moderator maandag 7 augustus 2017 @ 00:58:04 #10
54278 crew  Tijger_m
42
pi_172962253
quote:
0s.gif Op maandag 7 augustus 2017 00:56 schreef Leandra het volgende:

[..]

Hallo... thee is cultuur... wel cultuur die we zelf uit een ander land met onze renaissancevloot hierheen gebracht hebben, maar thee.... kan Shierry wel zonder?
Shierry is de partij elite, die is gestaald en gehard en kan dus veilig thee drinken. De mindere goden moeten er natuurlijk ver van weg blijven.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_172962258
quote:
0s.gif Op maandag 7 augustus 2017 00:55 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Als je die in Rotterdam bedoelt dan heb je volgens mij niet erg opgelet, winkels, restaurants, een enorme bioscoop, een groot theater en aantal andere gelegenheden waaronder hotels en galerijen.
Aan hotels heb je niet veel als local. Winkelaanbod is erg karig.
pi_172962262
quote:
1s.gif Op maandag 7 augustus 2017 00:53 schreef JamesHustle het volgende:
Wat is kop van Zuid een mislukt stuk stedenbouw. High tech gebouwen maar 0.0 voorzieningen of iets te doen.
Juridische en havendiensten zijn er anders prima verkrijgbaar. :+ Doel je overigens op de Wilhelminapier of de hele Kop van Zuid?
  maandag 7 augustus 2017 @ 00:59:29 #13
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_172962263
quote:
0s.gif Op maandag 7 augustus 2017 00:58 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Shierry is de partij elite, die is gestaald en gehard en kan dus veilig thee drinken. De mindere goden moeten er natuurlijk ver van weg blijven.
De partij-elite moest toch door de renaissancevloot overvaren worden?
Is dat kielhalen tegenwoordig nog een beetje in, of doen ze dat niet meer?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  Moderator maandag 7 augustus 2017 @ 01:00:53 #14
54278 crew  Tijger_m
42
pi_172962272
quote:
1s.gif Op maandag 7 augustus 2017 00:59 schreef JamesHustle het volgende:

[..]

Aan hotels heb je niet veel als local. Winkelaanbod is erg karig.
Ik krijg het idee dat jij niet goed doorhebt wat de Kop van Zuid is. Pro tip: De kop van Zuid loopt door tot het Feyenoord stadion en de Warande en omvat ook de jachthaven en de Zeven werelddelen pakhuizen.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  maandag 7 augustus 2017 @ 01:01:53 #15
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_172962284
quote:
0s.gif Op maandag 7 augustus 2017 01:00 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Ik krijg het idee dat jij niet goed doorhebt wat de Kop van Zuid is. Pro tip: De kop van Zuid loopt door tot het Feyenoord stadion en de Warande en omvat ook de jachthaven en de Zeven werelddelen pakhuizen.
Duidelijk geen reet te doen.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_172962289
quote:
9s.gif Op maandag 7 augustus 2017 00:57 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Had van de week wel een lekker biertje in de kroeg. Iets van La Corne geschonken in een glas in de vorm van een hoorn (afgekeken van Kwak).
Dat moet dan de Blonde geweest zijn. Lekker bier ja. Hun Tripel vond ik vrij extreem, je drinkt bijna vloeibaar brood. :D
  Moderator maandag 7 augustus 2017 @ 01:02:21 #17
54278 crew  Tijger_m
42
pi_172962291
quote:
0s.gif Op maandag 7 augustus 2017 01:01 schreef Leandra het volgende:

[..]

Duidelijk geen reet te doen.
Ik weet er alles van, ik heb er jaren gewoond ;)

Ik heb er zelfs voor het de Kop van Zuid werd gewoond, dat was wat minder luxe, zeg maar :D
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_172962311
quote:
0s.gif Op maandag 7 augustus 2017 01:02 schreef Kowloon het volgende:

[..]

Dat moet dan de Blonde geweest zijn. Lekker bier ja. Hun Tripel vond ik vrij extreem, je drinkt bijna vloeibaar brood. :D
De Tripel kan ook wel. Had wel een behoorlijk percentage :9.
pi_172962313
quote:
0s.gif Op maandag 7 augustus 2017 00:59 schreef Kowloon het volgende:

[..]

Juridische en havendiensten zijn er anders prima verkrijgbaar. Doel je overigens op de Wilhelminapier of de hele Kop van Zuid?
Hele kop van Zuid. Een vriend van me zei dat er niets te doen is, mooie architectuur maar als je er gaat wonen wil je meer. Wilde de proef op de som nemen en een bezichtiging gedaan voor een woning in de Rotterdam. Woning zelf en uitzicht waren top maar de seconde dat je 't gebouw uitloopt besef je je waarom Rotterdam als enige van de vier steden betaalbaar is. Dat hebben ze bij Bijlmer Arena toch beter aangepakt. Juridische en havendiensten zijn voor 99% van de mensen 99% van de tijd niet vn belang, aan dagelijkse voorzieningen is er gewoon een gebrek.
  Moderator maandag 7 augustus 2017 @ 01:05:53 #20
54278 crew  Tijger_m
42
pi_172962330
quote:
1s.gif Op maandag 7 augustus 2017 01:03 schreef JamesHustle het volgende:

[..]

Hele kop van Zuid. Een vriend van me zei dat er niets te doen is, mooie architectuur maar als je er gaat wonen wil je meer. Wilde de proef op de som nemen en een bezichtiging gedaan voor een woning in de Rotterdam. Woning zelf en uitzicht waren top maar de seconde dat je 't gebouw uitloopt besef je je waarom Rotterdam als enige van de vier steden betaalbaar is. Dat hebben ze bij Bijlmer Arena toch beter aangepakt.
Duh, het ligt 5 minuten per tram van het hart van de stad, het was de bedoeling helemaal niet om er een shopping district met een mega mall van te maken. Het is bedoeld om prettig te wonen met het stadscentrum onder handbereik en genoeg lokale winkels voor dagelijkse behoeftes en uitgaansgelegenheden.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_172962352
quote:
1s.gif Op maandag 7 augustus 2017 01:03 schreef JamesHustle het volgende:

[..]

Hele kop van Zuid. Een vriend van me zei dat er niets te doen is, mooie architectuur maar als je er gaat wonen wil je meer. Wilde de proef op de som nemen en een bezichtiging gedaan voor een woning in de Rotterdam. Woning zelf en uitzicht waren top maar de seconde dat je 't gebouw uitloopt besef je je waarom Rotterdam als enige van de vier steden betaalbaar is. Dat hebben ze bij Bijlmer Arena toch beter aangepakt.
Delen van het gebied hebben ook nogal last van het Rotterdamse 'tocht-syndroom'. Door z'n omvang krijg ik er meestal niet echt een knus gevoel bij inderdaad. Dat heb je ook bij de Lloydkwartier vind ik. Mooie gebouwen, inclusief de opgeknapte pakhuizen, maar het is wel een notoir tochtgat doordat de aangrenzende havens zo groot zijn. Daar moet Rotterdam nog iets op verzinnen. :P
  Moderator maandag 7 augustus 2017 @ 01:09:44 #22
54278 crew  Tijger_m
42
pi_172962356
quote:
0s.gif Op maandag 7 augustus 2017 01:08 schreef Kowloon het volgende:

[..]

Delen van het gebied hebben ook nogal last van het Rotterdamse 'tocht-syndroom'. Door z'n omvang krijg ik er meestal niet echt een knus gevoel bij inderdaad. Dat heb je ook bij de Lloydkwartier vind ik. Mooie gebouwen, inclusief de opgeknapte pakhuizen, maar het is wel een notoir tochtgat doordat de aangrenzende havens zo groot zijn. Daar moet Rotterdam nog iets op verzinnen. :P
Nou ja, we kunnen de havens en de rivier dicht gooien, natuurlijk, alleen heeft dat wat economische consequenties en mijn vrouw is haar uitzicht op de rivier kwijt vanaf haar kantoor.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_172962366
quote:
0s.gif Op maandag 7 augustus 2017 01:05 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Duh, het ligt 5 minuten per tram van het hart van de stad, het was de bedoeling helemaal niet om er een shopping district met een mega mall van te maken. Het is bedoeld om prettig te wonen met het stadscentrum onder handbereik en genoeg lokale winkels voor dagelijkse behoeftes en uitgaansgelegenheden.
not the same. 't Zijn de kleine dingen die een middelmatige stad onderscheiden van een top stad.
pi_172962373
quote:
0s.gif Op maandag 7 augustus 2017 01:08 schreef Kowloon het volgende:

[..]

Delen van het gebied hebben ook nogal last van het Rotterdamse 'tocht-syndroom'. Door z'n omvang krijg ik er meestal niet echt een knus gevoel bij inderdaad. Dat heb je ook bij de Lloydkwartier vind ik. Mooie gebouwen, inclusief de opgeknapte pakhuizen, maar het is wel een notoir tochtgat doordat de aangrenzende havens zo groot zijn. Daar moet Rotterdam nog iets op verzinnen. :P
Je bedoeld geen letterlijke tocht toch :P? Vind dat namelijk geen issue maar de killheid van Rotterdam wel.
  Moderator maandag 7 augustus 2017 @ 01:12:32 #25
54278 crew  Tijger_m
42
pi_172962374
quote:
1s.gif Op maandag 7 augustus 2017 01:11 schreef JamesHustle het volgende:

[..]

not the same. 't Zijn de kleine dingen die een middelmatige stad onderscheiden van een top stad.
Tja, whatever, tien keer liever op de Kop van Zuid wonen als aan een stinkende gracht volgepakt met toeristen in Amsterdam. Of, godbeterhet, in de Bijlmer.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  Moderator maandag 7 augustus 2017 @ 01:14:34 #26
54278 crew  Tijger_m
42
pi_172962396
quote:
1s.gif Op maandag 7 augustus 2017 01:12 schreef JamesHustle het volgende:

[..]

Je bedoeld geen letterlijke tocht toch :P? Vind dat namelijk geen issue maar de killheid van Rotterdam wel.
Hij bedoelt letterlijke tocht. De Kop van Zuid ligt in een bocht van de rivier, min of meer, met oud Feijenoord (de wijk) erachter, met brede lanen en hoge gebouwen dus dat levert de wind redelijk vrij spel op. Het is ook nogal een brede rivier, natuurlijk.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_172962398
quote:
0s.gif Op maandag 7 augustus 2017 01:09 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Nou ja, we kunnen de havens en de rivier dicht gooien, natuurlijk, alleen heeft dat wat economische consequenties en mijn vrouw is haar uitzicht op de rivier kwijt vanaf haar kantoor.
Nou, je moet activiteit in de havens creeren zodat die minder leeg lijken. De Entropothaven vind ik best geslaagd in dat opzicht. Maar het is bepaald geen eenvoudige opgave. Voor een studentenproject van de Gemeente Rotterdam heb ik een keer naar drijvende woningen (denk dan niet aan de gemiddelde Amsterdamse woonboot) gekeken, dat zou bijvoorbeeld ook een manier kunnen zijn om de havens minder kaal te maken. En als je 'knus' aan het water kan wonen is dat ook goed voor de huizenprijzen.
pi_172962401
quote:
0s.gif Op maandag 7 augustus 2017 01:12 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Tja, whatever, tien keer liever op de Kop van Zuid wonen als aan een stinkende gracht volgepakt met toeristen in Amsterdam. Of, godbeterhet, in de Bijlmer.
Wat vind je van Amsterdam Zuid?
  Moderator maandag 7 augustus 2017 @ 01:16:09 #29
54278 crew  Tijger_m
42
pi_172962414
quote:
0s.gif Op maandag 7 augustus 2017 01:14 schreef Kowloon het volgende:

[..]

Nou, je moet activiteit in de havens creeren zodat die minder leeg lijken. De Entropothaven vind ik best geslaagd in dat opzicht. Maar het is bepaald geen eenvoudige opgave. Voor een studentenproject van de Gemeente Rotterdam heb ik een keer naar drijvende woningen (denk dan niet aan de gemiddelde Amsterdamse woonboot) gekeken, dat zou bijvoorbeeld ook een manier kunnen zijn om de havens minder kaal te maken. En als je 'knus' aan het water kan wonen is dat ook goed voor de huizenprijzen.
Rijn en Maashaven zijn nu relikwieen, natuurlijk, daar zie ik zo'n plan nog wel een keer van de grond komen tenzij men ze inderdaad gewoon volgooit maar dat zou jammer zijn.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  maandag 7 augustus 2017 @ 01:16:30 #30
104871 remlof
Europees federalist
pi_172962419
quote:
1s.gif Op maandag 7 augustus 2017 01:15 schreef JamesHustle het volgende:

[..]

Wat vind je van Amsterdam Zuid?
Ik vind Amsterdam-Zuid stukken beter dan al jouw kutkloons bij elkaar.
  Moderator maandag 7 augustus 2017 @ 01:17:29 #31
54278 crew  Tijger_m
42
pi_172962430
quote:
1s.gif Op maandag 7 augustus 2017 01:15 schreef JamesHustle het volgende:

[..]

Wat vind je van Amsterdam Zuid?
Helemaal niets. Als ik een stad wil wonen dan in een moderne stad met ruimte maar die tijd is voor ons geweest, we gaan nu buiten de stad aan de rand van een stilte gebied wonen met uitzicht op de weilanden.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_172962445
quote:
1s.gif Op maandag 7 augustus 2017 01:12 schreef JamesHustle het volgende:

[..]

Je bedoeld geen letterlijke tocht toch :P? Vind dat namelijk geen issue maar de killheid van Rotterdam wel.
Letterlijke tocht. De wind heeft vrij spel in de verlaten havens en botst dan tegen redelijk hoge gebouwen aan. Op bepaalde plekken kan het daardoor enorm tochten. Bijvoorbeeld bij het KPN gebouw op de Wilhelminapier bij de Erasmusbrug bij NW-wind.
  Moderator maandag 7 augustus 2017 @ 01:20:42 #33
54278 crew  Tijger_m
42
pi_172962460
quote:
7s.gif Op maandag 7 augustus 2017 01:18 schreef Kowloon het volgende:

[..]

Letterlijke tocht. De wind heeft vrij spel in de verlaten havens en botst dan tegen redelijk hoge gebouwen aan. Op bepaalde plekken kan het daardoor enorm tochten. Bijvoorbeeld bij het KPN gebouw op de Wilhelminapier bij de Erasmusbrug bij NW-wind.
Meh, Rotterdam heeft altijd 'tocht' gehad, ruim 40 jaar geleden was dat al zo op de Lijnbaan en de pleinen daar, dat gaat ook nooit veranderen met de rivier daar, denk ik. Hoort er gewoon bij en eerlijk gezegd is dat in de zomer best wel prettig.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_172962463
quote:
0s.gif Op maandag 7 augustus 2017 01:17 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Helemaal niets. Als ik een stad wil wonen dan in een moderne stad met ruimte maar die tijd is voor ons geweest, we gaan nu buiten de stad aan de rand van een stilte gebied wonen met uitzicht op de weilanden.
Min van Economie gaf een rondleiding door zijn woning op tv, een voormalige orangerie. Vind dat wel wat hebben maar werkgelegenheid is in steden veelal beter dus voor nu niet echt een optie. Is tevens niet echt laag geprijsd vgm.
  maandag 7 augustus 2017 @ 01:22:00 #35
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_172962469
quote:
0s.gif Op maandag 7 augustus 2017 00:31 schreef Leandra het volgende:

[..]

En die andere mensen op de foto vonden het ook best?
Wat is de kans dat ik geen andere mensen zet op de foto ?!
Ik zit immers niet op de Noordpool.
Vakantie.Dagje uit kiekje, Deal with it.
pi_172962477
quote:
0s.gif Op maandag 7 augustus 2017 01:16 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Rijn en Maashaven zijn nu relikwieen, natuurlijk, daar zie ik zo'n plan nog wel een keer van de grond komen tenzij men ze inderdaad gewoon volgooit maar dat zou jammer zijn.
Dempen zou ik ook geen voorstander van zijn. Dan krijg je zoiets als bij de Gedempte Zalmhaven, zonde toch. Het is juist wel een mooie uitdaging vind ik om die havens aangenaam te krijgen zonder ze dicht te gooien.
pi_172962480
quote:
7s.gif Op maandag 7 augustus 2017 01:18 schreef Kowloon het volgende:

[..]

Letterlijke tocht. De wind heeft vrij spel in de verlaten havens en botst dan tegen redelijk hoge gebouwen aan. Op bepaalde plekken kan het daardoor enorm tochten. Bijvoorbeeld bij het KPN gebouw op de Wilhelminapier bij de Erasmusbrug bij NW-wind.
Vervelend maar niet meer dan dat, dat er 's avonds niemand meer op straat loopt vind ik wel irritant.
  maandag 7 augustus 2017 @ 01:24:30 #38
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_172962493
quote:
1s.gif Op maandag 7 augustus 2017 01:23 schreef JamesHustle het volgende:

[..]

Vervelend maar niet meer dan dat, dat er 's avonds niemand meer op straat loopt vind ik wel irritant.
Dat hangt dus samen naar mijn idee. :P
  Moderator maandag 7 augustus 2017 @ 01:25:28 #40
54278 crew  Tijger_m
42
pi_172962498
quote:
14s.gif Op maandag 7 augustus 2017 01:23 schreef Kowloon het volgende:

[..]

Dempen zou ik ook geen voorstander van zijn. Dan krijg je zoiets als bij de Gedempte Zalmhaven, zonde toch. Het is juist wel een mooie uitdaging vind ik om die havens aangenaam te krijgen zonder ze dicht te gooien.
Ze gaan het gebied langs de Rijnhaven ontwikkelen als ik het goed heb dus dat zal wel helpen en de Maashaven is al aardig veranderd, alleen die silos moeten nog weg, dan kunnen daar ook mooie nieuwe huizen gebouwd worden.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  maandag 7 augustus 2017 @ 01:25:40 #41
104871 remlof
Europees federalist
pi_172962502
quote:
0s.gif Op maandag 7 augustus 2017 01:24 schreef Kowloon het volgende:

[..]

Dat hangt dus samen naar mijn idee. :P
Touche. Maar echt, een beter winkelaanbod en uitgaansgelegenheden zou helpen.
pi_172962506
quote:
0s.gif Op maandag 7 augustus 2017 01:20 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Meh, Rotterdam heeft altijd 'tocht' gehad, ruim 40 jaar geleden was dat al zo op de Lijnbaan en de pleinen daar, dat gaat ook nooit veranderen met de rivier daar, denk ik. Hoort er gewoon bij en eerlijk gezegd is dat in de zomer best wel prettig.
Ik vind het ook niet erg hoor. Maar ik heb niet echt de doorsnee smaak in dat opzicht. :P De Gemeente Rotterdam ziet het in ieder geval wel als iets waar ze iets op moeten verzinnen.
  Moderator maandag 7 augustus 2017 @ 01:26:39 #44
54278 crew  Tijger_m
42
pi_172962507
quote:
0s.gif Op maandag 7 augustus 2017 01:24 schreef Kowloon het volgende:

[..]

Dat hangt dus samen naar mijn idee. :P
Nah, da's Rotterdam. Altijd zo geweest, verwacht niet dat het snel zal veranderen. In alle decennia dat ik er gewoond heb is het altijd uitgestorven geweest op straat na 8 uur.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  Moderator maandag 7 augustus 2017 @ 01:27:43 #45
54278 crew  Tijger_m
42
pi_172962513
quote:
0s.gif Op maandag 7 augustus 2017 01:26 schreef Kowloon het volgende:

[..]

Ik vind het ook niet erg hoor. Maar ik heb niet echt de doorsnee smaak in dat opzicht. :P De Gemeente Rotterdam ziet het in ieder geval wel als iets waar ze iets op moeten verzinnen.
Ja, die zijn wel altijd bezig met de stad, dat moet ik ze nageven. Even een dipje gehad met de crisis maar er is toch nog doorgebouwd ondanks dat.

Men gaat ook de 50 jaren crisis bouw tegen de vlakte gooien en nieuw bouwen, ruim 22.000 woningen worden geruimt om plaats te maken voor nieuwbouw.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_172962533
Goed, bedtijd wat mij betreft. Weltrusten.
  Moderator maandag 7 augustus 2017 @ 01:31:33 #47
54278 crew  Tijger_m
42
pi_172962536
quote:
17s.gif Op maandag 7 augustus 2017 01:30 schreef Kowloon het volgende:
Goed, bedtijd wat mij betreft. Weltrusten.
Likewise, welterusten :)
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_172964651
Een nieuwe week, een nieuwe dag, een nieuwe sollicitatie.

in een postbus, blijkbaar. Even zien dat ze me snel het juiste adres geven :')
Ja doei.
  Moderator maandag 7 augustus 2017 @ 10:09:07 #49
54278 crew  Tijger_m
42
pi_172964933
quote:
0s.gif Op maandag 7 augustus 2017 09:52 schreef motorbloempje het volgende:
Een nieuwe week, een nieuwe dag, een nieuwe sollicitatie.

in een postbus, blijkbaar. Even zien dat ze me snel het juiste adres geven :')
En vroeg op ook nog! ;)
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_172964946
quote:
0s.gif Op maandag 7 augustus 2017 10:09 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

En vroeg op ook nog! ;)
Altijd om 7.10 ey! Dan gaat de wekker elke werkdag 8-)
Ja doei.
  Moderator maandag 7 augustus 2017 @ 10:13:14 #51
54278 crew  Tijger_m
42
pi_172965007
quote:
0s.gif Op maandag 7 augustus 2017 10:09 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Altijd om 7.10 ey! Dan gaat de wekker elke werkdag 8-)
Ugh. Veel te vroeg ;)
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  Moderator maandag 7 augustus 2017 @ 10:15:01 #52
54278 crew  Tijger_m
42
pi_172965040
Mijn vrouw en ik vroegen ons gisteren af of wij als kinderen ook zo tering veel schreeuwden en gilden als de kinderen hier in de buurt...volgens ons niet, als ik zo gilde kreeg ik te horen dat ik normaal moest doen van mijn ouders.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_172965063
Ik ga maar eens opstaan en een eindje rennen in het park.
pi_172965070
quote:
0s.gif Op maandag 7 augustus 2017 10:15 schreef Tijger_m het volgende:
Mijn vrouw en ik vroegen ons gisteren af of wij als kinderen ook zo tering veel schreeuwden en gilden als de kinderen hier in de buurt...volgens ons niet, als ik zo gilde kreeg ik te horen dat ik normaal moest doen van mijn ouders.
O+ dat vragen wij ons ook altijd af. Met dezelfde conclusie.

Tegenwoordig is het "JE HEBT ZEKER ZELF GEEN KINDEREN??? LAAT DIE KINDEREN LEKKER KIND ZIJN!!!! ZUURPRUIM!"

Niemand (alleen echt compleet debiele zure mensen, ok..) heeft problemen met normaal spelende kinderen, gelach en wat geren hier en daar. Gillen wel.
Ja doei.
pi_172965075
quote:
0s.gif Op maandag 7 augustus 2017 10:13 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Ugh. Veel te vroeg ;)
Is ook. Maarja. Zo gaan die dingen.
Ja doei.
pi_172965083
quote:
0s.gif Op maandag 7 augustus 2017 10:15 schreef Tijger_m het volgende:
Mijn vrouw en ik vroegen ons gisteren af of wij als kinderen ook zo tering veel schreeuwden en gilden als de kinderen hier in de buurt...volgens ons niet, als ik zo gilde kreeg ik te horen dat ik normaal moest doen van mijn ouders.
Dus je was wel zo aan het gillen en schreeuwen.
pi_172965103
quote:
0s.gif Op maandag 7 augustus 2017 10:16 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

O+ dat vragen wij ons ook altijd af. Met dezelfde conclusie.

Tegenwoordig is het "JE HEBT ZEKER ZELF GEEN KINDEREN??? LAAT DIE KINDEREN LEKKER KIND ZIJN!!!! ZUURPRUIM!"

Niemand (alleen echt compleet debiele zure mensen, ok..) heeft problemen met normaal spelende kinderen, gelach en wat geren hier en daar. Gillen wel.
Je capslock staat weer aan.
pi_172965125
Snel, geef me er een ban voor.

Oh. Wacht.
Ja doei.
pi_172965130
Mijn kind krijgt een klap voor z'n smoel wanneer de geluidsproductie qua volume boven morele normen stijgt. Ook in de trein is het devies bek houden, boek lezen en muziek luisteren.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 07-08-2017 10:19:36 ]
pi_172965144
quote:
10s.gif Op maandag 7 augustus 2017 10:18 schreef motorbloempje het volgende:
Snel, geef me er een ban voor.

Oh. Wacht.
Weer lachen gieren brullen in de WhatsApp groep.
pi_172965159
quote:
1s.gif Op maandag 7 augustus 2017 10:19 schreef Tem het volgende:

[..]

Weer lachen gieren brullen in de WhatsApp groep.
Jij? Of ik?
Ja doei.
pi_172965163
Mensen die hun kattenfoto's delen vind ik net zo erg als gillende kinderen.
pi_172965191
quote:
0s.gif Op maandag 7 augustus 2017 10:20 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Jij? Of ik?
Jij, ik heb geen whatsappgroep.
  Moderator maandag 7 augustus 2017 @ 10:22:43 #64
54278 crew  Tijger_m
42
pi_172965208
quote:
1s.gif Op maandag 7 augustus 2017 10:16 schreef Tem het volgende:

[..]

Dus je was wel zo aan het gillen en schreeuwen.
Eh, eerlijk gezegd, geen idee, ik weet niet precies meer wat ik deed toen ik 5 was :P

Ik weet wel dat mijn ouders altijd benadrukten dat je andere mensen niet tot last moet zijn. Meh, het is een moeilijk onderwerp maar dat is wel een ding waarvan ik zeg "godzijdank gaan we verhuizen"
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_172965218
Oh, die groep die op mute staat hier die voornamelijk over barbecues gaat waar ik niet bij ben :D
Ja doei.
pi_172965233
Sowieso is met mij whatsappen vrij kansloos, want ik reageer amper. :') alles met meer dan 1 persoon in de conversatie staat op mute.
Ja doei.
pi_172965241
quote:
0s.gif Op maandag 7 augustus 2017 10:22 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Eh, eerlijk gezegd, geen idee, ik weet niet precies meer wat ik deed toen ik 5 was :P

Ik weet wel dat mijn ouders altijd benadrukten dat je andere mensen niet tot last moet zijn. Meh, het is een moeilijk onderwerp maar dat is wel een ding waarvan ik zeg "godzijdank gaan we verhuizen"
Snap ik wel. Is ook storend hoor, ik probeer ze ook wel te temperen maar je bent het niet altijd voor.
pi_172965249
quote:
1s.gif Op maandag 7 augustus 2017 10:20 schreef Tem het volgende:
Mensen die hun kattenfoto's delen vind ik net zo erg als gillende kinderen.
Minstens.
pi_172965265
quote:
0s.gif Op maandag 7 augustus 2017 10:22 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Eh, eerlijk gezegd, geen idee, ik weet niet precies meer wat ik deed toen ik 5 was :P

Ik weet wel dat mijn ouders altijd benadrukten dat je andere mensen niet tot last moet zijn. Meh, het is een moeilijk onderwerp maar dat is wel een ding waarvan ik zeg "godzijdank gaan we verhuizen"
Volgens mijn ouders hoefden ze amper wat tegen mij te zeggen, en was het allemaal zeer rustig en beschaafd. Maar zelfs de tokkievrienden van m'n ouders konden het toen niet hebben als hun tokkiekroost liep te schreeuwen en gillen. Dus schreeuwden en gilden ze ze maar de huid vol, zeer luid, tot ze stil waren :') _O- uiteindelijk hielp het wel, en was de netto-tijd aan schreeuwen minder dan wanneer ze er niets aan zouden doen _O-
Ja doei.
pi_172965266
quote:
0s.gif Op maandag 7 augustus 2017 10:23 schreef motorbloempje het volgende:
Sowieso is met mij whatsappen vrij kansloos, want ik reageer amper. :') alles met meer dan 1 persoon in de conversatie staat op mute.
Groepen niet op stil hebben staan is geen optie :P. Al lijkt de grote hype wel weer wat voorbij.
pi_172965298
quote:
1s.gif Op maandag 7 augustus 2017 10:25 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Groepen niet op stil hebben staan is geen optie :P. Al lijkt de grote hype wel weer wat voorbij.
Ik gooi binnenkort gewoon mezelf uit alle groepen met meer dan 4 mensen. Het gaat toch nergens over. En als ze mji persoonlijk wat willen zeggen dan doen ze dat gewoon maar in een los berichtje. Men blijft me maar toevoegen :') en zo gezellig ben ik niet.
Ja doei.
pi_172965349
quote:
0s.gif Op maandag 7 augustus 2017 10:26 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Ik gooi binnenkort gewoon mezelf uit alle groepen met meer dan 4 mensen. Het gaat toch nergens over. En als ze mji persoonlijk wat willen zeggen dan doen ze dat gewoon maar in een los berichtje. Men blijft me maar toevoegen :') en zo gezellig ben ik niet.
Ik gooi mezelf nooit uit groepen. Geeft soms wel een leuk effect, ben je plots beheerder of kan je een groep een jaar later weer gebruiken bij verjaardagen :P
  Moderator maandag 7 augustus 2017 @ 10:31:53 #73
54278 crew  Tijger_m
42
pi_172965396
Heh, welgeteld een WhatsApp groep, de mensen die een huis gekocht hebben in hetzelfde project als wij. Da's handig maar verder doe ik helemaal niks met Whatsapp.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  Moderator maandag 7 augustus 2017 @ 10:36:27 #74
54278 crew  Tijger_m
42
pi_172965472
Ah, ICT beveiliging, wanneer leren ze het nu eens?

http://www.nu.nl/internet(...)htelijk-datalek.html

Nu maar wachten tot de KIA gestolen word _O-
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_172965579
quote:
0s.gif Op maandag 7 augustus 2017 10:31 schreef Tijger_m het volgende:
Heh, welgeteld een WhatsApp groep, de mensen die een huis gekocht hebben in hetzelfde project als wij. Da's handig maar verder doe ik helemaal niks met Whatsapp.
Het is vooral goedkoop om met familie en vrienden in NL te communiceren.
Ja doei.
pi_172965590
Ik heb zojuist mijn eerste verkeersboete ontvangen. Thug life.
  maandag 7 augustus 2017 @ 10:41:50 #77
460440 Viltje
Het antwoord op alles is 42.
pi_172965608
quote:
1s.gif Op maandag 7 augustus 2017 10:29 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Ik gooi mezelf nooit uit groepen. Geeft soms wel een leuk effect, ben je plots beheerder of kan je een groep een jaar later weer gebruiken bij verjaardagen :P
Ik deed dat eerst ook nooit. Het levert inderdaad leuke effecten op, zoals dat je met nog maar twee anderen in een groep zit, waar eerst 10 mensen inzaten en zo. Maar ik heb laatst maar besloten dat whatsappgroepen waarin meer dan een jaar niets gezegd is wel verwijderd kunnen worden. Daar gaat waarschijnlijk toch niets meer in gebeuren. Ik moet wel zeggen dat ik blijkbaar geluk heb met mijn whatsappgroepen, want er worden eigenlijk bijna nooit dingen gedeeld die echt onzin zijn, zoals kattenplaatjes of iets dergelijks.
pi_172965642
quote:
7s.gif Op maandag 7 augustus 2017 10:41 schreef Viltje het volgende:

[..]

Ik deed dat eerst ook nooit. Het levert inderdaad leuke effecten op, zoals dat je met nog maar twee anderen in een groep zit, waar eerst 10 mensen inzaten en zo. Maar ik heb laatst maar besloten dat whatsappgroepen waarin meer dan een jaar niets gezegd is wel verwijderd kunnen worden. Daar gaat waarschijnlijk toch niets meer in gebeuren. Ik moet wel zeggen dat ik blijkbaar geluk heb met mijn whatsappgroepen, want er worden eigenlijk bijna nooit dingen gedeeld die echt onzin zijn, zoals kattenplaatjes of iets dergelijks.
De FOK! groep waar ik in zit zijn of foto's van bier, of foto's van kinderen. Oh, en hier en daar een 'kijk eens waar ik nu ben'-foto.
Ja doei.
pi_172965675
Ze moeten van die krabbelplaatjes hebben voor WA :')

Ja doei.
pi_172965698
quote:
0s.gif Op maandag 7 augustus 2017 10:45 schreef motorbloempje het volgende:
Ze moeten van die krabbelplaatjes hebben voor WA :')

[ afbeelding ]
Mensen die Facebook als een poeziealbum gebruiken :') Het zijn goddomme volwassen mensen van boven de 40 die dit doen.
  maandag 7 augustus 2017 @ 10:46:59 #81
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_172965705
Whatsappgroepen zijn best wel nuttig. Je moet gewoon zorgen dat je snel uit de groepen verdwijnt die niet meer gaan over waar ze oorspronkelijk voor bedoeld waren.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_172965717
quote:
15s.gif Op maandag 7 augustus 2017 10:46 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Mensen die Facebook als een poeziealbum gebruiken :') Het zijn goddomme volwassen mensen van boven de 40 die dit doen.
Hele rellen ook nog. Over wie welk krabbelplaatje heeft gemaakt, wie de populairste krabbelplaatjesgroep heeft, met hele 'watermerken' (in comic sans, uiteraard, fluoriserend roze) O+
Ja doei.
  maandag 7 augustus 2017 @ 10:50:27 #83
460440 Viltje
Het antwoord op alles is 42.
pi_172965763
quote:
0s.gif Op maandag 7 augustus 2017 10:43 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

De FOK! groep waar ik in zit zijn of foto's van bier, of foto's van kinderen. Oh, en hier en daar een 'kijk eens waar ik nu ben'-foto.
Ik heb geen groepen met mensen met kinderen, dat scheelt. Die laatste categorie herken ik wel inderdaad, vooral nu met de vakanties, maar daar stoor ik me niet aan.
pi_172965770
quote:
0s.gif Op maandag 7 augustus 2017 10:47 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Hele rellen ook nog. Over wie welk krabbelplaatje heeft gemaakt, wie de populairste krabbelplaatjesgroep heeft, met hele 'watermerken' (in comic sans, uiteraard, fluoriserend roze) O+
Er bestaat vast al een groep met sarcastische kutplaatjes om ze mee te trollen.
  maandag 7 augustus 2017 @ 10:51:21 #85
462746 Linus_van_Pelt
met blauw dekentje
pi_172965791
quote:
15s.gif Op maandag 7 augustus 2017 10:46 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Mensen die Facebook als een poeziealbum gebruiken :') Het zijn goddomme volwassen mensen van boven de 40 die dit doen.
Ik vind ze alleen mooi wanneer ze glitteren.

pi_172965837
quote:
0s.gif Op maandag 7 augustus 2017 10:50 schreef Viltje het volgende:

[..]

Ik heb geen groepen met mensen met kinderen, dat scheelt. Die laatste categorie herken ik wel inderdaad, vooral nu met de vakanties, maar daar stoor ik me niet aan.
Vriend van me is piloot, wel grappig als hij weer eens ergens in Azië zit :P
pi_172965862
Ik schreef vroeger ook in poeziealbums/vriendenboekjes van kinderen in de klas. Ik zou wel eens terug willen lezen wat ik toen geschreven heb.
  maandag 7 augustus 2017 @ 10:56:19 #88
460440 Viltje
Het antwoord op alles is 42.
pi_172965916
quote:
17s.gif Op maandag 7 augustus 2017 10:51 schreef Linus_van_Pelt het volgende:

[..]

Ik vind ze alleen mooi wanneer ze glitteren.

[ afbeelding ]
Gelukkig is dit makkelijk te filteren op FB:

"Linus_van_Pelt niet meer volgen" ;)
pi_172965948
quote:
7s.gif Op maandag 7 augustus 2017 10:54 schreef Mystikvm het volgende:
Ik schreef vroeger ook in poeziealbums/vriendenboekjes van kinderen in de klas. Ik zou wel eens terug willen lezen wat ik toen geschreven heb.
Ik heb hier mijn poeziealbum nog staan O+ vooral die van m'n opa en oma zijn me zeer dierbaar O+

Doen kinderen dat nog tegenwoordig?
Ja doei.
  maandag 7 augustus 2017 @ 10:58:44 #90
462746 Linus_van_Pelt
met blauw dekentje
pi_172965978
quote:
0s.gif Op maandag 7 augustus 2017 10:56 schreef Viltje het volgende:

[..]

Gelukkig is dit makkelijk te filteren op FB:

"Linus_van_Pelt niet meer volgen" ;)
Ik wilde een verdrietig glitterplaatje posten, maar die bestaan niet. ;(
  maandag 7 augustus 2017 @ 10:59:19 #91
104871 remlof
Europees federalist
pi_172965997
quote:
0s.gif Op maandag 7 augustus 2017 10:57 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Ik heb hier mijn poeziealbum nog staan O+ vooral die van m'n opa en oma zijn me zeer dierbaar O+

Doen kinderen dat nog tegenwoordig?
Alleen op Snapchat.
pi_172966024
quote:
9s.gif Op maandag 7 augustus 2017 10:59 schreef remlof het volgende:

[..]

Alleen op Snapchat.
Dickpickpoetry ;(

Anywho. Op naar m'n solli! :z
Ja doei.
pi_172966065
quote:
0s.gif Op maandag 7 augustus 2017 10:57 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Ik heb hier mijn poeziealbum nog staan O+ vooral die van m'n opa en oma zijn me zeer dierbaar O+

Doen kinderen dat nog tegenwoordig?
Geen idee. Dat zal tegenwoordig wel niet meer nodig zijn, je kwakt gewoon elkaars Facebook vol.
pi_172966071
quote:
0s.gif Op maandag 7 augustus 2017 10:58 schreef Linus_van_Pelt het volgende:

[..]

Ik wilde een verdrietig glitterplaatje posten, maar die bestaan niet. ;(
  maandag 7 augustus 2017 @ 11:03:33 #95
462746 Linus_van_Pelt
met blauw dekentje
pi_172966121
quote:
1s.gif Op maandag 7 augustus 2017 11:01 schreef 99.999 het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Prachtig. O+
  † In Memoriam † maandag 7 augustus 2017 @ 11:04:23 #96
137949 Disana
pi_172966140
Waar zijn jullie in godsnaam mee bezig. Verman jezelf!
pi_172966193
quote:
0s.gif Op maandag 7 augustus 2017 11:04 schreef Disana het volgende:
Waar zijn jullie in godsnaam mee bezig. Verman jezelf!
  † In Memoriam † maandag 7 augustus 2017 @ 11:13:47 #98
137949 Disana
pi_172966317
quote:
9s.gif Op maandag 7 augustus 2017 11:07 schreef 99.999 het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Oh my... hopelessly lost.
  † In Memoriam † maandag 7 augustus 2017 @ 11:18:44 #99
137949 Disana
pi_172966439
Deze is beter:

Ga weg engerd!
  maandag 7 augustus 2017 @ 11:25:28 #100
104871 remlof
Europees federalist
pi_172966605
quote:
0s.gif Op maandag 7 augustus 2017 11:00 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Dickpickpoetry ;(

Anywho. Op naar m'n solli! :z
Succes!
  maandag 7 augustus 2017 @ 11:26:41 #101
66825 Reya
Fier Wallon
pi_172966641
Tyf eens op met die bagger.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')