ow als je mijn naam op google zoekt vind je netjes wat nieuwspagina's over mijn vrijwilligerswerk en een aantal reviews van vakantie en producten.quote:Op zondag 16 juli 2017 11:14 schreef Ryan3 het volgende:
Straks word je niet aan genomen als er helemaal niets van jou te vinden valt op de social media hè. Dan vertrouwen ze dat niet..
Te braaf.quote:Op zondag 16 juli 2017 11:46 schreef Nizno het volgende:
[..]
ow als je mijn naam op google zoekt vind je netjes wat nieuwspagina's over mijn vrijwilligerswerk en een aantal reviews van vakantie en producten.
klopt, ben ik ookquote:
Ik bedoelde het inderdaad heel serieus. Dus terecht dat je er serieus op ingaat.quote:Op zondag 16 juli 2017 11:44 schreef torentje het volgende:
[..]
Ben jij dan wel eens langere tijd binnen een bedrijf geweest? Want het is een belediging om te stellen dat er slechts dooien in bedrijven te vinden zijn?
Bij dat bedrijf moet je niet willen werken dan.quote:Op zondag 16 juli 2017 11:14 schreef Ryan3 het volgende:
Straks word je niet aan genomen als er helemaal niets van jou te vinden valt op de social media hè. Dan vertrouwen ze dat niet..
Zijn tegenwoordig wel voorbeelden te vinden van mensen die vrij extreme dingen toevoegen aan het internet onder hun eigen naam. Je zag dat toen die Surinaamse voetballers een fotootje op twitter hadden gezet en ook ivm Sylvana Simons. Ook regelmatig één of andere bobo die in het nieuws komt doordat-ie ovv eigen naam en halve cv op twitter weer eens uit zijn slof schiet ergens over. Dat is natuurlijk an sich wel dom.quote:Op zondag 16 juli 2017 11:53 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Bij dat bedrijf moet je niet willen werken dan.
Openbare informatie blijft openbare informatie en is voor iedereen toegankelijk. Dat weet je als je spullen op internet zet.
Daar zit een grijs gebied tussen. En de autoriteit persoonsgegevens heeft al eens bedrijven op de vingers getikt die hierbij te ver doorschieten.quote:Op zondag 16 juli 2017 10:46 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Dat gaat over screenen, niet over het bekijken van openbare informatie.
[..]
https://autoriteitpersoon(...)-uitkering/screening
In de tijd van hyves was dat nog makkelijk. Mensen waren zich niet bewust van afschermen van profielen. Had je een leuke prooi op een datingsite, in een mum van tijd wist je wie het was en kon je het hele gesprek regisseren op basis van muziekvoorkeur, hobby's en overige interesses.quote:Op zondag 16 juli 2017 11:55 schreef sjorsie1982 het volgende:
Mag het trouwens wel andersom? Dat je op social media de mensen opzoekt waarmee je een gesprek gaat hebben om te kijken waar die van houden en wat voor mensen er werken? Ik kan me zomaar voorstellen dat je niet bij een baas wilt werken die neo nazi is als je een jood bent.
En toen snel samen gaan wonen, al dan niet trouwen, huis kopen en toen als nog gescheiden?quote:Op zondag 16 juli 2017 12:16 schreef Toefjes het volgende:
[..]
In de tijd van hyves was dat nog makkelijk. Mensen waren zich niet bewust van afschermen van profielen. Had je een leuke prooi op een datingsite, in een mum van tijd wist je wie het was en kon je het hele gesprek regisseren op basis van muziekvoorkeur, hobby's en overige interesses.
Kreeg je altijd te horen dat het net was alsof we elkaar al jaren kenden
Waarom zou je als bedrijf überhaupt de best geschikte kandidaat afwijzen? De dingen die je noemt zijn in de meeste gevallen totaal niet relevant voor het naar behoren uitvoeren van het werk.quote:Op zondag 16 juli 2017 12:11 schreef Jigzoz het volgende:
Oké, dus er solliciteert iemand bij je, je zoekt 'm op op Facebook, blijkt ie daar de ranzigste racistische meuk te posten die je je kunt indenken. Juichen om dooie vluchtelingen, Sylana is een aap en moet opgeknoopt worden, anti-Pieten moeten terug naar een of ander apenland, moslims preventief geëxecuteerd, etc. Dan mag je dat dus niet meenemen in je afweging om dat persoon wel of niet aan te nemen?
Iets zegt me dat er dan toch vrij snel 'een geschiktere kandidaat' is gevonden.
Ja hoor, ik vind het prima.quote:Op zondag 16 juli 2017 12:28 schreef Igen het volgende:
[..]
Waarom zou je als bedrijf überhaupt de best geschikte kandidaat afwijzen? De dingen die je noemt zijn in de meeste gevallen totaal niet relevant voor het naar behoren uitvoeren van het werk.
Bovendien kun je net zo goed een rechtsconservatieve werkgever hebben die iets tegen "SJW"'s heeft en dan een kandidaat zoals jou op een oneigenlijke grond afwijst.
Beetje afhankelijk van de sector waarin je solliciteert, vermoed ik.quote:Op zondag 16 juli 2017 12:28 schreef Igen het volgende:
[..]
Waarom zou je als bedrijf überhaupt de best geschikte kandidaat afwijzen? De dingen die je noemt zijn in de meeste gevallen totaal niet relevant voor het naar behoren uitvoeren van het werk.
Bovendien kun je net zo goed een rechtsconservatieve werkgever hebben die iets tegen "SJW"'s heeft en dan een kandidaat zoals jou op een oneigenlijke grond afwijst.
Uiteraard. In sectoren als onderwijs, justitie, politie, zorg en noem maar op kun je nu eenmaal echt geen rechtsradicaal volk hebben.quote:Op zondag 16 juli 2017 12:32 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Beetje afhankelijk van de sector waarin je solliciteert, vermoed ik.
Domrechts volk moet gewoon lekker in de fabriek werken, of bij de groendienst.quote:Op zondag 16 juli 2017 12:34 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Uiteraard. In sectoren als onderwijs, justitie, politie, zorg en noem maar op kun je nu eenmaal echt geen rechtsradicaal volk hebben.
Ja, en in een technisch bedrijf, in de verkoop, in de financiële wereld etc. is dat helemaal geen probleem. Sterker nog daar is het omgekeerde echt een probleem.quote:Op zondag 16 juli 2017 12:34 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Uiteraard. In sectoren als onderwijs, justitie, politie, zorg en noem maar op kun je nu eenmaal echt geen rechtsradicaal volk hebben.
"Meeste gevallen". Natuurlijk is het soms wel relevant.quote:Op zondag 16 juli 2017 12:32 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Beetje afhankelijk van de sector waarin je solliciteert, vermoed ik.
Niet rechtsradicaal zijn is in die sectoren een probleem?quote:Op zondag 16 juli 2017 12:36 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ja, en in een technisch bedrijf, in de verkoop, in de financiële wereld etc. is dat helemaal geen probleem. Sterker nog daar is het omgekeerde echt een probleem.
In die sectoren moet je gewoon een VoG kunnen overleggen. Daar is het napluizen van facebook helemaal niet nodig.quote:Op zondag 16 juli 2017 12:34 schreef Jigzoz het volgende:
Nee, het omgekeerde, dus bijv. sociaaldemocraat zijn of PvdA stemmen.quote:Op zondag 16 juli 2017 12:37 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Niet rechtsradicaal zijn is in die sectoren een probleem?
Maar of je wel netjes D66 stemt staat helemaal niet op je VOG.quote:Op zondag 16 juli 2017 12:38 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
In die sectoren moet je gewoon een VoG kunnen overleggen. Daar is het napluizen van facebook helemaal niet nodig.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |