abonnement Unibet Coolblue
pi_172896873
quote:
De Nederlandse Voedsel- en Warenautoriteit waarschuwt voor de eieren van tientallen pluimveebedrijven. Bij de eieren van één van die bedrijven is zelfs sprake van een direct gevaar voor de volksgezondheid, stelt de NVWA. In de eieren zit fipronil, een anti-luizenmiddel dat verboden is in de voedselketen.

Vorige week werd bij zeven bedrijven fipronil in eieren aangetroffen. Het ging om pluimveehouders die allemaal een behandeling tegen bloedluis hadden laten uitvoeren door Chickfriend, een bedrijf uit Barneveld. De NVWA sloot vervolgens uit voorzorg zo'n 180 pluimveebedrijven die voorkwamen in de administratie van Chickfriend. Van direct gevaar voor de volksgezondheid was geen sprake, zei de NVWA toen.

Onderzoek van de eieren van honderd van die bedrijven heeft nu een voorlopige lijst van dertig pluimveehouders opgeleverd waarvan de eieren besmet bleken te zijn. Bij één daarvan is de overschrijding van de norm zo groot dat iedereen wordt afgeraden om de eieren te eten, bij de andere bedrijven wordt consumptie alleen afgeraden voor kinderen.

Eicode

De NVWA haalt de besmette eieren zo veel mogelijk terug. Mensen kunnen de eieren die ze thuis hebben liggen online controleren aan de hand van de code die op het ei staat.

Fipronil is een insecticide dat door de Wereldgezondheidsorganisatie wordt beschouwd als licht giftig. Het wordt veel gebruikt om luizen te bestrijden bij bijvoorbeeld honden en katten. Bij dieren die bestemd zijn voor de voedselketen is het verboden omdat het bij consumptie in grote hoeveelheden schade kan toebrengen aan bijvoorbeeld de lever, de schildklier en de nieren.
http://nos.nl/artikel/218(...)besmette-eieren.html

Chickfriend :D

Update 3 augustus:

Kabinet: Grondig onderzoek naar eierschandaal

Er komt een grondig onderzoek naar het eierschandaal, naast het strafrechtelijk onderzoek dat momenteel al loopt. Dat schrijft het kabinet vanavond in een brief aan de Tweede Kamer over de eiercrisis. Doel is te ontdekken 'hoe dit incident heeft kunnen gebeuren' en vergelijkbare crises in de toekomst te voorkomen.

Het kabinet stelt: ,,Afgelopen dagen is er onrust ontstaan over de aanwezigheid van de stof fipronil in eieren. Deze onrust is meer dan begrijpelijk. Het nieuws dat er een stof in een levensmiddel zit die daar niet hoort tast het vertrouwen in de voedselveiligheid aan."

De NVWA is daarom in samenwerking met het het Centraal Bureau Levensmiddelen (CBL) op dit moment druk bezig met het nemen van maatregelen zodat de laatste van alle besmette eieren van de markt af zijn.

Het is de eerste officiële reactie namens het kabinet door de staatssecretaris van Economische Zaken, Martijn van Dam, en de minister van Volksgezondheid, Edith Schippers. Zij zijn allebei betrokken bij de eiercrisis. Tot nu toe lieten ze de berichtgeving over de crisis over aan waakhond NVWA. Er was de afgelopen dagen veel kritiek op de verwarrende communicatie door deze instantie.

Het strafrechtelijk onderzoek naar de affaire met het gif fipronil dat in eieren terecht is gekomen, is volgens justitie ,,in volle gang''. Zo zijn onder meer monsters genomen bij het bedrijf dat er verantwoordelijk voor zou zijn dat het verboden middel in eieren is beland. Ook is daar administratie in beslag genomen.

Ondertussen wordt de economische schade steeds groter; die zou nu al in de miljoenen lopen. Een toonaangevend detailhandelsconcern in Duitsland heeft inmiddels onze eieren uit de schappen verbannen. De supermarktketens Aldi en Lidl doen Nederlandse eieren deels in de ban. Albert Heijn haalt bij al zijn supermarkten veertien soorten eieren uit de schappen, naar aanleiding van het fipronil-schandaal.

Ook consumenten zijn zwaar bezorgd. Het eten van eieren die de giftige stof bevatten, levert echter geen acute gezondheidseffecten op, is de inschatting van twee toxicologen van het Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu (RIVM). Over mogelijke gevolgen die op langere termijn optreden door het eten van de besmette eieren is volgens hen nu nog niets met zekerheid te zeggen.

De NVWA houdt 138 van de ongeveer 180 onderzochte pluimveebedrijven gesloten. De eieren in deze bedrijven bevatten een te hoog gehalte fipronil, een middel dat verboden is in de voedselindustrie. Naast de blokkering van de bedrijven die door het servicebedrijf zijn behandeld heeft de waakhond vorige week monsters van eieren uit supermarkten genomen.

Uit de resultaten van deze monsters blijkt dat in 26% van de eieren meer dan Europese norm wordt aangetroffen. De NVWA zal de komende tijd monsters blijven nemen in de supermarkten, laat het kabinet weten.

Tweede Kamerleden zijn in ieder geval niet te spreken over de gang van zaken. Zo blijkt nu ook dat op 19 juni de Belgische toezichthouder voor het eerst contact heeft gezocht over gifeieren met het NVWA. Op 28 juni is er vervolgens een onderzoeksverzoek door de Belgen gedaan naar het bedrijf dat behandelingen aanbiedt met het giftige middel. Nadat de administratie was uitgeplozen, zijn op 19 juli (een maand later) pas de eerste monsters genomen bij acht recent behandelde boerenbedrijven. Toen het daar mis bleek, stelde de NVWA blokkades in en volgde onderzoek naar alle behandelde bedrijven sinds 1 januari.

CDA-Kamerlid Jaco Geurts zegt in een reactie op de kabinetsbrief: ,,Ik ben woedend. Er wordt gesold met onze voedselveiligheid en de Nederlandse pluimveesector is de dupe. Hoe kan het dat de Belgen al begin juni wisten van fipronil in de eieren? Op 19 juni is Nederland geïnformeerd en de eerste monsters zijn één maand later pas op 19 juli door de NVWA genomen? Ongehoord en onacceptabel. De onderste steen moet zo snel mogelijk boven."

Pieter van Vollenhoven, voorzitter van de Stichting Maatschappij en Veiligheid, zei vanmorgen in het AD nog dat de NVWA in de praktijk geen voedselwaakhond is, maar een verlengstuk van het economisch beleid.

Het kabinet meldt over de kritiek op de waakhond: ,,In de media horen we op dit moment verschillende vormen van kritiek op het handelen van de NVWA. Er is zorgvuldig beoordeeld of lage concentraties in levensmiddelen van deze stoffen gevaar kunnen vormen voor consumenten. Hierbij is uitgangspunt dat de meest kwetsbare consumenten beschermd worden. Essentieel voor de werking van ons voedselveiligheidssysteem is echter dat de NVWA strikt handhaaft."

http://www.ad.nl/politiek(...)rschandaal~a3646cc3/

[ Bericht 25% gewijzigd door Loekie1 op 04-08-2017 08:41:38 ]
pi_172896875
Uiteindelijk draait alles om goed en kwaad.
  vrijdag 4 augustus 2017 @ 07:57:14 #3
398472 goed_volk
kan tegen een grapje
pi_172896885
quote:
Onder welke steen heb jij gelegen...?
Hier schreef Dagoduck: Zeer goede FiPo.
Hier denkt katindeboom dat ik eigenlijk Braddie ben, maar die ben ik natuurlijk niet.
Hier liet ik CherryOnTop haar beeldscherm onder spugen
pi_172896905
Dit draadje is een vervolg van gisteren. Ik zal de beginpost even updaten.
  vrijdag 4 augustus 2017 @ 08:02:43 #5
398472 goed_volk
kan tegen een grapje
pi_172896916
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 augustus 2017 08:00 schreef Loekie1 het volgende:
Dit draadje is een vervolg van gisteren. Ik zal de beginpost even updaten.
Ah, dat lijkt me beter inderdaad. Er zit een apart knopje om een nieuw topic binnen een reeks te maken. Doet FOK! de rest automagisch.
Hier schreef Dagoduck: Zeer goede FiPo.
Hier denkt katindeboom dat ik eigenlijk Braddie ben, maar die ben ik natuurlijk niet.
Hier liet ik CherryOnTop haar beeldscherm onder spugen
pi_172896938
quote:
14s.gif Op vrijdag 4 augustus 2017 08:02 schreef goed_volk het volgende:

[..]

Ah, dat lijkt me beter inderdaad. Er zit een apart knopje om een nieuw topic binnen een reeks te maken. Doet FOK! de rest automagisch.
Heb ik gedaan maar de beginpost past Fok niet aan.
De rust lijkt een beetje wedergekeerd nu de consument niet meer hoeft te twijfelen of er nog twijfelgevallen in de supermarkt liggen.
Maar dit middel zal weer gebruikt worden als er geen controle komt, dus eerst moet daarover iets publiekelijk bekend worden voordat de consument alle vertrouwen weer heeft. Of je moet zeggen, zoals de kippenboeren eigenlijk willen, accepteer nu maar dat er een bepaald promille in zit, je moet er 80.000 van eten wil je er last van krijgen. Maar ik denk dat dat niet gaat werken. Ik zal dan in elk geval overstappen op een ander systeem, bijv. alleen bij een specifieke boer in de buurt eieren afnemen.
Die bloedluis is natuurlijk een verschrikkelijk probleem maar dit spul doodt alle bijen in de omgeving, dat wil je toch ook niet. En wat het uiteindelijk doet in je lijf weet je ook niet.
En bedrijven die deze spullen leveren moeten ook gecontroleerd worden. Boeren moeten verplicht worden na te gaan of een bedrijf gecertificeerd is.

[ Bericht 9% gewijzigd door Loekie1 op 04-08-2017 08:12:01 ]
pi_172897432
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 augustus 2017 08:06 schreef Loekie1 het volgende:

[..]

Boeren moeten verplicht worden na te gaan of een bedrijf gecertificeerd is.
Chickfriends was blijkbaar gecertificeerd.

quote:
Grote ontreddering in eiercentrum Barneveld
Ze leken een fantastisch middel te hebben", zegt Van Dijk. Hij vindt dat boeren ervan uit mochten gaan dat het bedrijf betrouwbaar was. "Het bedrijf was gecertificeerd."
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_172897453
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 augustus 2017 09:07 schreef Digi2 het volgende:

[..]

Chickfriends was blijkbaar gecertificeerd.

[..]

Het bedrijf was gecertificeerd voor schoonmaken, niet voor bloedluisbestrijding. Dit hoor je niet in de media.
Het schijnt wel zo te zijn dat ze kwamen voorrijden met een busje waar een certificaat op stond, maar je gaat toch ook op de website kijken lijkt mij.
Het bedrijf had ook zijn administratie niet op orde waardoor er bedrijven kunnen zijn behandeld waar geen informatie over is.

ChickFriend is IKB-gecertificeerd voor schoonmaken, reinigen en ontsmetten, niet voor ongediertebestrijding. 'Op hun bedrijfsbusjes staat wel met grote letters IKB', zegt Bens. 'Dat is dus niet het hele verhaal.'

https://www.nieuweoogst.n(...)rs-zijn-erin-geluisd

Elsevier had het in zijn artikel staan, maar heeft het er weer uit gehaald vreemdgenoeg.

[ Bericht 4% gewijzigd door Loekie1 op 04-08-2017 09:15:48 ]
pi_172897901
quote:
Mensen kunnen de eieren die ze thuis hebben liggen online controleren aan de hand van de code die op het ei staat.
check, mijn eieren zijn de test doorgekomen ^O^
Aan deze tekst kunnen geen rechten worden ontleend.
Ik ben geen robot.
niet bang voor ban
I stand with (the) Netherlands. w/
  vrijdag 4 augustus 2017 @ 09:43:06 #10
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_172897986
Valt op dat er nog niemand een "eier-check" app heeft gemaakt, waarmee je je eitje kan scannen voor consumptie.
So we just called him Fred
  vrijdag 4 augustus 2017 @ 10:07:13 #11
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_172898494
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 augustus 2017 08:06 schreef Loekie1 het volgende:

[..]

Heb ik gedaan maar de beginpost past Fok niet aan.
De rust lijkt een beetje wedergekeerd nu de consument niet meer hoeft te twijfelen of er nog twijfelgevallen in de supermarkt liggen.
Maar dit middel zal weer gebruikt worden als er geen controle komt, dus eerst moet daarover iets publiekelijk bekend worden voordat de consument alle vertrouwen weer heeft. Of je moet zeggen, zoals de kippenboeren eigenlijk willen, accepteer nu maar dat er een bepaald promille in zit, je moet er 80.000 van eten wil je er last van krijgen. Maar ik denk dat dat niet gaat werken. Ik zal dan in elk geval overstappen op een ander systeem, bijv. alleen bij een specifieke boer in de buurt eieren afnemen.
Die bloedluis is natuurlijk een verschrikkelijk probleem maar dit spul doodt alle bijen in de omgeving, dat wil je toch ook niet. En wat het uiteindelijk doet in je lijf weet je ook niet.
En bedrijven die deze spullen leveren moeten ook gecontroleerd worden. Boeren moeten verplicht worden na te gaan of een bedrijf gecertificeerd is.
Lijkt me juist meer risico zo'n boertje uit de buurt waar helemaal geen controle is.
pi_172899776
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 augustus 2017 10:07 schreef the-eye het volgende:

[..]

Lijkt me juist meer risico zo'n boertje uit de buurt waar helemaal geen controle is.
Inderdaad, je schrikt er soms van wat daar in en op de kippen of eieren komt. Een kennis behandelt haar kippen regelmatig met Frontline druppels bv tegen bloedluis. Die druppels bevatten ook fipronil en het kan dus niet anders dan dat dat via de bloedbaan van de kip in de eieren komt. Dus dan denk je misschien dat je reuze gezonde vrijeuitloop eitjes hebt, maar krijg je mogelijk wel meer gif binnen dan uit een ei wat nu afgekeurd wordt.

De enige manier om het zeker te weten is of zelf kippen nemen, of eieren afnemen van iemand die je kent en waarvan je precies weet wat er wel en niet in en op die kippen komt. Wij hebben gelukkig onze eigen kippen en die krijgen nooit medicatie of gif, omdat ik dat geen prettig idee vind ivm de eieren die we opeten.
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
pi_172900068
https://www.nrc.nl/nieuws(...)el-12363695-a1568877
quote:
Boeren waren blij met ‘wondermiddel’ tegen bloedluis bij kippen

Klanten en concurrenten van Chickfriend vermoedden al dat er iets met het ‘wondermiddel’ was, waarmee bloedluis werd bestreden. Niemand zei iets.

3 augustus 2017 om 22:40
Bij een pluimveehouder in Onstwedde worden woensdag eieren vernietigd op last van de Nederlandse Voedsel- en Warenautoriteit, omdat ze mogelijk het giftige fipronil bevatten. Nog 138 kippenbedrijven blijven vooralsnog gesloten. Foto Patrick Huisman/ANP

Iedereen wist dat het middel waarmee de twee jonge ondernemers van Chickfriend bloedluis bij kippen bestreden, goed was. Wonderlijk goed zelfs. De kippenboeren waren verrukt. Eindelijk bleef de bloedluis goed weg. Maar over het succes van hun bestrijdingsmiddel wilden de ondernemers niets kwijt. Nu is bekend wat er in zat: het verboden, giftige fipronil.

Mathijs IJzerman (nu 24) en Martin van de Braak (nu 31) richten in 2014 een bedrijf op in het rijtjeshuis van de laatste, in Barneveld. Ze noemen hun bedrijf Chickfriend en later komt daar Chickclean bij, dat kippenstallen ontsmet.

Jos Veugen ziet ze nog staan in hun loods ergens in het midden van het land. De ervaren deskundige in het reinigen van boerenstallen helpt de ondernemers in het begin wat op weg. „Het waren jongens die hard aan de weg timmerden. Wij leverden schoonmaakmachines aan hen.”

In de jaren daarna ziet hij, en met hem de hele Nederlandse pluimveesector, hoe Chickfriend de ene kippenboer na de andere verlost van bloedluizen. De mijten, amper een millimeter groot, zijn de hardnekkige vijand van elke kippenboer. Ze verstoppen zich overal in de stallen. In kieren, raamkozijnen, voerbakken, maar vooral: op de kippen. Die kunnen daar ernstig ziek van worden en in het ergste geval zelfs vogelgriep krijgen.

Om moedeloos van te worden

Het bestrijden van bloedluizen is lastig. Soms lukt het helemaal niet. In het beste geval krijgen de ongeveer dertig gecertificeerde ongediertebestrijders in Nederland ze een week of acht weg. Dat doen ze met het middel Dega-16. Daarna komen de luizen weer terug en begint het reinigen opnieuw. Freek van Essen, al jaren werkzaam als reiniger van stallen, wordt er soms moedeloos van. Niks werkt écht. Uiteindelijk stopt zijn bedrijf daarom bijna volledig met de bestrijding van bloedluizen.

Chickfriend gebruikt volgens betrokkenen hetzelfde product als iedereen: Dega-16. Een natuurlijk middel met onder meer eucalyptus en menthol erin. In gele overalls en met bescherming op hun hoofd spuiten ze het spul door de stallen.

Maar zie: als de mannen van Chickfriend het gebruiken, blijven de bloedluizen veel langer weg. Soms wel acht maanden in plaats van acht weken. Veugen: „In de sector werd al jaren gezocht naar een goed middel, en ineens hadden zij het. Achteraf hadden alle alarmbellen moeten gaan rinkelen.”

In een paar jaar tijd weet het bedrijf ongeveer een op de vijf kippenboeren in Nederland aan zich te binden. Wat het eraan verdient, is niet zomaar na te gaan. Het maakt geen jaarrekeningen openbaar, wat het wel zou moeten doen.

Daar komt bij dat Chickfriend eigenlijk niet eens aan ongediertebestrijding zou mogen doen. Het is alleen gecertificeerd voor het ontsmetten van stallen. Maar toezicht op de certificaten is er nauwelijks, zeggen betrokkenen: kippenboeren moeten in eerste instantie zelf controleren wie zij in hun stallen laten werken. „Misschien hebben de boeren een oogje toegeknepen”, zegt Van Essen.

Iedereen heeft door dat iets aan de Dega-16 toegevoegd moet zijn. „Er was veel verbazing, binnen de sector werd er veel over gesproken”, zegt hij. „Iedereen wilde weten wat zij toevoegden aan het middel waardoor het zo goed werkte.”

Maar als klanten en concurrenten ernaar vragen, zouden IJzerman en Van de Braak steeds zeggen: ‘geheim van de smid’.

Ondernemers zijn ondergedoken

Niemand die doorvraagt. Boeren zeggen niks, want het werkt. Concurrenten doen navraag bij hun eigen leveranciers, maar die weten het ook niet. Ze weten wel wie de leverancier is van het bestrijdingsmiddel waarmee Chickfriend werkt: het Belgische bedrijf Poultry-Vision. „Het was allemaal een beetje schimmig”, zegt Veugen. „Niemand anders kon daar bestellen. Chickfriend had het alleenrecht.”

Nu blijkt wat het wondermiddel was: fipronil. Dat mag helemaal niet gebruikt worden in de stallen. Via de eieren van de kippen kwam het chemische middel in de voedselketen terecht, wat schadelijk kan zijn voor mensen. Nog altijd zijn 138 pluimveebedrijven dicht.

Het Openbaar Ministerie heeft een strafrechtelijk onderzoek ingesteld: Hoe kwam de fipronil in de stallen en dus in de eieren terecht? En kan dit Chickfriend en „de mogelijke toeleveranciers” worden verweten? De administratie van Chickfriend is in beslag genomen.

Onderdeel van het strafrechtelijk onderzoek is ook een inval vorige week maandag in de woning en de opslagplaats van een Nederlandse handelaar in bestrijdingsmiddelen. De man had een zakelijke relatie met de eigenaar van Poultry-Vision, Patrick R.

Eerder deze week trof de Belgische justitie 6.000 liter fipronil aan in een loods in Baarle-Hertog die aan R. toebehoort. R. is voor verhoor opgepakt.

Dat Chickfriend niet wist dat fipronil in hun bestrijdingsmiddel zat is niet waarschijnlijk, blijkt uit gesprekken met bronnen. Tegen EenVandaag zegt ook de advocaat van de eigenaar van het Belgische Poultry-Vision: „Mijn cliënt heeft Chickfriend naar mijn weten correct geïnformeerd”.

Van de Braak en IJzerman zijn ondergedoken. Ze antwoorden hun telefoons niet. Familie en vrienden willen niet vertellen hoe de twee bereikt kunnen worden. Van de Braak heeft dinsdag zijn woning - waarin Chickfriend gevestigd is – verkocht.
Min of meer wat ik maandag al postte... Chickfriend wist dondersgoed wat ze deden en veel boeren hadden ook genoeg vermoedens maar het was makkelijker om gewoon te horen, zien en zwijgen.
  vrijdag 4 augustus 2017 @ 11:48:31 #14
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_172900579
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 augustus 2017 11:23 schreef Farenji het volgende:
https://www.nrc.nl/nieuws(...)el-12363695-a1568877

[..]

Min of meer wat ik maandag al postte... Chickfriend wist dondersgoed wat ze deden en veel boeren hadden ook genoeg vermoedens maar het was makkelijker om gewoon te horen, zien en zwijgen.
Precies wat ik al dacht. Men had prima kunnen weten en vermoedde het waarschijnlijk al dat er iets niet in de haak was met de bestrijdingsmiddelen van Chickfriend. Oh oh wat werkte het goed.

Die boeren die verdienen wat mij betreft nog dikke, dikke boetes.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
  vrijdag 4 augustus 2017 @ 11:59:47 #15
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_172900857
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 augustus 2017 11:07 schreef Miss_Isis het volgende:

De enige manier om het zeker te weten is of zelf kippen nemen, of eieren afnemen van iemand die je kent en waarvan je precies weet wat er wel en niet in en op die kippen komt. Wij hebben gelukkig onze eigen kippen en die krijgen nooit medicatie of gif, omdat ik dat geen prettig idee vind ivm de eieren die we opeten.
Klinkklare onzin.. Heb jij bodemmonsters laten nemen? En doe je dat ook met het voedsel wat ze krijgen? Je hebt geen idee wat je aan het eten bent..

Weet je wat mensen vroeger (geheel legaal) voor troep in de grond stopten?

Prima dat jouw gevoel er baat bij heeft.. maar je weet helemaal niets "precies"
pi_172900967
quote:
14s.gif Op vrijdag 4 augustus 2017 11:59 schreef Zolderkamer het volgende:

[..]

Je hebt geen idee wat je aan het eten bent..

Is deze illusie na zoveel incidenten ook weer doorgeprikt.

Vanmorgen een heerlijke omelet gemaakt van maar liefst 3 eieren. :Y)
  vrijdag 4 augustus 2017 @ 12:10:32 #17
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_172901050
quote:
14s.gif Op vrijdag 4 augustus 2017 11:59 schreef Zolderkamer het volgende:

[..]

Klinkklare onzin.. Heb jij bodemmonsters laten nemen? En doe je dat ook met het voedsel wat ze krijgen? Je hebt geen idee wat je aan het eten bent..

Weet je wat mensen vroeger (geheel legaal) voor troep in de grond stopten?

Prima dat jouw gevoel er baat bij heeft.. maar je weet helemaal niets "precies"
Je zegt het zelf al en dit was dus niet legaal.
Sommige boeren namen een gok, wat oneerlijk was tegenover hun collega's in de gehele EU die zich wel aan de regels hielden, maar ze verloren.
Misschien is de regel te streng alleen is dit niet de manier om daar dan mee om te gaan.
  vrijdag 4 augustus 2017 @ 12:11:35 #18
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_172901067
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 augustus 2017 12:10 schreef the-eye het volgende:

[..]

Je zegt het zelf al en dit was dus niet legaal.
Sommige boeren namen een gok, wat oneerlijk was tegenover hun collega's in de gehele EU die zich wel aan de regels hielden, maar ze verloren.
Uiteindelijk verloor de hele sector.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
  vrijdag 4 augustus 2017 @ 12:12:41 #19
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_172901078
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 augustus 2017 12:10 schreef the-eye het volgende:

[..]

Je zegt het zelf al en dit was dus niet legaal.
Sommige boeren namen een gok, wat oneerlijk was tegenover hun collega's in de gehele EU die zich wel aan de regels hielden, maar ze verloren.
Waar hebben boeren zich niet aan de regels gehouden dan?
  vrijdag 4 augustus 2017 @ 12:13:48 #20
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_172901093
quote:
14s.gif Op vrijdag 4 augustus 2017 12:12 schreef Zolderkamer het volgende:

[..]

Waar hebben boeren zich niet aan de regels gehouden dan?
Niet doorvragen als een bestrijdingsmiddel van een mysterieus bedrijf ineens verdacht goed werkt. Vraag niet hoe het kan, maar geniet ervan!

Als die instelling blijkbaar zo wijdverbreid is in de sector, dan hoop ik dat ze eens goed onder handen worden genomen.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
  vrijdag 4 augustus 2017 @ 12:14:17 #21
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_172901100
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 augustus 2017 12:13 schreef Perrin het volgende:

[..]

Niet doorvragen als een bestrijdingsmiddel van een mysterieus bedrijf ineens verdacht goed werkt. Vraag niet hoe het kan, maar geniet ervan!
En in welke regel staat dat ?
En waarom doe je dat als consument niet?
  vrijdag 4 augustus 2017 @ 12:15:05 #22
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_172901110
quote:
14s.gif Op vrijdag 4 augustus 2017 12:14 schreef Zolderkamer het volgende:

[..]

En in welke regel staat dat ?
In de regel dat je je bedrijf behoorlijk moet besturen en niet als een maffiabaas.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
  vrijdag 4 augustus 2017 @ 12:15:50 #23
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_172901126
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 augustus 2017 12:15 schreef Perrin het volgende:

[..]

In de regel dat je je bedrijf behoorlijk moet besturen en niet als een maffiabaas.
Ah oke..
Gewoon klinkklaar gelul dus.. :')
  vrijdag 4 augustus 2017 @ 12:18:12 #24
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_172901158
quote:
14s.gif Op vrijdag 4 augustus 2017 12:15 schreef Zolderkamer het volgende:

[..]

Ah oke..
Gewoon klinkklaar gelul dus.. :')
Dat jij dit gedrag goedpraat zegt genoeg over jou :W
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
  vrijdag 4 augustus 2017 @ 12:18:49 #25
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_172901165
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 augustus 2017 12:18 schreef Perrin het volgende:

[..]

Dat jij dit gedrag goedpraat zegt genoeg over jou :W
_O- Mooi man.. en nu?
Ga je de rolls royce van kippenboeren maffiabazen in beslag nemen?
  vrijdag 4 augustus 2017 @ 12:20:31 #26
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_172901197
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 augustus 2017 12:13 schreef Perrin het volgende:

[..]

Niet doorvragen als een bestrijdingsmiddel van een mysterieus bedrijf ineens verdacht goed werkt. Vraag niet hoe het kan, maar geniet ervan!

Als die instelling blijkbaar zo wijdverbreid is in de sector, dan hoop ik dat ze eens goed onder handen worden genomen.
Schoonmaakmiddel
pi_172901344
Het is de vraag of je strafbaar bent als je zeer sterke vermoedens van een misdrijf (ongeautoriseerd gebruik van verboden middelen door je leverancier) hebt en dat bewust stilhoudt. Het wetboek van strafrecht zegt wel dit:

quote:
Artikel 160 Kennis dragen van een misdrijf

1.Ieder die kennis draagt van een der misdrijven omschreven in de artikelen 92-110 van het Wetboek van Strafrecht, in Titel VII van het Tweede Boek van dat Wetboek, voor zoover daardoor levensgevaar is veroorzaakt, of in de artikelen 287 tot en met 294 en 296 van dat wetboek, van menschenroof of van verkrachting, is verplicht daarvan onverwijld aangifte te doen bij een opsporingsambtenaar.

2.De bepaling van het eerste lid is niet van toepassing op hem die door de aangifte gevaar zou doen ontstaan voor eene vervolging van zichzelven of van iemand bij wiens vervolging hij zich van het afleggen van getuigenis zou kunnen verschoonen.
Ik ben zelf absoluut geen jurist dus claim ook zeker geen verstand hiervan te hebben. Wat er precies in artielen 92-110 staat weet ik ook niet. En je bent dus ook niet verplicht aangifte te doen als je daar zelf door vervolgd zou kunnen worden. Dus het is allemaal wettelijk niet heel duidelijk (iig niet voor mij).

Maar als mens heb je natuurlijk (normaalgesproken) ook een geweten en een verantwoordelijkheid, los van de wet. Al zijn er genoeg amorele mensen die dit zullen bestrijden.
  vrijdag 4 augustus 2017 @ 12:42:40 #28
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_172901581
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 augustus 2017 12:29 schreef Farenji het volgende:
Het is de vraag of je strafbaar bent als je zeer sterke vermoedens van een misdrijf (ongeautoriseerd gebruik van verboden middelen door je leverancier) hebt en dat bewust stilhoudt. Het wetboek van strafrecht zegt wel dit:

[..]

Ik ben zelf absoluut geen jurist dus claim ook zeker geen verstand hiervan te hebben. Wat er precies in artielen 92-110 staat weet ik ook niet. En je bent dus ook niet verplicht aangifte te doen als je daar zelf door vervolgd zou kunnen worden. Dus het is allemaal wettelijk niet heel duidelijk (iig niet voor mij).

Maar als mens heb je natuurlijk (normaalgesproken) ook een geweten en een verantwoordelijkheid, los van de wet. Al zijn er genoeg amorele mensen die dit zullen bestrijden.
Over amorele mensen gesproken... Lees je eigen posts eens terug man.. _O-
Lachwekkend topic dit..

Hoe was het ook? Je had al een schuldige gevonden.. er moest acht ton boete betaald worden en mensen met spikes in hun ballen getrapt worden...
  vrijdag 4 augustus 2017 @ 12:50:11 #29
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_172901700
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 augustus 2017 12:20 schreef the-eye het volgende:

[..]

Schoonmaakmiddel
Een schoonmaakmiddel dat insecten moet uitroeien.

[ Bericht 0% gewijzigd door Perrin op 04-08-2017 13:06:32 ]
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
  vrijdag 4 augustus 2017 @ 12:52:25 #30
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_172901731
quote:
10s.gif Op vrijdag 4 augustus 2017 12:50 schreef Perrin het volgende:

[..]

Een schoonmaakmiddel dat insecten moet uitroeiien.
Jij wast je beddegoed ook met een bestrijdingsmiddel ja?
  vrijdag 4 augustus 2017 @ 12:52:39 #31
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_172901735
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 augustus 2017 12:29 schreef Farenji het volgende:
Het is de vraag of je strafbaar bent als je zeer sterke vermoedens van een misdrijf (ongeautoriseerd gebruik van verboden middelen door je leverancier) hebt en dat bewust stilhoudt. Het wetboek van strafrecht zegt wel dit:

[..]

Ik ben zelf absoluut geen jurist dus claim ook zeker geen verstand hiervan te hebben. Wat er precies in artielen 92-110 staat weet ik ook niet. En je bent dus ook niet verplicht aangifte te doen als je daar zelf door vervolgd zou kunnen worden. Dus het is allemaal wettelijk niet heel duidelijk (iig niet voor mij).

Maar als mens heb je natuurlijk (normaalgesproken) ook een geweten en een verantwoordelijkheid, los van de wet. Al zijn er genoeg amorele mensen die dit zullen bestrijden.
Als de huidige wetgeving toelaat dat een louche bestrijdingsbedrijf dat de samenstelling van hun bestrijdingsmiddelen verbergt gedurende zo'n lange tijd zo'n groot deel van de sector als klant heeft, dan is er iets heel erg mis met de wetten rondom bestrijdingsmiddelengebruik en/of de controle op de naleving daarvan.

Hoeveel andere louche bestrijdingsmiddelenbedrijven zijn er nog actief in onze agrarische sector?! Hoeveel agrarische bedrijven knijpen daarbij graag een oogje toe?
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
  vrijdag 4 augustus 2017 @ 12:52:56 #32
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_172901742
quote:
14s.gif Op vrijdag 4 augustus 2017 12:52 schreef Zolderkamer het volgende:

[..]

Jij wast je beddegoed ook met een bestrijdingsmiddel ja?
Jij roeit insecten ook altijd uit met een schoonmaakmiddel?
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
  vrijdag 4 augustus 2017 @ 12:54:20 #33
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_172901764
quote:
10s.gif Op vrijdag 4 augustus 2017 12:52 schreef Perrin het volgende:

[..]

Jij roeit insecten ook altijd uit met een schoonmaakmiddel?
Jup.. In mijn bed geen bedwantsen, mijten en ander ongedierte..
Allemaal door een schoonmaakmiddel..

Hoe doe jij dat dan?
  vrijdag 4 augustus 2017 @ 12:55:06 #34
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_172901772
quote:
14s.gif Op vrijdag 4 augustus 2017 12:54 schreef Zolderkamer het volgende:

[..]

Jup.. In mijn bed geen bedwantsen, mijten en ander ongedierte..
Allemaal door een schoonmaakmiddel..

Hoe doe jij dat dan?
Vraag jij bij een tuincentrum ook om een schoonmaakmiddel als je last hebt van insecten rondom je huis?
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
  vrijdag 4 augustus 2017 @ 12:57:15 #35
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_172901793
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 augustus 2017 12:55 schreef Perrin het volgende:

[..]

Vraag jij bij een tuincentrum ook om een schoonmaakmiddel als je last hebt van insecten rondom je huis?
Jij gaat insecten in de buitenlucht bestrijden ja? 8)7

En elke vraag met een vraag beantwoorden? :')
  vrijdag 4 augustus 2017 @ 12:58:49 #36
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_172901818
quote:
14s.gif Op vrijdag 4 augustus 2017 12:57 schreef Zolderkamer het volgende:

[..]

Jij gaat insecten in de buitenlucht bestrijden ja? 8)7

En elke vraag met een vraag beantwoorden?
Want je kunt geen last hebben van ongedierte in je tuin?

En dat doe jij toch ook?

Met je 'schoonmaakmiddel' :D _O-
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
  vrijdag 4 augustus 2017 @ 13:00:42 #37
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_172901848
Hoedanook, ik hoop dat het hele bestrijdingsmiddelengebruik eens veel beter onder de loep genomen gaat worden als de shitstorm van dit fipronil is gaan liggen. Bizar dat zó lang zo'n groot deel van een hele sector een verboden middel toepast.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
  vrijdag 4 augustus 2017 @ 13:02:30 #38
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_172901874
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 augustus 2017 13:00 schreef Perrin het volgende:
Hoedanook, ik hoop dat het hele bestrijdingsmiddelengebruik eens veel beter onder de loep genomen gaat worden als de shitstorm van dit fipronil is gaan liggen. Bizar dat zó lang zo'n groot deel van een hele sector een verboden middel toepast.
Vreselijk bizar...
Dat zijn de mensen die om het hardst schreeuwen hier..
pi_172904147
quote:
14s.gif Op vrijdag 4 augustus 2017 11:59 schreef Zolderkamer het volgende:

[..]

Klinkklare onzin.. Heb jij bodemmonsters laten nemen? En doe je dat ook met het voedsel wat ze krijgen? Je hebt geen idee wat je aan het eten bent..

Weet je wat mensen vroeger (geheel legaal) voor troep in de grond stopten?

Prima dat jouw gevoel er baat bij heeft.. maar je weet helemaal niets "precies"
Het voedsel dat ze krijgen is gemengd graan van een grote leverancier, die gewoon onder controle staat van de NVWA. Mocht daar iets 'raars' in zitten dan is dat of op het oog zichtbaar tussen de graankorrels, of, mocht er bv teveel van bepaalde bestrijdingsmiddelen gebruikt zijn op het voer, dan is daar controle op. In ieder geval net zo veel als op voer dat naar legbatterijen gaat of naar andere bedrijven. Daarnaast eten ze restjes van ons eigen eten, en daarvoor geldt hetzelfde.

Bodemmonsters hebben we inderdaad niet genomen maar ik weet wel dat ik niet op een (voormalig) vuilstort, snelweg, (chemische) fabriek, etc. woon, en dat we hier al 35 jaar zo ongeveer wonen waarin er geen bijzonderheden wat dat betreft op ons erf zijn gebeurd. Ook roundup en dergelijke chemische bestrijdingsmiddelen gebruiken we al heel wat jaren bewust niet. Er zit hier dus niets gekkers in de bodem dan hier en daar wat dode huisdieren, en wat restjes asbest. Beide niet schadelijk voor de kippen of eieren.

Verder weet ik toch echt wat ik op en in mijn kippen stop en vooral wat niet; geen antibiotica, geen andere medicatie, geen vaccinaties, geen anti-luismiddeltjes. Dat zit dus allemaal gegarandeerd niet in onze eieren :)

Precies genoeg om me er veel prettiger bij te voelen dan bij eieren (of vlees) uit de industrie, waar er toch met enige regelmaat dit soort dingen aan het licht komen. Ondanks dat dat dus allemaal wel super strak gecontroleerd heet te zijn.
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
pi_172904600
Best wel een smerig woord 'bloedluis' :r
pi_172904619
http://www.ad.nl/binnenla(...)lliet-gaan~a0168235/

Wat een gejank van hun. Ze hadden zelf onderzoek moeten doen wat voor stoffen er gebruikt werden. De lezers moeten medelijden met hun hebben terwijl ze hadden kunnen weten dat er iets niet klopte?
Ik vind het erg dat mensen met een zwakkere gezondheid door hun onzorgvuldigheid zieker worden en misschien door hun gifeieren overlijden.
Maar nee ze willen symphatie, want zoontje jarig en misschien gaan we failliet ( jank jank jank)
Terwijl ze zelf nalatig zijn geweest.
Als er mannen in witte pakken met gasmaskers de boel zogenaamd komen schoonmaken met onschadelijk spul zoals eucalyptus.. wtf?
Of je bent een gigantische uilskuiken en oprecht zo dom als een varken of het kan je niet schelen omdat je er zelf alleen maar beter van wil worden.
En dat laatste is het geval. Want oooooooh wat zijn ze bang voor hun hachje.
  vrijdag 4 augustus 2017 @ 15:29:59 #42
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_172904661
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 augustus 2017 15:27 schreef quirina het volgende:
http://www.ad.nl/binnenla(...)lliet-gaan~a0168235/

Wat een gejank van hun. Ze hadden zelf onderzoek moeten doen wat voor stoffen er gebruikt werden. De lezers moeten medelijden met hun hebben terwijl ze hadden kunnen weten dat er iets niet klopte?
Ik vind het erg dat mensen met een zwakkere gezondheid door hun onzorgvuldigheid zieker worden en misschien door hun gifeieren overlijden.
Maar nee ze willen symphatie, want zoontje jarig en misschien gaan we failliet ( jank jank jank)
Terwijl ze zelf nalatig zijn geweest.
Als er mannen in witte pakken met gasmaskers de boel zogenaamd komen schoonmaken met onschadelijk spul zoals eucalyptus.. wtf?
Of je bent een gigantische uilskuiken en oprecht zo dom als een varken of het kan je niet schelen omdat je er zelf alleen maar beter van wil worden.
En dat laatste is het geval. Want oooooooh wat zijn ze bang voor hun hachje.
Idd. Als je anderen die met opzet ontransparant zijn over de gebruikte bestrijdingsmiddelen aan de gang laat in je bedrijf dan verdien je het om op de blaren te zitten.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
  vrijdag 4 augustus 2017 @ 15:40:39 #43
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_172904841
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 augustus 2017 15:27 schreef quirina het volgende:
http://www.ad.nl/binnenla(...)lliet-gaan~a0168235/

Wat een gejank van hun. Ze hadden zelf onderzoek moeten doen wat voor stoffen er gebruikt werden. De lezers moeten medelijden met hun hebben terwijl ze hadden kunnen weten dat er iets niet klopte?
Ik vind het erg dat mensen met een zwakkere gezondheid door hun onzorgvuldigheid zieker worden en misschien door hun gifeieren overlijden.
Maar nee ze willen symphatie, want zoontje jarig en misschien gaan we failliet ( jank jank jank)
Terwijl ze zelf nalatig zijn geweest.
Als er mannen in witte pakken met gasmaskers de boel zogenaamd komen schoonmaken met onschadelijk spul zoals eucalyptus.. wtf?
Of je bent een gigantische uilskuiken en oprecht zo dom als een varken of het kan je niet schelen omdat je er zelf alleen maar beter van wil worden.
En dat laatste is het geval. Want oooooooh wat zijn ze bang voor hun hachje.
En waarom zouden mensen niet zelf verantwoordelijk zijn voor wat ze kopen en opeten?
Je koopt ook geen spullen die al aangebroken zijn...

Waarom is het ene wel je eigen verantwoordelijkheid en het andere niet?
Weet jij exact uit welke materialen je huis gebouwd is? En je auto?
En hoeveel schade je anderen daarmee berokkend?

Flikker toch op met het zwart maken van mensen die te goeder trouw zijn.. Precies zoals jij ook elke dag bent.. Over janken gesproken..
  vrijdag 4 augustus 2017 @ 15:44:07 #44
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_172904900
Ondertussen breidt het fipronil-schandaal zich verder uit, ook buiten onze landsgrenzen:

Duitsland:
quote:
Weitere Produkte könnten betroffenen sein

Im Skandal um giftbelastete Eier geht das Untersuchungsamt in Münster davon aus, dass auch andere mit Eiern erzeugte Lebensmittel betroffen sein können. «Es ist naheliegend, dass es bei Eiern nicht bleiben wird», sagte Prof. Peter Fürst, Vorstandsvorsitzender des Chemischen und Veterinäruntersuchungsamts Münsterland-Emscher-Lippe am Freitag.
quote:
Ei-Skandal: Fipronil auch in Kuchen und Nudeln?

Niedersachsen lässt nun auch Lebensmittel mit Ei-Anteil auf Rückstände des Insektengifts Fipronil untersuchen. "Wir können nicht ausschließen, dass vergiftete Eier auch in Kuchen oder Nudeln gelandet sind", sagte Landwirtschaftsminister Meyer.
Wacht eens even, in Nederland wordt verteld dat eierproducten fipronilvrij zijn?! In Duitsland willen ze het toch even controleren blijkbaar.


België: Albert Heijn, Colruyt en Delhaize halen eieren in België uit de rekken
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
  vrijdag 4 augustus 2017 @ 15:44:23 #45
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_172904905
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 augustus 2017 14:57 schreef Miss_Isis het volgende:

[..]

Het voedsel dat ze krijgen is gemengd graan van een grote leverancier, die gewoon onder controle staat van de NVWA. Mocht daar iets 'raars' in zitten dan is dat of op het oog zichtbaar tussen de graankorrels, of, mocht er bv teveel van bepaalde bestrijdingsmiddelen gebruikt zijn op het voer, dan is daar controle op. In ieder geval net zo veel als op voer dat naar legbatterijen gaat of naar andere bedrijven. Daarnaast eten ze restjes van ons eigen eten, en daarvoor geldt hetzelfde.

Bodemmonsters hebben we inderdaad niet genomen maar ik weet wel dat ik niet op een (voormalig) vuilstort, snelweg, (chemische) fabriek, etc. woon, en dat we hier al 35 jaar zo ongeveer wonen waarin er geen bijzonderheden wat dat betreft op ons erf zijn gebeurd. Ook roundup en dergelijke chemische bestrijdingsmiddelen gebruiken we al heel wat jaren bewust niet. Er zit hier dus niets gekkers in de bodem dan hier en daar wat dode huisdieren, en wat restjes asbest. Beide niet schadelijk voor de kippen of eieren.

Verder weet ik toch echt wat ik op en in mijn kippen stop en vooral wat niet; geen antibiotica, geen andere medicatie, geen vaccinaties, geen anti-luismiddeltjes. Dat zit dus allemaal gegarandeerd niet in onze eieren :)

Precies genoeg om me er veel prettiger bij te voelen dan bij eieren (of vlees) uit de industrie, waar er toch met enige regelmaat dit soort dingen aan het licht komen. Ondanks dat dat dus allemaal wel super strak gecontroleerd heet te zijn.
Oh dus je laat het net zoals boeren van de nvwa afhangen...
Verder was het 40 jaar geleden doodnormaal om dat wat we nu chemisch afval noemen, gewoon in de grond te laten lopen..
Prima dat je je er prettiger bij voelt.. helemaal goed.. Maar het zijn allemaal aannames..
  vrijdag 4 augustus 2017 @ 15:44:45 #46
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_172904912
quote:
14s.gif Op vrijdag 4 augustus 2017 15:40 schreef Zolderkamer het volgende:

[..]

Flikker toch op met het zwart maken van mensen die te goeder trouw zijn.. Precies zoals jij ook elke dag bent.. Over janken gesproken..
Ben je zelf eierboer ofzo? Je slaat zo wild om je heen hier..
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
  vrijdag 4 augustus 2017 @ 15:46:24 #47
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_172904940
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 augustus 2017 15:44 schreef Perrin het volgende:

[..]

Ben je zelf eierboer ofzo? Je slaat zo wild om je heen hier..
Nope.. ik heb een hekel aan ongefundeerd en onwetend geroeptoeter en om kwetsbare niet anonieme mensen die te goeder trouw zijn en waren veilig vanachter je toetsenbord de grond in te trappen..
  vrijdag 4 augustus 2017 @ 15:46:52 #48
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_172904953
quote:
14s.gif Op vrijdag 4 augustus 2017 15:46 schreef Zolderkamer het volgende:

[..]

Nope.. ik heb een hekel aan ongefundeerd en onwetend geroeptoeter en om kwetsbare niet anonieme mensen veilig vanachter je toetsenbord de grond in te trappen..
Dus trap jij iedereen in dit topic zelf maar de grond in. Duidelijk.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
  vrijdag 4 augustus 2017 @ 15:48:48 #49
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_172904984
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 augustus 2017 15:46 schreef Perrin het volgende:

[..]

Dus trap jij iedereen in dit topic zelf maar de grond in. Duidelijk.
Ik trap niemand de grond in.. ik hou mensen een spiegeltje voor waar ze nauwelijks met 1 oog een blik op durven te werpen..

Prima dat je ergens voor staat.. dat doe ik ook.. Maar hou daarbij wel de waarheid en realiteit in het oog..
pi_172905166
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 augustus 2017 15:25 schreef Arthur_Spooner het volgende:
Best wel een smerig woord 'bloedluis' :r
quote:
14s.gif Op vrijdag 4 augustus 2017 15:40 schreef Zolderkamer het volgende:

[..]

En waarom zouden mensen niet zelf verantwoordelijk zijn voor wat ze kopen en opeten?
Je koopt ook geen spullen die al aangebroken zijn...

Waarom is het ene wel je eigen verantwoordelijkheid en het andere niet?
Weet jij exact uit welke materialen je huis gebouwd is? En je auto?
En hoeveel schade je anderen daarmee berokkend?

Flikker toch op met het zwart maken van mensen die te goeder trouw zijn.. Precies zoals jij ook elke dag bent.. Over janken gesproken..
Maar de jongere mensen mogen zich echter niet verdedigen tegen de oudere groepen die alleenstaande jongeren achtervolgen met niet te vertrouwen voedsel. Oudere groepen die ook nog eens verbergen wat ze zelf dagelijks eten en drinken. Die oudere groepen zijn dus nooit ter goeder trouw. Of wel soms?
pi_172905320
Mooi verhaal voor mensen die nog een smoesje zoeken om zich ziek te melden.
pi_172905336
quote:
14s.gif Op vrijdag 4 augustus 2017 15:40 schreef Zolderkamer het volgende:

[..]

En waarom zouden mensen niet zelf verantwoordelijk zijn voor wat ze kopen en opeten?
Je koopt ook geen spullen die al aangebroken zijn...

Waarom is het ene wel je eigen verantwoordelijkheid en het andere niet?
Omdat het een voor eigen consumptie is, en het ander verkocht wordt voor consumptie door anderen.

De hygiene- en veiligheidseisen voor een grote restaurantkeuken liggen ook wel wat hoger dan die van je eigen keuken waar je alleen zelf uit eet. Als ik verrot vlees wil eten heb ik daar alleen mezelf mee; zet het anderen voor en je hebt terecht een claim aan je broek en je toko wordt gesloten door de nvwa.

Net zo, als je een kippenboer bent met honderden, duizenden kippen, en je levert je producten aan groothandels en supermarkten, dan heb je een veel grotere onderzoeksplicht en verantwoordelijkheid dan als je drie kippetjes in je achtertuin laat scharrelen voor eigen consumptie. Die verantwoordelijkheid kun je niet helemaal op anderen afwentelen met als argument "ik wist het niet en boehoehoe nu ga ik failliet!!".
pi_172905645
quote:
14s.gif Op vrijdag 4 augustus 2017 15:40 schreef Zolderkamer het volgende:

[..]

En waarom zouden mensen niet zelf verantwoordelijk zijn voor wat ze kopen en opeten?
Je koopt ook geen spullen die al aangebroken zijn...

Waarom is het ene wel je eigen verantwoordelijkheid en het andere niet?
Weet jij exact uit welke materialen je huis gebouwd is? En je auto?
En hoeveel schade je anderen daarmee berokkend?

Flikker toch op met het zwart maken van mensen die te goeder trouw zijn.. Precies zoals jij ook elke dag bent.. Over janken gesproken..
Zoals ik al eerder zei, ik zit zelf in de food en de producent is ten alle tijden verantwoordelijk voor het product wat hij maakt, of het nu een verontreiniging met glas, metaal, hout, bacterie of chemisch is daar zijn HACCP protocollen voor die dagelijks door onze eigen kwaliteitsdienst in de gaten gehouden worden, en natuurlijk Dagelijks/wekelijks onaangekondigde controles door
diverse instanties, soms in opdracht van grote klanten en soms omdat de computer dat nodig vindt.
En wat is het beleid van eier/vleesboeren? helemaal niets dus!
Ah(Delhaize) Aldi en wie nog meer gaan volgen halen eieren nu uit de schappen, niet omdat ze niet goed zijn, maar om een signaal af te geven dat ze het beter moeten gaan doen.
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
  User die overal opduikt 2022 vrijdag 4 augustus 2017 @ 16:28:42 #54
186611 Haags
pi_172905699
Als je er maar genoeg van eet ga je er vanzelf aan dood. Dat is het hele eieren eten.
Zonder wrijving geen glans
  vrijdag 4 augustus 2017 @ 16:52:29 #55
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_172906089
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 augustus 2017 16:09 schreef Farenji het volgende:
Die verantwoordelijkheid kun je niet helemaal op anderen afwentelen
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 augustus 2017 20:13 schreef Farenji het volgende:
een schop in je kloten. Met spikes.
Ja meneer ik heb uw ballen voor de rest van uw leven aan gort getrapt omdat ik vind dat u te goeder trouw was maar toch schuldig bent.. ofzo.. en daarbij hoop ik dat u nu failliet gaat..

quote:
1s.gif Op vrijdag 4 augustus 2017 16:25 schreef halfway het volgende:

[..]

Zoals ik al eerder zei, ik zit zelf in de food en de producent is ten alle tijden verantwoordelijk voor het product wat hij maakt, of het nu een verontreiniging met glas, metaal, hout, bacterie of chemisch is daar zijn HACCP protocollen voor die dagelijks door onze eigen kwaliteitsdienst in de gaten gehouden worden, en natuurlijk Dagelijks/wekelijks onaangekondigde controles door
diverse instanties, soms in opdracht van grote klanten en soms omdat de computer dat nodig vindt.
En wat is het beleid van eier/vleesboeren? helemaal niets dus!
Ah(Delhaize) Aldi en wie nog meer gaan volgen halen eieren nu uit de schappen, niet omdat ze niet goed zijn, maar om een signaal af te geven dat ze het beter moeten gaan doen.
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 augustus 2017 18:19 schreef halfway het volgende:

[..]

Hoop ook dat na het vleesschandaal nu de toen beloofde boetes uitgeschreven worden nl ¤800.000 euro
Dus je zit in "de food" en als een ander in "de food" iets heeft misdaan vind jij dat jij ook 800000 euro boete moet betalen.. Want rundvlees of eieren.. het is ten slotte allemaal "food" nietwaar?

Verder is het gelul over eieren uit de schappen halen niet in NL het geval.. enkel meer stemmingmakerij dus.. Slaat als een tiet op een betonvloer en als een tang op een varken..
pi_172906362
quote:
14s.gif Op vrijdag 4 augustus 2017 16:52 schreef Zolderkamer het volgende:

[..]


[..]

Ja meneer ik heb uw ballen voor de rest van uw leven aan gort getrapt omdat ik vind dat u te goeder trouw was maar toch schuldig bent.. ofzo.. en daarbij hoop ik dat u nu failliet gaat..

[..]


[..]

Dus je zit in "de food" en als een ander in "de food" iets heeft misdaan vind jij dat jij ook 800000 euro boete moet betalen.. Want rundvlees of eieren.. het is ten slotte allemaal "food" nietwaar?

Verder is het gelul over eieren uit de schappen halen niet in NL het geval.. enkel meer stemmingmakerij dus.. Slaat als een tiet op een betonvloer en als een tang op een varken..
Eh, die boete krijgen wij niet want wij nemen onze verantwoordelijkheid, onze klanten zijn ons bestaan.
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
  vrijdag 4 augustus 2017 @ 17:11:09 #57
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_172906401
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 augustus 2017 17:08 schreef halfway het volgende:

[..]

Eh, die boete krijgen wij niet want wij nemen onze verantwoordelijkheid, onze klanten zijn ons bestaan.
En waarom zou een boer die eieren levert dan wel een boete voor een boer die vlees levert moeten betalen?
Jullie zijn natuurlijk het enige bedrijf dat bestaat van klanten.. de rest word gedwongen om producten af te nemen
pi_172906717
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 augustus 2017 16:28 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Als je er maar genoeg van eet ga je er vanzelf aan dood. Dat is het hele eieren eten.
:') :D _O-
Nait Soezn Moar Broezn
pi_172907255
quote:
14s.gif Op vrijdag 4 augustus 2017 15:44 schreef Zolderkamer het volgende:

[..]

Oh dus je laat het net zoals boeren van de nvwa afhangen...
Verder was het 40 jaar geleden doodnormaal om dat wat we nu chemisch afval noemen, gewoon in de grond te laten lopen..
Prima dat je je er prettiger bij voelt.. helemaal goed.. Maar het zijn allemaal aannames..
Als je zo wilt beginnen kun je helemaal nergens zeker van zijn. Je focust op de (zeer) kleine onzekere factor en negeert alle zaken die wel zeker, controleerbaar en betrouwbaarder dan in de industrie zijn. Zoals bv het feit dat ik gegarandeerd geen medicatie of gif in of op mijn kippen stop, en dat dus zeker niet in de eieren kan zitten.

En ik weet in ieder geval dat hier de afgelopen 35 jaar niets giftigs gedumpt is, en daarvoor woonde hier een oud echtpaar (bejaard) dat al een aantal jaren te ver heen was om zoiets te doen. Het zal dus in elk geval minimaal 40 jaar geleden zijn geweest dat er iemand in de gelegenheid was eventueel chemisch afval te dumpen hier. Daardoor durf ik met een aan zekerheid grenzende waarschijnlijk te zeggen dat ik niet op chemisch verontreinigde grond woon. Maar ach, wat jij wilt :)

En als je me niet gelooft, jij hoeft de eieren van mijn kippen (of het vlees van mijn varkens) gelukkig niet te eten. Neem jij ze gewoon lekker uit de fabriek :9
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
pi_172907325
quote:
14s.gif Op vrijdag 4 augustus 2017 17:11 schreef Zolderkamer het volgende:

[..]

En waarom zou een boer die eieren levert dan wel een boete voor een boer die vlees levert moeten betalen?
Jullie zijn natuurlijk het enige bedrijf dat bestaat van klanten.. de rest word gedwongen om producten af te nemen
Probeer het nog eens want ik begrijp hier niets van?
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
  vrijdag 4 augustus 2017 @ 18:02:13 #61
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_172907352
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 augustus 2017 17:54 schreef Miss_Isis het volgende:

[..]

Als je zo wilt beginnen kun je helemaal nergens zeker van zijn. Je focust op de (zeer) kleine onzekere factor en negeert alle zaken die wel zeker, controleerbaar en betrouwbaarder dan in de industrie zijn. Zoals bv het feit dat ik gegarandeerd geen medicatie of gif in of op mijn kippen stop, en dat dus zeker niet in de eieren kan zitten.

En ik weet in ieder geval dat hier de afgelopen 35 jaar niets giftigs gedumpt is, en daarvoor woonde hier een oud echtpaar (bejaard) dat al een aantal jaren te ver heen was om zoiets te doen. Het zal dus in elk geval minimaal 40 jaar geleden zijn geweest dat er iemand in de gelegenheid was eventueel chemisch afval te dumpen hier. Daardoor durf ik met een aan zekerheid grenzende waarschijnlijk te zeggen dat ik niet op chemisch verontreinigde grond woon. Maar ach, wat jij wilt :)

En als je me niet gelooft, jij hoeft de eieren van mijn kippen (of het vlees van mijn varkens) gelukkig niet te eten. Neem jij ze gewoon lekker uit de fabriek :9
Nee jij zegt dat het geen onzekere factor is... Jij negeert zelf alle zaken toch ook die controleerbaar zijn?
Zoals gezegd.. het maakt mij niets uit hoor.. maar je wijst heel hard naar het ene terwijl je zelf ook geen idee hebt wat je aan het doen bent..

En over zeer klein gesproken: je weet dat de hoeveelheden fipronil dusdanig klein zijn dat er nauwelijks over "risico" gesproken kan worden?
  vrijdag 4 augustus 2017 @ 18:04:03 #62
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_172907380
quote:
‘Bedrijf Chickfriend kocht bewust verboden gif’

Het Nederlandse Chickfriend, bloedluisbestrijder bij kippen, kocht bij zijn vaste Belgische leverancier bewust een middel dat volgens bronnen het in de pluimveesector verboden gif fipronil bevat. De twee bedrijven gaven het op facturen de bedachte naam ‘fypro-rein’. Een factuur is in het bezit van NRC.

Zowel het Barneveldse Chickfriend als de Belgische leverancier Poultry-Vision, van eigenaar Patrick R., is onderwerp van strafrechtelijk onderzoek. Betrokkenen zijn al dagen onbereikbaar voor commentaar. Ook de advocaat van R. reageert niet op verzoeken om contact.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_172907401
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 augustus 2017 17:59 schreef halfway het volgende:

[..]

Probeer het nog eens want ik begrijp hier niets van?
Hij is ook niet goed in zijn zolderkamer 8)7
  vrijdag 4 augustus 2017 @ 18:06:16 #64
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_172907408
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 augustus 2017 17:59 schreef halfway het volgende:

[..]

Probeer het nog eens want ik begrijp hier niets van?
Jij zegt dat de voorwaardelijke boetes die de rundvleesindustrie opgelegd zijn nu door eierboeren moet worden voldaan..
Waarom?

En je dacht dat boeren hun verantwoordelijkheid niet nemen omdat die niet bestaan van klanten net zoals jullie bedrijf?

Als er morgen iets nieuws word gevonden, waar jij het bestaan niet van wist, dan ben jij ook schuldig, ondanks alle maatregelen die je al hebt genomen net als kippenboeren dat hebben gedaan?
  vrijdag 4 augustus 2017 @ 18:07:13 #65
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_172907422
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 augustus 2017 18:05 schreef quirina het volgende:

[..]

Hij is ook niet goed in zijn zolderkamer 8)7
Jaaaa meer mensen bashen.. Toe maar laat je maar eens lekker gaan meid..!
Doe eens ruig!
pi_172907522
quote:
14s.gif Op vrijdag 4 augustus 2017 18:07 schreef Zolderkamer het volgende:

[..]

Jaaaa meer mensen bashen.. Toe maar laat je maar eens lekker gaan meid..!
Doe eens ruig!
Je zet jezelf alleen maar meer voor lul.
pi_172907558
quote:
14s.gif Op vrijdag 4 augustus 2017 18:06 schreef Zolderkamer het volgende:

[..]

Jij zegt dat de voorwaardelijke boetes die de rundvleesindustrie opgelegd zijn nu door eierboeren moet worden voldaan..
Waarom?

En je dacht dat boeren hun verantwoordelijkheid niet nemen omdat die niet bestaan van klanten net zoals jullie bedrijf?

Als er morgen iets nieuws word gevonden, waar jij het bestaan niet van wist, dan ben jij ook schuldig, ondanks alle maatregelen die je al hebt genomen net als kippenboeren dat hebben gedaan?
Dat is een algemene boete!

De boetes die de Nederlandse Voedsel- en Warenautoriteit (NVWA) kan opleggen voor overtredingen met voedsel worden fors verhoogd, van 4500 euro naar 810.000 euro. De Tweede Kamer heeft daar vandaag mee ingestemd.

Doe eerst je huiswerk eens!
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
  vrijdag 4 augustus 2017 @ 18:17:42 #68
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_172907561
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 augustus 2017 18:15 schreef quirina het volgende:

[..]

Je zet jezelf alleen maar meer voor lul.
Ok.. dank je voor de goede bijdrage aan dit topic schat..
pi_172907638
quote:
Uit de resultaten van deze monsters blijkt dat in 26% van de eieren meer dan Europese norm wordt aangetroffen. De NVWA zal de komende tijd monsters blijven nemen in de supermarkten, laat het kabinet weten.


Wat een ongelofelijke hype.
Doe afstand van je account en kom nooit meer terug.
  vrijdag 4 augustus 2017 @ 18:22:20 #70
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_172907644
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 augustus 2017 18:17 schreef halfway het volgende:

[..]

Dat is een algemene boete!

De boetes die de Nederlandse Voedsel- en Warenautoriteit (NVWA) kan opleggen voor overtredingen met voedsel worden fors verhoogd, van 4500 euro naar 810.000 euro. De Tweede Kamer heeft daar vandaag mee ingestemd.

Doe eerst je huiswerk eens!
Volgens mij heb jij dat zojuist al gedaan.. Want eerder riep je dit dus:
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 augustus 2017 18:19 schreef halfway het volgende:
Hoop ook dat na het vleesschandaal nu de toen beloofde boetes uitgeschreven worden nl ¤800.000 euro
Om vervolgens mijn vraag erover te negeren en af te doen met:
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 augustus 2017 19:05 schreef halfway het volgende:

[..]

Man, leer mij de boeren kennen! ik woon ertussen.
Om vervolgens weer een vraag te negeren.. over iets waar je heel stellig in bent
  vrijdag 4 augustus 2017 @ 18:24:08 #71
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_172907672
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 augustus 2017 18:22 schreef chroestjov het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Wat een ongelofelijke hype.
En die Europese norm moest dus eerst recent tot twee maal toe aangescherpt worden.. anders zou er helemaal niets aan de hand zijn geweest... _O-
pi_172907765
Het bedrijf Chickfriend, dat verantwoordelijk wordt gehouden voor de aanwezigheid van gif in honderdduizenden eieren, had niet de juiste diploma's om ongedierte te bestrijden, en stond daarvoor ook niet geregistreerd. Ook het middel dat Chickfriend gebruikte, Dega 16, had niet voor het bestrijden van bloedluis gebruikt mogen worden.

Desondanks greep de keurmerkverlener van de eierbranche niet in, blijkt uit onderzoek van de NOS. De reden is dat het keurmerk bloedluis tot nu toe niet beschouwde als ongedierte. Onbegrijpelijk, vindt de branche-organisatie van ongediertebestrijders.

Nagenoeg alle eieren die in de winkel liggen, komen van pluimveebedrijven die het IKB Ei-keurmerk hebben. Op die manier kunnen supermarkten erop vertrouwen dat de eieren in de winkel onder goede omstandigheden geproduceerd zijn. Volgens toezichthouder IKB Ei is zo'n 90 procent van de 180 getroffen pluimveebedrijven aangesloten bij het keurmerk.

Deze pluimveebedrijven mogen alleen werken met ongediertebestrijders die de juiste diploma's hebben en de juiste chemische middelen gebruiken. Het keurmerk controleert jaarlijks alle bedrijven om te kijken of deze regels worden nageleefd.

De eigenaren van Chickfriend hadden niet de wettelijk vereiste opleiding tot bestrijdingstechnicus gevolgd, zo blijkt uit navraag bij het Kennis- en Adviescentrum Dierplagen (KAD). Een opleiding had mogelijk veel leed kunnen besparen. Opleider Erik van Gestel van het KAD: "De insteek van de opleiding is om ongediertebestrijders te leren wat wel en niet mag met een chemisch middel. Juist met als doel om dit soort excessen te voorkomen." Schijnbaar hebben noch het keurmerk, noch de kippenboeren in het openbare register gekeken of de eigenaren wel opgeleid waren.

Chickfriend wordt ervan beschuldigd dat het bij het bestrijden van bloedluis heeft gebruikgemaakt van een middel waaraan het schadelijke fipronil was toegevoegd. Dit middel zelf, Dega 16, was weliswaar legaal, maar mocht niet worden gebruikt voor ongediertebestrijding. Het staat niet geregistreerd als biocide bij het CTGB (College voor de toelating van gewasbeschermingsmiddelen en biociden) en niet als diergeneesmiddel bij het CBG (College ter Beoordeling van Geneesmiddelen).
http://nos.nl/artikel/218(...)iemand-greep-in.html
pi_172907802
Woordvoerder Hans van Boven van het CTGB: "Als je als bedrijf claimt dat het een biocide is, dus dat je er ongedierte mee doodmaakt, dan moet het geregistreerd worden voordat het op de markt wordt gebracht. Dat is niet gebeurd." Ook dat hadden het keurmerk en de pluimveehouders zelf kunnen controleren. Sterker nog, voor het bestrijden van bloedluis zijn volgens de boerenbrancheorganisatie LTO maar twee middelen toegestaan: Elector en Byemite.

Maar behalve de wettelijke eisen die voor alle bedrijven gelden, legt IKB Ei voor het keurmerk de lat nog iets hoger voor de aangesloten bedrijven. Zij mogen alleen werken met ongediertebestrijders die geregistreerd staan in het IKB-register voor ongediertebestrijders. Chickfriend stond niet geregistreerd als ongediertebestrijder, en had dus überhaupt niet actief mogen zijn op de bedrijven die onder het keurmerk vallen.

Toch houdt secretaris Ben Dellaert van IKB Ei vol dat het geen steken heeft laten vallen: "In deze regeling wordt vooral gekeken naar hygiëne, dierenwelzijn en traceerbaarheid. Ongediertebestrijding gaat vooral over ratten en muizen, omdat we weten dat die een rol spelen bij het inslepen van ziektes. De regeling gaat tot nu toe niet over bestrijding van vliegen, luizen of in dit geval bloedluizen, eenvoudigweg omdat die behoefte er niet was."

De branchevereniging van ongediertebestrijders Platform Plaagdierbeheersing (PLAN) is hoogst verbaasd over de reactie van het keurmerk. Alex Mars van PLAN: "Ongedierte zijn alle dieren die hinder en overlast bezorgen aan mens en dier. Daar valt bloedluis onder."

Volgens Mars is hier sprake van falend toezicht door het keurmerk van de branche. "Als je grootste probleem in de kippensector bloedluizen zijn, en die moet je bestrijden met een chemisch middel, dan vind ik dat je als keurmerk daar ook op moet controleren. Anders klopt er iets niet met je keurmerk. Dan kun je net zo goed het hele keurmerk overboord gooien."

IKB Ei verwacht dat er naar aanleiding van deze zaak in de toekomst mogelijk wel gecontroleerd gaat worden op bloedluisbestrijders. "Daar gaan we het nu zeker over hebben", aldus Dellaert. Op de vraag of de bloedluis binnenkort wel als ongedierte wordt beschouwd, zegt hij: "Dat zou zo maar kunnen."

Chickfriend zelf is niet bereikbaar voor commentaar. Uit de algemene voorwaarden van het bedrijf blijkt dat Chickfriend er zelf van overtuigd lijkt te zijn dat het product deugde, en de certificaten in orde waren: "De leverancier garandeert de deugdelijkheid van de door haar geleverde diensten alsmede dat zij zich zal inspannen de overeenkomst met inachtneming van de vereiste certificeringen, uit te voeren."

Wie mag ongedierte bestrijden?

Om ongedierte te mogen bestrijden, moet iemand volgens de wet eerst een opleiding tot bestrijdingstechnicus volgen bij het Kennis- en Adviescentrum dierplagen (KAD). Dat beslaat een aantal dagdelen en kost enkele duizenden euro's.

De betreffende middelen, de biociden, moeten geregistreerd staan bij het CTGB (College voor de toelating van gewasbeschermingsmiddelen en biociden). Het CTGB toetst het middel en bepaalt waarvoor het wel en niet mag worden gebruikt.

Als je als ongediertebestrijder vervolgens wilt werken op een pluimveebedrijf met een IKB Ei-keurmerk, moet je een certificaat aanvragen bij IKB Ei. Een certificaat kost 800 euro en moet elk jaar vernieuwd worden. IKB Ei controleert of de ongediertebestrijder alle papieren op orde heeft, voordat het bedrijf geregistreerd kan worden.
http://nos.nl/artikel/218(...)iemand-greep-in.html
pi_172907831
quote:
14s.gif Op vrijdag 4 augustus 2017 18:22 schreef Zolderkamer het volgende:

[..]

Volgens mij heb jij dat zojuist al gedaan.. Want eerder riep je dit dus:

[..]

Om vervolgens mijn vraag erover te negeren en af te doen met:

[..]

Om vervolgens weer een vraag te negeren.. over iets waar je heel stellig in bent
Amen.
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_172907912
IKB Ei: Ich habe es nicht gewusst. Wie gelooft dat? Op radio 1 tussen 17.00 en 18.00 ging het er ook over.
http://www.nporadio1.nl/gemist

Die keuringsinstantie komt elk jaar langs bij de kippenboeren, kijkt de boeken na, ziet overal Chickfriend en denkt: o ja, bloedluis, daar kijken we niet naar, hoeft niet.
Dat meen je toch niet?
Hoewel ik me afvraag of het wel bij de kippenboeren in de boeken stond dat het bedrijf was langsgeweest.
Niet voor niks worden alle eieren weggehaald uit de winkels, het is namelijk niet bekend of er bedrijven zijn die niks gezegd hebben én niet in de administratie voorkomen van Chickfriend.
pi_172908005
Wat mij nog niet duidelijk is, hoe gevaarlijk is dat middel nou eigenlijk?
٩๏̯͡๏)۶
pi_172908055
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 augustus 2017 18:37 schreef Ronaldsen het volgende:
Wat mij nog niet duidelijk is, hoe gevaarlijk is dat middel nou eigenlijk?
Het doodt alle bijen in mum van tijd. Het is ongeveer twee jaar geleden uit een bestrijdingsmiddel gehaald dat je bij tuincentra kon kopen om luizen te bestrijden, vanwege de massale bijensterfte. Het middel bestaat nog niet zo lang daarom weet men niet wat het op lange termijn voor schadelijke effecten heeft bij de mens. Ook weet men niet hoe het uit de stallen te krijgen is. Niet, volgens mij, dus die moeten gesloopt worden.
  vrijdag 4 augustus 2017 @ 18:41:47 #78
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_172908088
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 augustus 2017 18:37 schreef Ronaldsen het volgende:
Wat mij nog niet duidelijk is, hoe gevaarlijk is dat middel nou eigenlijk?
Voor mensen niet zo. Voor het milieu: behoorlijk.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_172908106
Hoe schadelijk is Fipronil eigenlijk voor een huisdier, aangezien die dat regelmatig in hun nek gedruppeld krijgen?
pi_172908109
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 augustus 2017 18:41 schreef Perrin het volgende:

[..]

Voor mensen niet zo. Voor het milieu: behoorlijk.
Bijen, vlinders, alle ongewervelde dieren gaan eraan.
pi_172908144
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 augustus 2017 18:42 schreef MaGNeT het volgende:
Hoe schadelijk is Fipronil eigenlijk voor een huisdier, aangezien die dat regelmatig in hun nek gedruppeld krijgen?
Dat is meestal een ander middel. Bij inname is het gevaarlijker dan op de huid.
pi_172908205
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 augustus 2017 18:44 schreef Loekie1 het volgende:

[..]

Dat is meestal een ander middel. Bij inname is het gevaarlijker dan op de huid.
In Frontline zit het iig wel.
Ik gebruik Stronghold voor de fretten (tegen oormijt), daar zit Selamectine in.
Werd het bij kippen ook niet onder het verendek (en dus op de huid) gespoten?

edit: als ik er op zoek lees ik dat de hele kippenstal werd volgespoten met dat spul
pi_172908281
Dag mag dus niet bij dieren die in de voedselketen terechtkomen.


03-07-2014
De Europese voedselveiligheidsautoriteit EFSA brengt het insecticide fipronil in verband met schadelijke effecten voor honingbijen en andere bestuivende insecten. Greenpeace wil dat de Europese Unie nu zo snel mogelijk een algeheel verbod op het gebruik van fipronil instelt.

Eind vorige maand steunde een meerderheid van Europese landen al een tijdelijk verbod op het gebruik van drie andere bestrijdingsmiddelen uit de groep van neonicotinoïden. De Europese Commissie besloot vervolgens een deelverbod op deze drie dodelijke middelen in te stellen. Nu EFSA ook fipronil in verband brengt met bijensterfte, vraagt Greenpeace de Europese Unie uit voorzorg ook dit middel zo snel mogelijk te verbieden. Landbouwexpert Herman van Bekkem van Greenpeace noemt zo’n verbod een logisch vervolg op het aangetoonde schadelijke effect van het middel. “Europa moet een daadkrachtig plan ontwikkelen voor de bescherming van bestuivende insecten en om te beginnen een totaalverbod op fipronil instellen. Schadelijke bestrijdingsmiddelen hopen zich het afgelopen decennium op in ons milieu, dus tijdelijke, beperkte verboden zijn ontoereikend om de bijen te redden. Al helemaal als onverminderd ander gif wordt gebruikt.”

Fipronil wordt geproduceerd door de Duitse chemiegigant BASF en is extra risicovol voor bijen als het wordt gebruikt als zaadcoating in mais. In Nederland wordt fipronil gebruikt in de teelt van kool, uien en prei. Het wordt als giftig laagje om zaden aangebracht en in de gehele plant verspreid tijdens de groei. Soms worden er grote normoverschrijdingen van het middel in het Nederlandse oppervlaktewater gevonden.

Snel mogelijk een verbod

De Tweede Kamer heeft een motie aangenomen waarin staatssecretaris Sharon Dijksma is gevraagd zich bij haar collega’s in Brussel sterk te maken voor een verbod op fipronil. Herman van Bekkem van Greenpeace: “Staatssecretaris Dijksma moet doen wat de Tweede Kamer aan haar vraagt en zo snel mogelijk een verbod op fipronil instellen.” Hij vervolgt: “Daarnaast moeten we inzetten op landbouw die zónder gif werkt en zorgt voor bloemen en schoon water. Daar hebben de bijen en andere insecten wat aan. We moeten zuinig zijn op deze cruciale diertjes die verantwoordelijk zijn voor de bestuiving van ongeveer een derde van ons voedsel.” Het recente Greenpeace rapport Bees in decline laat zien wetenschappelijke onderzoek de noodzaak van een totaalverbod op zeven verschillende middelen, waaronder deze drie neonicotinoïden én fipronil onderstreept.
http://www.blikopnieuws.n(...)ronil-bijenpopulatie
pi_172908383
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 augustus 2017 18:46 schreef MaGNeT het volgende:

edit: als ik er op zoek lees ik dat de hele kippenstal werd volgespoten met dat spul
Die kunnen ze dan ook afbreken en naar het chemisch afval brengen.

En niet alleen dat. Tien miljoen kippen in Nederland produceren nu dagelijks een fipronil-ei.
En blijven dan maanden doen, dat spul blijft zo lang in hun lijf zitten.
Het is te duur om die kippen te blijven voeren. Dus miljoenen kippen zullen binnenkort vergast worden en als chemisch afval bestempeld worden.
Ik ben benieuwd wat wij daar als burger van mee krijgen.
https://www.trouw.nl/groen/welk-lot-wacht-de-gifkip-~a90c2277/

[ Bericht 17% gewijzigd door Loekie1 op 04-08-2017 19:14:13 ]
pi_172909000
Het probleem met de bijensterfte is niet minder geworden, en we hebben nu dus waarschijnlijk een van de oorzaken te pakken.

donderdag 6 april 2017, 12:38
ELIM - Grote schrik voor imker Henk Dekker uit Elim. Toen hij aan het einde van de winter ging
kijken in de kasten bij zijn bijenvolken, bleek er bijna niets meer van over. "Je trekt de kasten open, en er liggen een stuk of honderd bijen onderin. De rest is verdwenen."
Het verhaal van Henk Dekker staat niet op zichzelf. Uit heel Nederland komen verhalen van bijenvolken die de winter niet hebben overleefd, maar in het noorden van Nederland lijkt het probleem groter te zijn dan elders.

Frank Moens van de Nederlandse Bijenhouders Vereniging beaamt dat: "We hebben door een enquête op onze site in de gaten gekregen dat er iets aan de hand is in het noorden van het land. Maar wat dit precies is, dat weten we niet. Er kunnen verschillende oorzaken zijn."

Een van die oorzaken is de Varroamijt. Dit is een parasiet die op zich al schadelijk is voor bijen, maar deze mijt kan ook nog eens verschillende virussen bij zich dragen die hij overbrengt op de bijenvolken. Geïnfecteerde volken overleven dit meestal niet. "Het blijft gissen", aldus Moens, "We zien wel dat het de ene keer in de ene, en de andere keer in een andere streek van het land is."

Imker Henk Dekker bestrijdt de varroamijt al uit voorzorg: "De mijt wordt behandeld aan het einde van het jaar. Iedereen denkt aan die varroamijten, maar het is gewoon erg lastig." Ook het vinden van nieuwe bijenvolken gaat niet van een leien dakje. Dekker: "Ze zijn gewoon bijna nergens meer te krijgen, iedereen lijkt last te hebben van de sterfte. Nu ga ik een paar volken uit Zeeland halen, dan kan ik in ieder geval weer verder."

Imkers kunnen laten achterhalen waaraan hun bijen zijn doodgegaan. Ze moeten de dode beestjes dan invriezen zodat ze later onderzocht kunnen worden.
http://www.rtvdrenthe.nl/(...)nd-schrikt-imkers-op
  vrijdag 4 augustus 2017 @ 19:29:10 #86
260839 vuvuzela
pwèèèèèp
pi_172909147
Want? Die bijen bestuiven de bloempjes in de kippenstallen?
pi_172909352
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_172909562
quote:
14s.gif Op vrijdag 4 augustus 2017 18:02 schreef Zolderkamer het volgende:

[..]

Nee jij zegt dat het geen onzekere factor is... Jij negeert zelf alle zaken toch ook die controleerbaar zijn?
Zoals gezegd.. het maakt mij niets uit hoor.. maar je wijst heel hard naar het ene terwijl je zelf ook geen idee hebt wat je aan het doen bent..

En over zeer klein gesproken: je weet dat de hoeveelheden fipronil dusdanig klein zijn dat er nauwelijks over "risico" gesproken kan worden?
Mwah, ik vind dat ik doorgaans best aardig weet wat ik doe en waarom. Dit is imo geen uitzondering daarop ;) ik vind nog steeds dat ik weet wat ik eet (en dat bevat zeker geen fipronil), want ja ik controleer wat controleerbaar is en ik geef bewust heel veel dingen niet die in de industrie wel (onder voorwaarden) gebruikt (kunnen) worden.

En als jij de astronomisch kleine kans dat er >40 jaar geleden iemand een soort gif heeft gedumpt op het terrein waar nu onze kippen lopen wat wij nooit gemerkt hebben, waardoor theoretisch de eieren van onze kippen alsnog *iets* giftigs zouden kunnen bevatten wat ik niet weet reden vindt om te zeggen dat ik 'geen idee heb wat ik aan het doen ben' dan vind ik dat wat overdreven.

Over de hoeveelheid gif en het concrete risico weet ik dat er een aantal ladingen eieren zijn die afgeraden worden om aan kinderen te voeren (en laat ik nou net twee jonge kinderen hebben die graag een eitje lusten) en dat er ook een lading was met 'acuut gevaar voor de volksgezondheid'. Hoe klein de hoeveelheid gif erin precies is maakt me dan niet zo veel uit, ik voel me prettig in de wetenschap dat mijn kinderen en ik het in elk geval niet binnen krijgen. Alle beetjes helpen :)

Maar ik vind het fijn voor de mensen die wel besmette eieren hebben gegeten dat het risico volgens jou eigenlijk nihil is :)
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
pi_172910549
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 augustus 2017 19:29 schreef vuvuzela het volgende:
Want? Die bijen bestuiven de bloempjes in de kippenstallen?
Mest, voor ons geen afvalproduct maar voeding voor de plant!
http://torsius-ei.nl/het-bedrijf/mest/
  vrijdag 4 augustus 2017 @ 21:09:01 #90
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_172911624
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 augustus 2017 19:45 schreef Miss_Isis het volgende:
(en dat bevat zeker geen fipronil)
Maar aangezien je er niet op laat testen.. hoe weet je het dan zo zeker?
Want precies dit was ook wat een boer zou zeggen, als je hem 4 weken geleden over fipronil zou vragen.. Hij zou geen idee hebben gehad wat het was..

En dat is nou net mijn punt.. Als je iets niet weet, dan is dat niet jouw schuld oiid..
Maar om nou te zeggen dat het "zeker geen ... bevat" is natuurlijk heel naief en kun je op geen enkele manier hard maken... Wat jij wel beweerd...

Verder is die "astronomisch kleine kans" helemaal niet klein.. Ik vind munten uit de voc tijd, hoefijzers, musketkogels etc etc.. bij mensen in de tuin.. op akkers.. overal.. (dit komt vaak uit stadsafval wat als mest gebruikt werd maar dat terzijde)
In de grond zit meer dan je voor mogelijk houd...

Die 40 jaar is niets... en al helemaal niet genoeg om chemicalien te laten verdwijnen.. en aangezien dat net zo normaal was om te storten, als dat jij het normaal vind om naar de wc te gaan, is de kans op lichte oppervlakte verontreiniging erg groot.. aangezien nederland altijd al druk bevolkt is en weinig plekken onbenut zijn..

En dan vervolgens zeg je dat de hoeveelheid gif in een ei je niet uitmaakt...

Ik ben blij dat je fijn vind dat je eigen kippen en eieren vertrouwd, ik heb zelf ook een moestuin, maar ik maak me geen illusies dat ik ondanks dat ik eko standaarden aanhoud, schonere producten heb dan een ander waar op allerlei zaken gecontroleerd word..
pi_172912495
quote:
14s.gif Op vrijdag 4 augustus 2017 21:09 schreef Zolderkamer het volgende:

[..]

Maar aangezien je er niet op laat testen.. hoe weet je het dan zo zeker?
Want precies dit was ook wat een boer zou zeggen, als je hem 4 weken geleden over fipronil zou vragen.. Hij zou geen idee hebben gehad wat het was..

En dat is nou net mijn punt.. Als je iets niet weet, dan is dat niet jouw schuld oiid..
Maar om nou te zeggen dat het "zeker geen ... bevat" is natuurlijk heel naief en kun je op geen enkele manier hard maken... Wat jij wel beweerd...
Ik weet dat het geen fipronol bevat omdat ik wel weet wat fipronol is (ook al 4 weken geleden, ik heb honden en weet wat er in Frontline zit ;) ), en ik gebruik bewust geen middelen waar dat of een dergelijk middel in zit. Ik gebruik ook geen vervangende middelen voor hetzelfde doel, ik spuit of strooi helemaal niets om mijten/luizen te verdelgen. Dus ook niets waar mogelijkerwijs fipronol in zou kunnen zitten zonder dat je het weet. Tenzij het in de broodkorsten of over de mais of graankorrels die ze eten zou zitten, krijgen ze dat dus zeker weten niet binnen. En de kans dat het in brood of mais zit is (gezien waar de stof voor dient, en gezien brood of mais zelden last van luizen heeft) in mijn ogen verwaarloosbaar :P

quote:
Verder is die "astronomisch kleine kans" helemaal niet klein.. Ik vind munten uit de voc tijd, hoefijzers, musketkogels etc etc.. bij mensen in de tuin.. op akkers.. overal.. (dit komt vaak uit stadsafval wat als mest gebruikt werd maar dat terzijde)
In de grond zit meer dan je voor mogelijk houd...

Die 40 jaar is niets... en al helemaal niet genoeg om chemicalien te laten verdwijnen.. en aangezien dat net zo normaal was om te storten, als dat jij het normaal vind om naar de wc te gaan, is de kans op lichte oppervlakte verontreiniging erg groot.. aangezien nederland altijd al druk bevolkt is en weinig plekken onbenut zijn..
OK, ik denk dat we dit risico dan wat anders inschatten ;)
quote:
En dan vervolgens zeg je dat de hoeveelheid gif in een ei je niet uitmaakt...
Inderdaad, omdat ik het toch niet eet maakt het me niet zo veel uit hoe veel het precies is. Elk beetje is wat mij betreft teveel, maar ik krijg het toch niet binnen dus tja.

quote:
Ik ben blij dat je fijn vind dat je eigen kippen en eieren vertrouwd, ik heb zelf ook een moestuin, maar ik maak me geen illusies dat ik ondanks dat ik eko standaarden aanhoud, schonere producten heb dan een ander waar op allerlei zaken gecontroleerd word..
Tja, dat kan. Ik zie het wellicht iets rooskleuriger in dan, zolang ik er niets op spuit of strooi en de industrie (onder voorwaarden) wel, zie ik het als winst :)
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
pi_172918421
Fipronil gevonden bij meer pluimveebedrijven

UTRECHT - De eieren van meerdere pluimveebedrijven die zich uit eigen beweging hebben gemeld bij de Nederlandse Voedsel- en Warenautoriteit (NVWA) bevatten fipronil. Onderzoek heeft dat uitgewezen. De instantie geeft zaterdag een lijst vrij met de eicodes van de bedrijven die het betreft, bevestigde een woordvoerder vrijdagavond naar aanleiding van een bericht van de Volkskrant.

Om hoeveel bedrijven het gaat, kon hij nog niet zeggen. De bedrijven hebben hoogstwaarschijnlijk zaken gedaan met ChickFriend, het bestrijdingsbedrijf uit Barneveld dat het middel met de verboden stof in talloze stallen heeft gespoten.

ZIE OOK: ’Chickfriend kocht bewust verboden gif fipronil’

De Nederlandse Vakbond Pluimveehouders (NVP) riep leden die zaken hebben gedaan met ChickFriend en die nog niet geblokkeerd zijn vrijdag nog op zich meteen te melden bij de NVWA, keurmerk IKB en de eierhandel.
http://www.telegraaf.nl/b(...)eer_bedrijven__.html

Dat was dus de reden dat álle eieren uit de winkels gingen.
pi_172918426
Eiersector wil fipronilschade op NVWA verhalen

Kippenboeren willen de Nederlandse Voedsel- en Warenautoriteit aansprakelijk stellen voor de schade die zij lijden door het eierschandaal.

Die schade loopt in de miljoenen. Niet alleen doordat tientallen kippenbedrijven voorlopig op slot blijven, miljoenen eieren worden vernietigd en kippen geruimd. Ook de export loopt harde klappen op. Gisteren bleek dat Aldi in Duitsland alle eieren uit voorzorg uit de schappen heeft gehaald.

,,Het gebrekkige optreden van de NVWA heeft het probleem veel en veel groter gemaakt dan nodig was geweest'', zegt Hugo Bens van de pluimveehoudersvakgroep van LTO. De inspectie heeft volgens de kippenboeren veel te laat ingegrepen. Op 19 juni is de NVWA al door België getipt over Chickfriend. Het Barneveldse bedrijf heeft daarna nog enkele weken bloedluisbehandelingen uitgevoerd in zeker twintig kippenstallen. Chickfriend zou daarbij de verboden insecticide fipronil hebben gebruikt. Die zit nu in eieren. Vervolgens duurde het nog weken voor duidelijk was welke bedrijven zijn besmet.
http://www.ad.nl/dossier-(...)a-verhalen~a50dc085/

Ik zou de eigen keurmerkinstantie aansprakelijk stellen. Die kwamen elk jaar langs om de boeken in te zien en te bekijken of de bedrijven die bestrijding deden, daarvoor bevoegd waren. Keurmerkinstantie deed niets, jaranlang. Vreemd dat we daar de branche zelf niet over horen.
'"Ik heb een paar mannen langsgekregen die met gasmaskers tewerkgingen, zal dat wel in orde zijn?" "Waartegen mevrouw?" "Tegen bloedluis." "Maakt u niet ongerust mevrouw, werkt het spul goed?" "Ja, perfect, we zijn zo blij! "Mooi. Dat horen we overal, en daar gaat het om. Tot volgend jaar."

Is het in landen om ons heen ook zo geregeld? Ik denk het toch niet.

[ Bericht 4% gewijzigd door Loekie1 op 05-08-2017 06:30:48 ]
  zaterdag 5 augustus 2017 @ 06:32:15 #95
380389 madeliefff
soms ook madeboosss
pi_172918462
quote:
14s.gif Op vrijdag 4 augustus 2017 21:09 schreef Zolderkamer het volgende:

[..]

Maar aangezien je er niet op laat testen.. hoe weet je het dan zo zeker?
Want precies dit was ook wat een boer zou zeggen, als je hem 4 weken geleden over fipronil zou vragen.. Hij zou geen idee hebben gehad wat het was..

En dat is nou net mijn punt.. Als je iets niet weet, dan is dat niet jouw schuld oiid..
Maar om nou te zeggen dat het "zeker geen ... bevat" is natuurlijk heel naief en kun je op geen enkele manier hard maken... Wat jij wel beweerd...

Verder is die "astronomisch kleine kans" helemaal niet klein.. Ik vind munten uit de voc tijd, hoefijzers, musketkogels etc etc.. bij mensen in de tuin.. op akkers.. overal.. (dit komt vaak uit stadsafval wat als mest gebruikt werd maar dat terzijde)
In de grond zit meer dan je voor mogelijk houd...

Die 40 jaar is niets... en al helemaal niet genoeg om chemicalien te laten verdwijnen.. en aangezien dat net zo normaal was om te storten, als dat jij het normaal vind om naar de wc te gaan, is de kans op lichte oppervlakte verontreiniging erg groot.. aangezien nederland altijd al druk bevolkt is en weinig plekken onbenut zijn..

En dan vervolgens zeg je dat de hoeveelheid gif in een ei je niet uitmaakt...

Ik ben blij dat je fijn vind dat je eigen kippen en eieren vertrouwd, ik heb zelf ook een moestuin, maar ik maak me geen illusies dat ik ondanks dat ik eko standaarden aanhoud, schonere producten heb dan een ander waar op allerlei zaken gecontroleerd word..
als je gif in je moestuin gebruikt verdwijnt dat toch na een paar weken? Of? Ik heb onlangs iets moeten sprayen tegen ongedierte namelijk ;(

[ Bericht 0% gewijzigd door madeliefff op 05-08-2017 06:37:58 ]
1-Op vrijdag 22 mei 2015 19:53 schreef Working_Class_Hero het volgende:
Niet weten dat Madeliefff KLB godin is en dus alles kan, zelfs jou doen verdwijnen.
2-Ik ben een Rivella...
pi_172918463
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 augustus 2017 06:32 schreef madeliefff het volgende:

[..]

als je gif in je moestuin gebruikt verdwijnt dat toch na een paar weken? Of? Ik heb onlangs iets moeten sprayen tegen luizen namelijk :( ....
Staat dat er niet op?
  zaterdag 5 augustus 2017 @ 06:34:08 #97
380389 madeliefff
soms ook madeboosss
pi_172918465
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 augustus 2017 06:32 schreef Loekie1 het volgende:

[..]

Staat dat er niet op?
geen idee. Ik kreeg het van iemand in een oude glassexfles. Hij zei van wel maar of het klopt weet ik niet zeker dan
1-Op vrijdag 22 mei 2015 19:53 schreef Working_Class_Hero het volgende:
Niet weten dat Madeliefff KLB godin is en dus alles kan, zelfs jou doen verdwijnen.
2-Ik ben een Rivella...
pi_172918483
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 augustus 2017 06:34 schreef madeliefff het volgende:

[..]

geen idee. Ik kreeg het van iemand in een oude glassexfles. Hij zei van wel maar of het klopt weet ik niet zeker dan
Dan ben je wel heel dom bezig. Ga je het zelf eten of verkoop je het? Zie je nog bijen in je omgeving?
  zaterdag 5 augustus 2017 @ 06:53:43 #99
380389 madeliefff
soms ook madeboosss
pi_172918500
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 augustus 2017 06:42 schreef Loekie1 het volgende:

[..]

Dan ben je wel heel dom bezig. Ga je het zelf eten of verkoop je het? Zie je nog bijen in je omgeving?
nee is voor mezelf alleen. Bijen heb ik hier nooit gezien. Ook niet voor het sprayen.
1-Op vrijdag 22 mei 2015 19:53 schreef Working_Class_Hero het volgende:
Niet weten dat Madeliefff KLB godin is en dus alles kan, zelfs jou doen verdwijnen.
2-Ik ben een Rivella...
  zaterdag 5 augustus 2017 @ 06:55:36 #100
380389 madeliefff
soms ook madeboosss
pi_172918506
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 augustus 2017 06:42 schreef Loekie1 het volgende:

[..]

Dan ben je wel heel dom bezig. Ga je het zelf eten of verkoop je het? Zie je nog bijen in je omgeving?
maar verdwijnt gif niet standaard na een aantal weken? Dar is eigenlijk mijn vraag..
1-Op vrijdag 22 mei 2015 19:53 schreef Working_Class_Hero het volgende:
Niet weten dat Madeliefff KLB godin is en dus alles kan, zelfs jou doen verdwijnen.
2-Ik ben een Rivella...
pi_172918518
Van een beetje luizengif gaat niemand dood.
pi_172918524
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 augustus 2017 06:55 schreef madeliefff het volgende:

[..]

maar verdwijnt gif niet standaard na een aantal weken? Dar is eigenlijk mijn vraag..
Kan maanden duren.
pi_172918531
Fipronil is een insecticide en acaricide uit de groep van de fenylpyrazolen. Het werd in 1987 ontwikkeld door Rhône-Poulenc en voor het eerst op de markt gebracht in 1993.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Fipronil

Dus iets van 20 jaar hebben we Fipronil-eitjes gegeten en dan gaan we nu hysterisch doen of we dat ene eitje komende week nog wel kunnen eten voordat het probleem weer is opgelost.
pi_172918536
quote:
10s.gif Op zaterdag 5 augustus 2017 07:08 schreef Braindead2000 het volgende:
Fipronil is een insecticide en acaricide uit de groep van de fenylpyrazolen. Het werd in 1987 ontwikkeld door Rhône-Poulenc en voor het eerst op de markt gebracht in 1993.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Fipronil

Dus iets van 20 jaar hebben we Fipronil-eitjes gegeten en dan gaan we nu hysterisch doen of we dat ene eitje komende week nog wel kunnen eten voordat het probleem weer is opgelost.
Nee, want het mocht helemaal niet gebruikt worden in de voedselketen. Chickfriend is in 2014 opgericht dus het zou hoogstends 3,5 jaar zijn. Nog veel natuurlijk, als je steeds de verkeerde eitjes hebt gegeten.
pi_172918539
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 augustus 2017 07:11 schreef Loekie1 het volgende:

[..]

Nee, want het mocht helemaal niet gebruikt worden in de voedselketen.
Ik heb maar even vluchtig gegoogeld maar ik begrijp dat het middel pas sinds 2013 of zo aan banden is gelegd.
pi_172918541
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 augustus 2017 07:13 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Ik heb maar even vluchtig gegoogeld maar ik begrijp dat het middel pas sinds 2013 of zo aan banden is gelegd.
Ja bij zaden. In eieren mocht het al nooit zitten. Net zoals je vlooienbandmiddel al nooit mocht gebruiken bij kippen. Door het hoge risico voor bijen is het ook voor zaden aangescherpt in 2013.
Er waren maar twee toegestane producten voor bloedluisbestrijding bij kippen, en die hielpen maar een paar weken.
pi_172918547
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 augustus 2017 07:14 schreef Loekie1 het volgende:

[..]

Ja bij zaden. In eieren mocht het al nooit zitten. Net zoals je vlooienbandmiddel al nooit mocht gebruiken bij kippen. Door het hoge risico voor bijen is het ook voor zaden aangescherpt in 2013.
De eerste googlehit levert dit op:

I'm a professor in the LA area and want to do a study on Fipronil (Frontline) in eggs. Frontline is a common medication for cats/dogs for the control of fleas. Many people use Frontline to control fleas and mites in their chicken flock, but it turns out, there's no data on whether the active ingredient (Fipronil) actually makes it into the eggs.
https://www.meetup.com/Lo(...)ards/thread/23224072

Uit 2012, in de VS. Nou ben ik wel benieuwd hoelang dat middel hier is toegestaan in de kippenindustrie.
pi_172918566
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 augustus 2017 07:19 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

De eerste googlehit levert dit op:

I'm a professor in the LA area and want to do a study on Fipronil (Frontline) in eggs. Frontline is a common medication for cats/dogs for the control of fleas. Many people use Frontline to control fleas and mites in their chicken flock, but it turns out, there's no data on whether the active ingredient (Fipronil) actually makes it into the eggs.
https://www.meetup.com/Lo(...)ards/thread/23224072

Uit 2012, in de VS. Nou ben ik wel benieuwd hoelang dat middel hier is toegestaan in de kippenindustrie.
Het was nooit toegestaan heb ik overal gelezen.
Ik denk dat dat eigen keurmerk wel wist hoe het zat maar ze hoopten dat er maar weinig residue in de eieren zou zitten en dat de NVWA daar geen werk van zou maken. Dat is dus anders gelopen.
Ik zou als consument de NVWA eerder aanklagen voor het feit dat nooit eerder steekproeven onder eieren zijn gedaan, bijv. in 2014, 2015 en 2016. Vooral omdat de bedrijfstak zijn eigen vlees mag keuren.

[ Bericht 0% gewijzigd door Loekie1 op 05-08-2017 07:43:08 ]
pi_172918568
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 augustus 2017 07:29 schreef Loekie1 het volgende:

[..]

Het was nooit toegestaan heb ik overal gelezen.
Ik denk dat dat eigen keurmerk wel wist hoe het zat maar ze hoopten dat er maar weinig residue in de eieren zou zitten en dat de NVWA daar geen werk van zou maken. Dat is dus anders gelopen.
Ik zou de NVWA eerder aanklagen voor het feit dat nooit eerder steekproeven onder eieren zijn gedaan, bijv. in 2014, 2015 en 2016. Vooral omdat de bedrijfstak zijn eigen vlees mag keuren.
Als ik zo eens rondkijk op internet vind ik toch diverse artikelen waar mensen zeggen dat ze dat spul voor hun kippen gebruiken. Blijkbaar was het dus niet verboden enige jaren geleden.
pi_172918572
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 augustus 2017 07:29 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Als ik zo eens rondkijk op internet vind ik toch diverse artikelen waar mensen zeggen dat ze dat spul voor hun kippen gebruiken. Blijkbaar was het dus niet verboden enige jaren geleden.
Voor je eigen kippen mag wel maar als je je eieren gaat verkopen mag het niet.
Dat een eigen keurmerkinstantie een ongecertificeerd bedrijf 3 jaar zijn gang laat gaan, is natuurlijk bizar. Als ik kippenboerin was, zou ik woest zijn op die instantie. En als ik die kop van die vent zie op tv van die keuringsinstantie, zie ik gewoon een enorme gluiperd, misschien wel een vriendje van die Chickfriend boys. 'Misschien gaan we in de toekomst wel naar bloedluis kijken' oftewel hij geeft niet eens zijn fout toe dat het had moeten gebeuren.

[ Bericht 5% gewijzigd door Loekie1 op 05-08-2017 07:46:37 ]
pi_172919389
Wat zijn de gevolgen van vergiftigde eieren eten? Dan heb ik het niet over 1 of 2 eieren maar bijvoorbeeld 8 eieren in de week.
  zaterdag 5 augustus 2017 @ 10:37:43 #112
380389 madeliefff
soms ook madeboosss
pi_172920452
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 augustus 2017 09:28 schreef xaban06 het volgende:
Wat zijn de gevolgen van vergiftigde eieren eten? Dan heb ik het niet over 1 of 2 eieren maar bijvoorbeeld 8 eieren in de week.
ik dacht ergens te hebben gelezen dat het nieren en lever aantast
1-Op vrijdag 22 mei 2015 19:53 schreef Working_Class_Hero het volgende:
Niet weten dat Madeliefff KLB godin is en dus alles kan, zelfs jou doen verdwijnen.
2-Ik ben een Rivella...
pi_172920461
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 augustus 2017 09:28 schreef xaban06 het volgende:
Wat zijn de gevolgen van vergiftigde eieren eten? Dan heb ik het niet over 1 of 2 eieren maar bijvoorbeeld 8 eieren in de week.
Klachten aan de lever, nieren en schildklier.

Dacht ik gisteren een veilig doosje overgebleven eieren te kopen voor mijn heerlijke 3-eise omelet, kijk ik even later het nieuws en zie ik dat ze diezelfde verpakking uit de schappen halen die ik die ochtend nog heb gekocht. :)
pi_172920514
Maar in welke mate? Mijn zoon heeft sinds ~2 weken last van buikpijn, huisarts kan niet plaatsen waardoor het komt. Vandaar mijn vraag :)
pi_172920592
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 augustus 2017 06:55 schreef madeliefff het volgende:

[..]

maar verdwijnt gif niet standaard na een aantal weken? Dar is eigenlijk mijn vraag..
Nee, giftige stoffen hebben verschillende persistentie. Met name vetoplosbare gifstoffen kunnen lang blijven ¨hangen¨ zoals ook in het geval van fipronil.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
  zaterdag 5 augustus 2017 @ 10:54:51 #116
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_172920748
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 augustus 2017 10:41 schreef xaban06 het volgende:
Maar in welke mate? Mijn zoon heeft sinds ~2 weken last van buikpijn, huisarts kan niet plaatsen waardoor het komt. Vandaar mijn vraag :)
In zo'n mate dat ie het op zn 200ste verjaardag misschien zou merken als ie 800 eieren per dag zou eten..
  zaterdag 5 augustus 2017 @ 10:57:00 #117
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_172920780
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 augustus 2017 06:55 schreef madeliefff het volgende:

[..]

maar verdwijnt gif niet standaard na een aantal weken? Dar is eigenlijk mijn vraag..
Gif? zonder iets specifieker te zijn kun je daar niets van zeggen..
Olie is ook olie.. maar het ene is eetbaar en het andere niet..
pi_172920917
quote:
14s.gif Op zaterdag 5 augustus 2017 10:54 schreef Zolderkamer het volgende:

[..]

In zo'n mate dat ie het op zn 200ste verjaardag misschien zou merken als ie 800 eieren per dag zou eten..
Indien dat zo is, waarom is het dan verboden? Aan jouw reactie te zijn merk je er toch niks van?
  zaterdag 5 augustus 2017 @ 11:08:29 #119
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_172920994
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 augustus 2017 11:04 schreef xaban06 het volgende:

[..]

Indien dat zo is, waarom is het dan verboden? Aan jouw reactie te zijn merk je er toch niks van?
Omdat de grenswaarde van dat soort dingen voor de allerzwaksten is bijgesteld door de EU in 2013 en in januari nog eens..
pi_172921209
quote:
14s.gif Op zaterdag 5 augustus 2017 11:08 schreef Zolderkamer het volgende:

[..]

Omdat de grenswaarde van dat soort dingen voor de allerzwaksten is bijgesteld door de EU in 2013 en in januari nog eens..
Dat iets bijgesteld is betekend niet dat je er pas iets van merkt na 800 eieren :?
  zaterdag 5 augustus 2017 @ 11:23:19 #121
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_172921239
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 augustus 2017 11:21 schreef xaban06 het volgende:

[..]

Dat iets bijgesteld is betekend niet dat je er pas iets van merkt na 800 eieren :?
Oke.. ja je zoon is ziek van de eieren... ^O^
pi_172921314
quote:
14s.gif Op zaterdag 5 augustus 2017 10:54 schreef Zolderkamer het volgende:

[..]

In zo'n mate dat ie het op zn 200ste verjaardag misschien zou merken als ie 800 eieren per dag zou eten..
Tja, er zijn nu eenmaal lieden die eeuwig willen leven en dus niet vergiftigd willen worden door onnadenkende mensen.
  zaterdag 5 augustus 2017 @ 11:28:36 #123
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_172921346
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 augustus 2017 11:27 schreef torentje het volgende:

[..]

Tja, er zijn nu eenmaal lieden die eeuwig willen leven en dus niet vergiftigd willen worden door onnadenkende mensen.
Een overschrijding van een grenswaarde betekent dat op basis van de huidige wetenschappelijke kennis een risico voor de consument niet uit te sluiten is. Dit hoeft niet automatisch te betekenen dat er ook daadwerkelijk gezondheidseffecten optreden. Er wordt namelijk een ruime marge toegepast om de gegevens uit de dierstudies te vertalen naar mensen en daarmee de veiligheid te borgen. Vanuit studies bij mensen, die zichzelf vergiftigd hebben met fipronil, weten we dat er pas bij veel hogere doseringen acute vergiftigingsverschijnselen worden gezien. Acute klachten bij deze hoge dosering zijn misselijkheid, buikpijn en hoofdpijn. Deze klachten verdwijnen in principe snel.
http://www.rivm.nl/Onderw(...)vragen_en_antwoorden


"Die dronken een heel flesje leeg en kregen miljoenen keren de dosis binnen die in de eieren zit. Zij werden beroerd, maar mochten tussen de twee en vier dagen later het ziekenhuis alweer verlaten."
pi_172922457
quote:
14s.gif Op zaterdag 5 augustus 2017 11:28 schreef Zolderkamer het volgende:

[..]

Een overschrijding van een grenswaarde betekent dat op basis van de huidige wetenschappelijke kennis een risico voor de consument niet uit te sluiten is. Dit hoeft niet automatisch te betekenen dat er ook daadwerkelijk gezondheidseffecten optreden. Er wordt namelijk een ruime marge toegepast om de gegevens uit de dierstudies te vertalen naar mensen en daarmee de veiligheid te borgen. Vanuit studies bij mensen, die zichzelf vergiftigd hebben met fipronil, weten we dat er pas bij veel hogere doseringen acute vergiftigingsverschijnselen worden gezien. Acute klachten bij deze hoge dosering zijn misselijkheid, buikpijn en hoofdpijn. Deze klachten verdwijnen in principe snel.
http://www.rivm.nl/Onderw(...)vragen_en_antwoorden


"Die dronken een heel flesje leeg en kregen miljoenen keren de dosis binnen die in de eieren zit. Zij werden beroerd, maar mochten tussen de twee en vier dagen later het ziekenhuis alweer verlaten."

En de risico's op de lange termijn dan?
En het is niet voor niets dat jonge kinderen en kankerpatiënten of andere mensen die wat met hun immuunsysteem geen eieren mogen eten.
Gif hoort niet in een ei, punt uit.
  zaterdag 5 augustus 2017 @ 12:21:18 #125
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_172922502
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 augustus 2017 12:19 schreef quirina het volgende:

[..]

En de risico's op de lange termijn dan?
En het is niet voor niets dat jonge kinderen en kankerpatiënten of andere mensen die wat met hun immuunsysteem geen eieren mogen eten.
Gif hoort niet in een ei, punt uit.
Het is geen "gif" het is schoonmaakmiddel.. en jij eet meer schoonmaakmiddelen dan je denkt..
  zaterdag 5 augustus 2017 @ 12:23:54 #126
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_172922564
quote:
14s.gif Op zaterdag 5 augustus 2017 12:21 schreef Zolderkamer het volgende:

[..]

Het is geen "gif" het is schoonmaakmiddel.. en jij eet meer schoonmaakmiddelen dan je denkt..
Het is een insecticide. Geen 'schoonmaakmiddel'. Leugenachtige mafkees.

https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Fipronil
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
  zaterdag 5 augustus 2017 @ 12:27:16 #127
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_172922629
quote:
2s.gif Op zaterdag 5 augustus 2017 12:23 schreef Perrin het volgende:

[..]

Het is een insecticide. Geen 'schoonmaakmiddel'. Leugenachtige mafkees.

https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Fipronil
Hee randdebiel (als we toch op die tour blijven gaan)
Zo ongeveer alle schoonmaakmiddelen zijn tevens insecticiden.. :')
En je eet er ongewild heel wat van op..
  zaterdag 5 augustus 2017 @ 12:31:41 #128
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_172922738
quote:
14s.gif Op zaterdag 5 augustus 2017 12:27 schreef Zolderkamer het volgende:

[..]

Hee randdebiel (als we toch op die tour blijven gaan)
Zo ongeveer alle schoonmaakmiddelen zijn tevens insecticiden.. :')
En je eet er ongewild heel wat van op..
Dweil jij lekker thuis je vloer met 'schoonmaakmiddel' fipronil?
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
  zaterdag 5 augustus 2017 @ 12:33:32 #129
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_172922781
quote:
5s.gif Op zaterdag 5 augustus 2017 12:31 schreef Perrin het volgende:

[..]

Dweil jij lekker thuis je vloer met 'schoonmaakmiddel' fipronil?
Ja en ik vul mn bad er ook altijd mee.. dan smeer ik me helemaal in...
pi_172922952
#TeamZolderkamer
Nait Soezn Moar Broezn
  User die overal opduikt 2022 zaterdag 5 augustus 2017 @ 12:47:40 #131
186611 Haags
pi_172923181
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 augustus 2017 12:38 schreef Divje het volgende:
#TeamZolderkamer
Het topic is inmiddels zover ontspoort. Dit valt niet meer serieus te nemen.
Zonder wrijving geen glans
pi_172923426
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 augustus 2017 12:47 schreef haags_kwartiertje het volgende:

[..]

Het topic is inmiddels zover ontspoort. Dit valt niet meer serieus te nemen.
Heb je gelijk in.

Belangrijker is dat ik gvd nergens meer eieren kan kopen.
Nait Soezn Moar Broezn
pi_172923542
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 augustus 2017 12:57 schreef Divje het volgende:

[..]

Heb je gelijk in.

Belangrijker is dat ik gvd nergens meer eieren kan kopen.
Volgens mij zijn er zat eieren over.
pi_172923646
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 augustus 2017 13:03 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Volgens mij zijn er zat eieren over.
Bij de 3 Albert Heijn winkels en Jumbo hier in de buurt lag niks meer in de schappen ;(

Straks even naar de markt, misschien meer geluk daar.
Nait Soezn Moar Broezn
pi_172923707
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 augustus 2017 13:07 schreef Divje het volgende:

[..]

Bij de 3 Albert Heijn winkels en Jumbo hier in de buurt lag niks meer in de schappen ;(

Straks even naar de markt, misschien meer geluk daar.
Bizar. Je zou denken dat mensen nu minder eieren kopen. Misschien dat de gemiddelde Nederlander toch minder beïnvloedbaar is dan ik dacht.
pi_172923765
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 augustus 2017 13:10 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Bizar. Je zou denken dat mensen nu minder eieren kopen. Misschien dat de gemiddelde Nederlander toch minder beïnvloedbaar is dan ik dacht.
Hue.

Zijn bij de 4 winkels waar ik was uit de schappen gehaald.

Maar goed. Ik heb idd een beetje schijt aan die berichtgeving. Wil wel m'n eitjes kunnen eten, met vergif of zonder.
Nait Soezn Moar Broezn
  User die overal opduikt 2022 zaterdag 5 augustus 2017 @ 13:14:00 #137
186611 Haags
pi_172923823
Hoogvliet hier heeft ze nog in overvloed.
Zonder wrijving geen glans
  zaterdag 5 augustus 2017 @ 13:41:41 #138
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_172924586
Vreemde gewaarwording. Liep in de Lidl in Palenberg (D) en opeens stuiven er een aantal medewerkers door de winkel om alle eieren weg te halen. Ook een mannetje bij de kassa die ze eruit pikte bij mensen die ze al in de kar hadden liggen.

Alleen de gestoomde eieren bleven liggen.

Kom je hier in de Lidl staan er gewoon twee pallets. :').
And so is the past
pi_172924862
quote:
14s.gif Op zaterdag 5 augustus 2017 11:28 schreef Zolderkamer het volgende:

[..]

Een overschrijding van een grenswaarde betekent dat op basis van de huidige wetenschappelijke kennis een risico voor de consument niet uit te sluiten is. Dit hoeft niet automatisch te betekenen dat er ook daadwerkelijk gezondheidseffecten optreden. Er wordt namelijk een ruime marge toegepast om de gegevens uit de dierstudies te vertalen naar mensen en daarmee de veiligheid te borgen. Vanuit studies bij mensen, die zichzelf vergiftigd hebben met fipronil, weten we dat er pas bij veel hogere doseringen acute vergiftigingsverschijnselen worden gezien. Acute klachten bij deze hoge dosering zijn misselijkheid, buikpijn en hoofdpijn. Deze klachten verdwijnen in principe snel.
http://www.rivm.nl/Onderw(...)vragen_en_antwoorden


"Die dronken een heel flesje leeg en kregen miljoenen keren de dosis binnen die in de eieren zit. Zij werden beroerd, maar mochten tussen de twee en vier dagen later het ziekenhuis alweer verlaten."

Fipronil heeft een kookpunt van ca 200 graden. Dus bij bakken verdampt het uit het ei (bij bakken haal je hogere temperaturen dan koken).

Verder raakt het spul inactief van UV straling. Gespoten fipronil in de buitenlucht zal op een zonnige dag verdwijnen van de bodem :)
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
  zaterdag 5 augustus 2017 @ 14:06:38 #140
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_172925215
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 augustus 2017 12:57 schreef Divje het volgende:
Belangrijker is dat ik gvd nergens meer eieren kan kopen.
Net ff boodschappen gedaan bij de aldi en idd.. alleen nog vrije uitloop en bio doosjes van 6.. de pallet met normale scharrel was verdwenen..

[ Bericht 1% gewijzigd door Zolderkamer op 05-08-2017 14:13:13 ]
  zaterdag 5 augustus 2017 @ 14:06:52 #141
380389 madeliefff
soms ook madeboosss
pi_172925221
quote:
14s.gif Op zaterdag 5 augustus 2017 10:57 schreef Zolderkamer het volgende:

[..]

Gif? zonder iets specifieker te zijn kun je daar niets van zeggen..
Olie is ook olie.. maar het ene is eetbaar en het andere niet..
ffe uitgezocht. het heet calypso van het merk bayer garden en bevat de stof thiacloprid. Heb je er verstand van dan ? :o
1-Op vrijdag 22 mei 2015 19:53 schreef Working_Class_Hero het volgende:
Niet weten dat Madeliefff KLB godin is en dus alles kan, zelfs jou doen verdwijnen.
2-Ik ben een Rivella...
  zaterdag 5 augustus 2017 @ 14:09:51 #142
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_172925305
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 augustus 2017 14:06 schreef madeliefff het volgende:

[..]

ffe uitgezocht. het heet calypso van het merk bayer garden en bevat de stof thiacloprid. Heb je er verstand van dan ? :o
Nee maar ik weet wel dat je niet in motorolie frituurt... :P
Je kan nu dus ff googelen en dan weet je al een hoop meer..
pi_172925608
Zolderkamer heeft zeker een beetje zuurstoftekort opgelopen op die zolder van hem.
  zaterdag 5 augustus 2017 @ 14:25:59 #144
380389 madeliefff
soms ook madeboosss
pi_172925658
quote:
4s.gif Op zaterdag 5 augustus 2017 13:52 schreef Godshand het volgende:

[..]

Fipronil heeft een kookpunt van ca 200 graden. Dus bij bakken verdampt het uit het ei (bij bakken haal je hogere temperaturen dan koken).

Verder raakt het spul inactief van UV straling. Gespoten fipronil in de buitenlucht zal op een zonnige dag verdwijnen van de bodem :)
zonnige dag in nl ? Oei daar gaat het mis
1-Op vrijdag 22 mei 2015 19:53 schreef Working_Class_Hero het volgende:
Niet weten dat Madeliefff KLB godin is en dus alles kan, zelfs jou doen verdwijnen.
2-Ik ben een Rivella...
  zaterdag 5 augustus 2017 @ 14:36:18 #145
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_172925868
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 augustus 2017 18:05 schreef quirina het volgende:

[..]

Hij is ook niet goed in zijn zolderkamer 8)7
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 augustus 2017 14:23 schreef quirina het volgende:
Zolderkamer heeft zeker een beetje zuurstoftekort opgelopen op die zolder van hem.
Die bijdragen van jou in dit topic zijn echt top.. Echte kwaliteit in je posts.. ^O^
pi_172926504
quote:
18s.gif Op zaterdag 5 augustus 2017 13:11 schreef Divje het volgende:

[..]

Hue.

Zijn bij de 4 winkels waar ik was uit de schappen gehaald.

Maar goed. Ik heb idd een beetje schijt aan die berichtgeving. Wil wel m'n eitjes kunnen eten, met vergif of zonder.
Hier overal eieren. Gewoon in de slimste regio van de wereld. ;)
pi_172926517
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 augustus 2017 15:14 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Hier overal eieren. Gewoon in de slimste regio van de wereld. ;)
Jullie zijn al aangetast, daarom. ;)
pi_172926628
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 augustus 2017 14:23 schreef quirina het volgende:
Zolderkamer heeft zeker een beetje zuurstoftekort opgelopen op die zolder van hem.
Beter een beetje Parathion, Temik, of lanate door zijn badwater heen doen.
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_172926975
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 augustus 2017 15:14 schreef Zipportal het volgende:

[..]

Jullie zijn al aangetast, daarom. ;)
Nee hoor. Brabant is vrij van die rotzooi. Wel ruimen wij het voor de rest van Nederland op.

Geen dank.
pi_172927029
Gisteren meldde deze krant al dat de supermarkten te voorbarig waren in hun conclusie dat er geen enkel fipronilei meer in de schappen kon liggen.
Volgens Hugo Bens van de pluimveehoudersvakgroep van LTO hebben zo'n vijftien kippenboeren zich uit eigen beweging gemeld bij de Nederlandse Voedsel- en Warenautoriteit (NVWA). Eén van hen liet zaterdagmorgen anoniem weten dat de aangetroffen fipronilgehaltes in zijn eieren 'veel te hoog' zijn.
http://www.ad.nl/dossier-(...)tte-eieren~a3d84c84/

En de eierbranche vindt dat we die maar gewoon moeten eten. :W
Die meneer van de NVWA was behoorlijk zenuwachtig toen ie bij Nieuwsuur zei dat we misschien beter ons eitje konden laten staan voorlopig, en dat was niet omdat hij onkundig was, maar omdat hij toen al de omvang van de ramp snapte. Bedrijven die nog niet in zicht waren, die ook behandeld waren, omdat de administratie van Chickfriend niet deugde. Bedrijven die twee keer achter elkaar behandeld waren. Veel te hoge doses.
pi_172927091
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 augustus 2017 15:45 schreef Loekie1 het volgende:
Gisteren meldde deze krant al dat de supermarkten te voorbarig waren in hun conclusie dat er geen enkel fipronilei meer in de schappen kon liggen.
Volgens Hugo Bens van de pluimveehoudersvakgroep van LTO hebben zo'n vijftien kippenboeren zich uit eigen beweging gemeld bij de Nederlandse Voedsel- en Warenautoriteit (NVWA). Eén van hen liet zaterdagmorgen anoniem weten dat de aangetroffen fipronilgehaltes in zijn eieren 'veel te hoog' zijn.
http://www.ad.nl/dossier-(...)tte-eieren~a3d84c84/

En de eierbranche vindt dat we die maar gewoon moeten eten. :W

die eet je toch al jaren? Ze zijn niet deze maand pas begonnen met ontluizen
  zaterdag 5 augustus 2017 @ 15:50:15 #152
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_172927108
Nederlandse agrarische sector staat weer mooi op de kaart. Wat een schandaal weer :N
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_172927114
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 augustus 2017 15:48 schreef HaverMoutKoekje het volgende:

[..]

die eet je toch al jaren? Ze zijn niet deze maand pas begonnen met ontluizen
Dan wordt het des te meer tijd om te ontgiften. Ik eet voorlopig geen eieren meer. Er zijn genoeg alternatieven. Er bestaat bijv. mayonaise zonder eieren, die ga ik eens proberen.
  zaterdag 5 augustus 2017 @ 15:50:53 #154
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_172927120
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 augustus 2017 15:48 schreef HaverMoutKoekje het volgende:

[..]

die eet je toch al jaren? Ze zijn niet deze maand pas begonnen met ontluizen
Joepie, we eten al jaren gifeieren. Wat een geruststelling.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_172927149
Ik wacht op een test waarmee je je eigen fipronil-gehalte kunt meten.
pi_172927156
quote:
18s.gif Op zaterdag 5 augustus 2017 15:50 schreef Perrin het volgende:

[..]

Joepie, we eten al jaren gifeieren. Wat een geruststelling.
je leeft nog, ik ook
pi_172927189
Remia Mayolijn 100% plantaardig
Kenmerken: Budgetvriendelijk, Favorieten, Glutenvrij, Supermarkt, Zonder palmolie, Zonder soja

Vegan mayonaiseMayonaise zonder ei! Het bestaat, het is lekker, en je kunt het gewoon bij de supermarkt kopen. Er zijn verschillende merken, maar de meest algemeen verkrijgbare (en naar mijn mening ook de lekkerste) is deze Remia Mayolijn 100% plantaardig
https://gewoonvegan.nl/remia-mayolijn-100-plantaardig/
pi_172927244
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 augustus 2017 15:50 schreef Loekie1 het volgende:

[..]

Dan wordt het des te meer tijd om te ontgiften. Ik eet voorlopig geen eieren meer. Er zijn genoeg alternatieven. Er bestaat bijv. mayonaise zonder eieren, die ga ik eens proberen.
Ach, dat beetje gif.

Morgenavond maak ik Phad Thai Kai. Geen zin om uit te proberen zonder ei.
pi_172927263
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 augustus 2017 15:58 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Ach, dat beetje gif.

Morgenavond maak ik Phad Thai Kai. Geen zin om uit te proberen zonder ei.
Je kunt het bedrijf mailen waarvan je de eieren hebt, heb ik ook gedaan en zij zeggen dat ze het niet gebruikt hebben. Als je geen antwoord krijgt na een paar dagen, zou ik de eieren maar weggooien.
  zaterdag 5 augustus 2017 @ 16:01:12 #160
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_172927282
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 augustus 2017 15:52 schreef Loekie1 het volgende:
Ik wacht op een test waarmee je je eigen fipronil-gehalte kunt meten.
Je bedoeld dat je geen geld wilt uitgeven om te laten testen..
  zaterdag 5 augustus 2017 @ 16:03:51 #162
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_172927328
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 augustus 2017 15:50 schreef Loekie1 het volgende:

[..]

Dan wordt het des te meer tijd om te ontgiften. Ik eet voorlopig geen eieren meer. Er zijn genoeg alternatieven. Er bestaat bijv. mayonaise zonder eieren, die ga ik eens proberen.
Onzin.. dat bestaat niet... mag volgens de wet ook geen mayonaise heten..

Mayonaise is een beschermde productaanduiding krachtens de Nederlandse Warenwet en Belgische Warenwetgeving.
Wetgeving
Nederland

De Nederlandse richtlijnen voor mayonaise werden door de Warenwet op 24 maart 1998 als volgt samengevat:[8]
"...een eetwaar bestaande uit een emulsie van het type olie in water, die ten minste 70% vet en ten minste 5% eigeel bevat."
België

De voormalige Belgische richtlijnen voor mayonaise werden door de Warenwetgeving op 12 april 1955 als volgt samengevat:[9]
"...alleen de producten die ten minste 80% vetstof en 7,5% eigeel bevatten en uitsluitend uit eetbare plantaardige olie, kippeneigeel en azijn of andere kruiderijen, al dan niet met toevoeging van vruchtensap, suikers, kruiden of aromaten samengesteld zijn."
https://nl.wikipedia.org/wiki/Mayonaise
pi_172927447
quote:
18s.gif Op zaterdag 5 augustus 2017 15:50 schreef Perrin het volgende:

[..]

Joepie, we eten al jaren gifeieren. Wat een geruststelling.
Wees gerust, je zult er hoogstens kanker van krijgen over een aantal jaar.
pi_172927471
Bij de Turk lagen nog stapels witte eieren, met een briefje erop dat ze veilig zijn.
Dus als iemand toch nog snel veel eieren wil gebruiken, kun je daarnaartoe.
pi_172927820
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 augustus 2017 15:59 schreef Loekie1 het volgende:

[..]

Je kunt het bedrijf mailen waarvan je de eieren hebt, heb ik ook gedaan en zij zeggen dat ze het niet gebruikt hebben. Als je geen antwoord krijgt na een paar dagen, zou ik de eieren maar weggooien.
Wij reizen de hele wereld over. In veel delen van de wereld halen ze hun schouders op bij voedselveiligheid.

Het zal allemaal wel loslopen.
pi_172927841
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 augustus 2017 16:11 schreef Loekie1 het volgende:
Bij de Turk lagen nog stapels witte eieren, met een briefje erop dat ze veilig zijn.
Dus als iemand toch nog snel veel eieren wil gebruiken, kun je daarnaartoe.
De Turk? Is er nog maar één over?
  zaterdag 5 augustus 2017 @ 16:33:01 #167
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_172927882
quote:
18s.gif Op zaterdag 5 augustus 2017 15:50 schreef Perrin het volgende:

[..]

Joepie, we eten al jaren gifeieren. Wat een geruststelling.
En toch leef je nog. Zou het dan misschien toch niet de doodsteek voor de mensheid zijn die ervan gemaakt wordt?
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
  zaterdag 5 augustus 2017 @ 16:35:47 #168
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_172927916
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 augustus 2017 15:54 schreef Loekie1 het volgende:
Remia Mayolijn 100% plantaardig
Kenmerken: Budgetvriendelijk, Favorieten, Glutenvrij, Supermarkt, Zonder palmolie, Zonder soja

Vegan mayonaiseMayonaise zonder ei! Het bestaat, het is lekker, en je kunt het gewoon bij de supermarkt kopen. Er zijn verschillende merken, maar de meest algemeen verkrijgbare (en naar mijn mening ook de lekkerste) is deze Remia Mayolijn 100% plantaardig
https://gewoonvegan.nl/remia-mayolijn-100-plantaardig/
Stel je niet zo aan. Het risico is niets vergeleken met dat wat je loopt als je gewoon door de stad loopt op een windloze dag, of een patatje eet, auto rijdt of een drankje doet. Laten we even relativeren zeg, damn.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
pi_172928049
quote:
7s.gif Op zaterdag 5 augustus 2017 16:33 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]

En toch leef je nog. Zou het dan misschien toch niet de doodsteek voor de mensheid zijn die ervan gemaakt wordt?
Steeds meer mensen krijgen kanker en dit soort vervuiling van de voedselketen zal daar een van de oorzaken van zijn.
  zaterdag 5 augustus 2017 @ 16:51:11 #170
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_172928180
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 augustus 2017 15:53 schreef HaverMoutKoekje het volgende:

[..]

je leeft nog, ik ook
Iets is óf perfect gezond of je valt ter plekke dood neer?
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
  zaterdag 5 augustus 2017 @ 16:51:51 #171
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_172928202
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 augustus 2017 16:43 schreef Arthur_Spooner het volgende:

[..]

Steeds meer mensen krijgen kanker en dit soort vervuiling van de voedselketen zal daar een van de oorzaken van zijn.
Mensen worden dan ook ouder en gaan niet meer dood aan infecties of holenberen.

Vergeleken met wat je allemaal eet en inademt op een dag heeft dit sowieso een verwaarloosbare invloed op de gezondheid.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
  zaterdag 5 augustus 2017 @ 16:52:13 #172
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_172928215
quote:
7s.gif Op zaterdag 5 augustus 2017 16:33 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]

En toch leef je nog. Zou het dan misschien toch niet de doodsteek voor de mensheid zijn die ervan gemaakt wordt?
Er bestaat zoiets als grijs. Niet alles is óf wit óf zwart.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
  zaterdag 5 augustus 2017 @ 16:53:31 #173
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_172928242
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 augustus 2017 16:52 schreef Perrin het volgende:

[..]

Er bestaat zoiets als grijs. Niet alles is óf wit óf zwart.
Héél lichtgrijs is dit dan. Eierschilwit misschien. Het wordt echter als onweerswolkgrijs gepresenteerd.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
pi_172928278
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 augustus 2017 15:54 schreef Loekie1 het volgende:
Remia Mayolijn 100% plantaardig
Kenmerken: Budgetvriendelijk, Favorieten, Glutenvrij, Supermarkt, Zonder palmolie, Zonder soja

Vegan mayonaiseMayonaise zonder ei! Het bestaat, het is lekker, en je kunt het gewoon bij de supermarkt kopen. Er zijn verschillende merken, maar de meest algemeen verkrijgbare (en naar mijn mening ook de lekkerste) is deze Remia Mayolijn 100% plantaardig
https://gewoonvegan.nl/remia-mayolijn-100-plantaardig/
Water, raapolie, glucose-fructosestroop, azijn, gemodificeerd zetmeel, mosterd (water, mosterdzaden, azijn, specerijen), zout, aardappeleiwit, aroma, voedingszuur: melkzuur, conserveermiddel: kaliumsorbaat, antioxidant: calciumdinatrium-EDTA, kleurstof: betacaroteen

Van glucose-fructosestroop val je ook bijna acuut dood neer.
Gewoon geen mayo, is ook een optie hoor
pi_172928306
quote:
7s.gif Op zaterdag 5 augustus 2017 16:53 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]

Héél lichtgrijs is dit dan. Eierschilwit misschien. Het wordt echter als onweerswolkgrijs gepresenteerd.
Als het DDT was geweest, was het wel anders geweest.

Echter,
According to a study (Bonmatin, 2009) on the toxicity of insecticides to honeybees compared to DDT, Fipronil - sold under the name Regent - is at least 6000 times as toxic compared to DDT, and more toxic than the soon-to-be banned thiametoxam.
https://www.google.nl/sea(...)xdyFWdq_GbHVXpeZgZgI
pi_172928312
quote:
8s.gif Op zaterdag 5 augustus 2017 16:51 schreef Perrin het volgende:

[..]

Iets is óf perfect gezond of je valt ter plekke dood neer?
niet ter plekke, want je krijgt het spul al lang binnen.

Misschien al gelinkt maar de hysterie is onnodig
https://www.volkskrant.nl(...)oogleraren~a4509296/

'In Sri Lanka zijn er zeven gevallen van mensen die probeerden zelfmoord te plegen met fipronil. Die dronken een heel flesje leeg en kregen miljoenen keren de dosis binnen die in de eieren zit. Zij werden beroerd, maar mochten tussen de twee en vier dagen later het ziekenhuis alweer verlaten'.
  zaterdag 5 augustus 2017 @ 16:57:55 #177
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_172928329
quote:
7s.gif Op zaterdag 5 augustus 2017 16:53 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]

Héél lichtgrijs is dit dan. Eierschilwit misschien. Het wordt echter als onweerswolkgrijs gepresenteerd.
Zo grijs dat de hele eiersector op zijn kop staat, ook in de ons omringende landen.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
  zaterdag 5 augustus 2017 @ 16:58:53 #178
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_172928346
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 augustus 2017 16:56 schreef HaverMoutKoekje het volgende:

[..]

niet ter plekke, want je krijgt het spul al lang binnen.
Het is iig nogal belachelijk om te doen alsof dat spul onschuldig is omdat er nog niemand de afgelopen maanden aantoonbaar aan is gestorven.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_172928370
6000 x zo giftig als DDT, en dat zit in je ei.
pi_172928375
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 augustus 2017 16:58 schreef Perrin het volgende:

[..]

Het is iig nogal belachelijk om te doen alsof dat spul onschuldig is omdat er nog niemand de afgelopen maanden aantoonbaar aan is gestorven.
het is belachelijk om hysterisch te doen over een stof waar je in onverdunde vorm een hele fles van kan leegdrinken zonder blijvende gevolgen
  zaterdag 5 augustus 2017 @ 17:01:23 #181
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_172928387
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 augustus 2017 17:00 schreef HaverMoutKoekje het volgende:

[..]

het is belachelijk om hysterisch te doen over een stof waar je in onverdunde vorm een hele fles van kan leegdrinken zonder blijvende gevolgen
Ik zie graag een youtube-filmpje van jij die dat doet, stuur ik je een kratje pils als beloning.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_172928422
quote:
2s.gif Op zaterdag 5 augustus 2017 17:01 schreef Perrin het volgende:

[..]

Ik zie graag een youtube-filmpje van jij die dat doet, stuur ik je een kratje pils als beloning.
ik heb hierboven een link uit Volkskrant waar drie expert iets duidelijk proberen te maken. Let ook even op 'blijvende gevolgen' stukje he.
Ik drink geen pils
  zaterdag 5 augustus 2017 @ 17:05:23 #183
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_172928460
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 augustus 2017 17:03 schreef HaverMoutKoekje het volgende:

[..]

ik heb hierboven een link uit Volkskrant waar drie expert iets duidelijk proberen te maken.
Ik drink geen pils
Noem je beloning maar van tussen de ¤20,- en de ¤50,-.. Als het spul onschuldig is, is het easy money voor je?
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_172928466
On Monday 15 July the European Commission will try to take the next step in protecting bees and other pollinators by proposing a temporary ban on the highly toxic pesticide Fipronil, from the phenylpyrazole chemical family. On Friday 24 May the European Commission (EC) announced that it would implement EU-wide restrictions on pesticide use by restricting the use of three neonicotinoid pesticides (clothianidin, imidacloprid and thiametoxam). This decision was taken because these substances were identified by the European Food Safety Authority (EFSA) as being harmful to Europe’s honeybee population. The ban, which enters into force on 1 December 2013.and targets pesticides used in the treatment of plants and cereals that are attractive to bees and pollinators, will unfortunately only last for two years. We now hope that the EC will use a fast track procedure to apply this ban starting date for Fipronil as well. The issue will be discussed on 15 July in the Standing Committee, by Member States (MS) representatives and EU authorities (DG SANCO). Here, the EC is expected to make a proposal that is completely in line with the
one on neonicotinoids. The diverging positions of the MS should be more or less the same as for the neonicotinoids and the EC is expected to implement the decision by September or early October. EFSA has published a strong warning on the damaging effects of Fipronil. According to a study (Bonmatin, 2009) on the toxicity of insecticides to honeybees compared to DDT, Fipronil - sold under the name Regent - is at least 6000 times as toxic compared to DDT, and more toxic than the soon-to-be banned thiametoxam. In view of this information, the European Beekeeping Coordination recommends EU policy makers vote for a total suspension of Fipronil and so a total application of the precautionary principle until a comprehensive risk assessment is completed and they ensure that Fipronil's ban starts atthe same time as that of the three neonicotinoids. To achieve this, the European Beekeeping Coordination advises that Member States should achieve an agreement on the ban in the first round of the vote. In the meantime EFSA has also published a new guidance document on a new approach to assess the risk of pesticides on bees. This new approach is based on “tiers” of tests and takes into account the potential risk from repeated exposure to pesticides. From a first simple and cost-effective tier to more complex higher
tier studies, this aims to ensure that the appropriate level of protection is achieved to prevent bees from being intoxicated because of exposure to pesticides. By publishing these new assessment guidelines for pesticides, the EC and EFSA are indirectly admitting that the previous risk assessment method for these toxic products was insufficient. This is also being confirmed in an increasing number of independent scientific studies. The Greens/EFA group has always argued that the dramatic loss of bee colonies is linked to the devastating triple P: (lack of) Pollen, Pathogens and Pesticides (which ironically is also the acronym for Plant Protection Products, or pesticides). Lack of pollen is largely linked to a certain type of (monoculture) agriculture, which is in turn linked to the very same agro-chemical companies, as they sell both seeds and pesticides. In the framework of its Food Campaign the Greens/EFA group will be organising a public conference on 6 November 2013. This event aims to raise awareness of the link between the existing dangers to pollinators and the current agricultural model. It will also be the opportunity to convey tangible proposals for improvements and how they can be translated into EU agricultural policy. Check out our website for more information about this event. The Greens/EFA group fights for a shift to more sustainable forms of agriculture which would be better for ecosystems and biodiversity and crucial for the production of good quality and healthy food. In the short term, banning pesticides is the most effective measure to take to reach this goal.
pi_172928482
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 augustus 2017 17:05 schreef Perrin het volgende:

[..]

Noem je beloning maar van tussen de ¤20,- en de ¤50,-.. Als het spul onschuldig is, is het easy money voor je?
heb je de link al gelezen? Bier is ook niet ontschuldig en daar kan je ook enorm beroerd worden op korte termijn en aan dood gaan op lange termijn.
pi_172928497
Het is voor insecten idd enorm schadelijk, dat betwist niemand Loekie
  zaterdag 5 augustus 2017 @ 17:08:19 #187
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_172928506
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 augustus 2017 17:06 schreef HaverMoutKoekje het volgende:

[..]

heb je de link al gelezen? Bier is ook niet ontschuldig en daar kan je ook enorm beroerd worden op korte termijn en aan dood gaan op lange termijn.
Maar je hebt geen zin om zelf ¤50,- te verdienen door het op te drinken?
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
  zaterdag 5 augustus 2017 @ 17:08:24 #188
380389 madeliefff
soms ook madeboosss
pi_172928508
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 augustus 2017 15:54 schreef Loekie1 het volgende:
Remia Mayolijn 100% plantaardig
Kenmerken: Budgetvriendelijk, Favorieten, Glutenvrij, Supermarkt, Zonder palmolie, Zonder soja

Vegan mayonaiseMayonaise zonder ei! Het bestaat, het is lekker, en je kunt het gewoon bij de supermarkt kopen. Er zijn verschillende merken, maar de meest algemeen verkrijgbare (en naar mijn mening ook de lekkerste) is deze Remia Mayolijn 100% plantaardig
https://gewoonvegan.nl/remia-mayolijn-100-plantaardig/
misschien zijn dat netzo goed oplichters en zit er stiekem wel ei in. Tegenwoordig is niks meer zeker
1-Op vrijdag 22 mei 2015 19:53 schreef Working_Class_Hero het volgende:
Niet weten dat Madeliefff KLB godin is en dus alles kan, zelfs jou doen verdwijnen.
2-Ik ben een Rivella...
pi_172928559
According to the Task Force on Systemic Pesticides, a group of independent scientists from 15 countries, the neonicotinoid contamination is so widespread that the diversity and stability of the world’s ecosystem is at risk.

“We are witnessing a threat to the productivity of our natural and farmed environment, equivalent to that posed by organophosphates or DDT,” says Dr. Jean-Marc Bonmatin. Dr. Bonmatin is the lead author of an analysis of 800 peer-reviewed reports on the risk of neonicotinoids (and the systemic pesticide fipronil). DDT was widely promoted for pest control in the US after World War II, but was subsequently banned due to both environmental and human health concerns.

Meanwhile, the widespread use of neonicotinoids are also "killing the underpinning of the food chain," says Scott Hoffman Black, Executive Director of the Xerces Society.

These pesticides, which were first introduced in the '90s, constitute 30 percent of the global insecticide market with sales of over $2.6 billion in 2009. Today, they are used on 200 million acres of crop land in the United States, including corn, cotton, canola, soybeans, fruits, and vegetables. This does not even account for home use. Neonicotinoids are used as seed treatments, applied as soil drench, or sprayed onto foliage.

Since making my documentary film Vanishing of the Bees, there are overwhelming studies that now show that these systemic pesticides, which are nicotine-based neurotoxins, are the root cause of Colony Collapse Disorder.

These insidious poisons are systemic and absorbed by the plant, making all parts of the plant -- including nectar and pollen -- toxic. They impair a honeybees' ability to forage, making it impossible for them to find their way back home.
https://www.honeycolony.c(...)he-new-ddt-now-what/
  zaterdag 5 augustus 2017 @ 17:14:01 #190
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_172928577
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 augustus 2017 17:12 schreef Loekie1 het volgende:
According to the Task Force on Systemic Pesticides, a group of independent scientists from 15 countries, the neonicotinoid contamination is so widespread that the diversity and stability of the world’s ecosystem is at risk.

“We are witnessing a threat to the productivity of our natural and farmed environment, equivalent to that posed by organophosphates or DDT,” says Dr. Jean-Marc Bonmatin. Dr. Bonmatin is the lead author of an analysis of 800 peer-reviewed reports on the risk of neonicotinoids (and the systemic pesticide fipronil). DDT was widely promoted for pest control in the US after World War II, but was subsequently banned due to both environmental and human health concerns.
https://www.honeycolony.c(...)he-new-ddt-now-what/
Dat spul is idd vooral funest voor het milieu. Blijft lang actief en doodt alle insecten.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
  zaterdag 5 augustus 2017 @ 17:17:10 #191
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_172928624
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 augustus 2017 16:56 schreef Loekie1 het volgende:

[..]

Als het DDT was geweest, was het wel anders geweest.

Echter,
According to a study (Bonmatin, 2009) on the toxicity of insecticides to honeybees compared to DDT, Fipronil - sold under the name Regent - is at least 6000 times as toxic compared to DDT, and more toxic than the soon-to-be banned thiametoxam.
https://www.google.nl/sea(...)xdyFWdq_GbHVXpeZgZgI
Voor bijen ja. Daar kun je gelijk in hebben. Ik had het over effect op mensen.

Hoe komt die stof van een kippenstal in een honingbij trouwens?
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
pi_172928627
In human blood studies, neonicotinoids are linked to DNA damage and cell mutation. These systemic pesticides can stay in the soil for up to 18 years and their metabolites are even more dangerous than their parent compounds.
https://www.honeycolony.c(...)he-new-ddt-now-what/
pi_172928647
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 augustus 2017 17:17 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]

Voor bijen ja. Daar kun je gelijk in hebben. Ik had het over effect op mensen.

Hoe komt die stof van een kippenstal in een honingbij trouwens?
Via de kippenmest gaat het naar de plant die giftig wordt voor de bij.

These insidious poisons are systemic and absorbed by the plant, making all parts of the plant -- including nectar and pollen -- toxic. They impair a honeybees' ability to forage, making it impossible for them to find their way back home.
https://www.honeycolony.c(...)he-new-ddt-now-what/
  zaterdag 5 augustus 2017 @ 17:19:55 #194
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_172928671
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 augustus 2017 16:57 schreef Perrin het volgende:

[..]

Zo grijs dat de hele eiersector op zijn kop staat, ook in de ons omringende landen.
Ja, voedselschandalen zijn altijd een dikke hit onder de mensen hè. De NVWA heeft al heel wat kritiek gehad op hun rol in de escalatie hiervan.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
  zaterdag 5 augustus 2017 @ 17:20:50 #195
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_172928681
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 augustus 2017 17:18 schreef Loekie1 het volgende:

[..]

Via de kippenmest gaat het naar de plant die giftig wordt voor de bij.

These insidious poisons are systemic and absorbed by the plant, making all parts of the plant -- including nectar and pollen -- toxic. They impair a honeybees' ability to forage, making it impossible for them to find their way back home.
https://www.honeycolony.c(...)he-new-ddt-now-what/
Oké, dat kan. Heeft nog steeds niks te maken met al die paniek onder consumenten en de eieren die worden vernietigd.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
  zaterdag 5 augustus 2017 @ 17:22:53 #196
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_172928708
quote:
7s.gif Op zaterdag 5 augustus 2017 17:19 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]

Ja, voedselschandalen zijn altijd een dikke hit onder de mensen hè. De NVWA heeft al heel wat kritiek gehad op hun rol in de escalatie hiervan.
In Duitsland luisteren ze niet naar onze NVWA overigens. Ook daar alle hens aan dek.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
  zaterdag 5 augustus 2017 @ 17:24:24 #197
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_172928735
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 augustus 2017 17:00 schreef Loekie1 het volgende:
6000 x zo giftig als DDT, en dat zit in je ei.
Voor bijen ja. Eten die eieren? Lees je überhaupt zelf wel wat je post?

Sterke bron trouwens, een link naar een Google search. Welke hit moet ik nou hebben?

[ Bericht 5% gewijzigd door fluitbekzeenaald2.0 op 05-08-2017 17:30:13 ]
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
  zaterdag 5 augustus 2017 @ 17:24:40 #198
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_172928739
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 augustus 2017 17:22 schreef Perrin het volgende:

[..]

In Duitsland luisteren ze niet naar onze NVWA overigens. Ook daar alle hens aan dek.
Dus?
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
  zaterdag 5 augustus 2017 @ 17:25:50 #199
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_172928755
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 augustus 2017 17:24 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]

Dus?
Ook allemaal nodeloze hysterie natuurlijk dat ze daar eieren en eierproducten uit de schappen halen? Dat de kranten er ook daar vol van staan?
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
  zaterdag 5 augustus 2017 @ 17:27:39 #200
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_172928774
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 augustus 2017 17:25 schreef Perrin het volgende:

[..]

Ook allemaal nodeloze hysterie natuurlijk dat ze daar eieren en eierproducten uit de schappen halen? Dat de kranten er ook daar vol van staan?
Zwaar overdreven ja, inderdaad. Zoals ik al zei, voedselschandalen zijn altijd populair in de media. Dit gaat gewoon om spul wat we massaal op onze huisdieren smeren hè, zo gevaarlijk is het.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
pi_172928775
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 augustus 2017 17:08 schreef Perrin het volgende:

[..]

Maar je hebt geen zin om zelf ¤50,- te verdienen door het op te drinken?
heb je de link nou al gelezen?
  zaterdag 5 augustus 2017 @ 17:30:05 #202
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_172928812
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 augustus 2017 17:27 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]

Zwaar overdreven ja, inderdaad. Zoals ik al zei, voedselschandalen zijn altijd populair in de media. Dit gaat gewoon om spul wat we massaal op onze huisdieren smeren hè, zo gevaarlijk is het.
Ik hoef ook geen broodje hondenshampoo, trouwens.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
  zaterdag 5 augustus 2017 @ 17:30:36 #203
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_172928817
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 augustus 2017 17:27 schreef HaverMoutKoekje het volgende:

[..]

heb je de link nou al gelezen?
Ja, ik weet best dat het niet hypergiftig voor mensen is. Toch hoef ik het niet in mijn eten.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
  zaterdag 5 augustus 2017 @ 17:32:16 #204
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_172928837
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 augustus 2017 17:30 schreef Perrin het volgende:

[..]

Ik hoef ook geen broodje hondenshampoo, trouwens.
Zucht. Ben je bekend met het begrip 'concentratie'?
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
  zaterdag 5 augustus 2017 @ 17:35:14 #205
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_172928885
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 augustus 2017 17:32 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]

Zucht. Ben je bekend met het begrip 'concentratie'?
Ja. Wat is je punt?
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_172929032
https://www.foodlog.nl/ar(...)glas-komkommerwater/

De opwinding over 'gifeieren' regeert de krantenkoppen. Martijn Katan, chemicus en emeritus hoogleraar voedingsleer, rekende in een korte Facebookpost voor dat de hele ophef nergens over gaat. Op Foodlog werden zinnige vragen gesteld over kinderen en huisdieren die met fipronil behandeld worden. We consulteerden dierenarts Martin Vink. Dierenartsen schrijven al vele jaren 'het gif' voor aan honden- en kattenbezitters. Welke waarschuwing geven zij hun klanten mee en maakt Vink zich druk om een gifei?
  zaterdag 5 augustus 2017 @ 17:45:20 #207
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_172929052
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 augustus 2017 17:35 schreef Perrin het volgende:

[..]

Ja. Wat is je punt?
Fipronil kan in kleine hoeveelheden al voorkomen in het menselijk systeem, bijvoorbeeld door een kind dat een hond aait en zijn vinger in zijn mond steekt. Daar wordt niet moeilijk over gedaan. Dat beetje wat in eieren zit schat ik dan ook niet zo wereldschokkend in. De aanvaardbare grens ligt op 0,0050 mg/kg, dat is heel weinig.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
  zaterdag 5 augustus 2017 @ 17:46:33 #208
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_172929075
Persoonlijk ben ik trouwens vooral boos dat die sector zo lang en zo wijdverbreid een verboden middel dat funest is voor het milieu heeft toegepast. Niet zo zeer bang voor vergiftiging van mijzelf of mijn naasten.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_172929140
quote:
15s.gif Op zaterdag 5 augustus 2017 17:24 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]

Voor bijen ja. Eten die eieren? Lees je überhaupt zelf wel wat je post?

Sterke bron trouwens, een link naar een Google search. Welke hit moet ik nou hebben?
Ik heb het hele artikel neergezet paar posts verder, want het is een Adobe artikel.
pi_172929192
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 augustus 2017 17:46 schreef Perrin het volgende:
Persoonlijk ben ik trouwens vooral boos dat die sector zo lang en zo wijdverbreid een verboden middel dat funest is voor het milieu heeft toegepast. Niet zo zeer bang voor vergiftiging van mijzelf of mijn naasten.
Dat heb ik ook. Het tast de hele voedselketen aan. Het spul gaat overal in zitten, blijft 18 jaar in de grond zitten, gaat van kip naar ei naar mest naar plant naar bij. Van zaad naar insecten waardoor vogels geen voedsel meer kunnen vinden etc.
  zaterdag 5 augustus 2017 @ 17:56:47 #211
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_172929264
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 augustus 2017 17:49 schreef Loekie1 het volgende:

[..]

Ik heb het hele artikel neergezet paar posts verder, want het is een Adobe artikel.
Blijft het punt dat een insecticide gemaakt is om insecten te doden, dus ook bijen. Geen reden om te denken dat het hetzelfde effect heeft op mensen.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
  zaterdag 5 augustus 2017 @ 17:57:42 #212
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_172929285
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 augustus 2017 17:46 schreef Perrin het volgende:
Persoonlijk ben ik trouwens vooral boos dat die sector zo lang en zo wijdverbreid een verboden middel dat funest is voor het milieu heeft toegepast. Niet zo zeer bang voor vergiftiging van mijzelf of mijn naasten.
+1
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
  zaterdag 5 augustus 2017 @ 17:58:00 #213
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_172929296
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 augustus 2017 17:52 schreef Loekie1 het volgende:

[..]

Dat heb ik ook. Het tast de hele voedselketen aan. Het spul gaat overal in zitten, blijft 18 jaar in de grond zitten, gaat van kip naar ei naar mest naar plant naar bij. Van zaad naar insecten waardoor vogels geen voedsel meer kunnen vinden etc.
Klopt. Het is ook zeker niet best voor de natuur. Maar zeker niet de enige slechte stof in omloop op dit moment.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
  zaterdag 5 augustus 2017 @ 17:59:28 #214
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_172929319
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 augustus 2017 17:58 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]

Klopt. Het is ook zeker niet best voor de natuur. Maar zeker niet de enige slechte stof in omloop op dit moment.
Dat wat niet verboden is is al erg genoeg. Daar ook nog eens verboden middelen aan toevoegen lijkt me niet wenselijk.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
  zaterdag 5 augustus 2017 @ 18:05:10 #215
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_172929441
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 augustus 2017 17:59 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Dat wat niet verboden is is al erg genoeg. Daar ook nog eens verboden middelen aan toevoegen lijkt me niet wenselijk.
Ik zeg toch ook niet dat het wenselijk is.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
pi_172929563
Fipronil-mest naar Moerdijk, eieren en kippen naar Son

MOERDIJK - De Biomassacentrale in Moerdijk is aangewezen om fipronil-mest uit het hele land te verbranden. Vanaf maandag worden de eerste ladingen aangevoerd. Eieren en kippen belanden bij destructiebedrijf Rendac in Son.
http://www.bndestem.nl/mo(...)n-naar-son~a3c0d6d9/

Een deel van de fipronil-mest is de afgelopen jaren gebruikt voor bemesting van planten. Die planten mogen ze weleens gaan testen op fipronil. Want anders blijven de bijen doodgaan.
  zaterdag 5 augustus 2017 @ 18:16:37 #217
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_172929658
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 augustus 2017 17:27 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]

Zwaar overdreven ja, inderdaad. Zoals ik al zei, voedselschandalen zijn altijd populair in de media. Dit gaat gewoon om spul wat we massaal op onze huisdieren smeren hè, zo gevaarlijk is het.
Zeer veel hondenbezitters die niets van die middelen willen weten.

Mijn hond is elke dag in de vrije natuur. Ik behandel haar nergens mee. Ze eet zo'n 3 à 4 eieren per week en ik denk dat de verklaring is waarom ze nooit last van vlooien, teken of mijten heeft
pi_172929738
quote:
Toch nog besmette eieren in winkels

De Nederlandse Voedsel- en Warenautoriteit (NVWA) zegt dat bij nog veertien pluimveehouderijen een te hoge concentratie van fipronil is gevonden. De eieren van deze bedrijven worden uit de schappen gehaald.

Donderdagavond werd gemeld dat alle besmette eieren uit de schappen waren gehaald, vrijdag zouden er alleen nog maar ’goede’ eieren in de schappen hebben gelegen. Dit blijkt nu toch niet zo te zijn.
pi_172929937
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 augustus 2017 17:27 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]

Zwaar overdreven ja, inderdaad. Zoals ik al zei, voedselschandalen zijn altijd populair in de media. Dit gaat gewoon om spul wat we massaal op onze huisdieren smeren hè, zo gevaarlijk is het.
Zonnebrandcreme smeer je ook op je huid, ik adviseer je echter om het niet te eten.
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
  zaterdag 5 augustus 2017 @ 18:45:13 #220
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_172930208
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 augustus 2017 18:31 schreef halfway het volgende:

[..]

Zonnebrandcreme smeer je ook op je huid, ik adviseer je echter om het niet te eten.
Ook voor jou dan: is het begrip 'concentratie' je bekend? Of 'dosis' anders?
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
pi_172930285
Maar ik kom maandag terug van vakantie. Kan ik dan ergens eieren vinden?
pi_172930322
quote:
99s.gif Op zaterdag 5 augustus 2017 18:49 schreef Myrr het volgende:
Maar ik kom maandag terug van vakantie. Kan ik dan ergens eieren vinden?
Eieren zoeken is meer iets voor Pasen.
pi_172930331
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 augustus 2017 18:51 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Eieren zoeken is meer iets voor Pasen.
oh wow rlly geef anders gewoon antwoord op m'n vraag.
pi_172930377
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 augustus 2017 18:20 schreef Arthur_Spooner het volgende:

[..]

Alle schappen zijn toch al twee dagen leeg? Of niet overal? Hier bij AH lag niets meer vanochtend.
pi_172930509
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 augustus 2017 18:51 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Eieren zoeken is meer iets voor Pasen.
:D
pi_172930534
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 augustus 2017 18:55 schreef Loekie1 het volgende:

[..]

Alle schappen zijn toch al twee dagen leeg? Of niet overal? Hier bij AH lag niets meer vanochtend.
Niet iedere winkel heeft de schappen leeggehaald. Ik meen dat de Aldi/Lidl alleen de vervuilde eieren uit de handel heeft genomen.
pi_172930558
Hong Kong gaat vanaf nu alle Nederlandse eieren testen.
http://www.ecns.cn/m/2017/08-05/268175.shtml
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
  zaterdag 5 augustus 2017 @ 19:10:38 #228
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_172930596
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 augustus 2017 18:10 schreef Loekie1 het volgende:
Die planten mogen ze weleens gaan testen op fipronil. Want anders blijven de bijen doodgaan.
:') Jij leest echt niks van wat een ander hier post he?

Kijk eens op de wiki van fipronil? |:( |:(
pi_172930658
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 augustus 2017 17:56 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]

Blijft het punt dat een insecticide gemaakt is om insecten te doden, dus ook bijen. Geen reden om te denken dat het hetzelfde effect heeft op mensen.
En wat wil je daarmee zeggen dan? Dat het geschikt is voor menselijke consumptie?
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
  zaterdag 5 augustus 2017 @ 19:14:13 #230
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_172930662
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 augustus 2017 19:05 schreef Arthur_Spooner het volgende:

[..]

Niet iedere winkel heeft de schappen leeggehaald. Ik meen dat de Aldi/Lidl alleen de vervuilde eieren uit de handel heeft genomen.
Jup ik heb vandaag twee doosjes gekocht... Bij de Aldi.. En dat had ik hier ook geplaatst maar mevrouw Loeki weigert om ook maar iets te lezen... In plaats daarvan doet ze lekker hysterisch omdat het kan..
  zaterdag 5 augustus 2017 @ 19:16:51 #231
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_172930745
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 augustus 2017 19:14 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

En wat wil je daarmee zeggen dan? Dat het geschikt is voor menselijke consumptie?
Deels....

Bij plantenbescherming wordt het aangewend als insecticide voor gebruik als zaadbehandelingsmiddel bij zonnebloemen en maïs, onder de merknaam Regent 500FS.

Zaden die in kassen worden gezaaid en zaden van prei, ui, sjalot en koolsoorten die op het veld gezaaid worden maar vóór de bloei worden geoogst.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Fipronil
pi_172930781
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 augustus 2017 17:00 schreef HaverMoutKoekje het volgende:

[..]

het is belachelijk om hysterisch te doen over een stof waar je in onverdunde vorm een hele fles van kan leegdrinken zonder blijvende gevolgen
Hoe weet je dat? Er zijn toch onvoldoende onderzoeksgegevens bekend over de effecten op mensen?
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_172930819
quote:
14s.gif Op zaterdag 5 augustus 2017 19:16 schreef Zolderkamer het volgende:

[..]

Deels....

Bij plantenbescherming wordt het aangewend als insecticide voor gebruik als zaadbehandelingsmiddel bij zonnebloemen en maïs, onder de merknaam Regent 500FS.

Zaden die in kassen worden gezaaid en zaden van prei, ui, sjalot en koolsoorten die op het veld gezaaid worden maar vóór de bloei worden geoogst.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Fipronil
En wáár staat dan dat je het prima op je bord kunt leggen?
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
  zaterdag 5 augustus 2017 @ 19:20:20 #234
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_172930824
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 augustus 2017 19:18 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Hoe weet je dat? Er zijn toch onvoldoende onderzoeksgegevens bekend over de effecten op mensen?
Vanuit studies bij mensen, die zichzelf vergiftigd hebben met fipronil, weten we dat er pas bij veel hogere doseringen acute vergiftigingsverschijnselen worden gezien. Acute klachten bij deze hoge dosering zijn misselijkheid, buikpijn en hoofdpijn. Deze klachten verdwijnen in principe snel.
http://www.rivm.nl/Onderw(...)vragen_en_antwoorden
  zaterdag 5 augustus 2017 @ 19:20:25 #235
19479 Mr.J
Train, eat, sleep. Repeat.
pi_172930826
Kan je nog wel mayo eten? Of moet er nu 50000 liter mayo uit de schappen worden gehaald?
Godfather Bodybuilding topic reeks
  zaterdag 5 augustus 2017 @ 19:20:37 #236
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_172930829
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 augustus 2017 19:19 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

En wáár staat dan dat je het prima op je bord kunt leggen?
Boven deze post..
  zaterdag 5 augustus 2017 @ 19:23:01 #237
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_172930874
quote:
5s.gif Op zaterdag 5 augustus 2017 19:20 schreef Mr.J het volgende:
Kan je nog wel mayo eten? Of moet er nu 50000 liter mayo uit de schappen worden gehaald?
In Nederland meldt de NVWA dat het geen probleem is, in Duitsland wordt het onderzocht en zijn er al eierproducten uit de schappen.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_172930882
quote:
14s.gif Op zaterdag 5 augustus 2017 19:20 schreef Zolderkamer het volgende:

[..]

Vanuit studies bij mensen, die zichzelf vergiftigd hebben met fipronil, weten we dat er pas bij veel hogere doseringen acute vergiftigingsverschijnselen worden gezien. Acute klachten bij deze hoge dosering zijn misselijkheid, buikpijn en hoofdpijn. Deze klachten verdwijnen in principe snel.
http://www.rivm.nl/Onderw(...)vragen_en_antwoorden
Ja, en hoe zijn die mensen er over 20 jaar aan toe?

Je link gaat over accute vergiftiging. Wat zijn de lange termijneffecten van iedere dag een fipronil eitje? Wat zijn de effecten op ongeboren kinderen? Wat zijn de effecten op de menselijke vruchtbaarheid?
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
  zaterdag 5 augustus 2017 @ 19:23:31 #239
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_172930884
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 augustus 2017 18:55 schreef Loekie1 het volgende:

[..]

Alle schappen zijn toch al twee dagen leeg? Of niet overal? Hier bij AH lag niets meer vanochtend.
Jumbo hier had ze gewoon hoor.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
pi_172930900
quote:
5s.gif Op zaterdag 5 augustus 2017 19:20 schreef Mr.J het volgende:
Kan je nog wel mayo eten? Of moet er nu 50000 liter mayo uit de schappen worden gehaald?
Ik zie alleen een stukjeover accute vergiftiging. Niets over lange termijn effecten.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
  zaterdag 5 augustus 2017 @ 19:24:35 #241
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_172930908
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 augustus 2017 19:14 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

En wat wil je daarmee zeggen dan? Dat het geschikt is voor menselijke consumptie?
Nee, dat het voor insecten gevaarlijker is. Die zijn namelijk het target.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
  zaterdag 5 augustus 2017 @ 19:25:04 #242
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_172930918
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 augustus 2017 19:23 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Ja, en hoe zijn die mensen er over 20 jaar aan toe?

Je link gaat over accute vergiftiging. Wat zijn de lange termijneffecten van iedere dag een fipronil eitje? Wat zijn de effecten op ongeboren kinderen? Wat zijn de effecten op de menselijke vruchtbaarheid?
Volgens Zolderkamer is iets óf onschuldig óf acuut dodelijk.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
  zaterdag 5 augustus 2017 @ 19:25:36 #243
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_172930929
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 augustus 2017 19:23 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Ja, en hoe zijn die mensen er over 20 jaar aan toe?

Je link gaat over accute vergiftiging. Wat zijn de lange termijneffecten van iedere dag een fipronil eitje? Wat zijn de effecten op ongeboren kinderen? Wat zijn de effecten op de menselijke vruchtbaarheid?
Over 20 jaar gaat er helemaal niemand meer dood...
Vraag je eens af waarom jij geboren bent terwijl het spul altijd al in eieren zat..
pi_172930945
quote:
18s.gif Op zaterdag 5 augustus 2017 19:24 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]

Nee, dat het voor insecten gevaarlijker is. Die zijn namelijk het target.
Tja, ik ga er misschien niet dood aan maar als ik er onvruchtbaar van word of misvormd nageslacht krijg laat ik het eitje toch liever staan.

Rattengif leg ik ook niet op mijn bord ondanks dat ik niet het doelwit ben.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
  zaterdag 5 augustus 2017 @ 19:26:31 #245
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_172930946
quote:
14s.gif Op zaterdag 5 augustus 2017 19:25 schreef Zolderkamer het volgende:

[..]

Over 20 jaar gaat er helemaal niemand meer dood...
Vraag je eens af waarom jij geboren bent terwijl het spul altijd al in eieren zat..
Vraag jij je nooit af waarom je zoveel nonsens uitkraamt?
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
  zaterdag 5 augustus 2017 @ 19:28:47 #246
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_172930995
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 augustus 2017 19:25 schreef Perrin het volgende:

[..]

Volgens Zolderkamer is iets óf onschuldig óf acuut dodelijk.
Volgens mij ben jij alleen maar aan het schelden als het je niet zint.. en ben je niet in staat om een normale discussie te voeren...

Durf je niet te vragen wat ik vind, en vul je daarom maar gewoon in wat ik denk?
pi_172931000
quote:
14s.gif Op zaterdag 5 augustus 2017 19:25 schreef Zolderkamer het volgende:

[..]

Over 20 jaar gaat er helemaal niemand meer dood...
Vraag je eens af waarom jij geboren bent terwijl het spul altijd al in eieren zat..
Wie zegt dat?
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
  zaterdag 5 augustus 2017 @ 19:29:28 #248
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_172931009
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 augustus 2017 19:26 schreef Perrin het volgende:

[..]

Vraag jij je nooit af waarom je zoveel nonsens uitkraamt?
Onderbouw eens waarom het nonsens is?
  zaterdag 5 augustus 2017 @ 19:30:56 #249
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_172931034
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 augustus 2017 19:29 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Wie zegt dat?
Lees het topic maar even terug.. ;) Het gaat nu al een poosje van herhaling op herhaling... Mensen die steeds hetzelfde vragen terwijl hun vragen allemaal al beantwoord zijn..
pi_172931043
quote:
14s.gif Op zaterdag 5 augustus 2017 19:29 schreef Zolderkamer het volgende:

[..]

Onderbouw eens waarom het nonsens is?
omdat jij steeds met bronnen over accute vergiftiging aankomt terwijl de lange termijn effecten niet bekend zijn en die wellicht veel gevaarlijker zijn.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
  zaterdag 5 augustus 2017 @ 19:32:34 #251
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_172931065
quote:
14s.gif Op zaterdag 5 augustus 2017 19:28 schreef Zolderkamer het volgende:

[..]

Volgens mij ben jij alleen maar aan het schelden als het je niet zint.. en ben je niet in staat om een normale discussie te voeren...

Durf je niet te vragen wat ik vind, en vul je daarom maar gewoon in wat ik denk?
Ik erger me rot aan je leugens en vergoeilijkende praatjes idd. En je achterlijke houding jegens alle anderen in dit topic.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_172931092
quote:
14s.gif Op zaterdag 5 augustus 2017 19:30 schreef Zolderkamer het volgende:

[..]

Lees het topic maar even terug.. ;) Het gaat nu al een poosje van herhaling op herhaling... Mensen die steeds hetzelfde vragen terwijl hun vragen allemaal al beantwoord zijn..
Ik ga niet 10 pagina's terug lezen voor iets wat vermoedelijk onzin is. Er is niet voor niets wereldwijd paniek over nederlandse eieren als de stof er altijd al in heeft gezeten.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
  zaterdag 5 augustus 2017 @ 19:34:18 #253
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_172931099
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 augustus 2017 19:32 schreef Perrin het volgende:

[..]

Ik erger me rot aan je leugens en vergoeilijkende praatjes idd. En je achterlijke houding jegens alle anderen in dit topic.
En dan ga je maar schelden in plaats van de discussie te voeren..
  zaterdag 5 augustus 2017 @ 19:35:26 #254
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_172931125
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 augustus 2017 19:33 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Ik ga niet 10 pagina's terug lezen voor iets wat vermoedelijk onzin is. Er is niet voor niets wereldwijd paniek over nederlandse eieren als de stof er altijd al in heeft gezeten.
Oh je bent gewoon te lui en wil mij 5 keer hetzelfde laten posten.. Nou veel plezier met je angsten voor de lange termijn dan he? :W
  zaterdag 5 augustus 2017 @ 19:35:32 #255
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_172931128
quote:
14s.gif Op zaterdag 5 augustus 2017 19:34 schreef Zolderkamer het volgende:

[..]

En dan ga je maar schelden in plaats van de discussie te voeren..
Haha, jij bent degene die eerder dit topic iedereen die bewoog de huid volschold, heilig boontje.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
  zaterdag 5 augustus 2017 @ 19:36:20 #256
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_172931148
quote:
10s.gif Op zaterdag 5 augustus 2017 19:35 schreef Perrin het volgende:

[..]

Haha, jij bent degene die eerder dit topic iedereen die bewoog de huid volschold, heilig boontje.
Hahah welles nietes welles nietes... :')
pi_172931213
quote:
14s.gif Op zaterdag 5 augustus 2017 19:35 schreef Zolderkamer het volgende:

[..]

Oh je bent gewoon te lui en wil mij 5 keer hetzelfde laten posten.. Nou veel plezier met je angsten voor de lange termijn dan he? :W
Nee hoor ik ben niet lui. Maar ik kijk jouw manier van redeneren nu een tijdje aan. "De accute verschijnselen vallen wel mee dus de lange termijn effecten zullen ook wel meevallen". Dat gecombineerd met het feit dat het natuurlijk niet zo is dat alle voedselinstanties wereldwijd het bij het verkeerde eind hebben en anonieme fokker "zolderkamer" het beter weet dan deskundigen.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_172931217
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 augustus 2017 19:32 schreef Perrin het volgende:

[..]

Ik erger me rot aan je leugens en vergoeilijkende praatjes idd. En je achterlijke houding jegens alle anderen in dit topic.
Laat hem toch barsten joh, volgens mij is hij zelf betrokken bij het schandaal.
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
  zaterdag 5 augustus 2017 @ 19:41:30 #259
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_172931243
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 augustus 2017 19:39 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Nee hoor ik ben niet lui. Maar ik kijk jouw manier van redeneren nu een tijdje aan. "De accute verschijnselen vallen wel mee dus de lange termijn effecten zullen ook wel meevallen". Dat gecombineerd met het feit dat het natuurlijk niet zo is dat alle voedselinstanties wereldwijd het bij het verkeerde eind hebben en anonieme fokker "zolderkamer" het beter weet dan deskundigen.
Gast.. nee ik ga niet dezelfde discussie nog eens aan omdat je geen zin hebt om te lezen en daarna nog een eventuele vraag te stellen...
Succes met je verdere gelul in het luchtledige
  zaterdag 5 augustus 2017 @ 19:42:14 #260
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_172931261
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 augustus 2017 19:39 schreef halfway het volgende:

[..]

Laat hem toch barsten joh, volgens mij is hij zelf betrokken bij het schandaal.
Heb je de conspiracydenker ook weer.. :D
pi_172931273
quote:
14s.gif Op zaterdag 5 augustus 2017 19:41 schreef Zolderkamer het volgende:

[..]

Gast.. nee ik ga niet dezelfde discussie nog eens aan omdat je geen zin hebt om te lezen en daarna nog een eventuele vraag te stellen...
Succes met je verdere gelul in het luchtledige
Nou jij veel plezier met je fipronil eitje en je zwakke zaad over 10 jaar.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
  zaterdag 5 augustus 2017 @ 19:44:57 #262
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_172931320
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 augustus 2017 19:43 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Nou jij veel plezier met je fipronil eitje en je zwakke zaad over 10 jaar.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dankjewel... Ik heb besloten om geen kinderen te willen...
Over slecht voor het milieu gesproken..

:W
  zaterdag 5 augustus 2017 @ 19:47:16 #263
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_172931359
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 augustus 2017 19:26 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Tja, ik ga er misschien niet dood aan maar als ik er onvruchtbaar van word of misvormd nageslacht krijg laat ik het eitje toch liever staan.

Rattengif leg ik ook niet op mijn bord ondanks dat ik niet het doelwit ben.
Rattengif is gif voor zoogdieren. En de grenswaarde die wordt aangehouden voor fipronil is erg streng en niet echt onderbouwd. Sowieso van een totaal ander kaliber dan de hoeveelheid die tot effecten leidde bij ratten.

https://www.nrc.nl/nieuws(...)p-nvwa-chef-a1568658
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
pi_172931470
quote:
14s.gif Op zaterdag 5 augustus 2017 19:44 schreef Zolderkamer het volgende:

[..]

Dankjewel... Ik heb besloten om geen kinderen te willen...
Over slecht voor het milieu gesproken..

:W
Tegen beter weten in toch even teruggelezen. Het was tegen verwachting toch nuttig, nu weet ik dat ik je het beste kan negeren. Wat kraam jij een onzin uit zeg.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
  zaterdag 5 augustus 2017 @ 19:53:43 #265
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_172931510
Nogmaals, in vergelijking met ons westerse voedingspatroon, gebruikte genotsmiddelen, lucht en verdere leefomgeving valt dit volgens mij echt allemaal wel mee. Als je kanker krijgt of onvruchtbaar blijkt kunnen daar duizend meer waarschijnlijke oorzaken voor zijn. Relativeer gewoon eens wat, mensen.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
  zaterdag 5 augustus 2017 @ 19:57:54 #266
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_172931613
quote:
De grenswaarde voor langdurige, levenslange, blootstelling ligt lager dan die voor kortdurende blootstelling. Bij een langdurige consumptie van het aantal eieren dat het Voedingscentrum aanbeveelt, met het hoogste gehalte aan fipronil dat nu is gevonden in de eieren, wordt deze grenswaarde overschreden. Ook voor de afleiding van deze grenswaarde is een veiligheidsmarge toegepast. Ook in dit geval is het daardoor onwaarschijnlijk dat er gezondheidseffecten optreden. Vooral ook omdat mensen deze eieren, met de hoogste dosering fipronil, niet levenslang zullen consumeren.
http://www.rivm.nl/Onderw(...)vragen_en_antwoorden

Ter info: de veiligheidsmarge is de veilige vastgestelde dosis gedeeld door 100.

Zo. Nou allemaal even rustig ademhalen, drankje doen en chill. Zo'n drama is het niet.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
  zaterdag 5 augustus 2017 @ 20:02:15 #267
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_172931780
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 augustus 2017 19:52 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Tegen beter weten in toch even teruggelezen. Het was tegen verwachting toch nuttig, nu weet ik dat ik je het beste kan negeren. Wat kraam jij een onzin uit zeg.
Top dat je dat zo snel kunt kerel... twee volle topics... en de bijbehorende links...
Jij gaat niet dood want jij hebt superkrachten! _O_
pi_172931873
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 augustus 2017 19:32 schreef Perrin het volgende:

[..]

Ik erger me rot aan je leugens en vergoeilijkende praatjes idd. En je achterlijke houding jegens alle anderen in dit topic.
Wat een gezellige mens ben jij. :{
pi_172932125
Lopen we nu gevaar of niet?

Een toxicoloog had op de radio gezegd dat er alleen kans op dronkenschap bestaat.
  zaterdag 5 augustus 2017 @ 20:23:49 #270
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_172932322
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 augustus 2017 20:16 schreef polderturk het volgende:
Lopen we nu gevaar of niet?

Een toxicoloog had op de radio gezegd dat er alleen kans op dronkenschap bestaat.
Door zo'n eitje te eten niet direct.

Met een agrarische sector die zó grootschalig het milieu verpest met verboden middelen als fipronil, ja.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
  zaterdag 5 augustus 2017 @ 20:23:52 #271
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_172932325
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 augustus 2017 20:16 schreef polderturk het volgende:
Lopen we nu gevaar of niet?

Een toxicoloog had op de radio gezegd dat er alleen kans op dronkenschap bestaat.
Zie post 266, vlak boven je. Lees ook de bron even rustig door.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
pi_172932551
Nieuwe update besmette eieren, 14 extra nummers:
https://www.nvwa.nl/onder(...)n-eieren/eicodelijst

Hennie de Haan, was dit echt alles?

Er wordt niet meer bij gezegd wel nummer gevaarlijke dosis had. Ik vind dat we toch nog te weinig krijgen te weten. Er was een boer die vanochtend anoniem tegen de Telegraaf had gezegd dat het veel te hoog was. Toch wel fijn voor de mensen om te weten welk nummer dat is, zodat men niet meer hoeft te twijfelen: zal ik ze nog opeten, of niet? Want mensen hebben ook nog eieren thuis.
pi_172932585
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 augustus 2017 20:16 schreef polderturk het volgende:
Lopen we nu gevaar of niet?

Een toxicoloog had op de radio gezegd dat er alleen kans op dronkenschap bestaat.
Je loopt toch echt meer kans om door de bliiksem getroffen te worden of onder een vrachtwagen terecht te komen bij het lopen.
pi_172932668
Wat ik ook zou willen weten is hoe lang het geleden is dat de besmette bedrijven de 'behandeling' hebben gekregen. Stel een bedrijf heeft twee jaar geleden de behandeling gehad, en produceert nu nog eieren met te veel fipronil. Dan weet je hoe lang het gevolgen heeft.
pi_172932718
Dit zijn deskundigen waar je wat aan hebt, die zijn eerlijk en geven gewoon toe dat ze het niet weten:
. Over mogelijke gevolgen die op langere termijn optreden door het eten van de besmette eieren is volgens hen nu nog niets met zekerheid te zeggen. ,,We missen een stuk informatie over de blootstelling. De vraag is hoe lang de eieren met fipronil al op de markt zijn en hoeveel fipronil daar in heeft gezeten'', legden toxicologen Janine Ezendam en Jacqueline van Engelen uit.
http://www.ad.nl/binnenla(...)in-winkels~acd017ed/
pi_172932888
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 augustus 2017 20:40 schreef Loekie1 het volgende:
Dit zijn deskundigen waar je wat aan hebt, die zijn eerlijk en geven gewoon toe dat ze het niet weten:
. Over mogelijke gevolgen die op langere termijn optreden door het eten van de besmette eieren is volgens hen nu nog niets met zekerheid te zeggen. ,,We missen een stuk informatie over de blootstelling. De vraag is hoe lang de eieren met fipronil al op de markt zijn en hoeveel fipronil daar in heeft gezeten'', legden toxicologen Janine Ezendam en Jacqueline van Engelen uit.
http://www.ad.nl/binnenla(...)in-winkels~acd017ed/
Waar je je overal over op kan winden zeg. Ga maar wandelen. Het is mooi weer.
  zaterdag 5 augustus 2017 @ 20:51:22 #277
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_172933005
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 augustus 2017 20:40 schreef Loekie1 het volgende:
Dit zijn deskundigen waar je wat aan hebt, die zijn eerlijk en geven gewoon toe dat ze het niet weten:
. Over mogelijke gevolgen die op langere termijn optreden door het eten van de besmette eieren is volgens hen nu nog niets met zekerheid te zeggen. ,,We missen een stuk informatie over de blootstelling. De vraag is hoe lang de eieren met fipronil al op de markt zijn en hoeveel fipronil daar in heeft gezeten'', legden toxicologen Janine Ezendam en Jacqueline van Engelen uit.
http://www.ad.nl/binnenla(...)in-winkels~acd017ed/
Zucht. Mens, lees mijn bron gewoon even. De grenswaarde is veel lager dan de waarde die in het ergst mogelijke geval ook maar een beetje toxisch kan zijn, bij levenslange blootstelling. Kalmeer in vredesnaam.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
  zaterdag 5 augustus 2017 @ 21:01:43 #278
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_172933225
Loekie stelt prima vragen, met jullie betuttelende gesus.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
  zaterdag 5 augustus 2017 @ 21:02:47 #279
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_172933248
quote:
2s.gif Op zaterdag 5 augustus 2017 21:01 schreef Perrin het volgende:
Loekie stelt prima vragen, met jullie betuttelende gesus.
Linkdumps zijn geen vragen.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
pi_172933292
quote:
2s.gif Op zaterdag 5 augustus 2017 21:01 schreef Perrin het volgende:
Loekie stelt prima vragen, met jullie betuttelende gesus.
Vragen waarop al tot in den treure antwoord gegeven is. Je gaat toch ook dood, zelfs het zuurstof wat je inademt is puur kankerverwekkend en gif. Ga maar een topic openen, misschien kunnen we oplossingen vinden om zonder zuurstof te leven.
pi_172933425
Wij gaan even 11 jaar terug.

Resten nicotine en antibiotica in eieren

In supermarkteieren zijn resten van nicotine en verboden diergeneesmiddelen gevonden. Dat concludeert de Voedsel en Waren Autoriteit (VWA) na onderzoek....

ANP 22 maart 2006, 09:59

Bij eerdere vergelijkbare onderzoeken waren de gehalten medicijnen in eieren wel te hoog. De Voedsel en Waren Autoriteit heeft ook verboden diergeneesmiddelen in de eieren aangetroffen. Die mogen niet bij legkippen gebruikt worden. In twee gevallen heeft de inspectiedienst ‘maatregelen’ genomen, maakte de VWA woensdag bekend. Kippenboeren gebruiken het zeer giftige middel nicotine nog wel eens illegaal om de parasiet bloedluis bij kippen te bestrijden. De gevonden hoeveelheden in de eieren zijn echter zo laag dat illegale gifspuiterij in de stallen niet de bron van de vervuiling kan zijn. Verontreiniging in het milieu of een kippenboer die geregeld een sigaretje in de stal rookt is vermoedelijk de oorzaak. Volgens een woordvoerster van de inspectiedienst laat de vondst vooral zien hoe nauwkeurig de meetmethoden inmiddels zijn. Met de pluimveesector en de Algemene Inspectiedienst (AID) onderzoekt de VWA nu de oorzaken van de medicijnvervuiling in de eieren. Welke vervolg het onderzoek krijgt, is daarom volgens de woordvoerster nog niet bekend. De VWA heeft voor het onderzoek vorig voorjaar 259 kippeneieren, afkomstig van 53 eierpakstations, onderzocht. De meeste eieren kwamen uit Nederland, maar bij het onderzoek zijn ook eieren uit België (22), Denemarken (2) en Spanje (1) onder de loep genomen.

Weer niets aan de hand, want lage dosering blabla.
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
  zaterdag 5 augustus 2017 @ 21:15:05 #282
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_172933539
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 augustus 2017 21:10 schreef halfway het volgende:
een kippenboer die geregeld een sigaretje in de stal rookt is vermoedelijk de oorzaak.
En daar betaal je dan grif voor...
  zaterdag 5 augustus 2017 @ 21:24:17 #283
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_172933748
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 augustus 2017 21:10 schreef halfway het volgende:
(...)
Supergerelateerd hoor. Nee, echt.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
pi_172933948
quote:
7s.gif Op zaterdag 5 augustus 2017 21:24 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]

Supergerelateerd hoor. Nee, echt.
Jij snapt er ook niets van he?
De sector heeft dus nog steeds schijt aan alles en iedereen, en de boekhouding van Chickfriends? man de meeste boeren betalen gewoon zwart,op papier hebben ze niets. zoals ik al eerder zei. leer mij de boeren kennen!
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
  zaterdag 5 augustus 2017 @ 21:34:30 #285
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_172933992
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 augustus 2017 21:32 schreef halfway het volgende:

[..]

Jij snapt er ook niets van he?
De sector heeft dus nog steeds schijt aan alles en iedereen, en de boekhouding van Chickfriends? man de meeste boeren betalen gewoon zwart,op papier hebben ze niets. zoals ik al eerder zei. leer mij de boeren kennen!
Vind je het gek als de uitkomsten van zeer duur betaalde onderzoeken is dat iemand een sigaret rookt..
  zaterdag 5 augustus 2017 @ 21:34:45 #286
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_172934001
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 augustus 2017 21:32 schreef halfway het volgende:

[..]

Jij snapt er ook niets van he?
De sector heeft dus nog steeds schijt aan alles en iedereen, en de boekhouding van Chickfriends? man de meeste boeren betalen gewoon zwart,op papier hebben ze niets. zoals ik al eerder zei. leer mij de boeren kennen!
Dát is het verontrustende van dit fipronilschandaal. Dat zo'n louche bedrijf op zo'n grote schaal zo lang kon opereren.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
  zaterdag 5 augustus 2017 @ 21:39:06 #287
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_172934119
Als mensen zich nou eens bezig hielden met zaken die echt slecht voor mensen en hun gezondheid zijn..
Er zijn veel ergere zaken die er tien keer meer toe doen... Zowel voor het milieu als de volksgezondheid..
pi_172934444
quote:
14s.gif Op zaterdag 5 augustus 2017 21:39 schreef Zolderkamer het volgende:
Als mensen zich nou eens bezig hielden met zaken die echt slecht voor mensen en hun gezondheid zijn..
Er zijn veel ergere zaken die er tien keer meer toe doen... Zowel voor het milieu als de volksgezondheid..
Sigaretroken in gedeelde ruimtes en alcohol drinken bijvoorbeeld.
  zaterdag 5 augustus 2017 @ 21:49:15 #289
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_172934459
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 augustus 2017 21:32 schreef halfway het volgende:

[..]

Jij snapt er ook niets van he?
De sector heeft dus nog steeds schijt aan alles en iedereen, en de boekhouding van Chickfriends? man de meeste boeren betalen gewoon zwart,op papier hebben ze niets. zoals ik al eerder zei. leer mij de boeren kennen!
:') Wat weet je het toch allemaal goed hè. 11 jaar geleden een probleem, nu een probleem, industrie dus volledig en altijd verziekt. Want één keer per 11 jaar een schandaal, dat kan ook alleen die boeren overkomen. Gelukkig hebben we jou nog, om ze te kennen.

En trek je vooral niks aan van die berichten dat het allemaal wel meevalt hè! Gewoon lekker helemaal niet lezen. Dat RIVM enzo, die zitten natuurlijk ook in het complot. De boeven.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
  zaterdag 5 augustus 2017 @ 21:52:02 #290
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_172934538
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 augustus 2017 21:34 schreef Perrin het volgende:

[..]

Dát is het verontrustende van dit fipronilschandaal. Dat zo'n louche bedrijf op zo'n grote schaal zo lang kon opereren.
Chickfriend bestaat pas drie jaar.

_O-
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
  zaterdag 5 augustus 2017 @ 21:54:00 #291
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_172934588
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 augustus 2017 21:48 schreef Hdero het volgende:

[..]

Sigaretroken in gedeelde ruimtes en alcohol drinken bijvoorbeeld.
Precies. Al die mensen die met een biertje in de ene hand en een sigaret in de andere, en wat gefrituurd voer achter de kiezen, onder de rook van hun stad, gaan verkondigen dat ze hier wel kanker van kunnen krijgen _O-
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
pi_172934651
quote:
10s.gif Op zaterdag 5 augustus 2017 21:49 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]

:') Wat weet je het toch allemaal goed hè. 11 jaar geleden een probleem, nu een probleem, industrie dus volledig en altijd verziekt. Want één keer per 11 jaar een schandaal, dat kan ook alleen die boeren overkomen. Gelukkig hebben we jou nog, om ze te kennen.

En trek je vooral niks aan van die berichten dat het allemaal wel meevalt hè! Gewoon lekker helemaal niet lezen. Dat RIVM enzo, die zitten natuurlijk ook in het complot. De boeven.
Ik woon er al 45 jaar tussen, en jij zit zeker vanuit je flatje in de Randstad te reageren?
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
  zaterdag 5 augustus 2017 @ 21:57:07 #293
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_172934699
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 augustus 2017 21:55 schreef halfway het volgende:

[..]

Ik woon er al 45 jaar tussen, en jij zit zeker vanuit je flatje in de Randstad te reageren?
Who gives a fuck waar jij zit. Alsof ergens naast wonen je een expert maakt.

Nog meer van die sterke argumenten?
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
pi_172934790
quote:
14s.gif Op zaterdag 5 augustus 2017 20:02 schreef Zolderkamer het volgende:

[..]

Top dat je dat zo snel kunt kerel... twee volle topics... en de bijbehorende links...
Jij gaat niet dood want jij hebt superkrachten! _O_
Nee hoor. Maar ik zag bij deze opmerking:

"En waarom zouden mensen niet zelf verantwoordelijk zijn voor wat ze kopen en opeten?"

Al dat je een niet serieus te nemen mafkees bent.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_172934872
quote:
14s.gif Op zaterdag 5 augustus 2017 21:54 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]

Precies. Al die mensen die met een biertje in de ene hand en een sigaret in de andere, en wat gefrituurd voer achter de kiezen, onder de rook van hun stad, gaan verkondigen dat ze hier wel kanker van kunnen krijgen _O-
En mensen die beroepsmatig met gevaarlijke substanties geregeld omgaan daargelaten - zoals asbestverwijderaars. Ik vraag me af of iemand zoals Loekie dat ooit zou kunnen doen. _O-
  zaterdag 5 augustus 2017 @ 22:05:45 #296
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_172934962
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 augustus 2017 21:59 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Nee hoor. Maar ik zag bij deze opmerking:

"En waarom zouden mensen niet zelf verantwoordelijk zijn voor wat ze kopen en opeten?"

Al dat je een niet serieus te nemen mafkees bent.
Klopt ik ben dan ook helemaal niet te nemen... Als dat het enige is wat je te melden hebt om vervolgens zelf over opmerkingen te gaan zeuren en daarbij een ander uit te gaan schelden, dan weet ik wel weer eens hoe laat het is.. _O-
pi_172935020
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 augustus 2017 22:02 schreef Hdero het volgende:

[..]

En mensen die beroepsmatig met gevaarlijke substanties geregeld omgaan daargelaten - zoals asbestverwijderaars. Ik vraag me af of iemand zoals Loekie dat ooit zou kunnen doen. _O-
Wat een vergelijk :')

Heb je weleens gezien wat voor pak een asbestverwijderaar aan heeft tijdens zijn werk om het niet in te ademenen.

Verder is het natuurlijk een compleet nonsens argument. Als je verontreinigde lucht inademt betekent dat natuurlijk niet dat je dan ook maar gif op je bord moet leggen.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_172935041
quote:
14s.gif Op zaterdag 5 augustus 2017 22:05 schreef Zolderkamer het volgende:

[..]

Klopt ik ben dan ook helemaal niet te nemen... Als dat het enige is wat je te melden hebt om vervolgens zelf over opmerkingen te gaan zeuren en daarbij een ander uit te gaan schelden, dan weet ik wel weer eens hoe laat het is.. _O-
Prima. Houden zo.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
  zaterdag 5 augustus 2017 @ 22:15:03 #299
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_172935211
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 augustus 2017 22:07 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Wat een vergelijk :')

Heb je weleens gezien wat voor pak een asbestverwijderaar aan heeft tijdens zijn werk om het niet in te ademenen.

Verder is het natuurlijk een compleet nonsens argument. Als je verontreinigde lucht inademt betekent dat natuurlijk niet dat je dan ook maar gif op je bord moet leggen.
Je weet niet waar je over praat....
Ik heb een paar maand terug een asbestonderzoek gehad van een bedrijf in opdracht van Shell.. (dus niet de minste)
Komt gewoon een kerel met een tang om er een stukje af te breken, stopt het in een zakje, spuit wat lijm op het afgebroken deel.. een stickertje erbij en klaar is kees..

Geen enkele bescherming..
pi_172935237
Nou tijd om af te sluiten, alles is al gezegd.
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_172935323
quote:
14s.gif Op zaterdag 5 augustus 2017 22:15 schreef Zolderkamer het volgende:

[..]

Je weet niet waar je over praat....
Ik heb een paar maand terug een asbestonderzoek gehad van een bedrijf in opdracht van Shell.. (dus niet de minste)
Komt gewoon een kerel met een tang om er een stukje af te breken, stopt het in een zakje, spuit wat lijm op het afgebroken deel.. een stickertje erbij en klaar is kees..

Geen enkele bescherming..
Bij mij is uit mijn vloer asbest verwijdert door mannen in witte pakken met zuurstofmaskers.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')