Mensen veranderen van inzichten en voorkeuren en maken dan andere keuzes.quote:Op vrijdag 4 augustus 2017 11:51 schreef Mr.Major het volgende:
Ook gewoon hetzelfde blijven herhalen tegen beter weten in.
Een goed voorbeeld van zelfhaat is het afschaffen van zwarte piet.
Mja dat is ook wel weer zo, het enige "centrale" wat ik hier aan kan bedenken is het sinterklaasjournaal.quote:Op vrijdag 4 augustus 2017 14:55 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Gewoon niks centraal regelen. Laat elke school, gezin of handelsvereniging lekker zelf bepalen hoe ze hun feestje organiseren en hoe het er uit ziet
Economie: idd nationaliseren vitale NLse bedrijven is nogal protectionistisch, evenals de pensioenfondsen. Staat tegenover dat de belastingen omlaag gaan, verschillende subsidies en toeslagen drooggelegd worden en overbodige regulering voor ondernemers geschrapt worden.quote:Op vrijdag 4 augustus 2017 10:48 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Hun programma over economie. Dat staat bol van dingen die volstrekt ingaan tegen het idee van snijden in het overheidsbestel. Of het onderdeel zorg, of onderwijs of justitie of migratie...
Waar ze de overheid dan wel echt concreet kleiner willen maken komt niet zo naar voren.
quote:Op vrijdag 4 augustus 2017 12:14 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Ik vind die wantrouwende houding richting de eigen cultuur en het overspannen vast willen klampen aan gebruiken uit angst dat "de eigen cultuur verdwijnt" anders meer spreken van zelfhaat.
https://joop.vara.nl/opinies/cliteur-baudet-geloven-nietquote:Cliteur en Baudet geloven niet in de kracht van de westerse cultuur
Als de kinderen op school dood worden gegooid met verhalen over de voortreffelijkheid van eigen land, volk en cultuur is er iets ernstig mis. Dan mankeert het aan innerlijke kracht
Even voor de goede orde, hoe gaan belastingen omlaag als je bedrijven nationaliseert? Tenzij die bedrijven gedwongen worden hun aandelen voor niets over te dragen, wat mij nogal moeilijk lijkt tegenwoordig, lijkt mij dit alleen maar heel veel belasting geld te kosten.quote:Op vrijdag 4 augustus 2017 16:51 schreef partijkartelschaar het volgende:
[..]
Economie: idd nationaliseren vitale NLse bedrijven is nogal protectionistisch, evenals de pensioenfondsen. Staat tegenover dat de belastingen omlaag gaan, verschillende subsidies en toeslagen drooggelegd worden en overbodige regulering voor ondernemers geschrapt worden.
[
Er zijn naast de genationaliseerde bedrijven nog andere kostenposten waarop wel gekort wordtquote:Op vrijdag 4 augustus 2017 17:28 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Even voor de goede orde, hoe gaan belastingen omlaag als je bedrijven nationaliseert? Tenzij die bedrijven gedwongen worden hun aandelen voor niets over te dragen, wat mij nogal moeilijk lijkt tegenwoordig, lijkt mij dit alleen maar heel veel belasting geld te kosten.
Tja, dat lijkt mij dan toch wel flink luchtfietserij als we naar de waardes kijken van die bedrijven buiten nog het feit dat een aantal van die bedrijven niet langer Nederlands meer zijn.quote:Op vrijdag 4 augustus 2017 17:36 schreef partijkartelschaar het volgende:
[..]
Er zijn naast de genationaliseerde bedrijven nog andere kostenposten waarop wel gekort wordt
Dubieuze bronnen zoals het extreemlinkse joop.nl zijn hier niet toegestaan.quote:Op vrijdag 4 augustus 2017 17:19 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
[..]
https://joop.vara.nl/opinies/cliteur-baudet-geloven-niet
Doe eens gek, wijs eens aan waar joop.nl genoemd word in dat topic?quote:Op vrijdag 4 augustus 2017 17:40 schreef Arthur_Spooner het volgende:
[..]
Dubieuze bronnen zoals het extreemlinkse joop.nl zijn hier niet toegestaan.
POL / Aanvullende richtlijnen voor POL
"...uit bronnen die verder niets met de werkelijkheid van doen hebben"quote:Op vrijdag 4 augustus 2017 17:43 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Doe eens gek, wijs eens aan waar joop.nl genoemd word in dat topic?
Klaag bij een mod zou ik zeggen, ik vermoed sterk dat ze je mening niet gaan delen.quote:Op vrijdag 4 augustus 2017 17:44 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
"...uit bronnen die verder niets met de werkelijkheid van doen hebben"
Dat weet ik wel zeker.quote:Op vrijdag 4 augustus 2017 17:45 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Klaag bij een mod zou ik zeggen, ik vermoed sterk dat ze je mening niet gaan delen.
Ik zeg ook niet dat het me een goed idee lijkt, al weet ik ook niet precies hoe en wat. Zijn ze in hun programma niet heel duidelijk over.quote:Op vrijdag 4 augustus 2017 17:39 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Tja, dat lijkt mij dan toch wel flink luchtfietserij als we naar de waardes kijken van die bedrijven buiten nog het feit dat een aantal van die bedrijven niet langer Nederlands meer zijn.
Dat extremisme zit bij jou..... tussen de oren.quote:Op vrijdag 4 augustus 2017 17:40 schreef Arthur_Spooner het volgende:
[..]
Dubieuze bronnen zoals het extreemlinkse joop.nl zijn hier niet toegestaan.
POL / Aanvullende richtlijnen voor POL
Welke dan concreet en wat levert dat op?quote:Op vrijdag 4 augustus 2017 17:36 schreef partijkartelschaar het volgende:
[..]
Er zijn naast de genationaliseerde bedrijven nog andere kostenposten waarop wel gekort wordt
Jullie doen net of het nationaliseren van dit soort bedrijven de hele begroting in beslag gaat nemen. Ze zijn er - zoals ik al zei - niet erg duidelijk over. Al zijn er echt wel voldoende overbodige subsidies, toeslagen en ambtenaarsposten om deze post te dekken naar mijn smaak. Ook moeten de kosten van NPO, kansloze immigranten niet vergeten worden. Tevens moedigen ze mensen weer aan om te werken en uit te geven wat de fiscus ook wel goed zal doen.quote:Op vrijdag 4 augustus 2017 17:48 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Welke dan concreet en wat levert dat op?
Ik geloof het ook niet, ben het ook gewoon met hem eens.quote:Op vrijdag 4 augustus 2017 14:01 schreef Gohf046 het volgende:
[..]
We zijn het zowaar een keer eens. Ik ga alvast de vlag uithangen.
Het nationaliseren van bepaalde bedrijven is eigenlijk zo'n beetje het enige concrete uit hun programma. Net als wat andere uitgavenposten. Waar ze dan op gaan bezuinigen om alles te betalen blijft echter erg vaag. Geloof ook niet dat ze daar erg over nagedacht hebben.quote:Op vrijdag 4 augustus 2017 18:09 schreef partijkartelschaar het volgende:
[..]
Jullie doen net of het nationaliseren van dit soort bedrijven de hele begroting in beslag gaat nemen. Ze zijn er - zoals ik al zei - niet erg duidelijk over. Al zijn er echt wel voldoende overbodige subsidies, toeslagen en ambtenaarsposten om deze post te dekken naar mijn smaak. Ook moeten de kosten van NPO, kansloze immigranten niet vergeten worden. Tevens moedigen ze mensen weer aan om te werken en uit te geven wat de fiscus ook wel goed zal doen.
Dit is natuurlijk geen uitputtende lijst maar geeft wel een idee dat het idee is om de overheid te verkleinen en de kosten te beperken
Neuh, dat zeg ik niet, ik zeg dat je niet kan bezuinigen en tientallen miljarden kan uitgeven om bedrijven te nationaliseren. Een blik op de waardes leert dat alleen Eneco, Nuon en Essent zo'n 40-50 miljard moeten kosten bij elkaar en dan ben je er nog niet.quote:Op vrijdag 4 augustus 2017 18:09 schreef partijkartelschaar het volgende:
[..]
Jullie doen net of het nationaliseren van dit soort bedrijven de hele begroting in beslag gaat nemen. Ze zijn er - zoals ik al zei - niet erg duidelijk over. Al zijn er echt wel voldoende overbodige subsidies, toeslagen en ambtenaarsposten om deze post te dekken naar mijn smaak. Ook moeten de kosten van NPO, kansloze immigranten niet vergeten worden. Tevens moedigen ze mensen weer aan om te werken en uit te geven wat de fiscus ook wel goed zal doen.
Dit is natuurlijk geen uitputtende lijst maar geeft wel een idee dat het idee is om de overheid te verkleinen en de kosten te beperken
Ze geven vaak wel duidelijk aan welke richting ze heen willen, maar wijden dan vaak daar niet over uit (in hun programma iig). En ik ben het met je eens dat de financiële verantwoording te wensen overlaat, al staat in mijn ogen buiten kijf dat ze overwegend streven naar zo min mogelijk overheidsinvloed.quote:Op vrijdag 4 augustus 2017 18:26 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Het nationaliseren van bepaalde bedrijven is eigenlijk zo'n beetje het enige concrete uit hun programma. Net als wat andere uitgavenposten. Waar ze dan op gaan bezuinigen om alles te betalen blijft echter erg vaag. Geloof ook niet dat ze daar erg over nagedacht hebben.
Hoe kom je bij 40-50 mjd?quote:Op vrijdag 4 augustus 2017 18:34 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Neuh, dat zeg ik niet, ik zeg dat je niet kan bezuinigen en tientallen miljarden kan uitgeven om bedrijven te nationaliseren. Een blik op de waardes leert dat alleen Eneco, Nuon en Essent zo'n 40-50 miljard moeten kosten bij elkaar en dan ben je er nog niet.
Tevens vergroot nationalisatie het aantal ambtenaren, natuurlijk.
Op het gebied van economie (en daar hebben we het vaak over bij overheidsinvloed) gaat zoals gezegd het enige concrete over het uitbreiden van de overheidsinvloed. En dan ook nog eens in branches waar de overheid zich juist succesvol uit teruggetrokken heeft. En ook in de zorg zijn ze vooral tegen marktwerking.quote:Op vrijdag 4 augustus 2017 18:35 schreef partijkartelschaar het volgende:
[..]
Ze geven vaak wel duidelijk aan welke richting ze heen willen, maar wijden dan vaak daar niet over uit (in hun programma iig). En ik ben het met je eens dat de financiële verantwoording te wensen overlaat, al staat in mijn ogen buiten kijf dat ze overwegend streven naar zo min mogelijk overheidsinvloed.
Dat is inderdaad geen zelfhaat, maar dat is ook geen correcte beschrijving van wat de zwarte piet discussie is. Je insinueert nu namelijk dat een enkeling zich vast grijpt aan de nostalgie van een koloniaal verleden waar we eigenlijk zo snel mogelijk vanaf moeten. De werkelijkheid is anders.quote:Op vrijdag 4 augustus 2017 14:56 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Mensen veranderen van inzichten en voorkeuren en maken dan andere keuzes.
Dat is geen zelfhaat. Dat is een normale ontwikkeling van een cultuur.
Door het hele zp-debat ben ik gaan denken en besloot ik nooit een zp te spelen.
Dat zou ik toch al niet doen, maar nu helemaal.
Misschien een ongeschminkte Piet of een rol trangender Petra. Zal wel niet.
Is dat nu een keuze van zelfhaat? Ik haat mezelf niet hoor, ook haat ik Nederland niet.
Ik luister net naar de radio met homo's aan het woord.
Is de toegenomen tolerantie naar homo's een westerse/nederlandse zelfhaat ?
Omdat vroeger dit als vies, minderwaardig en onbeschaafd werd gezien.
Zeker zullen velen 50 jaar geleden dit als een gevaar voor de beschaving en mogelijk als zelfhaat gezien hebben.
Zou Cliteur vinden dat wie tegen ZP is een zelfhaatlijder is ?
En moet die voor dit gestraft worden, zoals hij vaagjes mompelt.
Of is hij tevreden als een grote meerderheid die tegenstanders als zelfhaters wegzet?
Ik heb niet in de voorlaatste posting verwezen naar nostalgie van een koloniaal verleden.quote:Op vrijdag 4 augustus 2017 19:43 schreef Mr.Major het volgende:
[..]
Dat is inderdaad geen zelfhaat, maar dat is ook geen correcte beschrijving van wat de zwarte piet discussie is. Je insinueert nu namelijk dat een enkeling zich vast grijpt aan de nostalgie van een koloniaal verleden waar we maar vanaf moeten. De werkelijkheid is anders.
Dit is geen kwestie van dat moeten we met 17 miljoen centraal besluiten.quote:Echter is dit niet het geval: deze verandering in inzicht is er niet gekomen en er is een vaste kleine groep klagers die hard schreeuwt dat het nu echt anders moet. De verandering wordt de mensen die voorstander van zwarte piet zijn (de meerderheid) door de strot geduwd. Dat is geen culturele verandering als gevolg van tolerantie, dat is culturele dwang door een intolerantere minderheid.
Welke disbalans ? Staat Nederland op instorten ? Niks van gemerkt.quote:Dat is ook wat die oikofobie, of zelfhaat is. Dat is niet dat een individu beslist dat zwarte piet niet meer kan, of dat homo's eigenlijk prima zijn.
Het is een disbalans tussen behoud van de cultuur die er nu is, en het langzaamaan toewerken naar een nieuwe cultuur. Het is dus het geforceerd doorvoeren hiervan. Een natuurlijke ontwikkeling, zoals je aangeeft is dus prima. Deze forceren is dat niet.
Ik heb prima hersens, maar jij wilt de hele unconvenient truth oplossen door .....het te ontkennen .quote:Overigens is het nog steeds niet tot je hersenen doorgedrongen dat Cliteur die meldpunten helemaal niet wil, maar dat kan ik beter opgeven volgens mij.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |