Hoe kom je daar nou weer bij? Wat de fuck boeit het persoonlijke leven van een rechter, chirurg, wiskundeleraar, ambulancechauffeur, etc.? Enge dictatoriale gedachten heb je.quote:Op zondag 16 juli 2017 12:34 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Uiteraard. In sectoren als onderwijs, justitie, politie, zorg en noem maar op kun je nu eenmaal echt geen rechtsradicaal volk hebben.
Dat heeft direct invloed op het werk en dan vind ik het ook terecht dat hij erop aangesproken wordt.quote:Op zondag 16 juli 2017 12:38 schreef spiritusbus het volgende:
Overigens pas ook zo'n verhaal bij mij op het werk. Gozer meldt zich ziek op maandag met de mededeling dat ie het hele weekend met griep op bed heeft gelegen, maar ondertussen pleurt ie wel allerlei foto's van hem en z'n kinderen in de speeltuin op facebook. Officieel mag je daar als werkgever niets mee, maar alsnog hebben ze hem er op aangesproken.
Eens, maar officieel mag de werkgever er niets mee doen, dat is het kromme hier aan.quote:Op zondag 16 juli 2017 12:39 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Dat heeft direct invloed op het werk en dan vind ik het ook terecht dat hij erop aangesproken wordt.
Maar het mag (formeel) niet.quote:Op zondag 16 juli 2017 12:39 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Dat heeft direct invloed op het werk en dan vind ik het ook terecht dat hij erop aangesproken wordt.
Waarom mag dat officieel niet?quote:Op zondag 16 juli 2017 12:40 schreef spiritusbus het volgende:
Eens, maar officieel mag de werkgever er niets mee doen, dat is het kromme hier aan.
Ja, ik weet niet hoor, volgens mij heb ik wel eens gelezen dat je het vrij moeilijk krijgt als leraar die bij wijze van spreke PVV-adept is.quote:Op zondag 16 juli 2017 12:39 schreef Igen het volgende:
[..]
Hoe kom je daar nou weer bij? Wat de fuck boeit het persoonlijke leven van een rechter, chirurg, wiskundeleraar, ambulancechauffeur, etc.? Enge dictatoriale gedachten heb je.
Nee hoor. Ik weet bijvoorbeeld dat er hier "extreem-rechtse" rechters zijn. Ik ben het niet met hun politieke opvattingen eens, maar als ze hun werk goed doen zie ik geen objectieve reden tegen hun beroepsuitoefening.quote:Op zondag 16 juli 2017 12:40 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
O. Nou, ik heb slecht nieuws voor je: zo gaat dat in die sectoren.
Er zullen best wat werknemers zijn die het begrijpen, jongeren en in de marketing bijvoorbeeld. Maar voor HR/PZ is omgang met sm geen pré en managers houden zich doorgaans ook niet bezig met de achtergronden van sm.quote:Op zondag 16 juli 2017 11:21 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Bedrijven begrijpen social media niet? Maar mensen binnen die bedrijven toch wel?
Nee, dat was onterecht volgens de rechter, volgens mij. Maar ja die mevrouw bleek bij de Aivd te werken, dat was geen lerares oid. Weliswaar bij een niet-operationele sector binnen de Aivd.quote:Op zondag 16 juli 2017 12:42 schreef Jigzoz het volgende:
Weten we deze nog?
[ afbeelding ]
Terecht ontslag?
Dat is juist mijn punt. Als op sociale media blijkt dat die mevrouw er nogal een vreemde versie van de werkelijkheid op nahoudt, mag de AIVD haar dan ontslaan?quote:Op zondag 16 juli 2017 12:43 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Nee, dat was onterecht volgens de rechter, volgens mij. Maar ja die mevrouw bleek bij de Aivd te werken, dat was geen lerares oid.
Terecht ontslag of niet, maar die zou ik voortaan elke ochtend bij het groeten even fijn in de bek spugen.quote:Op zondag 16 juli 2017 12:42 schreef Jigzoz het volgende:
Weten we deze nog?
[ afbeelding ]
Terecht ontslag?
Nee, want waar leg je de grens? Het is niet strafbaar wat ze doet.quote:Op zondag 16 juli 2017 12:44 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Dat is juist mijn punt. Als op sociale media blijkt dat die mevrouw er nogal een vreemde versie van de werkelijkheid op nahoudt, mag de AIVD haar dan ontslaan?
Volgens mij is het terug gedraaid. Of althans wel met ontslag, maar dan met ruime vergoeding. Ze had wel een vrij bijzondere kijk op ISIS natuurlijk, geen wonder dat half NL daarover viel.quote:Op zondag 16 juli 2017 12:44 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Dat is juist mijn punt. Als op sociale media blijkt dat die mevrouw er nogal een vreemde versie van de werkelijkheid op nahoudt, mag de AIVD haar dan ontslaan?
Dat weet ik niet. Iemand die niet gelooft in de gelijkwaardigheid van mensen moet je geen rechter maken. Iemand die hoopt dat er zoveel mogelijk vluchtelingen verdrinken zet je niet voor de klas. Maar waar de grens ligt...quote:
Tussen ontslaan en niet in dienst nemen zit een behoorlijk verschil.quote:Op zondag 16 juli 2017 12:44 schreef Jigzoz het volgende:
Dan vlieg je er bij mij direct uit hoor. Lieg ik wel dat ik er door een collega op ben gewezen.quote:Op zondag 16 juli 2017 12:38 schreef spiritusbus het volgende:
Los van het feit dat mijn Facebook account redelijk is dichtgetimmerd vind ik dat de werkgever niets te maken heeft met het privéleven van een werknemer. Als je daadwerkelijk je werk gaat betrekken in je verhalen op social media vind ik het een ander verhaal.
Overigens pas ook zo'n verhaal bij mij op het werk. Gozer meldt zich ziek op maandag met de mededeling dat ie het hele weekend met griep op bed heeft gelegen, maar ondertussen pleurt ie wel allerlei foto's van hem en z'n kinderen in de speeltuin op facebook. Officieel mag je daar als werkgever niets mee, maar alsnog hebben ze hem er op aangesproken.
Niet bij maatschappijleer, maar wat is de relevantie bij wiskunde of Frans?quote:Op zondag 16 juli 2017 12:47 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Dat weet ik niet. Iemand die niet gelooft in de gelijkwaardigheid van mensen moet je geen rechter maken. Iemand die hoopt dat er zoveel mogelijk vluchtelingen verdrinken zet je niet voor de klas. Maar waar de grens ligt...
Zo iemand moet met jongeren werken hè.quote:Op zondag 16 juli 2017 12:49 schreef Igen het volgende:
[..]
Niet bij maatschappijleer, maar wat is de relevantie bij wiskunde of Frans?
Maar degene die jij opnoemt, krijgt de werkgever toch nooit voor langere tijd de bedrijven in?quote:Op zondag 16 juli 2017 12:39 schreef Igen het volgende:
[..]
Hoe kom je daar nou weer bij? Wat de fuck boeit het persoonlijke leven van een rechter, chirurg, wiskundeleraar, ambulancechauffeur, etc.? Enge dictatoriale gedachten heb je.
Mijn god zeg. Goed om te zien dat je geen doekjes om je extremistische autoritaire gedachtegoed windt in ieder geval.quote:Op zondag 16 juli 2017 12:34 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Uiteraard. In sectoren als onderwijs, justitie, politie, zorg en noem maar op kun je nu eenmaal echt geen rechtsradicaal volk hebben.
Ja en? Het is niet de taak van wiskundeleraren om jongeren met een bepaalde politieke voorkeur te indoctrineren.quote:
Ah, de chronisch chagrijnige is er ook weer. Nog kunnen lachen afgelopen decennium?quote:Op zondag 16 juli 2017 12:50 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Mijn god zeg. Goed om te zien dat je geen doekjes om je extremistische autoritaire gedachtegoed windt in ieder geval.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |