Het argument: "Autorijden is ook schadelijk" maakt je argument onaannemelijk dat rokers niet inzien dat roken schadelijk is. Door het woordje "ook".quote:
Laten we het over de inhoud hebben.quote:Op zondag 23 juli 2017 17:23 schreef SugeLucky het volgende:
[..]
Dat je ook nog een taalnazi bent, kon natuurlijk niet missen.
Het geeft je een goed gevoel om mensen te verbeteren geloof ik.
Want het is natuurlijk onmogelijk om niet anti-roken te zijn als je zelf niet rookt dus moeten er maar dingen verzonnen wordenquote:Op zondag 23 juli 2017 17:21 schreef GGMM het volgende:
[..]
Nee, ik weet gewoon zeker dat je op z'n minst (af en toe) rookt.
Geeft niet verder.
Ik denk dat het geen zin heeft om het te hebben over de inhoud.quote:Op zondag 23 juli 2017 17:24 schreef GGMM het volgende:
[..]
Laten we het over de inhoud hebben.
Al kom je dan niet verder dan ''.
Volgens mij lezen we niet hetzelfde topic. Ik vond je eerdere lijstje wel cool.quote:Op zondag 23 juli 2017 17:23 schreef Protoplanet het volgende:
Het is ook wel een belangrijk maatschappelijk probleem dat moet worden aangepakt. Kijk naar wat zo'n verslaving met je doet, als je ziet hoe de rokers in dit topic compleet uit hun pan gaan wanneer hun verslaving dreigt te worden afgesloten.
Roken is aan de ene kant een enorm hardnekkige verslaving, aan de andere kant is het een risico wat ik bewust neem. In mijn familie zijn er meerdere mensen doodgegaan aan longkanker. Ik weet precies wat voor aandoeningen je van roken kan krijgen.quote:Op zondag 23 juli 2017 17:18 schreef Protoplanet het volgende:
Vanuit mijn achtergrond zie ik hier bij de rokers een perfect voorbeeld van neutralisatietechnieken. Zij zijn zich wel degelijk bewust van het feit dat roken voor henzelf en hun omgeving compleet fout is, maar laten die conventionele waarden tijdelijk achterwege.
Vier van de vijf technieken komen terug: ontkenning van de verantwoordelijkheid (''Auto's en deodorant zijn ook schadelijk!!''), ontkenning van schade (''Zo erg is roken niet, het is maar een sigaretje en de kansen op kanker zijn klein!!''), ontkenning van het slachtoffer (''Doordat IK rook krijg jij geen kanker hoor!!'') en het veroordelen van de veroordelaars (''De niet rokers stellen zich aan'', of ''Jullie reageren overdreven'')!
Heel erg typisch.
Je zegt het te doen, omdat je vindt dat mensen geen kanker bij andere mensen moeten veroorzaken, maar waarom ga je dan niet achter de grotere vissen aan?quote:Op zondag 23 juli 2017 17:24 schreef GGMM het volgende:
[..]
Laten we het over de inhoud hebben.
Al kom je dan niet verder dan ''.
quote:Op zondag 23 juli 2017 17:25 schreef ems. het volgende:
Want het is natuurlijk onmogelijk om niet anti-roken te zijn als je zelf niet rookt dus moeten er maar dingen verzonnen worden
Knew itquote:Op dinsdag 18 april 2017 16:58 schreef ems. het volgende:
En nu rook ik dus casual af en toe een jointje.
Alles op z'n tijd.quote:Op zondag 23 juli 2017 17:27 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Je zegt het te doen, omdat je vindt dat mensen geen kanker bij andere mensen moeten veroorzaken, maar waarom ga je dan niet achter de grotere vissen aan?
Dat zei mijn moeder ook tot ze stopte met roken. Nu een paar jaar later kan ze de lucht niet meer harden en dat is volgens mij niet uit een geheim verlangen naar een peuk.quote:Op zondag 23 juli 2017 17:26 schreef Mutiilation het volgende:
[..]
Roken is aan de ene kant een enorm hardnekkige verslaving, aan de andere kant is het een risico wat ik bewust neem. In mijn familie zijn er meerdere mensen doodgegaan aan longkanker. Ik weet precies wat voor aandoeningen je van roken kan krijgen.
Ik kan me gewoon niet voorstellen hoe je op straat last kan hebben van een roker.
Het valt me op dat de anti-rokers over het algemeen veel intoleranter zijn. Wel eens van "leven en laten leven" gehoord?quote:Op zondag 23 juli 2017 17:23 schreef Protoplanet het volgende:
Het is ook wel een belangrijk maatschappelijk probleem dat moet worden aangepakt. Kijk naar wat zo'n verslaving met je doet, als je ziet hoe de rokers in dit topic compleet uit hun pan gaan wanneer hun verslaving dreigt te worden afgesloten.
Veroordelen van de veroordelaarsquote:Op zondag 23 juli 2017 17:29 schreef Mutiilation het volgende:
[..]
Het valt me op dat de anti-rokers over het algemeen veel intoleranter zijn. Wel eens van "leven en laten leven" gehoord?
Exact.quote:Op zondag 23 juli 2017 17:29 schreef Mutiilation het volgende:
[..]
Het valt me op dat de anti-rokers over het algemeen veel intoleranter zijn. Wel eens van "leven en laten leven" gehoord?
?quote:Op zondag 23 juli 2017 17:30 schreef Protoplanet het volgende:
[..]
Veroordelen van de veroordelaars
Bedankt
Erg he, meedoen in een discussie en dat er een mening over je gevormd wordt?quote:Op zondag 23 juli 2017 17:30 schreef Protoplanet het volgende:
[..]
Veroordelen van de veroordelaars
Bedankt
Als je zelf niet rookt dan snap je dat niet idd.quote:Op zondag 23 juli 2017 17:26 schreef Mutiilation het volgende:
[..]
Roken is aan de ene kant een enorm hardnekkige verslaving, aan de andere kant is het een risico wat ik bewust neem. In mijn familie zijn er meerdere mensen doodgegaan aan longkanker. Ik weet precies wat voor aandoeningen je van roken kan krijgen.
Ik kan me gewoon niet voorstellen hoe je op straat last kan hebben van een roker.
Dat heet verslaving. Gelukkig ben ik er helemaal vanaf.quote:Op zondag 23 juli 2017 16:55 schreef Canopus het volgende:
[..]
Godver ja...halfdood en nog staan ze als gekken te roken. Buiten door weer en wind.
Vertel meer over de intensieve last die je ondervindt van mijn eens-in-het-halfjaar jointje dat ik rook bij vrienden thuis. Ongetwijfeld wil je dat ook verbiedenquote:
Nee.quote:Op zondag 23 juli 2017 17:32 schreef ems. het volgende:
Vertel meer over de intensieve last die je ondervindt van mijn eens-in-het-halfjaar jointje dat ik rook bij vrienden thuis. Ongetwijfeld wil je dat ook verbieden
Dit hoeft niet verboden worden.quote:Op zondag 23 juli 2017 17:32 schreef ems. het volgende:
Want alles wat jij niet begrijpt moet verboden worden immers. Beetje een korfballers-mentaliteit.
Hij zal ook wel anti-drugs zijn vermoed ik zo.quote:Op zondag 23 juli 2017 17:32 schreef ems. het volgende:
[..]
Vertel meer over de intensieve last die je ondervindt van mijn eens-in-het-halfjaar jointje dat ik rook bij vrienden thuis. Ongetwijfeld wil je dat ook verbieden
Want alles wat jij niet begrijpt moet verboden worden immers. Beetje een korfballers-mentaliteit.
Waarom speculeer jij de hele tijd over mij?quote:Op zondag 23 juli 2017 17:33 schreef SugeLucky het volgende:
[..]
Hij zal ook wel anti-drugs zijn vermoed ik zo.
Alles wat slecht is dan. Worden we allemaal 115. Word al moe bij het idee.quote:Op zondag 23 juli 2017 17:33 schreef SugeLucky het volgende:
[..]
Hij zal ook wel anti-drugs zijn vermoed ik zo.
Verschil is dat ik het bij 1 persoon doe en jij bij miljoenen.quote:Op zondag 23 juli 2017 17:34 schreef GGMM het volgende:
[..]
Waarom speculeer jij de hele tijd over mij?
Komt nogal bemoeizuchtig over dit!
Nooit gedaan. Ik ben immers geen roker. Ik denk dat we wel kunnen vaststellen dat jij een beroepsslachtoffer bent en dat we jouw opmerkingen wat betreft roken met een flinke korrel zout mogen nemen.quote:
Als je een of andere angststoornis hebt dan zou je het wellicht als een optie kunnen zien, maar dan heb je andere problemen waar je je druk over zou moeten maken. Enigszins mentaal stabiele mensen kunnen dergelijke risico's wel relativeren.quote:
quote:However, among women who had never smoked, exposure to passive smoking overall, and to most categories of passive smoking, did not statistically significantly increase lung cancer risk. The only category of exposure that showed a trend toward increased risk was living in the same house with a smoker for 30 years or more. In that group, the hazard ratio for developing lung cancer was 1.61, but the confidence interval included 1.00, making the finding of only borderline statistical significance.
Verschil is dat dat invloed heeft op mijn gezondheid.quote:Op zondag 23 juli 2017 17:35 schreef SugeLucky het volgende:
[..]
Verschil is dat ik het bij 1 persoon doe en jij bij miljoenen.
Jazeker. En ik heb gister een witbiertje gedronken op een terras dus ben ik een alcoholist.quote:Op zondag 23 juli 2017 17:36 schreef Glazenmaker het volgende:
Heb 3x een joint geprobeerd, maar kwam niet verder dan http://www.dumpert.nl/med(...)it_is_een_jonko.html
Ben ik nu ook een roker?
Dat weet jij helemaal niet.quote:Op zondag 23 juli 2017 17:36 schreef GGMM het volgende:
[..]
Verschil is dat dat invloed heeft op mijn gezondheid.
2013.quote:Op zondag 23 juli 2017 17:35 schreef highender het volgende:
[..]
Als je een of andere angststoornis hebt dan zou je het wellicht als een optie kunnen zien, maar dan heb je andere problemen waar je je druk over zou moeten maken. Enigszins mentaal stabiele mensen kunnen dergelijke risico's wel relativeren.
https://academic.oup.com/(...)ive-Smoking-and-Lung
[..]
Ik heb een keertje een pilletje genomen. Dus ik ben een junk.quote:Op zondag 23 juli 2017 17:37 schreef ems. het volgende:
[..]
Jazeker. En ik heb gister een witbiertje gedronken op een terras dus ben ik een alcoholist.
Wat een sneu figuur ben jij zeg. Hopelijk kunnen ze er nog wat aan doen voor je dan. Zou maar snel een afspraak in het ziekenhuis maken.quote:
Wat een bijzondere manier van discussiëren is dit zeg.quote:Op zondag 23 juli 2017 17:39 schreef SugeLucky het volgende:
[..]
Wat een sneu figuur ben jij zeg. Hopelijk kunnen ze er nog wat aan doen voor je dan. Zou maar snel een afspraak in het ziekenhuis maken.
http://m.telegraaf.nl/gez(...)iet-gevaarlijk-39%3Bquote:Op zondag 23 juli 2017 17:08 schreef GGMM het volgende:
[..]
Ja, want mensen die je vergiftigen moet je gewoon hun gang laten gaan.
[..]
Ja, maar hij veroorzaakt geen longkanker.Dat is nogal een verschil.
Gevalletje trollen duidelijk.quote:Op zondag 23 juli 2017 17:39 schreef SugeLucky het volgende:
[..]
Wat een sneu figuur ben jij zeg. Hopelijk kunnen ze er nog wat aan doen voor je dan. Zou maar snel een afspraak in het ziekenhuis maken.
Neen verantwoordt, de vraag die jij stelde was namelijk te, daarom hoort die t op het einde van verantwoord.quote:
Ik ook.quote:Op zondag 23 juli 2017 17:32 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Dat heet verslaving. Gelukkig ben ik er helemaal vanaf.
Jij voert de hele tijd op zo'n manier een 'discussie'. Je hebt het kennelijk zelf niet door.quote:Op zondag 23 juli 2017 17:39 schreef GGMM het volgende:
[..]
Wat een bijzondere manier van discussiëren is dit zeg.
Anti-roker?quote:Op zondag 23 juli 2017 17:07 schreef ems. het volgende:
Anti-rokers zijn altijd een beetje enge en bemoeizuchtige mensen is mij opgevallen.
Wat een nietszeggend artikel. Er wordt niets gekwantificeerd, maar slechtst gesteld dat meeroken de kans op gezondheidsrisico's vergroot. Maar wat moeten we verstaan onder meeroken? Is dat jarenlang bij iemand in huis wonen die rookt? Is dat af en toe naast iemand staan die rookt?quote:Op zondag 23 juli 2017 17:37 schreef GGMM het volgende:
[..]
2013.
https://www.ikwilstoppenm(...)rlijker-dan-gedacht/
Ik neem toch graag het zekere voor het onzekere.quote:Op zondag 23 juli 2017 17:40 schreef Luckyseven het volgende:
[..]
http://m.telegraaf.nl/gez(...)iet-gevaarlijk-39%3B
Ik weet dat dit een artikel van de Telegraaf is, maar het refereert wel naar een onderzoek van Stanford University die de hysterie over meeroken redelijk nuanceert.
Ik geloof zeker dat meeroken minder goed voor je is dan gewoon zuurstof inademen maar de gevaren van meeroken die ik jou in een aantal posts zag benoemen zijn behoorlijk overdreven.
Ach kijk, een jijbak.quote:Op zondag 23 juli 2017 17:41 schreef SugeLucky het volgende:
[..]
Jij voert de hele tijd op zo'n manier een 'discussie'. Je hebt het kennelijk zelf niet door.
Ik hoop dat je nog lang last mag hebben van alle rokers. Doeiquote:Op zondag 23 juli 2017 17:42 schreef GGMM het volgende:
[..]
Ik neem toch graag het zekere voor het onzekere.
Zeker omdat roken helemaal niets toevoegt aan de wereld.
[..]
Ach kijk, een jijbak.
Het grappige is dat ems. zelf een ontzettend zure user is die anderen regelmatig schoffeert. Vandaar mijn vraag aan hemquote:Op zondag 23 juli 2017 17:44 schreef Canopus het volgende:
[..]
Als je zelf niet (meer) rookt ben je bij veel rokers automatisch een anti-roker...
Gelukkig heb ik er helemaal geen last van. Ik weet dat het slecht voor me is en mensen die roken zwak en egoïstisch zijn, daarom zal ik dit soort voorstellen blijven toejuichen, uit principe.quote:Op zondag 23 juli 2017 17:45 schreef SugeLucky het volgende:
[..]
Ik hoop dat je nog lang last mag hebben van alle rokers. Doei
Ik ook. Ibuprofen nog begin dit jaar. Ik leer allemaal nieuwe dingen!quote:Op zondag 23 juli 2017 17:38 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Ik heb een keertje een pilletje genomen. Dus ik ben een junk.
Kennen wij elkaar? Wat is je vraag?quote:Op zondag 23 juli 2017 17:45 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Het grappige is dat ems. zelf een ontzettend zure user is die anderen regelmatig schoffeert. Vandaar mijn vraag aan hem
Ha, farmaceutische drugs!quote:Op zondag 23 juli 2017 17:47 schreef ems. het volgende:
[..]
Ik ook. Ibuprofen nog begin dit jaar. Ik leer allemaal nieuwe dingen!
[..]
Kennen wij elkaar? Wat is je vraag?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |