Wanneer komt Chili bij de EU?quote:Op woensdag 2 augustus 2017 19:25 schreef Mr.Major het volgende:
[..]
Deze discussie is al 100maal gevoerd. Jij noemt dat wel zo maar dat is maar vanuit welk perspectief je kijkt. Nee: er komt geen lidmaatschap a.g.v. enkel dit verdrag. Echter is het wel een opstap naar.
Dan is het dus rap einde oefening voor de FvD? Immers dat clubje is groot geworden door leugens over de EU rondom het Oekraïnereferendum.quote:Op woensdag 2 augustus 2017 19:11 schreef Mr.Major het volgende:
Er moet hiervoor gewoon een bewustzijn gecreeerd worden bij de burger. Veel mensen zien dit al. De rest moet wakker gemaakt worden. Leugens over de EU worden dan vanzelf niet meer gelooft.
Het verdrag heeft Oekraïne geen stap dichter bij een EU-lidmaatschap gebracht. De Russische agressie heeft dat dan weer wel...quote:Op woensdag 2 augustus 2017 19:25 schreef Mr.Major het volgende:
[..]
Deze discussie is al 100maal gevoerd. Jij noemt dat wel zo maar dat is maar vanuit welk perspectief je kijkt. Nee: er komt geen lidmaatschap a.g.v. enkel dit verdrag. Echter is het wel een opstap naar. Het is niet voor niets dat ze tijdens de recente top hadden besloten om niet te zeggen dat oekraine er lid van zou worden: om NL niet voor het hoofd te stoten.
Dat is niet waar:quote:Op woensdag 2 augustus 2017 19:58 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Het verdrag heeft Oekraïne geen stap dichter bij een EU-lidmaatschap gebracht. De Russische agressie heeft dat dan weer wel...
Je kan het als alles zien natuurlijk.quote:Op woensdag 2 augustus 2017 20:02 schreef Arthur_Spooner het volgende:
[..]
Dat is niet waar:
Rutte: Oekraïnepact kan wél worden gezien als opmaat EU-lidmaatschap
Is het niet de verantwoordelijkheid van de burgers zelf om een stem uit te brengen?quote:Op woensdag 2 augustus 2017 03:26 schreef Euribob het volgende:
[..]
Omdat je anders situaties gaat krijgen zoals met dat Oekraïne-referendum, waar een paar kleine vocale groeperingen heel erg hun stem laten horen maar het grootste gedeelte van de bevolking het allemaal niets interesseert. Op basis daarvan kun je geen besluit nemen, 30% van de bevolking is geen mandaat. Als zowel voor- als tegenstanders echter verenigd waren binnen een politieke partij en allemaal door die partij gemobiliseerd zouden worden om hun stem uit te brengen acht ik de kans aanwezig dat er wel een fatsoenlijk opkomstpercentage (en dus voldoende legitimiteit) behaald wordt.
Omdat mogelijk die associatieverdragen niet dezelfde intentie hebben, dat weet ik niet. Wel een echte reden is natuurlijk het verschil tussen deze landen en oekraine.quote:Op woensdag 2 augustus 2017 19:28 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Waarom hebben we Geenpeil en tegenstanders dan niet over verdragen met Moldavië en Georgië gehoord?
Het uiteenvallen van de EU zou veeleer komen door de EU die teveel te snel wilt; nationalisme is de te voorspellen reactie daarop. Het samenwerkingsverbond had niet in gevaar hoeven komen als men bep. zaken niet opdring.quote:Op woensdag 2 augustus 2017 19:39 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Welk uiteenrijten van de staat? In België is er al 180 jaar een dreigend gevaar tot nog erger dan
de gespletenheid die er nu is.
Maar in Nederland? Cliteur ziet spoken.
Het in elkaar storten van de Europese samenwerking van de EU-landen is niet ondenkbaar, maar de oorzaak daarvan is eerder de vele nationalistische neigingen, De oorzaak is niet een anti-westerse stroming . De voorhoede van de EU-slopers is juist pro-westers en pro-nationalisme.
[..]
Er is geen stroming in Nederland die de Nederlandse staat wilt opheffen . Dat is dus drukte om niks
In België is er wel een sterk Vlaams nationalisme die de staat wilt afschaffen en met 2 staten wilt verder gaan.
Zou men dan in België die Vlaams nationalistische organisaties moeten verbieden?
Nahhhhh .. dat is juist dat totale rijten veroorzaken.
nou nou.... je fantaseert ditquote:Op woensdag 2 augustus 2017 20:44 schreef LelijKnap het volgende:
Er zijn wél stromingen die Nederland trachten op te heffen, via ofwel de EU of migratie ('grenzen bestaan niet').
En wat precies is het verschil?quote:Op woensdag 2 augustus 2017 20:44 schreef Mr.Major het volgende:
[..]
Omdat mogelijk die associatieverdragen niet dezelfde intentie hebben, dat weet ik niet. Wel een echte reden is natuurlijk het verschil tussen deze landen en oekraine.
Ruikt inderdaad niet lekker. Zeker met je eens. Zoiets nog niet van Baudet gehoord, al zou je wellicht kunnen stellen dat het voorstel om de NL waarden vast te leggen een voorzet is. Idk. Zou inderdaad meer uitleg verdienen.quote:Op woensdag 2 augustus 2017 21:04 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
nou nou.... je fantaseert dit
Maar Cliteur had het niet over mensen die de staat Nederland willen opheffen.
Hij had het meer over de westerse cultuur in het algemeen die in zijn nachtmerrie ten onder gaat en om dat te voorkomen will hij "anti-westerse delicten" verbieden en straffen.
Wat verstaat hij onder 'anti-westerse delicten' ?
Hij noemde iets over slavernij.
Is het spreken en publiceren over vaderlandse slavernij iets wat hij wilt straffen?
Slavernij was kut, de mentaliteit van de toenmalige regenten was kut Fuck the elites
Wil hij dit soort meningen verbieden?
Niet? Wat dan wel precies.?
In ieder geval riekt hij niet fris.... Denkt Baudet ook zo over straffen en verbieden van oikofobische meningen.. Wat concreet precies ?
Volgens mij gaat het om (slecht uitgevoerde) satire. Verwissel het woord occidentofobie eens voor islamofobie en we komen erg dicht bij de harde realiteit..quote:Ruikt inderdaad niet lekker. Zeker met je eens. Zoiets nog niet van Baudet gehoord, al zou je wellicht kunnen stellen dat het voorstel om de NL waarden vast te leggen een voorzet is. Idk. Zou inderdaad meer uitleg verdienen.
Oekraïne heeft veel meer inwoners en is geografisch gezien veel belangrijker. Bovendien heerst er een burgeroorlog waar de kern van het probleem juist gaat over Westerse en Russische invloed en toebehoren.quote:
Zijn gelijktijdig afgesloten met gelijke intentie (en is ook gelijk over besloten door de kamers). Ook met Rusland wou men een dergelijk verdrag sluiten tot de Russen zich terugtrokken.quote:Op woensdag 2 augustus 2017 20:44 schreef Mr.Major het volgende:
[..]
Omdat mogelijk die associatieverdragen niet dezelfde intentie hebben, dat weet ik niet. Wel een echte reden is natuurlijk het verschil tussen deze landen en oekraine.
Verwissel occidentofobie eens voor islamofobie. Dan zie je dat je een hoop stampij loopt te maken om iets waar juist links zich schuldig aan maakt en waar Cliteur (hopelijk) ook alleen maar naar verwees om jullie hypocrisie aan te tonen.quote:Op woensdag 2 augustus 2017 18:39 schreef Bluesdude het volgende:
Paul Ciiteur noemt het occidentofobie . Zijn apprentice Baudet had het over oikiofobie.
Het is een zelfde verzinsel om een nationalistische en cultuurfundamentalistische agenda te verbergen en aanvaard te krijgen.
[..]
http://politiek.tpo.nl/co(...)en-westerse-cultuur/
In dit stukje pleit Cliteur voor een gedachtenpolitie die de vrije meningsuiting van cultuurkritische aard moet inperken. Organisaties verbieden, mensen bestraffen.
Is Baudet het eens met zijn mentor, over die uitholling van de democratie.
Moet deze mening strafbaar zijn dan volgens Cliteur:
Westerse landen ( USA+ west-europese landen) willen al 500 jaar de baas spelen over andere volkeren, ver weg van eigen grenzen. Vroeger door directe verovering van dat verre land. Tegenwoordig door andere manipulaties en andersoortige oorlogjes in een vreemd land
Oei...... wordt er dan gebeld aan mijn voordeur:
Open maken,, Politie.... Open de deur, mijnheer de occidentoloog, gij volksverrader.
Conflicten met Russische steun, inclusief enkel door Rusland erkende ministaatjes heersen ook in Georgië en Moldavië.quote:Op woensdag 2 augustus 2017 23:42 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Oekraïne heeft veel meer inwoners en is geografisch gezien veel belangrijker. Bovendien heerst er een burgeroorlog waar de kern van het probleem juist gaat over Westerse en Russische invloed en toebehoren.
Zou zomaar kunnen inderdaad. Moet het nog lezen.quote:Op woensdag 2 augustus 2017 23:33 schreef partijkartelschaar het volgende:
[..]
Volgens mij gaat het om (slecht uitgevoerde) satire. Verwissel het woord occidentofobie eens voor islamofobie en we komen erg dicht bij de harde realiteit..
Jaja. Altijd weer de schuld bij anderen zoeken. Waar komt dat Calimerogedrag toch elke keer vandaan?quote:Op woensdag 2 augustus 2017 23:45 schreef partijkartelschaar het volgende:
[..]
Verwissel occidentofobie eens voor islamofobie. Dan zie je dat je een hoop stampij loopt te maken om iets waar juist links zich schuldig aan maakt en waar Cliteur (hopelijk) ook alleen maar naar verwees om jullie hypocrisie aan te tonen.
Bij nader inzien is het een slinkse val voor links. Eerst een dagje doen alsof je dit wilt doorvoeren, links laten koken, en vervolgens bij kokende Jinek iedereen uitlachen omdat ze al hun eigen argumenten om islamofobie aan te pakken ontkracht hebben. (hoop ik dan maar)quote:Op woensdag 2 augustus 2017 23:48 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Zou zomaar kunnen inderdaad. Moet het nog lezen.
Het is een raar stuk. Hij begint met een vrij satirische en gekscherende toon maar in de laatste alinea's lijkt ie een stuk serieuzer te zijn. Krijg er niet echt vat op. Zijn er al mensen geweest die er op gereageerd hebben?quote:Op woensdag 2 augustus 2017 23:52 schreef partijkartelschaar het volgende:
[..]
Bij nader inzien is het een slinkse val voor links. Eerst een dagje doen alsof je dit wilt doorvoeren, links laten koken, en vervolgens bij kokende Jinek iedereen uitlachen omdat ze al hun eigen argumenten om islamofobie aan te pakken ontkracht hebben. (hoop ik dan maar)
Er valt niks te verwisselen. Of je wilt het onderwerp uit de weg gaan.quote:Op woensdag 2 augustus 2017 23:45 schreef partijkartelschaar het volgende:
[..]
Verwissel occidentofobie eens voor islamofobie. Dan zie je dat je een hoop stampij loopt te maken om iets waar juist links zich schuldig aan maakt en waar Cliteur (hopelijk) ook alleen maar naar verwees om jullie hypocrisie aan te tonen.
Welke kritiek met welke woorden wil hij bestempelen als crimineel en welk soort aanzetten verbieden en straffen.quote:Misschien ook criminalisering van occidentofobie. Misschien nog niet de occidentofobie zelf strafbaar maken, maar dan toch het aanzetten daartoe.
Roger Scrutonquote:Op woensdag 2 augustus 2017 23:58 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Er valt niks te verwisselen. Of je wilt het onderwerp uit de weg gaan.
occidentofobie en oikofobie zijn begrippen die Cliteur en Baudet zelf uitgevonden hebben.
Dat gedrag is een dekmantel om agressie te verbergen.quote:Op woensdag 2 augustus 2017 23:48 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Jaja. Altijd weer de schuld bij anderen zoeken. Waar komt dat Calimerogedrag toch elke keer vandaan?
Van dezelfde gekrenktheid die jij voelde toen je het artikel van Cliteur las. Het idee dat je niet je mening vrijelijk mag uiten. Het feit dat je erkent dat het achterlijk is om gedachtepolitie te gebruiken om occidentofobie aan te pakken laat zien hoe hypocriet het is om dan vervolgens wel te pleiten voor het aanpakken van ''islamofobie'' (ik weet niet of je dat doet, maar ik gok van wel)..quote:Op woensdag 2 augustus 2017 23:48 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Jaja. Altijd weer de schuld bij anderen zoeken. Waar komt dat Calimerogedrag toch elke keer vandaan?
Je kopieert nu gewoon letterlijk de kritiek die men heeft op de Europees-islamitische burger.quote:Op donderdag 3 augustus 2017 00:02 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Dat gedrag is een dekmantel om agressie te verbergen.
Immers..... de schijn van slachtofferschap is de schijn van onschuld hoog houden.
En waarom besloot rusland eigenlijk om de krim opeens te annexeren? Gewoon omdat ze daar zin in hadden?quote:Op woensdag 2 augustus 2017 20:18 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Je kan het als alles zien natuurlijk.
Maar je wou ontkennen dat het voornamelijk de agressieve Russische reactie was die Oekraïne richting EU heeft gedreven?
Nee hoooor....quote:Op donderdag 3 augustus 2017 00:03 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Je kopieert nu gewoon letterlijk de kritiek die men heeft op de Europees-islamitische burger.
Ongetwijfeld, maar ze zijn op dit moment niet zo verscheurd als Oekraïne. En op eerder genoemde punten veel minder van invloed dan Oekraïne.quote:Op woensdag 2 augustus 2017 23:47 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Conflicten met Russische steun, inclusief enkel door Rusland erkende ministaatjes heersen ook in Georgië en Moldavië.
Hoezo gezocht? 44 miljoen nieuwe EU burgers t.o.v. 3.5 en 5 miljoen nieuwe EU burgers met alle immigratie- en economische gevolgen van dien. Daarbij moesten er voor Georgië en Moldavië aparte handtekeningen worden verzameld... met beperkte tijd en middelen en de totale onzekerheid of het allemaal wel gaat lukken is de keuze om alleen op Oekraïne te focussen volledig te begrijpen. Natuurlijk waren ook andere dingen deel van de motivatie maar wat is daar mis mee als je het in de kern oneens bent met het associatieverdrag met Oekraïne?quote:Het verschil is heel gezocht.
Heb je hier een bron voor? En dan met name het "totaal niet" aspect. Naar mijn weten was voor zowel Geenpeil als voor FvD het associatieverdrag zelf een belangrijk deel van de motivatie met daarbij inderdaad ook andere intenties (statement maken, anti-EU sentiment, het democratisch gehalte van de politiek opkrikken etc.)quote:Ook al omdat de initiatiefnemers in een interview aangaven dat het ze ook totaal niet om dit verdrag ging. Als over Oekraïne een half jaar eerder of later was besloten zou het referendum over Moldavië kunnen gaan.
Links krijgt hier natuurlijk gewoon een gigantisch koekje van eigen deeg. Xenofoben zouden we zijn. Echter zijn zij het juist, die ons land maar open willen stellen voor alles en nog wat, ongeacht de gevolgen. Het enige wat hier gezegd wordt is dat we een beetje moeten oppassen waar het heen gaat. Xenofobie is natuurlijk een objectieve constatering, maar oikofobie is verzonnen, aldus links.quote:Op donderdag 3 augustus 2017 00:02 schreef partijkartelschaar het volgende:
[..]
Van dezelfde gekrenktheid die jij voelde toen je het artikel van Cliteur las. Het idee dat je niet je mening vrijelijk mag uiten. Het feit dat je erkent dat het achterlijk is om gedachtepolitie te gebruiken om occidentofobie aan te pakken laat zien hoe hypocriet het is om dan vervolgens wel te pleiten voor het aanpakken van ''islamofobie'' (ik weet niet of je dat doet, maar ik gok van wel)..
De kritiek ging daar helemaal niet om, die bestond vooral uit algemene sentimenten jegens de EU.quote:Op woensdag 2 augustus 2017 23:42 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Oekraïne heeft veel meer inwoners en is geografisch gezien veel belangrijker. Bovendien heerst er een burgeroorlog waar de kern van het probleem juist gaat over Westerse en Russische invloed en toebehoren.
Ik ben het helemaal met je eens dat het verwerpelijk is om meningen te criminaliseren. Ik gok echter - zoals ik al aangaf - dat dit een satirische manier is om links op het verkeerde been te zetten, doordat het de hypocrisie aantoont van degenen die islamofobie willen criminaliseren. Gaat namelijk in beide gevallen om meningen.quote:Op woensdag 2 augustus 2017 23:58 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Er valt niks te verwisselen. Of je wilt het onderwerp uit de weg gaan.
occidentofobie en oikofobie zijn begrippen die Cliteur en Baudet zelf uitgevonden hebben.
Cliteur legde uit dat hij bedoelde dat westerlingen zichzelf haten en Baudet gaf ooit als uitleg dat oikofobie is dat Nederlanders bang zijn voor zichzelf. Later betoogde hij dat Nederlanders zichzelf haten en zichzelf willen afschaffen.
Het is in beide gevallen dezelfde verzonnen culturele aandoening om verkapt een eigenvolkeerst moraal in te voeren.
Nieuw is dat Cliteur bepaalde kritiek op Nederlandse/Westerse cultuur tot een criminele bezigheid wilt verklaren , verbieden en bestraffen
[..]
Welke kritiek met welke woorden wil hij bestempelen als crimineel en welk soort aanzetten verbieden en straffen.
En wenst Baudet dat ook met oikiofobie ? ( de verzonnen Nederlandse zelfhaat)
Het stinkt naar afbraak van de vrije meningsuiting.
Heb je nou echt niet door dat dit soort vage rants nergens op slaan?quote:Op donderdag 3 augustus 2017 00:14 schreef Mr.Major het volgende:
[..]
Links krijgt hier natuurlijk gewoon een gigantisch koekje van eigen deeg. Xenofoben zouden we zijn. Echter zijn zij het juist, die ons land maar open willen stellen voor alles en nog wat, ongeacht de gevolgen. Het enige wat hier gezegd wordt is dat we een beetje moeten oppassen waar het heen gaat. Xenofobie is natuurlijk een objectieve constatering, maar oikofobie is verzonnen, aldus links.
Weer een hoop stropoppen in één. Er wordt geageerd tegen wat Cliteur schrijft maar links is verantwoordelijk voor meldpunten m.b.t. islamofobie dus is links hypocriet.quote:Op donderdag 3 augustus 2017 00:18 schreef partijkartelschaar het volgende:
https://www.saltmines.nl/(...)t-rechtse-sjw-praat/
Die kritiek was een belangrijk deel van de motivatie, zeker vanuit Geenpeil. FVD volgde ik toen nog niet zo maar ik kan me niet herinneren dat ik de mening "het associatieverdrag boeit me totaal niet, maar ik ga er toch tegen stemmen" voorbij heb zien komen bij de initiatiefnemers. Ook online heb ik die mening zeer weinig voorbij zien komen bij tegenstemmers. Ik denk dat het sentiment "het associatieverdrag boeit me totaal niet, maar ik ga er toch voor stemmen want pro-EU/anti-PVV/anti-Geenstijl" een grotere rol heeft gespeeld bij de voor-stemmers. Dat laatste is overigens slechts een gerede gok.quote:Op donderdag 3 augustus 2017 00:15 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
De kritiek ging daar helemaal niet om, die bestond vooral uit algemene sentimenten jegens de EU.
De gedachte is juist dat Cliteur dit helemaal niet meent, maar dat het slechts een val is om de hypocrisie aan te tonen (zie ook mijn eerdere reacties). Maar daar komen we nog wel achter denk ik.quote:Op donderdag 3 augustus 2017 00:20 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Weer een hoop stropoppen in één. Er wordt geageerd tegen wat Cliteur schrijft maar links is verantwoordelijk voor meldpunten m.b.t. islamofobie dus is links hypocriet.
Tja...
Onzin.quote:Op donderdag 3 augustus 2017 00:25 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Die kritiek was een belangrijk deel van de motivatie, zeker vanuit Geenpeil. FVD volgde ik toen nog niet zo maar ik kan me niet herinneren dat ik de mening "het associatieverdrag boeit me totaal niet, maar ik ga er toch tegen stemmen" voorbij heb zien komen bij de initiatiefnemers. Ook online heb ik die mening zeer weinig voorbij zien komen bij tegenstemmers. Ik denk dat het sentiment "het associatieverdrag boeit me totaal niet, maar ik ga er toch voor stemmen want pro-EU/anti-PVV/anti-Geenstijl" een grotere rol heeft gespeeld bij de voor-stemmers. Dat laatste is puur een vermoeden overigens.
Of Cliteur dat nu zo bedoelde of niet; het blijft tamelijk onzinnig om te vechten tegen een denkbeeldige vijand (namelijk: 'links') en dito verzonnen standpunten (links wil meldpunten tegen islamofobie, dus nu ze hiertegen ageren zijn ze ineens hypocriet, HAHAHA).quote:Op donderdag 3 augustus 2017 00:27 schreef partijkartelschaar het volgende:
[..]
De gedachte is juist dat Cliteur dit helemaal niet meent, maar dat het slechts een val is om de hypocrisie aan te tonen (zie ook mijn eerdere reacties). Maar daar komen we nog wel achter denk ik.
Mijn gerechtvaardigde kritieken op de islam zijn ten eerste niet ziekelijk of irrationeel, dus de hele term islamofobie slaat al nergens op en drukt mij al in het hoekje gekken, maar dat ter zijde. Wanneer hiertegen vervolgens meldpunten ontstaan en mogelijk ook gecriminaliseerd wordt, voel ik mij in mijn rechten tekortgedaan.quote:Op donderdag 3 augustus 2017 00:33 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Of Cliteur dat nu zo bedoelde of niet; het blijft tamelijk onzinnig om te vechten tegen een denkbeeldige vijand (namelijk: 'links') en dito verzonnen standpunten (links wil meldpunten tegen islamofobie, dus nu ze hiertegen ageren zijn ze ineens hypocriet, HAHAHA).
Islamofobie staat niet gelijk aan kritiek hebben op de islam. Islamofobie slaat op de irrationele reflex waar mensen in schieten als ze iets over de islam lezen en heel dramatisch reageren.quote:Op donderdag 3 augustus 2017 00:44 schreef partijkartelschaar het volgende:
[..]
Mijn gerechtvaardigde kritieken op de islam zijn ten eerste niet ziekelijk of irrationeel, dus de hele term islamofobie slaat al nergens op en drukt mij al in het hoekje gekken, maar dat ter zijde.
Ik vind überhaupt niet dat islamofobie moet worden 'aangepakt', dus die vraag kun je beter aan iemand anders stellen.quote:Nu de situatie occidentofobie. Wat is hier zo fundamenteel anders aan dat islamofobie wel aangepakt moet worden en occidentofobie niet?
Het zijn beide onzinnige containerbegrippen. Doorgaans zie ik juist meer wantrouwen in 'de eigen cultuur' bij de mensen die propageren deze te willen beschermen dan andersom.quote:Op donderdag 3 augustus 2017 00:44 schreef partijkartelschaar het volgende:
En ik noem het nu links, maar ik kan het ook oikofoob noemen, maar dat wordt meestal ook niet gewaardeerd
Islamofobie bestaat niet. Het is een onzinnig containerbegrip.quote:Op donderdag 3 augustus 2017 00:49 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Islamofobie staat niet gelijk aan kritiek hebben op de islam. Islamofobie slaat op de irrationele reflex waar mensen in schieten als ze iets over de islam lezen en heel dramatisch reageren.
[..]
Ik vind überhaupt niet dat islamofobie moet worden 'aangepakt', dus die vraag kun je beter aan iemand anders stellen.
Nee maar je ziet hoe glibberig zo'n concept is en daarmee een gevaar voor de vrijheid van meningsuiting?quote:Op donderdag 3 augustus 2017 00:49 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Islamofobie staat niet gelijk aan kritiek hebben op de islam. Islamofobie slaat op de irrationele reflex waar mensen in schieten als ze iets over de islam lezen en heel dramatisch reageren.
Oké dan was mijn reactie niet specifiek naar jou bedoeld. Maar degenen die hier wél tegen ageren, en dat zijn er voldoende, worden zo toch wel mooi met hun neus op hun hypocrisie gedruktquote:[..]
Ik vind überhaupt niet dat islamofobie moet worden 'aangepakt', dus die vraag kun je beter aan iemand anders stellen.
Vertel?quote:Op donderdag 3 augustus 2017 00:50 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Het zijn beide onzinnige containerbegrippen. Doorgaans zie ik juist meer wantrouwen in 'de eigen cultuur' bij de mensen die propageren deze te willen beschermen dan andersom.
Mwa... half gelijk. "Weinig" is niet hetzelfde als "totaal niet". Daarbij zegt hij dat het hem vooral gaat om meer directe democratie, niet per se om de EU een hak te zetten door tegen te stemmen. Voor of tegen stemmen laat hij in het midden.quote:Op donderdag 3 augustus 2017 00:31 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Onzin.
https://www.volkskrant.nl(...)-me-weinig~a4273449/
Deze link bevestigt mijn punt betreffende de initiatiefnemers. In de comments staan inderdaad wel een aantal reacties van tegenstemmers die alleen de EU een middelvinger wilden geven en verder niets. En genoeg, zo niet meer mensen die wel inhoudelijk zouden gaan stemmen.quote:
Je moet het iig niet persoonlijk opvattenquote:Op donderdag 3 augustus 2017 00:16 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Heb je nou echt niet door dat dit soort vage rants nergens op slaan?
Het is geen denkbeeldige vijand, want links en hun ideeen bestaan. Daar kan je van vinden wat je wil, maar het fvd is het niet met ze eens en vindt het een heel stomme aanpak van de huidige problemen. Daarmee zijn zij een partij die tegen die aanpak ageert en actie onderneemt om deze te veranderen. (Vijand is overigens een woord dat je zelf in de mond hebt genomen)quote:Op donderdag 3 augustus 2017 00:33 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Of Cliteur dat nu zo bedoelde of niet; het blijft tamelijk onzinnig om te vechten tegen een denkbeeldige vijand (namelijk: 'links') en dito verzonnen standpunten (links wil meldpunten tegen islamofobie, dus nu ze hiertegen ageren zijn ze ineens hypocriet, HAHAHA).
'Strijd tegen het associatieverdrag'...quote:Op donderdag 3 augustus 2017 02:13 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Mwa... half gelijk. "Weinig" is niet hetzelfde als "totaal niet". Daarbij zegt hij dat het hem vooral gaat om meer directe democratie, niet per se om de EU een hak te zetten door tegen te stemmen. Voor of tegen stemmen laat hij in het midden.
Waar lees je reacties die inhoudelijk over het verdrag gaan?quote:Deze link bevestigt mijn punt betreffende de initiatiefnemers. In de comments staan inderdaad wel een aantal reacties van tegenstemmers die alleen de EU een middelvinger wilden geven en verder niets. En genoeg, zo niet meer mensen die wel inhoudelijk zouden gaan stemmen.
quote:eg jongens, gaat dit project nu over het associatieverdrag met Oostblokkië? Zo ja, dan "meh". Of is het een dikke middelvinger voor Brussel en boeven zoals Juncker en Schulz? Een middelvinger voor Griekenland en de ongebreidelde import van kansloze immigranten? Zo ja, dan doe ik mee!
Eigenlijk wel, ze grepen de kans om een in hun ogen historische fout recht te zetten. De gezochte excuses zoals dat hun marinebasis bedreigd zou worden sloegen natuurlijk. Hoewel Baudet daar anders over denkt...quote:Op donderdag 3 augustus 2017 00:06 schreef Mr.Major het volgende:
[..]
En waarom besloot rusland eigenlijk om de krim opeens te annexeren? Gewoon omdat ze daar zin in hadden?
Jij bent nu toch ook weer vooral dingen aan het verzinnen, zo lijkt het.quote:Op donderdag 3 augustus 2017 00:14 schreef Mr.Major het volgende:
[..]
Links krijgt hier natuurlijk gewoon een gigantisch koekje van eigen deeg. Xenofoben zouden we zijn. Echter zijn zij het juist, die ons land maar open willen stellen voor alles en nog wat, ongeacht de gevolgen. Het enige wat hier gezegd wordt is dat we een beetje moeten oppassen waar het heen gaat. Xenofobie is natuurlijk een objectieve constatering, maar oikofobie is verzonnen, aldus links.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |