abonnement Unibet Coolblue
  zondag 16 juli 2017 @ 13:40:17 #201
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_172456498
Bij ons is zelf een heel stuk over het SM in het bedrijfsreglement op genomen , zelf vind ik dit te ver gaan

het gaat dan om uitlatingen en gedrag naar collega's via het SM
dus als je een verkeerde persoon treft kan je dus voor elke zin die je op SM plaats op het kantoor geroepen worden ..

om je maar te verantwoorden

ik vraag me wel eens af of jou werkgever zich mag bemoeien met het SM van jou prive leven en zelfs daar in de bedrijfregels vast zetten
Ik stijg als een vogel, maar kom never in nesten…!
pi_172456529
quote:
0s.gif Op zondag 16 juli 2017 13:40 schreef RAVW het volgende:
Bij ons is zelf een heel stuk over het SM in het bedrijfsreglement op genomen , zelf vind ik dit te ver gaan

het gaat dan om uitlatingen en gedrag naar collega's via het SM
dus als je een verkeerde persoon treft kan je dus voor elke zin die je op SM plaats op het kantoor geroepen worden ..

om je maar te verantwoorden

ik vraag me wel eens af of jou werkgever zich mag bemoeien met het SM van jou prive leven en zelfs daar in de bedrijfregels vast zetten
Gaat ze niets aan of jij aan SM doet, lijkt me.
I´m back.
pi_172456545
quote:
0s.gif Op zondag 16 juli 2017 13:40 schreef RAVW het volgende:
Bij ons is zelf een heel stuk over het SM in het bedrijfsreglement op genomen , zelf vind ik dit te ver gaan

het gaat dan om uitlatingen en gedrag naar collega's via het SM
dus als je een verkeerde persoon treft kan je dus voor elke zin die je op SM plaats op het kantoor geroepen worden ..

om je maar te verantwoorden

ik vraag me wel eens af of jou werkgever zich mag bemoeien met het SM van jou prive leven en zelfs daar in de bedrijfregels vast zetten
Natuurlijk mag dat niet, maar bedrijven doen wat ze willen sinds de crisis. Als werknemer ben je een bron van inkomsten en daar dien je je dan ook naar te gedragen.

Overigens is dit niet bij elk bedrijf zo, maar het zijn er maar al te veel.
Hoeveel jonko's moeten we smoken, voordat we vrij zijn, van dit regime?
  zondag 16 juli 2017 @ 13:42:22 #204
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_172456549
quote:
0s.gif Op zondag 16 juli 2017 13:41 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Gaat ze niets aan of jij aan SM doet, lijkt me.
Ik bedoel sociaal Media :-) niet dat soort SM :-)
Ik stijg als een vogel, maar kom never in nesten…!
pi_172456589
quote:
0s.gif Op zondag 16 juli 2017 13:39 schreef AchJa het volgende:

[..]

Ga ik wel vanuit.
WA (wijk_agent) vraagt me heel af en toe wel om wat info uit de buurt, maar dat gaat dan via DM. Voor de schermen vraag ik wel eens wat en dan krijg je altijd neutrale antwoorden.
quote:
Daarbij is het sowieso bij een aantal functies/ functiegroepen binnen defensie alvast niet echt slim om FB oid te hebben.
Sws is het volgens mij wel nozel om niet aan FB te doen, krijg ik de indruk.
I´m back.
pi_172456599
quote:
0s.gif Op zondag 16 juli 2017 13:42 schreef RAVW het volgende:

[..]

Ik bedoel sociaal Media :-) niet dat soort SM :-)
Ja, okee, maar je ziet dus ook hoe makkelijk je werkgever iets verkeerd kan interpreteren hè. ;).
I´m back.
  zondag 16 juli 2017 @ 13:46:11 #207
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_172456629
quote:
0s.gif Op zondag 16 juli 2017 13:39 schreef Igen het volgende:

Lijkt me de spijker op de kop.
Mwah, de regelgeving is natuurlijk ruim interpreteerbaar. Er zijn gevallen bekend dat mensen onder druk zijn gezet door defensie om bepaalde uitspraken/ complete accounts te verwijderen. En dan ging het voornamelijk om uitspraken over het "briljante" werkgeverschap van defensie... :')

Ook al heb je onder een steen geleefd dan nog weet je hoe er ondertussen door het personeel gedacht wordt over de militaire en politieke leiding icm de arbeidsvoorwaarden... Vooral onze mindef kan niet meer rekenen op steun vanuit de organisatie en dat laat men ook duidelijk blijken.
pi_172456699
Ik heb zelf geen Facebook, Twitter of wat dan ook. Ik doe er bewust niet aan mee. Maar als andere mensen steeds meer voorzichtiger moeten zijn met wat ze moeten plaatsen en niet meer durven zeggen wat ze willen zeggen, omdat dat wel eens gevolgen zou kunnen hebben, lijkt me dat ook weer geen goed idee. Of iets te haastig plaatsen en er later spijt van krijgen, maar dan de schade al gedaan is. Je weet trouwens toch niet altijd wie je binnen haalt. Je hebt ook mensen die heel beschaafd op internet lopen te praten, maar wel hun hele c.v. aan elkaar lopen te liegen. Die heb ik namelijk al meegemaakt. Dit lijkt me ook niet echt een taak voor een bedrijf.
pi_172456711
quote:
0s.gif Op zondag 16 juli 2017 13:40 schreef RAVW het volgende:
Bij ons is zelf een heel stuk over het SM in het bedrijfsreglement op genomen , zelf vind ik dit te ver gaan

het gaat dan om uitlatingen en gedrag naar collega's via het SM
dus als je een verkeerde persoon treft kan je dus voor elke zin die je op SM plaats op het kantoor geroepen worden ..

om je maar te verantwoorden

ik vraag me wel eens af of jou werkgever zich mag bemoeien met het SM van jou prive leven en zelfs daar in de bedrijfregels vast zetten
Is wel een noodzaak dat bedrijven hun personeel zorgvuldig screenen en observeren. Alhoewel er maar weinigen zijn die langere tijd in de productiebedrijven zouden willen werken. Zijn liever rechter o.i.d.
pi_172456729
quote:
0s.gif Op zondag 16 juli 2017 13:46 schreef AchJa het volgende:

[..]

Mwah, de regelgeving is natuurlijk ruim interpreteerbaar. Er zijn gevallen bekend dat mensen onder druk zijn gezet door defensie om bepaalde uitspraken/ complete accounts te verwijderen. En dan ging het voornamelijk om uitspraken over het "briljante" werkgeverschap van defensie... :')

Ook al heb je onder een steen geleefd dan nog weet je hoe er ondertussen door het personeel gedacht wordt over de militaire en politieke leiding icm de arbeidsvoorwaarden... Vooral onze mindef kan niet meer rekenen op steun vanuit de organisatie en dat laat men ook duidelijk blijken.
Yep.
https://www.rtlnieuws.nl/(...)-materieel-commandos


I´m back.
pi_172456743
quote:
0s.gif Op zondag 16 juli 2017 13:46 schreef AchJa het volgende:

[..]

Mwah, de regelgeving is natuurlijk ruim interpreteerbaar. Er zijn gevallen bekend dat mensen onder druk zijn gezet door defensie om bepaalde uitspraken/ complete accounts te verwijderen. En dan ging het voornamelijk om uitspraken over het "briljante" werkgeverschap van defensie... :')

Ook al heb je onder een steen geleefd dan nog weet je hoe er ondertussen door het personeel gedacht wordt over de militaire en politieke leiding icm de arbeidsvoorwaarden... Vooral onze mindef kan niet meer rekenen op steun vanuit de organisatie en dat laat men ook duidelijk blijken.
Als je zoiets doet dan overschrijd je toch nogal duidelijk de grens tussen werk en privé?

Ik zou op internet, zelfs anoniem op Fok!, nooit iets over mijn werkgever of andere werkgevers in dezelfde branche schrijven. En als het om onderwerpen gaat waar ik in mijn beroep mee te maken zou kunnen krijgen, dan zou ik ook nooit wat schrijven wat ik in functie niet ook zou durven zeggen.
pi_172456836
quote:
0s.gif Op zondag 16 juli 2017 13:48 schreef Rattataki het volgende:
Ik heb zelf geen Facebook, Twitter of wat dan ook. Ik doe er bewust niet aan mee. Maar als andere mensen steeds meer voorzichtiger moeten zijn met wat ze moeten plaatsen en niet meer durven zeggen wat ze willen zeggen, omdat dat wel eens gevolgen zou kunnen hebben, lijkt me dat ook weer geen goed idee. Of iets te haastig plaatsen en er later spijt van krijgen, maar dan de schade al gedaan is. Je weet trouwens toch niet altijd wie je binnen haalt. Je hebt ook mensen die heel beschaafd op internet lopen te praten, maar wel hun hele c.v. aan elkaar lopen te liegen. Die heb ik namelijk al meegemaakt. Dit lijkt me ook niet echt een taak voor een bedrijf.
Op vrijwel alle sociale media heb je privacy settings om te voorkomen dat willekeurige personen kunnen zien wat jij plaatst. Lijkt me voor veel mensen sowieso aan te raden om daar wat meer gebruik van te maken. Berichten over vakanties, foto's van kinderen en meer van dat soort zaken zou ik sowieso niet het internet op gooien voor het bredere publiek.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  zondag 16 juli 2017 @ 13:53:39 #213
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_172456837
quote:
0s.gif Op zondag 16 juli 2017 13:44 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ja, okee, maar je ziet dus ook hoe makkelijk je werkgever iets verkeerd kan interpreteren hè. ;).
dat weet ik al jaren dat mijn werkgever dat interpreteren helemaal fout doet daarom is bij mij ook deze vraag gesteld

Zelfs begrijpen ze al 20 jaar niet dat ze rechtelijke uitspraken moeten na komen , Arbo unie uitspraken gewoon helemaal negeren , ect ect .. daarom vind ik het heel gevaarlijk dat hun zich met mijn sm dingen gaan bemoeien.

ik kan dingen 20 keer uit leggen maar begrijpen doen ze het echt niet zelfs als het zwart op wit staat ...
Vele mensen zijn heel onkundig wat betreft Sociaal media
voorbeeld mijn werkgever , geeft mij een opdracht om foto's genomen op de werkvloer niet te plaatsen op sm........ ivm privacywet van de mensen die daar komen .. OKE terecht ...
maar die zelfde werkgever plaats wel een fotos die ik gemaakt heb in hun programma boekje zonder dat ze mij daar toestemming voor gevraagd hebben .... en plaatsten ook zonder bronvermedling het op hun site ( privacywet )

maar goed dat soort mensen gaan dan bepalen over jou sm beleid
Ik stijg als een vogel, maar kom never in nesten…!
  zondag 16 juli 2017 @ 13:55:32 #214
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_172456899
quote:
0s.gif Op zondag 16 juli 2017 13:50 schreef Igen het volgende:

[..]

Als je zoiets doet dan overschrijd je toch nogal duidelijk de grens tussen werk en privé?

Ik zou op internet, zelfs anoniem op Fok!, nooit iets over mijn werkgever of andere werkgevers in dezelfde branche schrijven. En als het om onderwerpen gaat waar ik in mijn beroep mee te maken zou kunnen krijgen, dan zou ik ook nooit wat schrijven wat ik in functie niet ook zou durven zeggen.
Eenzijdig aan alle kanten (lees: in het voordeel van Den Haag) de regelgeving veranderen en militairen jarenlang op een nullijn zetten met als klap op de vuurpijl regelgeving doorvoeren die negatief doorwerkt in je salaris, ergo de militair levert al 10+ jaar salaris in, zonder dat je de mogelijkheid hebt tot actievoeren danwel staken oid (want bij wet verboden) dat houdt een keer op. Geen wonder dat mensen op social media gaan morren.

De leiding weet dan wel in no-time de boodschapper te elimineren...
pi_172456989
quote:
0s.gif Op zondag 16 juli 2017 13:55 schreef AchJa het volgende:

[..]

Eenzijdig aan alle kanten (lees: in het voordeel van Den Haag) de regelgeving veranderen en militairen jarenlang op een nullijn zetten met als klap op de vuurpijl regelgeving doorvoeren die negatief doorwerkt in je salaris, ergo de militair levert al 10+ jaar salaris in, zonder dat je de mogelijkheid hebt tot actievoeren danwel staken oid (want bij wet verboden) dat houdt een keer op. Geen wonder dat mensen op social media gaan morren.
Ik had de post van Ryan3 niet gezien. Dat nieuws had ik gemist. Dat is toch wel een andere zaak.

Maar of je dat wettelijk moet beschermen? Misschien is het ook een afweging die ieder voor zich moet uitmaken: kaart ik het bij een meerdere aan of gooi ik het openbaar, in de hoop dat mijn meerdere het ziet als een poging om publieke steun te organiseren ipv. als poging om het imago kapot te maken?
  zondag 16 juli 2017 @ 14:02:33 #216
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_172457110
quote:
Yup, ook hier: DEF / Veiligheid commando's niet zeker, oefeningen stilgelegd

Overigens is C-KCT waarschijnlijk ook op het matje geroepen aangezien eea plotseling gedownplayed wordt... :') (eindrang bereikt...)

quote:
Baas commando's geeft tegenstrijdige verklaring over problemen

De commandant van het Korps Commandotroepen Groen zegt diep te zijn geraakt door de berichtgeving van RTL Nieuws over de crisis binnen zijn eenheid. Dit staat haaks op een reactie die hij gaf op de brandbrief van zijn eigen manschappen.

In de reactie aan RTL Nieuws zegt hij: "We herkennen ons niet in het geschetste beeld. Dit is niet hoe wij onze problemen oplossen. Wij zullen nooit onze mensen onvoorbereid of ongetraind op missie sturen. Al onze mensen zijn volledig in staat om hun opdrachten uit te voeren."

Maar in een mail van commandant Groen van het Korps Commandotroepen, in bezit van RTL Nieuws, zegt hij tegen z’n eigen manschappen heel iets anders. "Ik heb van een aantal zeer ervaren sergeant-majoors een brandbrief ontvangen. In die brief zijn een aantal zorgpunten onder mijn aandacht gebracht die volkomen terecht zijn en die ik goed begrijp."

Loop van de wapens versleten

Ook in de gereedheidsrapportage, waarin hij de stand van zaken van zijn korps uiteen zet, schets hij zelf een zeer zorgelijk beeld van zijn eenheid. "Ik kamp nu met tekorten, slechte beschikbaarheid aan optiek, wapen en verbindingsmiddelen."

Hij schrijft aan de generaal van de landmacht: "Bij een onvoorziene operatie kan het KCT niet over alle benodigde munitie beschikken. De loop van de wapens van scherpschutters zijn dusdanig versleten, dat die slijtage negatieve invloed heeft op de nauwkeurigheid van het schot."
RTL Nieuws

Ook volgens Hennis is er niets aan de hand... :') _!
pi_172457216
quote:
0s.gif Op zondag 16 juli 2017 14:02 schreef AchJa het volgende:

[..]

Yup, ook hier: DEF / Veiligheid commando's niet zeker, oefeningen stilgelegd

Overigens is C-KCT waarschijnlijk ook op het matje geroepen aangezien eea plotseling gedownplayed wordt... :') (eindrang bereikt...)

[..]

RTL Nieuws

Ook volgens Hennis is er niets aan de hand... :') _!
Schrikbarend is het.
Overigens het gedrag van de bobo's zie je ook bij bedrijven als er stront aan de knikker ergens over is hoor. Kritiek leveren ergens op, los van of je dat dan publiek doet, wordt nergens op prijs gesteld.
I´m back.
  zondag 16 juli 2017 @ 14:08:45 #218
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_172457369
quote:
0s.gif Op zondag 16 juli 2017 13:58 schreef Igen het volgende:

[..]

Ik had de post van Ryan3 niet gezien. Dat nieuws had ik gemist. Dat is toch wel een andere zaak.

Maar of je dat wettelijk moet beschermen? Misschien is het ook een afweging die ieder voor zich moet uitmaken: kaart ik het bij een meerdere aan of gooi ik het openbaar, in de hoop dat mijn meerdere het ziet als een poging om publieke steun te organiseren ipv. als poging om het imago kapot te maken?
Geloof mij, dat er een gebrek is aan van alles en nog wat is al jaren bekend en wordt al jarenlang aangegeven aan alles en iedereen, ook de politiek is prima op de hoogte van de krakkemikkige staat van defensie maar die vindt dat gewoon grappig:

APechtold twitterde op zaterdag 01-08-2015 om 20:04:44 'Militair moet zelf pang-pang roepen' http://t.co/o8Frkm0cvU Heerlijk zo'n bericht! reageer retweet
Het is al meer dan 10 jaar ellende bij defensie, dit komt echt niet uit de lucht vallen. De politiek heeft de afgelopen 20+! jaar niks anders gedaan als bezuinigen op de krijgmacht, dat houdt een keer op.
pi_172457410
quote:
1s.gif Op zondag 16 juli 2017 13:53 schreef Monolith het volgende:

[..]

Op vrijwel alle sociale media heb je privacy settings om te voorkomen dat willekeurige personen kunnen zien wat jij plaatst. Lijkt me voor veel mensen sowieso aan te raden om daar wat meer gebruik van te maken. Berichten over vakanties, foto's van kinderen en meer van dat soort zaken zou ik sowieso niet het internet op gooien voor het bredere publiek.
Iemand die handig is met computers kan zelfs die verborgen gegevens naar voren halen. Daar heb ik geen illusies over.

http://www.telegraaf.nl/d(...)book-gegevens__.html

Het gaat me meer om wat b.v. Facebook zelf allemaal met je gegevens kan doen.
pi_172457549
quote:
0s.gif Op zondag 16 juli 2017 14:08 schreef AchJa het volgende:

[..]

Geloof mij, dat er een gebrek is aan van alles en nog wat is al jaren bekend en wordt al jarenlang aangegeven aan alles en iedereen, ook de politiek is prima op de hoogte van de krakkemikkige staat van defensie maar die vindt dat gewoon grappig:

APechtold twitterde op zaterdag 01-08-2015 om 20:04:44 'Militair moet zelf pang-pang roepen' http://t.co/o8Frkm0cvU Heerlijk zo'n bericht! reageer retweet
Het is al meer dan 10 jaar ellende bij defensie, dit komt echt niet uit de lucht vallen. De politiek heeft de afgelopen 20+! jaar niks anders gedaan als bezuinigen op de krijgmacht, dat houdt een keer op.
Die tweet :o

Zelfs als je tegen militarisatie bent dan zou je moeten streven naar een kleiner leger en niet naar een slecht leger met gedemoraliseerde soldaten.

Maar goed, dit gaat wel een beetje off-topic.
  zondag 16 juli 2017 @ 14:16:39 #221
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_172457672
quote:
0s.gif Op zondag 16 juli 2017 14:12 schreef Igen het volgende:

[..]

Die tweet :o

Zelfs als je tegen militarisatie bent dan zou je moeten streven naar een kleiner leger en niet naar een slecht leger met gedemoraliseerde soldaten.

Maar goed, dit gaat wel een beetje off-topic.
Klopt, dit gaat off-topic, maar ik wilde aangeven dat de grens werk/ prive niet altijd even duidelijk is. En dat je de mond gesnoerd wordt door de werkgever (in dit geval defensie)...
pi_172457827
quote:
1s.gif Op zondag 16 juli 2017 12:42 schreef Igen het volgende:

[..]

Nee hoor. Ik weet bijvoorbeeld dat er hier "extreem-rechtse" rechters zijn. Ik ben het niet met hun politieke opvattingen eens, maar als ze hun werk goed doen zie ik geen objectieve reden tegen hun beroepsuitoefening.

Bovendien, dat iets feitelijk gebeurt maakt het nog niet moreel juist.
Ik ben het daar helemaal mee eens, maar zo blijkt het (in het geval van deze leraar) toch niet te werken. Deze geschiedenisleraar werd na twee afgeronde stages door de school aangenomen, maar na onderzoek op sm en internet heeft de school daar kort daarna toch van af gezien. Niet vanwege zijn (veronderstelde) politieke ideeën, maar wel vanwege uitlatingen die hij (jaren eerder) op internet heeft gedaan, berichten die hij heeft "geliked" en bijeenkomsten die hij heeft bezocht.

https://uitspraken.rechts(...)I:NL:GHARL:2017:2509

Al lees ik nu dat de leerlingen zijn naam zijn gaan 'googlen' omdat zij opmerkingen van de leraar als discriminerend hebben ervaren. Als dat klopt, is het hem niet gelukt om zijn priveopvattingen en werkzaamheden als docent van elkaar gescheiden te houden.
pi_172458013
Dit nieuwsbericht komt net binnen:
quote:
Twee dagen geleden presenteerde PSV het binnenhalen van FIFA-speler Tony Kok nog als de eerste Nederlandse transfer op eSports-gebied. Vandaag verbreekt de voetbalclub het kersverse contract met de 22-jarige gamer alweer. Het gedrag dat Kok in het verleden op sociale media toonde, wordt genoemd als oorzaak van de verbroken samenwerking.

Kok twitterde in het verleden als Amsterdammer meermalen negatief over de club en supporters uit Eindhoven. Andere berichten waren vrouwonvriendelijk of bevatten ziektes als krachttermen. Enkele tientallen fans stonden dan ook op de achterste benen na het bericht over zijn aanstelling om het gameteam van PSV te versterken en aankomend seizoen de clubkleuren in de E-divisie - de FIFA-eredivisie voor gamers - te verdedigen.

Dacht de jonge gamer dat de gewraakte tweets waren verdwenen - sommige kon hij zich niet meer herinneren - toch werden zij teruggevonden en weer online geplaatst. Kok noemde het 'dingen die je in je jeugd wel eens doet', maar het zette zijn aanstelling bij PSV onder grote druk.

Meer: http://www.ed.nl/binnenla(...)jk-geweest~a41dc7dd/
Fijn, dat internet. Je zal in je pubertijd eens negatieve berichten op internet hebben geplaatst. 😕
pi_172458125
quote:
0s.gif Op zondag 16 juli 2017 14:27 schreef Physsic het volgende:
Dit nieuwsbericht komt net binnen:

[..]

Fijn, dat internet. Je zal in je pubertijd eens negatieve berichten op internet hebben geplaatst. 😕
WTF dit gaat over gamen?
I´m back.
pi_172458327
quote:
10s.gif Op zondag 16 juli 2017 14:30 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

WTF dit gaat over gamen?
Gamen inderdaad, maar dan in dienst van een voetbalclub.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')